U drugoj fazi došli smo do odabira softvera za rad, izabran je Meshmixer kao jednostavniji dolazak do željenog modela. Postoji dosta odličnih dizajna za 3D štampu sa kojima može da se eksperimentiše. Tu nastupa Meshmixer.
Softver koristi trokutaste mreže za čišćenje i popravak 3D skeniranja, umrežene komade modela… Meshmixer ima zanimljive efekte za promenu i oblikovanje modela, što ćemo i istražiti u ovoj fazi.
Istražićemo kako da napravimo Voronoi šablone na postojećem modelu zeca. Ove tehnike mogu da se primene na bilo koji model ubačen u softver. Meshmixer možete preuzeti ovde: http://www.meshmixer.com/
1 faza – preuzimanje modela zeca
- Otvorite Meshmixer.
- Izaberite funkciju import i ubacite model zeca u softver.
2 faza – selektovanje celog modela
- Izaberite select sa levog menija.
- Privucite kursor na zeca i dvaput kliknite da biste odabrali ceo model.
- Kada je izabran ceo model, zec će postati narandžast.
Zecu se daje low-poly izgled pomoću Reduce tool za desetkovanje modela. Na taj način smanjuje se broj poligona u modelu, čineći modele u narednim koracima lakšim za generisanje.
- Kako je zec još uvek selektovan idete na Edit>Reduce u izabranom meniju. Ili pritisnite Shift+r.
- Ispod Reduce Target drop-down, izaberite opciju Triangle Budget.
- Unesite vrednost u Tri Count input box. Može se eksperimentisati sa različitim vrednostima tri count vrednostima kako bi se dobio efekat koji želimo. Premali broj izgubiće detalj u modelu, a previsoki će biti složeni i ne mogu se pravilno štampati.
- Za zeca koristim Tri Count vrednost 500. Kliknite Accept kada budete zadovoljni rezrezultatima.
3 faza – eksperiment dodavanja Voronoi šablona na model zeca
- Idite na meni sa leve strane. Idite na Edit>Make Pattern.
- U Pattern Types drop-down meniju izaberite opciju Dual Edges.
- Možete da opcijom Element Dimensions ivice šablona postavite da budu debele ili tanke . Niže od 1 mm se gubi integritet modela, zato ćemo uzeti 3 mm.
- Pritisnite Accept kada budete zadovoljni izgledom.
Kada je šablon postavljen na model, program će napraviti kopiju za kreiranje uzorka održavajući originalni model.
4 faza
- Koristite Object Browser da biste videli svaku kopiju. Idite na View>Show Object Broser da biste ga postavili na workplane ako ga već nije.
- Kliknite na eyeball icon desno od svakog modela kako biste uključili i isključili vidljivost svake kopije. Obavezno označite kopiju koju želite da vidite.
- Dvaput kliknite na kopiju uzorka i preimenujte je fox.stl ( voronoi pattern).