WATER CUBE – FAZA 2

METOD:

Postavljanje osnovne geometrije

Proces je započet definisanjem osnovnog zapreminskog oblika u kojem će se razvijati 3D Voronoi struktura.

Korišćene su komponente:

  • Box Rectangle za definisanje osnovnog volumena prostora;
  • Populate 3D za generisanje skupa slučajnih tačaka unutar definisanog zapreminskog okvira;
  • Construct Domain i Range za kontrolu dimenzija volumena i ravnomernu distribuciju tačaka.

Generisani skup tačaka predstavljao je osnovu za prostorni raspored ćelija koje će formirati mrežu nalik strukturi pene (foam geometry).

Generisanje Voronoi strukture

Unutar definisanog zapreminskog okvira primenjena je komponenta Voronoi 3D, kojom je formirana trodimenzionalna mreža ćelija.

Dobijeni poliedarski oblici su dalje razloženi pomoću:

  • Deconstruct Brep za izdvajanje površina ćelija,
  • Explode za kontrolu ivica i njihovu eventualnu obradu.

Za vizuelnu kontrolu i selekciju upotrebljene su komponente Cull Pattern i List Item, čime su određene ćelije birane, filtrirane ili skalirane u zavisnosti od položaja u zapremini.

Oblikovanje i kontrola

Kako bi se dobila pravilna i čitljiva forma, primenjene su sledeće komponente:

  • Boundary Box (BBox) i Volume za kontrolu obuhvata mreže;
  • Scale NU i Move za modifikaciju veličine i položaja ćelija;
  • Cap Holes i Mesh Brep radi zatvaranja i pretvaranja površina u mrežasti model;
  • Custom Preview i Gradient za vizuelizaciju prema veličini i zapremini pojedinačnih ćelija.

Parametarska kontrola se odvijala pomoću Number Slider komponenti koje su upravljale:

  • brojem tačaka u Populate 3D,
  • opsegom skaliranja ćelija,
  • dimenzijama zapremine (Box),
  • bojom i prikazom prema gustini ćelijske mreže.

Analiza i varijacije forme

Kroz niz iteracija ispitivan je uticaj promene broja tačaka i obima zapremine na vizuelni karakter forme.

Analizirano je kako povećanje gustine tačaka dovodi do stvaranja manjih, kompaktnijih ćelija i gušće mreže, dok smanjenje broja rezultira otvorenijom i prozračnijom formom.

Za evaluaciju su upotrebljeni alati AreaVolume i Evaluate Surface, koji su omogućili kvantitativno poređenje različitih iteracija.

Finalne varijacije su prikazane kroz Preview i Render View, što je omogućilo vizuelnu analizu sličnosti sa strukturom Water Cube objekta.