Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA III

Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA III

Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u FAZI II, dobijeni su sledeći rezultati. 1)OPERATIVNI PRISTUP KOMENTAR: Manuelno formiranje rotacione površi preko iscrtanih kontura je moguće ostvariti i dobiti adekvatan oblik i zadovoljavajuću ergonomiju. Međutim, potreban je utrošak više vremena, moguća... Pročitaj više →
Taipei101-treća faza istraživanja

Taipei101-treća faza istraživanja

Prikaz finalnih rezultata iz Sketchup-a: Prikaz finalnih rezultata iz Rhino-a: Originalni izgled zgrade   Alternativni izgled zgrade  Komentari: Nakon uporednog rada u oba programa, zaključuje se da Sketchup daje detaljnije rezultate pošto se svaki korak radi ručno, liniju po liniju,... Pročitaj više →
Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA III

Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA III

Nakon napravljenog koda u Grasshopper-u dolazimo do treće faze gde ce se sprovesti simulacija svetla uz promenu parametara.Odabrana su tri različita slučaja za analizu osunčanosti: 1.Prvi slučaj-Leto-Nagib Sunca od 60 stepeni-Grupa zraka u podne. 2.Drugi slučaj-Proleće-Nagib Sunca od 45 stepeni-Svi... Pročitaj više →
Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза III

Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза III

Резултати анкете – Након спроведене анкете на 83 испитаника, резултат је такав да је за њихов појам лепог најприхватљивији портрет добијен у String Art Generator – stringading онлајн програму, због чега ће се ова фаза рада фокусирати на исти. Због логике програма тј позиционирањем струна, претпоставили смо да... Pročitaj više →
Parametric Tessellation in Architecture – Faza II

Parametric Tessellation in Architecture – Faza II

Druga faza istraživanja podrazumeva rad u Grasshopper-u. Metoda I: Prva metoda podrazumeva istraživanje ravanske teselacije Odabirom određenog elementa multiplikacije, u ovom slučaju jednakostraničnog trougla, njegovim pozicioniranjem, dimenzionisanjem i umnožavanjem, formirana je kontinualna mreža sačinjena od heksagonalnih poligona. Prvi postupak programske procedure... Pročitaj više →
Parametric Tessellation in Architecture – Faza II

Parametric Tessellation in Architecture – Faza II

Druga faza istraživanja podrazumeva rad u Grasshopper-u. Metoda I: Prva metoda podrazumeva istraživanje ravanske teselacije Odabirom određenog elementa multiplikacije, u ovom slučaju jednakostraničnog trougla, njegovim pozicioniranjem, dimenzionisanjem i umnožavanjem, formirana je kontinualna mreža sačinjena od heksagonalnih poligona. Prvi postupak programske... Pročitaj više →
Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama

Upotreba perforacija na paviljonskim konstrukcijama

Oblast: Perforacije Tema: Modelovanje paviljonske konstrukcije upotrebom elemenata koji se međusobno preklapaju I obrazuju  perforacije Upotrebom perforacija postižu se različiti prostorni efekti. Svetlost i senka u arhitekturi imaju veliku ulogu u postizanju različitih ambijenata u prostoru. Primenom različitih elemenata, otvora,... Pročitaj više →
Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA II

Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA II

Druga faza podrazumeva rad u Rhinocerosu I Grasshopperu. Prvi korak: Kao osnovu uzeli smo pravougaonik zaobljenih ivica.Pravougaonik smo podigli na odredjenu visinu I offsetovali ivice koje bi predstavljale broj šina odnosno broj slojeva fasade. Drugi korak:Pomoću opcije ”Divide Curve” I “Length”... Pročitaj više →
Infinity mirror effect

Infinity mirror effect

Oblast: Reprodukcija umjetničkog djela kroz modelovanje složene geometrijske forme koristeći Fibonačijev niz   Tema: Vizualizovanje numere "Lateralus" benda Tool, koja je pisana po principu Fibonačijevog niza kroz 3D model i primjena efekta "infinity mirror" kako bi se kreirao autentičan prostorni prikaz... Pročitaj više →
Analiza fabrikacije avionskih struktura

Analiza fabrikacije avionskih struktura

Oblast prefabrikacija aviona Primeri 1. Chernukhin, D.W. Zingg Multimodality and global optimization in aerodynamic design 2. Skywalker X-6 Wing EPO Problemi  Analiza problema se bazira na odabiru materijala. Skelet aviona treba da bude od lakog materijala, dok bi opna trebala da bude savitljiva... Pročitaj više →
Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза II

Формирање црно-белих портрета коришћењем струна – фаза II

Резултати анкете - Након спроведене анкете на 130 испитаника, резултат је такав да је за њихов појам лепог најприхватљивији црно-бели портрет, па ће се ова фаза рада фокусирати на исти. Црно-бели потрет има највише изражен контраст, због логике програма тј позиционирањем струна већ... Pročitaj više →
Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza I

Prostorna interpretacija poligonalnih tela – faza I

Oblast: Prostorna interpretacija poligonalnih tela Tema:  Primena odgovarajućih elemenata (modularnih) za interpretaciju i aproksimaciju pravilnih poliedara na dva načina, kroz - analognu, -digitalnu fabrikaciju.   Inspiracija: Bucky ball - su sićušni molekuli napravljeni od 60 atoma ugljenika. Nazvani po Buckminster Fuller,... Pročitaj više →
FAZA II- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika

FAZA II- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika

Metod sociva, Prvi korak Ova faza istrazivanja se radila iz dva razlicita metoda dobijanja efekta. Prvi metod je najverniji pravoj fabrikaciji lentikularnog printa I sastoji se iz iseckanih na trake (splicing) slika, koje se naizmenicno spoje sa socivom preko njih. Metod je zapocet odabiranjem slika. Metod sociva, Drugi korak Svaka slika je isecena na 80 vertikalnih delova (320 ukupno) I onda spojena naizmenicno sa staklenim socivom preko citave duzine delova. Metod sociva, Treci korak  Cistoca slike I kvalitet efekta zavise od mnogobrojnih stvari (visina I zakrivljenost sociva, IOR parametra na staklu, ugla gledanja). Problem sa cistocom slike se odma javio u vidu mirorovanog efekta u slici (ghosting). Posle deset varijanti parametara, dobijen je za sada najbolji efekat sa nekim dodatnim problemima. Iako je “ghosting” efekat jos uvek primetan, jasno se vidi menjanje slike u zavisnosti od ugla gledanja iste. Detaljno menjanje parametara nije dovelo do mnogo boljeg ili goreg kvaliteta, sto dovodi do zakljucka da osim mog nedovoljnog razumevanja sociva u matematickom smislu, program podjednako ne moze verodostojno da uradi efekat. Jedan dodatan problem se desio u nestanku prikazivanja jedne od slika (poceli smo sa 4 slike ali posle sastavljanja sociva jedna slika nije mogla da se vidi pod nijednim uglom). Posle duzeg istrazivanja problema cini se da je problem u mapiranju tekstura na vise iseckanih povrsina, sa time jedna od tekstura izgleda da je nestala. Metod sociva, Cetvrti korak... Pročitaj više →
Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza II

Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza II

Druga faza istraživanja podrazumeva radu u Grasshopper-u i formiranje plafonske strukture sa perforacijama. Parametrasko modelovanje plafona Alatka: Delaunay Mesh Oblik panela: trougao Prvi deo podrazumeva upotrebu alatke ‘’Delaunay Mesh’’. Prvi korak u formiranju plafona  je iscrtavanje granica prostorije i pomeranje od ivice... Pročitaj više →
Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA II

Modelovanje ergonomskog šahovskog seta – FAZA II

Pristup za ispitivanje ergonomije šahovskih figura je rad u programima ’’Rhinoceros’’ i ’’Grasshopper’’.  Prethodnom analizom, zaključeno je da pet figura – kralj, kraljica, lovac, top i pijun pripradaju tipu rotacionih površi (figura skakača je zanemarena u okviru ovog istraživanja, jer... Pročitaj više →
Формирање портрета коришћењем струна у боји – фаза I

Формирање портрета коришћењем струна у боји – фаза I

Област - String art - карактерише се распоредом обојених нити које су нанизане између тачака (обично ексера) како би се створио геометријски образац или репрезентативан дизајн. Тема - String art као средство којим се "оживљава" тј рекреира црно-бела фотографија из прошлости кроз... Pročitaj više →
Parametric Tessellation in Architecture – Faza I

Parametric Tessellation in Architecture – Faza I

Oblast: Teselacija Tema: Primena parametarskih pristupa tesalacije na fasadnim elementima i paviljonskim konstrukcijama Primeri/inspiracija: “ Light form “ Francesca Rogers And Daniele Gualeni Design Studio Sagledavanjem prvog primera može se uočiti manuelno otvaranje elemenata kojim se postiže interakcija između prostora... Pročitaj više →
Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA I

Reljefni zid za penjanje u enterijeru – FAZA I

OBLAST: Parametrijski dizajn i fabrikacija veštačke stene TEMA: Modelovanje zida za penjanje na osnovu topografske mape INSPIRACIJA:   PRIMERI: -Scott Reinhard contemporary cartographic explorations -Everlast climbing – playcore company -Indoor climbing wall by IlikeToMakeStuff -Wall bench parametric by Denis Homyakov KONCEPTUALNI... Pročitaj više →
Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza I

Modelovanje plafonskih elemenata enterijera-Faza I

Oblast Modelovanje elemenata enterijera Tema 1.Modelovanje plafonske konstrukcije od trougaonih elemenata 2.Primena perforacije za kontrolu osvetljenja na trougaonim plafonskim elementima Osnova/3D Zadata osnova i 3D prikaz u kom se vrše intervencije.   Inspiracije [caption id="attachment_13059" align="alignnone" width="640"] UTS Great Hall,... Pročitaj više →
Taipei101-druga faza istraživanja

Taipei101-druga faza istraživanja

Metod rada u Rhino-u (Grasshopper): Modelovanje se radi iz 3 dela. 1. Baza koja ima oblik zasečene piramide sa ortogonalnom mrežom prozora. Prvo se pravi oblik loftovanjem dve krive.   Zatim se unosi kod koji će izdeliti povrsinu na ortogonalnu... Pročitaj više →
Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze

Primena jedne vrste geometrijskog tela za postizanje prostorne anamorfoze

Oblast: Prostorna anamorfoza Tema: Prostorna anamorfoza dobijena umnožavanjem jednostavnog elementa za dobijanje složene prostorne strukture Primeri: Prostorne instalacije umetnika Michael Murphya Perceptual Shift Wonderspaces   Posmatranjem ovih primera zaključujemo da može doći do usložnjavanja strukture kada se uvedu dodatni zahtevi po pitanju: boje elementa koji... Pročitaj više →
Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 1

Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 1

Oblast istraživanja predstavlja virtualnu integraciju u stvarnom vremenu između digitalnih informacija i stvarnog fizičkog sveta. Primeri: [caption id="attachment_13293" align="alignleft" width="300"] slika 1- prikaz enterijera[/caption] [caption id="attachment_14762" align="alignnone" width="300"] slika 2- prikaz sa više pečata odjednom[/caption]   Primena proširene stvarnosti enormno se razvija i postaje... Pročitaj više →
Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA I

Kinetičke fasade-Analiza osunčanosti FAZA I

Oblast Kinetičke fasade Tema Primena pokretnih vertikalnih brisoleja u cilju kontrole osunčanosti u enterijeru objekta. Inspiracija istraživanja je kinetička fasada The Bund Finance centra arhitekata Foster+Partners i Heatherwick Studio-a.Fasada objekta je inspirisana tradicionalnim kineskim tkanjem.Sastoji se od tri sloja kićanki od... Pročitaj više →
Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 1

Modelovanje otvora na različitim površima – FAZA 1

Oblast primene: Modelovanje perforacija na zakrivljenim fasadama.  Tema: Dobijanje različitih tipova perforacija na ravanskim i zakrivljenim površima primenom parametarskog pristupa. Primer: Problemi: -Kontrola veličine otvora i njihova pozicaja -Dobijanje kvad modela kod zakrivljenih površi Cilj: Ispitati dobijanje različitih otvora na osnovu... Pročitaj više →
FAZA I – Origami kao planinarska kapsula

FAZA I – Origami kao planinarska kapsula

Tema: Istraživanje origami paterna i dizajniranje planinarske kapsule Oblast: Planinarska oprema Zadatak: Pronaći odgovarajući origami patern, kako bi se dobila struktura kapsule, ali i tehnike sklapanja, kako bi se dobila kapsula koja se može sklopiti do dimenzija jednostavnih za nošenje na... Pročitaj više →
Taipei101-prva faza istraživanja

Taipei101-prva faza istraživanja

Tema: Istraživanje procesa modelovanja u Rhino-u i Sketchup-u na primeru zgrade Taipei101 i poređenje rezultata Oblast strategije modelovanja: Modelovanje u Rhino-u iz 3 dela ( 1. Baza- do 26. sprata; 2. Osam segmenata od po 8 spratova; 3. Antena), detalji će se... Pročitaj više →
Curved folding u arhitekturi i dizajnu – III faza

Curved folding u arhitekturi i dizajnu – III faza

Cilj treće faze istraživanja je stvaranje simulacije curved folding-a, a savijanje mesh-a se vrši po šablonu koji formiramo parametarki što nam daje veliku slobodu pri odabiru finalnog izgleda forme - mogućnost kontrolisanja veličine i broja elemenata, količinu zakrivljenosti linija, postavljanje... Pročitaj više →
Anamorfoza lika na cilindričnom ogledalu (faza III)

Anamorfoza lika na cilindričnom ogledalu (faza III)

Oblast i tema istraživanja: Cilindrična anamorfoza Treća faza istraživanja obuhvata realizaciju, odnosno proces deformacije izabranog modela. Korišćeni su softveri "3Ds max" i "Blender". Prema istraživanju, "Blender" se pokazao kao najjednostavnije i najbolje rešenje zbog preciznosti i preglednosti deformisanog modela. Realizovano... Pročitaj više →
Anamorfna svetlosna struktura – III faza

Anamorfna svetlosna struktura – III faza

Cilj III faze bilo je istražiti mogućnosti smanjivanja gustine strukture, postavljanje svetlosnih izvora i pronalaženje odgovarajućeg materijala.   Za materijal bi se potencijalno mogle koristiti polikarbonatske ploče, specifično ploče od punog polikarbonata, debljine 12mm u 3 različite boje, oblikovan toplotom.... Pročitaj više →
Green step_3 faza

Green step_3 faza

Treća faza posvećena je detaljnijem istraživanju o samom materijalu i njegovoj primeni u prostoru. O mahovini(odabrana vrsta polarna mahovina) Leucobryum glaucum, poznata kao polarna mahovina, je izuzetno zelene boje bez listova i stabljika. Raste na suvom kamenitom tlu  i u... Pročitaj više →
/ BOULON BLANC Table / III faza /

/ BOULON BLANC Table / III faza /

Treću fazu predstavlja dimenzionisanje elemenata, odabir materiijala za izradu DIY stola, kao i odabir mehanizma. Ova faza podrazumeva i pripremu svih elemenata za lasersko sečenje i uputstvo za dalje sklapanje modela. Cilj istraživanja jeste bio rešavanje problema visoke cene samog... Pročitaj više →
Layered city map – faza III

Layered city map – faza III

I faza se bavila istraživanjem načina za dekomponovanje slojeva gradova i odabirom najbolje metode kako bi se ubrzao proces pripreme za maketu. II faza se bavila upoređivanjem dve metode. Prva metoda ( CADMAPPER+AutoCAD) nije dala zadovoljavajuće  rezultate, dok je druga... Pročitaj više →
BMW VISION NEXT 100 ENTERIJER / FAZA 3

BMW VISION NEXT 100 ENTERIJER / FAZA 3

Prilikom istraživanja u proteklim fazama projekat se susreo sa mnoštvom problema, takođe i velikim brojem solucija za rešavanje samih problema. Faza 1 - fokus se postavlja na samo istraživanje odnosno rešavanje zadatog problema. Faza 2 - postepeno rešavanje problema korišćenjem... Pročitaj više →
MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (II faza)

MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (II faza)

Nekada je tokom modelovanja potrebno da koristimo precizne lokalne transformacije, ali se opšti koordinatni sistem objekta neće uvek nalaziti tamo gde nam odgovara. Posmatranjem nebodera (slika br.1) i analizom njegovih glavnih elemenata uočava se njegov tipski ugao sastavljen od sajli... Pročitaj više →
Generisanje 3D geometrije iz displacement mapa (III faza)

Generisanje 3D geometrije iz displacement mapa (III faza)

Zaključna faza istraživanja za cilj ima utvrđivanje polja primene definisanih metoda, na osnovu tri kriterijuma: Jednostavnost primene, potrebno vreme, i kvalitet dobijenog rezultata.  Kvalitet se u ovom slučaju odnosi na sličnost sa referentnom fotografijom, i mogućnost manipulisanja rezultatom. 1. Fotografija - mapa  Nakon kreiranja... Pročitaj više →
Anamorfne senke – III FAZA

Anamorfne senke – III FAZA

Nakon celokupne analize koncepta i pozicioniranja elemenata pod određenim uglovima na sam zid, dolazi se do postavljanja sunca iznad zida u Lumion programu, kako bi se postigao realan efekat osvetljenja u datom vremenskom periodu od 11 do 13 časova. U slučaju... Pročitaj više →
Nightmare Creature-faza III

Nightmare Creature-faza III

Faza III   Nakon dve završene faze, uz dosta istraživanja, i završetka osnove karaktera, dolazimo do detalja. Načini na koji se: 1. Pave zavoji 2. Ubacuju materijali u odvojene subtool-ove 3. Ubacuje tekstura 1. Zavoji Izaberemo Subtool na kome želimo... Pročitaj više →
,,Breathing facade’’-izlaganje auxetic materijala udaru vetra- III faza

,,Breathing facade’’-izlaganje auxetic materijala udaru vetra- III faza

Treća faza istraživanja podrazumeva prilagođavanje drugog auxetic šablona za rad u Rhinoceros-u odnosno Grasshopper-u prilikom simulacije udara vetra. Šablon na kom se sprovodilo istraživanje za simulaciju. Formiranje geometrije u Grasshopper-u  podrazumevalo je spajanje kvadrata spojnicama sa svojim susednim parom kome pozicije tačaka idu unapred... Pročitaj više →
Kinetička kiša – Treća faza

Kinetička kiša – Treća faza

Treća faza projektovanja kinetičke kiše bavi se načinom na koji će ta kinetička kiša da funkcioniše u stvarnosti. Realizovane kinetičke kiše sastoje se iz jednog velikog nosača sa velikim brojem elektromotora na koje su nakačene niti i kuglice koje se... Pročitaj više →
modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza II

modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza II

Druga faza ispitivanja akustike sakralnih objekata odvijaće se u Autodesk ECOTECT-u, usled nemogućnosti pristupanja i savladavanja preostalih softvera, predloženih u okviru prve faze istraživanja. Pre upoznavanja sa postavkama procesa analiziranja akustike jednog sakralnog objekta, neophodno je „importovati“trodimenzionalne  modele, koji su pripremljeni u SketchUp.... Pročitaj više →
Brailles Picture / faza II

Brailles Picture / faza II

Nakon završene prve  faze istraživanja,  započinje druga u kojoj je započeto izvođenje ideje za sliku interpretiranu Brajevom azbukom. Programi koji su korišćeni u ovoj fazi su Adobe Illustrator i Rhinoceros sa Grasshopperom. Za početak druge faze uzeta je slika jabuke... Pročitaj više →
Murali i anamorfne senke – II FAZA

Murali i anamorfne senke – II FAZA

Pozicije samog sunca naspram zida, odnosno aluminijumskih elementa, definišu senku, koja se naslikava na zid, davajući željeni efekat krila i plašta. Optimalno mesto sagledavanja je 6 metara ispred zida, obeleženo crvenom tačkom, koja je centralizovano prema muralu. Mural je visine... Pročitaj više →
ZBrush Sculpting- Barbie Rapunzel (Faza II)

ZBrush Sculpting- Barbie Rapunzel (Faza II)

Druga faza istraživanja posvećena je modelovanju glave odabranog karaktera, analiziranju detalja i razmatranju kako na najbrži način dodji do željenih rezultata. Proces modelovanja započinje se sferom, gde se u okviru prvog koraka postavljaju osnovne mase. To su: masa glave, vrata, šupljine... Pročitaj više →
/ BOULON BLANC Table / II faza /

/ BOULON BLANC Table / II faza /

Nakon završene prve faze istraživanja, sledi druga faza što podrazumeva modelovanje Bolon Blanc stola uz pomoć programa Rhinoceros i Grasshopper. Kao prvi korak u ovoj fazi sagledava se gotov 3D model stola za lakše uočavanje detalja i analiziranje. Drugi korak... Pročitaj više →
Anamorfna svetlosna struktura – II faza

Anamorfna svetlosna struktura – II faza

Cilj druge faze bio je rešavanje problema podele objekta na delove, tako da se, gledano pod 45° prikažu smislene reči, a da struktura ostane ista gledano spreda. Prvo je struktura (slika/obojena silueta) extrudovana i krajnje izvučeno lice scaleovano, nakon čega je struktura... Pročitaj više →
Nightmare Creature-faza II

Nightmare Creature-faza II

Faza II Istraživanje i pažljiva izrada celokupnog karaktera, kao i njegovih detalja, govori mnogo o tome na koji način se odredjeni lik ponaša i pokreće, pa i kako razmišlja. Da bi se fizički izgled uklopio sa psihom karaktera, potrebno je... Pročitaj više →
Green Step_II Faza

Green Step_II Faza

Nakon što smo u prvoj fazi analizirali problem sagledavanja slike i vrste materijala koji će se upotrebiti,  možemo da pristupimo dubljoj analizi zadatka. U II fazi konkretizovan je rad u sledećim programima: Rhino i Grasshopper. STEPENIŠTE Prvi korak u programima... Pročitaj više →
Curved folding u arhitekturi i dizajnu – II faza

Curved folding u arhitekturi i dizajnu – II faza

Pokušaj simulacije savijanja papira pomoću Rhinocerosa-a,Grasshopper-a i Kangaroo-a počinje iscrtavanjem šablona po kom će se vršiti savijanje papira tj. mesh-a. S obzirom da u istraživanju nije pronađen ni jedan alat dizajniran specijalno za curved folding, korišćeni su alati namanjeni simulaciji... Pročitaj više →
Layered city map – faza II

Layered city map – faza II

II faza ovog istraživanja podrazumeva konkretan rad u prethodno navedenim programima. Kombinacija CADMAPPER-a i AutoCAD-a se pokazala kao gori izbor. Veoma sužen izbor pri odabiru gradova koji se mogu skidati besplatno i ograničenje na 1km² u slučaju potrebe za drugim gradovima... Pročitaj više →
Nastavak kreiranja high-polly modela

Nastavak kreiranja high-polly modela

Postepeno korišćenje komande "DynaMesh", da bi se formom lakše upravljalo dok je broj poligona nizak, a kasnije povećavao za detaljnije modelovanje, se pokazalo kao efikasan način za brz rad. Karakteru su dodati osnovni detalji uz pomoć alatki "Standard Tool", "Move Tool" i "Insert Mesh... Pročitaj više →
Dizajn 3D štampane odeće

Dizajn 3D štampane odeće

SPAJANJE MODE I TEHNOLOGIJE Ova tema se bavi istraživanjem mogućnosti kombinovanja mode i generativnog dizajna. Generativni dizajn predstavlja definisanje geometrije koja koristi određene algoritme na bazi ulaznih parametara. Generativni dizajn je tehnika koja se često vidi u arhitekturi i to... Pročitaj više →
BMW VISION NEXT 100 ENTERIJER / FAZA 1

BMW VISION NEXT 100 ENTERIJER / FAZA 1

Istraživanje: Primena interaktivne površine koja se nalazi u automobilu na određene prostore u arhitekturi. Problem: Problem koji nastaje jeste taj da je komplikovana izrada mehanizma koji pokreće interaktivne segmente, tačnije moglo bi se aplicirati više načina pomeranja segmenata ali ključnu ulogu... Pročitaj više →
Green step_faza1

Green step_faza1

TEMA I OBLAST ISTRAŽIVANJA: -Oblast istraživanja je anamorfna teselacija, formiranje lika na čelima stepenica uz pomoć zelenila. PROBLEM: -Odabir lokacije -Stepenice se ne koriste -Sagledavanje slike -Postavljanje zelenila -Odabir adekvatnog materijala NAČIN REŠAVANJA PROBLEMA: -Nakon proučavanja prostora u Novom Sadu... Pročitaj više →
Infinity Puzzle / I FAZA

Infinity Puzzle / I FAZA

/ Oblast i tema istraživanja je fabrikovanje ploča nepravilnog oblika za takvu vrstu tesalacije koja omogućava da se puzla nastavlja gde god da se postavi, bez definisanog okvira. / Beskonačne puzle su nova vrsta slagalice koje nemaju fiksni oblik, početnu tačku niti ivice. / Napraviti... Pročitaj više →
Kinetička kiša – Prva faza

Kinetička kiša – Prva faza

Tema istraživanja obuhvata postupak generisanja "kinetičke kiše" kao umetničke instalacije, koncept za konkretnu umetničku instalaciju u nekom prostoru kao i način dobijanja željene transformacije bez upotrebe motora i programskog koda. Kinetička kiša kao umetnička instalacija na aerodromu Changi u Singapuru Jedan od... Pročitaj više →
Dinamični solarni mural – I Faza

Dinamični solarni mural – I Faza

Tema: Dinamična igra senki, generisana suncem i veštačkim osvetljenjem. Cilj: Postizanje višeg nivoa kombinacije senke i arhitekture, fokusirajući se isključivo na eksterijer, dodavanjem umetnosti, poklanjajući mu novo lice.     Naslikani mural na zidu na određenoj lokaciji, treba da se transformiše... Pročitaj više →
Modelovanje Voronoi animal predmeta – faza I

Modelovanje Voronoi animal predmeta – faza I

Tema istrazivanja : Creating Voronoi Tessellation            Problem i cilj istrazivanja- modelovanje zivotinje Voronoi teselacijom u vidu lampe   Nakon ispitivanja i odabranog geometrijskog tela za  lampu smislili smo nacin modelovanja. Vršeno je istraživanje različitih oblika... Pročitaj više →
Modelovanje 3D amorfne LED lampe pomoću akrilnih pločica – Faza 1

Modelovanje 3D amorfne LED lampe pomoću akrilnih pločica – Faza 1

3D anamorfoza - Anamorfoza je izobličena projekcija ili perspektiva koja zahteva od posmatrača da zauzme određenu tačku gledišta. Neki od medija u kojima se koristi su slika, fotografija, skulptura i instalacija, igračke i specijalni efekti filma. Inspiracija: za Anamorfozu: https://link.springer.com/article/10.1007/s00004-016-0298-4?fbclid=IwAR009Ph01JN_9APD5Qty4TpWwtjmKg5kpnpP8qqDI7G-fEO65LoGRahnwBY#Fig19... Pročitaj više →
“The Starry Night” thread installation – I faza

“The Starry Night” thread installation – I faza

TEMA I OBLAST ISTRAŽIVANJA - izrada anamorfne skulpture od struna na osnovu slike PROBLEM  - verodostojnost dobijene slike originalu i tehnici korišćenoj za njeno nastajanje NAČIN REŠAVANJA PROBLEMA - izvlačenje 5 layera (svaki treba da sadrži piksele sa istom/sličnom nijansom boje) iz originalne... Pročitaj više →
Anamorfna svetlosna struktura – I faza

Anamorfna svetlosna struktura – I faza

Oblast istraživanja je anamorfoza pomoću senki. Tema je formiranje strukture koja baca željenu senku pod odgovarajućim svetlosnim izvorom. Konkretno, cilj je napraviti 3D strukturu sačinjenu od slova u prostoru, koristeći obojene transparentne materijale, koja bi projektovala senku u obliku obojenog... Pročitaj više →
MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (I faza)

MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (I faza)

Tema istraživanja je pronalaženje optimalnog postupka modelovanja One Thousand Museum (Zaha Hadid Architects) u 3ds Max-u. Razmatrajući primer postupka modelovanja One Thousand Museum koji se deli u nekoliko faza kao što su: strukturalni elementi, ploče spratnosti, egzoskelet, jezgro i posmični... Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava