Curved folding u arhitekturi i dizajnu – I faza

Curved folding u arhitekturi i dizajnu – I faza

Curved folding  je vrsta origamija koja podrazumeva savijanje papira po krivim linijama. Primena curved folding tehnike u dizajnu omogućava formiranje razvojne geometrije, što dozvoljava laku fabrikaciju. Usled komplikovanog razumevanja trodimenzionalnog stanja krivo savijene površi, postoji više vrsta istraživanja koja su... Pročitaj više →
Layered Image – I faza

Layered Image – I faza

ISTRAŽIVANJE: Skupom ravanskih preseka 3D skulpture moguće je sagledati zamišljene strukture iz jedne tačke. METODE:   Modelovanje glave skulpture “Pobednik” Ivana Meštrovića pomoću programa ZBrush, zatim u programu Rhinoceros podeliti model glave na određeni broj delova i formirati prikaz makete. PROBLEM: pronaći što bolji način... Pročitaj više →
ZBrush Sculpting- Barbie Rapunzel (Faza I)

ZBrush Sculpting- Barbie Rapunzel (Faza I)

Oblast: Modelovanje karaktera u ZBrush-u odnosno face rigging na postojećem primeru karaktera iz animiranog filma Barbie Rapunzel. Problem: U okviru ovog istraživanja tema koja će se razradjivati jeste modelovanje odabranog karaktera u programu ZBrush. Izabrani karakter jeste Barbie Rapunzel (slika br.... Pročitaj više →
Layered city map – faza I

Layered city map – faza I

Tema rada u ovom istraživanju je dekomponovanje slojeva gradova i njihova vizualizacija putem fizičkih maketa. Problem je previše utrošenog vremena u crtanje osnova i  pripreme za makete. Cilj ovog istraživanja naći najpovoljniji metod kako bi se ubrzao proces pripreme za maketu i... Pročitaj više →
ZBrush Sculpting-Nightmare Creature

ZBrush Sculpting-Nightmare Creature

Oblast: Modelovanje karaktera u ZBrush-u. Tema: Nightmare Creature Problem: Prateći ljude koji objavljuju na svojim profilima karaktere iz igrica, filmova i crtanih filmova, želja mi je da se I ja oprobam u modelovanju istih. Inspiracija je čudovište koje sam nacrtala... Pročitaj više →
Postojbina na Marsu Istraživačka Faza 1: Forma

Postojbina na Marsu Istraživačka Faza 1: Forma

Postojbina na Marsu: Odabir najpogodnije forme Oblast istraživanja zasniva se na pronalasku najpovoljnije forme i lokacije za koloniju na Marsu, uzimajući u obzir mnogobrojne činioce koji predstavljaju problem nastanjivanja ljudi, kao što su radjiacija, oluje, pritisak, nedostatak vode i kiseonika,... Pročitaj više →
Faceted papercraft animals

Faceted papercraft animals

Oblast istraživanja : Izrada poligonalne makete zakrivljene forme.          Priprema 3D modela se vrši tako sto uvezemo gotov model sa besplatnih biblioteka (Thingwerse, Free3D, cgtrader… ), zatim ga editovati u MeshLab-u. Kada odredimo broj poligona tako da model... Pročitaj više →
AR aplikacija – faza izrade aplikacije

AR aplikacija – faza izrade aplikacije

Poslednja faza izrade aplikacije je uvoženje markera i modela i njihovo podešavanje i prilagođavanje jedno drugom. Namešta se njihova tačna pozicija, osvetljenje, veličina i na kraju  izvozi kao APK (Android Application Package) file. Prilikom rada u Unity softveru dolazimo do... Pročitaj više →
Anamorfoza

Anamorfoza

Zaključak Ispitivanjem različitih forma ogledala i menjanjem karakteristika okruženja primenom programa 3ds Max i V-Raz rendera, zaključak je da su pomenuti programi pogodni za ispitivanje vizuelnih efekata pre fabrikacije instalacija sačinjenih od ogledala. Pročitaj više →
Faza III

Faza III

Zaključak: Završetkom modelovanja i upoređivanjem rendera najbolje se pokazala vizuelizacija modela iz 3dmax programa, za koju je trebalo malo više truda i vremena uložiti u odnosu na druga dva programa u kojima je model takođe rađen,ali je vizuelizacija mnogo bolja... Pročitaj više →
UX optimizacija – baze podataka III

UX optimizacija – baze podataka III

:ući u gif: Demonstracija rada algoritma. Kocke u boji predstavljaju glavne karakteristike koje svaka informacija sadrži, dok plave predstavljaju nove informacije/inpute koji se po principu rada SOM sortiraju i grupišu u odnosu na "najistaknutije"/"prioritetne" karakteristike. Pročitaj više →
Layered Image 3D (Game of Thrones)

Layered Image 3D (Game of Thrones)

Realizacija makete: Korisceni materijali:300 g papir(sjajni),hamer (crni),karton (3mm) Zavrsni rezultat smo dobili ukrstanjem lejera pod 90 stepeni tako da se jasno vide scena 1 i scena 2 iz razlicitih uglova.Sam prosec kreiranja makete je bio prilicno jednostavan. Svaki od iskopiranih... Pročitaj više →
Principi generisanja fraktalnih krivih – II faza

Principi generisanja fraktalnih krivih – II faza

Istraživanje krivih Hilbertova kriva Posle iscrtavanja mreže u programu SketchUp, razvila sam Hilbertovu krivu i u trećoj dimenziji. Poenta je u ponavljanju modula prikazanog na drugoj slici, i povezivanjem istih modula nakon prethodnog rotiranja istog (princip kopiranja i rotacije na nivou dve dimenzije objašnjen... Pročitaj više →
Principi generisanja fraktalnih krivih – I faza

Principi generisanja fraktalnih krivih – I faza

Oblast istraživanja Tema istraživanja su fraktalne krive koje posle određenog broja iteracija mogu potpuno da pokriju dvodimenzionalni ili trodimenzionalni prostora u kome se nalaze, kao i njihovo crtanje u određenoj mreži korišćenjem različitih programa. U dvodimenzionalnom smislu, ovu krivu je moguće... Pročitaj više →
Portret od struna

