Poboljšavanje 360 rendera igrom svetlosti i osvetljenja za online platformu Kuula – Faza III

Kako istraživanje prve stavke ustanovljene na prvoj radionici nije moglo da se dalje razvija zbog nemogućnosti doprinosa tom problemu, istraživanje se okrenulo drugom problemu. U prvoj fazi u oblasti istraživanja zaključila sam da na online platformi Kuula ne postoji render koji u sebi sadrži neki vid promene svetlosti osim ukoliko se ne doda hotpost.

Rešavanje drugog problema

Istraživanje je započeto renderovanjem u Corona Rendereru sa različitim ekspoziturama. Pet fotografija u rasponu od -2EV do +2EV su iskorišćenje sa formiranje HDR fotografije u Photoshopu.

HDR slika dobijena toniranjem ovih 5 ekspozicija je stavljena u 32bit sliku te je kasnije prebačena u 16bit sliku jer Kuula ne podržava 32bit. Pri prebacivanju u HDR Toning prozor potrebno je u method postaviti Exposure and Gamma selekciju kako se podešavanja i kvalitet slike ne bi smanjili i pogoršali.

Dobijen rezultat je bio veoma zadovoljavajuć, HDR je obradio slike tako da je od svake ekspozicije preuzeo podatke i glatko istonirao.

Fade slika

Ipak, zamisao je bila da se na slici/renderu više pokaže smena svetlosti, odnosno od tamnije ka svetlijoj. Dalji postupak se bazirao na fade-u koji je rađen pomoću maski u Photoshopu.

Dobijen rezultat fade efekta na renderu:

https://kuula.co/edit/hwckX/collection/7DwWD

Na linku se moze doci do sajta i pogledati 360 render. Ono što je mana ovakvog vida rada je što se na kraju slike vidi jasan prekid u osvetljenosti, odnosno kako je prikaz sferni na kraju odnosno početku se vidi jasna ivica osvetljenja. Takođe, kvalitet slike je dosta opao i zamutio.

Zatim sam zbog manjih i manje drastičnih prelaza odradila dve zasebne HDR tonirane slike za koje sam kasnije napravila prelaz u Photoshopu. Za prvu HDR sliku korišćenje su fotografije +2EV i +1EV, a za drugu HDR sliku -2EV i -1EV. Rezultati ispod:

Dobijeni rezultat stvaranja prelaza između ova dva rendera:

ZAKLJUČAK: Rezultat dobijanja prelaza uz pomoć dve HDR tonirane slike je dosta bolji u odnosu na sklapanje svih 5 ekspozitura.

Od slika je napravljen GIF za sagledavanje na sajtu.

Rezultati: za prvi problem istraživanja nisu bili uspešni ni zadovoljavajućoi zbog nemogućnosti bolje dubinske percepcije prostora i parallax efekta, jer je tačka kamere odnosno korsnika u prostoru statična. Drugi problem je poprilično zadovoljavajuć jer je moguće implementiranje drugačijeg 360 rendera na platformu koju u jednoj slici prikazuje promenu svetla i osvetljenosti bez dodatnih poteza gledaoca.

Hipoteza: korišćenje samo Corona Renderera i njegovih podešavanja kamere, osvetljenja… nije moguće postići ni bolju dubinsku percepciju ni selektivno poboljšanje rendera u pogledu osvetljenja. Razlog leži u tome što su potrebni dodatni alati i programi za pravljenje ovakvih efekata, što nažalost utiče na kvalitet samog rendera.

Zaključak: istraživanje je ispunilo neka od očekivanja jer se dodatnim alatima i uređenjem u Photoshopu zadobio željeni efekat i očekivanja od rendera.

Leave a comment