Remodelovanje i analiza na aerodinamiku automobila Zastava- 1100

Zastava 1100, u narodu poznatiji kao “stojadin” je odlican primer automobila kojem je veoma potrebna remodelacija. Modelovanje stojadina je pravi izazov jer auto, takav kakav jeste vise nije za upotrebu. Potrebno remodelovanje se odnosi na: potrebe ljudi danas -prenamena, zatim povecanje dimenzija- sirine i visine, kao i na dizain, eksterijer i enterijer celog auta.

zastava-yugo-1100           Pininfarina-Sergio-Concept-Aerodynamics-03-720x450

 

slika br.1                                              slika br.2

Prilikom remodelovanja, zelja mi je da prepoznam i zadrzim karakteristike Stojadina tako da novi model bude prepoznatljiv. Remodelovan auto bi bio proveren u program CFD (computational fluid dinamics software) na aerodinamiku, gde bi rezultati (starog modela i novog) bili uoredjeni. Proces rada bih sproveo u 3 koraka:

1. iscrtavanje izgleda u Auto Cad-u starog modela i remodelovanje

2. pravljenje modela u Rhinocerosu (oba modela)

3. aerodinamicki test (oba modela) u “X Flow” CDF-u

Za prvau fazu bio mi je potreban tehnicki crtez auta kojeg sam pronasao na internetu, (slika br. 1 ) Zatim sam u Photoshopu napravio da svaki izgled bude zasebno na A4 formatu jer preko njih pravim postojeci model Stojadina u programu “Rhinoceros”. Gotov 3D model ce mi posluziti za proveru aerodinamike cije podatke cu uporediti sa novim modelom. Ujedno, potrebno je iscrtati sve izglede u Auto Cad-u, za remodelovanje. Kada stari model bude remodelovan za pravljenje 3D modela, treba ga isto pripremiti na listove A4 kao gore navedenom tekstu.

Koraci remodelovanja u AutoCadu

fdfd

 

slika br.3 -stari i novi model, izgledi i 3D

slika1

 

 

 

 

 

 

 

 

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.