Oblast prefabrikacija aviona Primeri 1. Chernukhin, D.W. Zingg Multimodality and global optimization in aerodynamic design 2. Skywalker X-6 Wing EPO Problemi Analiza problema se bazira na odabiru materijala. Skelet aviona treba da bude od lakog materijala, dok bi opna trebala da bude savitljiva toliko da nema ugibe između skeletnih elemenata. Osim toga opna mora biti od glatkog materijala… Continue reading Analiza fabrikacije avionskih struktura
RADOVI
Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза II
Резултати анкете – Након спроведене анкете на 130 испитаника, резултат је такав да је за њихов појам лепог најприхватљивији црно-бели портрет, па ће се ова фаза рада фокусирати на исти. Црно-бели потрет има највише изражен контраст, због логике програма тј позиционирањем струна већ сада можемо претпоставити да ће резултат бити чист и јасан. Методе – Уз помоћ String Art Generator… Continue reading Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза II
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza II
UPOREDNA ANALIZA I metoda: Isecanje papirnih elemenata u oblik jednakostraničnog trougla i ručno sklapanje Bucky ball forme. Prednosti: Moduli se lako sklapaju i savijaju, materijal (papir) je dostupan svima, moguće varijacije u osnovnom obliku, dimenzije mogu da variraju, mali utrošak materijala, brza fabrikacija individualnih modula. Mane: Za izradu ove strukture je bilo potrebno uložiti dosta vremena,… Continue reading Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza II
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza II
UPOREDNA ANALIZA I metoda: Isecanje papirnih elemenata u oblik jednakostraničnog trougla i ručno sklapanje Bucky ball forme. Prednosti: Moduli se lako sklapaju i savijaju, materijal( papir) je dostupan svima, moguće varijacije u osnovnom obliku, dimenzije mogu da variraju, mali utrošak materijala, brza fabrikacija individualnih modula. Mane: Za izradu ove strukture je bilo potrebno uložiti dosta vremena, potrebna… Continue reading Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza II
Modelovanje oldtimer automobila na primjeru (Mustang Shelby GT 500 1967)
Oblast: -Car Modelling – modelovanje karoserije automobila sa svim usisnim,izduvnim i pratećim detaljima konkretnog modela, vodeći računa da broj poligona bude što manji. -Low Poly model je model koji sadrži manji broj poligona te je zbog toga manje detaljan, ali ipak zadržava oblik prvobitnog modela. Primjeri: 1. 2. 3. Problemi: -pronalazak kvalitetnih referentnih fotografija -precizno sastavljanje zasebnih… Continue reading Modelovanje oldtimer automobila na primjeru (Mustang Shelby GT 500 1967)
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza I
Oblast: Prostorna interpretacija poligonalnih tela Tema: Primena odgovarajućih elemenata (modularnih) za interpretaciju i aproksimaciju pravilnih poliedara na dva načina, kroz – analognu, -digitalnu fabrikaciju. Inspiracija: Bucky ball – su sićušni molekuli napravljeni od 60 atoma ugljenika. Nazvani po Buckminster Fuller, arhitekti koji je dizajnirao geodetske kupolaste strukture. Atomi ugljenika mogu se povezati u različite strukture.… Continue reading Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza I
Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata – I faza istrazivanja
OBLAST: Parametarsko modelovanje na osnovu oblika i elementa TEMA:Paviljonske strukture PRIMERI I INSPIRACIJA: Slika 1 : Pravljenje strukture uz pomoc ravanskih elemenata Slika 2: Način spajanja elemenata pomoću klinova Slika 3: Ispitivanje stabilnosti odabrane strukture PROBLEMI: 1. Pronalazak algoritma za generisanje paviljona 2. Pronalazak adekvatnih spojnica koji paviljon cine monolitnim 3. Stabilnost i… Continue reading Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata – I faza istrazivanja
FAZA II- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika
Metod sociva, Prvi korak Ova faza istrazivanja se radila iz dva razlicita metoda dobijanja efekta. Prvi metod je najverniji pravoj fabrikaciji lentikularnog printa I sastoji se iz iseckanih na trake (splicing) slika, koje se naizmenicno spoje sa socivom preko njih. Metod je zapocet odabiranjem slika. Metod sociva, Drugi korak Svaka slika je isecena na 80 vertikalnih delova (320 ukupno) I onda spojena naizmenicno sa staklenim socivom preko citave duzine delova. Metod sociva, Treci korak Cistoca slike I kvalitet efekta zavise od mnogobrojnih stvari (visina I zakrivljenost sociva, IOR parametra na staklu, ugla gledanja). Problem sa cistocom slike se odma javio u vidu mirorovanog efekta u slici (ghosting). Posle deset varijanti parametara, dobijen je za sada najbolji efekat sa nekim dodatnim problemima. Iako je “ghosting” efekat jos uvek primetan, jasno se vidi menjanje slike u zavisnosti od ugla gledanja iste. Detaljno menjanje parametara nije dovelo do mnogo boljeg ili goreg kvaliteta, sto dovodi do zakljucka da osim mog nedovoljnog razumevanja sociva u matematickom smislu, program podjednako ne moze verodostojno da uradi efekat. Jedan dodatan problem se desio u nestanku prikazivanja jedne od slika (poceli smo sa 4 slike ali posle sastavljanja sociva jedna slika nije mogla da se vidi pod nijednim uglom). Posle duzeg istrazivanja problema cini se da je problem u mapiranju tekstura na vise iseckanih povrsina, sa time jedna od tekstura izgleda da je nestala. Metod sociva, Cetvrti korak Isprobana je jos jedna varijanta ovog stvaranje efekta putem kreiranja sociva u programu. Ovaj put odluceno je da umesto 320 delova slike bude mnogo manji broj (40), sa time cemo imati I veca sociva I kontrolu nad njima. Takodje umesto cetiri razlicite slike, odabrate su samo 2. Ovaj put, efekat je dobijem mnogo cistije I jasnije bez poteskoca. Pri dodatnoj analizi sociva za ovu sliku utvrdjeno je da sociva sa vecim lukom delica kruga prikazuju sliku bolje, dok sociva izgledom blizu polukruga poremete sliku. Metod reljefa, Prvi korak Za drugi metod su uzete iste slike za dobijanje efekata, ali ovaj put umesto pokusaja rekreacije sociva, koristi se fizicki pristup… Continue reading FAZA II- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika
Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza II
Druga faza istraživanja podrazumeva radu u Grasshopper-u i formiranje plafonske strukture sa perforacijama. Parametrasko modelovanje plafona Alatka: Delaunay Mesh Oblik panela: trougao Prvi deo podrazumeva upotrebu alatke ‘’Delaunay Mesh’’. Prvi korak u formiranju plafona je iscrtavanje granica prostorije i pomeranje od ivice kako bi se izbeglo stvaranje sitnih elemanta. Nakon što smo odredili tačke na granicama iscrtane… Continue reading Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza II
Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze II
