Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u FAZI II, dobijeni su sledeći rezultati. 1)OPERATIVNI PRISTUP KOMENTAR: Manuelno formiranje rotacione površi preko iscrtanih kontura je moguće ostvariti i dobiti adekvatan oblik i zadovoljavajuću ergonomiju. Međutim, potreban je utrošak više vremena, moguća...
Pročitaj više →
Metode: -PrusaSlicer - priprema za 3D štampač -3D štampa -3Ds max - priprema za rezbarenje laserom -Rezbarenje na laseru PrusaSlicer - priprema za 3D štampač U ovom programu se model obrađuje i generiše kod koji 3D štampač koristi. figurica prikazana u PrusaSlicer...
Pročitaj više →
Prikaz finalnih rezultata iz Sketchup-a: Prikaz finalnih rezultata iz Rhino-a: Originalni izgled zgrade Alternativni izgled zgrade Komentari: Nakon uporednog rada u oba programa, zaključuje se da Sketchup daje detaljnije rezultate pošto se svaki korak radi ručno, liniju po liniju,...
Pročitaj više →
FINALNI REZULTATI Vizuelni prikaz rezultata dobijenih primenom prethodno opisane metode: Način izrade: Broj struna je povećan na 300 za svaku boju pojedinačno, što ukupno čini 900 struna za izvedbu ove strukture. Proces počinje ređanjem struna prve boje (u ovom slučaju tamno plave), a nakon toga...
Pročitaj više →
Nakon napravljenog koda u Grasshopper-u dolazimo do treće faze gde ce se sprovesti simulacija svetla uz promenu parametara.Odabrana su tri različita slučaja za analizu osunčanosti: 1.Prvi slučaj-Leto-Nagib Sunca od 60 stepeni-Grupa zraka u podne. 2.Drugi slučaj-Proleće-Nagib Sunca od 45 stepeni-Svi...
Pročitaj više →
Tema istraživanja je upotreba auxetic materijala za kontrolisanje osvetljenosti unutar objekta. Ovo istraživanje se vrši uzimajući u obzir posebnu unutrašnju strukturu auxetic materijala i načina na koji se deformišu prilikom skupljanja i rastezanja. Cilj istraživanja je stvaranje fasadnog modula koji se sastoji od rama...
Pročitaj više →
Резултати анкете – Након спроведене анкете на 83 испитаника, резултат је такав да је за њихов појам лепог најприхватљивији портрет добијен у String Art Generator – stringading онлајн програму, због чега ће се ова фаза рада фокусирати на исти. Због логике програма тј позиционирањем струна, претпоставили смо да...
Pročitaj više →
Oblast – Izrada poligonalnih modela životinja i analiza. Tema - Analiza odnosa broja traka i broja poligona prilikom izrade poligonalnih struktura. Problemi – Problemi se javljaju kod previse tankih delova, na primer prstiju, sa povećanjem broja poligona povećava se vreme izrade modela. Kriterijumi : minimalan...
Pročitaj više →
Moje istraživanje će se bazirati na analizi broja elemenata, kao i kombinaciji u cilju dobijanja što boljeg rešenja. Ovaj proces je primenjen na 250, 500,750,1000 poligona. Rezultati su sledeći: 250 ...
Pročitaj više →
Druga faza podrazumeva rad u Rhinocerosu i Grasshopperu. U obticaju su bila tri dodatka za grasshopper: Space Synthax - ovaj dodatak je diskvalifikovan zbog toga što nije završen i neki alati koji su bili u paleti više nisu dostupni. Magnetizing Floor...
Pročitaj više →
Drugog termina radionice je urađen prototip modela, kako bi se utvrdio kvalitet kontrolisanja i umirivanja vazduha (kasnije bi bile skalirane u urbanističke razmere) preko CFD (Computer Fluid Dynamics) softvera. [caption id="attachment_13636" align="alignnone" width="300"] Prototip[/caption] Nažalost, CFD softver Simscale je pri...
Pročitaj više →
Druga faza podrazumeva rad u Grasshopper-u. -Za ispitivanje smo izabrali Primer 2. Metoda 1 -Za počatak je izveden štap i kopiran 22 puta od čega je dobijena polovina sedaonog dela. -Zatim su štapovi zaokrenuti za 90°. -Zokrenuta polovina je mirorovana i dobijen...
Pročitaj više →
Druga faza rada podrazumeva rad u AutoCad-u, Rhino-u I Grasshopper-u Kreiranje paviljonske strukture: Rhino Površ je generisana uz pomoć alatke SweepTwoRail 2.Dizajniranje patterna: AutoCad -struktura ima dva sloja koji se preklapaju Preklapanje: 3. Rad u Grasshopper-u - Podela na...
Pročitaj više →
Tema: Stvaranje geometrijskog oblika aproksimacijom trouglova U ovoj fazi istraživanja dobijen je oblik svetlosnog izvora kao osnova za dalje ispitivanje. Promenom određenih parametara stvoreni su prorezi različite veličine na aproksimiranim trouglovima modela. Model svetlosnog izvora je dobijen u Grasshopper-u. Prvi korak:...
Pročitaj više →
Tema: Modelovanje I fabrikacija slobodnih formi aproksimacijom na razvojne trake Oblast: Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi Druga faza rada podrazumeva modelovanje dvostruko zakrivljene strukture različitim metodama. Metoda 1: Modelovanje dvostruko zakrivljene strukture putem crane-a. Za modelovanje putem crane-a...
Pročitaj više →
Druga faza istrazivanja podrazumeva rad u Grasshopper-u Kreiranje modularnog elementa Metod 1 -Nacrtan je luk od koga je kreirana povrs, potom podeljena uzduyno na dva dela. – Podela zakrivljene povrsi na ravanske segmente. – Ofsetovanjem ivice ka centru i spajanjem...
Pročitaj više →
Upotrebom različitih slika zemljinog reljefa, njihovom prilagođavanjem i pretvaranjem u displacement mapu, odabrana je odgovarajuća mapa za volumen zida. Nekoliko primera prikazano je na slici: Dobijanjem potrebnog koda u Grasshopperu napravljene su verzije gde je model volumena podeljen na linijske,...
Pročitaj više →
1. Projektovanje aviona Početak rada je zasnovan na crtanju u Rhino programu. Kako je dug proces ctanja i uz komplikovano popravljanje i analiziranje oblika, prešla sam na Grasshopper u kome sam nacrtala oblik na kome, uz pomoć slajdera, menjala dužinu...
Pročitaj više →
Prvi korak U prvom koraku druge faze sakupljeni su materijali koji se inače ne koriste za izradu šahovskih figura radi razmatranja razloga zbog čega se ne koriste ali su sličnih konzistencija i karakteristika materijala od kojih se u praksi pravi...
Pročitaj više →
1. Praktično izvođenje savjanjem papira pravljenje krivi ručnim savijanjem papira postavka svetla varijacije senki i modula postizanje što bližeg rezultata određenoj silueti 2. Modelovanje u 3ds max-u pomoću opcije Plane / Soft Selection tool/ Manuelnim pomeranjem vertexa problem pojavljivanja jakih...
Pročitaj više →
Druga faza istrazivanja podrazumeva rad u Grasshopper-u Kreiranje modularnog elementa Metod 1 -Nacrtan je luk od koga je kreirana povrs, potom podeljena uzduyno na dva dela - Podela zakrivljene povrsi na ravanske segmente - Ofsetovanjem ivice ka centru i spajanjem...
Pročitaj više →
Tema: Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila Oblast: Modelovanje i CFD simulacija Primeri: -Pozitivan primer bi bio Kartal Masterplan, Istanbul, projektovan od strane Zaha Hadid Architects biroa. Kvart koji spojene zgrade transformiše u razdvojene stvarajući hibridni sistem- poroznu,...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja podrazumeva rad u Grasshopper-u. Metoda I: Prva metoda podrazumeva istraživanje ravanske teselacije Odabirom određenog elementa multiplikacije, u ovom slučaju jednakostraničnog trougla, njegovim pozicioniranjem, dimenzionisanjem i umnožavanjem, formirana je kontinualna mreža sačinjena od heksagonalnih poligona. Prvi postupak programske procedure...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja podrazumeva rad u Grasshopper-u. Metoda I: Prva metoda podrazumeva istraživanje ravanske teselacije Odabirom određenog elementa multiplikacije, u ovom slučaju jednakostraničnog trougla, njegovim pozicioniranjem, dimenzionisanjem i umnožavanjem, formirana je kontinualna mreža sačinjena od heksagonalnih poligona. Prvi postupak programske...
Pročitaj više →
Istraživanje na ravanskoj površi u 3Ds max-u 1. Nacrtana je površ kvadratnog oblika. 2. Potrebno je podeliti tu površ na poligone sa određenim brojem strana i to je urađeno pomoću "Generate topology" (dobijena je željena podela na šestougaone poligone i na...
Pročitaj više →
Oblast: Perforacije Tema: Modelovanje paviljonske konstrukcije upotrebom elemenata koji se međusobno preklapaju I obrazuju perforacije Upotrebom perforacija postižu se različiti prostorni efekti. Svetlost i senka u arhitekturi imaju veliku ulogu u postizanju različitih ambijenata u prostoru. Primenom različitih elemenata, otvora,...
Pročitaj više →
U nastavku istraživanja bavila sam se načinom modelovanja abažura lampe i različitim varijacijama koje nastaju promenom određenih parametara. Inspiracija za ravanske elemente koji čine glavne segmente ogleda se u mesečevim menama, koje karakteriše promenljivost, što se takođe uočava i na modelu....
Pročitaj više →
U daljem istraživanju bavim se sređivanjem referentnih osnova i 3d modela, kako bi se mogli ubaciti u Vuforiu i Unity. [caption id="attachment_13426" align="alignleft" width="300"] slika 1- sređivanje modela u programu 3dsMax[/caption] 3d modeli u...
Pročitaj više →
Oblast: -Ergonomija se bavi dizajnom proizvoda da budu što bolje prilagođeni ljudskom telu Tema: -Pomoću dimenzija za ergonomski tačan nameštaj ispitujemo date primere. Visina dela za sedenje treba da bude od 40-45cm, a ugao između naslona i sedišta od 105 °-120 °....
Pročitaj više →
Prvi korak: Za izradu trodimenzionalne tapete potreban je kalup u ovom slučaju. Trodimenzionalne tapete su od gipsa, u svrhu pravljenja kalupa izrađujem 3d model. Model bi bio u celini koji bi se multiplicirao kako bih dobio željeni dizajn. Drugi korak: Model...
Pročitaj više →
Druga faza podrazumeva rad u Rhinocerosu I Grasshopperu. Prvi korak: Kao osnovu uzeli smo pravougaonik zaobljenih ivica.Pravougaonik smo podigli na odredjenu visinu I offsetovali ivice koje bi predstavljale broj šina odnosno broj slojeva fasade. Drugi korak:Pomoću opcije ”Divide Curve” I “Length”...
Pročitaj više →
Oblast: Reprodukcija umjetničkog djela kroz modelovanje složene geometrijske forme koristeći Fibonačijev niz Tema: Vizualizovanje numere "Lateralus" benda Tool, koja je pisana po principu Fibonačijevog niza kroz 3D model i primjena efekta "infinity mirror" kako bi se kreirao autentičan prostorni prikaz...
Pročitaj više →
Oblast prefabrikacija aviona Primeri 1. Chernukhin, D.W. Zingg Multimodality and global optimization in aerodynamic design 2. Skywalker X-6 Wing EPO Problemi Analiza problema se bazira na odabiru materijala. Skelet aviona treba da bude od lakog materijala, dok bi opna trebala da bude savitljiva...
Pročitaj više →
Резултати анкете - Након спроведене анкете на 130 испитаника, резултат је такав да је за њихов појам лепог најприхватљивији црно-бели портрет, па ће се ова фаза рада фокусирати на исти. Црно-бели потрет има највише изражен контраст, због логике програма тј позиционирањем струна већ...
Pročitaj više →
UPOREDNA ANALIZA I metoda: Isecanje papirnih elemenata u oblik jednakostraničnog trougla i ručno sklapanje Bucky ball forme. Prednosti: Moduli se lako sklapaju i savijaju, materijal (papir) je dostupan svima, moguće varijacije u osnovnom obliku, dimenzije mogu da variraju, mali utrošak materijala,...
Pročitaj više →
UPOREDNA ANALIZA I metoda: Isecanje papirnih elemenata u oblik jednakostraničnog trougla i ručno sklapanje Bucky ball forme. Prednosti: Moduli se lako sklapaju i savijaju, materijal( papir) je dostupan svima, moguće varijacije u osnovnom obliku, dimenzije mogu da variraju, mali utrošak materijala, brza...
Pročitaj više →
Oblast: -Car Modelling - modelovanje karoserije automobila sa svim usisnim,izduvnim i pratećim detaljima konkretnog modela, vodeći računa da broj poligona bude što manji. -Low Poly model je model koji sadrži manji broj poligona te je zbog toga manje detaljan, ali...
Pročitaj više →
Oblast: Prostorna interpretacija poligonalnih tela Tema: Primena odgovarajućih elemenata (modularnih) za interpretaciju i aproksimaciju pravilnih poliedara na dva načina, kroz - analognu, -digitalnu fabrikaciju. Inspiracija: Bucky ball - su sićušni molekuli napravljeni od 60 atoma ugljenika. Nazvani po Buckminster Fuller,...
Pročitaj više →
OBLAST: Parametarsko modelovanje na osnovu oblika i elementa TEMA:Paviljonske strukture PRIMERI I INSPIRACIJA: Slika 1 : Pravljenje strukture uz pomoc ravanskih elemenata Slika 2: Način spajanja elemenata pomoću klinova Slika 3: Ispitivanje stabilnosti odabrane strukture PROBLEMI: 1. Pronalazak...
Pročitaj više →
Metod sociva, Prvi korak Ova faza istrazivanja se radila iz dva razlicita metoda dobijanja efekta. Prvi metod je najverniji pravoj fabrikaciji lentikularnog printa I sastoji se iz iseckanih na trake (splicing) slika, koje se naizmenicno spoje sa socivom preko njih. Metod je zapocet odabiranjem slika. Metod sociva, Drugi korak Svaka slika je isecena na 80 vertikalnih delova (320 ukupno) I onda spojena naizmenicno sa staklenim socivom preko citave duzine delova. Metod sociva, Treci korak Cistoca slike I kvalitet efekta zavise od mnogobrojnih stvari (visina I zakrivljenost sociva, IOR parametra na staklu, ugla gledanja). Problem sa cistocom slike se odma javio u vidu mirorovanog efekta u slici (ghosting). Posle deset varijanti parametara, dobijen je za sada najbolji efekat sa nekim dodatnim problemima. Iako je “ghosting” efekat jos uvek primetan, jasno se vidi menjanje slike u zavisnosti od ugla gledanja iste. Detaljno menjanje parametara nije dovelo do mnogo boljeg ili goreg kvaliteta, sto dovodi do zakljucka da osim mog nedovoljnog razumevanja sociva u matematickom smislu, program podjednako ne moze verodostojno da uradi efekat. Jedan dodatan problem se desio u nestanku prikazivanja jedne od slika (poceli smo sa 4 slike ali posle sastavljanja sociva jedna slika nije mogla da se vidi pod nijednim uglom). Posle duzeg istrazivanja problema cini se da je problem u mapiranju tekstura na vise iseckanih povrsina, sa time jedna od tekstura izgleda da je nestala. Metod sociva, Cetvrti korak...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja podrazumeva radu u Grasshopper-u i formiranje plafonske strukture sa perforacijama. Parametrasko modelovanje plafona Alatka: Delaunay Mesh Oblik panela: trougao Prvi deo podrazumeva upotrebu alatke ‘’Delaunay Mesh’’. Prvi korak u formiranju plafona je iscrtavanje granica prostorije i pomeranje od ivice...
Pročitaj više →
Polazeći od najjednostavnijih zahteva za izgled finalnog rešenja koristila sam Grasshopper kako bih modelovala strukturu. Početni uslovi: jedna boja elementa – crna geometrija elementa – sfera dimenzija elementa – svi elementi su iste veličine broj slika koji nam se ukazuje...
Pročitaj više →
OBLAST: Integrisani pristup fabrikaciji slobodnih formi TEMA: Modelovanje i fabrikacija slobodnih formi aproksimacijom na razvojne trake PRIMERI I INSPIRACIJA: Na referentnoj slici se nalazi objekat koji nije izveden, već predstavlja samo maketu. Predstavlja primer na kom je primenjen osnovni origami princip,...
Pročitaj više →
Pristup za ispitivanje ergonomije šahovskih figura je rad u programima ’’Rhinoceros’’ i ’’Grasshopper’’. Prethodnom analizom, zaključeno je da pet figura – kralj, kraljica, lovac, top i pijun pripradaju tipu rotacionih površi (figura skakača je zanemarena u okviru ovog istraživanja, jer...
Pročitaj više →
Opis: Istraživanjem potencijalnih načina za dobijanje formi spomenika, odabrani spomenici u prvoj fazi rada su klasifikovani u kategorije. Razumevanjem osnovne ideje spomenika, analiziraju se mogući postupci dobijanja forme po kategorijama spomenika. Karakteristične forme: 1) Forme rotirane oko centralne ose Podrazumevaju najjednostavniji...
Pročitaj više →
Област - String art - карактерише се распоредом обојених нити које су нанизане између тачака (обично ексера) како би се створио геометријски образац или репрезентативан дизајн. Тема - String art као средство којим се "оживљава" тј рекреира црно-бела фотографија из прошлости кроз...
Pročitaj više →
Oblast Postizanje odgovarajućih oblika senke Tema Modelovanje i praktično izvođenje skulpture senke inspirisane delom "Fragments" Kumi Yamashita Inspiracija Kompozicija na zidu formirana odnosom primenjenog materijala i njegove senke koji daju jedinstven karakter Problemi Bavljenje...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje,vizuelizacija i fabrikacija U ovom istraživanju smo se bavili različitim površinskim oblicima koji formiraju svetlosni model i ostvaruju različite senke u prostoru. Svetlosni efekti mogu potpuno promeniti doživljaj prostora tako da se njima često transformišu višenamenski prostori. Igra svetlosti...
