Voronoi fasada

Voronoi sistem, kao interesantna kompozicija za uredjivanje monotonih fasada, sa jednostavnim oblicima, kao sto su jednostavni i isti prozori kao i vrata. Veoma interesantno resenje pomocu novog sistema projektovanja, uz najjednostavniji elepent arhitekture i tehnickog crteza a to je tacka.

Fasada voronoi

 

Inspiracija..:

Zirafa voronoi

 

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Voronoi fasada

Natpis

Efektni natpisi kao iluzije u prostoru mogu se postići pogledom iz tačke iz koje se projektuje na jednu, dve ili više ravni.slova

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Natpis

Modelovanje amorfne forme + bones system_01

Na samom pocetku potrebno je obezbediti odgovarajuce reference. Obradjivanje fotografija u Photoshop – u podrazumeva uskladjivanje dimenzija i podesavanje kontrasta. Zatim se fotografije unose u 3ds Max i iscrtavaju pomocne linije kao granice modela. Problem koji se javlja pri ovom iscrtavanju jeste neuskladjenost referenci zbog perspektive prilikom fotografisanja modela. Sledeci korak jeste podela linija na jednake delove (u modelu crvene linije) nakon cega ce se, povezivanjem tacaka (CrossSection) formirati trake koje je potrebno postaviti u odgovarajuci polozaj. Modifier Surface ce linije da pretvori u EditablePoly.

post01

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modelovanje amorfne forme + bones system_01

Analiza slobodne forme objekta kroz njegovu osuncanost

Pomocu Ecotect programa, bice izvrsena analiza zagrejanih i hladnih delova objekta u realnom okruzenju. Nakon datih rezultata, objekat ce biti preprojektovan radi maksimalnog iskoristavanja osuncanosti, i njegovog prilagodjavanja okolini i senkama.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Analiza slobodne forme objekta kroz njegovu osuncanost

Mobilijar

Ovim postom se upotpunjuje mobilijar kome je potrebno još naći mesto na prostoru Studentskog trga i uklopiti ga sa novoprojektovanim urbanističkim rešenjem.WC KABINA CESMA KANTA ZA SMECE KLUPA BEZ NADSTRESNICE
Nikolić Milan-wc kabina,klupa
Vilotić Nebojša-kanta,česma
Jašić Radomir-urbanističko rešenje

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Mobilijar

Problemi vizuelizacije arhitektonskih formi u programu Lumion

U softeru Lumion cu analizirati problemske aspekte pri projektovanju arhitektonskih formi koristeci standardne arhitektonske programe kao sto su Revit, 3D max, Archy Cad i Skech up.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Problemi vizuelizacije arhitektonskih formi u programu Lumion

Tehnike perspektivne anamorfoze

Pomoću jednostavnog modela i njegovih senki nastalih od tačkastog izvora svetla, iscrtavanjem projekcija na te dve ravni , postiže se iluzija trodimenzionalnosti, ukoliko se pogleda u pravcu istoimenog izvora.

post1                          izgledi spojeno copy

Drugi način podrazumeva podelu slike na određen broj delova, koji se zatim distorzira u odnosu na određenu tačku gledišta, a pogledom sa nje postiže se iluzija trodimenzionalnog objekta.

post2

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Tehnike perspektivne anamorfoze

Voronoi sistem

GiVSF GiVSL 1 Sistem voronoi, veoma pogodan da se dobiju interesantni oblici pomocu tacki, koje funkcionisu na principu gde je sredina izmedju dve tacke stvara se upravna linija na toj sredini u odnosu na te dve tacke.. Veoma je povoljan jer se lako moze menjati citava struktura pomeranjem samo jedne tacke. Tako da u zavisnosti za sta nam treba, neka mesta mogu biti veoma gusto izgradjena, dok sa druge strane moze biti veliki slobodni prostor…

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Voronoi sistem

Prva faza: modelovanje

Modelovanje Edit Poly metodom na osnovu AutoCAD podloge, koju smo crtale prema fotografijama preuzetim sa interneta.

Tim: Teodora Gertenišan i Tanja Mitrović

model

 

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Prva faza: modelovanje

modelovanje namestaja od elemenata (faza jedan)

Istraživanjem i radom na projektu razmatrali smo vrste elemenata i njihove forme koji bismo koristile za formiranje sklopivog nameštaja. Nakon mnogobrojnih ideja resile smo da koristimo tri elementa koji bi se ponavljali i formirali različite strukture. Njihovom varijacijom i umnožavanjem bismo dobijale različite forme,funkcije. Nismo se usaglasile oko dimenzija jer posao može da ispadne suviše lak i da ne predstavlja izazov za nas. Pokušale smo da definišemo vrste nameštaja koje bismo radile ali smo zaključile da je najbolje da daljim istraživanjem utvrdimo kakvi će oni biti. Sledeći korak nam je da napravimo strukture ovih elemenata u velikom broju i da nastavimo sa prostornim sklapanjem jer će nam takav način rada omogućiti bolju vizuelizaciju projekta. Dokumentovaćemo istraživanje i priložiti ga kao jednu od faza nastanka rada.

Jovana Jovicic, Svetlana Rodjenkov, Milica Ivanov

GIVSF

Posted in 00 Radovi | Comments Off on modelovanje namestaja od elemenata (faza jedan)

Invisible Edges 2

kocka1 kocka2

Krenuli smo da istražujemo mogućnosti Wire Parametersa. Kocka poseduje tri materijala na sebi (u finalnoj varijanti će to biti potpuno šuplja, staklena i drvena strana) i sama kocka vrši rotaciju na osnovu položaja u prostoru (distance) između kocke i tačaka. Leva tačka predstavlja položaj čoveka, a desna položaj sunca. Čovek u primeru utiče da rotiranje kocke oko X ose, a sunce na rotiranje oko Z ose. To će u finalnoj varijanti biti privatnost i osunčanost našeg zida. Nastavljamo dalje, cilj je ograničiti rotaciju kocke samo na uglove od 90 stepeni i rešiti još neke probleme oko računanja same distance.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Invisible Edges 2

Modularni mobilijar i predlog urbanistickog rešenja trga

treci drugi prvi WC KABINA KLUPA SA NADSTRESNICOM KLUPA BEZ NADSTRESNICEUrbani mobilijar, kao sto su klupe sa i bez nadstresnice, wc kabine postavljaju se na određena mesta na prostoru Studentskog trga. Izbor mobilijara je uslovljen potrebama studenata koji se na istom trgu okupljaju. Cilj projektovanja urbanog mobilijara je da bude modularan i da teži ka univerzalnom dizajnu. Isto tako novo urbanističko rešenje trga, povezano je sa izborom mobilijara kako bi se dobila jedinstvena celina prostora i zaokružila sa postojećim stanjem u prostoru.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modularni mobilijar i predlog urbanistickog rešenja trga

Cesma u Limanskom parku-02

U prvoj fazi rada, istraživale su se predispozicije korisnika česme, koje su od velike važnosti za njenu formu i gabarite. Prva i najuočljivija razlika je u visini, zatim i u fizičkoj spremnosti korisnika. Vodeći se ovim predispozocijama zaključak bi bio da je svakoj grupi korisnika potrebno projektovati zaseban mobilijar kako bi se u potpunosti zadovoljile njihove potrebe. Zadatak je projektovati jednu česmu za sve. U sledećoj fazi na projektovanje česme biće primenjen sistem klackalice, Ovim sistemom će se omogućiti modifikovanje česme u skladu sa potrebom korisnika.CesmaLimanskiPark

Posted in 00 Radovi | 1 Comment

Rekonstrukcija prostora sa slike

Cilj rada je da se napravi rekonstrukcija 2D prostora u 3D.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Rekonstrukcija prostora sa slike

Primena photoshopa u pravljenju realnih 3d prikaza

Kombinovanjem vise razlicitih fotografija, elemenata, i dodavanjem efekata, napraviti nove realisticne prikaze koriscenjem photoshopa.

day_after_tomorrow_speedart_photoshop_cs_5_by_photoshopchannel-d56xjt9

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Primena photoshopa u pravljenju realnih 3d prikaza

F1 staza

Tema istrazivanja je autodrom ( staza formule 1). Izabrana je lokacija Bijeljina, Bosna i Hercegovina (na periferiji grada).

Bice analizirane aktuelne staze formule 1. Cilj je vratiti nekadasnji stereotip vrucih staza, gde bi se dobila veca atrakcija, vise preticanja i vise adrenalina u samom motosportu. Postoji mogucnost da se odaberu najsavrsenije krivine iz niza drugih staza i da se ukomponuju u jednu celinu-stazu.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on F1 staza

Modeling mesh parameterization

Modelovanje povrsina na koje se apliciraju elementi ciji se oblik menja u zavisnosti od toga kako menjamo oblik povrsine…

Modeling mesh parametrization

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modeling mesh parameterization

animacija u 3ds maxu

Napraviti animaciju u 3ds max-u u formi muzičkog videa, gde se za animiranje geometrijskih formi koristi zvuk kao parametar.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on animacija u 3ds maxu

Modelovanje amorfne forme + bones system

Povezivanje arhitektonske amorfne forme sa bones system u cilju razumevanja procesa modelovanja i animiranja.

