Oblast istraživanja -modelovanje origami objekata ( objekata od papira ) Tema istraživanja – pravljenje osnovne origami mape i modelovanje objekta Stanje u oblasti – oblast je veoma razvijena, postoje različite logike i softveri koji prave mape, a neki od njih i direktno modeluju dat objekat. Logike i softveri se uglavnom zasnivaju na različitom pristupu savijanja,… Continue reading Origami metod i osnovna mapa
RADOVI
Primena CFDa – Faza I
oblast istrazivanja- Primena CFDa (computational fluid dynamics) tema istrazivanja- protok vazduha preko slobodnih formi vozila formule 1 stanje u oblasti- simscale.com Autodesk CFD slike formule 1 problemi- Kako proveriti koji od ovih modela je najbrzi kroz analizu u jednom od CFD programa cilj- Ustanoviti pristup rada u programima, za proveru tih analiza hipoteza- Ocekuje se… Continue reading Primena CFDa – Faza I
Animacija lansiranja rakete – Faza I
Oblast istrazivanja – Animacija predmeta Tema istrazivanja – Stvaranje animacije rakete “ISRO GSLV MK III” po ugledu na orginalno lansiranje (https://www.youtube.com/watch?v=q6eYw2cEIK8&ab_channel=whatsoeverrr) Stanje u oblasti – Blender, plugini za Blender (Bridge) Problemi – Izvlacenje referentnih podataka za pomjeranje iz video zapisa i pretvaranje u keyframe-ove za animaciju Cilj – Stvaranje animacije koja po kretanju odgovara realnim prikazima… Continue reading Animacija lansiranja rakete – Faza I
Dizajn mandala
Oblast istraživanja – Dizajn 2D šablona Tema istraživanja – Dizajn mandala Stanje u oblasti – U odabranoj oblasti postoje različiti primeri dizajna mandala, načina na koji se dobijaju, kao i načina upotrebe. Problemi – Potencijalni problem je potrebno vreme za izradu mandala. Cilj istraživanja – Na najjednostavniji i najbrži način formirati složenu mandalu. Hipoteza –… Continue reading Dizajn mandala
Projiciranje simbola avramskih religija u enterijeru
Oblast istrazivanja – Modelovanje enterijera sakralnih objekata Tema istrazivanja – Projiciranje simbola tri avramske religije u enterijeru Stanje u oblasti – Hram svih religija, Kazanj, Rusija. Sastoji se od nekoliko tipova verske arhitekture, medju kojima se izdvajaju dzamija, pravoslavna hriscanska crkva i sinagoga. U ovom hramu religije su fizicki separatisane i svaki prostor odise tematikom… Continue reading Projiciranje simbola avramskih religija u enterijeru
Paper airplane
Oblast istrazivanja: Dizajn papirnog aviona. Tema istrazivanja: Modifikacija papirnog aviona koji je postavio Ginisov rekord. Stanje u oblasti: Mnostvo primera i razlicito dizajniranih aviona od kojih svaki ima odredjeni problem sa aerodinamikom u zavisnosti od izgleda. Odabrati 3 vrste papirnih aviona, ispitati njihovu aerodinamiku i avion sa najboljim rezultatima unaprediti. Problemi: Kako baciti avion uvek istom jacinom i… Continue reading Paper airplane
Proracun kolicine celika u ogradi.
Oblast istrazivanja – Proracun kolicine materijala u konstrukcijama. Tema istrazivanja – Proracun kolicine celika u ogradi. Stanje u oblasti – Razne geometrijske forme za koje je neohodno izracunati kolicinu materijala. Problemi – Nepreciznost prilikom tradicionalnog nacina izracunavanja potrebne kolicine materijala, u ovom slucaju celika, koje za posledicu ima neprecizno odredjenu cenu investicije. Cilj – Precizan proracun… Continue reading Proracun kolicine celika u ogradi.
Perforacija i osvetljenje
Oblast istraživanja – Perforacija i osvetljenje Tema istraživanja – -Kako rotirajući slojevi “kupola” različitih perforacija utiču na osvetljenje prostora u različito doba dana (za sunčevo osvetljenje), primer kupola Louvre Abu Dhabi -Kako rotirajući slojevi “kupola” različitih perforacija utiču na osvetljenje prostora, primer sobni planetarijum Stanje oblasti – -Glavni primer – Louvre Abu Dhabi (https://www.archdaily.com/883157/louvre-abu-dhabi-atelier-jean-nouvel/5a01c327b22e38b1dc0004fb-louvre-abu-dhabi-atelier-jean-nouvel-c-ateliers-jean-nouvel-dome?next_project=no) … Continue reading Perforacija i osvetljenje
Perforacija i osvetljenje
Oblast istraživanja – Perforacija i osvetljenje Tema istraživanja – -Kako rotirajući slojevi “kupola” različitih perforacija utiču na osvetljenje prostora u različito doba dana (za sunčevo osvetljenje), primer kupola Louvre Abu Dhabi -Kako rotirajući slojevi “kupola” različitih perforacija utiču na osvetljenje prostora, primer sobni planetarijum Stanje oblasti – -Glavni primer – Louvre Abu… Continue reading Perforacija i osvetljenje
Paper Airplane
Oblast istrazivanja: Dizajn papirnog aviona. Tema istrazivanja: Modifikacija papirnog aviona koji je postavio Ginisov rekord. Stanje u oblasti: Mnostvo primera i razlicito dizajniranih aviona od kojih svaki ima odredjeni problem sa aerodinamikom u zavisnosti od izgleda. Odabrati 3 vrste papirnih aviona, ispitati njihovu aerodinamiku i avion sa najboljim rezultatima unaprediti. Problemi: Kako baciti avion uvek istom jacinom i kako preci… Continue reading Paper Airplane
Modelovanje ergonomske ležaljke – faza III
U daljem tekstu biće prikazan razvoj ideje. Postavljeni drveni nosači biće ojačani linijskim čeličnim elementom koji sadrži otvore za poprečne šipke obložene sunđerom, prvenstveno postavljene na krajevima sa funkcijom fiksiranja tekstila. Dodatni cilindri imaju ulogu smanjenja prekomernog ugiba. Zaključak: Simulacija ugiba koja je rađena nije precizna u odnosu na uobičajne metode testiranja… Continue reading Modelovanje ergonomske ležaljke – faza III
Modelovanje ergonomske ležaljke – faza II
U daljem radu biće prikazani koraci u modelovanju ergonomske ležaljke. Korak 1: Modelovanje ljudskog tela u nultoj poziciji kako bi se lakše izmodelovala ispuna ležaljke od rastegljivog tekstila. Korak 2: Modelovanje rastegljive tkanine pomoću Nurbs cv surface-a i drvene konstrukcije. Korak 3: Korišćenje Morpher modifajera – crvena boja prikazuje mesta sa mogućim najvećim ugibima.… Continue reading Modelovanje ergonomske ležaljke – faza II
Interpretacija sahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju
Oblast istraživanja: Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija Tema istraživanja: Interpretacija šahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju Stanje u oblasti: U odabranoj oblasti postoji veliki broj različito dizajniranih figurica, spakovanih na sličan način, ali nismo naišle na primer praktično upakovanog seta. Problemi: Potencijalni problem se može javiti prilikom izbora najjednostavnijeg oblika za izradu 3D figurica, dok… Continue reading Interpretacija sahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju
Interpretacija sahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju
Oblast istraživanja: Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija Tema istraživanja: Interpretacija šahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju Stanje u oblasti: U odabranoj oblasti postoji veliki broj različito dizajniranih figurica, spakovanih na sličan način, ali nismo naišle na primer praktično upakovanog seta. Problemi: Potencijalni problem se može javiti prilikom izbora najjednostavnijeg oblika za izradu 3D figurica, dok… Continue reading Interpretacija sahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju
FAZA 1 – Modelovanje i izrada 2D slagalice
Oblast istraživanja – Modelovanje 2D IQ slagalice Tema istraživanja – Osmišljavanje šablona 2D slagalice Stanje u oblasti– Postoje različiti primeri – fluidni i rigidni modeli , sa jednim ili više mogućih rešenja. Mnogo je primera slagalica koje se rešavaju brzo ali isto tako postoje one koje su teške za rešavanje i zahtevaju više vremena i koncentracije Primeri i inspiracije:… Continue reading FAZA 1 – Modelovanje i izrada 2D slagalice
FAZA 1- Modelovanje i izrada 2D slagalice
Oblast istraživanja – Modelovanje 2D IQ slagalice Tema istraživanja – Osmišljavanje šablona 2D slagalice Stanje u oblasti– Postoje različiti primeri – fluidni i rigidni modeli , sa jednim ili više mogućih rešenja. Mnogo je primera slagalica koje se rešavaju brzo ali isto tako postoje one koje su teške za rešavanje i zahtevaju više vremena i koncentracije Primeri i inspiracije: … Continue reading FAZA 1- Modelovanje i izrada 2D slagalice
Interpretacija sahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju
Oblast istraživanja: Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija Tema istraživanja: Interpretacija šahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju Stanje u oblasti: U odabranoj oblasti postoji veliki broj različito dizajniranih figurica, spakovanih na sličan način, ali nismo naišle na primer praktično upakovanog seta. Problemi: Potencijalni problem se može javiti prilikom izbora najjednostavnijeg oblika za izradu 3D figurica, dok… Continue reading Interpretacija sahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju
Akustika u amfiteatralnom prostoru – Faza I
– Oblast istraživanja: Akustika u amfiteatralnom prostoru. – Tema istraživanja: Vizuelizacija i analiza uticaja akustičnih difuzora na smanjenje eha u velikim prostorima (auditorijumima). – Stanje u oblasti: Trenutno u primeni postoje 1D i 2D difuzori – tzv. Šreder difuzori (Schroeder diffusors) za veštačko stvaranje optimalne i predvidive difuzne refleksije zvuka. Među dvodimenzionalnim (2D) difuzorima najčešće se… Continue reading Akustika u amfiteatralnom prostoru – Faza I
– cloth and cushion modeling – faza I –
Oblast – Modelovanje amorfnih i zakrivljenih formi ( jastuka) Tema – Analiza metoda modelovanja u dva različita programa (blender i marvelous designer), i upoređivanje sa prethodno odrađenim primerom rađenim u 3D max-u. Stanje u oblasti – Vremenom nastaje i usavršava se sve više programa, iz tog razloga je potrebno istražiti koji program je usavršen za… Continue reading – cloth and cushion modeling – faza I –
Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija personalizovanih vaza – Faza 1
OBLAST I TEMA ISTRAŽIVANJA Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija personalizovanih vaza. STANJE U OBLASTI Analiziranjem ljudi u okruženju, shvatili smo da postoji velika potražnja za učestvovanjem korisnika u fazi stvaranja produkata i da je sama ideja utilitarna. PROBLEM Prilikom istraživanja upotrebnih predmeta masovne proizvodnje spoznali smo kao glavni nedostatak nemogućnost korisnika da utiču na dizajn samog produkta… Continue reading Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija personalizovanih vaza – Faza 1
Parametarske saksije – faza 1
Tema istraživanja – Parametarske saksije – reinterpretacija određenih vrsta biljaka u parametarski oblik, koji bi predstavljao osnovu za modelovanje saksija. Stanje u oblasti – predlog reinterpretacije: Zamija Spiraled Cereus Costa Farm Succulents Problemi – Napraviti algoritam kojim bi se, na lakši i brži nacin, izmodelovala saksija željenog oblika. Cilj – Izmodelovati saksije sa reinterpretiranim oblikom biljke u parametarsku… Continue reading Parametarske saksije – faza 1
Popločanje
Oblast istraživanja: modelovanje, teselacija Tema istraživanja: popločanje – od jednog osnovnog oblika pločice modifikacijama treba doći do komplikovanije forme tako da se celokupna slika uklopi bez preklapanja pločica. Stanje u oblasti: popločanje je postupak postavljanja geometrijskih oblika u ravni, daje slobodu u dizajniranju oblika, boja,.. Može se upotrebljavati u umetnosti i arhitekturi (od popločanja podova… Continue reading Popločanje
Ispitivanje odnosa svjetlosti i sjenke na držaču za svijeće – faza I
Oblast istraživanja – modelovanje, vizuelizacija Tema istraživanja je modelovanje perforiranog abažura oko svijeće i vizuelizacija sjenki. Cilj je napraviti model koji može svojom funkcijom da promijeni tok svjetlosti i napravi drugačiju atmosferu, tako da sa jedne strane bude zatvoren model dok je sa druge otvoren ili da bude ujednačen sa svih strana pomoću paterna.… Continue reading Ispitivanje odnosa svjetlosti i sjenke na držaču za svijeće – faza I
Dvostruko zakrivljene forme u arhitekturi – faza I
OBLAST ISTRAŽIVANJA: Dvostruko zakrivljene forme u arhitekturi. TEMA: Uporedni pristup generisanju dvostruko zakrivljenih formi sačinjenih od ravanskih elemenata primjenom RhinoVaulit2 i Grasshopper. STANJE U OBLASTI: Bricktopia-Map13 Barcelona 2013. Armadillo Vault at Venice Architecture Biennale 2016. KRITIČKI OSVRT: Prilikom istraživanja oblasti dvostruko zakrivljenih formi, konkretno autora projekata koji su se bavili ovom oblašću, jasno je da je svaki od njih… Continue reading Dvostruko zakrivljene forme u arhitekturi – faza I
Modelovanje unutrašnjeg parametrizovanog zastora – istraživačka faza
Modelovanje elemenata u okviru oblasti zasenčavanja staklenih površina i prostorija je početna ideja istraživanja. Savremeni projekti predviđaju dinamične, smart panele i brisoleje koji imaju mogućnost pomeranja i osetljivosti u odnosu na stepen osunčavanja što daje fleksibilnost i opcije samom korisniku. Trenutno stanje jeste da su paneli često parametrizovani i zahtevaju skupu i kompleksnu fabrikaciju koja nema… Continue reading Modelovanje unutrašnjeg parametrizovanog zastora – istraživačka faza