Pročitaj više →
Oblast: Teselacija Tema: Primena parametarskih pristupa tesalacije na fasadnim elementima i paviljonskim konstrukcijama Primeri/inspiracija: “ Light form “ Francesca Rogers And Daniele Gualeni Design Studio Sagledavanjem prvog primera može se uočiti manuelno otvaranje elemenata kojim se postiže interakcija između prostora...
Pročitaj više →
Oblast: Teselacija Tema: Primena parametarskih pristupa tesalacije na fasadnim elementima i paviljonskim konstrukcijama Primeri/inspiracija: 1. “ Light form “ Francesca Rogers And Daniele Gualeni Design Studio Sagledavanjem prvog primera može se uočiti manuelno otvaranje elemenata kojim se postiže interakcija između...
Pročitaj više →
Prvi korak - isprobavanje programa Kao što je napomenuto, program augment koristi markerless AR tehnologiju, kojom se model direktno ubacuje u okruženje. Pravljenje naloga daje na korišćenje besplatnu trial verziju koja traje 14 dana. Program u kome se radi doređivanje...
Pročitaj više →
Prvi korak Iscrtana su dva tipa osnova. Jedna idealnih dimenzija ( 2m, 3m, 5m) i druga manje idealnih dimenzija ali i dalje pravilna ( 9,04m, 5,86m, 6,75m ). Zatim je pristupljeno proveri uklapanja i pozicija različitih tipova pločica na idealnoj i...
Pročitaj više →
Prvi korak Iscrtana su dva tipa osnova. Jedna idealnih dimenzija ( 2m, 3m, 5m) i druga manje idealnih dimenzija ali i dalje pravilna ( 9,04m, 5,86m, 6,75m ). Zatim je pristupljeno proveri uklapanja i pozicija različitih tipova pločica na idealnoj i...
Pročitaj više →
OBLAST: Parametrijski dizajn i fabrikacija veštačke stene TEMA: Modelovanje zida za penjanje na osnovu topografske mape INSPIRACIJA: PRIMERI: -Scott Reinhard contemporary cartographic explorations -Everlast climbing – playcore company -Indoor climbing wall by IlikeToMakeStuff -Wall bench parametric by Denis Homyakov KONCEPTUALNI...
Pročitaj više →
U arhitekturi, posebno dizajnu enterijera bitnu ulogu ima odnos svetlosti i senke. Postavljanjem različitih izvora svetlosti, postižu se i drugačije percepcije i doživljaji prostora. Lampa, kao izvor osvetljenja se najčešće javlja u obliku koji umanjuje jačinu svetlosti i čini je...
Pročitaj više →
Oblast Modelovanje elemenata enterijera Tema 1.Modelovanje plafonske konstrukcije od trougaonih elemenata 2.Primena perforacije za kontrolu osvetljenja na trougaonim plafonskim elementima Osnova/3D Zadata osnova i 3D prikaz u kom se vrše intervencije. Inspiracije [caption id="attachment_13059" align="alignnone" width="640"] UTS Great Hall,...
Pročitaj više →
Oblast: Prostorna interpretacija poligonalnih tela Tema: Primena odgovarajućih elemenata(modularnih) za interpretaciju i aproksimaciju pravilnih poliedara na dva načina, kroz analognu i digitalnu fabrikaciju. Inspiracija: Bucky ball -su sićušni molekuli napravljeni od 60 atoma ugljenika. Nazvani su po Buckminster Fuller, arhitekti koji...
Pročitaj više →
Oblast: Specificni pogledi u sagledavanju slika. Tema: Primena lentikularnog printa - reljefni paneli/sociva. Lentikularni print je tehnologija u kojoj se sociva koriste za proizvodnju stampanih slika sa iluzijom dubine ili sposobnoscu promene ili pomeranja dok se slika gleda iz različitih...
Pročitaj više →
Tema istraživanja: Proces projektantske misli je često repetativan jer su ciljevi, regulacije u najvećem broju situacija slični ili isti. Projektant uglavnom teži da projektuje objekat maksimalnog dozvoljenog gabarita, najekonomičnije cene izgradnje, maksimalnog broja jedinica za neku kategoriju stana, itd. Svi kriterijumi...
Pročitaj više →
Metod rada u Rhino-u (Grasshopper): Modelovanje se radi iz 3 dela. 1. Baza koja ima oblik zasečene piramide sa ortogonalnom mrežom prozora. Prvo se pravi oblik loftovanjem dve krive. Zatim se unosi kod koji će izdeliti povrsinu na ortogonalnu...
Pročitaj više →
Oblast: Prostorna anamorfoza Tema: Prostorna anamorfoza dobijena umnožavanjem jednostavnog elementa za dobijanje složene prostorne strukture Primeri: Prostorne instalacije umetnika Michael Murphya Perceptual Shift Wonderspaces Posmatranjem ovih primera zaključujemo da može doći do usložnjavanja strukture kada se uvedu dodatni zahtevi po pitanju: boje elementa koji...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja predstavlja virtualnu integraciju u stvarnom vremenu između digitalnih informacija i stvarnog fizičkog sveta. Primeri: [caption id="attachment_13293" align="alignleft" width="300"] slika 1- prikaz enterijera[/caption] [caption id="attachment_14762" align="alignnone" width="300"] slika 2- prikaz sa više pečata odjednom[/caption] Primena proširene stvarnosti enormno se razvija i postaje...
Pročitaj više →
Istraživanje će se fokusirati na samo savijanje i sklapanje kapsule, tražeći najoptimalniji način, kroz izradu modela od papira, ali i modelovanjem u Rhino-u korisetići mogućnosti Grasshopper-a primenom plug-in Cranea.
Pročitaj više →
Oblast : Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta Tema:Fabrikacija ergonomskog šahovskog seta na osnovu izdržljivosti, materijala i prijatnosti Tokom igranja šaha, partije znaju da traju satima, tako da je veoma važna interakcija igrača i elemenata na tabli. Zbog toga je jako bitno...
Pročitaj više →
Oblast : Modelovanje ergonomskog šahovskog seta Tema: Modelovanje ergonomskih šahovskih figura u odnosu na udobnost, veličinu, dizajn i tip šaha -Tokom igranja šaha, partije znaju da traju satima, tako da je veoma važna interakcija igrača i elemenata na tabli. Zbog toga je...
Pročitaj više →
Oblast: Modleovanje elemenata enterijera Tema: Modleovanje i osvrt na fabrikaciju trodimenzionalnih tapeta Zadatak: Izmodelovati specifične elemente trodimenzionalnih tapeta za zid nepravilnog oblika. Zadatak bi trebao da ispuni što manji broj elemenata i što veću raznovrsnost u pravljenju i da fabrikacija...
Pročitaj više →
Pristup u kreiranju strukture sa dva obruča za ređanje struna je rad u "Grasshopper"-u. Način funkcionisanja: Uvedena su dva referentna sistema tačaka, dve koncentrične kružnice A i B, prečnika r1 i r2, iz kojih se naizmenično biraju tačke za povezivanje linijama (strunama). Struna...
Pročitaj više →
Oblast Kinetičke fasade Tema Primena pokretnih vertikalnih brisoleja u cilju kontrole osunčanosti u enterijeru objekta. Inspiracija istraživanja je kinetička fasada The Bund Finance centra arhitekata Foster+Partners i Heatherwick Studio-a.Fasada objekta je inspirisana tradicionalnim kineskim tkanjem.Sastoji se od tri sloja kićanki od...
Pročitaj više →
Oblast - interaktivna vizuelizacija Proširena stvarnost (AR - augmented reality) je termin koji znači dopunjivanje korisnikovog viđenja sveta pomoću računarski proizvedenog teksta, slike ili zvuka. Drugim rečima, digitalne informacije se preklapaju na stvaran svet (za razliku od virtuelne stvarnosti u kojoj...
Pročitaj više →
Oblast primene: Modelovanje perforacija na zakrivljenim fasadama. Tema: Dobijanje različitih tipova perforacija na ravanskim i zakrivljenim površima primenom parametarskog pristupa. Primer: Problemi: -Kontrola veličine otvora i njihova pozicaja -Dobijanje kvad modela kod zakrivljenih površi Cilj: Ispitati dobijanje različitih otvora na osnovu...
Pročitaj više →
Oblast: Geometrija- modelovanje spomenika Tema istraživanja Spomenici nastali na teritoriji bivše Jugoslavije šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka predstavljaju prve oblike savremene i moderne skulpture, urbanizma i arhitekture na ovim prostorima. Takvi spomenici jasno kroz direktan materijalni izraz iskazuju ideju,...
Pročitaj više →
Oblast - Ravanska teselacija Tema - Popločavanje dva tipa osnova pomoću ravanske teselacije Problemi - Problemi se javljaju na uglovima i ivicama osnove jer zahtevaju sečenje pločica radi njihovog finog uklapanja. Sa estetskog aspekta upotreba jednog oblika iste boje može delovati dosadno...