GiVSF

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modelovanje amorfne forme + bones system

Cesma u Limanskom parku

Tema: Projektovanje cesme u Limanskom parku
Opis: Projekat obuhvata proces dizajniranja cesme u Limanskom parku vodeci racuna o inkluzivnosti, omogucavanju upotrebe za sve starosne grupe, osobe sa invaliditetom, kao i za zivotinje.Programi koji ce se koristiti su Rhinoceros+Grasshopper, gde bi glavni parametri koji uslovljavaju menjane cesme bili sami korisnici. Geometrija cesme ce se menjati u skladu sa potrebom korisnika. Ideja je da se da predlog za obnovu cesme koja je trenutno u ruiniranom stanju.
cesma limanski parkCesma-Limanski-park-2-260x152
Posted in 00 Radovi | Comments Off on Cesma u Limanskom parku

Invisible Edges

Konkurs za Finsku kojem je tema bila socijalno stanovanje želimo da dodatno poboljšamo. Osnovna ideja jeste da su svi objekti sastavljeni od kocki (dve strane kocke su jedan materijal, dve strane drugi materijal a dve strane kocke su šuplje, bez ispune) i da se mogu lako menjati pomoću specijalnog sistema. Objekti su sastavljeni od ogromnih ramova i ispuni od ovakvih kocki. Dakle, svaki korisnik može na osnovu svojih potreba da menja strukturu svog objekta neograničeni broj puta. Naš cilj u ovom radu bi bilo da pomoću 3ds Maxa i MaxScripta pokažemo kako se svaki objekat može lako menjati u odnosu na osunčanost objekta, količinu privatnosti koju korisnik želi, vremenskih prilika, spajanja objekata radi socijalizacije itd. Svaka kocka je mobilna i upravo na svaku kocku utiču ovi faktori.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Invisible Edges

Parametarsko modelovanje stepenica uz optimizaciju broja elemenata potrebnih za izvodjenje istih

Modelovanje stepenica u programima Rhinoceros i Grasshopper na lokaciji Limanski park, a zatim i optimizacija geometrije.

stepenice u Limanskom parku

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Parametarsko modelovanje stepenica uz optimizaciju broja elemenata potrebnih za izvodjenje istih

Reaktivna arhitektura

Ideja projekta bila bi da se pronađe način indirektnog osvetljenja zamračenih delova prostora, bez upotrebe veštačkog osvetljenja, pomoću reflektujućih panela.
Paneli bi bili nekog određenog geometrijskog oblika, jer su deo neke instalacije u prostoru.
Za njih bi bili povezani senzori koji registruju koliki procenat sunčeve svetlosti pada na njih i na osnovu toga se pomeraju pod određenim uglom, kako bi najbolje reflektovali svetlost do zatamnjenog dela prostora.
Naš cilj je upoznavanje sa disciplinama koje nisu na klasičan način povezane sa arhitekturom i u kombinaciji su veoma značajne za vreme u kojem živimo. Takođe, princip funkcionisanja panela pokušali bismo da prikažemo u programu Rhino i ukoliko bismo bili u mogućnosti, napravili i početnu maketu.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Reaktivna arhitektura

3D Mapping Faza 1

Prva faza rada1 Prva faza rada

Posted in 00 Radovi | Comments Off on 3D Mapping Faza 1

TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUS idejno resenje

TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUSshema podzemnog prolaza

TIM_ Nela Koš i Aleksandra Gojnić
OPIS_ Zbog velike frekventnosti i bezbednosti pri prelasku pešačkog prelaza preko bulevara Cara Lazara i Stražilovke ulice, uočile smo neophodnost podzemnog prolaza. Na ovaj način bi se omogućilo neometano kretanje pešaka (najpre studenata i  zaposlenih na Univerzitetu), kao i kretanje motornih vozila na pomenutim saobraćajnicama.
           Cilj je povezivanje autobuskih stajališta i pešačkih pravaca sa jedne strane i prilaza Univerzitetskom Kampusu, sa druge strane.
Takođe, iz razloga nove odluke Vlade da se ukidaju svi profitabilni sadržaji u okviru kampusa (prodavnice itd), u okviru podzemnog prolaza uključuju se i programi ovakve vrste -na primer- market, trafika, kafa za poneti…
Naš lični cilj u okviru ovog projekta jeste savladavanje programa 3DMax, upoznavanja sa tehnikama fundiranja ovakvih objekata i izgradnje uopšte, osvetljenje i istraživanje mogućih formi kao prihvatljive estetike prostora.

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUS idejno resenje

Opera u Sidneju – modelovanje, osvetljenje, renderovanje

Kako bismo u budućnosti znali da radimo samostalno, prvo moramo da učimo od drugih. Cilj zadatka je prikazati postupak projektovanja Opere u Sidneju. U modelovanju ću koristiti program 3d studio max, u cilju postizanja najrealnijeg izgleda objekta.

 

opera Sidnej

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Opera u Sidneju – modelovanje, osvetljenje, renderovanje

Modelovanje, vizuelizacija 3D forme

Modelovanje i renderovanje objekta Metropol Parasol. Istraživanje alata za modelovanje i rendering u programu Autodesk 3ds Max Design.dezeen_Metropol-Parasol-by-J.-Mayer-H.-1

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modelovanje, vizuelizacija 3D forme

Zidna instalacija

Modelovanje i vizuelizacija  instalacije na zadatom zidu.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Zidna instalacija

Istraživanje geometrije urbane matrice Novog Sada

Ispitivanje uticaja delovanja sila na površinu, stvaranje pukotina i primena istih algoritama na urbanu matricu Novog Sada. Cilj ispitivanja je analiza dosadašnjeg širenja grada i predlog daljeg urbanističkog razvoja.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Istraživanje geometrije urbane matrice Novog Sada

Geometrijski problemi

Geometrijski problemi za razmišljanje>> http://www.ics.uci.edu/~eppstein/junkyard/all.html <<

Moja cilj je da kroz matematičku analizu i grafički prikaz približim neki od geometrijskih problema koji se nalaze na linku iznad. Nisam još odlučio koji geometrijski problem ću da razrađujem konkretno.

evo nekih primera konkretnih geometrijskih problema:

matematički problem: najmanja (ili najveća) kocka koja se može upisati u drugu kocku. Jedinice su jedinični vektori. Pod tim podrazumevam da nisu bitne konkretne dimenzije kocke već međusobni odnosi.

Box in box

>>matematički problem: najmanja (ili najveća) kocka koja se može upisati u drugu kocku tako da dodiruje svaku stranu kocke. Jedinice su jedinični vektori. Pod tim podrazumevam da nisu bitne konkretne dimenzije kocki već matematički odnosi koji ih definišu<<

 

 

 

 

 

Circles in ellipses

>>matematički problem: pronaći elipsu sa najmanjom površinom koja sadrži dva upisana kruga koji tangiraju elipsu na sa unutrašnje strane a medjobno se ne preklapaju, odnosno dodiruju u jednoj tački. Isti problem može da se razmatra za 3 ili više upisanih krugova<<

 

tim: Radoslav Ilijć a1764

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Geometrijski problemi

modelovanje namestaja od elemenata

Projekat bi obuhvatao formiranje rasklopivog namestaja od jednostavnih elemenata-modula koji bi se ponavljali. Fokusiranje je na istrazivanju formi koje su najpristupacnije za takav vid projektovanja i stvaranje zanimljivih struktura. Svaki od clanova tima radi poseban projekat ali od istog elementa .

Tim : Jovana Jovicic, Svetlana Rodjenkov, Milica Ivanov.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on modelovanje namestaja od elemenata

Koriscenje photoshopa za kreiranje realnih 3D efekata u slikama i 3D modelima. 

Primena photshopa u manipulisanju 2D scenama, sa simuliranjem 3D efekata putem ubacivanja objekata; kreiranjem senki i osvetljenja. Sve sa ciljem na prikaz realnijih 3D projekcija i plakata.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Koriscenje photoshopa za kreiranje realnih 3D efekata u slikama i 3D modelima. 

3D Mapping

Projekat kao reklamna vizija u cilju promovisanja određene firme u vidu spota koji bi se projektorima odrazlili na glavnoj fasadi kao digitalna predstava  igre zrakova u određenom ritmu koji bi izlazili iz fasade i stvarali utisak trodimenzionalnog prostora. Ovakav projekat je prvi put izveden kod nas od strane kompanije “Imlek” (http://www.youtube.com/watch?v=OCfZumjjK8Q) Zamišljeno je da se projekat ostvari u saradnji sa kompanijom ” NIS ” kao reklama koja bi prvi put bila viđena i izvedena u Novom Sadu na ovaj način.
Cilj projekta je da se poveže kreativna sposobnost sa praktičnim delovanjem i iskoristiti stvaralačke zamisli u saradnji sa ozbiljnim kompanijama, kao i upoznavanje sa novim mogućnostima nekih poznatih programa i predstavljanje 3d vizuelnih formi u širem smislu. Korišćenje 3d Max-a je neophodno za iscrtavanje objekta i same razrade i postavljanja u saradnji sa programima vezanim za  uklapanje muzike i digitalnih efekata- 3D Mappinga sa kojima se moarmo bliže upoznati.

TIM studenata : Igor Pantelić 1725 , Mina Žarković 1782 i Milica Pantoš 1755

Posted in 00 Radovi | Comments Off on 3D Mapping

Uređenje enterijera kabineta 518

Tim: Nataša Ljubojević, Zorica Ćosović, Denisa Premilovac

Projektni zadatak: Ispuniti sve uslove projektnog zadatka i odgovoriti na potrebe korisnika. Cilj projekta je razviti strategije 3d modelovanaj i  post produkcije.

modern work station office interior design

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Uređenje enterijera kabineta 518

Modelovanje i vizuelizacija 3d forme

Tema je modelovanje i renderovanje objekta Port House Antwerp Zahe Hadid korišćenjem najpovoljnijih strategija 3d modelovanja u 3ds Max-u i efekata vizuelizacije u Vray-u sa postprodukcijom u Photoshop-u u cilju postizanja kvalitetne i realistične slike.