Polazeći od najjednostavnijih zahteva za izgled finalnog rešenja koristila sam Grasshopper kako bih modelovala strukturu. Početni uslovi: jedna boja elementa – crna geometrija elementa – sfera dimenzija elementa – svi elementi su iste veličine broj slika koji nam se ukazuje – jedna slika (jednostruka anamorfoza) Prvo je bilo potrebno ispitati zakone perspektive i pojave… Continue reading Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze II
Integrisani pristupi fabrikaciji i modelovanje slobodnih formi – Faza I
OBLAST: Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi TEMA: Modelovanje i fabrikacija slobodnih formi aproksimacijom na razvojne trake PRIMERI I INSPIRACIJA: Na referentnoj slici se nalazi objekat koji nije izveden, već predstavlja samo maketu. Predstavlja primer na kom je primenjen osnovni origami princip, koji je dosta zastupljen u arhitekturi. Problemi pri modelovanju nastaju kao posledice dizajna fasade, osunčanosti… Continue reading Integrisani pristupi fabrikaciji i modelovanje slobodnih formi – Faza I
Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA II
Pristup za ispitivanje ergonomije šahovskih figura je rad u programima ’’Rhinoceros’’ i ’’Grasshopper’’. Prethodnom analizom, zaključeno je da pet figura – kralj, kraljica, lovac, top i pijun pripradaju tipu rotacionih površi (figura skakača je zanemarena u okviru ovog istraživanja, jer nije rotaciona površ). Dve varijante: 1) OPERATIVNI PRISTUP: Manuelno ispitivanje forme figura Ispitivanje ergonomske forme… Continue reading Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA II
Fizički izraz ideje modernističkih spomenika- pristupi modelovanju (FAZA II)
Opis: Istraživanjem potencijalnih načina za dobijanje formi spomenika, odabrani spomenici u prvoj fazi rada su klasifikovani u kategorije. Razumevanjem osnovne ideje spomenika, analiziraju se mogući postupci dobijanja forme po kategorijama spomenika. Karakteristične forme: 1) Forme rotirane oko centralne ose Podrazumevaju najjednostavniji pristup formiranja forme od ideje, gde se forma spomenika zasniva na centralnoj osi oko koje… Continue reading Fizički izraz ideje modernističkih spomenika- pristupi modelovanju (FAZA II)
Формирање портрета коришћењем струна у боји – фаза I
Област – String art – карактерише се распоредом обојених нити које су нанизане између тачака (обично ексера) како би се створио геометријски образац или репрезентативан дизајн. Тема – String art као средство којим се “оживљава” тј рекреира црно-бела фотографија из прошлости кроз струне у боји. На интервенцију ове врсте су ме инспирисали актери портрета који су обично… Continue reading Формирање портрета коришћењем струна у боји – фаза I
Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke FAZA I
Oblast Postizanje odgovarajućih oblika senke Tema Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke inspirisane delom “Fragments” Kumi Yamashita Inspiracija Kompozicija na zidu formirana odnosom primenjenog materijala i njegove senke koji daju jedinstven karakter Problemi Bavljenje problemom savijanja određenog dela elementa po liniji siluete Kako praktično i precizno izvesti ovu skupturu… Continue reading Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke FAZA I
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I
Oblast: Modelovanje,vizuelizacija i fabrikacija U ovom istraživanju smo se bavili različitim površinskim oblicima koji formiraju svetlosni model i ostvaruju različite senke u prostoru. Svetlosni efekti mogu potpuno promeniti doživljaj prostora tako da se njima često transformišu višenamenski prostori. Igra svetlosti obogaćuje i menja doživljaj prostora. Atmosfera samog prostora zavisi od oblika svetlosnog izvora, a senka… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I
Parametric Tessellation in Architecture – Faza I
Oblast: Teselacija Tema: Primena parametarskih pristupa tesalacije na fasadnim elementima i paviljonskim konstrukcijama Primeri/inspiracija: “ Light form “ Francesca Rogers And Daniele Gualeni Design Studio Sagledavanjem prvog primera može se uočiti manuelno otvaranje elemenata kojim se postiže interakcija između prostora i korisnika. Gradacijom, odnosno samim kontrastom elemenata stvara se zanimljiv efekat u enterijeru, kako zbog… Continue reading Parametric Tessellation in Architecture – Faza I
Parametric Tessellation in Architecture – Faza I
Oblast: Teselacija Tema: Primena parametarskih pristupa tesalacije na fasadnim elementima i paviljonskim konstrukcijama Primeri/inspiracija: 1. “ Light form “ Francesca Rogers And Daniele Gualeni Design Studio Sagledavanjem prvog primera može se uočiti manuelno otvaranje elemenata kojim se postiže interakcija između prostora i korisnika. Gradacijom, odnosno samim kontrastom elemenata stvara se zanimljiv efekat u enterijeru, kako… Continue reading Parametric Tessellation in Architecture – Faza I
Upotreba tehnologije proširene stvarnosti (augmented reality) u prikazu nekadašnje gradske celine – faza II
Prvi korak – isprobavanje programa Kao što je napomenuto, program augment koristi markerless AR tehnologiju, kojom se model direktno ubacuje u okruženje. Pravljenje naloga daje na korišćenje besplatnu trial verziju koja traje 14 dana. Program u kome se radi doređivanje modela je skečap, zbog njegove brzine i jednostavnosti korišćenja. Završen model se importuje kao kmz… Continue reading Upotreba tehnologije proširene stvarnosti (augmented reality) u prikazu nekadašnje gradske celine – faza II
FAZA II- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Prvi korak Iscrtana su dva tipa osnova. Jedna idealnih dimenzija ( 2m, 3m, 5m) i druga manje idealnih dimenzija ali i dalje pravilna ( 9,04m, 5,86m, 6,75m ). Zatim je pristupljeno proveri uklapanja i pozicija različitih tipova pločica na idealnoj i manje idealnoj osnovi. Drugi korak- Ispitivanje na osnovi idealnih dimenzija Prvi ispitivani oblik… Continue reading FAZA II- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
FAZA II- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Prvi korak Iscrtana su dva tipa osnova. Jedna idealnih dimenzija ( 2m, 3m, 5m) i druga manje idealnih dimenzija ali i dalje pravilna ( 9,04m, 5,86m, 6,75m ). Zatim je pristupljeno proveri uklapanja i pozicija različitih tipova pločica na idealnoj i manje idealnoj osnovi. Drugi korak- Ispitivanje na osnovi idealnih dimenzija Prvi ispitivani oblik je bio… Continue reading FAZA II- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA I
OBLAST: Parametrijski dizajn i fabrikacija veštačke stene TEMA: Modelovanje zida za penjanje na osnovu topografske mape INSPIRACIJA: PRIMERI: -Scott Reinhard contemporary cartographic explorations -Everlast climbing – playcore company -Indoor climbing wall by IlikeToMakeStuff -Wall bench parametric by Denis Homyakov KONCEPTUALNI PRIKAZI I PROBLEMI: Upotrebom linijskih, površinskih i zapraminskih elemenata treba doći do optimalnog rešenja koje… Continue reading Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA I
Parametarsko modelovanje lampe primenom ravanskih elemenata – Faza I
U arhitekturi, posebno dizajnu enterijera bitnu ulogu ima odnos svetlosti i senke. Postavljanjem različitih izvora svetlosti, postižu se i drugačije percepcije i doživljaji prostora. Lampa, kao izvor osvetljenja se najčešće javlja u obliku koji umanjuje jačinu svetlosti i čini je difuznom, dok postoje primeri koji propuštaju svetlost stvarajući specifične senke u enterijeru. Primeri: Navedeni primeri predstavljaju… Continue reading Parametarsko modelovanje lampe primenom ravanskih elemenata – Faza I
Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza I
Oblast Modelovanje elemenata enterijera Tema 1.Modelovanje plafonske konstrukcije od trougaonih elemenata 2.Primena perforacije za kontrolu osvetljenja na trougaonim plafonskim elementima Osnova/3D Zadata osnova i 3D prikaz u kom se vrše intervencije. Inspiracije Upotreba ovakvog načina oblaganja plafona postaje sve zastupljenija. Primenom tehnike parametarskog modelovanja i fabrikacije postiže se stvaranja autentičnog i zanimljivog prostora,… Continue reading Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza I
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza I
Oblast: Prostorna interpretacija poligonalnih tela Tema: Primena odgovarajućih elemenata(modularnih) za interpretaciju i aproksimaciju pravilnih poliedara na dva načina, kroz analognu i digitalnu fabrikaciju. Inspiracija: Bucky ball -su sićušni molekuli napravljeni od 60 atoma ugljenika. Nazvani su po Buckminster Fuller, arhitekti koji je dizajnirao geodetske kupolaste strukture. Atomi ugljenika mogu se povezati u različite strukture. Problemi: 1.… Continue reading Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza I
FAZA I- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika
Oblast: Specificni pogledi u sagledavanju slika. Tema: Primena lentikularnog printa – reljefni paneli/sociva. Lentikularni print je tehnologija u kojoj se sociva koriste za proizvodnju stampanih slika sa iluzijom dubine ili sposobnoscu promene ili pomeranja dok se slika gleda iz različitih uglova. Primer: Problemi: Metod sociva: Programi za renderovanje ne mogu verodostojno da prikazu i simuliraju dovoljno refrakciju usred kombinacije manjka parametara i mojeg nedovoljnog znanja matematickog… Continue reading FAZA I- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika
Automatizacija arhitektonskog projektovanja – Faza 1
Tema istraživanja: Proces projektantske misli je često repetativan jer su ciljevi, regulacije u najvećem broju situacija slični ili isti. Projektant uglavnom teži da projektuje objekat maksimalnog dozvoljenog gabarita, najekonomičnije cene izgradnje, maksimalnog broja jedinica za neku kategoriju stana, itd. Svi kriterijumi su suštinski gledano parametri. Postavljajući algoritam za šemu toka misli koji inkorporira kriterijume tj. parametre kojima se vodi… Continue reading Automatizacija arhitektonskog projektovanja – Faza 1
Taipei101-druga faza istraživanja
Metod rada u Rhino-u (Grasshopper): Modelovanje se radi iz 3 dela. 1. Baza koja ima oblik zasečene piramide sa ortogonalnom mrežom prozora. Prvo se pravi oblik loftovanjem dve krive. Zatim se unosi kod koji će izdeliti povrsinu na ortogonalnu mrežu koja odgovara broju spratova i dimenzijama prozora. Potom se daje debljina okviru prozora, kao… Continue reading Taipei101-druga faza istraživanja
Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze
Oblast: Prostorna anamorfoza Tema: Prostorna anamorfoza dobijena umnožavanjem jednostavnog elementa za dobijanje složene prostorne strukture Primeri: Prostorne instalacije umetnika Michael Murphya Perceptual Shift Wonderspaces Posmatranjem ovih primera zaključujemo da može doći do usložnjavanja strukture kada se uvedu dodatni zahtevi po pitanju: boje elementa koji se ponavlja – da li je struktura u jednoj boji ili postoje razne nijanse elemenata… Continue reading Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze
Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 1
Oblast istraživanja predstavlja virtualnu integraciju u stvarnom vremenu između digitalnih informacija i stvarnog fizičkog sveta. Primeri: Primena proširene stvarnosti enormno se razvija i postaje sve rasprostranjenija među širokim spektrom primena u mnoštvu profesija. Korisnici u maloprodajnom sektoru, trgovci i druge kompanije koriste proširenu stvarnost da poboljšaju potrošačko iskustvo, kao i za pokretanje novih marketinških kampanja. Dodavanjem proširene… Continue reading Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 1
FAZA II – Origami kao planinarska kapsula
Istraživanje će se fokusirati na samo savijanje i sklapanje kapsule, tražeći najoptimalniji način, kroz izradu modela od papira, ali i modelovanjem u Rhino-u korisetići mogućnosti Grasshopper-a primenom plug-in Cranea.
FAZA I – Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta
Oblast : Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta Tema:Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta na osnovu izdržljivosti, materijala i prijatnosti Tokom igranja šaha, partije znaju da traju satima, tako da je veoma važna interakcija igrača i elemenata na tabli. Zbog toga je jako bitno da postoji određeni osećaj koji se razvija prilikom pomeranja figura, kao i udobnost tokom igre,… Continue reading FAZA I – Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta
Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA I
Oblast : Modelovanje ergonomskog šahovskog seta Tema: Modelovanje ergonomskih šahovskih figura u odnosu na udobnost, veličinu, dizajn i tip šaha -Tokom igranja šaha, partije znaju da traju satima, tako da je veoma važna interakcija igrača i elemenata na tabli. Zbog toga je jako bitno da postoji određeni osećaj koji se razvija prilikom pomeranja figura, kao i udobnost… Continue reading Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA I
Faza I-Primena trodimenzionalnih tapeta u svrhu popločanja nepravilnog zida
Oblast: Modleovanje elemenata enterijera Tema: Modleovanje i osvrt na fabrikaciju trodimenzionalnih tapeta Zadatak: Izmodelovati specifične elemente trodimenzionalnih tapeta za zid nepravilnog oblika. Zadatak bi trebao da ispuni što manji broj elemenata i što veću raznovrsnost u pravljenju i da fabrikacija bude što manja i dimenzije budu prilagođene zadatku. Primeri i inspiracije: Trodimenzionalne tapete su postale… Continue reading Faza I-Primena trodimenzionalnih tapeta u svrhu popločanja nepravilnog zida
Rekreiranje fotografije korišćenjem string art metode sa dva obruča – II faza
Pristup u kreiranju strukture sa dva obruča za ređanje struna je rad u “Grasshopper”-u. Način funkcionisanja: Uvedena su dva referentna sistema tačaka, dve koncentrične kružnice A i B, prečnika r1 i r2, iz kojih se naizmenično biraju tačke za povezivanje linijama (strunama). Struna počinje iz spoljašnjeg kruga na pinu koji je zadat kao početni, odakle se bira određeni… Continue reading Rekreiranje fotografije korišćenjem string art metode sa dva obruča – II faza
Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA I
Oblast Kinetičke fasade Tema Primena pokretnih vertikalnih brisoleja u cilju kontrole osunčanosti u enterijeru objekta. Inspiracija istraživanja je kinetička fasada The Bund Finance centra arhitekata Foster+Partners i Heatherwick Studio-a.Fasada objekta je inspirisana tradicionalnim kineskim tkanjem.Sastoji se od tri sloja kićanki od kojih svaki ima svoju nezavisnu aluminijumsku stazu učvršćenu na dve čelične resetke.Staze duge 144m postavljene… Continue reading Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA I
Upotreba tehnologije proširene stvarnosti (augmented reality) u prikazu nekadašnje gradske celine – faza I
Oblast – interaktivna vizuelizacija Proširena stvarnost (AR – augmented reality) je termin koji znači dopunjivanje korisnikovog viđenja sveta pomoću računarski proizvedenog teksta, slike ili zvuka. Drugim rečima, digitalne informacije se preklapaju na stvaran svet (za razliku od virtuelne stvarnosti u kojoj su potpuni svetovi sastavljeni od digitalnih informacija). Ove tehnologija se danas koristi za potrebe vazduhoplovstva,… Continue reading Upotreba tehnologije proširene stvarnosti (augmented reality) u prikazu nekadašnje gradske celine – faza I
Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 1
Oblast primene: Modelovanje perforacija na zakrivljenim fasadama. Tema: Dobijanje različitih tipova perforacija na ravanskim i zakrivljenim površima primenom parametarskog pristupa. Primer: Problemi: -Kontrola veličine otvora i njihova pozicaja -Dobijanje kvad modela kod zakrivljenih površi Cilj: Ispitati dobijanje različitih otvora na osnovu zadatih parametara i visok nivo kontrole već postojećih otvora tokom rada. Kriterijum: -Mogucnost kontrole veličine otvora… Continue reading Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 1
Istraživanje fizičkog izraza ideje modernističkih spomenika u bivšoj Jugoslaviji (FAZA I)
Oblast: Geometrija- modelovanje spomenika Tema istraživanja Spomenici nastali na teritoriji bivše Jugoslavije šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka predstavljaju prve oblike savremene i moderne skulpture, urbanizma i arhitekture na ovim prostorima. Takvi spomenici jasno kroz direktan materijalni izraz iskazuju ideju, zamisao i koncept umetnika, vajara koji je tragične i turbulentne momente istorije zemlje preveo u… Continue reading Istraživanje fizičkog izraza ideje modernističkih spomenika u bivšoj Jugoslaviji (FAZA I)
FAZA I- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Oblast – Ravanska teselacija Tema – Popločavanje dva tipa osnova pomoću ravanske teselacije Problemi – Problemi se javljaju na uglovima i ivicama osnove jer zahtevaju sečenje pločica radi njihovog finog uklapanja. Sa estetskog aspekta upotreba jednog oblika iste boje može delovati dosadno i monotono. Kriterijumi : da bude estetski lepo, minimalan utrošak vremena za… Continue reading FAZA I- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
FAZA I – Origami kao planinarska kapsula
Tema: Istraživanje origami paterna i dizajniranje planinarske kapsule Oblast: Planinarska oprema Zadatak: Pronaći odgovarajući origami patern, kako bi se dobila struktura kapsule, ali i tehnike sklapanja, kako bi se dobila kapsula koja se može sklopiti do dimenzija jednostavnih za nošenje na višednevnim planinarskim turama. Problemi: Problemi koji su primećeni prilikom isprobavanja Yoshimura paterna u ove svrhe:… Continue reading FAZA I – Origami kao planinarska kapsula
FAZA I- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Oblast – Ravanska teselacija Tema – Popločavanje dva tipa osnova pomoću ravanske teselacije Problemi – Problemi se javljaju na uglovima i ivicama osnove jer zahtevaju sečenje pločica radi njihovog finog uklapanja. Sa estetskog aspekta upotreba jednog oblika iste boje može delovati dosadno i monotono. Kriterijumi : da bude estetski lepo, minimalan utrošak vremena za uklapanje (složenost) i da se… Continue reading FAZA I- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Taipei101-prva faza istraživanja
Tema: Istraživanje procesa modelovanja u Rhino-u i Sketchup-u na primeru zgrade Taipei101 i poređenje rezultata Oblast strategije modelovanja: Modelovanje u Rhino-u iz 3 dela ( 1. Baza- do 26. sprata; 2. Osam segmenata od po 8 spratova; 3. Antena), detalji će se raditi parametarski u grasshopperu. Modelovanje u Sketchup-u korak po korak. https://imgur.com/a/IBIGt2e Problemi: Parametarsko postavljanje ortogonalne mreže… Continue reading Taipei101-prva faza istraživanja
Rekreiranje fotografije korišćenjem string art metode sa dva obruča – I faza
Oblast: String art Tema: Rekreiranje referentne fotografije formiranjem strukture koja koristi dva obruča kao vodilje za ređanje struna. Primena: String art tehnika je tehnika preplitanja struna kroz pinove. Ljudi pokazuju sve veće interesovanje za istraživanje njenog umetničkog aspekta kao i njene primene u oblasti arhitekture i primenjene umetnosti (enterijer, paviljoni, dizajn nameštaja, razne umetničke instalacije,…), jer ima izraženu dekorativnu funkciju.… Continue reading Rekreiranje fotografije korišćenjem string art metode sa dva obruča – I faza
Modelovanje ergonomske ležaljke – faza I
Predmet istraživanja: modelovanje u 3D Maxu Tema istraživanja: modelovanje ergonomske ležaljke za plažu Ergonomija je nauka koja se bavi dizajnom proizvoda koji su prilagođeni ljudskom telu. Ova tema se smatra veoma bitnom za današnji način života i rada. Najčešći primer primene ergonomije je kod dizajna kancelarijske stolice. S… Continue reading Modelovanje ergonomske ležaljke – faza I
Curved folding u arhitekturi i dizajnu – III faza
Cilj treće faze istraživanja je stvaranje simulacije curved folding-a, a savijanje mesh-a se vrši po šablonu koji formiramo parametarki što nam daje veliku slobodu pri odabiru finalnog izgleda forme – mogućnost kontrolisanja veličine i broja elemenata, količinu zakrivljenosti linija, postavljanje atraktora na osnovu kog se vrši promena u zakrivljenosti linija. Patern nastaje formiranjem heksagonalne mreže… Continue reading Curved folding u arhitekturi i dizajnu – III faza
Interpretacija prostorne strukture sa karakterističnim pogledom – III faza
Oblast istraživanja: Tesalacija III faza sve svodi na istraživanje gustine čestica, boje i njihove veličine. U II fazi smo nailazili na probleme koje smo predhodno naveli i to menja vec izabran oblik i fotografiju. Na sledećem primeru vidimo da slika nije bas najjasnija. Na osnovu ovog primera dolazim do zaključka da… Continue reading Interpretacija prostorne strukture sa karakterističnim pogledom – III faza
Anamorfoza lika na cilindričnom ogledalu (faza III)
Oblast i tema istraživanja: Cilindrična anamorfoza Treća faza istraživanja obuhvata realizaciju, odnosno proces deformacije izabranog modela. Korišćeni su softveri “3Ds max” i “Blender”. Prema istraživanju, “Blender” se pokazao kao najjednostavnije i najbolje rešenje zbog preciznosti i preglednosti deformisanog modela. Realizovano je pomoću alatki “Bend” i “Stretch” uz odgovarajući ugao deformacije i faktor istezanja. … Continue reading Anamorfoza lika na cilindričnom ogledalu (faza III)
Anamorfna svetlosna struktura – III faza
Cilj III faze bilo je istražiti mogućnosti smanjivanja gustine strukture, postavljanje svetlosnih izvora i pronalaženje odgovarajućeg materijala. Za materijal bi se potencijalno mogle koristiti polikarbonatske ploče, specifično ploče od punog polikarbonata, debljine 12mm u 3 različite boje, oblikovan toplotom. Gustina strukture se u ovom konkretnom slučaju ne može smanjiti, a da struktura ni u… Continue reading Anamorfna svetlosna struktura – III faza
ZBrush Sculpting- Barbie Rapunzel (Faza III)
Tokom rada na samom modelu izvdeno je nekoliko zaključaka koji će biti objašnjeni u daljem tekstu, kao i neke ,,situacije” sa kojim se svaki početnik može susresti. Očigledno je da svaki softver ima svoje mane i prednosti, ali ono što se samo nameće pri prvom susretu sa ovim programom jeste pogled iz perspektive koji je pomalo… Continue reading ZBrush Sculpting- Barbie Rapunzel (Faza III)
Green step_3 faza
Treća faza posvećena je detaljnijem istraživanju o samom materijalu i njegovoj primeni u prostoru. O mahovini(odabrana vrsta polarna mahovina) Leucobryum glaucum, poznata kao polarna mahovina, je izuzetno zelene boje bez listova i stabljika. Raste na suvom kamenitom tlu i u odnosu na druge vrste mahovine najbolje podnosi suve uslove sredine. Oblikuje prostirke od finih zelenh ‘jastučića’… Continue reading Green step_3 faza
FABRIKACIJA SLOJEVITE STRUKTURE OD PAPIRA (III FAZA)
Treća, faza rada nastupa kada smo završili modelovanje i adaptaciju modela u izabranom programu. Zatvoren i izdeljen na određen broj segmenata i ravni, model se priprema za lasersko sečenje tako što se sve ravni pojedinačno adaptiraju promenom linija. U datom primeru objekat je manastir Ravanica (modelovala koleginica Valentina Todorov) koji je u potpunosti sređen i spreman… Continue reading FABRIKACIJA SLOJEVITE STRUKTURE OD PAPIRA (III FAZA)
III Faza – Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela
Prethodno opisan proces je doveo do priloženog rezultata. Došao do zaključka da je portret precizniji što je naglašenija simetrija u kodu, koju sam postigao centriranjem linija što bliže koordinantnom početku postavljenog grid-a. Problem: Shvatanje rada koda prilikom odbacivanja svih djelova linija za izradu portreta koji izlaze iz range-a zadatog okvira. Prednosti ovog postupka: Dobija se… Continue reading III Faza – Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela
II faza – Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela
Prvi korak: Određivanje okvira pomoću alatki Rectangle i Circle (Cir) u čijim granicama će se nalaziti slika Mies Van de Rohe-a. Postavljeni su domeni, odnosno veličine stranica okvira, 72 u x-osi i 100 u y-osi. Po deafult-u centar izabranog okvira se postavlja na koordinantni početak, dakle, ako odaberemo kružni okvir manja vrijednost od 2… Continue reading II faza – Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela
/ BOULON BLANC Table / III faza /
Treću fazu predstavlja dimenzionisanje elemenata, odabir materiijala za izradu DIY stola, kao i odabir mehanizma. Ova faza podrazumeva i pripremu svih elemenata za lasersko sečenje i uputstvo za dalje sklapanje modela. Cilj istraživanja jeste bio rešavanje problema visoke cene samog stola, koja je i postignuta sledećim tezama. Mehanizam za rotiranje nogara jeste ručni sistem sa… Continue reading / BOULON BLANC Table / III faza /
Generisanje I vizuelizacija paviljona od linijskih elemenata | Generisanje paviljona primenom voronoi ćelija| Faza III
Strategija generisanja paviljona: 1. Formiranje polazne osnve paviljona: Prvi korak ka dobijanju paviljona predstavlja odabir polazne osnove na osnovu koje će tokom procesa biti generisana forma paviljona. Sklop više površina u jednu prouzrokuje kompleksnost oblika budućeg paviljona. (slika1) 2. Podela početne forme na segmente: Prilikom podele na segmente komandom ,,Rebuild”, treba obratiti pažnju da broj segmenata… Continue reading Generisanje I vizuelizacija paviljona od linijskih elemenata | Generisanje paviljona primenom voronoi ćelija| Faza III
Primena iris blendi na kontrolu svetlosti u objektima – Faza 3
U trećoj fazi istraživanja poređenjem preformansi prototipa dobijaju se informacije kako dizajn sa jednim i sa dva oslonca funkcionišu u stvarnosti. Kao reperna tačak uzeti su isti spoljašnji radijus za oba dizajna. Oba prototipa su fabrikovana tehnikom 3D štampe u kombinaciji sa još nekom vrstom fabrikacije. 1. Blenda sa blejdovima koji se oslanjaju u jednoj tački fabrikovana… Continue reading Primena iris blendi na kontrolu svetlosti u objektima – Faza 3
“The Starry Night” thread installation – III faza
U okviru treće faze testirano je jedino dostupno rešenje za dobijanje linijskog crteža na osnovu izabrane slike a da dobijene linije prate pokrete četkice – ručno crtanje. Rezultati nisu bili zadovoljavajući, postoji previše potencijalnih kombinacija linija što izvršenje zadatka čini nemogućim. Zaključak: potrebno je napraviti program koji uz pomoć unetih parametara (broj tačaka po redu i… Continue reading “The Starry Night” thread installation – III faza
Poređenje odabranih softvera za 3D modelovanje na primeru složenih površi – III FAZA
Zaključak istraživanja: Iz analize se jasno zaključuje da su osnovni softverski alati napredovali u radu sa složenim, ali i drugim manje kompleksnim površima. Međutim na modelu koji sam istraživao softver SketchUp nije dao dobre rezultate, u najvećoj meri problem je bio vremenski period obrade geometrije, dok je 3DS Max imao problema sa plugin-ovima. Istraživanje… Continue reading Poređenje odabranih softvera za 3D modelovanje na primeru složenih površi – III FAZA
Generisanje slojevite nadstrešnice od tradicionalnih motiva – faza III
Cilj treće faze rada predstavlja odabir šablona, definisanje forme nadstrešnice i određivanje lokacije. Odabir šablona – Odabrana su dva jednostavna šablona koja zajedno čine formu jasnom i zanimljivom, sa živopisnim senkama, ali ne i pretrpanom. Prvi šablon je pravljen manuelno u Grasshopperu, a drugi uz pomoć Parakeet komponente za Grasshopper. Definisanje forme – Po uzoru na inspiraciju, nadstrešnicu Luvra u… Continue reading Generisanje slojevite nadstrešnice od tradicionalnih motiva – faza III
MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (III faza)
Nakon prve i druge faze istraživanja u kojima se projekat susreće sa problemima, i gde se na kraju dolazi do idealnog rešenja, sledi treća faza u kojoj je potrebno: Izmodelovati jezgro koje će biti centralni element ovog konstruktivnog sistema Izmodelovati ploče spratova Sve uklopiti u jednu jedinstvenu celinu – Modelovanje jezgra – koristeći boxove… Continue reading MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (III faza)
Eksperiment Voronoi animal lamp – FAZA III
I FAZA – podrazumevala je upoznavanje sa Voronoi teselacijom i za šta može da se koristi kao i razmišljanje o mogućim softverima za dalji rad. II FAZA – u njoj smo se odlučili u kom softveru ćemo raditi Voronoi teselaciju , odlučila sam se za Meshmixer. I bavili smo se radom na određenom modelu. III FAZA… Continue reading Eksperiment Voronoi animal lamp – FAZA III
Poređenje odabranih softvera za 3D modelovanje na primeru složenih površi – II FAZA
Metodologija modeliranja koja će se koristiti u oba softvera Korišćenjem fotografije (sl. broj 1) modeliranje počinje iz horizontalne ravni gde se kubusi na određenom rastojanju raspoređuju tako da se dobije ravan približnog oblika elipse. Na kubuse se dodaju horizontalne prave koje se proširuju po grupama i koje ne prave prave uglove. Zatim je… Continue reading Poređenje odabranih softvera za 3D modelovanje na primeru složenih površi – II FAZA
Eksperiment dodavanja voronoi šablona na 3D model – FAZA II
U drugoj fazi došli smo do odabira softvera za rad, izabran je Meshmixer kao jednostavniji dolazak do željenog modela. Postoji dosta odličnih dizajna za 3D štampu sa kojima može da se eksperimentiše. Tu nastupa Meshmixer. Softver koristi trokutaste mreže za čišćenje i popravak 3D skeniranja, umrežene komade modela… Meshmixer ima zanimljive efekte za promenu i oblikovanje modela,… Continue reading Eksperiment dodavanja voronoi šablona na 3D model – FAZA II
Layered city map – faza III
I faza se bavila istraživanjem načina za dekomponovanje slojeva gradova i odabirom najbolje metode kako bi se ubrzao proces pripreme za maketu. II faza se bavila upoređivanjem dve metode. Prva metoda ( CADMAPPER+AutoCAD) nije dala zadovoljavajuće rezultate, dok je druga metoda ( QGIS+Illustrator) ispunila sve zahteve ovog projekta. III faza se bavila konretnim pitanjem upotrebe… Continue reading Layered city map – faza III
Pattern “Izlomljenog zida” Voronoi teselacija -III Faza
I faza se bavila istraživanjem šare ” Izlomljenog zida” i u kojem programu bih radila. Odlučila sam se za Rhino-Grasshopper. II Faza se bavila radom na šari u navedenim programima. III-Faza se bavi proverom šare i dobijene konstrukcije kako će se uklapati u enterijer određenog objekta. Primer koji sam nasla na internetu bih mogla… Continue reading Pattern “Izlomljenog zida” Voronoi teselacija -III Faza
Anamorfne 3D strukture od jednobojnih struna_faza3
Treća faza istrazivanja bila je proba različitih načina da se problem preglednosti otkloni. Promene su vršene u Processing-u kao i u algoritmu u Grasshopper-u, do pozitivnih promena nije došlo. Menjanjem fotografije u realan lik umesto piktograma slika je postala manje pregledna. Smanjivanjem broja struna na svakom primeru, slika nije bila ni približno uočljiva kao u… Continue reading Anamorfne 3D strukture od jednobojnih struna_faza3
BMW VISION NEXT 100 ENTERIJER / FAZA 3
Prilikom istraživanja u proteklim fazama projekat se susreo sa mnoštvom problema, takođe i velikim brojem solucija za rešavanje samih problema. Faza 1 – fokus se postavlja na samo istraživanje odnosno rešavanje zadatog problema. Faza 2 – postepeno rešavanje problema korišćenjem Grasshoppera i Rhinoceros-a 6. Faza 3 – odnos u arhitekturi. Globalni svetski pravci su se uvek… Continue reading BMW VISION NEXT 100 ENTERIJER / FAZA 3
Poređenje odabranih softvera za 3D modelovanje na primeru složenih površi – I FAZA
Tema istraživanja Poređenje 3ds Max i SketchUp softvera u izradi složenih površina na određenom modelu uz pomoć osnovnih alatki Cilj istraživanja Provera dostignuća osnovnih softverskih alatki za jednostavnije i uspešnije korišćenje na kućnom računaru Metoda istraživanja je modeliranje osnovnim alatom koje softver nudi Problemi koji se mogu pojaviti u toku istraživanja su najučestalije pucanje softvera… Continue reading Poređenje odabranih softvera za 3D modelovanje na primeru složenih površi – I FAZA
Generisanje I vizuelizacija paviljona od linijskih elemenata | Vizuelizacija paviljona primenom PBR materijala | Faza III
Treća faza rada, zasniva se na vizuelizaciji PBR materijala. kao i mogućnosti kombinacije PBR materijala i teskture lista. Nakon što je materijal podešen u substance designer-u, potrebno je export-ovati teksture (Base color/Albedo/Diffuse, Reflection/Metalic, Glossiness/Roughness, Bump, Normal. Height/Displacement i mnoge druge). Različiti nazivi tekstura variraju u zavisnosti od render engine-a, ali sve… Continue reading Generisanje I vizuelizacija paviljona od linijskih elemenata | Vizuelizacija paviljona primenom PBR materijala | Faza III
Istrazivanje optimalnog broja struna za prepoznavanje slika u string art projektima _ faza3
U prethodne 2.faze istraživanja objašnjavali smo koju ćemo temu obrađivati,pričali o optimalnom broju struna koji je potreban kako bi se neka slika sagleda,kvalitetu slike i njenim bojama,obliku u kome će se slika nalaziti kao i o načinu rada u programu processing 3.5.4 i na osnovu toga dolazimo do 3. faze i zaključka. Završna faza rada: U ovoj… Continue reading Istrazivanje optimalnog broja struna za prepoznavanje slika u string art projektima _ faza3
MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (II faza)
Nekada je tokom modelovanja potrebno da koristimo precizne lokalne transformacije, ali se opšti koordinatni sistem objekta neće uvek nalaziti tamo gde nam odgovara. Posmatranjem nebodera (slika br.1) i analizom njegovih glavnih elemenata uočava se njegov tipski ugao sastavljen od sajli koje se rotiraju zajedno sa donjim i gornjim elementima. Ova struktura se ponavlja na sva… Continue reading MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (II faza)
Opisno modelovanje prostora u romanu „Majstor i Margarita“ M. Bulgakova-faza 2
Završna faza rada na imala je par usputnih zaključaka te je rezultovala u redefinisanju faza rada, i početak novog, i veoma drugačijeg pristupa temi. Završna faza rada: U programu blender 2.8 izmodelovana su oba prostora opisana u prethodnim fazama. U scene ubačeni su inputi slobodne interpretacije dela, koje se prožimaju sa opisima u romanu, tako da… Continue reading Opisno modelovanje prostora u romanu „Majstor i Margarita“ M. Bulgakova-faza 2
Generisanje 3D geometrije iz displacement mapa (III faza)
Zaključna faza istraživanja za cilj ima utvrđivanje polja primene definisanih metoda, na osnovu tri kriterijuma: Jednostavnost primene, potrebno vreme, i kvalitet dobijenog rezultata. Kvalitet se u ovom slučaju odnosi na sličnost sa referentnom fotografijom, i mogućnost manipulisanja rezultatom. 1. Fotografija – mapa Nakon kreiranja materijala u Slate Material Editor-u u okviru 3ds Max-a, i njegove primene na površ, dobijena… Continue reading Generisanje 3D geometrije iz displacement mapa (III faza)
Prilagođavanje auxetic materijala geometriji koja je potekla od cilindričnih oblika, ali je modifikovana – Faza III
Treća faza obuhvata primjenu paterna na geometriju različitih cilindričnih oblika. Uzeta su dva oblika. 1. Oblik Istraživanje je rađeno na obliku ljudskog abdomena. Ljudsko tijelo nije rotaciona površ i iz tog razloga ne mogu nastati planarne površi. Šablon se prilagodio ali je ostalo nemoguće definisati deformacije na mjestima na kojima trebaju biti, i patern je… Continue reading Prilagođavanje auxetic materijala geometriji koja je potekla od cilindričnih oblika, ali je modifikovana – Faza III
Anamorfne senke – III FAZA
Nakon celokupne analize koncepta i pozicioniranja elemenata pod određenim uglovima na sam zid, dolazi se do postavljanja sunca iznad zida u Lumion programu, kako bi se postigao realan efekat osvetljenja u datom vremenskom periodu od 11 do 13 časova. U slučaju noćne faze osvetljuje se samo jedan element, uz izbegavanje osvetljavanja ostalih elemenata. U cilju postizanja željenog… Continue reading Anamorfne senke – III FAZA
Strategija modelovanja/ fabrikovanje transformabilnog nameštaja od linijskih elemenata (SPACE SAVING FURNITURE) – III FAZA
Kako se u prve dve faze izučavao princip modelovanja i način na koji se “stvara” space saving furniture i kao rezultat dobijena mnogobrojna različita rešenja, usledila je faza broj III , a to je izrada stolice od drvenih letvica. Nakon završenog modelovanja (faza II), sledi izvlačenje svih dimenzija svake letvice ponaosob pošto je svaka drugačija… Continue reading Strategija modelovanja/ fabrikovanje transformabilnog nameštaja od linijskih elemenata (SPACE SAVING FURNITURE) – III FAZA
Nightmare Creature-faza III
Faza III Nakon dve završene faze, uz dosta istraživanja, i završetka osnove karaktera, dolazimo do detalja. Načini na koji se: 1. Pave zavoji 2. Ubacuju materijali u odvojene subtool-ove 3. Ubacuje tekstura 1. Zavoji Izaberemo Subtool na kome želimo da bude zavoj. Držimo Ctrl i klik na Brushes i izabere se selekcija “Mask Lasso”… Continue reading Nightmare Creature-faza III
,,Breathing facade’’-izlaganje auxetic materijala udaru vetra- III faza
Treća faza istraživanja podrazumeva prilagođavanje drugog auxetic šablona za rad u Rhinoceros-u odnosno Grasshopper-u prilikom simulacije udara vetra. Šablon na kom se sprovodilo istraživanje za simulaciju. Formiranje geometrije u Grasshopper-u podrazumevalo je spajanje kvadrata spojnicama sa svojim susednim parom kome pozicije tačaka idu unapred za +1, odnosno -1. Izlaganje ovakve strukture simulaciji vetra nije davalo dobre rezultate, jer… Continue reading ,,Breathing facade’’-izlaganje auxetic materijala udaru vetra- III faza
Primena i značaj likovne kompozicije u arhitektonskoj vizualizaciji Faza III
U III fazi, sledi postavljanje ankete koja za cilj ima ispitivanje značaja elemenata kompozicije na fotografiji prilikom vizualizacije u arhitektonskom prezentovanju. Anketa se sastoji od 20 vizuala objekta koji su projektovani od strane dobitnika prestižne Prickerove nagrade u periodu od 2016 do 2020 i objekata koji su proglašeni za najružnije na svetu. Početne pretpostavke /… Continue reading Primena i značaj likovne kompozicije u arhitektonskoj vizualizaciji Faza III
Anamorfna svetla i senke ( III faza )
Faza III Pošto smo u prethodnoj fazi istraživanja definisali i odlučili se za program u kom ćemo najbolje predstaviti anamorfozu senki, i isplanirali način projektovanja pomoću svetla, u trećoj fazi je jedino preostalo da se projekat izvede. Analizom prostora i odabira svetala u odnosu na položaj predmeta, odlučeno je da će svetlo koje je korišćeno (Target light)… Continue reading Anamorfna svetla i senke ( III faza )
Animacija lica kombinacijom različitih softvera III
FAZA III Prve dve faze su dovele do zaključka, da je postupak stvaranja virtualne mimike lica potrebno dosta znanja i sadrži mnoga ograničenja. Za animaciju lica je potrebno veliko znanje iz oblasti anatomije glave, široko poznavanje alata 3d softvera, dobar računar za njihovo podržavanje i u najboljem slučaju posedovanje opreme za simulaciju. Za ovo istraživanje izabran je, ne… Continue reading Animacija lica kombinacijom različitih softvera III
Optimizacija oblakodera u urbanoj matrici u odnosu na prirodne faktore – sunce i vetar – faza III
U fazi 3 sledi uporedo analiziranje 3 različita oblika oblakodera, u kojoj je prvi početni oblik iz faze 2, drugi oblik je nastao torzijom prethodnog, dok je treći nastao postepenim skaliranjem od prizemlja ka vrhu njemu prethodnog oblika. NUMERIČKA ANALIZA OBLIK 1 – ispitivana su 91944 zraka – blokirano 12630 – ovaj oblik blokira… Continue reading Optimizacija oblakodera u urbanoj matrici u odnosu na prirodne faktore – sunce i vetar – faza III
Postojbina na Marsu Istraživačka Faza 3: Finalna Forma
Finalna faza istraživanja bazirala se na pronalasku koda koje će biti univerzalan za svaku osnovu koja se postavi kao povoljan kandidat za ciljani objekat, tako smo dobili program koji iz svake osnove izvodi izdržljivu formu sa svojim nosećim elementima.Ovaj program može da radi i sa komplikovanijim osnovama sa tim da postavimo nove noseće krive, time… Continue reading Postojbina na Marsu Istraživačka Faza 3: Finalna Forma
Postojbina na Marsu istraživačka faza 3 : mapiranje
Treća faza istraživanja bavi se proverom univerzalnog koda za bilo koju lokaciju, kako proverom na više lokacija, tako i proverom odnosa parametara : -da parametri imaju jednaki značaj -da jedan parametar ima veći značaj u odnosu na drugi. Za istraživanje i kreiranje koda uzet je Nju Jork, zbog dostupnosti podataka koje pružaju oblasti na američkom kontinentu, lokacija… Continue reading Postojbina na Marsu istraživačka faza 3 : mapiranje
Kinetička kiša – Treća faza
Treća faza projektovanja kinetičke kiše bavi se načinom na koji će ta kinetička kiša da funkcioniše u stvarnosti. Realizovane kinetičke kiše sastoje se iz jednog velikog nosača sa velikim brojem elektromotora na koje su nakačene niti i kuglice koje se pomeraju u skladu sa zadatim parametrima preko prethodno napravljenog softvera gde se kodira samo pomeranje… Continue reading Kinetička kiša – Treća faza
“SCREAM”-interpretacija slike putem teselacije linijskim elementima i svetlosne anamorfoze-III faza
Nakon dobijanja željenog ugla svetlosti Sunca od 45° (proleće/jesen) u podne, prema kojem se definišu visina slamčica i dužina bačene senke, iz prethodne faze, struktura ostaje fiksna za taj period i dalji razvoj istraživanja zasniva se na ispitivanju njene vidljivosti, čitljivosti slike, u zavisnosti od drugih godišnjih doba i uglova svetlosti Sunca karakterističnih za te periode. Lokacija predviđena… Continue reading “SCREAM”-interpretacija slike putem teselacije linijskim elementima i svetlosne anamorfoze-III faza
Primena Escher-ovih teorija u manipulaciji percepcije prostora i figura – III faza
III faza istraživanja Dok je rad na prvoj fazi podrazumevao istraživanje svih nemogućih figura, iluzija koje se mogu stvoriti menjanjem ugla posmatrača i razmatranjem koji program je najadekvatniji za rad, a druga faza služila za sam proces rada, kao i dalje istraživanje na ovim nemogućim figurama i sklapanje više jednostavnih iluzija u jednu veći i… Continue reading Primena Escher-ovih teorija u manipulaciji percepcije prostora i figura – III faza
Formiranje portreta korišćenjem struna u boji – Faza III
Metoda 1 Prednosti: Prednost ovde metode je što je broj boja struna ograničen na četiri boje. Takođe algoritam daje infomacije o dužini potrebnoj od svake boje, što značajno olakšava nabavku materijala. Izlazne informacije se čuvaju u odgovarajućem formatu za dalju obradu. Mane: Mana ove metode je što uvozne… Continue reading Formiranje portreta korišćenjem struna u boji – Faza III
modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza III
Treća faza ispitivanja akustike sakralnih objekata predstavlja prezentovanje rezultata postignutih u okviru Autodesk ECOTECT-a. Prilikom druge faze ispitivanje istaknute su mogućnosti Ecotect-a u pogledu analiza zvuka. Za prezentaciju konačnih rezultata odabrana su tri različita načina, od čega su dva rezultata prikazana direktno na modelovanim oblicima sakralne arhitekture, dok je treći rezultat izložen u obliku grafika:… Continue reading modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza III
Modelovanje 3D amorfne LED lampe pomoću akrilnih pločica – Faza 3
U finalnoj fazi potrebno je: 1. Napraviti nove materije koristeći “Use Texture Image“ opciju. Namestiti dimenzije 10x15cm (Pločice su iste dimenzije) i smanjiti opacity na 0. Ovo je potrebno uraditi za preostala dva materijala/boje 2. Nakon toga potrebno je primeniti nove materijale na pločice (ovde na slici je opacity postavljen na 100 da bi se… Continue reading Modelovanje 3D amorfne LED lampe pomoću akrilnih pločica – Faza 3
modelovanje sakralnih objekata / III faza ispitivanja
III faza ispitivanja Završna faza istraživanja donela je konkretne modele sakralnih objekata, kao i rezultate uporedne analize programa u kojima se modelovalo. fotografija 1 – celokupni modeli iz sketchup-a na kojima se nastavlja istraživanje / ispitivanje akustike Koristeći alatke iz prethodne faze istraživanja ( II faza ) u kojoj je detaljno opisano kako se i kojim redom koriste instrumenti rada,… Continue reading modelovanje sakralnih objekata / III faza ispitivanja
Kineticka i medijska fasada | Dizajn panela u cilju kontrole osunčanosti – Faza III
Iz prethodne faze se može zaključiti da što se tiče slike na fasadi koju formiraju paneli, najbolje su se pokazali quad i triangle, koji su sitniji i ima ih više. Kada je u pitanju analiza osunčanosti sobe, situacija je obrnuta: najbolji su diamond ili hexagon paneli pošto su oni veći i zaklanjaju više sunca. Međutim,… Continue reading Kineticka i medijska fasada | Dizajn panela u cilju kontrole osunčanosti – Faza III
Modelovanje/vizualizacija „mirror dimension“ paviljona – III faza
Finalno rešenje datog problema dobijeno je međusobnom saradnjom i kombinovanjem dva zasebna procesa istraživanja, jedan je bio vezan za modelovanje, drugi za vizuelizaciju. Za postizanje željenog rezultata bilo je potrebno upotrebiti dva programa ( Rhinoceros i 3dsMax ) u kombinaciji sa njihovim plug-in-ovima ( Grasshopper i V-ray ). Modelovanjem paviljona i postavljanjem ogledala pod određenim… Continue reading Modelovanje/vizualizacija „mirror dimension“ paviljona – III faza
Anamorfne 3D strukture od jednobojnih struna_faza2
1. Faza realizovanja ideje započinje se odabirom slike koju želimo prikazati, kao primer, odabran je logo benda Nirvana koji je izuzetno jednostavan i uočljiv. Slika 1. Logo benda Nirvana Nakon toga potrebno je dobiti uputstvo za tkanje, odnosno raspored postavljanja struna. Raspored dobijamo korišćenjem skripte „Knitter“ u programu Processing. Za željenu sliku podesimo broj struna… Continue reading Anamorfne 3D strukture od jednobojnih struna_faza2
“The Starry Night” thread installation – II faza
U okviru drugoe faze izvršeno je testiranje pronađenih programa za pretvaranje originalne slike u sliku sačinjenu od linija. rezultati: slika 1 … Continue reading “The Starry Night” thread installation – II faza
Modelovanje imaginarnog lika i njegova priprema za štampu – II faza
U drugoj fazi istraživanja izabran je model napravljen na https://desktophero3d.com/ gde za razliku od https://www.heroforge.com/, čiji je primer modela postavljen u prvom postu, postoji mogućnost besplatnog preuzimanja većine detalja, kao i pomeranja zglobova figure, što doprinosi realističnijem izgledu. Model je importovan u ZBrush korišćenjem ZPlugin-a 3D Print Hub. Importovani model imao je mala oštećenja koja… Continue reading Modelovanje imaginarnog lika i njegova priprema za štampu – II faza
modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza II
Druga faza ispitivanja akustike sakralnih objekata odvijaće se u Autodesk ECOTECT-u, usled nemogućnosti pristupanja i savladavanja preostalih softvera, predloženih u okviru prve faze istraživanja. Pre upoznavanja sa postavkama procesa analiziranja akustike jednog sakralnog objekta, neophodno je „importovati“trodimenzionalne modele, koji su pripremljeni u SketchUp. Ecotect omogućava „uvlačenje“ različitih tipova fajlova, ali se najčešće koriste .dxf i .3ds fajlovi. Na… Continue reading modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza II
modelovanje sakralnih objekata / II faza ispitivanja
II faza ispitivanja Prethodnom fazom istraživanja došlo se do zaključka da će se sakralni objekti modelovati u programima sketchup i rhino, i da će se upoređivanjem rada u jednom i drugom programu doći do cilja, a to je dobijanje što više modela objekata u što kraćem vremenskom roku. Pre nego što se započne modelovanje objekata,… Continue reading modelovanje sakralnih objekata / II faza ispitivanja
Pattern “Izlomljenog zida” Voronoi teselacija
Faza II Nakon prve analize, u drugoj fazi se treba baviti analiziranjem patterna “izlomljnog zida” i načina rada Voronoi teselacije na konstrukciji koja će služiti oplemenjivanju enterijera. Pošto je u pitanju Voronoi modelovanje i upotreba Grasshopper-a kreće se od pravljenja nekog volumena, odnosno zida u Rhinu na kome će na kraju biti šara “Izlomljenog zida”.… Continue reading Pattern “Izlomljenog zida” Voronoi teselacija