Pročitaj više →
Tema: Istraživanje origami paterna i dizajniranje planinarske kapsule Oblast: Planinarska oprema Zadatak: Pronaći odgovarajući origami patern, kako bi se dobila struktura kapsule, ali i tehnike sklapanja, kako bi se dobila kapsula koja se može sklopiti do dimenzija jednostavnih za nošenje na...
Pročitaj više →
Oblast - Ravanska teselacija Tema - Popločavanje dva tipa osnova pomoću ravanske teselacije Problemi - Problemi se javljaju na uglovima i ivicama osnove jer zahtevaju sečenje pločica radi njihovog finog uklapanja. Sa estetskog aspekta upotreba jednog oblika iste boje može delovati dosadno i monotono. ...
Pročitaj više →
Tema: Istraživanje procesa modelovanja u Rhino-u i Sketchup-u na primeru zgrade Taipei101 i poređenje rezultata Oblast strategije modelovanja: Modelovanje u Rhino-u iz 3 dela ( 1. Baza- do 26. sprata; 2. Osam segmenata od po 8 spratova; 3. Antena), detalji će se...
Pročitaj više →
Oblast: String art Tema: Rekreiranje referentne fotografije formiranjem strukture koja koristi dva obruča kao vodilje za ređanje struna. Primena: String art tehnika je tehnika preplitanja struna kroz pinove. Ljudi pokazuju sve veće interesovanje za istraživanje njenog umetničkog aspekta kao i njene primene u oblasti arhitekture...
Pročitaj više →
Predmet istraživanja: modelovanje u 3D Maxu Tema istraživanja: modelovanje ergonomske ležaljke za plažu Ergonomija je nauka koja se bavi dizajnom proizvoda koji su prilagođeni ljudskom telu. Ova tema se smatra veoma bitnom za...
Pročitaj više →
Cilj treće faze istraživanja je stvaranje simulacije curved folding-a, a savijanje mesh-a se vrši po šablonu koji formiramo parametarki što nam daje veliku slobodu pri odabiru finalnog izgleda forme - mogućnost kontrolisanja veličine i broja elemenata, količinu zakrivljenosti linija, postavljanje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Tesalacija III faza sve svodi na istraživanje gustine čestica, boje i njihove veličine. U II fazi smo nailazili na probleme koje smo predhodno naveli i to menja vec izabran oblik i fotografiju. Na sledećem primeru vidimo da slika...
Pročitaj više →
Oblast i tema istraživanja: Cilindrična anamorfoza Treća faza istraživanja obuhvata realizaciju, odnosno proces deformacije izabranog modela. Korišćeni su softveri "3Ds max" i "Blender". Prema istraživanju, "Blender" se pokazao kao najjednostavnije i najbolje rešenje zbog preciznosti i preglednosti deformisanog modela. Realizovano...
Pročitaj više →
Cilj III faze bilo je istražiti mogućnosti smanjivanja gustine strukture, postavljanje svetlosnih izvora i pronalaženje odgovarajućeg materijala. Za materijal bi se potencijalno mogle koristiti polikarbonatske ploče, specifično ploče od punog polikarbonata, debljine 12mm u 3 različite boje, oblikovan toplotom....
Pročitaj više →
Tokom rada na samom modelu izvdeno je nekoliko zaključaka koji će biti objašnjeni u daljem tekstu, kao i neke ,,situacije" sa kojim se svaki početnik može susresti. Očigledno je da svaki softver ima svoje mane i prednosti, ali ono što...
Pročitaj više →
Treća faza posvećena je detaljnijem istraživanju o samom materijalu i njegovoj primeni u prostoru. O mahovini(odabrana vrsta polarna mahovina) Leucobryum glaucum, poznata kao polarna mahovina, je izuzetno zelene boje bez listova i stabljika. Raste na suvom kamenitom tlu i u...
Pročitaj više →
Treća, faza rada nastupa kada smo završili modelovanje i adaptaciju modela u izabranom programu. Zatvoren i izdeljen na određen broj segmenata i ravni, model se priprema za lasersko sečenje tako što se sve ravni pojedinačno adaptiraju promenom linija. U datom primeru...
Pročitaj više →
Prethodno opisan proces je doveo do priloženog rezultata. Došao do zaključka da je portret precizniji što je naglašenija simetrija u kodu, koju sam postigao centriranjem linija što bliže koordinantnom početku postavljenog grid-a. Problem: Shvatanje rada koda prilikom odbacivanja svih djelova...
Pročitaj više →
Prvi korak: Određivanje okvira pomoću alatki Rectangle i Circle (Cir) u čijim granicama će se nalaziti slika Mies Van de Rohe-a. Postavljeni su domeni, odnosno veličine stranica okvira, 72 u x-osi i 100 u y-osi. Po deafult-u centar izabranog...
Pročitaj više →
Treću fazu predstavlja dimenzionisanje elemenata, odabir materiijala za izradu DIY stola, kao i odabir mehanizma. Ova faza podrazumeva i pripremu svih elemenata za lasersko sečenje i uputstvo za dalje sklapanje modela. Cilj istraživanja jeste bio rešavanje problema visoke cene samog...
Pročitaj više →
Strategija generisanja paviljona: 1. Formiranje polazne osnve paviljona: Prvi korak ka dobijanju paviljona predstavlja odabir polazne osnove na osnovu koje će tokom procesa biti generisana forma paviljona. Sklop više površina u jednu prouzrokuje kompleksnost oblika budućeg paviljona. (slika1) [caption id="attachment_12569"...
Pročitaj više →
U trećoj fazi istraživanja poređenjem preformansi prototipa dobijaju se informacije kako dizajn sa jednim i sa dva oslonca funkcionišu u stvarnosti. Kao reperna tačak uzeti su isti spoljašnji radijus za oba dizajna. Oba prototipa su fabrikovana tehnikom 3D štampe u kombinaciji sa...
Pročitaj više →
U okviru treće faze testirano je jedino dostupno rešenje za dobijanje linijskog crteža na osnovu izabrane slike a da dobijene linije prate pokrete četkice - ručno crtanje. Rezultati nisu bili zadovoljavajući, postoji previše potencijalnih kombinacija linija što izvršenje zadatka čini nemogućim....
Pročitaj više →
Zaključak istraživanja: Iz analize se jasno zaključuje da su osnovni softverski alati napredovali u radu sa složenim, ali i drugim manje kompleksnim površima. Međutim na modelu koji sam istraživao softver SketchUp nije dao dobre rezultate, u najvećoj meri problem...
Pročitaj više →
Cilj treće faze rada predstavlja odabir šablona, definisanje forme nadstrešnice i određivanje lokacije. Odabir šablona - Odabrana su dva jednostavna šablona koja zajedno čine formu jasnom i zanimljivom, sa živopisnim senkama, ali ne i pretrpanom. Prvi šablon je pravljen manuelno u Grasshopperu, a...
Pročitaj više →
Nakon prve i druge faze istraživanja u kojima se projekat susreće sa problemima, i gde se na kraju dolazi do idealnog rešenja, sledi treća faza u kojoj je potrebno: Izmodelovati jezgro koje će biti centralni element ovog konstruktivnog sistema Izmodelovati...
Pročitaj više →
I FAZA - podrazumevala je upoznavanje sa Voronoi teselacijom i za šta može da se koristi kao i razmišljanje o mogućim softverima za dalji rad. II FAZA - u njoj smo se odlučili u kom softveru ćemo raditi Voronoi teselaciju ,...
Pročitaj više →
Metodologija modeliranja koja će se koristiti u oba softvera Korišćenjem fotografije (sl. broj 1) modeliranje počinje iz horizontalne ravni gde se kubusi na određenom rastojanju raspoređuju tako da se dobije ravan približnog oblika elipse. Na kubuse se dodaju...
Pročitaj više →
U drugoj fazi došli smo do odabira softvera za rad, izabran je Meshmixer kao jednostavniji dolazak do željenog modela. Postoji dosta odličnih dizajna za 3D štampu sa kojima može da se eksperimentiše. Tu nastupa Meshmixer. Softver koristi trokutaste mreže za čišćenje i...
Pročitaj više →
I faza se bavila istraživanjem načina za dekomponovanje slojeva gradova i odabirom najbolje metode kako bi se ubrzao proces pripreme za maketu. II faza se bavila upoređivanjem dve metode. Prva metoda ( CADMAPPER+AutoCAD) nije dala zadovoljavajuće rezultate, dok je druga...
Pročitaj više →
I faza se bavila istraživanjem šare " Izlomljenog zida" i u kojem programu bih radila. Odlučila sam se za Rhino-Grasshopper. II Faza se bavila radom na šari u navedenim programima. III-Faza se bavi proverom šare i dobijene konstrukcije...
Pročitaj više →
Treća faza istrazivanja bila je proba različitih načina da se problem preglednosti otkloni. Promene su vršene u Processing-u kao i u algoritmu u Grasshopper-u, do pozitivnih promena nije došlo. Menjanjem fotografije u realan lik umesto piktograma slika je postala manje...
Pročitaj više →
Prilikom istraživanja u proteklim fazama projekat se susreo sa mnoštvom problema, takođe i velikim brojem solucija za rešavanje samih problema. Faza 1 - fokus se postavlja na samo istraživanje odnosno rešavanje zadatog problema. Faza 2 - postepeno rešavanje problema korišćenjem...