Tim: Teodora Gertenišan i Tanja Mitrović

1349538221-copyright-zaha-hadid-architects-exterior-sunset-528x329

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modelovanje i vizuelizacija 3d forme

Izdužena forma tunela

Potrebo je projektovati izduženu formu tunela, parametarskim definisanjem forme tako da se ubacivanje atraktora na odredjenim pozicijama forma menja spram potreba i funkcija objekta za koji je namenjena.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Izdužena forma tunela

Uređenje mobilijara na studentskom trgu, dr.Sime Miloševića br.6

OPIS:
Projekat bi obuhvatio celokupan proces dizajniranja urbanog mobilijara koji smo zaključili da nedostaje na studentskom trgu, ulica dr Sime Miloševića 6 (klupa sa nadstrešnicom, česma, kontejner za otpad i wc), izvođački projekat, kao i projekat implementacije mobilijara u prostor.
Cilj je da napravimo mobilijar koji je što lakši za izvođenje i koji je modularan.
Takođe stremimo ka univerzalnom dizajnu.
Za izradu projekta koristićemo se alatima za 3D modelovanje, kao što je 3Ds Studio Max i alatima za tehničko crtanje iz Autodesk grupe programa.
TIM:
Nebojša Vilotić   a1690
Milan Nikolić      a1691
Radomir Jašić    a1702
Posted in 00 Radovi | Comments Off on Uređenje mobilijara na studentskom trgu, dr.Sime Miloševića br.6

3D street art iluzije

Ispitati kako funkcioniše stvaranje 3D iluzije (perspektivna anamorfoza) na 2D platnu kroz scene u 3D maxu, kako promena određenih parametara u sceni utiče na konačan ishod. 17b1f62f29fbba2328b3d55324499b6e

Posted in 00 Radovi | Comments Off on 3D street art iluzije

Independent video game design

Tim: Lidija Petričević, Aleksandar Nikolić

Cilj: Napraviti First person shooter igru koristeci Unity game engine i u procesu nauciti vise o pravljenju igara i 3D Low poly modelovanju za igre.first person shooter game

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Independent video game design

ZBrush modelovanje

Uraditi u ZBrush-u organski model baziran na skici/ilustraciji.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on ZBrush modelovanje

Pokretni most – FINAL

Da bi se dobila dinamičnija konstrukcija koja bi bolje pokazivala ulogu dampera u rotiranju mosta kao elemenata čije naprezanje pokreće konstrukciju uradjeno je varijantno rješenje…

zatvoren most

otvoren most

 

 

 

 

 

 

pokretni most 2-animacija

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokretni most – FINAL

Teselacija- final

Teselacija – ovde označava dizajn raznih oblika (životinje, biljke, ljudi…) koji mogu da se uklapaju u repetitivne paterne kao jednostavna slagalica. Obično se koriste za oblaganje 2D površi. Pošto je kolega Petković utvrdio da je nemoguće očuvati stalnost veličine elemenata popločanja na trodimenzionalnim površima (izuzev što se kod lopte, torusa, konusa i hiperboličnog paralelopipeda mogu pronaći podudarni elementi), ja sam svoj rad bazirala na različitim mogućnostima pravljenja paterna u 2D prostoru. Sledi tutorijal:

  • Početni oblici su poligoni kao na slici, koji se u daljem procesu deformišu na različit način kod poligona sa neparnim brojem stranica i poligona sa parnim brojem stranica.
  • Ova slika pokazuje kako se pravi željeni oblik od kvadrata/pravougaonika. Ista pravila važe za sve poligone sa parnim brojem stranica. Kad izmenimo jednu stranicu, translacijom moramo da je prabacimo na suprotnu stranicu kvadrata/pravougaonika. Tako činimo i sa druge dve stranice. Ostaje samo da unapred smislimo oblik, ili modifikacijom dođemo do željenog.

 

  • Kod poligona sa neparnim brojem stranica kada izmenimo jednu stranicu do željenog oblika, rotiramo je oko temena na susednu stranicu. Na slici je to teme obeleženo krugom. Stranica koja ostaje sama (nema svoj par) uklapaće se sama u sebe. Za početak odredićemo joj središnju tačku. Sad možemo da menjamo polovinu linije do središnje tačke. Sledeći korak je da izmenjenu liniju rotiramo oko te središnje tačke na drugu polovinu i tako dobijemo ceo oblik.
  • Slede neki gotovi oblici teselacije:

 



Posted in 00 Radovi | Comments Off on Teselacija- final

Pokretni most

  Tema rada je model pokretnog mosta koji se otvara usljed približavanja tijela koje predstavlja brod. Konstrukcija mosta napravljena je od kostiju “bones system” koje nose rotirajuću platformu. Elementi koji podižu platformu i trpe naprezanje i deformaciju predstavljeni su dinamičkim objektima “damperima”.

Proces rada se razvijao kroz sledeće faze:

-formiranje “bones systema” i njihovo povezivanje korištenjem  “IK Solvers” i  “Constrains” alatki koje se nalaze u “Animation”  padajućem meniju

 

 

-dodavanje “dampera” i njihovo povezivanje sa kostima

 

 

 

-modelovanje temelja i rotirajuće platforme

 

 

 

-ograničavanje rotiranja platforme za maksimalni ugao od 15 stepeni korištenjem “slajdera”

 

 

-parametarsko vezivanje “slajdera” sa rotaciom platforme

 

 

 

-parametarsko vezivanje “slajdera” sa kretanjem lopte

 

 

-animacija pokretni most

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokretni most

Nadstrešnica 3 – bones system

Nakon svih istraživanja pomeranja nadstrešnice i njenih deformisanja na osnovu zadavanja različitih kontrolera, napravljen je film koji pokazuje rezultat rada.

Određivanjem vremena trajanja filma u Time Configuration i dodeljivanjem Key-ova (zeleni krug) na određenim frame-ovima (rozi krug) se kontroliše način pomeranja sunca tokom filma, a sa njim i cele nadstrešnice i njenih nogu.

Sa tim podešavanjima, potrebno je namestiti u Object Properties koje od kostiju se renderuju, a koje ne. Što vidimo sa slike, da se selektovane kosti, koje predstavljaju noge nadstrešnice, renderuju (zeleni krug). Dok se kost unutar sunca ne renderuje (žuti krug).

Kao rezultat svega, dobija se film.

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Nadstrešnica 3 – bones system

Modelovanje slobodnih formi – FINAL

-Modelovanje kompleksnih oblika i struktura kao što je odabrana klupa (Zaha Hadid) u programu 3dsMax, postiže se vrlo lako odabirom pravih koraka u modelizaciji.
-Za izradu ćemo koristiti editable-poly.Koristićemo ne više od 6 segmenata po dužini, 2 po širini i 1 po visini.
-Naravno, ovo je samo okvirna vrednost (bitno je da ne uzmemo previše segmenata).Dodavaćemo ih na mestima gde bude bilo potrebe (sve u zavisnosti od modela).
-Dobijamo približni oblik krivinam i formama (modelujemo na nivou verteksa i poligona).
-Kada smo zadovoljni sa oblikom klupe ubacujemo modifajer turbosmooth. On nam omogućava da dobijemo fin i zaobljen oblik koji prati liniju klupe, naročito posle korišćenja opcije smoothing groups.
Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modelovanje slobodnih formi – FINAL

Most D.V.A.

sastanak…

kod mosta…

tim…

do kolena u problemu…

na rubu rešenja…

provera nosivosti…

toliko od nas :)

Posted in 00 Radovi, MOST | Comments Off on Most D.V.A.

Bližimo se završetku radova…

materijal za ispunu…

gotov prvi segment…

bilo je i žrtava :)

čišćenje…

recimo da liči…

imregnator…

da nam dugo traje…

radili smo do mraka…

do not cross :)

 

Posted in 00 Radovi, MOST | Comments Off on Bližimo se završetku radova…

Počinje da liči na nešto…

popločali smo daskama…

završena gazeća površina…

priprema za stubove…

prvi stub…

inspekcija…

imamo bolju ideju…

ko se tuče, taj se voli :)

prvi rukohvat…

već u funkciji…

vidimo se sutra :)

 

Posted in 00 Radovi, MOST | Comments Off on Počinje da liči na nešto…

Pripremni radovi…

nova građa…

šmirglanje…

premazi…

a treba nam još…

počeli smo zemljane radove…

izlili smo temelje…

postavili noseću konstrukciju…

limunada na račun kuce :)

Posted in 00 Radovi, MOST | Comments Off on Pripremni radovi…

Našli smo se kod Fabrike…

stara građa…

Fabrika nam je ustupila prostor za rad…

tako to asistenti rade…

a tek smo počeli…

živeo ja…

mesto za most…

zajedno smo jači…

pomoćni radnik…

problem…

dosta za danas…

jedno od rešenja :)

Posted in 00 Radovi, MOST | Comments Off on Našli smo se kod Fabrike…

Metode oblaganja slobodnih formi ravnim panelima [ 2 ]

Istraživanje se nastavlja kroz prikaz karakterističnih mreža analiziranih u prethodnom koraku uz upotrebu programa Rhino /Grasshopper. Prikazana su tri objekta različite mreže panela.

1) Trougaona mreža

Golden Terraces, Warsaw, Poland

 

 

 

 

 

 

Slobodna forma - Golden Terraces

 

 

 

 

 

 

Planarna trougaona mreža

 

 

 

 

 

Grasshopper definicija planarne trougaone mreže

 

 

 

 

 

 

2) Četvorougaona mreža

The Sage, Gateshead Quays, UK

 

 

 

 

 

 

Slobodna forma - The Sage

 

 

 

 

 

Planarna četvorougaona mreža

 

 

 

 

 

Grasshopper definicija planarne četvorougaone mreže

 

 

 

 

 

 

3) Šestougaona mreža

Project Eden, Cornwall, UK

 

 

 

 

 

Kupolaste strukture - Project Eden

 

 

 

 

 

Planarna šestougaona mreža

 

 

 

 

Grasshopper definicija planarne šestougaone mreže

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Metode oblaganja slobodnih formi ravnim panelima [ 2 ]

Дигитална префабрикација – финално

2. унапређивање туторијала у јединствену скрипту:

Након анализе неколико постојећих туторијала на ову тему, направљена је јединствена дефиниција која обједињује све предности сваког од споменутих туторијала.

На овај начин отклоњени су недостаци које је већина постојећих дефиниција имала а то су:

не могућност коришћења затворених тела (closed polysurface – solid), чести недостаци булових операција, и уопште коришћење сложене геометрије, лоша поставка дефиниције за правилно слагање  елемената на папир.

