Proces poligonalnog modelovanja modne torbe Coperni u softveru Autodesk 3ds Max

U ovom radu prikazan je proces modelovanja torbe Coperni Air u softveru Autodesk 3ds Max. Modelovanje je zasnovano na poligonalnom pristupu uz pažljivo vođenje topologije kroz kvadove i korišćenje modifikatora radi postizanja realistične forme i glatke površine. Cilj je bio oblikovati torbu verno referentnoj fotografiji, uz zadržavanje efikasnog mrežnog modela pogodnog za dalju vizuelizaciju i renderovanje.

Na početku rada korišćen je front view u koji je postavljena fotografija torbe u vidu plane objekta. Preko nje je iscrtana osnovna kontura uz pomoć Line alata, kako bi se definisao spoljašnji obris modela. Nakon toga dodavani su dodatni verteksi radi preciznijeg oblikovanja forme, a od tih segmenata su postepeno formirani kvadovi koji su činili osnovnu mrežu površine. U sledećoj fazi upotrebljen je plane koji je pomoću Shift + Move komande umnožavan i oblikovan, čime je dobijena površina koju je bilo moguće dalje prilagođavati translacijom pojedinačnih verteksa.

Unutrašnji borderi modela dodatno su povezani komandom Connect, što je omogućilo formiranje novih ivica. Podizanjem unutrašnjih verteksa u visinu postignut je volumen, a zatim je model dodatno definisan korišćenjem modifikatora TurboSmooth koji je omekšao ivice i zaokružio formu. Na kraju je primenjen modifikator Symmetry.

Rezultat ovog procesa jeste digitalni model torbe Coperni koji verno prati njenu realnu geometriju.

Leave a comment