Pročitaj više →
Tema istraživanja Poređenje 3ds Max i SketchUp softvera u izradi složenih površina na određenom modelu uz pomoć osnovnih alatki Cilj istraživanja Provera dostignuća osnovnih softverskih alatki za jednostavnije i uspešnije korišćenje na kućnom računaru Metoda istraživanja je modeliranje osnovnim alatom...
Pročitaj više →
Treća faza rada, zasniva se na vizuelizaciji PBR materijala. kao i mogućnosti kombinacije PBR materijala i teskture lista. Nakon što je materijal podešen u substance designer-u, potrebno je export-ovati teksture (Base color/Albedo/Diffuse, Reflection/Metalic, Glossiness/Roughness, Bump,...
Pročitaj više →
U prethodne 2.faze istraživanja objašnjavali smo koju ćemo temu obrađivati,pričali o optimalnom broju struna koji je potreban kako bi se neka slika sagleda,kvalitetu slike i njenim bojama,obliku u kome će se slika nalaziti kao i o načinu rada u programu processing...
Pročitaj više →
Nekada je tokom modelovanja potrebno da koristimo precizne lokalne transformacije, ali se opšti koordinatni sistem objekta neće uvek nalaziti tamo gde nam odgovara. Posmatranjem nebodera (slika br.1) i analizom njegovih glavnih elemenata uočava se njegov tipski ugao sastavljen od sajli...
Pročitaj više →
Završna faza rada na imala je par usputnih zaključaka te je rezultovala u redefinisanju faza rada, i početak novog, i veoma drugačijeg pristupa temi. Završna faza rada: U programu blender 2.8 izmodelovana su oba prostora opisana u prethodnim fazama. U scene...
Pročitaj više →
Zaključna faza istraživanja za cilj ima utvrđivanje polja primene definisanih metoda, na osnovu tri kriterijuma: Jednostavnost primene, potrebno vreme, i kvalitet dobijenog rezultata. Kvalitet se u ovom slučaju odnosi na sličnost sa referentnom fotografijom, i mogućnost manipulisanja rezultatom. 1. Fotografija - mapa Nakon kreiranja...
Pročitaj više →
Treća faza obuhvata primjenu paterna na geometriju različitih cilindričnih oblika. Uzeta su dva oblika. 1. Oblik Istraživanje je rađeno na obliku ljudskog abdomena. Ljudsko tijelo nije rotaciona površ i iz tog razloga ne mogu nastati planarne površi. Šablon se prilagodio...
Pročitaj više →
Nakon celokupne analize koncepta i pozicioniranja elemenata pod određenim uglovima na sam zid, dolazi se do postavljanja sunca iznad zida u Lumion programu, kako bi se postigao realan efekat osvetljenja u datom vremenskom periodu od 11 do 13 časova. U slučaju...
Pročitaj više →
Kako se u prve dve faze izučavao princip modelovanja i način na koji se "stvara" space saving furniture i kao rezultat dobijena mnogobrojna različita rešenja, usledila je faza broj III , a to je izrada stolice od drvenih letvica. Nakon...
Pročitaj više →
Faza III Nakon dve završene faze, uz dosta istraživanja, i završetka osnove karaktera, dolazimo do detalja. Načini na koji se: 1. Pave zavoji 2. Ubacuju materijali u odvojene subtool-ove 3. Ubacuje tekstura 1. Zavoji Izaberemo Subtool na kome želimo...
Pročitaj više →
Treća faza istraživanja podrazumeva prilagođavanje drugog auxetic šablona za rad u Rhinoceros-u odnosno Grasshopper-u prilikom simulacije udara vetra. Šablon na kom se sprovodilo istraživanje za simulaciju. Formiranje geometrije u Grasshopper-u podrazumevalo je spajanje kvadrata spojnicama sa svojim susednim parom kome pozicije tačaka idu unapred...
Pročitaj više →
U III fazi, sledi postavljanje ankete koja za cilj ima ispitivanje značaja elemenata kompozicije na fotografiji prilikom vizualizacije u arhitektonskom prezentovanju. Anketa se sastoji od 20 vizuala objekta koji su projektovani od strane dobitnika prestižne Prickerove nagrade u periodu od...
Pročitaj više →
Faza III Pošto smo u prethodnoj fazi istraživanja definisali i odlučili se za program u kom ćemo najbolje predstaviti anamorfozu senki, i isplanirali način projektovanja pomoću svetla, u trećoj fazi je jedino preostalo da se projekat izvede. Analizom prostora i odabira svetala...
Pročitaj više →
FAZA III Prve dve faze su dovele do zaključka, da je postupak stvaranja virtualne mimike lica potrebno dosta znanja i sadrži mnoga ograničenja. Za animaciju lica je potrebno veliko znanje iz oblasti anatomije glave, široko poznavanje alata 3d softvera, dobar računar za njihovo...
Pročitaj više →
U fazi 3 sledi uporedo analiziranje 3 različita oblika oblakodera, u kojoj je prvi početni oblik iz faze 2, drugi oblik je nastao torzijom prethodnog, dok je treći nastao postepenim skaliranjem od prizemlja ka vrhu njemu prethodnog oblika. NUMERIČKA...
Pročitaj više →
Finalna faza istraživanja bazirala se na pronalasku koda koje će biti univerzalan za svaku osnovu koja se postavi kao povoljan kandidat za ciljani objekat, tako smo dobili program koji iz svake osnove izvodi izdržljivu formu sa svojim nosećim elementima.Ovaj program...
Pročitaj više →
Treća faza istraživanja bavi se proverom univerzalnog koda za bilo koju lokaciju, kako proverom na više lokacija, tako i proverom odnosa parametara : -da parametri imaju jednaki značaj -da jedan parametar ima veći značaj u odnosu na drugi. Za istraživanje i kreiranje...
Pročitaj više →
Treća faza projektovanja kinetičke kiše bavi se načinom na koji će ta kinetička kiša da funkcioniše u stvarnosti. Realizovane kinetičke kiše sastoje se iz jednog velikog nosača sa velikim brojem elektromotora na koje su nakačene niti i kuglice koje se...
Pročitaj više →
Nakon dobijanja željenog ugla svetlosti Sunca od 45° (proleće/jesen) u podne, prema kojem se definišu visina slamčica i dužina bačene senke, iz prethodne faze, struktura ostaje fiksna za taj period i dalji razvoj istraživanja zasniva se na ispitivanju njene vidljivosti, čitljivosti slike, u...
Pročitaj više →
III faza istraživanja Dok je rad na prvoj fazi podrazumevao istraživanje svih nemogućih figura, iluzija koje se mogu stvoriti menjanjem ugla posmatrača i razmatranjem koji program je najadekvatniji za rad, a druga faza služila za sam proces rada, kao i...
Pročitaj više →
Metoda 1 Prednosti: Prednost ovde metode je što je broj boja struna ograničen na četiri boje. Takođe algoritam daje infomacije o dužini potrebnoj od svake boje, što značajno olakšava nabavku materijala. Izlazne informacije...
Pročitaj više →
Treća faza ispitivanja akustike sakralnih objekata predstavlja prezentovanje rezultata postignutih u okviru Autodesk ECOTECT-a. Prilikom druge faze ispitivanje istaknute su mogućnosti Ecotect-a u pogledu analiza zvuka. Za prezentaciju konačnih rezultata odabrana su tri različita načina, od čega su dva rezultata...
Pročitaj više →
U finalnoj fazi potrebno je: 1. Napraviti nove materije koristeći “Use Texture Image“ opciju. Namestiti dimenzije 10x15cm (Pločice su iste dimenzije) i smanjiti opacity na 0. Ovo je potrebno uraditi za preostala dva materijala/boje 2. Nakon toga potrebno je primeniti...
Pročitaj više →
III faza ispitivanja Završna faza istraživanja donela je konkretne modele sakralnih objekata, kao i rezultate uporedne analize programa u kojima se modelovalo. fotografija 1 - celokupni modeli iz sketchup-a na kojima se nastavlja istraživanje / ispitivanje akustike Koristeći alatke iz prethodne faze istraživanja...
Pročitaj više →
Iz prethodne faze se može zaključiti da što se tiče slike na fasadi koju formiraju paneli, najbolje su se pokazali quad i triangle, koji su sitniji i ima ih više. Kada je u pitanju analiza osunčanosti sobe, situacija je obrnuta:...
Pročitaj više →
Finalno rešenje datog problema dobijeno je međusobnom saradnjom i kombinovanjem dva zasebna procesa istraživanja, jedan je bio vezan za modelovanje, drugi za vizuelizaciju. Za postizanje željenog rezultata bilo je potrebno upotrebiti dva programa ( Rhinoceros i 3dsMax ) u kombinaciji...
Pročitaj više →
1. Faza realizovanja ideje započinje se odabirom slike koju želimo prikazati, kao primer, odabran je logo benda Nirvana koji je izuzetno jednostavan i uočljiv. Slika 1. Logo benda Nirvana Nakon toga potrebno je dobiti uputstvo za tkanje, odnosno raspored postavljanja...
Pročitaj više →
U okviru drugoe faze izvršeno je testiranje pronađenih programa za pretvaranje originalne slike u sliku sačinjenu od linija. rezultati: slika 1 ...
