FAZA 1- Modelovanje i izrada 2D slagalice

Oblast istraživanja – Modelovanje 2D IQ slagalice

Tema istraživanja – Osmišljavanje šablona 2D slagalice

Stanje u oblasti– Postoje različiti primeri – fluidni i rigidni modeli , sa jednim ili više mogućih rešenja. Mnogo je primera slagalica koje se rešavaju brzo ali isto tako postoje one koje su teške za rešavanje i zahtevaju više vremena i koncentracije

Primeri i inspiracije:


5  9oijuh7

Problemi u oblasti – Najviše vremena ulažemo prilikom odabira metode kojom se rešava problem podele slagalice na segmente. S obzirom da postoji više načina na koje bi se mogla osmisliti slagalica, potrebno je isprobati više metoda kako bi se odredilo koja je najefikasnija.

Cilj – Napraviti slagalicu koja će imati 10 ili manje elemenata

Hipoteza – Slagalica može da se osmisli najbrže ručnom metodom

Kriterijumi :

  1. Da nema duplih segmenata
  2. Da su svi elementi unikatni
  3. Da se slagalica brzo sklapa
  4. Da postoji samo jedno rešenje slagalice
  5. Vreme modelovanja da bude kratko

Metode – Analiza podela pločica na osnovu matematičkih i geometrijskih principa (Fibonačijev niz, Pitagorina teorema, Zlatni presek), modelovanje u AutoCad-u i Rhinoceros-u uz korišćenje Grasshopper-a

Linkovi korišćeni prilikom istraživanja:

https://brilliant.org/
http://www.barbecuejoe.com/stomachion.htm
https://www.core77.com/posts/110011/Yuu-Asakas-Designey-Twist-on-Jigsaw-Puzzles
https://r-knott.surrey.ac.uk/Fibonacci/fibpuzzles2.html

 

This entry was posted in 21/22 Radovi. Bookmark the permalink.