Portret od struna

Izabran portret za izradu i dobijeni rezulatat: Model je rađen ručno, praćenjem pinova dobijenih u Processingu kao html dokument koji program napravi nakon unesenih kodova i ostalih podataka Proces rada: 1000 struna: 1500 struna: 2000 struna: 2500 struna i konačan... Pročitaj više →
Faza 3

Faza 3

Treća faza predstavlja izvođenje makete tako što se mreža gravira na ploču od pleksiglasa, a zatim testira dobijanje željenog efekta. U ovoj fazi odabran je jedan oblik na ravnoj površi, a u nastavku istraživanja moglo  bi se razmišljati o projektovanju... Pročitaj više →
Prostorna anamorfoza – faza III

Prostorna anamorfoza – faza III

Nakon druge faze istraživanja, primenom dve metode modelovanja ,Grasshopper-a i Sketchup-a, uvidela sam neke njihove osnovne prednosti i mane. Krajnji rezultat je dobijen iz kombinacije Sketchup-a , AutoCad-a i Photoshop-a. Kao što sam u prethodnom postu napisala, Grasshopper ima mogućnost... Pročitaj više →
Figure od struna III

Figure od struna III

Nakon formiranja algoritma u Grasshopperu za dobijanje željenih fugura sledeći korak je pravljenje makete.  Za maketu je uzeta geometrija koja se dobija obrtanjem Zemlje i Venere oko Sunca u periodu od 8 godina. Potrebni materijal za maketu: ploča, ekseri, konac.... Pročitaj više →
Моделовање ,,low polly ” чапље у програмима ,, Blender ” i ,, Sketchup”  фаза III

Моделовање ,,low polly ” чапље у програмима ,, Blender ” i ,, Sketchup” фаза III

Последњи корак у ,,Sketchapu" за израду ,, low polly " чапље јесте обележавање и припрема елемената модела за штампање . Овај корак је могуће обавити са стандардним алаткама (ротирање сваке површина посебно ) али у овом случају испитана је алатка... Pročitaj više →
UPOREDNA ANALIZA RENDERING SOFTVERA- FAZA 3

UPOREDNA ANALIZA RENDERING SOFTVERA- FAZA 3

ZAKLJUČAK ISTRAŽIVANJA Nakon detaljne analize oba softvera, I analize dobijenih podataka zaključci istrazivanja su sledeći: LUMION: -samostalni softver (nosi odredjene prednosti- moguci problemi softvera za modelovanje ne uticu na rendering proces) -zahteva bolje specifikacije racunara -ima kompleksniju navigaciju (potrebno je... Pročitaj više →
3D modelovanje pomoću struna (III)

3D modelovanje pomoću struna (III)

Fotografiju glave koju smo preklopili sa osnovom modela glave dobili smo gustinu provlačenja mreže ali raspored nije bio najbolji pa smo renderovali pet fotografija koje su imali osvetljnje iz pet različitih pravaca. Potrebno je još vremena da se dobijene slike uklope... Pročitaj više →
Model (i maketa) Kacige 3

Model (i maketa) Kacige 3

Problemi: Štimanje mreže, nejednaka razmera delova, loše razvučena uwv mapa, krpljenje šupljina, nemogućnost uskladjivanja veličine svih delova. Zaključak: UWV mapa služi za uskladjivanje materijala u modelu, a ne za stvaranje i štampanje mape spram koje se mogu raditi makete (izuzetak... Pročitaj više →
POLIGONALNE STRUKTURE

POLIGONALNE STRUKTURE

RASKLOPIVI POLIGONALNI MODELI OD PLOČASTIH MATERIJALA FAZA 3 (ŽIVOTINJE) Mdf ploča od 3mm  je odabrana za sečenje, pa je ona diktirala debljinu samih elemana (trouglova i spojnica). Laserski isečeni elementi spajani su po principu istih brojeva na spojnici i trougovima, dok... Pročitaj više →
Faza 2

Faza 2

U drugoj fazi istrazivanja trebalo je odabrati 3d objekat, koji bi se uvezao u rhinoceros i po cijoj bi se povrsini nekom od metoda razvila mreza. Zatim bi se dobijena mreza projektovala u 2d i laserskim putem isjekla na neprovidnoj... Pročitaj više →

Crazy Monday-BETA Video Game

Nakon završene radionice uspešno je koleginica Teodora Albijanić pripremila sve potrebne grafičke priloge za video igricu. Kao što su pozadina, karakteri, predmeti sa kojima karakter može da dodje u interakciju. Dok je kolega Jovan Čajović uspeo da napravi animaciju koja... Pročitaj više →
Morphing teselacija III

Morphing teselacija III

  REZULTATI ISTRAZIVANJA: Finalni produkt istraživanja je morphing teselacija nastala menjanjem parametara osnovnog oblika trougla. Primenjena metoda se može primeniti na druge oblike osnovne matrice radi dobijanja različitih oblika. Ograničavajući faktor razvijenog algoritma za teselaciju je primenjena transformacija - rotacija... Pročitaj više →

Pop-up (zaključak)

-materijal: treba da je čvršći papir zbog boljeg držanja -mana: sastavljanje i lepljenje mora da se radi ručno,što usporava i poskupljuje proizvodnju, kao i potreba za stručnom radnom snagom -potrebno mnogo isprobavanja različitih veličina foldova i načina dodavanja foldova jedne... Pročitaj više →
III faza ZAHA HADID Revit

III faza ZAHA HADID Revit

Posle proucavanja jednog pristupa modelovanju moze se primetiti da su se otvorile nove mogucnosti, pracenjem tutorijala dolazi se do jednog logickog pitanja veoma znacajnog u celom procesu modelovanja koji nam moze obezbediti znatnu ustedu vremena, a to je da li... Pročitaj više →
Fleksibilne papirne skulpture – III

Fleksibilne papirne skulpture – III

Rezultat istraživanja i rada u Grasshopper-u je geomtrijski oblik koji moze da se razvlači i skuplja, čiji su dijelovi spojeni na principu saća. Urađen je primjer lopte. Lopte se dobila iz kocke koja je prvobitno napravljena. Lopta je ubačena u... Pročitaj više →
Layered images- III faza

Layered images- III faza

Nakon svih obavljenih priprema u različitim softverima (Rhinoceros, Grasshoper, Photoshop) pristupila sam pravljenju makete. Na osnovu istraživanja zaključila sam da je optimalan broj kontura između 10 i 20. Konture koje sam izvukla dale su mi 14 presjeka. Presjeke sam štampala... Pročitaj više →
Papercraft (3/3)

Papercraft (3/3)

Problemi na koje sam naisla tokom istrazivanja-MeshLab,Rhinoceros(Grasshopper,MeshMachine) 1.MeshLab problem prilikom cuvanja jer je model prekomplikovan i sastoji se     od velikog broja sitnih poligona, morala sam da ga optimizujem u 3dMaxu a zatim da ga uvezem u MeshLab posle odredjenog... Pročitaj više →
Samonosive strukture (3.faza)

Samonosive strukture (3.faza)

Rezultat istrazivanja-Modelovanje Dobijena je finalna forma strukture koja bi predstavljala samonosivi paviljnon ispred fakulteta tehničkih nauka. Nakon iscrpnog rada, susrela sam se sa određenim problemima zbog nepoznavanja plug-ina za Rhinoceros u kome sam radila. Prvi problem bio je sam program... Pročitaj više →
III faza

III faza

Konačni rezultat. Nakon objašnjenog postupka u fazi II dobila sam gotovi proizvod.Shvatila sam da je ovaj postupak mogao da se odradi na lakši i brži način, sa mnogo manje komponenti, a dobio bi se jako sličan rezultat. Problem 1: Par... Pročitaj više →
Samonoseca struktura — RAVAN SVOD III

Samonoseca struktura — RAVAN SVOD III

Слика 1. Пројектовани раван свод Резултат истраживања је раван свод над квадратном основом формиран од истоветних елемената трапезног вертикалног пресека. Свод је пројектован у софтверима који су омогућили његову параметризацију (Rhinoceros + Grasshopper). Величине које одређују димензије елемента и димензије... Pročitaj više →
Modelovanje mikološke strukture pečuraka Post I

Modelovanje mikološke strukture pečuraka Post I

Oblast: Parametarsko modelovanje mikoloske teksture pecuraka ( skrge pecurke) i njena primena u dizajnu. Cilj: Pronalazenje metode parametarskog modelovanja mikoloske strukture koja je najpribliznija njenom prirodnom izgledu. Metode: Za dobijanje oblika koriscen je Rhinocerus i Grasshopper. Inspiracija: Iris van Herpen... Pročitaj više →
Резултат и закључак истраживања

Резултат и закључак истраживања

На крају истраживања и примене обе методе креирања 3Д фотографије моје скромно мишљење је да друга реализација (склапање помоћу провидних фолија) јако лоше изгледа готово на нивоу да га је радило дете други разред основне школе. Прво штампа на тој... Pročitaj više →
Samonosive strukture – Tesalacija i Fabrikacija – Faza II

Samonosive strukture – Tesalacija i Fabrikacija – Faza II

Oblast: Samonosive strukture Tema: Tesalacija i fabrikacija Problem: Tesalacija  -  Podela mesh-a u jednostavne segmente (trouglove). Geometrijsko formiranje kompleksnog oblika (piramide sa šestouglom u osnovi). Fabrikacija  -  Naći odgovarajući materijal i način spajanja elemenata. Proces potrage za rešenjem: Podela na osnovnu geometriju - trouglove.... Pročitaj više →
Samonosive strukture-modelovanje (2.faza)

Samonosive strukture-modelovanje (2.faza)

Određena je lokacija za postavljanje samonosivog paviljona. Portal fakulteta tehničkih nauka bi trebao da bude mesto postavljanja strukture. Nakon određivanja prostora koji bi struktura trebala da zauzima i definisanja konkretnih mera iste, određeni su oslonci pa samim tim i početni... Pročitaj više →
Faceted papercraft – animals II faza

Faceted papercraft – animals II faza

Model životinje pronađen je na sajtu www.thingiverse.com, a zatim ubačen u program MeshLab kako bi se smanjenjem broja poligona model uprostio. Opcijom Remeshing, Simplification and Reconstruction-> Simplification: Quadric Edge Collapse Decimation model je uprošćen. Selekcijom delova modela koje je moguće dodatno... Pročitaj više →
Crazy Monday Video game

Crazy Monday Video game

Tokom 2. dana radionice sam uspeo da napišem skripte za kretanje karaktera i za njeovu interakciju sa objektima. Takodje je uspešno postavljena animacija prilikom samog kretanja karaktera. Kucanje skripti je radjeno u programu Visual Stiduo 2017, dok su skripte povezivani... Pročitaj više →
Layered images- II faza

Layered images- II faza

Nakon što sam preuzela 3D model drveta, pomoću alatke Contour izvukla sam određen broj kontura koje će se pri izradi makete redati jedna iza druge kao bi stvorile 3D model. Pri radu javio se problem koji se odnosio na to... Pročitaj više →
Faceted PaperCraft /animals/ II

Faceted PaperCraft /animals/ II

Nakon  što je su isečeni delovi razvijene mreže, na red dolazi savijanje i sklapanje figure.  Svaka ivica koja se spaja sa drugom je numerisana, radi lakšeg sklapanja. Takodje od pomoći može biti i otvoren softver, da bi kontrolisali da li... Pročitaj više →
Faceted PaperCraft /animals/

Faceted PaperCraft /animals/

Oblast istraživanja : Generisanje poligonalnih modela zakrivljenih formi. Problem : Uprošćavanje modela radi dobijanja sto jednostavije forme za dalji rad. Metode: sa datog sajta preuzeti high  poly model figure, zatim mu u meshLabu smanjiti broj poligona  https://www.thingiverse.com/ Nakon dobijanja željenog izgleda čuvamo 3d model. 3d... Pročitaj više →
Fleksibilne papirne skulpture – II

Fleksibilne papirne skulpture – II

Analiziranjem principa ručne izrade papirnih skulptura, odlucila sam da probam u Rhinoceros-u da napravim neki oblik koji bi mogao da se razvija i skuplja. A to omogućava nacin spajanja papira u obliku saća. Za sad je uradjen samo princip razvijanja... Pročitaj više →
Crazy Monday-video game

