Modelovanje integrisane zidne lampe, inspirisane srpskom sakralnom arhitekturom, u 3ds Max-u, sa fokusom na izradu detalja, elementa urušenog zida-Faza 3

Prilikom praktičnog dela rada u prethodnom postu uočeni su nedostaci, u vidu lošeg kvaliteta i previše utrošenog vremena prilikom korišćenja metode 1, dok sam metodom 2 dobila dobre rezultate prilikom oduzimanja dela geometrije. Samim tim odlučeno je da će se na finalnom modelu koristiti drugi metod kako bi se dobio kvalitetan i efikasan rezultat urušenog zida, što sličniji referentnim ugradnim lampama.

Za finalni model izabrala sam manastir koji je od velikog značaja za srpsku istoriju i koji je danas uvršten na listu svetske kulturne baštine, manastir Sopoćani.

Na internetu ne postoji 3d model ovog manastira, tako da sam prvo izmodelovala osnovnu geometriju u 3dsMax-u, koju sam zatim ubacila u okvir lampe.

Prikaz osnovne geometrije modela:

1

 

Primena metode 2 na geometriji manastira Sopoćani:

Modelovanje kamena je urađeno po istom principu kao i u prethodnom postu, s tim da su u ovom slučaju, kako bi se dobio željeni oblik kamena, menjani sledeći parametri: strenght i decay u displacement-u, i size, fractal iterations i roughness u mapi (cell characteristics).

map edit

Isecanje osnovne geometrije urađeno je bulovom operacijom, rotacijom i pozicioniranjem tri kamena različitih dimenzija i neravnina, kako bi se dobio realističan (kvalitetan) izgled urušenog zida.

  • Dolazi se brže do željenih rezultata, veći je kvalitet dobijene geometrije i bolja detaljnost.
  • Ne utiče na okolnu geometriju i lako se koristi. Jednom izmodelovan kamen može se koristiti više puta i u više projekata (modelovanja lampi).

Prikaz primene metode 2 na gotovom modelu manastira sopoćani:

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezultati:

Prikaz finalnog modela integrisane zidne lampe:

r4

 

r2Uporedna analiza lampe modelovane metodom 1, metodom 2 i referentne fotografije:

uporediti

 

Primećujemo jasnu razliku u kvalitetu izrade urušenih zidova na prvoj i drugor fotografiji u odnosu na poslednju referentnu. Na osnovu mog i mišljenja kolega smatram da sam na drugom modelu uspešno izmodelovala urušene zidove korišćenjem proboolean operacije i isecanja geometrije kamenom, metodom 2.

Primeri dobrog nivoa detaljnosti ali loše kompozicije i lošeg modelovanja urušenog zida (metoda 1):

0- (2)

 

0- (3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Primeri dobrog modelovanja urušenog zida (metodom 2), dobrog nivoa detaljnosti i dobre kompozicije:

r3 r5 r6

Zaključak:

Estetika i kvalitet integracije lampe u zid direktno su povezani sa kompozicijom i kvalitetom 3d modela, dok efikasnost izrade zavisi isključivo od načina modelovanja.

Na osnovu konačnog modela, integrisane zidne lampe, zaključujem da je hipoteza bila tačna i da je primenom prethodno objašnjene metode, modelovanja kamena i proboolean operacija, moguće kvalitetno i efikasno izmodelovati novu verziju lampe,u vidu manastira Sopoćani, koja izgleda kao da proizilazi iz zida zahvaljujući elementima, detaljima urušenog zida.

Veličine modela u odnosu na zid i čoveka:

Visina lampe je 24cm, dok je širina 20x18cm. Nalazi se na visini od 140cm.

0

 

Ugradnja

 Moguće dimenzije lampe:

Zid od gipsanih ploca 12.5cm -lampa širine do 10x10cm- visina je proizvoljna.

Zid od cigli 25 cm –lampa širine do 22x22cm- visina je proizvoljna.

Način ugradnje u zid od gipsanih ploča:

ugradnja

Način ugradnje u zid od cigle:

Princip je isti kao i u prethodnom primeru, samo što je isecanje zida zbog svojstva materijala teže i u određenim situacijama može iziskivati stručnu pomoć ili posebne alate.

Kako bi se u ovom slučaju ubrzao i olakšao proces, moguće je lampu ugraditi u stub (koji bi imao istu strukturu kao zid od gipsanih ploča) koji bi se pričvrstio za masivni zid od cigle.

 

 

 

 

 

 

 

This entry was posted in 23/24 Radovi. Bookmark the permalink.