Modelovanje primjenom principa fraktalne geometrije – istraživačka faza
OBLAST ISTRAŽIVANJA: modelovanje TEMA ISTRAŽIVANJA: primjena fraktalne geometrije u dizajnu fasadnog panela STANJE U OBLASTI: postojećih primjeri upotebe fraktalne logike na fasadama objekata pokazuju prije svega estetske prednosti: atraktivnost, usmjeravanje pažnje, detaljnost, igru fenestracije PROBLEMI: princip umnožavanja fraktala koji će ispuniti sve uslove ergonomije i funkcionalnosti; CILJ ISTRAŽIVANJA: pronalaženje odgovarajuće metode modelovanja geometijskog fraktala u… Continue reading Modelovanje primjenom principa fraktalne geometrije – istraživačka faza
Modelovanje primjenom principa fraktalne geometrije
OBLAST ISTRAZIVANJA: modelovanje TEMA ISTRAZIVANJA: primjena fraktalne geometrije u dizajnu zidne police STANJE U OBLASTI: primjena fraktalne geometrije u dizajnu enterijera PROBLEM: princip umnožavanja fraktala, koji će ispuniti sve uslove ergonomije i funkcionalnosti; HIPOTEZA: da li će se umnožavanje fraktala moći prilagoditi specifičnim prostornim okvirima? da li će skaliranje fraktalnih oblika odgovarati zadatim uslovima?… Continue reading Modelovanje primjenom principa fraktalne geometrije
Parametarske saksije-faza 1
Oblast:MODELOVANJE I FABRIKACIJA Tema istrazivanja:PARAMETRICNE SAKSIJE-reinterpretacija tri vrste biljaka u parametrican oblik koji bi predstavljao osnovu za modelovanje saksija Cilj celokupnog istazivanja koje vrsimo je krajnji proizvod koji bi koristio svima.Moderne saksije za cvece. Pocinjemo od modelovanje u odredjenim programima gde dobijamo formu koju bi izveli na dva nacina. Prvi od nacina jeste da nas… Continue reading Parametarske saksije-faza 1
INFINITY PUZZLE TESSELLATION – I faza
Oblast – Teselacija Inspiracija – priložena fotografija Inspiracija – https://n-e-r-v-o-u-s.com/blog/?p=7613&fbclid=IwAR38BKACl8t6BuLHGQ3lHr7luggrj0xQogJe0h1or3u2G_pR-b0gloB4FhU Tema istrživanja – Popločanje slobodnih površina Stanje u oblasti – Postoje slični projekti koje je već neko istražio i probao da izvede, kao u linku za inspiraciju, na kojem su prikazane beskonačne puzle. Ista puzla može da se upotrebi na dva načina, zbog toga što… Continue reading INFINITY PUZZLE TESSELLATION – I faza
Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 3
Treća faza podrazumeva rad u programu Unity i korišćenje Vuforie. Prvi korak – ubacivanje pečata u Vuforiu Na početku je potrebno ulogovati se na sajt https://developer.vuforia.com/. Nakon ulogovanja u delu “develop”-“target manager” potrebno je ubaciti sve pečate koje želimo da koristimo u programu Unity. Ubrzo posle ubacivanja pečata sajt prikaže ocenu slike koja predstavlja koliko je… Continue reading Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 3
Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza III
Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza III Finalni izgled modela u prostoru Zaključak: Kada se eksperimentiše na ovakvom modelu, treba predvideti strategiju modelovanja i pronaći način kako da se objekat što jednostavnije izvede. Ekstrudirani oblik. Za stvaranje ovog površinskog sistema korišćeni su nekoliko geometrijskih oblika. Širina je stvorena potiskivanjem drveta kroz otvor oblika svog poprečnog preseka. Zatim… Continue reading Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza III
Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza II
Tema: Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata Oblast: modelovanje Parametric Bench Metoda 1. razvijanje strategije modelovanja Za početak treba razviti geometriju forme i pripremiti teren za naknadno modelovanje. Da bi ste eksturzijom stvorili oblik, skicirajte 2d konturu osnovnog oblika predmeta(profil), zatim navedite dužinu ekstruzije. Kopirajte ovaj oblik iznova i više na osnovu uglova i uglova koje želite koristiti za predstavljanje… Continue reading Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza II
Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza I
Tema istraživanja je modelovanje nameštaja od površinskih elemenata, gde je fokus na formi objekta, odnosno akcenat je na istraživanju dinamike i volumena. Inspiracija- Priložena slika za 3D referencu Početak modelovanja počinje procesom istraživanja referenci. Reference su često u vidu slika ili skica, ponekad su potrebne i dodatne reference, zavisi od toga šta se modeluje. Oblast obuhvata modelovanjem Parametric… Continue reading Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza I
Fabrikacija avionskih struktura – FAZA III
IZRADA FINALNE MAKETE U Rhino programu sam dobila delove za sečenje makete. Dalje su delovi od balse pušteni da se seku na laseru. Proizvod sečenja je na slici: Sklapanjem delova dobila sam skelet makete: Dalji rad se svodio na izradu zaštitne opne od folije. Tu su nastajali problemi prilikom sečenja, jer zbog osetljivosti folije… Continue reading Fabrikacija avionskih struktura – FAZA III
Razvijanje podesivog elementa fasade primenom auxetic metode – Faza III
U trećoj fazi istraživanja fokus će biti na kreiranju dinamičke fasade kao celine. Fasadna struktura predstavljaće planarnu kvadratnu mrežu koja se može transformisati po auxetic principima. Budući da smo u drugoj fazi istraživanja naišli na problem oko formiranja rama podesivog elementa, odustali smo od ideje da fasada bude modularna. Svojstvo ovakvog sistema je da geometrija… Continue reading Razvijanje podesivog elementa fasade primenom auxetic metode – Faza III
Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi – faza III
Tokom faze III došli smo do finalnog rešenja tako što smo ispitivanju, modelovanju i fabrikaciji pristupili na tri različita načina i nakon nailaženja na prepreke i komplikacije zaključili da je najadekvatniji pristup upotreba Crane-a kada su u pitanju folding forme. 1. Modelovanje forme aproksimacijom na razvojne trake. – Ovaj rezultat dobijen je pomoću alatke Unroll surface. Ovom metodom… Continue reading Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi – faza III
Automatizacija arhitektonskog projektovanja – Faza 3
