Glavno sto se uocava kod stadiona jesu krovne povrsine. Tako da mi glavni akcenat kod modelovanja stadiona formiranje krovne povrsine, odnosno formiranje krovne ljuske. U AutoCAD-u povrsina je surface. Zadatak se svodi na kreiranje zeljene povrsine tj. surface-a i zatim zadavanja debljine surface-u radi formiranja krovne ljuske.
Primjer br. 1: kreirati krovnu povrsinu stadiona na slici
Necu ulaziti u detalje tacnih dimenzija (imam samo ovu sliku kao izvor informacija).
Prvo sto cemo uraditi je nacrtati uzduzni profil krovne ljuske;
zatim nacrtamo porecni presjek, koji je u vidu kruznog luka i rotiramo luk da ga postavimo vertikalno u odnosu na ravan xy
povezemo oba presjeka u jednoj tacki i podignemo trapezasti presjek vertikalno
kopiramo trapezasti presjek i spojimo sa drugim krajem luka
naredbom loft formiramo povrsinu, tako da za profile biramo trapezaste presjeke,a za vodjicu luk; konacno naredbom thicken zadajemo debljinu ljuske
Primjer br.2
prvo formiramo bocne sferne povrsine tako sto nacrtamo dva kruzna luka, donji 15 stepeni nagnut u odnosu na ravan xy, drugi postavimo vertikalno, spojimo ih i naredbom loft kreiramo sfernu povrsinu te zatim kopiramo
zatim formiramo sredisnji dio povrsine (nacrtamo kruzni luk i naredba extrude)
da bi dobili otvor na krovu modelujemo kvadar strana velicine otvora, visine vece od najvise tacke krova, postavimo sve elemente na odgovarajuce pozicije
naredbom subtract formiramo otvor na krovu i konacno dobijeno zeljenu povrsinu
Primjer br.3
Necu ulaziti u strukturu i teksturu povrsine omotaca. Prvo nacrtamo pribliznu osnovu stadiona zatim naredbom offset odredimo velicinu otvora na krovu, podignemo offsetiranu poliliniju na visinu stadiona. Nacrtamo profile zidova i krova te naredbom sweep formiramo povrsine zidova i krova.
Princip rada sa surface-om se svodi na nacin prikazano u primjerima. Sem kreiranja surface-a, u AutoCAD se kao osnovnim alatom povrsina moze dobiti kreiranjem mesh-a, a kod modelovanja bez parametarskog dizajna, princip rada je isti kao i sa surface.