Studije intraktivnih fasada 01

Osnovna ideja je stvaranje elemenata fasade koji reaguju na dnevno osvjetljenje, odnosno na poziciju sunca i  intenziteta svjetlosti (doba dana). Pocetna faza studija su interaktivni brisoleji (venecijaneri) koji se zatvaraju ako je svjetlost jaca, odnosno otvaraju ako je slabija. Osim osnovnih alata za modelovanje naocigled jednostavne geometrije koristeni su bones sistemi i wire parametrizacija.

Published
Categorized as 00 Radovi

Definisanje elementa popločanja u funkciji oblaganja površi 01

Izgled osnovnog elementa popločanja definisan je u AutoCADu te kao spline importovan u 3ds Max gde u konkretnom slučaju u osnovi u obliku kvadrata čije su stranice editovane do željenog oblika, tako da kada se postave u niz u jednom ili oba pravca u ravni dobijete (ne)skladnu formu.
Import…>Editable Spline>Weld>Editable Poly>Extrude>Array>Inset>…
Bilo bi od koristi koristiti i randomajzer kako bi se dobili oblici koji imaju/nemaju smisla i na taj način ispitati mogućnosti upotrebe ovih alata i elemenata..

Published
Categorized as 00 Radovi

ThreeClick trellis 01

Plugin za 3d Studio Max kojim se lako i brzo prave rešetkaste konstrukcije oko definisanih površina, na odredjenoj udaljenosti i određenih dimenzija otvora i same rešetke. Ideja je da se na osnovu tradicionalnih tehnika modelovanja napravi plugin u MaxScript programskom jeziku, kojim bi se ubrzao i optimizovao proces modelovanja ovakvih i sličnih konstrukcija.

Published
Categorized as 00 Radovi

Rotirajući Radnički Univerzitet 01

Prizemlje objekta je u svakom trenutku u istom položaju, dok se sve ostaleetaže rotiraju. Svaka pojedinačna etaža(2-13) je wire parameters-om povezana saprvom etažom, u jednom smeru(1-2, 1-3, 1-4…). Povezane su tako da se rotirajuoko z ose, svaka etaža za različiti broj puta u odnosu na predhodnu…Na priloženoj “max animaciji” se etaže od nultog položaja zarotiraju za 180º ivrate u početni položaj.Želim da pronañem jos mogućih rešenja i model, koji je trenutnokonceptualni, dovedem do nivoa modela objekta.

Published
Categorized as 00 Radovi

cities twins 01

Spajanjem urbanih repera gradova pobratima Novog Sada, kao sto su Shukov towers iz N. Novgoroda, Floriantum iz Dortmunda i Radnickog uni. iz Novog Sada dobice se novi objekat, neobicne forme i pomalo ironicne funkcije . Za spajanje ovih urbanih repera koristice se alatka iz podnivoa compound objects, boolean !

Published
Categorized as 00 Radovi

Studija neorjentabilnih povrsi (mebiuseva kriva) 01

– Rad na pomenutoj temi vrsi se sa ciljem pronalazenja parakticne upotrebe datih povrsi kao i definisanje psihickog svojstva koje proizvode. Matematicki definisanim povrsinama dodjeliti subjektivitet kao esencijalnu kariku stvaranja autenticnosti projekta. Okvirni ciljevi, ” roller coaster trainputanja, trening staza planinara …
–  rad na problemu pocinje od formiranja produzenog primitivnog tijela koje max softver sadrzi u sebi (torus knot), do apliciranja modifikatora,  twist, band, shell i ffd. Na modelu su primjenjivane i ustaljene opcije ( edit poly_edge_loop_delete)
Published
Categorized as 00 Radovi

Pokretni paneli 01

Trenutni model je radjen uz pomoc LookAt Constraint-a, to je bio najbrzi nacin da se nesto izanimira, medjutim u ovom slucaju ima velike nedostatke. Sad krecem da radim na wire parametrima. Imala sam problema sa SurfDeform ili PatchDeform, ako triangulacija modela nije dobra onda nece lepo da zalepi ploce.

Published
Categorized as 00 Radovi

vizuelizacija forme 01

Tema sa zasniva na poboljsavanju tehnika vizuelizacije 3d formi, koriscenjem vise alatki kao sto su vray i razne alatke u photoshopu. Cilj je smanjenje potrebnog vremena renderovanja i podizanja opsteg kvaliteta prikaza na visi nivo.

Published
Categorized as 00 Radovi

forMAketa 01

Kako do konceptualne/probne makete?
korisceni programi: 3ds Max, Photoshop (illustrator/coreldraw)
nacin rada: izmodeluje se (osnovna) geomterija objekta, izrenderuju se pogledi upravno na sve fasadne ravni, fasade objekta spojene u jedan “photoshop” fajl se odstampaju u odredjenoj razmeri. Stampani medij se prostorno izdeformise (isavija) i spoji u jednu 3d figuru koja predstavlja konceptualnu ili probnu maketu trenutnog projektantskog ucinka

 

Published
Categorized as 00 Radovi

Aktivni zid 01

Alatke koje su koriscene pri modelovanju  i animiranju segmenta i celog zida su edit spline i edit poly komande, patch deform, wire parametars, curve editor, i auido controler. Nakon modelovanja, u scenu se uvodi helper koji se attachuje na objekat ili osobu u modelu koja se naknadno pomera pri animiranju a zid pri tom reaguje na pomeranju istog. Audio kontrola se uvodi kako bi isti zid odnosno fasada imala konstantu reakciju bez obzira na prolaznike.

Published
Categorized as 00 Radovi

Vežba_05

Float expression [file]

Analizirati različite slučajeve odnosa atraktora i objekta, menjajući parametre i svojstva oba elementa.

Published
Categorized as Vežbe

Vežba_04

Parametarsko modelovanje GRID [file]

Kombinacijom alata (modifikatora) razviti strategiju za modelovanje zadatog objekta, tako da ostanu sačuvani parametri karakterističnih elemenata za naknadno intervenisanje na modelu.

Published
Categorized as Vežbe

Vežba_03

Parametarsko modelovanje UVOD [file]

Kombinacijom alata (modifikatora) razviti strategiju za modelovanje zadatog objekta, tako da ostanu sačuvani parametri karakterističnih elemenata za naknadno intervenisanje na modelu.

Published
Categorized as Vežbe

Vežba_02

ARCAM centar – SOLID [file]

Zakrivljenu površ opne ARCAM centra izmodelovati modifikovanjem MESH primarnog geometrijskog tela (kvadra). Uočiti karateristične projekcije i položaje ravni datih fasada. Na osnovu datih alata razviti najoptimalniju strategiju za generisanje opne.

Published
Categorized as Vežbe

Vežba_01

ARCAM centar – NURBS [file]

Zakrivljenu površ opne ARCAM centra izmodelovati NURBS izvedenim površima.Uočiti karateristične projekcije i položaje ravni datih fasada. Na osnovu datih alata razviti najoptimalniju strategiju za generisanje opne.

Published
Categorized as Vežbe

Dobrodošli

Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi Ovo je blog predmeta Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi.

Published
Categorized as Opšte