Главни „проблеми“ који су исправљени и допуњени се огледају у следећем:

–    за раван сечења, одн. за одређивање усека у телу потребно је користити глобални координатни систем и средишњу тачку за одређивање усека у телу, уместо уобичајеног „висинског“ сечења. Такође тело треба да буде постављено у тачки 0,0,0

–  за правилно и равномерно  постављање елемената на папир осим дефиниције у Грасхоперу  (grasshoper) иста ствар се може урадити и на можда мало ефикаснији начин а то је коришћењем плаг ин-а (plug in) за Рајно (rhino) – Рајно нест (Rhino Nest). Овај плаг ин у суштини ради исту ствар као и направљена дефиниција, али његова предност је у томе што уколико немамо дефиницију код себе онда једноствано бржи начин јесте искористити овај плаг ин.

Слика1 : цела дефиниција у грасхоперу:

Слика 2 : Рајно нест- пример правилног слагања на папир

 

3. израда прототипа ради анализирања и отклањања недостатака.

На основу направљене дефиниције израђен је једноставан модел лежаљке. О ефикасности дефиниције говори чињеница да је цела припрема за сечење на ласеру трајала изузетно кратко.

Слика 3: процес – почетни модел у рајну – грасхопер модел – „испечен“ модел

 

Слика 4: макета лежаљке

 

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Дигитална префабрикација – финално

Nadstrešnica 2 – bones system

Prvi slučaj:

Izvršeno je ispitivanje pokretljivosti nadstrešnice ukoliko se dodele različiti kontroleri za svaki stub. Jedna, u ovom slučaju leva, “noga” se okreće u zavisnosti od pokretanja sunca, a druga, desna “noga”, se okreće na osnovu pokretanja leve.

U ovom slučaju pri pokretanju nadstrešnica dobija potpuno drugi oblik i deli se na pola. Ukoliko se nadstrešnici dodele ovakvi kontroleri, njena geometrija se deformiše, a radi dodeljivanja skin modifier-a prostor između dve polovine nadstrešnice se razvlači.

Ovakva deformacija se dešava iz razloga što se pri dodavanju kože i kostiju koje će uticati na njeno pomeranje ona deli, po principu blizine tačaka.

Drugi slučaj:

U drugom ispitivanju su kontroleri podeljeni i nepovezani. Prema kretanju sunca prepodne i poslepodne. Kretanjem sunca do podneva samo se jedna polovina nadstrešnice pomera, a kada pređe na drugu stranu, od podneva se pomera druga polovina nadstrešnice. Ovo je urađeno sa pravljenjem dva sunca koja se kreću u različitim vremenskim periodima. Što ne daje dobre rezultate, jer dolazi do velike deformacije nadstrešnice i prevelikog rastezanja kože između delova.

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Nadstrešnica 2 – bones system

Burj Al Arab / Tehnike modelovanja karakterističnih elemenata

TEHNIKE MODELOVANJA KARAKTERISTIČNIH ELEMENATA

 

Burj Al Arab / TEHNIKE MODELOVANJA KARAKTERISTIČNIH ELEMENATA:

 

OSNOVNA FORMA:

Osnovna forma objekta je izsječak sfere. Alatkom „Solid Elements Operations“ pomoću četiri ortogonalno postavljena kubusa substrakcijom je generisana data forma.

OSNOVNA GEOMETRIJA

OSNOVNA GEOMETRIJA

    Radijus sfere predstavlja radijus konture objekta u karakterističnoj projekciji . Sve projekcije i texnički podatci su ustanovljeni pomoću detaljne analize fotografija objekta kao i direktno datih dimenzija.

DIMENZIJA OSNOVNE GFEOMETRIJE

DIMENZIJA OSNOVNE GFEOMETRIJE

Generisana forma u potpunosti je vidljiva nakon „gašenja“ lejera u sklopu kojih su solidi koji  su površinu međusobnom substrakcijom generisali.

REGULISANJE LEJERA

REGULISANJE LEJERA

OSNOVNA FORMA

OSNOVNA FORMA

NOSAČI:

Alatka „Design / Complex Profiles / Profile Manager“.

Kontura nosača u ortogonalnoj projekciji.

KONTURA NOSAČA

KONTURA NOSAČA

KONTURA VIDIKOVCA

KONTURA VIDIKOVCA

REŠETKASTI NOSAČI:

Alatka „Design / Design Extras / Truss Maker / Create Truss“.

Osnovni parametri nosača. (crvena=kontura, plava=vertikale, zelena=dijagonale)

OSNOVNO PARAMETRI REŠETKASTIH NOSAČA

OSNOVNO PARAMETRI REŠETKASTIH NOSAČA

NOSAČ

NOSAČ

NOSAČ

NOSAČ

HELIODROM:

Alatka „Shell“ metoda „Revolved“.

HELIODROM

HELIODROM

OPNA:

Alatka „Shapes / NURB curves / Point Curve / NURBS Creation Toolbox / Surfces / Create U Loft Surface“.

REFERENTNE KRIVE ZA GENERISANJE OPNE

REFERENTNE KRIVE ZA GENERISANJE OPNE

OPNA

OPNA

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Burj Al Arab / Tehnike modelovanja karakterističnih elemenata

Freeforma na četvrtom – final

Proces modelovanja se razvijao kroz sledeće faze.

Prema postojećim merama, uz funkciju Extrude, izmodelovana je zapremina hodnika.

Zapremini je zatim, Bulovim operacijama, oduzeta slobodna forma, koja je sačinjena od devet karakterističnih preseka, uz pomoć funkcije Loft.

Preseci su projektovani da odgovaraju dimenzijama prostora i formiraju oblik koji smanjuje razliku između površine zidova i isturenih stubova, a da pri tom ne narušavaju osvetljenost prostorije.

Pri projektovanju oduzete strukture vodilo se računa da otvori za vrata i izložbene panele budu naglašeni  da se ne bi izgubili u komleksnoj krivoj površini dok su klupe namerno inkorporirane.

Da bi se izbegla masivnost i težina, forma je izdeljena na rebra  funkcijom Make Hole.

 

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Freeforma na četvrtom – final

Zvučno-zavisni zid 01

Osnovna ideja: formiranje “zida” koji bi imao značajnu ulogu na različitim manifestacijama sa glasnim ozvučenjem. Naime, osim što predstavlja atraktivnu prostornu strukturu, na sebi ima pomerljive panele koji, u zavisnosti od jačine zvuka koji se prostire, zatvaraju ili otvaraju otvore na zidu.

Funkcionisanje: omogućeno je parametarskom vezom zvuka koji se prostire i pomerljivih panela na “zidu”. Osim osnovnih alata za modelovanje, korišćena je wire parametrizacija.

 

 

Na slici gore prikazan je princip funkcionisanja sistema, dok će u daljem radu akcenat biti na obliku strukture, kao i na estetici sistema.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Zvučno-zavisni zid 01

Nadstrešnica – bones system

Cilj ovog rada je napraviti nadstrešnicu na krovu medijateke koja će se pomerati u zavisnosti od pomeranja sunca u toku dana. Alatka na kojoj je baziran rad jeste Bones system. Na osnovu dodeljivanja hijerarhije svakoj “kosti” dobija se sistem koji se pri pomeranju sunca okreće po određenom luku.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Nadstrešnica – bones system

Pešački most D.V.A.

ANALIZA LOKACIJE

Analizirano područje nalazi se na Bulevaru Despota Stefana, na granici između Limanskog parka i Kineske četvrti. Uočena mesta socijalizacije su skejt park u Limanskom parku, kao i restorani, kafei i klubovi u Kineskoj četvrti. Iako se na ovom području nalaze pretežno ugostiteljski objekti, više pažnje je posvećeno kolskom saobraćaju nego pešacima. Glavni pešački pravac proteže se od Limanskog parka do Sunčanog keja, ali je presečen jarkom i visoko frekventnom saobraćajnicom, te je kretanje pešaka znatno otežano. Područje je zapušteno i sa nedostatkom parternog uređenja. Iako se radi o atraktivnom prostoru koji ima veliki potencijal, ostao je u najvećem delu neiskorišćen pored izrazite potrebe.

PROJEKTNI ZADATAK

Glavni problem koji se javlja je prekid pešačkog pravca kanalom koji predstavlja prepreku. Kao potrebno rešenje nameće se ideja pešačkog mosta. Most na ovoj lokaciji bi obezbedio kontinuitet staze koja izlazi iz Limanskog parka i nastavlja se na ulicu koja stepeništem izbija na Sunčani kej.

PROSTORNI PRIKAZ

CILJ PROJEKTA

Ideja projekta bazirana je na već postojećim pravcima kretanja pešaka. Osim već gore navedenog, obezbeđivanja kontinuiteta pešačkog pravca, rešenje treba da obezbedi novi karakter prostora. Most, osim sto spaja dve strane, ima predispozicije da postane novi urbani reper, mesto socijalizacije i simbol područja. Izgradnjom mosta želimo da ukažemo na probleme grada i rešavanje istih.

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pešački most D.V.A.

Burj Al Arab

3D model hotela “Burj Al Arab” . Model radjen 3d maxu i archicad 15 (u archicad 15 ubačene su nove “shell” alatke pa sad imam priliku da ih istražim…). Ono što eventualno nije moguće u archicadu, pored ostalog, doradio bi u 3D maxu…
Na slici je prikazan karakterističan detalj, koji je modelovan alatkom “shell” (lijevo) i standardnim bulovim operacijama (desno)… Trudim se da, što je više moguće, primjenjujem alatku “shell”, koja se pojavila tek u posljednjoj verziji archiCad-a, i koju najmanje poznajem.
Detalj nije u sklopu finalnog 3d rada, ali doprinosi uporednoj analizi novih i starih alatki.
Posted in 00 Radovi | Comments Off on Burj Al Arab

Metode oblaganja slobodnih formi ravnim panelima

Tema ovog rada je istraživanje različitih metoda koje se koriste pri  postupku oblaganja slobodnih formi ravnim panelima.