Nakon dobijenih parametarskih modela iz faze 2, biramo varijaciju osnove koja nam najviše odgovara i podižemo termite nestovim alatom zidove. Zaključak: Pored mnogih tehničkih poteškoća navedenih drugoj fazi rada sa ovim dodatkom, postoje i mnogi drugi faktori koji čine ove varijacije generisanih osnova beskorisnim u praksi: Formiraju se nepraktični i iracioni oblici prostorija… Continue reading Automatizacija arhitektonskog projektovanja – Faza 3
Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 3
Kako smo u drugoj fazi istraživanja došli do zaključka da je modelovanje pomoću Grasshoper-a znatno efikasnije i brže u odnosu na 3ds Max, nastavak istraživanja se nastavlja u Grasshoperu. 1. Izmodelovana je zakrivljena površ drugog reda. 2. Kod koji smo napravili za potrebe istraživanja u fazi dva je primenjen na ovu površ. 3. Korišćene su… Continue reading Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 3
Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama- faza III
U fazi II smo naišli na problem da se nisu svi elementi zatvorili, pa se dalji rad nastavio uz pomoć alatke Paneling Tools u Rhino-u Create Paneling Grid > surface domain number Površi (unutrašnju i spoljašnju) smo prvo podelili na grid – 40 tačaka u U pravcu i 40 tačaka u V pravcu … Continue reading Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama- faza III
Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata- Faza III
Finalni rezultati kao nastavak istrazivanja iz faze II: Parametarski pristup: Pri izradi dvostruko zakrivljenje structure koristeci Grasshopper olaksano je izvodjenje izmena bilo kog parametra: velicine i broja modula koji se ponavljaju, broj ,, uzastopnih rebara i njegove dimenzije… Ovaj metod rada nije pokazao dovoljnu preciznost pri slaganju elemenata, pojavljuju se odredjena odstupanja koja mogu praviti problem… Continue reading Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata- Faza III
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I Oblast: Modelovanje,vizuelizacija i fabrikacija U ovom istraživanju smo se bavili različitim površinskim oblicima koji formiraju svetlosni model i ostvaruju različite senke u prostoru. Svetlosni efekti mogu potpuno promeniti doživljaj prostora tako da se njima često transformišu višenamenski prostori. Igra svetlosti obogaćuje i… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II Tema: Stvaranje geometrijskog oblika aproksimacijom trouglova U ovoj fazi istraživanja dobijen je oblik svetlosnog izvora kao osnova za dalje ispitivanje. Promenom određenih parametara stvoreni su prorezi različite veličine na aproksimiranim trouglovima modela. Model svetlosnog izvora je dobijen u Grasshopper-u. Prvi korak: Spajanjem dve… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III Posted on 27.04.2021. by Jovana Otto Tema: Formiranje senke u zavisnosti od veličine i pozicije proreza Nakon dobijenih parametarskih modela sledi formiranje i ispitivanje senki u zavisnosti od položaja otvora svetlosnog izvora. U prvom modelu otvori su raspoređeni tako da je veća koncentracija svetlosti na bočnim stranama. To… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III
Tema: Formiranje senke u zavisnosti od veličine i pozicije proreza Nakon dobijenih parametarskih modela sledi formiranje i ispitivanje senki u zavisnosti od položaja otvora svetlosnog izvora. U prvom modelu otvori su raspoređeni tako da je veća koncentracija svetlosti na bočnim stranama. To je postignuto većom perforacijom modela u toj zoni. Ovakvo rešenje pozicije otvora svetlosnog izvora u… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II
Tema: Stvaranje geometrijskog oblika aproksimacijom trouglova U ovoj fazi istraživanja dobijen je oblik svetlosnog izvora kao osnova za dalje ispitivanje. Promenom određenih parametara stvoreni su prorezi različite veličine na aproksimiranim trouglovima modela. Model svetlosnog izvora je dobijen u Grasshopper-u. Prvi korak: Spajanjem dve sfere različite veličine oformljen je prvobitan oblik modela, koji uz pomoć dodatne opcije… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I
Oblast: Modelovanje,vizuelizacija i fabrikacija U ovom istraživanju smo se bavili različitim površinskim oblicima koji formiraju svetlosni model i ostvaruju različite senke u prostoru. Svetlosni efekti mogu potpuno promeniti doživljaj prostora tako da se njima često transformišu višenamenski prostori. Igra svetlosti obogaćuje i menja doživljaj prostora. Atmosfera samog prostora zavisi od oblika svetlosnog izvora, a senka… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III
Tema: Formiranje senke u zavisnosti od veličine i pozicije proreza Nakon dobijenih parametarskih modela sledi formiranje i ispitivanje senki u zavisnosti od položaja otvora svetlosnog izvora. U prvom modelu otvori su raspoređeni tako da je veća koncentracija svetlosti na bočnim stranama. To je postignuto većom perforacijom modela u toj zoni. Ovakvo rešenje pozicije otvora svetlosnog izvora u… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III
Upotreba tehnologije proširene stvarnosti (augmented reality) u prikazu nekadašnje gradske celine – faza III
Analiza Za ovaj prikaz odabrane su nijanse očitane kao kontrast sa crno-belih fotografija (slika 1). Budući da je objekat renoviran u međuratnom periodu, odnosno pre izuma fotografije u boji, njegov kolorit je nepoznat (stari opisi ili grafički prikazi u boji takođe nisu pronađeni). Veličina modela i njegova geometrijska složenost (uz neke dodate teksture) je na… Continue reading Upotreba tehnologije proširene stvarnosti (augmented reality) u prikazu nekadašnje gradske celine – faza III
Modelovanje ergonomski udobnog nameštaja od linijskih elemenata- Faza III
U trćoj fazi izmodelovani prmer prilagođavamo ergonomskim dimenzijama. Primer 1 -Visina štapova je podešena na 80cm. U ovom slučaju ugao zaokretanja štapova ostaje na sredini, i na taj način je dobijena ergonomski tačna visina sedišta. Ali dubina sedišta je preduboka. 1) Menja se ugao naslona za 20°, a ugao sedišta ostaje isti. Dobijen je… Continue reading Modelovanje ergonomski udobnog nameštaja od linijskih elemenata- Faza III
Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata- Faza III
Finalni rezultati kao nastavak istrazivanja iz faze II: Parametarski pristup: Pri izradi dvostruko zakrivljenje structure koristeci Grasshopper olaksano je izvodjenje izmena bilo kog parametra: velicine i broja modula koji se ponavljaju, broj ,, uzastopnih rebara i njegove dimenzije… Ovaj metod rada nije pokazao dovoljnu preciznost pri slaganju elemenata, pojavljuju se odredjena odstupanja koja mogu praviti problem… Continue reading Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata- Faza III
Razvijanje podesivog elementa fasade primenom auxetic metode – Faza II
Druga faza istraživanja započinje u programima Rhinocerus i Grasshopper. Prvi korak: Napravili smo mrežu kvadrata koja predstavlja unutrašnji šablon elementa, i dodali smo joj mogućnost rotiranja do ugla od 45 stepeni. Takođe ono što je moguće menjati je broj kvadrata kao i njihova dužina. Drugi korak: Celu geometriju smo pomerili iz ćoška u centar kako bi skaliranje… Continue reading Razvijanje podesivog elementa fasade primenom auxetic metode – Faza II
Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze III
Rezultati rada u Grasshopperu i 3Dmaxu: Završna faza rada i dobijeni rezultati potvrđuju efikasnost ove metode modelovanja u pogledu utrošenog vremena i postignutog kvaliteta. Varijacije za bolja rešenja mogu postojati prilikom formiranja koda, a one svakako zavise od programske logike autora. Estetski kriterijum u ovom radu nije bio bitan jer sve vrste anamorfoze kod… Continue reading Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze III
Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza III
U trećoj fazi bavili smo se ispitivanjem količine svetla koja prolazi kroz otvore. Na osnovu pretpostavljenih veličina otvora, urađeni su ambijentalni prikazi enterijera sa količinom prirodne svetlosti koja prolazi kroz prozore koji su skriveni iza plafonske strukture. 1. Enterijer -Veličina perforacija 0.01-1cm 2.Enterijer -Veličina perforacija 0.2-0.85cm 3.Enterijer -Veličina perforacija 0.35-0.95cm Zaključak Na kraju istraživanja… Continue reading Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza III
FAZA III- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika
Metod sociva Simuliranje lentikularnog printa modelovanjem staklenih sociva je bilo delimicno uspesno. Kriterijum vizuelne ucinkovitosti nije najbolje ispunjen usred stvaranja nepozeljnih efekata (“Ghosting effect”). Kriterijum sagledavanja panela sa dva ili vise ugla je takodje delimicno ispunjen. Panel moze da prikaze dve slike sa dva suprotna ugla, ali usred povecavanja broja sagledanja (broja slika) efekat… Continue reading FAZA III- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika
Parametric Tessellation in Architecture – Faza III
Treća faza podrazumeva primenu dobijenih modela i sumiranje rezultata u odnosu na postavljene kriterijume.
Parametric Tessellation in Architecture – Faza III
Treća faza podrazumeva primenu dobijenih modela i sumiranje rezultata u odnosu na postavljene kriterijume.
III Faza: Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura
Ova faza se odnosi na regulaciju broja poligona radi dobijanja željenog rezultata. 1. Selekcija željenih delova radi regulacije U ovom modelu želim da rogovi budu detaljniji od glave i vrata. – Na traci sa alatkama nalazi se alat za odabir površi (trouglova). – Nakon toga potrebno je selektovati sve delove kojima je potrebna veća detaljnost. 2. Regulacija detaljnosti modela… Continue reading III Faza: Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura
Modelovanje oldtimer automobila na primjeru (Mustang Shelby GT 500 1967)-Faza III
Treća faza rada se osvrće na sve prethodne faze, te ih sumira u jednu cjelinu. Zaključak: -Proces modelovanja nije komplikovan i lako se dolazi do rešenja, ali zbog složenosti konkretnog primjera jako je teško uz Low Poly metodu definisati pojedine dijelove. -Manje zaobljene elemente je lakše… Continue reading Modelovanje oldtimer automobila na primjeru (Mustang Shelby GT 500 1967)-Faza III
Fizički izraz novih ideja spomenika- modelovanje (FAZA III)
Kako bi se najbolje sagledala delotvornost metoda iz faze II, pristupljeno je razvoju ideje za novi potencijalni spomenik na osnovu istorijskog događaja. Analizom mogućnosti i utrošenog vremena za razvoj ideje i modela, dolazi se do zaključka koje metode su optimalne. Koncept za novi spomenik: 1) Analiza metode modelovanja: -Metoda modelovanja na osnovu međuodnosa tačaka… Continue reading Fizički izraz novih ideja spomenika- modelovanje (FAZA III)
Parametarsko modelovanje lampe ravanskim elementima – Faza III
Na osnovu dobijenog parametarskog modela u II fazi i nekoliko njegovih varijacija, kao finalni rezultat istraživanja ispitan je odnos svetlosti i senke u prostoriji. Odabrani modeli razlikuju se po obliku početne krive, debljini i gustini zasebnih elemenata i poluprečniku spojnica. Ispitivanje je rađeno na osnovu tri kriterijuma, a to su oblik lampe, jačina i pozicija… Continue reading Parametarsko modelovanje lampe ravanskim elementima – Faza III
Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke FAZA III
Početak FAZE III Kako u drugoj fazi istraživanja nisu dobijeni željeni rezultati što se tiče modelovanja skulpture senke, modelovanje je prebačeno u Grasshopper, gde su dobijeni dobri rezultati. Koraci : Napravljen kod kojim dobijamo željenu skulputru senke Ubačena silueta koju želimo da dobijemo Metode i rezultati: Dobijeni rezultati modelovanja u 3ds Max-u nisu zadovoljavajući zbog… Continue reading Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke FAZA III
Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA III
Na osnovu prethodnog istraživanja ustanovljene su dimenzije i materijali zida, dok su promenom parametara gustine ispune dobijeni sledeći rezultati: 1) linijski elementi kao sistem ispune Rešenja sa retkom gustinom elemenata, kao sa prvog primera sa slike, nisu pogodna za finalno rešenje jer neispunjavaju kriterijum minimalne dozvoljene udaljenosti između elemenata. Kao najadekvatnije rešenje izdvojio se sledeći primer: Prilikom formiranja… Continue reading Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA III
Modelovanje oldtimer automobila na primjeru (Mustang Shelby GT 500 1967)-Faza II
Druga faza rada podrazumijeva modelovanje u programu 3ds Max. -Da bi se što preciznije izmodelovao low poly model potrebno je bilo pronaći i importovati referentne slike, te ih što preciznije postaviti u odgovarajuće poglede. -Modeluje se na principu da će se pomoću refernentnih slika iscrtavati elementi iz 2 ili više pogleda. Create-Plane-Editable poly -Pomoću pozicioniranja vertex-a polako… Continue reading Modelovanje oldtimer automobila na primjeru (Mustang Shelby GT 500 1967)-Faza II
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – III faza
FABRIKACIJA IZABRANE METODE BUCKY BALL-A Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u prethodnoj fazi, postignuti su sledeći rezultati. Komentar: I Metoda: -Origami tehnika -Ručna izrada modula Glavni problemi su se javljali prilikom spajanja elemenata zbog krhkosti materijala, odnosno papira, te nismo dobili zadovoljavajući oblik, što je uticalo na preciznost i stvaranje problema pri izradi. Potreban je utrošak više… Continue reading Prostorna interpretacija poligonalnih tela – III faza
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza III
FABRIKACIJA IZABRANE METODE BUCKY BALL-A Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u prethodnoj fazi, postignuti su sledeći rezultati. Komentar: I Metoda: -Origami tehnika -Ručna izrada modula Glavni problemi su se javljali prilikom spajanja elemenata zbog krhkosti materijala, odnosno papira, te nismo dobili zadovoljavajući oblik, što je uticalo na preciznost i stvaranje problema pri izradi. Potreban je utrošak više… Continue reading Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza III
FAZA III- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Rezultati u odnosu na kriterijum sečenja i količine odbačenog materijala Nakon analize uklapanja različitih pločica na osnovama idealnih i manje idealnih dimenzija zaključujemo da se najbolje ponašaju kvadratni i trougaoni oblici, pogotovo kombinacija jednakostraničnog i pravouglog trougla. Najbolji način za ređanje pločica je od jednog do drugog kraja osnove, za samo par primera se ispostavilo da… Continue reading FAZA III- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Faza III- Varijacije todimenzionalnih tapeta i primena u enterijeru
Rezultati: Primenom metoda koje sam naveo u FAZI II, dobijaju se ovakve tapete, koje mogu da se preraspodele na različite načine. Dimenzije jedne celine trodimenzionalne tapeta je 110cm x 69cm. Dimenzija je izračunata i prilagođena nepravilnom izgledu zida. Izgled jedne celine tapete dimenzija 109.80 x 68.94. Prikaz modela trodimenzionalnih tapeta: PRVA VRSTA TRODIMENZIONALNIH TAPETA … Continue reading Faza III- Varijacije todimenzionalnih tapeta i primena u enterijeru
FAZA III- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Rezultati u odnosu na kriterijum sečenja i količine odbačenog materijala Nakon analize uklapanja različitih pločica na osnovama idealnih i manje idealnih dimenzija zaključujemo da se najbolje ponašaju kvadratni i trougaoni oblici, pogotovo kombinacija jednakostraničnog i pravouglog trougla. Najbolji način za ređanje pločica je od jednog do drugog kraja osnove, za samo par primera se ispostavilo da… Continue reading FAZA III- Dizajn pločica za različite vrste osnova u odnosu na estetski kvalitet i utrošak materijala
Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA III
Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u FAZI II, dobijeni su sledeći rezultati. 1)OPERATIVNI PRISTUP KOMENTAR: Manuelno formiranje rotacione površi preko iscrtanih kontura je moguće ostvariti i dobiti adekvatan oblik i zadovoljavajuću ergonomiju. Međutim, potreban je utrošak više vremena, moguća je pojava greške prilikom manuelnog rada, teže se proverava centar mase, koji treba postaviti na odgovarajuću… Continue reading Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA III
FAZA III – Fabrikacija ergonomskog šakovskog seta
Metode: -PrusaSlicer – priprema za 3D štampač -3D štampa -3Ds max – priprema za rezbarenje laserom -Rezbarenje na laseru PrusaSlicer – priprema za 3D štampač U ovom programu se model obrađuje i generiše kod koji 3D štampač koristi. figurica prikazana u PrusaSlicer figurica prikazana u PrusaSlicer – presečena 3D štampa 3D štampom dobijamo fizičke figurice od plastike, ergonomski modelovane… Continue reading FAZA III – Fabrikacija ergonomskog šakovskog seta
Taipei101-treća faza istraživanja
Prikaz finalnih rezultata iz Sketchup-a: Prikaz finalnih rezultata iz Rhino-a: Originalni izgled zgrade Alternativni izgled zgrade Komentari: Nakon uporednog rada u oba programa, zaključuje se da Sketchup daje detaljnije rezultate pošto se svaki korak radi ručno, liniju po liniju, ali ako je potrebno raditi izmene mora da se radi iz početka. Paramterski pristup modelovanja… Continue reading Taipei101-treća faza istraživanja
Rekreiranje fotografije korišćenjem string art metode sa dva obruča – III faza
FINALNI REZULTATI Vizuelni prikaz rezultata dobijenih primenom prethodno opisane metode: Način izrade: Broj struna je povećan na 300 za svaku boju pojedinačno, što ukupno čini 900 struna za izvedbu ove strukture. Proces počinje ređanjem struna prve boje (u ovom slučaju tamno plave), a nakon toga postupak se ponavlja za preostale boje (svetlija i najsvetlije plava) koje se preklapaju jedna preko… Continue reading Rekreiranje fotografije korišćenjem string art metode sa dva obruča – III faza
Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA III
Nakon napravljenog koda u Grasshopper-u dolazimo do treće faze gde ce se sprovesti simulacija svetla uz promenu parametara.Odabrana su tri različita slučaja za analizu osunčanosti: 1.Prvi slučaj-Leto-Nagib Sunca od 60 stepeni-Grupa zraka u podne. 2.Drugi slučaj-Proleće-Nagib Sunca od 45 stepeni-Svi zraci u toku dana su uzeti u obzir. 3.Treći slučaj-Zima-Nagib Sunca od 24 stepena-Uzet je… Continue reading Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA III
Razvijanje podesivog elementa fasade primenom auxetic metode – Faza I
Tema istraživanja je upotreba auxetic materijala za kontrolisanje osvetljenosti unutar objekta. Ovo istraživanje se vrši uzimajući u obzir posebnu unutrašnju strukturu auxetic materijala i načina na koji se deformišu prilikom skupljanja i rastezanja. Cilj istraživanja je stvaranje fasadnog modula koji se sastoji od rama i jezgra koje čini mreža elemenata sačinjena po auxetic strukturalnom šablonu. Kontrolisanjem rama i njegovim… Continue reading Razvijanje podesivog elementa fasade primenom auxetic metode – Faza I
Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза III
Резултати анкете – Након спроведене анкете на 83 испитаника, резултат је такав да је за њихов појам лепог најприхватљивији портрет добијен у String Art Generator – stringading онлајн програму, због чега ће се ова фаза рада фокусирати на исти. Због логике програма тј позиционирањем струна, претпоставили смо да ће резултат бити чист и јасан. Варијацијом броја струна у програму, добили смо најпогоднију варијанту… Continue reading Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза III
I Faza: Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura
Oblast – Izrada poligonalnih modela životinja i analiza. Tema – Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura. Problemi – Problemi se javljaju kod previse tankih delova, na primer prstiju, sa povećanjem broja poligona povećava se vreme izrade modela. Kriterijumi : minimalan utrošak vremena za uklapanje (složenost). Cilj – Napraviti skulpturu za sto kraće vreme, bez suvišnih spojeva.… Continue reading I Faza: Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura
II Faza: Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura
Moje istraživanje će se bazirati na analizi broja elemenata, kao i kombinaciji u cilju dobijanja što boljeg rešenja. Ovaj proces je primenjen na 250, 500,750,1000 poligona. Rezultati su sledeći: 250 … Continue reading II Faza: Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura
Automatizacija arhitektonskog projektovanja – Faza 2
Druga faza podrazumeva rad u Rhinocerosu i Grasshopperu. U obticaju su bila tri dodatka za grasshopper: Space Synthax – ovaj dodatak je diskvalifikovan zbog toga što nije završen i neki alati koji su bili u paleti više nisu dostupni. Magnetizing Floor Plan Generator – dodatak nema verziju za rad u poslednjoj verziji rhinocerosa. Termite Nest –… Continue reading Automatizacija arhitektonskog projektovanja – Faza 2
Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila- Faza II
Drugog termina radionice je urađen prototip modela, kako bi se utvrdio kvalitet kontrolisanja i umirivanja vazduha (kasnije bi bile skalirane u urbanističke razmere) preko CFD (Computer Fluid Dynamics) softvera. Nažalost, CFD softver Simscale je pri simulaciji vetra pokazivao probleme, od kojih jedan nismo uspeli da rešimo na današnjem terminu. Čim se prikupi snaga, kreće se… Continue reading Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila- Faza II
Modelovanje ergonomski udobnog nameštaja od linijskih elemenata- Faza II
Druga faza podrazumeva rad u Grasshopper-u. -Za ispitivanje smo izabrali Primer 2. Metoda 1 -Za počatak je izveden štap i kopiran 22 puta od čega je dobijena polovina sedaonog dela. -Zatim su štapovi zaokrenuti za 90°. -Zokrenuta polovina je mirorovana i dobijen je deo za sedenje. -Taj isti deo je dupliran i zarotiran za 90°, tako da… Continue reading Modelovanje ergonomski udobnog nameštaja od linijskih elemenata- Faza II
Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama- faza II
Druga faza rada podrazumeva rad u AutoCad-u, Rhino-u I Grasshopper-u Kreiranje paviljonske strukture: Rhino Površ je generisana uz pomoć alatke SweepTwoRail 2.Dizajniranje patterna: AutoCad -struktura ima dva sloja koji se preklapaju Preklapanje: 3. Rad u Grasshopper-u – Podela na unutrašnju I spoljnu površ -Uz pomoć koda je konstruisan pattern na Surface Plane … Continue reading Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama- faza II
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II
Tema: Stvaranje geometrijskog oblika aproksimacijom trouglova U ovoj fazi istraživanja dobijen je oblik svetlosnog izvora kao osnova za dalje ispitivanje. Promenom određenih parametara stvoreni su prorezi različite veličine na aproksimiranim trouglovima modela. Model svetlosnog izvora je dobijen u Grasshopper-u. Prvi korak: Spajanjem dve sfere različite veličine oformljen je prvobitan oblik modela, koji uz pomoć dodatne opcije… Continue reading Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II
Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi – faza II
Tema: Modelovanje I fabrikacija slobodnih formi aproksimacijom na razvojne trake Oblast: Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi Druga faza rada podrazumeva modelovanje dvostruko zakrivljene strukture različitim metodama. Metoda 1: Modelovanje dvostruko zakrivljene strukture putem crane-a. Za modelovanje putem crane-a još uvek nismo imali konsultacije, ali smo razradili prvi deo, te preostale tačke podigli po… Continue reading Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi – faza II
Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata – II faza istrazivanja
Druga faza istrazivanja podrazumeva rad u Grasshopper-u Kreiranje modularnog elementa Metod 1 -Nacrtan je luk od koga je kreirana povrs, potom podeljena uzduyno na dva dela. – Podela zakrivljene povrsi na ravanske segmente. – Ofsetovanjem ivice ka centru i spajanjem ofsetovane ivice sa centralnom linijom povrsi dobijen je element modula pod odredjenim… Continue reading Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata – II faza istrazivanja
Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA II
Upotrebom različitih slika zemljinog reljefa, njihovom prilagođavanjem i pretvaranjem u displacement mapu, odabrana je odgovarajuća mapa za volumen zida. Nekoliko primera prikazano je na slici: Dobijanjem potrebnog koda u Grasshopperu napravljene su verzije gde je model volumena podeljen na linijske, površinske i zapreminske elemente. Daljom promenom parametara gustine i širine elemenata, kao i ubacivanjem boje i… Continue reading Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA II
Analiza fabrikacije avionskih struktura – FAZA II
1. Projektovanje aviona Početak rada je zasnovan na crtanju u Rhino programu. Kako je dug proces ctanja i uz komplikovano popravljanje i analiziranje oblika, prešla sam na Grasshopper u kome sam nacrtala oblik na kome, uz pomoć slajdera, menjala dužinu krila i ugao krila u odnosu na telo aviona. Na kraju sam došla do najboljeg… Continue reading Analiza fabrikacije avionskih struktura – FAZA II
FAZA II – Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta
Prvi korak U prvom koraku druge faze sakupljeni su materijali koji se inače ne koriste za izradu šahovskih figura radi razmatranja razloga zbog čega se ne koriste ali su sličnih konzistencija i karakteristika materijala od kojih se u praksi pravi šah. Materijali koji su odabrani su: vosak, silikon za topljenje, glina. Ove materijale ćemo izliti… Continue reading FAZA II – Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta
Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke FAZA II
1. Praktično izvođenje savjanjem papira pravljenje krivi ručnim savijanjem papira postavka svetla varijacije senki i modula postizanje što bližeg rezultata određenoj silueti 2. Modelovanje u 3ds max-u pomoću opcije Plane / Soft Selection tool/ Manuelnim pomeranjem vertexa problem pojavljivanja jakih fleka i senki na modelu postizanje što bližeg rezultata određenoj silueti
Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata – II faza istrazivanja
Druga faza istrazivanja podrazumeva rad u Grasshopper-u Kreiranje modularnog elementa Metod 1 -Nacrtan je luk od koga je kreirana povrs, potom podeljena uzduyno na dva dela – Podela zakrivljene povrsi na ravanske segmente – Ofsetovanjem ivice ka centru i spajanjem ofsetovane ivice sa centralnom linijom povrsi dobijen je element modula pod odredjenim… Continue reading Generisanje paviljonskih struktura putem modularnih ravanskih elemenata – II faza istrazivanja
Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila- Faza I
Tema: Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila Oblast: Modelovanje i CFD simulacija Primeri: –Pozitivan primer bi bio Kartal Masterplan, Istanbul, projektovan od strane Zaha Hadid Architects biroa. Kvart koji spojene zgrade transformiše u razdvojene stvarajući hibridni sistem- poroznu, međusobno povezanu mrežu otvorenih prostora. -Negativan primer: Prostor Nove Detelinare, sa zatvorenim ortogonalnim blokovima. Jedina… Continue reading Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila- Faza I
Parametric Tessellation in Architecture – Faza II
Druga faza istraživanja podrazumeva rad u Grasshopper-u. Metoda I: Prva metoda podrazumeva istraživanje ravanske teselacije Odabirom određenog elementa multiplikacije, u ovom slučaju jednakostraničnog trougla, njegovim pozicioniranjem, dimenzionisanjem i umnožavanjem, formirana je kontinualna mreža sačinjena od heksagonalnih poligona. Prvi postupak programske procedure podrazumeva opciju “ Triangular “ za oblikovanje primarnog elementa u definisanoj ravni “ XZ ”.… Continue reading Parametric Tessellation in Architecture – Faza II
Parametric Tessellation in Architecture – Faza II
Druga faza istraživanja podrazumeva rad u Grasshopper-u. Metoda I: Prva metoda podrazumeva istraživanje ravanske teselacije Odabirom određenog elementa multiplikacije, u ovom slučaju jednakostraničnog trougla, njegovim pozicioniranjem, dimenzionisanjem i umnožavanjem, formirana je kontinualna mreža sačinjena od heksagonalnih poligona. Prvi postupak programske procedure podrazumeva opciju “ Triangular “ za oblikovanje primarnog elementa u definisanoj ravni “ XZ… Continue reading Parametric Tessellation in Architecture – Faza II
Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 2
Istraživanje na ravanskoj površi u 3Ds max-u 1. Nacrtana je površ kvadratnog oblika. 2. Potrebno je podeliti tu površ na poligone sa određenim brojem strana i to je urađeno pomoću “Generate topology” (dobijena je željena podela na šestougaone poligone i na ivicama površi se nalaze poligoni sa manje strana). 3. Potrebno je da se selektuju poligoni… Continue reading Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 2
Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama
Oblast: Perforacije Tema: Modelovanje paviljonske konstrukcije upotrebom elemenata koji se međusobno preklapaju I obrazuju perforacije Upotrebom perforacija postižu se različiti prostorni efekti. Svetlost i senka u arhitekturi imaju veliku ulogu u postizanju različitih ambijenata u prostoru. Primenom različitih elemenata, otvora, materijala i boja, stvaraju se beskonačne mogućnosti u dizajnu. Taj dizajn je promenljiv u zavisnosti… Continue reading Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama
Parametarsko modelovanje lampe primenom ravanskih elemenata – Faza II
U nastavku istraživanja bavila sam se načinom modelovanja abažura lampe i različitim varijacijama koje nastaju promenom određenih parametara. Inspiracija za ravanske elemente koji čine glavne segmente ogleda se u mesečevim menama, koje karakteriše promenljivost, što se takođe uočava i na modelu. Prvi korak: Zadavanjem dve kružnice koje treba da predstavljaju spojnice, tj. element oko koga rotiraju… Continue reading Parametarsko modelovanje lampe primenom ravanskih elemenata – Faza II
Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 2
U daljem istraživanju bavim se sređivanjem referentnih osnova i 3d modela, kako bi se mogli ubaciti u Vuforiu i Unity. 3d modeli u programu 3dsMax potrebno je sačuvati kao obj. ili fbx. kako bi se mogli ubaciti u “Unity”. Potrebno je neko vreme da se sačuva u pomenutim formatima.… Continue reading Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 2
Modelovanje ergonomski udobnog nameštaja od linijskih elemenata- Faza I
Oblast: -Ergonomija se bavi dizajnom proizvoda da budu što bolje prilagođeni ljudskom telu Tema: -Pomoću dimenzija za ergonomski tačan nameštaj ispitujemo date primere. Visina dela za sedenje treba da bude od 40-45cm, a ugao između naslona i sedišta od 105 °-120 °. Primeri: 1. 2. 3. Problemi: -Nameštaj se u većini slučajeva projektuje iz estetskih razloga. Iz ovih razloga… Continue reading Modelovanje ergonomski udobnog nameštaja od linijskih elemenata- Faza I
Faza II- Modelovanje trodimenzionalne tapete
Prvi korak: Za izradu trodimenzionalne tapete potreban je kalup u ovom slučaju. Trodimenzionalne tapete su od gipsa, u svrhu pravljenja kalupa izrađujem 3d model. Model bi bio u celini koji bi se multiplicirao kako bih dobio željeni dizajn. Drugi korak: Model se radi u 3ds max programu. Modele na slici sam dobio korišcenjem slika kao osnova… Continue reading Faza II- Modelovanje trodimenzionalne tapete
Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA II
Druga faza podrazumeva rad u Rhinocerosu I Grasshopperu. Prvi korak: Kao osnovu uzeli smo pravougaonik zaobljenih ivica.Pravougaonik smo podigli na odredjenu visinu I offsetovali ivice koje bi predstavljale broj šina odnosno broj slojeva fasade. Drugi korak:Pomoću opcije ”Divide Curve” I “Length” + “Division” podelili smo šine na odredjeni broj tačaka na zadatom razmaku. Treći korak:Putem “Graph… Continue reading Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA II
Infinity mirror effect
Oblast: Reprodukcija umjetničkog djela kroz modelovanje složene geometrijske forme koristeći Fibonačijev niz Tema: Vizualizovanje numere “Lateralus” benda Tool, koja je pisana po principu Fibonačijevog niza kroz 3D model i primjena efekta “infinity mirror” kako bi se kreirao autentičan prostorni prikaz beskonačnosti, što je i jedna od glavnih tema pjesme. Primjeri: Scena iz filma “Inception”;… Continue reading Infinity mirror effect