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja izabran je model napravljen na https://desktophero3d.com/ gde za razliku od https://www.heroforge.com/, čiji je primer modela postavljen u prvom postu, postoji mogućnost besplatnog preuzimanja većine detalja, kao i pomeranja zglobova figure, što doprinosi realističnijem izgledu. Model je...
Pročitaj više →
Druga faza ispitivanja akustike sakralnih objekata odvijaće se u Autodesk ECOTECT-u, usled nemogućnosti pristupanja i savladavanja preostalih softvera, predloženih u okviru prve faze istraživanja. Pre upoznavanja sa postavkama procesa analiziranja akustike jednog sakralnog objekta, neophodno je „importovati“trodimenzionalne modele, koji su pripremljeni u SketchUp....
Pročitaj više →
II faza ispitivanja Prethodnom fazom istraživanja došlo se do zaključka da će se sakralni objekti modelovati u programima sketchup i rhino, i da će se upoređivanjem rada u jednom i drugom programu doći do cilja, a to je dobijanje što...
Pročitaj više →
Faza II Nakon prve analize, u drugoj fazi se treba baviti analiziranjem patterna "izlomljnog zida" i načina rada Voronoi teselacije na konstrukciji koja će služiti oplemenjivanju enterijera. Pošto je u pitanju Voronoi modelovanje i upotreba Grasshopper-a kreće se od pravljenja...
Pročitaj više →
U okviru druge faze akcenat je stavljen na odabir najadekvatnijeg paterna (tesalacije) za origami savijanje kako bi bilo omogućeno širenje i skupljanje materijala po dve ose, uzimajući u obzir i količinu preklapanja materijala usled savijanja i mogućnost fabrikovanja. Za ovu...
Pročitaj više →
Proces započinje u programima Rhino i Grasshopper. Stvara se modifikovani cilindrični oblik kreiranjem 3 otvorene linije u osnovi na različitim visinama i sve tri su različito skalirane kako bi se dobio oblik abdomena. Pomoću alatke loft dobija se željeni oblik. ...
Pročitaj više →
Druga faza počinje u softverima Rhino i Grasshopper. Prvo se definiše tačka (point) koja će biti prva tačka za koju će se vezati nit sa kuglom, onda se definiše dužina trake po kojoj će biti okačene kuglice, kao i...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja posvećena je prilagođavanju auxetic šablona za rad u Rhinoceros-u odnosno Grasshopper-u prilikom simulacije udara vetra. Šablon na kom se sprovodilo istraživanje za simulaciju. Analiza patterna Primećeno je ponavljanje heksagona podeljenih na trouglove, odnosno par trouglova spojen u...
Pročitaj više →
Druga faza rada, zasniva se na odabiru lokacije, i exportovanju fajlova koji su neophodni za rad. Zbog nemogućnosti pronalaska tačnih podataka za planetu Mars, dalje istraživanje bazira se na izradi samog koda koji bi bio univerzalan za bilo koju lokaciju....
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Tesalacija U II fazi istraživanja sam se posvetila realizaciji projekta u programu ''Processing''. Cilj je da prikaz slike bude čist i prepoznatljiv kao sto je već navedeno. Prvo treba odrediti sliku sa kojom želim da se bavim i...
Pročitaj više →
1.Faza formiranja polazne osnove Forma objekta proilazi iz prvobitnog istraživanja svi faktora koji utiču na nju, u programu Rajno postavljena je najoptimalnija osnova budućeg objekta, nako toga joj dodajemo kontrolne tačke koje će nam pomoću u dodatnom oblikovanju ovog objekta...
Pročitaj više →
Nakon završene prve faze istraživanja, započinje druga u kojoj je započeto izvođenje ideje za sliku interpretiranu Brajevom azbukom. Programi koji su korišćeni u ovoj fazi su Adobe Illustrator i Rhinoceros sa Grasshopperom. Za početak druge faze uzeta je slika jabuke...
Pročitaj više →
Pozicije samog sunca naspram zida, odnosno aluminijumskih elementa, definišu senku, koja se naslikava na zid, davajući željeni efekat krila i plašta. Optimalno mesto sagledavanja je 6 metara ispred zida, obeleženo crvenom tačkom, koja je centralizovano prema muralu. Mural je visine...
Pročitaj više →
Oblast i tema istraživanja: Cilindrična anamorfoza Druga faza rada zasniva se na odabiru teme i izgleda željene figure za cilindričnu anamorfozu, modelovanju i procesu deformacije. Model će se deformisati tako da se u cilindričnom ogledalu vidi njegov odraz pre deformacije,...
Pročitaj više →
Pattern "izlomljenog zida" / Voronoi teselacija Planiram da se bavim osmišljavanjem svog patterna. Nakon istraživanja odabrala sam pattern-šaru koju možemo videti u svakodnevnom životu, a to je šara suve ispucale zemlje. Taj pattern ću prilagoditi ka svom istraživanju i...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja posvećena je modelovanju glave odabranog karaktera, analiziranju detalja i razmatranju kako na najbrži način dodji do željenih rezultata. Proces modelovanja započinje se sferom, gde se u okviru prvog koraka postavljaju osnovne mase. To su: masa glave, vrata, šupljine...
Pročitaj više →
Faza 1 podrazumevala je konačan odabir programa u kom se radi render-odlučeno je da to bude blender 2.8, zbog lakšeg postizanja efekta "clay" rendera. Opisi prostora stana br. 50: "Treba reći da ovaj stan-br. 50-odavno uživa ako ne lošu onda...
Pročitaj više →
1.Formiranje polazne osnove paviljona Ovu fazu potrebno je započeti odabirom polazne osnove iscrtane u programu Rhino, koja predstavlja osnovno polazižte u generisanju forme paviljona. Potrebno je formirati sklop jedne ili više površina i podeliti iste (komandom Rebuild) na određen broj segmenata...
Pročitaj više →
Druga faza rada, zasniva se na kreiranju PBR materijala potrebnog za vizuelizaciju paviljona. Strategija za formiranje PBR materijala – puzavice, uradjen je metodom Bottom – Up , kao što je navedeno u fazi I. 1.Height information Prvobitno se kreiraju...
Pročitaj više →
Nakon analize i odabira 10 objekata kojim se bavimo, prelazimo na drugu fazu istraživanja. Od odabranih objekata, preuzimamo 5 objekata iz arhitektonskog opusa, dobitnika Prickerove nagrade od 2016 do 2020. Za drugih 5 objekata biramo objektekoji su ocenjeni kao primeri...
Pročitaj više →
Druga faza rada započinje istraživanjem o potencijalnim načinima fabrikovanja papirnih blokova. Unapred se određuju dimenzije osnove bloka, što će u ovom slučaju biti 10x10cm, u nastavku procesa definiše se i treća dimenzija. Nakon toga određuje se pogodna vrsta papira, tačnije...
Pročitaj više →
FAZA II Teško je odglumiti neki izraz lica, ukoliko osoba zaista u tom trenutku nije vesela, ljuta ili uplašena. Naučnici kažu da je samo jedna od deset odoba u stanju da po želji precizno kontroliše spoljne mišiće lica. Eksperimentisanjem, vidjećemo...
Pročitaj više →
Faza II Osnovni cilj faze II bio je istraživanje najboljeg i najbržeg rešenja za datu temu u nekim od ponuđenih programa. Ispitivanjem različitih formi, geometrijskih oblika, vizura, samog svetla koji je i glavni izvor za željeni efekat, kao i drugih...
Pročitaj više →
Nakon završene prve faze istraživanja, sledi druga faza što podrazumeva modelovanje Bolon Blanc stola uz pomoć programa Rhinoceros i Grasshopper. Kao prvi korak u ovoj fazi sagledava se gotov 3D model stola za lakše uočavanje detalja i analiziranje. Drugi korak...
Pročitaj više →
Kako bismo napravlili sistem za kontrolisanje svetlosti pomoću iris blendi prvo je potrebno napraviti mehanizam pomoću kojeg se iris blene pokreću. Iris blende imaju više vrsta mehanizama pomoću kojih se pokreću ali dve najpopularnije i najpouzdanije varijante su: 1. Iris...
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja cilj je analiza metoda spajanja šablona i određivanje najbolje metode za dalji nastavak rada. Analizirane su dve metode: 1. Metoda pravljenja šablona koristeći Parakeet komponentu za Grasshopper Ova metoda predstavlja brz i lak način za spajanje šablona...
Pročitaj više →
Cilj druge faze bio je rešavanje problema podele objekta na delove, tako da se, gledano pod 45° prikažu smislene reči, a da struktura ostane ista gledano spreda. Prvo je struktura (slika/obojena silueta) extrudovana i krajnje izvučeno lice scaleovano, nakon čega je struktura...
Pročitaj više →
FAZA II Osnovni cilj druge faze bio je istraživanje forme, eksperimentisanje sa nemogućim figurama, Penrose stepenicama, perceptivnim inverzijama i sa načinom posmatranja samog objekta. Takođe, animacija je imala ključni faktor, definišući sam finalni objekat i na koji način će on...
Pročitaj više →
Faza II Istraživanje i pažljiva izrada celokupnog karaktera, kao i njegovih detalja, govori mnogo o tome na koji način se odredjeni lik ponaša i pokreće, pa i kako razmišlja. Da bi se fizički izgled uklopio sa psihom karaktera, potrebno je...
Pročitaj više →
Istraživanje na koji način putem programa Grasshopper doći do idealnog rešenja za zadatu temu. Ideja je da se trougaoni fragmenti koji se podižu i spuštaju implementiraju na kvadratnu površinu, koja ustvari predstavlja zid tj. pod. Istraživanjem na koji način su trouglovi...
Pročitaj više →
Nakon prve analize, u drugoj fazi se treba baviti analiziranjem oblika panela koji je najbolji u zadovoljavanju, i interpretacije neke slike na samoj fasadi objekta (u ovom slučaju sobe) i kontrole upada sunčevih zraka u enterijer. Pre svega, pošto je...
Pročitaj više →
II faza istraživanja podrazumevala je realizaciju "String arta" u prethodno navedenom programu "Processing".Cilj je bio napraviti sliku sa različitim brojem struna u rasponu od 500 do 1500, kako bi korisnici mogli da vide šta je u pitanju. Na samo početku potrebno je...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja podrazumeva formiranje portreta koristeći dve različite metode. Metoda 1 Metoda 1 zahteva da se odabrana slika razloži na RGB komponente kako se za dobijanje upustva za tkanje koristi kod koji zahteva crno-bele slike (link:https://github.com/christiansiegel/knitter) Slike je potrebno...
Pročitaj više →
U okviru druge faze istraživanja ispitan je render koji prikazuje pogled panorame od 360 stepeni. Bitan faktor prilikom istraživanja primene efekta kaleidoskopa u arhitekturi predstavlja sama perspektiva posetioca, kao i njegov položaj. U ovoj fazi ispitan je render koji ima mogućnost...
Pročitaj više →
Istraživanje: Prvi korak druge faze rada na ovom istraživanju bila je odluka o tome kakva forma bi bila najpogodnija za dobijanje željenog rezultata i koji programi bi bili najbolji alati za izradu istog. Analiziranjem principa na osnovu kojih bi kaleidoskop...
Pročitaj više →
Nakon što smo u prvoj fazi analizirali problem sagledavanja slike i vrste materijala koji će se upotrebiti, možemo da pristupimo dubljoj analizi zadatka. U II fazi konkretizovan je rad u sledećim programima: Rhino i Grasshopper. STEPENIŠTE Prvi korak u programima...
Pročitaj više →
U okviru druge faze istraživanja ispitana su svojstva fotografija potrebna za dobijanje kvalitetnih mapa, kao i proces pretvaranja tih fotografija u mapu ili/i geometriju. Na osnovu fotografije plitkog reljefa...
Pročitaj više →
Pokušaj simulacije savijanja papira pomoću Rhinocerosa-a,Grasshopper-a i Kangaroo-a počinje iscrtavanjem šablona po kom će se vršiti savijanje papira tj. mesh-a. S obzirom da u istraživanju nije pronađen ni jedan alat dizajniran specijalno za curved folding, korišćeni su alati namanjeni simulaciji...
Pročitaj više →
U okviru druge faze treba: Izabrati sliku od koje želimo da napravimo 3D anamorfozu, ili koristeći programe kao što su Rhino 6 i Grasshopper napraviti 3D model koji želimo da pretvorimo u 2D sliku. Inspiracija za 3D Model https://steemit.com/mathematics/@vilmas30/the-secret-of-3-6-and-9-never-explained-by-nikola-tesla-caput-liberum 3D model: Nakon...
Pročitaj više →
Na zadatoj lokaciji postavlja se tačka na parceli koja će određivati položaj objekta. Tački su dati parametri kretanja po x i y osi kako bi se moglo uticati na detaljniji položaj kasnije dobijenog objekta. Za početni oblik zadaje se krug...
Pročitaj više →
III faza se odnosi na implementaciju proširene realnosti u glavni projekat. 1) Izrada pečata (targets) koje će softver prepozanavati. |AutoCAD i Photoshop| 2) Modelovanje objekata koji se povezuju sa odgovarajućim pečatima. |SketchUP| 3) Rad u softveru Unity. Unošenje licence...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja zasnivala se na pravljenju algoritma, u Grasshopper-u, koji bi omogućio realizaciju ideje. Prva stavka u realizaciji bila je dobijanje najrelevantnijih odnosa površine na kojoj ću interpretirati željenu sliku. Zatim sam površinu izdelila na piksele (kvadove) čiji broj...
Pročitaj više →
II faza ovog istraživanja podrazumeva konkretan rad u prethodno navedenim programima. Kombinacija CADMAPPER-a i AutoCAD-a se pokazala kao gori izbor. Veoma sužen izbor pri odabiru gradova koji se mogu skidati besplatno i ograničenje na 1km² u slučaju potrebe za drugim gradovima...
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja bavio sam se izučavanje programa Grasshopper i u uz pomoć istog sam počeo da modelujem svoj rising furniture. Rad je započet definisanjem pravougaone površi sa koje su izdvojene dve kraće naspramne prave koje sam kasnije uz...
Pročitaj više →
II faza ovog istraživanja podrazumeva konkretan rad u prethodno navedenim programima. Cilj je napraviti nekolicinu pečata koji će predstavljati objekat i pojedinačne komade nameštaja koji bi trebali da se nezavisno pomeraju u imaginarnom prostoru i na taj tačin omoguće uređenje...
Pročitaj više →
Tema istraživanja - Portret od isječka krugova sa zajedničkom tačkom radiusa. Problemom kojim želim da se bavim jeste na kojem programu je najbolje i najjednostavnije postići ovaj efekat portreta. Programe koje sam izučavao su Photoshop, Archicad i Rhino-Grasshoper. Prilikom istraživanja...
Pročitaj više →
Model karaktera i njegova tekstura su spremni za "export" u druge programe i korišćenje u svrhe video igara. "Riggovanje" celog modela je izvedeno tako što je "root zsphere" postavljen u donjem delu modela odakle se dalje granaju ostali elementi i zglobovi...
Pročitaj više →
Postepeno korišćenje komande "DynaMesh", da bi se formom lakše upravljalo dok je broj poligona nizak, a kasnije povećavao za detaljnije modelovanje, se pokazalo kao efikasan način za brz rad. Karakteru su dodati osnovni detalji uz pomoć alatki "Standard Tool", "Move Tool" i "Insert Mesh...
Pročitaj više →
Vetrovi mogu naneti velike štete objektima koji mu pružaju otpor, pogotovo višespratni. Veoma je teško kontrolisati količinu vazduha koja prodre u objekat. Zatvaranjem svih otvora na fasadi sprečava se prodor jakog vetra kroz objekat, ali i prirodna ventilacija, dok je...
Pročitaj više →
SPAJANJE MODE I TEHNOLOGIJE Ova tema se bavi istraživanjem mogućnosti kombinovanja mode i generativnog dizajna. Generativni dizajn predstavlja definisanje geometrije koja koristi određene algoritme na bazi ulaznih parametara. Generativni dizajn je tehnika koja se često vidi u arhitekturi i to...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Teselacija i origami Tema istraživanja: Geometrijski precizno plisiranje tekstila u cilju dobijanja određenih karakteristika i formi odevnih predmeta, korišćenjem papirnih kalupa dobijenih primenom teselacije i origami savijanja. Jedna od karakteristika ovakvog pristupa proizvodnji tekstila, pored zanimljive estetike jeste...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Tesalacija Tema istraživanja: Primena prostornih čestica u prostoru koje je moguće sagledati iz jedne karakteristične tačke. Problem: Nalaženje načina za realizaciju projekta koji će na najbolji način prikazati strukturu koja je jasna i prepoznatljiva. Metoda: Pravljenje odgovarajućeg...
Pročitaj više →
Tema istraživanja je ponašanje auxetic materijala. Auxetic materijali imaju posebnu unutrašnju strukturu i način na koji se deformišu kada se rastežu tj kada na njih sila ne djeluje osno. Cilj istraživanja je stvaranje komada odjeće koji bi odgovarao kod 2...
Pročitaj više →
Oblast: Kinetička fasada sastavljena od pomerajućih panela Kinetičke fasade - Kako je, zbog globalnog zagrevanja, svaka godina toplija od prethodne, arhitekte se susreću sa problemom sunčevih zraka i kako se zaštititi od njih. Jedan od rešenja bi svakako bio kontrolisanje upada...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Teselacija – popločavanje ravni koristeći jednu ili više vrsta geometrijskih oblika. Tema istraživanja - Interpretacija slike putem zapreminskih elemenata (slamčica) u kombinaciji sa anamorfozom svetlosti i senki. Slamčice različitih visina se koriste kao element pomoću kojeg se...
Pročitaj više →
Tema istraživanja – Generisanje slojevite nadstrešnice primenom šablona sastavljenih od postojećih tradicionalnih motiva. Problem – Sastavljanje šablona koji može da se reprodukuje na određenu formu nadstrešnice, odabir adekvatne lokacije i forme nadstrešnice. Metoda – Istraživanje načina spajanja motiva teselacijom u...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja je formiranje slike u boji korišćenjem struna. Trenutno postoji mnogo resursa za formiranje crno-belih slika od struna, što nije slučaj za slike u boji, te je primena ove tehnike retka i ograničena na svega nekoliko ljudi, od kojih...
Pročitaj više →
_ Oblast istrazivanja je tesalacija. _ Tema: Primena struna u generisanju slika. _Sta je String art ? String art je vrsta umetnicke tehnike ,kod koje se pomocu povezivanja odredjenog broja struna dobija odgovarajuca slika. _Problem: koji postoji kod ovog String art-a...
Pročitaj više →
Istraživanje: Primena interaktivne površine koja se nalazi u automobilu na određene prostore u arhitekturi. Problem: Problem koji nastaje jeste taj da je komplikovana izrada mehanizma koji pokreće interaktivne segmente, tačnije moglo bi se aplicirati više načina pomeranja segmenata ali ključnu ulogu...
Pročitaj više →
TEMA I OBLAST ISTRAŽIVANJA: -Oblast istraživanja je anamorfna teselacija, formiranje lika na čelima stepenica uz pomoć zelenila. PROBLEM: -Odabir lokacije -Stepenice se ne koriste -Sagledavanje slike -Postavljanje zelenila -Odabir adekvatnog materijala NAČIN REŠAVANJA PROBLEMA: -Nakon proučavanja prostora u Novom Sadu...
Pročitaj više →
/ Oblast i tema istraživanja je fabrikovanje ploča nepravilnog oblika za takvu vrstu tesalacije koja omogućava da se puzla nastavlja gde god da se postavi, bez definisanog okvira. / Beskonačne puzle su nova vrsta slagalice koje nemaju fiksni oblik, početnu tačku niti ivice. / Napraviti...
Pročitaj više →
Arhitektonska vizualizacija iz dana u dan napreduje nudeći nam fotorealistične prikaze i animacije kako enterijera tako i eksterijera. Ono što smatram da je problem sa tim pristupom je nemogućnost interaktivnosti izmedju arhitekte i investitora. Proširena realnost nam nudi novi tip...
Pročitaj više →
Tema istraživanja nastala je kao mešavina različitih načina prikazivanja slike, string art, layered images i prostorna anamorfoza. Izazov koji se nameće je kombinovanje ovih tehnika i njihovo skladno funkcionisanje zarad prikaza željene slike. Za željeni rezultat biće mi potrebna kombinacija...
Pročitaj više →
Tema istraživanja obuhvata postupak generisanja "kinetičke kiše" kao umetničke instalacije, koncept za konkretnu umetničku instalaciju u nekom prostoru kao i način dobijanja željene transformacije bez upotrebe motora i programskog koda. Kinetička kiša kao umetnička instalacija na aerodromu Changi u Singapuru Jedan od...
Pročitaj više →
/ Oblast istraživanja je modelovanje / Tema : izrada modela BOULON BLANC stola, analiziranje i priprema za izvođenje radnog modela / Šta je BOULON BLANC sto? To je sto koji može da se transformniše...
Pročitaj više →
Tema istraživanja predstavlja generisanje i vizuelizaciju paviljona formiranog od štapastih elemenata primenom voronoi strukture. Problem ovakvog načina formiranja paviljona ogleda se u kompleksnosti generisanja strukture uz pomoć ravanskih elemenata bez primene skupih tehnika fabrikacije, kao što su 3D štampa, varenje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja : Fotografija u arhitekturi Fotografija predstavlja jedan od najznačajnijih vidova izražavanja arhitekture današnjice. Billo da se radi o komercijalizaciji objekata ili o posmatranju arhitekture kao umetničkog dela… Fotografija omogućava prenošenje poruke koju arhitektura želi da pošalje, reklamu...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja : Primena PBR (Physically-Based Rendering) materijala u arhiteknoskoj vizuelizaciji. Istraživanje se bazira na kreiranju PBR materijala – PUZAVICE. Razlog generisanja ovog materijala sagledava se u tome jer je reč o proceduralnom materijalu, na kom mogu da se vrše...
Pročitaj više →
M. C. Escher jeste holandski umetnik i grafičar, koji se pretežno bavio percepcijom prostora, relativnošću i paradoskima. Njegov rad je poslužio kao inspiracija mnogima, koji su dalje nastavili da se bave takozvanim nemogućim figurama i objektima. Tema ovog istraživanja biće upravo...
Pročitaj više →
Tema: Dinamična igra senki, generisana suncem i veštačkim osvetljenjem. Cilj: Postizanje višeg nivoa kombinacije senke i arhitekture, fokusirajući se isključivo na eksterijer, dodavanjem umetnosti, poklanjajući mu novo lice. Naslikani mural na zidu na određenoj lokaciji, treba da se transformiše...
Pročitaj više →
Tema istraživanja - Primena kaleidoskopa u efemernoj strukturi / uticaj svetlosti na enterijer Problem i cilj istraživanja – Utvrđivanje optimalnih pozicija primenjenih geometrijskih elemenata. Ova tema nije naročito zastupljena u arhitekturi, a efekat kaleidoskopa ima isključivo estetsku primenu u arhitektonskoj...
Pročitaj više →
Tema istraživanja - Primena kaleidoskopa u efemernoj strukturi / uticaj svetlosti na enterijer Problem i cilj istraživanja – Utvrđivanje optimalnih pozicija primenjenih geometrijskih elemenata. Ova tema nije naročito zastupljena u arhitekturi, a efekat kaleidoskopa ima isključivo estetsku primenu u arhitekturi....
Pročitaj više →
Tema istrazivanja : Creating Voronoi Tessellation Problem i cilj istrazivanja- modelovanje zivotinje Voronoi teselacijom u vidu lampe Nakon ispitivanja i odabranog geometrijskog tela za lampu smislili smo nacin modelovanja. Vršeno je istraživanje različitih oblika...
Pročitaj više →
3D anamorfoza - Anamorfoza je izobličena projekcija ili perspektiva koja zahteva od posmatrača da zauzme određenu tačku gledišta. Neki od medija u kojima se koristi su slika, fotografija, skulptura i instalacija, igračke i specijalni efekti filma. Inspiracija: za Anamorfozu: https://link.springer.com/article/10.1007/s00004-016-0298-4?fbclid=IwAR009Ph01JN_9APD5Qty4TpWwtjmKg5kpnpP8qqDI7G-fEO65LoGRahnwBY#Fig19...
Pročitaj više →
Oblast i tema istraživanja: Cilindrična anamorfoza. Anamorfoza je projekcija ili perspektiva koja od posmatrača zahteva zauzimanje posebnog gledišta da bi rekonstruisao sliku. Istraživanje se zasniva na modelovanju nepravilne skulpture koja se reflektuje na cilindričnoj površini koja pogledom sa izvesne tačke...
Pročitaj više →
TEMA I OBLAST ISTRAŽIVANJA - izrada anamorfne skulpture od struna na osnovu slike PROBLEM - verodostojnost dobijene slike originalu i tehnici korišćenoj za njeno nastajanje NAČIN REŠAVANJA PROBLEMA - izvlačenje 5 layera (svaki treba da sadrži piksele sa istom/sličnom nijansom boje) iz originalne...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja je anamorfoza pomoću senki. Tema je formiranje strukture koja baca željenu senku pod odgovarajućim svetlosnim izvorom. Konkretno, cilj je napraviti 3D strukturu sačinjenu od slova u prostoru, koristeći obojene transparentne materijale, koja bi projektovala senku u obliku obojenog...
Pročitaj više →
Često je pri modelovanju prostora potrebna primena posebnih tekstura i topografija na određenim površima, što ne može biti zadovoljeno klasičnim seamless teksturama koje se mogu pronaći na internetu. Umesto teksture, modelovali bi se plitki reljefi na površima, što nije jednostavno...
Pročitaj više →
Tema istraživanja je pronalaženje optimalnog postupka modelovanja One Thousand Museum (Zaha Hadid Architects) u 3ds Max-u. Razmatrajući primer postupka modelovanja One Thousand Museum koji se deli u nekoliko faza kao što su: strukturalni elementi, ploče spratnosti, egzoskelet, jezgro i posmični...
Pročitaj više →
Tema istraživanja: Modelovanje algoritma za pripremu pravljenja slojevite strukture od papira Problem: Odabir adekvatnog materijala za izvodjenje fabrikacije,način sklapanja strukture tako da se njena forma ni u jednom momentu ne naruši, smanjenje trajanja procesa i način modelovanja tako da više modela...
Pročitaj više →
Tema istraživanja - Akustika u sakralnoj arhitekturi Problem i cilj istraživanja - Ispitivanje reverberacije (vreme trajanja zvuka), prenosa zvučnih talasa i stvaranje eha u sakralnim objektima Uzimajući u obzir značaj akustike u odvijanju gotovo svih funkcija sakralne arhitekture, neophodno je ispitati na...
Pročitaj više →
Daylighting i green energy postaju sve bitniji faktori u projektovanju objekata i sve više se javlja potreba za alternativnim rešenjima. Iris blende se već dugo vremena koriste kao sretstvo za kontrolisenje svetla koje upada u objektiv kod fotoaparata ali tema...
Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava