Druga faza istraživanja podrazumeva formiranje portreta koristeći dve različite metode.
Metoda 1
Metoda 1 zahteva da se odabrana slika razloži na RGB komponente kako se za dobijanje upustva za tkanje koristi kod koji zahteva crno-bele slike (link:https://github.com/christiansiegel/knitter) Slike je potrebno obraditi u Photoshop-u tako da je zastupljenost boje na slici prikazana crno-belim gradijentom gde crno predstavlja mesto velike zastupljenosti boje a belo male. Ulazni podaci su onda tri crno bele slike zastupljenosti RGB komponenti i jedna crno-bela koja prestavlja zastupljenost svetilih i tamnih tonova na slici. Izlazni text fajlovi prestavljaju upustva za dobijanje portreta koja sadrže broj strune, pin na kojem se završava i informacije o ukupnoj dužini struna koja znatno olakšava nabavku materijala.
String #2997 -> next pin: 106
String #2998 -> next pin: 36
String #2999 -> next pin: 132
Total thread length: 3195 m
Dobijeni podaci su dalje obrađeni u Rhinu i Grasshopperu da bi se dobio model finalnog rezultata, a zatim je taj model uvežen u 3Ds max da se izrenderuje.
Portret je izveden sa 4 boje struna, po 1500 struna za komponente u boji i 3000 struna za crnu boju.
Metoda 2
Metoda 2 podrazumeva korišćenje postojećeg koda za formiranje slike u boji (link:https://github.com/i-make-robots/weaving_algorithm) koji je prilagođen za potrebe ovog istraživanja. Ulazni podatak je slika u boji, a izlazni upustvo za tkanje koje sadrži informacije o redosledu struna, boji strune, kao i pinova koji definišu strunu.
363 : black 151 26 -243.21775817871094
364 : green 178 83 -67.09256744384766
365 : darkgreen 16 184 -258.4837951660156
366 : orange 33 137 -101.96784973144531
Dobijeni portret je izveden korišćenjem 5 boja struna, ukupno 4540 struna u nepoznatom odnosu.