Crazy Monday-video game

Na osnovu stecenog znanja postavila sam novu scenu za 2d video igricu. Pozadina koja ne ucestvuje u interakciji sa karakterom se pravi kao fiksna fotografija, dok svi ostali predmeti sa kojima glavni karakter dolazi u kontakt se prave kao posebni... Pročitaj više →
Crazy mondey video game/modelovanje/blender

Crazy mondey video game/modelovanje/blender

Modelovanje i pokretanje lika u blenderu. Karakteru je potrebno ubaciti "Bones"(kosti) koje sluze za pokretanje njegovih ekstremiteta i kontrolisanje kretanja. Kostima je potrebno pridodati pravac i rotaciju kao i duzinu u zavisnosti od ekstremiteta u kome se nalaze. Kretanje modela... Pročitaj više →
Portret od krivudavih linija-Faza II

Portret od krivudavih linija-Faza II

Faza II-izrada portreta Nikole Tesle u programu Grasshopper. Pomocu tutorijala sa youtube-a sam uspjela da ispratim i dobijem zeljeni postignuti efekat u 2d-u.   Napravljen je novi grid-kvadrat sa x i y kordinatama, zatim su dodate nove komponente, preko kojih... Pročitaj više →
Prostorna anamorfoza – faza II

Prostorna anamorfoza – faza II

Druga faza istraživanja je pokušaj modelovanja u softveru ( Grasshopper/Rhinoceros). Za početak bilo je potrebno nacrtati grid i izdeliti ga na segmente, tako da svaki segment tog grida ima svoj centar jer se upravo u tim tačkama definiše staklena traka,... Pročitaj više →
Kinetička skulptura (III post)

Kinetička skulptura (III post)

Finalni korak jeste da se urade varijacije na temu kinetičke skulpture. Načini na koje se ovo može uraditi variraju od menjanja oblika osnovne krive, menjanja dužine i zakrivljenosti krakova, povećavanja i smanjivanja veličine krugova itd. [video width="1476" height="714" mp4="https://www.arhns.uns.ac.rs/givsf/wp-content/uploads/2019/04/vide1.mp4"][/video] Rezultati... Pročitaj više →
Istrazivanje geometrijske forme od struna

Istrazivanje geometrijske forme od struna

Prvi korak je bio pokusaj modelovanja strukture u 3dsMaxu (plane/ podeljen na vise segmenata/ pomeranje tacaka pomocu soft selection) Dobijena forma nije ispunila nasa ocekivanja, pa smo probali drugim metodama da dobijemo zeljeni rezultat. Drugi metod: pomocu Rhinoceros Iscrtali smo... Pročitaj više →
3D modelovanje pomoću struna

3D modelovanje pomoću struna

Prvobitna ideja je bila da krenemo sa mrežom koju bismo stavili ispod glave,iz nje podigli linije više od najviše tačke glave. Onda bismo trimovali te linije da ostanu u unutrašnjem delu opne lica. Naredna stvar koju smo uradili je pravljenje... Pročitaj više →
Samonoseca struktura — RAVAN SVOD

Samonoseca struktura — RAVAN SVOD

1. Постављање габарита квадратне основе. 2. Подела основе на једнаке делове у виду шаховских поља. 3. Одабир једног и другог система поља и њихово груписање.   4. Проналазак центара тих поља и њихово груписање како би се одредила тачна позиција... Pročitaj više →
Morphing teselacija II

Morphing teselacija II

Softver za realizaciju ideje: Rhinoceros/Grasshopper 1. Postavljanje trougaonog grida čije ivice eksplodiram kako bih mogla dalje da ih delim na pola radi primene transformacije teselacije - rotacija oko sredine ivice.          2. Deljenje krive na segmente čije zakrivljenje određujem... Pročitaj više →
Figure od struna II

Figure od struna II

Cilj je bio da se napravi algoritam pomocu kojeg ce se formitati figure koje izgledaju kao sabloni koji se dobijaju prilikom obrtanja planeta oko Sunca.                                   ... Pročitaj više →
Papercraft (2/3)

Papercraft (2/3)

1. korak:  Pronadjen je odgovarajuci model na Free3D, optimizovan u 3dsMax-u a zatim ubacen u MashLab kako bi se dobio jos bolji lowpoly model.   2. korak:  Sredjenu, pojednostavljenu strukturu zatim sam importovala u Rhinoceros kako bih pokusala da istrazim... Pročitaj više →
Anamorfna svetlosna struktura II

Anamorfna svetlosna struktura II

Za istrazivanje metode dobijanja trostruke anamorfoze koristila sam 3ds max. Izabrala sam jednostavne oblike tj. slova ABC od kojih sam formirala strukturu koja baca senke istih. postupak: postavila sam kocku tako da njena dijagonala stoji vertikalno. Slova sam postavila tako... Pročitaj više →
Model (i maketa) kacige

Model (i maketa) kacige

12.4.2019     fokus današnjeg rada: razlaganje modela u jednoj ravni i potencijalna realizacija u hameru preko mesh mape R1:1. nove alatke: relax, peel problemi: neposlušnost UV unwrap modifiera, deformacija poligona pri postavljanju u ravan, potencijalna nemogućnost ostvarenja u hameru... Pročitaj više →
Istrazivanje  geometrijske forme od struna

Istrazivanje geometrijske forme od struna

Oblast istrazivanja - "STRING ARCHITECTURE" upotreba struna u formiranju segmenta paviljona inspiracija :   Ispitivacemo metode za dobijanje najboljeg resenja i formiranje struna  pomocu programa 3dsMax i Grasshopper-a Jedan od problema jeste, kako aproksimirati neku povrs upotrebom struna Drugi problemm je... Pročitaj više →
2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza I)

2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza I)

OBLAST ISTRAZIVANJA: Zoetrope - stvara iluziju kretanja kroz niz crteža ili fotografija koristeci selektivno osvetljenje rotirajuce podloge. https://3dprint.com/wp-content/uploads/2016/07/zoetrope-2GIF.gif https://youtu.be/zNH2P6F0ibA POČETAK RADA: Crtanje novih kontura preko fotografija koje ce njihovim selektivnim rasporedjivanjem po rotirajucoj podlozi stvoriti iluziju pokreta.      ... Pročitaj više →
Generisanje karakteristicnih senki

