Simulacija i animacija eksplozije pomoću izvora u 3Ds Max-u.
Podešavanjem parametara i pomoću plugin-a FumeFX uspešno je podešena animacija medium eksplozije i pratećih efekata. Analizom i kontrolom parametara postignuta je realistična simulacija paljenja i sagorevanja eksplozije, kao i raspršivanja dima (particle kontrola). Na scenu je postavljeno svetlo plavo i crveno osvetljenje koje doprinosi vizuelnim efektima teksture, kao i kamera za budući render view.
Na priloženim fotografijama (screenshot-ovima) prikazana je reakcija i simulacija particle sistema ovog plugin-a:
Video prikazuje reakciju i ponašanje simulirajućih čestica u zavisnosti od podešenih parametara:
Finalna prezentacija sa dodatim zvučnim efektima – VFX:
REŽIJA:
- Instalacija i podešavanje FumeFX plugin-a za datu verziju 3DsMAX-a
- Dimenzionisanje ekspozicije – područje simulacije
- Postavljanje energetskih izvora (fule, fire, smoke) unutar ekspozicije – sfera kao centralni izvor – cilindar kao bočni izvor
- Podešavanje parametara
- Uspostavljanje realističnih efekata uz kontrolu particle sistema
- Postavljanje frejmova za parametre u prelaznim zonama simulacije
- Animiranje
- Postavljanje scene – osvetljenje i kamera
- Podešavanje rendera
- Renderovanje
- Ubacivanje zvučnog efekta
Eksperimentalno usvojeni parametri u okviru plugin-a:
General Tab:
Spacing: 0.033m
Width: 5.0m
Length: 5.0m
Height: 10.0m
Simulation Tab:
Maximum Iterations: 30
Time Scale: animated
Gravity: 1.0
Buoyancy: 1.5
Vorticity: 1.0
Velocity Damping: 0.0
X Turbulence: 0.1m
Turbulence Noise Section:
Scale: 0.05m
Detail: 5.0
Fuel Section:
Ignition: 100
Burn Rate: 20
Burn Rate Variation: 1.0
Heat Production: 60
Expansion: animated
Fire Creates Smoke: enabled
Smoke Section
Dissipation Min. Dens.: 1.0
Dissipation Strength: 10
Rendering Tab:
Smoke Section
Opacity: 30
Illumination Tab:
Multiple Scattering: enabled
Fire: 0.75
Smoke Strength: 0.05
Falloff: 9.0