Cilj ovog istraživanja je prikaz metoda sa njihovim svojstvima važnim za dizajn, konstrukciju i fabrikaciju u polju arhitekture. Svaka od tehnika ima određene prednosti i nedostatke u pogledu transparentnosti, složenosti potkonstrukcije, cijene, odstupanja od originalne forme.

Izbor vrste podeone mreže, odnosno geometrije panela, ima velik uticaj na dizajn i primjerenost rješenja oblaganja određene forme:

Frankfurt Mall

Frankfurt Mall, Frankfurt, DE

1) Trougaona mreža 

Tehnika triangulacije (triangulation) je najprije korištena i najčešća metoda panelizacije. Najlakši način segmentacije i ”ravnanja” dvostruko zakrivljene površi je putem mreže trouglova. Prednost trougla kao geometrijskog tijela je što je površ između tri tačke  uvjek ravna.  Prednosti ove metode su dobra strukturalna svojstva, mala odstupanja od  izvornog oblika i mogućnost oblaganja složenih slobodnih formi.

Nedostaci ove metode su veliki broj elemenata-panela, a time veliki broj  veza. Nedostaci se takođe ogledaju u smanjenoj transparentnosti i izraženoj potkonstrukciji što može da ometa izvornu zamisao arhitekte. Tehnika je primjenjena na objektima poput Frankfurt Mall, Milane Trade Fair i Zlote Tarasy Warsaw.

the_sage

The Sage, Gateshead Quays, UK

2) Četvorougaona mreža

Mreža ravnih četvorougaonih panela (planar quadrilateral mesh) omogućuje manji broj korištenih elemenata i veza od triangulacije. Četvorouglovi djeluju nenametljivo u poređenju sa trouglovima i šestouglovima i ne izdvajaju se u odnosu na cjelinu. Četvorougaone strukture su  transparentnije od trougaonih šema, time omogućavajući manje troškove konstrukcije, veću osvjetljenost, ravnomjernije sjenke potkonstrukcije, neometan pogled iznutra. Za proizvodnju, transport i gradnju ravni četvorougaoni paneli bi bili idealni. Programi  za stvaranje ovakvih mreža panelizacije slobodnih formi su u razvoju. Ravni četvorougaoni paneli imaju navedene prednosti ali je nažalost njihova primjena na slobodne forme složena i ograničena jer se četiri tačke skoro nikada ne nalaze u jednoj ravni. Za prevazilaženje tog problema koriste se različite tehnike:

 

Aproksimacija konusnim segmentima

Aproksimacija osnovnih formi

Ukoliko forma nije potpuno proizvoljna nego se može probližno rastaviti na osnovna geometrijska tijela poput cilindra, sfere, konusa ova metoda dolazi u obzir. Ukoliko je forma složena upotreba ove tehnike dovodi do velikih odstupanja od originalnog oblika.

 

 

Rotaciona površ sastavljena od planarnih četvorougaonih panela; odstupanje od originala

-Rotacione površi

Translacijom i rotacijom jednog elementa oko drugog moguće je postići rezultate koji nalikuju originalnoj formi.

 

 

Oblaganje ravnim četvorougaonim panelima metodom mreže zakrivljenosti

 -Mreža zakrivljenja

Ova metoda zahtjeva da forma bude podjeljena na mreže zakrivljenja (conjugate curve networks)  koja formiraju četvorougaona  neplanarna polja. Suština ove tehnike panelizacije je pretvaranje graničnih tačaka neplanarnog polja u granične tačke planarnog polja. Ova tehnika se može primjenjivati kod složenih slobodnih formi i moguće je postići ravne četvorougaone panele sa izvjesnim odstupanjem od izvornog oblika.

 

3) Šestougaona mreža

Project Eden, Cornwall, UK

Sa ekonomskog aspekta šestougaone mreže su najpovoljnije rješenje. Obezbjeđuju relativno mali broj elemenata, veza i povoljna strukturalna svojstva. Najveći nedostatak ove tehnike je što šestouglovi imaju jak estetski efekat, suviše skreću pažnju na sastavne elemente, umanjuju doživljaj jedinstvene forme. Primjer ovih mreža je Eden Project sa geodezičnim kupolama.

 

Standardizacija, optimizacija

Yas Marina Hotel, Abu Dhabi, UAE

Istraživanja tehnika panelizacije pokazuju da sve metode zahtjevaju dodatni korak standardizacije-optimizacije. Time se podrazumjeva izbjegavanje specijalnih elemenata, odnosno ponavljanje određenih elemenata kroz cijelu formu.

Specializovani programi poput Evolute tools pomažu pri panelizaciji slobodnih formi, postizanju ravnih panela kao i minimalnih odstupanja od originalnog oblika.

Evolute tools - prikaz stepena planarnosti panela krova

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Metode oblaganja slobodnih formi ravnim panelima

Дигитална префабрикација – 1. Истраживање постојећих туторијала

Назив теме: Дигитална префабрикација

Опис теме: Циљ истраживања јесте састављање јединствене дефиниције у Grasshoper-u која би за циљ имала генерисање сложених датих површина или тела у структуру спремну за ласерско сечење.

Начин постизања циља: 1. Истраживање постојећих туторијала, 2. унапређивање туторијала у јединствену дефиницију, 3. израда прототипа ради анализирања и отклањања недостатака.

Напредак: 1. Истраживање постојећих туторијала

Логика прављења структуре/ мреже спремне за ласерско сечење је следећа:

  1. дефинисање тела, површи
  2. прављење мреже тачака око датог тела/површи
  3. екструдовање релевантних линија (равни сечења) кроз дато тело/површ
  4. добијање пресечних равни у оквирима (облику) датог тела/површи
  5. додавање дебљине материјала (који ће се користити за сечење) на добијене пресечне равни
  6. одузимање разлика између равни у x и y правцу- прављење зубаца за спајање
  7. обарање добијених пресека у хоризонталницу
  8. припрема за сечење- распоређивање пресека на лист, нумерисање

 

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Дигитална префабрикација – 1. Истраживање постојећих туторијала

Freeform na četvrtom – koncept

Uređenje Galerije Đura Kojić, na Departman za arhitekturu i urbanizam,
4. spratu Fakulteta tehničkih nauka u Novom sadu.

Slobodna forma koja ispunjava hodnik obezbeđuje prostor za sedenje
i izložbeni prostor koji su inkorporirani u samu formu.
Sastoji se od drvenih rebara pričvršćenih za postojeće zidove odnostno tavanicu.

Izmodelovanom solidu hodnika je oduzeta slobodna forma, te je zatim izdeljena na rebra.
Klupe su izmodelovane zajedno sa formom, preostaje izdubiti prostor za vrata i izložbene panele. Forma je nastala uz podršku programa Rhinoceros.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Freeform na četvrtom – koncept

UNIVERZALNA PODEŠAVANJA ZA V-RAY

Univerzalna podesavanja za Vray

Posted in 00 Radovi | Comments Off on UNIVERZALNA PODEŠAVANJA ZA V-RAY

FINAL

Rhino [command bar]: “Grasshopper” [Enter]….

U grasshopperu model je zapocet elipsom sa dva ulazna parametra i centrom u 0, 0, 0 koordinatama. Koristeci opciju Move u smjeru Z ose, zajedno sa Series opcijom zapocinje se niz spratova. Rotate + Range odredjuju stepen rotacije oko ose dok Range i paneli (kvardatni i bezier) odredjuju moment ugiba u X i Y smjeru. Planar krivu elipse ispunjava povrsinom gradeci medjuspratnu tavanicu, a Extrude u Z smjeru daje joj debljinu. Scale + Area […] smanjuju obim tavanica pri vrhu objekta. Za kraj, opcija Loft pravi opnu ili zid zavjesu.

Bake. Export: 3ds file.

3ds 2009. F10. Vray

Plane mat bijele boje postavljen je ispod modela, cetiri izvora svjetlosti (vray plane light) radi osvjetljenja i ljepseg odsjaja na staklu, materijal za model: vray – bijela boja, opacity, refraction, reflection sa minimalnim podesavanjima. F9.

Photoshop CS5

A3 format, 300dpi – Open [logos] scale, rotate, text: + =, move. Crtanje objasnjenja, kratak tekst, isjecanje podloge pomocu pen tool-a (make selection, feather 0.2), kopiranje istog lejera i filtriranje u Edge Glow, stavljanje u Soft Light/Hard Light + smanjiti providnosti po potrebi.

Fotomontaza, fotografija Cikaga, Patch tool + Clone stamp za uklanjanje postojeceg objekta, importovanje novog i dodavanje Levels-a za korekciju kontrasta.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on FINAL

PARAMETARSKO PLETIVO [final]

Pletivo kao elementima artikulisana pvrš prostorno je određena, u datom slučaju, prevojnim tačkama.
ELEMENTI koji struktuiraju dato pletivo u geometrijskom smislu jesu krive određene sinusnom i kosinusnom funkcijom.
PREVOJNE TAKČKE predstavljaju maksimume i minimume krivih .

U PROSTORNOM SMISLU PREVOJNE TAČKE SU I DODIRNE TAČKE te se u njima odvija STATIČKO-KINEMATIČKA RAVNOTEŽA SAMOG PLETIVA.

ALATKE :
Kako bi se uspostavio kontinuitet prostiranja trake pletiva, bilo je neophodno uočiti MODUL(PATERN) koji predstavlja isečak najmanje površine koji će u oba pravca definisati pletivo.

A) ZAKRIVLJENA POVRŠ
horizontalna traka + traka prepleta
U ovom slučaju primenjen je modifikator SURFDEFORM (WSM)a za njegovu realizaciju bilo je neophodno da osnovni nivo modula bude NURBS Curve. Takođe, površina koja je dala osnovne izvodnice zakrivljenja pletiva je NURBS Surface.Kontrolisanje položaja osnovnog modula(paterna) kontroliše se direktno u podešavanjima na nivou surfdeform-a.

Poslednji korak predstavlja prostornu dspoziciju samog paterna i vrši se pomoću opcije ARRAY.
B) NEZAVISNO DEFINISANE IZVODNICE
Traka prepleta kao glavni element prostorne artikulacije:

Data su 2 slučaja primene:
1)      zakrivljena traka je linijski nezavisno kontinualno telo.
Kako je u ovom sličaju LINIJA glavni prostorni generator, primenjen je modifikator SURFDEFORM (WSM). Kao i u predhodnom slučaju, i ovde je patern u osnovi NURBS Curve i putanja njegovog prostiranja takođe, pošto je reč o liniskoj raspodeli. Prostorni raspored moguće je takođe izvršiti pomoću opcije ARRAY.
2)      Delimično prožimanje traka na na istom pravcu
Primenjen je  isti princip sa modifikatorom za postavljanje paterna na linijski pravac (PATH DEFORM (WSM) ). Podešavanjima sa array alatkom postignuto je prožimanje.

Način primene ovog pletiva vrlo je pogodan kod realizovanja raznih sekundarnih i tercijalnih prostornih elemenata: ispuna kod prostornih rešetki, spoljni i unutrašni zastori, razne fasadne perforacije, motivi gravure…

Posted in 00 Radovi | Comments Off on PARAMETARSKO PLETIVO [final]

Stellwerk Building, Herzog&deMeuron / design review – case study [final]

In this article, I tried to walks us through the most important chapters of the most popular software tools in the field of architectural design.  It is covering all of the modeling, a bit of material creation, lighting, camera parameters, rendering settings and the post-production techniques used.

All this could have been done in dozens of ways.  Therefore, I would suggest not to look for mistakes, but to try to get through the example and learn a new steps. So, we will try to use as many tools and find the simplest and the most logical principles of modelling. The point is to learn something that will make more benefit to the profession!

Good luck! Enjoy working!

milan simsic a1486 web.pdf

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Stellwerk Building, Herzog&deMeuron / design review – case study [final]

ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU [final]

ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU.pdf

Arhitektonski pristup modelovanju bio je vekovima zasnivan na osnovnim geometrijskim oblicima (Euklidovim formama). Tek 1968. Eugenio Beltramis napisao je esej o interpretaciji ne-Euklidovog prostora, što je izazvalo revoluciju u svetu fizičara i matematičara. Otkriveno je da je prostor multidimenzionalan i da među elementima postoje i druge veze osim Euklidovih.
Modelovanje osnovnih geometrijskih formi zasniva se na prepoznavanju osnovne geometrije, odnosno oblika i njegovih transformacije čije osnove leže u pet Euklidovih postulata. Dok se modelovanje slobodnih površi, u kompjuterskom pristupu vrši pomoću NURBS krivih i površina. Najveći doprinos NURBS krivih jeste lako kontrolisanje oblika uz pomoć kontrolnih tačaka, debljine i čvorova.
Analiza ova dva pristupa nazvanih Poly modelovanje i NURBS modelovanje je rađena na objektu Chanel Mobile Art Pavilion-Zahe Hadid.
Pri ovoj analizi uočeno je da pri modelovanju zakrivljenih površina Poly geometrijom javlja se problem spajanja poligona, broj koraka je poprilično veliki, a rezultat neprezizan i zahteva dorade. Te se moze zaključiti da Poly modelovanje ostaje dominantna vodilja pri modelovanju pravilnih transformisanih geometrijskih formi, dok je za slobodne forme mnogo praktičnije NURBS modelovanje.
NURBS modelovanjem u samo par koraka moguće je gotovo matematički precizno definisati slobodnu zakrivljenu površinu, te su rezultati izuzetno dobri, za veoma malo potrošenog vremena. Osnovnik nedostatak ovog pristupa jeste što je gotovo nemoguće obrazovati pravilnu geometriju.
Zaključak jeste:  u cilju postizanja što boljih rezultati praktikovati primenu oba , te na taj način istaći samo prednosti oba pristupa, i naravno dobiti vrhunske modelel!!

Posted in 00 Radovi | Comments Off on ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU [final]

Modelovanje slobodnih formi 01

Na primeru klupe Zahe Hadid, pokazaću način modelovanja krivudavih i nepravilnih formi na što jednostavniji način.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Modelovanje slobodnih formi 01

Modelovanje amorfnih oblika [final]

Pri modelovanju površina i formi nepravilnih oblika, javlja se  problem preciznosti, odnosno postizanja zadatih oblika formi.Uzećemo jedan konkretan primer  amorfnih oblika- nepravilne krovne ljuske, koje su sve češće u upotrebi.Najbrži način za modelovanje ovakvih oblika je po principu rešetka+omotač. U programu autocad, koristeću alatku polyline  crtamo  preseke karakterističnih pop. profila ljuske, koje  potom spajamo  u  rešetku u 3d prostoru. Različitim opcijama za mesh modeling (u ovo sličaju edgesurf) nabacujemo omotač toj rešetki i dobijamo egzaktnu formu kakvu smo tražili. Prebacivanjem preko opcije „import“ u 3dmax, formi dodajemo debljinu(opcija shell) i materijalizaciju. Modelovanjem na ovaj načina i daleko komplikovanijih formi postižemo preciznost, dok bi realizacija ovakvih oblika u 3dmax-u zahtevala mnogo više vremena, a rezultat ne bi bio tako precizan.

Posted in 00 Radovi | 1 Comment

Analiza geometrije sklopivih konstrukcija [final]

Трансформација раванске структуре у просторну класичним методама нацртне геометрије са анализом параматара који утичу на трансформацију и кинематичке везе равних елемената структуре.

Dimitrije Nikolic 1478_GiVSF_Seminarski

Posted in 00 Radovi | 1 Comment

Multifunkcionalna ljuska [final]

Na slici je prikazana multifunkcionalna površ koja svoju primenu može naći pri oblikovanju fasada, ljuski (kod objekata velikih raspona), nadstrešnica… Cilj rada bio je pronalaženje najadekvatnije forme, lake za izvođenje, koja bi imala široku primenu. Ljuska se sastoji iz čelične podkonstrukcije, fiksnih staklenih panela i polikarbonatnih-termo panela (na sl.prikazani crvenom bojom) koji su u pojedinim poljima izostavljeni stvarajući igru svetlosti i senke unutar objekta. Moguće su različite kombinacije okulusa, malih i velikih, samo malih duž cele površi ili mestimično, ili pak samo velikih otvora, na pojedinim mestima. Ovim istraživanjem pokušala sam da utvrdim koja kombinacija daje najzanimljiviju, najdinamičniju formu i stvara ugodan osećaj kod ljudi, s obzirom na to da je primena moguća kod velikih dvorana, poslovnih objekata..mesta socijalizacije ljudi. Ljuska je formirana uz pomoć već pomenutih alatki: tessallate, mesh smooth, edit poly…njihovim različitim kombinacijama i redosledima.


Posted in 00 Radovi | Comments Off on Multifunkcionalna ljuska [final]

Parmetarska rešetka [final]

Suština projekta jeste stvaranje Grasshopper logike kojom bilo kakve slobodne površine možemo pretvoriti u rešetkaste strukture, čije karakteristike pritom možemo u svakom segmentu rada kontrolisati pomoću parametara. Postoje dva osnovna vida rešetkastih struktura koje su obuhvaćene projektom. To su nosači i prostorne konstrukcije. Pod nosačima se podrazumevaju konstrukcije čija je jedna dimenzija dominantna u odnosu na druge dve. Na prvih šest slika vidimo primere kako od modela nosača nekonvencionalnog oblika dobijamo rešetkasti nosač sa traženim brojem segmenata. Na ostalim slikama predstavljene su površine koje su pretvorene u prostorne rešetke. Praktična primena ovog algoritma može naći mesto u projektovanju konstrukcija velikih raspona za pokrivanje velikih prostora: hala, sportskih arena i sl., a da se pri tom ne pribegava klasičnim oblcima konstrukcija. Na ovaj način moguće je projektovati mnogo slobodnije i atraktivnije konstrukcije.
Prvi korak u procesu rada jeste zadavanje željenog oblika pojedinačnog segmenta rešetke (faze 3. 4. 5. i 7. na dijagramu). Klizačima na polju 2. kontrolišemo broj segmenata u 2 ortogonalna pravca. Klizačima na polju 6 određujemo ofset polja tj. širinu štapova rešetke. Na kraju kao izlaznu informaciju dobijamo površi štapova. Dodavanjem nekih funkcija mozemo izvući i površine i obime dobijenih štapova, kao i koordinate karakterističnih tačaka rešetke. Te dodatne informacije bi mogle da posluže pri eventualnom integrisanju modela u neki od programa za proračun statike, čime bi se dimenzionisanje ovakve strukture učinilo prilično jednostavnim. Na polju pod brojem 1 kao ulaznu informaciju ubacujemo željenu površ.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Parmetarska rešetka [final]

Vizuelizacija forme [final]

Kratak vodic kroz proces modelovanja i renderovanja objekta

Basic rendering tutorial – Jubilee church by Richard Meyer

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Vizuelizacija forme [final]

Studija neorjentabilnih površi (mebiuseva kriva) [final]

Optička varka

U nastavku rada na rotirajućoj  skulpturi stavio sam akcenat u odnosu forme i materijala. Ovakva postavka problema zahtjeva analiziranje svih onih parametara ( svjetlost, brzina, zapremina) koji uticu na percepciju posmatrača.
U prethodnim postovima detaljnije je opisana sama geometrija tijela i poprečnog presjeka. Sada je to tijelo hromirano i rotacijom oko Z ose stvara optičku varku “tečnosti” na čijoj se površini odslikava okolini ambijent ( Anish Kapoor).
Kratak rezime rada:
–  pronalaženje načina modelovanja mobijuseve trake ( standard primitives, splines)
studija sekundarne geometrije ( alatke: path deform, ffd, mash smooth, twist, strech)
animacija ( animiranje vise objekata na sceni, renderovanje frejmova)
Zaključak:
Mobijuseva traka ima veliki potencijal kao površ, prostor, arhitektonska forma. Taj potencijal bi teško bilo istražiti i vizuelizovati bez pomoći digitalne tehnologije,  čime bi se znatno umanjila valorizacija tog matematičkog koncepta.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Studija neorjentabilnih površi (mebiuseva kriva) [final]

Pokrenti paneli [final]

1. Osnovna konstrukcija za raspored panela je NURBS površ, a paneli su postavljeni po njenom obodu pomoću Patch Deform modifikatora.

2. Radius pokretnih panela je pomoću Wire Parameter-a povezan sa pomoćnim objektom (Helper). Pomeranjem pomoćnog objekta u x pravcu menjaju se dimenzije panela.

3. Omogućena je reakcija panela na upad sunčeve svetlosti. Pomoćni objekat, nezavisan od onog koji reguliše dimenzije, kontroliše rotaciju. Paneli su povezani sa ovim objektom pomoću LookAt Constraint-a).

4. Prikazana konstrukcija bi se mogla primeniti za formiranje fasade ili delova fasade objekta, pri čemu bi paneli mogli da budu povezani međusobno, sa drugom konstrukcijom (kao što je prikazano na fotografijama slične konstrukcije projektovane od strane Virginia Tech grupe na objektu Lumenhaus) ili bi mogli da funkcionišu pojedinačno i da budu zakačeni na glavnu konstrukciju svaki zasebno.


Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokrenti paneli [final]

BOOLEAN RECEIVER [final]

Boolean tower _01

Спајањем ТВ торњева разних европских градова попут Новог Сада, Берлина, Штутгарта, Вилњуса итд. Добиће се нови торањ, необичне форме и помало ироничне функције . Торањ ће постати просторни репер. За спајање ових торњева користиће се алатка из поднивоа compound objects, boolean.

Boolean tower _02

Одабрани ТВ торњеви су узети на основу следећих карактеристика:

-Радијско-телевизијски-Симболи својих градова-Високи преко 150м а мањи од 300м-Армирано-бетонски-Доминатни вертикални елемент-стуб са цилиндричним, кружним, облим елементина-На торњевима се налазе ресторани и видиковци
Задржавају се следећи елементи:
-Вертикални елементи-стубови већи од 100м-Цилиндрични елементи већи од  10м радијуса-Ресторани, видиковци и  разне пратеће функције , све у виду добијања новог торња помало необичне форме и функције

Boolean tower _03

На једном вертикалном елементу – стубу, који је различитог попречног пресека,  који се креће од 5м-15м, испитиваће се међусобни односи цилиндричних тела већих од  10м радијуса са алатком  boolean  из compound objects . Испитивање међусобних односа цилиндричних, кружних и облих тела са вертикалним елементом подразумева њихово просецање, одузимање једног тела од другог са алатком  subtraction (A-B) и subtraction (В-А), где је В вертикални елемент а А су цилиндрична, кружна и обла тела. Осим одузимања једног тела од другог вршено је обједињавање истих помоћу алатке union. По завршетку обликовања објекта, одређује му се функицја, који ће осим пројектоване имати и услужне – ресторани, видиковци, хотели итд.  Као што је речено на почетку, циљ овог истраживања јесте добијање ТВ торња, јединствене,помало необичне форме, просторног репера и помало ироничне функције.Циљ истраживања алатке boolean  из compound objects јесте да се жељени облици, карактеристике, предности па чак и мане  неког објекта, ентеријера итд. могу ”искомбиновати” са истим својствима других објеката, ентеријера, и тиме се створити нова структуа која се даље може формирати разним опцијама из алатке  boolean.


Posted in 00 Radovi | Comments Off on BOOLEAN RECEIVER [final]

Rotirajući Radnički Univerzitet [final]

Jednu jedinicu (zidovi, stubovi i ploče jedne etaže) sam izmodelovala u 3ds max-u u tačnim dimenzijama, ali ne detaljno. U centralnom delu objekta se nalazi kružni „stub“ koji je nosač cele konstrukcije, dok su ostali stubovi, pravougaonog oblika, samo montažni elementi koji nemaju noseću ulogu.

Prizemlje objekta je u svakom trenutku u istom položaju, dok se sve ostale etaže rotiraju. Svaka pojedinačna etaža(2-13) je wire parameters-om povezana sa prvom etažom, u jednom smeru (1-2, 1-3, 1-4,…, 1-13). Povezane su tako da se rotiraju oko z ose.  Svaka etaža se rotira za n+1, gde je n=1 (za I sprat), n=2 (za II sprat),…, n=13 (za XIII sprat) u odnosu na prizemlje.

Na priloženoj animaciji se etaže od nultog položaja zarotiraju za 360º i vrate u početni položaj.

Cilj rotacije objekta je stvaranje energije koja se emituje u okolinu i utiče na vremenske prilike (izaziva njihovu stabilizaciju).


Posted in 00 Radovi | Comments Off on Rotirajući Radnički Univerzitet [final]

ANIMACIJA IZVOĐENJA OBJEKTA [final]

Korišćeni alati: Autodesk 3ds Max 2010
Način rada:
– Prvenstveno se napravi model budućeg objekta (objekta u izgradnji ili bilo kojoj pripremnoj fazi)
– Na izmodelovan objekat dodaje se materijalizacija, kamera scene, okruženje, osvetljenje…
– Iz scene modela se (sa fiksne kamere/Target camera) izrenderuje video željenog vremenskog trajanja (u zavisnosti od broja frejmova) i kvaliteta/rezolucije
Krajnji cilj:
– Video animacija jasno može predstaviti sve faze gradnje objekta, manje ili vise detaljno, što moze koristiti
u pripremama ili u samoj izgradnji objekata svih namen.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=kJRIBXvTr2k

Posted in 00 Radovi | Comments Off on ANIMACIJA IZVOĐENJA OBJEKTA [final]

Aktivni zid [final]

Alatke koje su koriscene pri modelovanju  i animiranju segmenta i celog zida su edit spline i edit poly komande, patch deform, wire parametars, curve editor, i audio controler. Nakon modelovanja, u scenu se uvodi helper koji se attachuje na objekat ili osobu u modelu koja se naknadno pomera pri animiranju dok zid pri tom reaguje na pomeranju istog. Audio kontrola se uvodi kako bi isti zid odnosno fasada imala konstantu reakciju bez obzira na prolaznike.

Doprinos projektovanja ovakve fasade  je u konstantnoj interaktivnosti dobijenoj sa unosenjem parametara na koje ista reaguje. U analiziranom slucaju parametri su pokret (udaljenost osobe) i zvuk (odredjena melodija razdvojena na wave-ove koji se projektuju na pojedine segmente, sa reakcijom segmenta na wave dobija se vizuelni utisak zeljenog zvuka).

Daljnja razrada fasade je moguca sa dodavanjem geometrije na vrh kubusa, dok se kubusi odnosno segmentni nosaci pomeraju sa prethodno pomenutim parametrima, ubacena geometrija dobija novi parametar na koji reaguje i sa tim pojacava vizualni dozivljaj zida. Aktivni zid se moze koristit kao reklamni panel, solarni zid sa prilagodljivom fasadom i prilagodljivim otvorima, moze da ima mnoge druge primene, novi tip otvora, ulaza, cuvanja energije sa zatvaranjem otvora i dr.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=XtvhEsmSTpM

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Aktivni zid [final]

ANIMACIJA IZVOĐENJA OBJEKTA 01

– Kroz jednostavnu animaciju na poznatom primeru (Mies-ova galerija u Berlinu) predstaviću kako se odvija izvođenje objekta, deo po deo.
– Cilj ovakve animacije je pojednostavljivanje prezentacija faza izgradnje i konstrukcijskih
sklopova što svakako može olakšati dalji rad pri projektovanju i pripremama za izvođenje objekta.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on ANIMACIJA IZVOĐENJA OBJEKTA 01

Definisanje elementa popločanja u funkciji oblaganja površi [final]

givsf – plakat01 givsf – plakat02

• cilj ovog istraživanja bio je da se dokaže tvrdnja da je nemoguće očuvati stalnost veličine elemenata popločanja na prostornim površima

• alat koji je korišćen u softverkom paketu 3Ds Max je SurfDeform, kojim je moguće obložiti najrazličitije NURBS površi elementima popločanja koje sami osmislite, ovde je dat primer jednog tipa elementa koji u osnovi ima šestougao

• nekoliko primera oblaganja karakterističnih površi i geometrijskih tela:
– ravna površ, očuvani su svi elementi u svom početnom obliku
– slobodna površ, nije očuvan ni jedan element, svaki je različit i u prostornom smislu
– hiperbolični paraboloid, mogu se pronaći podudarni elementi
– lopta, elementi su isti u prostornom smislu po ”trakama” paralelnim ekvatoru
– konus, elementi popločanja se ponavljaju u ”trakama” normalnim na izvodnice konusa
– torus, elementi zadržavaju svoju veličinu u kružnim ”trakama” koje imaju različite prečnike po omotaču torusa
– paraboloid, mogu se pronaći podudarni elementi u prostoru

• kao primere beskonačnog broja elemenata koji se mogu osmisliti na osnovu trougla, kvadrata/pravougaonika i šestougla prilažem neke moguće oblike, kao i princip formiranja istih

• dokazano je da nije moguće održati stalnost elemenata poplocanja u prostoru

Posted in 00 Radovi | 1 Comment

Parametarska površ 02

Ova parametarski kontrolisana forma može se izvesti kao čelična konstrukcija sa staklenim panelima, ili i u kombinaciji sa panelima koji bi regulisali upad svetlosti. Nisam sigurna kako bi ovi paneli funkcionisali, tj. od kog materijala bi se mogli izvesti, tako da se po potrebi navlače preko staklenih panela ili skupljaju. U svakom slučaju neki od ovih panela mogu biti fixni.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Parametarska površ 02

Stellwerk Building, Herzog&deMeuron / design review – case study 02

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Stellwerk Building, Herzog&deMeuron / design review – case study 02

Stellwerk Building, Herzog&deMeuron / design review – case study 01

cilj: mini seminarski rad koji sadrži: modelovanje replike fasade + materijalizaciju + lighting + rendering

strategija: tutorijalizacija najjednostavnijih principa modelovanja putem bazičnih tela i alata (stan. primitives + array + t. smooth + edit poly, ffd …) + osnovnih materijala + osnovnih podešavanja vray svetla i vray-rendering parametara

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Stellwerk Building, Herzog&deMeuron / design review – case study 01

ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU 02

Za analizu dva osnovna tipa modelovanju izabrala sam objekat Zahe Hadid- The Mobile Art Pavilion for Chanel. Osnovna ideja je modelovanjen ovog istog objekta na dva nacina, tako da se u prvom uoci osnovna geometrija, a zatim primeni niz transformacije kako bi se doslo do finalnog oblika (box- editpoly… mesh smoth), dok bi u drugom direktnim definisanjem krivih dosli do finalnog oblika( nurbs…). Cilj jeste uocavanje osnovnih razlika, odnosno prednosti i mana ovakvih pristupa, kao i njihovih mogucnosti.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU 02

Pokretna arhitektura [final]

Prethodno pomeranje elemenata objekta sam uspeo sa morpherom ali to nije bilo toliko precizno sklapanje kako sam ja zamislio.
Za novo pomeranje elemenata koristio sam 3 slider-a i wire parameters sa kojim sam postigao mnogo lakse i preciznije pomeranje elemenata. Prvi slider kontrolise kretanje svih elemenata koji se krecu po Z osi, drugi slider kontrolise kretanje svih elemenata koji se krecu po Y osi i treci slider kontrolise kretanje svih elemenata koji se krecu po X osi.





 

 

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokretna arhitektura [final]

Definisanje elementa popločanja u funkciji oblaganja površi 04

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Definisanje elementa popločanja u funkciji oblaganja površi 04

Pokretna arhitektura 02

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokretna arhitektura 02

Pokretna arhitektura 01

Plan je da izmodelujem pokretnu kucu velicine ~4x4x2.5m koja moze da se “spakuje” u ~1.5×2.5×1.5m radi lakseg transporta. Ovakve kuce bi bile korisne za neke turisticke lokacije. Kuce koje se ne koriste, jednostavno se “spakuju” i odloze do sledece turisticke sezone.. Prva faza je detaljno modelovanje kuce, osnovnim alatima 3dsmax-a, tako de se uklope svi pokretni elementi (zidovi, prozori, vrata, krov..) Druga faza je stavljanje texture na elemente objekta. Od alata koje cu da koristim u trecoj fazi su bones i morpher za pokretanje objekta…

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokretna arhitektura 01

Definisanje elementa popločanja u funkciji oblaganja površi 03

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Definisanje elementa popločanja u funkciji oblaganja površi 03

Parametarska površ 01

Ovoga puta krenula sam od linija, koje su formirale zatalasanu površ. na njoj sam primenila one iste alatke kao i prethodni put, edit poly, tessallate, shell… zahvaljujući tome dobila sam pravilnu triangulaciju koja mi je prethodni put predstavljala problem. Sve u svemu, zelela sam uz pomoć parametarskog modelovanja da izmodelujem površ koja bi mogla da se primeni u više različitih slučajeva, kao npr. opna nekog objekta, fasada, nadstrešnica… za sada sam uradila samo podkonstrukciju…

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Parametarska površ 01

Studija neorjentabilnih povrsi (mebiuseva kriva) 03

Analizom baznog oblika mobijuseve trake, doslo se do sledeceg zaključka: Ukoliko sama krivina posjeduje presjek proizvoljnog geometrijskog oblika (na datim printovima elipsoidnog ) i u slučaju  rotacije iste oko svoje “Z” ose posmatrač u horilontalnom nivou primjećuje interesantnu optičku varku. Odnosno prividno stanje likvidnosti forme, koja se u suštini jednostavno okreće.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Studija neorjentabilnih povrsi (mebiuseva kriva) 03

Vizuelizacija LiTraCon materijala [final]

LiTraCon (skaraćenica od Light Transmitting Concrete) je svojom pojavom privukaopažnju mnogih zbog svojih kombinovanih svojstava nosivosti i propustljivosti svetlosti. Kaopopularan prestižni materijal nije iznenađujuće da je bio razmatran kao materijal kojim bi bioobložen “Freedom Tower” u Njujorku. Samim tim možemo očekivati i češće primene i predlogeza primenu ovog materijala. No, njegova svojstva i karakterističan izgled predstavljaju zanimljivproblem za 3D vizuelizaciju.

Delimično je zransluscentan i nije transparentan tako da propušta svetlost ali se nanjemu mogu videti isključivo senke sa druge strane. Textura koja ga krasi je slobodne forme iako bi smo koristili fotografiju kao mapu, na većim površinama, brzo bi počela da se ponavlja ikvari opšti utisak vizuelizacije.

Brzom pretragom na internetu se ne mogu naći primeri ovog materijala čak ni za novac.Ali se mogu naći pitanja povodom njegove vizuelizacije.

Ovo je način na koji sam ja rešio taj problem. [vray Litracube]

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Vizuelizacija LiTraCon materijala [final]

Aktivni zid 02

Doprinos projektovanja ovakve fasade je u konstantnoj interaktivnosti dobijenoj sa unosenjem parametara na koje ista reaguje. U analiziranom slucaju parametri su pokret (udaljenost osobe) i zvuk (odredjena melodija razdvojena na wave-ove koji se projektuju na pojedine segmente, sa reakcijom segmenta na wave dobija se vizuelni utisak zeljenog zvuka). Daljnja razrada fasade je moguca sa dodavanjem geometrije na vrh kubusa, dok se kubusi odnosno segmentni nosaci pomeraju sa prethodno pomenutim parametrima, ubacena geometrija dobija novi parametar na koji reaguje i sa tim pojacava vizualni dozivljaj zida.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Aktivni zid 02

Studija neorjentabilnih povrsi (mebiuseva kriva) 02

1.   Alatkom box iz standard primitivs iscrtati proizvoljan pravougaonik.
napomena: obavezno povećati broj horizontalnih i vertikalnih  segmenata kako bi alatka twist funkcionisala ispravno.
2.   Iz modifier list aplicirati alatku twist vrednosti 180.
3.   Nacrtati krug – koji služi kao putanja.
4.   Na objekat primeniti alatku path deform izabrati krug kao putanju i po potrebi razvuci objekat po krugu.
Posted in 00 Radovi | Comments Off on Studija neorjentabilnih povrsi (mebiuseva kriva) 02

ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU 01

Analizirati osnovne razlike geometrijskog i freeform modelovanja, na primeru jednog objekta. Osnovna alatka za geometrijski pristup jeste editpoly, dok bi se za freeform povrsi koristile nurbs krive.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on ANALIZA PRISTUPA MODELOVANJU 01

forMAketa [final]

– Iz radnog modela se izrenderuju sve fasadne ravni u upravnim pogledima.

 

 

– Fasadne ravni su spojene u jedan fajl i “razmotane” (poput razmotane kutije).
Takav fajl odstampan na npr. hameru se lako transformise u jednu prostornu formu.

 

 

 

– Najveci doprinos ovakve “brze makete” je sto se za kratko vreme dobije prostorni model koristan za dalja istrazivanja pri projektovanju i prezentacije. Na gotovoj brzoj maketi se lako menjaju segmenti ili se izradom vise razlicitih modela moze napraviti lako poredjenje

razlicitih prostornih resenja. Princip je pogodan za modele objekata sa ravanskim fasadama kao konceptualna ili “probna maketa”.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on forMAketa [final]

BOOLEAN RECEIVER 01

Na jednom  vertikalnom  elementu-stubu, razlicitog poprecnog preseka , ispitivace se medjusobni odnosi cilindricnih tela sa alatkom boolean iz podnivoa compound objects. Ispitivanje  medjusobnih odnosa cilindricnih tela podrazumeva njihovo prosecanje, oduzimanjem jednog tela od drugog sa alatkom subtraction (A-B) i subtraction (B-A) kao i  njihovo objedinjavanje sa alatkom union.  Cilj ovog ispitivanja medj.odnosa je da se dobije jedinstveni oblik koji bi predstavljao arhitektonski objekat – tv prijemnik.Odredicu kriterijume po kojima ce se neki oblici zadrzavati a neki uklanjati kao npr. konusni oblici manji od rad.400 cm ce biti zadrzani  a veci ukljonjeni.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on BOOLEAN RECEIVER 01

Pokrenti paneli 03

Ovakvo konstruisanje modela bi se moglo primeniti za formiranje brisoleja ili čitave fasade objekta slobodne forme koja reaguje na upad sunčeve svetlosti. Najbolje rezultate do sada je dalo kombinovanje Wire Parameter-a i LookAt Constrainta-a na oblim panelima.


Posted in 00 Radovi | Comments Off on Pokrenti paneli 03

Parametarsko modelovanje hale 01

Od ulaznih parametara prvo se javljaju X, Y i Z velicine, to su gabariti hale. Same te velicine kasnije uslovljavaju duzine glavnih greda (X, Y) i stubova (Z). Posle toga, javljaju se parametri preko kojih se odredjuje broj stubova kao i dimenzionisanje istih (kutijasti ili pravougaoni profili). Kao treca stavka, dolaze grede, to se najbrze sredi. Cetvrta vatijanta su resetke koje imaju dvije vrste profila, glavne i sekundarne, gdje se osim radijusa odredjuje i broj sekundarnih profila kao i visina resetke.

Posted in 00 Radovi | Comments Off on Parametarsko modelovanje hale 01