Generisanje karakteristicnih senki

OBLAST ISTRAZIVANjA- Oblikovanje povrsine lampe tako da se uz tackasti izvor svjetlosti dobije sijenka na zidu u enterijeru koja stvara iluziju da je u 3D. PROBLEM- Perforiranje povrsine lampe tako da se dobije zeljena sijenka. Nacin za rjesavanje problema- stvaranje... Pročitaj više →
POLIGONALNE STRUKTURE

POLIGONALNE STRUKTURE

RASKLOPIVI POLIGONALNI MODELI OD PLOČASTIH MATERIJALA FAZA 2 (ŽIVOTINJE) Gotov mesh model preuzet je sa:  https://www.thingiverse.com/thing:182239?fbclid=IwAR0X0CUxBX1TbuRoAMzyJyG25dhxQeIFWd5-KdB4i8U1Up14rBJA5EwSfGk i kao takav remodelovan u programu Meshlab da bi se dobila poligonalna struktura. Struktura je eksportovana u program Rihnoceros i pomoću ekstenzije Grasshopper uradjen... Pročitaj više →
Layered images- I faza

Layered images- I faza

Oblast rada: Slaganje 2D crteža na određenom rastojanju tako da kao krajnji rezultat dobijamo 3D model. Inspiracija:  Problem: Izdvajanje 2D crteža iz odabranog 3D modela drveta. Pri izradi koristiće se Rhinoceros i Photoshop. Kao krajnji rezultat očekuje se 3D model koji... Pročitaj više →
3D modelovanje pomoću struna

3D modelovanje pomoću struna

Tema istraživanja- Pravljenje 3d modela lica pomoću razvlačenja struna. Videli smo da nema dovoljno istraživanja na tu temu i onda smo smislili način na koji se može rešiti to. Planiramo da ubacimo 3d model lica u Rhino,nađemo mu ključne tačke... Pročitaj više →
Model (i maketa) kacige

Model (i maketa) kacige

          Modelovanje se svodi na: dimenzionisanje i modelovanje spram ljudske glave (uz pomoć frontalnog i profilnog prikaza iste) sferizacije početnog poly-a (kocke) kako bi se očuvao četvorougaoni mesh ručno podešavanje pojedinih tačaka da se dobije finiji... Pročitaj više →
Potret od struna

Potret od struna

Izabran portret za izradu: Problem kojim smo se bavili jeste "Kako uraditi portret od struna u kombinaciji više boja" Istraživanjem i bavljenjem ovim problem u programima Processing i Grasshoper, došli smo do zaključka da se portret od struna ne može... Pročitaj više →

Parametarski islamski motivi

Na osnovu istrazivanja putem interneta dosli smo do nekoliko odgovarajucih tutorijala. Postoji vise razlicitih nacina pomocu kojih se dolazi do zeljene strukture. Pomocu dva tutorijala upoznali smo se sa principima rada Grasshoppera na ovim panelima. PRVI SLUCAJ: Dobili smo osnovnu... Pročitaj više →
Fleksibilne papirne skulpture – I

Fleksibilne papirne skulpture – I

Tema istraživanja je način pravljenja strukture od papira. Interesantna stvar je što strukture koje su na izgled nepomične zapravo se pomjeraju, mogu da se razvlače , uvijaju i savijaju. Način pravljenja ovih skulptura je poprilično jednostavan, prave se koristeći hiljade... Pročitaj više →
Heydar Aliyev ZAHA revit

Heydar Aliyev ZAHA revit

  Posle odredjenog vremena ulozenog u pracenje tutorijala i uporednog modelovanja dolazi se do zakljucka da Revit iziskuje dosta truda i koncetracije kako bi se ispratila sama logika modelovanja. Program sa svakim sledecim korakom otkriva nove mogucnosti i pristupe. I... Pročitaj više →
Prostorna anamorfoza – faza I

Prostorna anamorfoza – faza I

Za rad na predmetu Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi odlučila sam da se bavim prostornom anamorfozom na staklenoj strukturi.    Thomas Medicus (inspiracija za rad) više informacija : http://thomasmedicus.at/emulsifier/   U okviru ove strukture postojale bi dve slike, koje bi se... Pročitaj više →
Morphing teselacija

Morphing teselacija

  OBLAST ISTRAŽIVANJA: Morphing teselacija – formiranje oblika pločica koristeći metode translacije, refleksije i rotacije osnovnog oblika, kreiranje algoritma sa parametrima koji će omogućiti njihovu lakšu fabrikaciju. Teselacija - predstavlja postupak postavljanja geometrijskih oblika u ravni, bez njihovog preklapanja ili... Pročitaj više →
Моделовање ,,low poly ” модела чапље у програму ,,Sketchup”

Моделовање ,,low poly ” модела чапље у програму ,,Sketchup”

1 ) референтна слика 2) добијени модел Метод : Моделовање почињемо увођењем референтне слике која нам показује основну профилну контуру модела . Да би се одредио прецизан облик уведен је модел чапље из ,, Sketcup 3d wherehouse " који је... Pročitaj više →
Метод моделовања чапље у “Блендер-у”

Метод моделовања чапље у “Блендер-у”

Направио сам свој модел чапље методом полигоналног моделовања. Модел сам радио преко референтне слике са интернета. У току моделовања уочавају се проблеми као што су детаљност модела који директно зависи од количине "вертекса". "Вертекси" се могу додавати али то додатно... Pročitaj više →
Crazy Monday video game

Crazy Monday video game

Samo pravljenje igrice smo podelili na 3 dela. 2d grafika, animacija i programiranje. Prvi deo je crtanje karaktera i scene u 2d pomoću programa Photoshop. Drugi deo je rad na uvodnoj špici igrice, ona se radi u Blenderu. Dok je... Pročitaj više →
Crazy Monday Video Game

Crazy Monday Video Game

Samo pravljenje igrice smo podelili na 3 dela. 2d grafika, animacija i programiranje. Prvi deo je crtanje karaktera i scene u 2d pomoću programa Photoshop. Drugi deo je rad na uvodnoj špici igrice, ona se radi u Blenderu. Dok je... Pročitaj više →
Crazy Monday Video Game

Crazy Monday Video Game

Samo pravljenje igrice smo podelili na 3 dela. 2d grafika, animacija i programiranje. Prvi deo je crtanje karaktera i scene u 2d pomoću programa Photoshop. Drugi deo je rad na uvodnoj špici igrice, ona se radi u Blenderu. Dok je... Pročitaj više →
Anamorfoza

Anamorfoza

Metode i programi priprema za ispitivanje, crtanje podloge za izradu modela ogledala u AutoCad-u Modelovanje ogledala u 3ds Max-u       Ubacibanje modela u scenu u 3ds max       ispitivanje vizuelnih efekata ogledala, menjanjem karakteristika okruženja i... Pročitaj više →
FAZA II

FAZA II

Odabir nameštaja koji se modeluje u odabranim programima, u pitanju je polica. Modelovanje u SketchUp, Rhinoceros i 3ds Max-u. Renderovanje,analiza rada i finalnih rendera. Pročitaj više →
Slike od struna

Slike od struna

Oblast: Potret od struna  Potreti od struna su se uvek prikazivali u kombinaciji 2 boje, i to je obično crno-bela varijanta, dok je naš plan da uradimo sliku u boji, tačnije u kombinaciji 3-4 boje: crvena, zelena, žuta, i crna.Kao metode... Pročitaj više →
Layered Image 3D (Game of Thrones)

Layered Image 3D (Game of Thrones)

Za temu projekta izabrali smo Tv seriju Game of Thrones. Nas cilj je da redjanjem lejera sastojenih od likova iz pomenute serije stvorimo trodimenzionalnu sliku. Odlucili smo da stvorimo dva razlicita svijeta iz serije iz dva razlicita ugla redjanjem lejera... Pročitaj više →

Flying Mike chased down by Orange Buddy

Layer 3d image Odabrao sam vise fotografija koje cu koristiti u daljem procesu izrade ove 3d fotografije.  Ceo moj proces obrade i kreiranja zasnovan je na fotosopu.  Glavni proces je uglavnom rezanje slika i kombinovanjem istih na odredjenoj pozadini koju... Pročitaj više →
Kinetička skulptura (II post)

Kinetička skulptura (II post)

Softveri: Rhinoceros / Grasshopper Nacrtati elipsu i podeliti je na određeni broj tačaka (onoliko koliko treba imati krakova). 2. Na tačke dodati ravni (Perpendicular Frames) i dekonstruisati ih (Deconstruct Plane) kako bismo dobili tačke (početke krakova). 3. Nacrtati liniju i... Pročitaj više →
Anamorfoza II

Anamorfoza II

U drugoj fazi rada, ubacio sam sliku "Turnip"-a u Rhinoceros te iscrtao prema slici poligone koje zelim da koristim. Poslije toga sam ispisao slova i locirao ih sa bocne strane iscrtanog oblika "Turnip"-a.       slika/ "Turnip     Zatim... Pročitaj više →
Heydar Aliyev ZAHA revit vs 3dsmax

Heydar Aliyev ZAHA revit vs 3dsmax

Kako modelovati vizuelno primamljive slobodne forme Primer na kom se vrsi istrazivanje modelovanje jednog od najpoznatijih objekata u savremenoj arhitekturi Heydar Aliyev ZAHA HADID Organske , slobodne forme predstavljaju izazov za svakog arhitektu danasnjice. Mnostvo programa za modelovanje nam pomaze... Pročitaj više →
Samonoseca struktura — RAVAN SVOD

Samonoseca struktura — RAVAN SVOD

  Слика 1. The Flat Vault, AAU ANASTAS   ОБЛАСТ ИСТРАЖИВАЊА:  Параметарско пројектовање самоносеће структуре добијене међусобним уклапањем истих елемената употребом геометријских метода за анализу и моделовање. ПРОБЛЕМ: Формирање елемената геометријском анализом тако да се користе истоветни елементи који се међусобно придржавају... Pročitaj više →
POLIGONALNE STRUKTURE

POLIGONALNE STRUKTURE

RASKLOPIVI POLIGONALNI MODELI OD PLOČASTIH MATERIJALA (ŽIVOTINJE) Usled modelovanja 3D strukture tako da je ona sačinjena iz poligona javlja se problem premalog ili prevelikog broja segmenata, gde prvi ograničava realističnost modela, a drugi komlikuje mogućnost sastavljanja istog. Takođe javlja se... Pročitaj više →
Pop-up (druga faza)

Pop-up (druga faza)

Sa znanjem stecenim iz tutorijala sa prvog dela radionice, isprobane su dve metode savijanja- v folds i paralel folds. V folds se koriste za bocne fasade, tako sto se spajaju dva v folda kako bi se dobila stranica pod pravim... Pročitaj više →
Parametarski islamski motivi

Parametarski islamski motivi

OBLAST: Teselacija PREDMET ISTRAŽIVANJA: Ornamentika na panelima u islamskoj arhitekturi PROBLEM: Kako postići teselaciju islamskih ornamenata na panelu  pomoću određenog patterna-a, koji bi se prvo iscrtao u osnovi, a potom bi se preneo na ravansku površ putem planarizacije. ZASTO JE... Pročitaj više →
Samonosive strukture – Teselacija slobodnih formi

Samonosive strukture – Teselacija slobodnih formi

Oblast: Samonosive strukture Tema: Teselacija slobodnih formi Problem:  Osmišljavanje teselacije samonosive strukture i načina primene na bilo kom modelu koji se ogleda u tome da dobijeni mesh pretvorimo u surface koji ćemo potom podeliti na odgovarajući način. Rešenje problema: Istraživanjem moguće teselacije samonosive... Pročitaj više →
UX optimizacija – Baze podataka

UX optimizacija – Baze podataka

  Hipoteza jeste da postoji (alternativna) vizuelna forma koja prati proces pretraživanja baze podataka. Uporedna analiza bi bila podrazumevani ali samo prateći deo istraživanja, sa ciljem da se dobijenom statistikom postojećih slučajeva izvede kombinacija koja sadrži "najbolje" a izostavlja "najgore" iz... Pročitaj više →
Faceted papercraft – animals

Faceted papercraft – animals

Oblast: Generisanje poligonalnih modela zakrivljenih formi Problem: Spajanje elemenata modela bez vidljivih tragovi lepljenja, spajanje zatvorenih modela Pristup problemu: Primena razlicitih strategija razvijanja mreze modela i secenja elemenata kako bi se pronasla najoptimalnija metoda za otvorene odnosno zatvorene modele   Metode: MeshLab, Papakura Designer, Papercraft3D Reference: https://link.springer.com/article/10.1007/s00530-012-0273-1 Pročitaj više →
Samonosive strukture- modelovanje slobodnih formi

Samonosive strukture- modelovanje slobodnih formi

  Oblast: Samonosive strukture Tema: Principi modelovanja slobodnih formi Problem: Definisanje i ograničenja oblika slobodnih formi prilikom formiranja samonosivih struktura Zasto je taj problem znacajan:  Važnost ovog problema ogleda se u samoj upotrebi strukture. Definisati prostor u kome bi se... Pročitaj više →
Volkswagen buba 1975 razdvojnih formi I

Volkswagen buba 1975 razdvojnih formi I

Oblast i tema Uporedni pristup fabrikaciji šasije automobila  razvojnih  zakrivljenih formi. Proces: -Proces modelovanja se odvija u Rhinoceros programu.        Cilj: -Da se dobije izgled šasije koji je u velikoj mjeri sličan realnoj šasiji automobila. Primjer: https://www.youtube.com/watch?v=UiG4q80eLz0&list=PLdSDD0QzTYNub-VSpUbgyjRQEgjvxPT5g&index=15 https://www.youtube.com/watch?v=eOQxarET27g&list=PLdSDD0QzTYNub-VSpUbgyjRQEgjvxPT5g Pročitaj više →
Volkswagen buba 1975 ravanski paneli

Volkswagen buba 1975 ravanski paneli

Oblast i tema Uporedni pristup fabrikaciji sasije automobila od ravanskih, razvojnih i dvostruko zakrivljenih formi Problem kojim se bavim Fabrikaciji sasije automobila od ravanskih formi Model: volkswagen buba 1975   Zasto je taj  problem znacajan Uprosteni izgled modela koji ,,lici“... Pročitaj više →
Samonosive strukture – Fabrikacija

Samonosive strukture – Fabrikacija

Oblast: Samonosive strukture Tema istraživanja: Fabrikacija Problem: Izbor materijala i način spajanja (pomagala za spajanje, potkonstrukcija, zice) Uticaj karakteristika materijala (drveta) na samonosivu strukturu:   Jedan od mogućih načina spajanja elemenata:       Problem je značajan zbog: Isplativosti izrade... Pročitaj više →
Anamorfoza

Anamorfoza

Tema: Anamorphic mirror  Primer: Art+com studios, Anamorphic mirror, 2011   istraživanjem sam dosao do odluke da radim anamorfozom pomocu ogledala, sa ciljem da se instalacija vizuelno menja kako se osoba približava ili udaljava. Bazirano je na principu anamorfoze-ono što vidiš... Pročitaj više →
Anamorfoza I

Anamorfoza I

TEMA: Prostorna (skulpturalna) anamorfoza       *PRIMJER* (Michael Murphy) Istrazivanjem sam dosao do zakljucka da cu da se bavim dvostrukom prostornom anamorfozom, sto ce reci da ce skluptura imati dva razlicita izgleda iz dva pogleda, tacnije iz jednog pogleda ce... Pročitaj više →
Papercraft

Papercraft

Oblast:  Papirne figure zivotinja Problem: Tokom istrazivanja, uocila sam neke od problema koje smatram bitnim za unapredjenje ove oblasti rada:  svaka povrs je velika-dobija se coskasta, nerealisticna figura, problem  spajanja ivica(uocavaju se tragovi lepka, trake i ostalih nacina povezivanja delova),... Pročitaj više →
Figure od struna

Figure od struna

Oblast : dobijanje figura od struna prateci kretanje palneta oko Sunca. Problem: kako postici zeljenu figuru jednim potezom strune. Potrebno je definisati: medjusobni polozaj planeta cije se kretanje razmatra, precnik njihove udaljenosti od Sunca, period koji im je potreban da naprave pun krug i... Pročitaj više →
Anamorfna svetlosna struktura

Anamorfna svetlosna struktura

Oblast: trostruka anamorfoza/rotirajuca struktura Problem: Problem je kako napraviti strukturu takvu da rotirajuci je pod odredjenim uglom , baca 3 razlicite siluete senki. Uobicajene Metode: formiranje skulpture koja bace dve razlicite senke.Modelovanje 2 zasebna tela koja bacaju 2 razlicite senke.... Pročitaj više →

Pop-up

Oblast: pravljenje objekta pomoću tehnike savijanja papira Problem: način pripreme materijala, odnosno tehničkog crteža  za savijanje željene strukture Rešavanje problema: pomoću tutorijala dolazim do osnovnih tehnika i načina na koji mogu da dođem do željenog cilja Cilj: pop-up knjiga sa četiri... Pročitaj više →
Kinetička skulptura (I post)

Kinetička skulptura (I post)

Oblast: Kinetička skulptura je vrsta skulpture u kojoj je kretanje osnovni elemenat. U 20. veku kinetičnost (kretanje) je postala bitan deo skulpture i umetnosti uopšte. Mnogobrojne varijacije kinetičke skulpture uključuju skulpture čije se komponente pokreću preko vazdušnih strujanja, magnetizma, elektromehaničkih... Pročitaj više →
Space saving rising furniture

Space saving rising furniture

Oblast - transformabilan nameštaj od linijskih elemenata 1. Rising shell by Robert van Embricqs https://youtu.be/G17_cp3rYrU - Funkcioniše po principu ravne drvene površine, koja je sačinjena od tankih kvadratnih letvi presečenih na određenim delovima gde dolazi do savijanja. Do savijanja dolazi pomeranjem u dva pravca.... Pročitaj više →
Inverzno mapiranje: III deo

Inverzno mapiranje: III deo

PRAVLJENJE ANIMACIJE U CINEMA 4D SOFTVERU 1. Modelovanje terena opcijom Landscape. U Object meniju se podešavaju parametri. Da bi se dalje moglo raditi sa objektom potrebno ga je pretvoriti u editable.  [caption id="attachment_9092" align="alignnone" width="227"] Landscape[/caption] [caption id="attachment_9091" align="alignnone" width="231"]... Pročitaj više →
Inverzno mapiranje: II deo

Inverzno mapiranje: II deo

IZBOR SOFTVERA ZA ANIMACIJU Kako je u prethodnom delu navedeno, sva priprema se vrši na računaru, nije važno poravnanje projektora, sve u prostoru se podešava na osnovu animacije. Te je glavna tema bila naći odgovarajući softver za izradu ovakvog tipa... Pročitaj više →
Layered Image – 3D scena III faza

Layered Image – 3D scena III faza

Dobijeni rezultat nije u potpunosti precizan.   Propusti se vide u djelovima crne boje, pokusano ispraviti gresku pomjeranjem panela, bezuspjesno. Zakljucak: Matematicki se moze izracunati odnos izmedju velicine fotografija, njihovog medjusobnog razmaka i udaljenosti tacke postmatranja. U ovom slucaju mzda nije... Pročitaj više →
Modelovanje lampe vol.3

Modelovanje lampe vol.3

detalji vezani za izradu lampe: -koristimo izmodelovani abažur umjesto postojećeg stakla (dimenzije staklenog cilindra -prečnik 11cm,visina 23cm,rastojanje od donje ivice do rupice 2cm,prečnik rupice 1cm). lampa i njen postojeći abažur -priprema za sječenje i graviranje u AutoCAD-u (crtež je eksportovan... Pročitaj više →
Modelovanje lampe vol.2

Modelovanje lampe vol.2

koraci pri modelovanju: VERZIJA I 1.korak -napravili smo pravougaonik koji je bio dimenzija djela koji će biti perforiran 2.korak -napravili smo površ koja je ograničena tim pravougaonikom (Boundary Surface) 3.korak -tu površ smo podjelili na dijamante (rombove) - Diamonds iz... Pročitaj više →
Limitless zoom pt4

Limitless zoom pt4

Upotrebom fotografija napravljenih namjenski za ovaj projekat se rjesavaju problemi razlike kontrasta i boja, ali se pojavljuju i novi problemi : pri horizontalnom kretanju se mijenjaju osvjetljenje i fokus, sto prozivodi efekat kidanja sekvence. Ovo se moze rijesiti time sto ce se... Pročitaj više →
Modelovanje objekta faza 3

Modelovanje objekta faza 3

U posednjoj fazi nam je ostalo da unwrappujemo model i primenimo teksture. Na sledecim fotografijama videćemo probleme do kojih je došlo kao i neka rešenja. Selekcijom svih drvenih ramova i njihovim unwrappovanjem dobili smo jednu veliku UV mapu. U tabu... Pročitaj više →
Modelovanje objekta faza 2

Modelovanje objekta faza 2

Model ima dosta detalja stoga je komplikovanije objasniti ceo proces rada. Kako bismo počeli sa modelovanjem prvobitno je potrebno namestiti što sličniju poziciju scene i kamere u odnosu na referentnu ilustraciju. Podešavamo rezoluciju u odnosu na veličinu referentne fotografije, shortcut-om... Pročitaj više →
Modelovanje specificnog objekta

Modelovanje specificnog objekta

Oblast istraživanja: Modelovanje objekta koji se može koristiti u gaming industriji. Oduvek me je zanimao postupak stvaranja ovakvih objekata zajedno sa problemima do kojih može doći. Problem: Modelovanje sa izbegavanjem stvaranja površina koje imaju više od četiri ugla. Metoda: Modelovanje u... Pročitaj više →
Tehnike savijanja papira – Faza 2

Tehnike savijanja papira – Faza 2

Tokom procesa sam primetila da se običan papir lakše pocepa pri sečenju i savijanju. Dobro ga je iskoristiti kao vežbu ali je preporuka koristiti hamer radi stabilnije strukture. Obično ćete naći šablone koji odgovaraju A4 formatu ali je bolje da... Pročitaj više →

3. faza: Obrazloženje i zaključak

Kao što sam već pomenula u uvodnom postu, mislim da je svaki pojedinačan problem drugačiji, ali svakako postoje određene metode koje se mogu preuzeti iz različitih ranijih rešenja, a koje su primenjive na konkretnu situaciju. Prilikom ovog rada zaključila sam... Pročitaj više →
2. faza – teselacija

2. faza – teselacija

U Grasshopperu se pomoću opcije HexGrid formira površ sastavljena od pravilnih šestougaonika(5x5 ćelija), koje dalje treba deliti na manje segmente spajajući temena sa središtem ćelije. Biraju se temena šestougaonika (preko index-a) i spajaju se sa središtem površi. Dakle, imamo dve... Pročitaj više →

Sukcesivna teselacija

Sve je veći broj istraživanja na temu aproksimacije zakrivljenih površi u cilju optimizacije odnosa različitih parametara koji utiču na njihovu fabrikaciju i lakše izvođenje, a što je u direktnoj vezi sa ekonomskom isplativošću ovakvih struktura. Problem kojim sam se bavila... Pročitaj više →
FABRIKACIJA MAKETE STOLA

FABRIKACIJA MAKETE STOLA

Početna Ideja je bila da se izvede sto u pravoj veličini. Zamišljeno je da materijalizacija nogu bude drvo (izvedba pomoću CNC struga), a ploča od livenog teraca kako je i prikazano na vizualizaciji.     Maketa stola izrađena je u... Pročitaj više →
Modelovanje Zbrush 3

Modelovanje Zbrush 3

Nakon uradjene kose i sredjenog lica, povecao sam rezoluciju modela alatkom DynaMesh, kako bih sredio najsitnije detalje. Za bore oko ociju koristen je Standard Brush. Pri modelovanju lica i detalja na licu koristena je simetrija po X osi, dok je... Pročitaj više →
Modelovanje Zbrush 2

Modelovanje Zbrush 2

Za oci koristen je novi subtool, sfera, koju sam opcijom Mirror and Weld i Transpose umnozio i postavio na odgovarajuce mesto. Za modelovanje kose potrebno je maskirati zeljeni oblik i sacuvati ga kao novi subtool, kako bi zasebno mogli da... Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava