Za praktičnu primenu ove metode odabrala sam popunjavanje odvaljenog dela zida u ulici Laze Telečkog. Nakon što sam izvršila podešavanje kamere, prvenstveno white balance-a, I nakon postavljanja markera, usledilo je fotografisanje samog zida. Fotografije istom metodom kao I u prethodnom postu ubacujemo u program I postavljamo markere, kako bismo model mogli da skaliramo I radi… Continue reading Formiranje geometrije upotrebom fotogrametrije – faza III
RADOVI
3. Modelovanje Objekta Dancing House
Nakon istraživanja i modelovanja u programima 3ds Max i Rhino, došla sam do zaključka da je lakše i preciznije modelovanje u 3ds Max-u. Dok je u programu Rhino bilo potrebno mnogo više vremena za modelovanje i bilo je neophodno dodatno korigovanje oblika objekta. Prilikom modelovanja u programu Rhino susrela sam se sa problemima koje sam… Continue reading 3. Modelovanje Objekta Dancing House
Stambena jedinica u modulima (3/3)
Velika mobilnost postignuta je sklopivom strukturom samog objekta. Rasklopljen, on se sastoji iz dva glavna “paketa” od kojih jedan sadrži okvir, a u drugom se nalaze zidni paneli, staklo se zasebno dopremljuje. Svaki od paketa mogu preneti četiri čoveka, time je rešen pristup čak i ekstremno nepristupačnim terenima, što povećava upotrebljivost ovog koncepta u divljini.… Continue reading Stambena jedinica u modulima (3/3)
Anamorphic illusion IV
FINALNI REZULTAT A ovako to izgleda postavljeno u prostoru:
Anamorphic illusion III
Poslednja faza rada odnosila se na igranje bojom. Ovaj put sam izabrala žutu, ali se u suštini isti efekat može dobiti uz pomoć bilo koje boje. Polja sam bojila po principu da je svako drugo obojeno, dok su oni između ostajali bijele boje. Na kraju sam u centralnom dijelu koristila Gradient Tool i uz različite… Continue reading Anamorphic illusion III
Anamorphic illusion II
Nakon što sam istražila i odlučila koji oblik želim dobijem, pristupila sam iscrtavanju podloge. Počela sam od jednostavnog oblika elipse, koji sam, da bi iluzija bila što realnija, transformisala uz pomoć Warp-a i došla do oblika jajeta. Zatim sam kopirala i ofsetovala oblik onoliko puta koliko je bilo dovoljno da prekrijem čitavu površinu lista. Nakon… Continue reading Anamorphic illusion II
Faza III
U finalnoj fazi rada uradila sam trodimenzionalni prikaz osmišljenih pločica da bih prikazala kako bi one izgledale kada se dodjau boje materjali i kada se one poredjaju da daju željeni efekat.
Anamorphic illusion I
U prethodna dva posta bavila sam se temom optičke iluzije u ravni. Prvobitna ideja je bila da napravim Optical Illusion Room kombinacijom distorzije ravne površi i anamorfoze. Usljed nedostatka vremena i problema sa fajlom, odlučila sam da nešto izmjenim temu, te sam počela istraživati iluzije i kako one utiču na naš mozak slika 1. 3D Street Art Illusions… Continue reading Anamorphic illusion I
Teselacija – analiza treća, poslednja faza
Koristeći transformaciju i mirorovanje, kako je objašnjeno u predhodnoj fazi dobili smo finalni dizajn koji liči na noja. U ovoj finalnoj fazi prikazaćemo naše rešenje i kako smo mi dizajnirali ovu pticu u našem dobijenom geometrijskom obliku kroz transformaciju i mirorovanje. Dobijeni dizajn se može koristiti da kalupom i izlivanjem dobijemo neku keramičku pločicu ili… Continue reading Teselacija – analiza treća, poslednja faza
Generisanje anamorfnih prostornih struktura-Faza 3
U prethodne dvije faze izvršila sam modelovanje prostorne strukture. Faza 3 se zasnivala na renderovanju sturkture i njenim smještanjem u prostor. U ovoj fazi koristila sam 3D max i Photoshop.
Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja – faza IV
Zaključak Nakon pripreme za sečenje i laserskog sečenja odabranog materijala (hamera), sklopljena je finalna maketa dela sa mehanizmom irisa primenjenom na lampi. Zahvaljujući istraživanju na fizičkom modelu, došle smo do zaključka da je mehanizam ostvariv a efekat koji smo želele da postignemo uspešan. Istraživale smo finalni produkt – senke koje lampa baca, mogućnosti podešavanja otvora… Continue reading Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja – faza IV
Final – Modelovanje geometrije imaginarnih likova – 3ds max – unwrap uvw, materijalne grupe i osnova materijalizacije
Uvod i plan rada Nakon sto smo izmodelirali svu geometriju na 3d obliku, potrebno je planirati i urediti ceo karakter tako da nam kasnije bude lakse da ga koristimo / rigujemo / obojimo. Nacin na koji smo do sada uklapali geometriju ce se pokazati presudan od ovog koraka na dalje. Koriscenje kombinacije alata poput turbo smootha i… Continue reading Final – Modelovanje geometrije imaginarnih likova – 3ds max – unwrap uvw, materijalne grupe i osnova materijalizacije
Generisanje linijske potkonstrukcije – faza 4
Poslednja faza ovog zadatka se sastoji u 3d štampanju spojeva i proveri njihove izvodljivosti i eventualno uočavanje problema koji nisu predviđeni za vreme modelovanja. Priprema za 3d štampanje je urađeno u softveru Cura, a samo štampanje je vršeno na štampaču Ultimaker 2+. Priprema za štampu Nakon bake-ovanja spoja u grasshopper-u, model je potrebno eksportovati u… Continue reading Generisanje linijske potkonstrukcije – faza 4
Modelovanje geometrije slobodne forme – završna faza
U završnoj fazi generisanja Vault slobodne forme, bilo je potrebno ponoviti postupak izrade u RhinoVault plug-in iz drugog posta, ovaj put sa tačnim dimenzijama lokacije na kojoj treba da se izvede Vault struktura u galeriji “Đura Kojić” na Departmanu za arhitekturu i urbanizam, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. Prvi korak je bio detaljno merenje lokacije… Continue reading Modelovanje geometrije slobodne forme – završna faza
Modelovanje dela imaginarnog lika pomoću T-splines-a II faza
U drugoj fazi rada sam morala da krenem od samog početka zbog greške koje sam prilikom prve faze napravila. Proces modelovanja: Pomenuto u prethodnom post-u, nakon ubačenih fotografija i izvučenih vođica korišćenjem alatke curve, izvukla sam osnovni oblik pipaka. Pomoću standardnog pipe, sam linijama zadala debljinu time što sam na različitim delovima stavila drugačiji prečnik.… Continue reading Modelovanje dela imaginarnog lika pomoću T-splines-a II faza
Modelovanje zakrivljene površi objekta Heydar aliyev center (faza 3)
Cilj u poslednjoj fazi istraživanja je dobiti talasaste površi, i staklene površine. Pomoću operacija LOFT i SMOOTH sam dobijao zaobljene i talasaste površi, što je bio i cilj u poslednjoj fazi istraživanja. Staklene površine su pravljene preko elementa Box. Deo staklenih površina je dobijen sečenjem elementa Box pomoću BOOLEAN operacija, a takođe je korišćena… Continue reading Modelovanje zakrivljene površi objekta Heydar aliyev center (faza 3)
Modelovanje ravanskih slika pomoću otvora na fasadi-faza 3
Nakon što sam u Grasshopper-u izdelila površ na segmente i odredila raspored i veličinu poligona, model sam prenela u ArchiCad kako bih se posvetila detaljima i pripremila sve za finalni render. Neke otvore sam izbrisala, neke samo pomerila, a sve to u cilju dobijanja što realnije slike. Kada sam napokon dobila željeni rezultat, napravila sam… Continue reading Modelovanje ravanskih slika pomoću otvora na fasadi-faza 3
Teselacija faza III
Prilikom rada vršeno je istraživanje različitih oblika, postavljenih na mesto piksela. Odabran je trougao kao odgovarajući oblik, zbog jednostavnosti izrade mogućeg modela. Prva faza – Dobijeni lik formiran trouglovima na mestu piksela Dalje istraživanje je vršeno u drugim softverima i predstavlja završnu fazu rada. Korišćeni su softveri Rhino i Archicad, gdje je ivicama svakog trougla… Continue reading Teselacija faza III
Fabrikacija voronoi lampe – Faza III
Proces fabrikacije podrazumijeva pripremu fajlova za rad na nekoj mašini, potrebno je pripremiti fajlove tako da mašina može čitati podatke kako bi izvšila naredbe koje želimo. U ovom slučaju fabrikacija se radi na laserskom sjekaču. Pripremu fajlova sam započela tako što sam razvila mrežu lampe koju sam kreirala i na tu mrežu postavila dobijeni patern… Continue reading Fabrikacija voronoi lampe – Faza III
Modelovanje voronoi lampe – Faza II
Proces modelovanja lampe pomoću softvera Rhinoceros i Grasshopper započet je kreiranjem forme u Grasshopperu zbog mogućnosti veće kontrole nad modelom. Osnova projekta je kubus započet komandom Rectangle, sa kojim su povezane dimenzije. Površinu stvaram komandom Boundary koju ekstrudujem u pravcu Z da bi dobila željeni oblik. Komandom Deconstruct Brep razbijam kubus i dobijam mogućnost selekcije… Continue reading Modelovanje voronoi lampe – Faza II
Dvostruka anamorfoza – faza III
Dobijene površi koje formiraju likove u anamorfozi su ofsetovane u Rhino-u za debljinu od 5 mm, a zatim su međusobno presecane (napravljeni su žlebovi tako da ploče mogu da se uklapaju jedna u drugu) Bulovim operacijama (BooleanDifference). Pločama je dodat VRay materijal – drvo (rezana breza). Kao primer je uzeto da ova anamorfična struktura visi… Continue reading Dvostruka anamorfoza – faza III
Analogno modelovanje imaginarnog lika od gline – faza II
U ovoj fazi modelovanja došli smo do zaključka da se figura likovno oslanja na dinamičnost, ali joj je bilo potrebno uvesti teksturu. Kombinacija grubljih nanosa gline sa glađim prelazima postigla je razliku u teksturi koja je bila potrebna.Na model su dodati detalji poput teksture na pipcima i kosi, kao i definicija mišića. Lice je takođe… Continue reading Analogno modelovanje imaginarnog lika od gline – faza II
Dizajn zakrivljenih formi od stiropora-FAZA III
Nakon završenog istraživanja pomoću prethodno navedenih softvera, kao dalje sredstvo istraživanja korištena je maketa. Materijal za izradu makete je bijeli hamer. Osnovna jedinica prilikom izrade makete je pločica u obliku romba. Da bi se omogućilo lakše i preciznije povezivanje elemenata, rombovi su upisani u pravougaonik. Dobijeni rombovi su međusobno spajani u heksagone kako bi… Continue reading Dizajn zakrivljenih formi od stiropora-FAZA III
Generisanje linijske potkonstrukcije – Faza 3
Za razliku od prošle, nova grasshopper definicija za početni input uzima mesh geometriju. Iz tog razloga je morala biti cela izmenjena. Cela definicija može da se podeli na dva dela: generisanje linijskih elemenata i generisanje spojeva koji će se 3d štampati. GENERISANJE LINIJSKIH ELEMENATA Nakon odabira mesh-a, treba ga podeliti u dva pravca da bismo dobili… Continue reading Generisanje linijske potkonstrukcije – Faza 3
Parametarsko modelovanje Allianz Arene u Minhenu
Dva najveća izazova na projektu bila su generisanje krivih na površi i dobijanje karakterističnog oblika fasadnog panela. Neuspeli pokušaj generisanja krivih bio je deljenje elipsi komandom Divide na potrebne delove, pomeranjem verteksa sa komandom Shift i generisanjem krive sa komandom Geodesic. Međutim ovim postupkom je bilo teško povezati krivu sa željenim verteksima. Bolje je poslužio… Continue reading Parametarsko modelovanje Allianz Arene u Minhenu
Parametarsko modelovanje Allianz Arene u Minhenu
Projekat počinjem definisanjem centra elipse koja određuje oblik stadiona. Pomeranjem i rotacijom tačke i komandom Addition dobijam kontrolne tačke kroz koju provlačim elipsu. Elipsu dalje umnožavam, njene kopije skaliram i dodjeljujem im Z koordinatu kako bi dobio željeni oblik. Njihove parametre pohranjujem u Loft komponentu koja kreira površi iz zadatih krivih. Karakterističnu fasadu Allianz Arene… Continue reading Parametarsko modelovanje Allianz Arene u Minhenu
Panelizacija slobodne forme
Pomoću alatke etsubdivide, kombinacijom nekoliko ponuđenih opcija za podelu , dobijena je heksagonalna podela mesh modela kao nastavak istraživanja različitih mogućnosti i oblika panela. Za nastavak rada na projektu korišćen je model podeljen na kvadratne segmente. Kada je izvršena podela mesh modela na željene oblike, bilo je potrebno svakom polju dodati debljinu kako bi dobili… Continue reading Panelizacija slobodne forme
Primena fotogrametrije za generisanje digitalnog modela – II faza
U drugoj fazi modelovanja pomoću Agisoft-a, najpre sam pomoću opcije Delete obrisala sve tačke koje nisu od suštinske važnosti za generisanje željenog 3D modela. Na ovaj način, objekat je izolovan. Budući da sam ovaj put koristila napredniju verziju softvera, opredelila sam se za generisanje modela pomoću opcije Build Mesh (umesto opcije Build Geometry). Na taj… Continue reading Primena fotogrametrije za generisanje digitalnog modela – II faza
Modelovanje imaginarnog lika – završna izrada
Izrada lika je započeta uvoženjem modela iz agisofta. Uvoženje modela, znatno je olakšalo proces modelovanja i omogućilo je preciznost u postavci osnovne geometrije objekta. Pomoću fotografija objekta, nastavljena je detaljnija izrada modela. Za izradu detalja, posmatranje fotografija izvajanog modela pružalo je dovoljnu tačnost informacija u konkretnom slučaju. Primenom različitih “četki” i “alata” postizani su drugačiji volumeni i teksture.… Continue reading Modelovanje imaginarnog lika – završna izrada
Modelovanje geometrije lika u Zbrush-u – 3. deo
Kad je model doveden u odgovarajući položaj i nakon što su mu dodati neki elementi koji ga izdvajaju, na red je došlo doterivanje samog oblika tela modela. Kako je uvezen model dosta fizički razvijeniji i krupniji od modela koji je pravljen, delovi tela na kojima ima najviše razlike u mišićnoj masi su se smanjivali sa… Continue reading Modelovanje geometrije lika u Zbrush-u – 3. deo
Grasshopper maska
Predmet istraživanja: modelovanje i izrada drvene maske za telefon i primena Voronoi paterna na poleđinu Softveri: Rhinoceros; plug-in: Grasshopper I faza projekta: istraživanje dimenzija, otvora, pregiba, i modelovanje maske
Faza III
Modeliranje lanterne u 3ds max-u Korišćenje standardnih primitiva u svrhu postizanja oblika lanterne. Počevši od postolja napravljen je cilindar sa 6 segmenata kojem je donja baza sužena za odgovarajuću vrednost. Za dobijanje stubova korišten je isti alat s tim da je su cilindri sa većim brojem bočnih segmenata. Pošto su cilindri izmešteni od ose lanterne,… Continue reading Faza III
Finalna obrada organskog 3D modela u ZBrush softveru
Nakon grublje obrade modela i osnovnih Subtool-ova bilo je potrebno dodati takozvane “hard surfice” koji zahtijevaju potpuno drugačiju tehniku rada od organskih dijelova modela i odjeće. Naravno iz ovog razloga bilo je potrebno raditi ih kao zasebne Subtool-ove. Prije svega za rad na je potrebno koristiti novi BoxTool kako bi se dobile ravne površine.… Continue reading Finalna obrada organskog 3D modela u ZBrush softveru
Modelovanje organskih 3D modela i istraživanje ZBrush softvera (II faza)
Kao početni model za oblikovanje korišten je model (tool) koji je već ponuđen u ZBrush programu. Dovođenjem ovog tool-a u željeni položaj pomoću Mask i Move alatki započeo sam proces grube obrade modela. Za ovaj najgrublji dio obrade sam koristio različite brush-eve poput Move i ClayBuildup. Kako bi se postigao što prirodniji prelaz koristio sam… Continue reading Modelovanje organskih 3D modela i istraživanje ZBrush softvera (II faza)
Generisanje potkonstrukcije-waffle
Kao model za rad koriscen je mesh model planirane forme timskog rada, koji je predvidjen da se nalazi u galeriji “Đura Kojić” na Departmanu za arhitekturu i urbanizam, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. Zatim je mesh model ubacen u Grasshopper na kom je bila potrebna dorada kako bi odgovarala šema iz Grasshopper-a sa prošlog rada.… Continue reading Generisanje potkonstrukcije-waffle
Finalna priprema za 3d štampu
Sa gotovim 3d modelom, preostaje samo eksportovanje fajla u .stl format i podešavanje štampača. Eksportovanje je jednostavno, radi se kao izvoz bilo kog drugog formata i nudi 2 vrste formata – binary ili ASCII. Podešavanja u programu za štampanje zavise od samog programa odnosno štampača. Ovo je primer prozora za podešavanja u programu… Continue reading Finalna priprema za 3d štampu
Proces sečenja slobodne forme
Odlučeno je da paneli budu u obliku puzle kako bi se lakse uklapali bez potrebe za dodatnim spojnim sredstvima. Uz dodatak Grasshopper za Rhinoceros, iz slobodne forme izdvojen je odgovarajući panel, extrude-om mu je dodeljena debljina i loft-om su spojene bočne stranice. Ubačen je u ‘box’ radi lakseg uklapanja i slaganja elemenata u penasti polistiren.… Continue reading Proces sečenja slobodne forme
Vizuelizacija i optičke iluzije – Dizajn ravanskih slika ili prostornih stuktura za karakterističnim pogledima za sagledavanje| faza 1
Za istraživački rad na predmetu je uzeta tema iz domena vizuelizacija i optičkih iluzija: Dizajn ravanskih slika ili prostornih stuktura za karakterističnim pogledima za sagledavanje Kao inspiracija za istrazivanje ove teme bio mi je vec izveden projekat grupe OK Go – ”The Writing’s on the Wall”. Planirano je da se kombinacijom distorzije ravne površi i… Continue reading Vizuelizacija i optičke iluzije – Dizajn ravanskih slika ili prostornih stuktura za karakterističnim pogledima za sagledavanje| faza 1
Izrada dinamicke fasade u zavisnosti od sunčeve svetlosti
Predmet istrazivanja predstavlja modelovanje dinamične fasade, koja bi u zavisnosti od sunčeve svetlosti ili nekih drugih izabranih parametara menjala svoj izgled. Takođe u istraživanje je uključeno i istraživanje materijala koji reaguju na sunčevu svetlost u vidu njihovog pomeranja. Problem istraživanje jeste da je potrebno naći adekvatan algoritam koji bi omogućio modelovanje ovakve fasade na osnovu zadatih… Continue reading Izrada dinamicke fasade u zavisnosti od sunčeve svetlosti
Modelovanje dela imaginarnog lika pomoću T-splines-a
Kao grupni rad, na osnovu prethodno izvajanog modela bavile smo se modelovanjem u različitim programima. Za svoji istraživačni izabrala sam program Rhinoceros 5 sa Autodeskovim dodatkom T-splines. Prilikom prve faze, ubacila sam fotografije modela kako bih lakše izvukla vođice, odlučila sam se za modelovanje samo jednog dela figure (donjeg dela, pipke). Proces modelovanja: Korišćenjem alatke… Continue reading Modelovanje dela imaginarnog lika pomoću T-splines-a
Modelovanje lampe sa postizanjem razlicitih efekata osvetljenja-II faza
Modelovanje lampe je vrseno pomocu Grasshoppera. Prvobitna ideja je bila lampa sfernog oblika sa supljinama, koja je izvedena kao sfera direktno u Grasshopperu, uz istrazivanje presecnih oblika (romb, heksagon, trougao). Koristene su komande Lunch box-Diamond panels, Wb-Sub D. Nakon toga sam odlucila da zbog jednostavnosti dobijene strukture, istrazim modelovanje lampe u formi dodekaedra. Nakon iscrtavanja dodekaedra,… Continue reading Modelovanje lampe sa postizanjem razlicitih efekata osvetljenja-II faza
Stambena jedinica u modulima (2/3)
Moduli su napravljeni tako da zadovolje sve potrebe stanovanja, a objekat je moguće proširiti. Svakom modulu je dodeljena konkretna namena, tako da postoje moduli: ulazne zone sa ili bez stepeništa, kuhinje sa trpezarijom, dnevne sobe, spavaće sobe, kupatila/toaleta, itd. U prilogu se nalaze rešenja namena i konfiguracija povezivanja.
MODELOVANJE PERFORIRANE LAMPE – faza II
Nakon ispitivanja i odabranog geometrijskog tela za lampu smislili smo nacin modelovanja. Krenule smo od cilindricnog oblika koji smo modifikovale. Cilindar smo podelili na tri zone: sredisnju i gornju i donju, koje su podjednake. Modelovanje smo zapoceli osnovom cilindra-krugom, koji smo umnozili i spojili linijom. Koristeci komandu “Graph Mapper” (Bezier) dobile smo neophodne krive za oblikovanje… Continue reading MODELOVANJE PERFORIRANE LAMPE – faza II
Primena Voronojevog dijagrama u modelovanju ravnih i zakrivljenih površi-II Faza
U programu Grasshopper kreirala sam površinu i ubacila tačke. Zatim sam zadati broj tašaka rasporedila u rasteru tako da formiraju pravilan dijagram. Skaliranjem sam formirala otvore unutar Voronojevih ćelija. Nakon toga sam ucrtala krivu i distanca tačaka od krive definisala je dimenzije otvora tako da smo dobili manje otvore bliže krivoj a ka obodima su… Continue reading Primena Voronojevog dijagrama u modelovanju ravnih i zakrivljenih površi-II Faza
FAZA II | Arhitektonska vizuelizacija koristeći Photoshop na osnovu prostih i složenih geometrijskih formi u postojeću urbanoj sredini
Postoji nekoliko različitih pristupa vizualizaciji u Photoshop-u. Metoda koja se najčešće koristi jeste da se sve izmodeluje u nekom programu (ie. 3Ds MAX), bez detalja, samo objekat, tlo i ,eventualno, sporedni objekti. Onda se svi ti elementi obrađuju u photoshopu. Model ovde služi kao podloga. Druga metoda, koju ću ja pokazati, jeste da se objekat… Continue reading FAZA II | Arhitektonska vizuelizacija koristeći Photoshop na osnovu prostih i složenih geometrijskih formi u postojeću urbanoj sredini
Post II
Modeliranje panela koji se nalaze na kavezu, koristeci MASK-tool u cilju definisanja geometrije koja ce se dalje obradjivati. Nakon toga koriscenjem PANEL-LOOPS alata geometrija dobija pun oblik koji je spreman za zavrsni deo koji se odnosi na pravljenje teksture. Elementi koji se ponavljaju su zapravo duplikati jednog koji je rotiran ili mirrorovan. Elementi kao sto… Continue reading Post II
Primjena normal mapping-a na modelovanje lika Faza 2
Faza 2 Skoro je završen high poly model, ostaje finalizacija i da se odradi sam mapping.
2. Modelovanje objekta Dancing House
Modelovanje u rhinu: Prvo sam uvezla slike pomoću alatke pictureframe, objekat u izgledu i osnovu objekta. Zatim koristeći krive sa ukljucenim Record history iscrtala sam konturne linije koje sam čitala iz osnove objekta, a visinu na kojoj se nalaze iz izgleda. Nakon toga, uz pomoć alatke loft spojila sam ove dve krive u površ. Record… Continue reading 2. Modelovanje objekta Dancing House
3d mapping faza II
Odlucili smo se za modelovanje u 4V programu koji funkcionise slicno kao Grasshopper. Rad se sastoji iz kreiranja nodova/patcheva koje medjusobnim povezivanjem daju vizuelno jasnu funkciju. Taj proces se realizuje kroz dvije osnovne opcije ”input” i ”output” bez kojih cijela funkcija ne bi imala nikakav vidljiv rezultat. U prilogu je pocetna faza rada koja tek treba… Continue reading 3d mapping faza II
Stambena jedinica u modulima (1/3)
Istraživanje modularnog objekta koji bi zadovoljio široku lepezu upotrebe. Cilj je bio stvoriti objekat koji je lak za izradu, transportovanje i korišćenje. Dimenzija modula je 3x3x3m. Zamišljeno je da moduli budu izrađeni od lakih kompozitnih materijala, sklopivi i jednostavni za sastavljanje. Inspiracija:
Modelovanje objekta u 3Ds Max-u
3D štampač može se koristi da poveća dostupnost svakodnevnih stvari ili da pomogne u stvaranju vašeg ličnog dizajna određenog objekta. Odabrao sam da se bavim temom dizajna miša za računar, a koristim Autocad i 3Ds Max za realizaciju svoje zamisli. Modelovanje sam otpočeo iz 2 pravca istovremeno sa ciljem da nađem zlatnu… Continue reading Modelovanje objekta u 3Ds Max-u
Japanska lanterna
MODELIRANJE JAPANSKE LANTERNE Problem: morfologija i detaljnost predmeta Za modeliranja ovog predmeta koristicu cu Zbrush program. Razlog zasto je koristen ovaj software je mogucnost jednostavnog definisanja kompleksne strukture koja se nalazi na lanterni, takodje nivo visoke detaljnosti koji je neophodan da se predmet jasno definise.
Primena Voronojevog dijagrama u modelovanju ravnih i zakrivljenih površi- I Faza
Prva faza obuhvata istraživanje o gemetrijskim oblicima koji se mogu izvesti korišćenjem dijagrama kao i njihova primena u praksi. Program koji ću koristiti je Rhinoceros i Grasshopper. Eventualni problemi koji se mogu javiti jesu prilikom izvođenja i korišćenja materijala strukture. A glavni cilj je iskoristiti prednost Grasshoppera za generisanje tačaka dijagrama.
3d mapping
3d mapping – building projection Za istraživački rad na predmetu je uzeta tema iz domena vizuelizacija i optičkih iluzija koja dozvoljava stvaranje dinamičnih animacija na ravnim i sferičnim površinama. Površ na koju će se projektovati animacija je odabrana radi ispitivanja tehnologije 3d mapinga. Uzimajuci u obzir da je u pitanju prva faza rada objekat na… Continue reading 3d mapping
Obrada 3D modela za 3D štampu
Baviću se modelovanjem i pripremom modela za 3d print. Potrebno je obraditi ideju kroz 3 faze – modelovanje, priprema modela za štampu i podešavanje štampača za štampu. … Continue reading Obrada 3D modela za 3D štampu
MODELOVANJE PERFORIRANE LAMPE
Predmet istrazivanja: Razlicite geometrijske forme koje daju promenljivo osvetljenje Problem istrazivanja: 1) Modelovanje lampe modifikovanjem prostih geometrijskih oblika popout valjka, kocke ili kupe, kako bi na sto jednostavniji nacin dosle do zeljenog geometrijskog obilka. 2) Pronalazenje sablona za perforaciju koji treba da proizvodi odredjeni tip senke, kao i njegovo postavljanje na pojedine segmente dobijenog modela.… Continue reading MODELOVANJE PERFORIRANE LAMPE
FAZA I | Arhitektonska vizuelizacija koristeći Photoshop na osnovu prostih i složenih geometrijskih formi u postojeću urbanoj sredini
Snaga i moć Photoshop-a leži u njegovoj mogućnosti da manipuliše piksele. Kada su u pitanju 2D vizualizacije (fotografije, ilustracije, renderi itd.), moguće je postići gotovo sve. Jedina prepreka jeste sam korisnik, odnosno korisnikovo poznavanje programa i mogućnost vizualizacije željenog, gotovog proizvoda. Problematika kojom ćemo se ovde baviti jeste kako da ubacimo naš objekat u neko… Continue reading FAZA I | Arhitektonska vizuelizacija koristeći Photoshop na osnovu prostih i složenih geometrijskih formi u postojeću urbanoj sredini
Modelovanje lampe sa postizanjem razlicitih efekata osvetljenja
Predmet istrazivanja je generisanje odredjene geometrije (sfere ili kubusa) u funkciji lampe koja bi imala supljine razlicitih poligonalnih/slozenih oblika i na taj nacin reflektovala razlicite senke. U prvoj fazi se ispituje konstrukcija lampe kao i razlicite mogucnosti postizanja senki. Modelovanje ce biti vrseno u Rhinocerosu usavrsavanjem segmenata same geometrije. Cilj istrazivanja je fabrikacija fizickog prototipa lampe,… Continue reading Modelovanje lampe sa postizanjem razlicitih efekata osvetljenja
Modelovanje objekta Dancing House u Pragu
1. Predmet istrazivanja: Modelovanje objekta Dancing House hotel u Pragu. Koriscenjem programa Rhino i 3ds Max. Cilj: Istraziti u kom programu je najjednostavnije modelovanje ovog objekta i u kom programu se postize veca preciznost.
Primjena normal mapping-a na modelovanje imaginarnog lika
Cilj istraživanja : Primjena normal mapping-a na modelovanje lika Projekat se sastoji od 3 faze: Izrada low poly modela, Izrada high poly modela Pravljenje normal mape od high poly modela Zatim će se normal mapa primjeniti na low poly model, kako bi se postigla jednaka detaljnost sa manje poligona. Istraživanje se vrši u 3ds… Continue reading Primjena normal mapping-a na modelovanje imaginarnog lika
Ispitivanje dela makete
U završnoj fazi urađeno je istraživanje senke koju daje deo makete primenom različitih materijala u otvorenim poljima. Radi ispitivanja slikano je pod veštačkim i prirodnim osvetljenjem. Osnovni materijal u obe kombinacije je hamer, dok je materijal kojim su zatvorena polja različit. Prva kombinacija je hamer i paus. U ovom slučaju senka je vidljiva jedino ukoliko je površina na… Continue reading Ispitivanje dela makete
Analogno modelovanje imaginarnog lika – skice i konstrukcija
Tokom prve faze u zajedničkom istraživanju imaginarnog lika, Posejdona, rađena je figura u glini. Oko 10 kilograma gline upotrebljeno je da se napravi skulptura visine oko 30cm. Zbog težine gline bilo je potrebno napraviti podkonstrukciju kako bi podržala dinamičnost i asimetriju kompozicije. Vertikalno, dužinom cele skulpture, postavljen je jedan drveni stub koji podržava kompletnu težinu… Continue reading Analogno modelovanje imaginarnog lika – skice i konstrukcija
Generisanje linijske potkonstrukcije – Faza 2
Zadatak: generisati linijski model podkonstrukcije, koji će biti napravljen od čvrstih linijskih elemenata i 3d štampanih spojeva. Korišćen softver: Rhinoceros i Grasshopper Proces: 1. Generisanje površine i njena podela Generisati zakrivljenu površinu za koju se radi podkonstrukcija. Površinu je potrebno podeliti na panele da bi se dobila površinska rešetka koja će preko vertikalnih elemenata preneti… Continue reading Generisanje linijske potkonstrukcije – Faza 2
Modelovanje imaginarnog lika – istrazivanje
Tokom istaživanja na radionici održanoj 11.4.2017. došli smo do nekoliko zaključaka vezanih za deo grupnog projekta koji će se realizovati u ZBrush softveru. Planirana metoda modelovanja pomoću uveženih fotografija, koje bi poput izgleda predstavljale projekciju 3d modela, na osnovu kojih bi on bio modelovan, se nije pokazala uspešno. Iako je metoda pogodna za jednostavnije objekte,… Continue reading Modelovanje imaginarnog lika – istrazivanje
Primena fotogrametrije za generisanje digitalnog modela
Ideja je da se, upotrebom fotogrametrije, prethodno izvajana skulptura prevede iz analogne u digitalnu formu i da se na taj način omogući njena naknadna dorada u različitim softverima. Prvi korak sastoji se iz prikupljanja podataka vezanih za fotoaparat radi njegovog daljeg prilagođavanja potrebama softvera. Model: Nikon D3100 Veličina piksela: 5 µ Žižna daljina: 18 –… Continue reading Primena fotogrametrije za generisanje digitalnog modela
Primena Photoshop-a u kreiranju 3D prikaza_ faza 2
U ovoj fazi, odlucile smo se za jednostavne modele objekata, koje smo uklapale u razlicite ambijente, koristeci razlicite fotografije. Korisceni su objekti koji su ubaceni kao slike u Photoshop, gde se stavljala materijalizacija i kontekst. Primer 1 1. Postavljanje pozadine (ambijenta) i modela objekta. 2. Stavljanje materijalizacije na objekat. Ubacivanjem slike kao teksture, i njenom… Continue reading Primena Photoshop-a u kreiranju 3D prikaza_ faza 2
Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja – faza III
Nakon detaljne analize i promišljanja oblika perforacije i utvrđivanja algoritma u Grasshopper softveru, došle smo do konačnog rešenja naše lampe. Slike u prilogu su varijacije na temu veličine i oblika otvora i šara na lampi, kao i varijante geometrije svetlećeg tela. Preostao korak nam je fabrikacija same lampe, nakon koje ćemo priložiti i fotodokumeaciju.
Моделовање LOW – POLY модела ( животиње, камење, облаци, кола ) – Фаза 3.1 – Финални модел бр: 2
Тема за моделовање другог “low poly” модела су кола. Кола поседују већу количину елемената од мог првог модела ( јелен ), па сам зато одлучио да одем мало даље са упознавањем овог програма ( “Blender” ).
Završna vizuelizacija objekta – faza III
U dogovoru sa koleginicom koja radi maketu objekta došlo je do prepravke materijala pa su podešavanja materijala pleksiglas prepravljena u providnu foliju. Aplicirani su unapred pripremljeni materijali (hamer i folija) i urađeni su probni renderi. Podešen je ugao svetla i kamere koji bi najbolje prikazao senku objekta i uključen je render. Zatim je već pripremljeno… Continue reading Završna vizuelizacija objekta – faza III
Studija osvetljenja objekta
Nakon završenog modelovanja izvršena je priprema za maketu. U programu Rhinoceros je pomoću alatke UnrollSrf razvijena mreza jednog dela modela. Ustanovljeno je da mreža takvog objekta ne može da se razvije pomoću te komande pa je zbog toga oblik izvedenog modela uprošćen. Urađene su dve makete. Jedna sa trakama bez šara, a druga maketa sa trakama sa… Continue reading Studija osvetljenja objekta
Моделовање LOW – POLY модела ( животиње, камење, облаци, кола ) – Фаза 3 – Финални модел
За финални модел сам изабрао да измоделујем јелена. Разлог због којег сам изабрао да моделујем јелена је зато што могу да употребим много више алатки, геометријских тела и различите технике обликовања да бих добио крајњи резултат. За моделовање животиње је потребно да се као референца преузме слика профила, и фронтална слика главе како би габарити могли… Continue reading Моделовање LOW – POLY модела ( животиње, камење, облаци, кола ) – Фаза 3 – Финални модел
Priprema scene i materijala za renderovanje – faza II
Dok je rađeno modelovanje objekta, izvršena je prirema materijala koji će kasnije biti primenjeni. Podešavanjem parametara napravljene su karakteristike materijala : pleksiglasa, pausa i hamera koji će kasnije takođe biti ispitani na fizičkom modelu – maketi. Nakon toga pristupilo se pripremi osvetljenja – prirodno i veštačko svetlo, njihvo testiranje i podešavanje parametara u kombinaciji sa V-Ray… Continue reading Priprema scene i materijala za renderovanje – faza II
Apliciranje šara na objekat – faza III
Nakon modelovanja objekta, razvijena je jedna stranica objekta na koju je primenjena komanda pop2D i zatim Voronoi. Kako bi se dobila određena debljina mreže, ona je skalirana i napravljena kao površ. Nakon toga, dobijena šara je aplicirana na ceo objekat.
Modelovanje geometrije – Faza II
U grasshopperu je nacrtan kvadrat koji je bio početak modelovanja objekta, zatim je on podeljen na četiri manja kvadrata da bih na kraju dobila željeni oblik. Naredna faza je bila oduzimanje jednog kvadrata, grupisanje ostalih i njihovo umnožavanje na određenom rastojanju, određen broj puta i njihovo rotiranje. Zatim je napravljen loft od svih elemenata.
Generisanje karakterističnih senki pomoću perforirane površi- faza II
Ova faza rada započeta je u Grasshopper-u formiranjem pravogaonika približne veličine neke fotografije, odnosno formiranjem granica i podelom površi proizvoljnim brojem krugova. Nakon toga ubačena je slika crno bele boje i povezana sa UV tačkama, a zatim remapirana tako da definiše gustinu krugova, odnosno jasnoću senke bačene na frontalnicu. Potom je u perspektivi postavljen izvor osvetljenja… Continue reading Generisanje karakterističnih senki pomoću perforirane površi- faza II
Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja – faza II
Nakon istraživanja o geometriji lampe, odlučile smo se za dodekaedar. Iscratale smo ga u Rhinoceros softveru, naučivši nove komande, kao npr. “orient”. Osnovni element našeg promišljanja bile su varijacije perforacije petougla i mehanizam otvaranja centralnog dela strane petougla. Odabrale smo mehanizam “iris” i uklopile ga u stranicu pomoću plastičnih kopči određenih dimenzija (3mm) za koje… Continue reading Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja – faza II
Prostorna struktura sa karakteristicnim pogledima za sagledavanje-II faza
U AutoCAD-u nacrtali smo konture oblika koji treba da se projiciraju u 2 međusobno upravne ravni, a zatim importovani u Rhino. Princip formiranja ravni koje se medjusobno ukrstaju prikazani su zutom i plavom bojom. Pomocu opcije Loft formirane su povrsi. Presek ovih povrsi daje nam formu iz koje se sagledavaju dve slike iz razlicitih uglova.… Continue reading Prostorna struktura sa karakteristicnim pogledima za sagledavanje-II faza
Anamorfoza – Optička iluzija Faza II
U ovom postu ću pristupiti radu u Photoshop-u. Posle odabira teme istraživala sam o sličnim temama i načinu izrade i nakon toga sam počela sa izradom. Počela sam tako što sam kreirala papir A4 formata i napravila sam dve mreže crne i plave boje. Crnu mrežu sam transformisala pomoću alatki Scale i Persepective da bi… Continue reading Anamorfoza – Optička iluzija Faza II
Strukturalna anmorfoza – faza II
Da bi anamorfna skulptura izgledala razumljivo u odsjaju zakrivljenog ogledala, potrebno je primeniti zakon refleksije. Zakon refleksije napominje da je upadni ugao jednak uglu pod kojim se svetlost reflektuje. Kako bismo formirali anamorfnu strukturu potrebno je da zamislimo da se objekat nalazi u centru cilindra. Za svaku tačku P objekta u centru cilindra mi… Continue reading Strukturalna anmorfoza – faza II
Teselacija Faza II
Isprobavanje razlicitih metoda tesalacije. Prvi metod nije moguc.
Modelovanje geometrije imaginarnih likova – 3ds max – razvijanje geometrije
Osnovne ideje trodimenzionalne projekcija jeste da iz projekcija se moze izvesti celokupan 3d figura. Koristeci ovu metodologiju koristicu osnovne metode iz perspektive da dobijem oblik spajdermena od osnovne primitive ( kutije ). Da bi se u 3d-u napravio odredjeni nepravilni oblik vecina programa koristi 3 metoda manipulacije: Edge metodu : Izvlacenjem ivica primitive da se… Continue reading Modelovanje geometrije imaginarnih likova – 3ds max – razvijanje geometrije
Anamorfoza – Optička iluzija Faza I
Odabrala sam da radim kreiranje optičke iluzije u ravni pomoću distorzije površi i anamorfoze. Sama reč anamorfoza znači obmanjujući crtež. To sam ja i pokušala da uradim. Da pomoću linija i boja u prostoru dobijem atraktivne slike koje su istovremeno vrlo zbunjujuće za naš mozak. Cilj je bio da se napravi optička iluzija rubikove kocke… Continue reading Anamorfoza – Optička iluzija Faza I
Teselacija- Faza I
Prvi korak je istraživanje teselacije, dok je krajnji cilj proizvesti novi dizajn poplocanja na osnovu slika tesalacije kao inspiracvije. Koristeci AutoCad.
Generisanje ravanskih slika (faza I)
Predmet istraživanja je generisanje ravanskih slika koristeći otvore na pločama/zidovima koji su namenjeni za sadnice ili staklene površine. Problem predstavljaju kako modelovati adekvatne veličine otvora koje predstavljaju prostor za sadnju travnatih površina ili biljaka. Cilj istraživanja jeste jasno definisana fotografija na velikoj površini koja se sagledava sa veće razdaljine. U istraživanju će biti korišćeni softveri… Continue reading Generisanje ravanskih slika (faza I)
Prostorna struktura sa karakteristicnim pogledima za sagledavanje
Predmet istraživanja je dvostruka anamorfoza ravanskih slika. Problem je kako napraviti prostornu strukturu koja se sagledava iz dva karakteristična pogleda, gde sa jedne strane treba da se vidi lik poznatog arhitekte Dragiše Brašovana, a sa druge jedno od njegovih najpoznatijih dela, Banovina. Cilj istraživanja je kreiranje slika koje se mogu sagledati samo iz dve određene… Continue reading Prostorna struktura sa karakteristicnim pogledima za sagledavanje
Primena Photoshop-a u kreiranju 3D prikaza
Koristeci razlicite fotografije i modele vec postojecih objekata, od jednostavnih formi ka slozenijim prikazati kako se primenom Photoshop-a dobijaju novi realni 3D prikazi. Tim: Teodora Petrovic AU116-2013, Kristina Petrovic AU117-2013
Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja
Predmet istraživanja: je promenljivo osvetljenje svetlosne instalacije (lampe) u zavisnosti od potreba korisnika. Problem: 1) Modelovanje geometrije lampe će biti urađeno kao modifikacija poliedarskih struktura (ili kao kombinacija razvojnih formi) kako bi bilo moguće na jednostavna način, od ravanskih ploča i materijala, izvesti datu strukturu 2) Pronalaženje šablona, koji, u saglasnosti sa geometrijom, daje određenu… Continue reading Modelovanje lampe sa promenljivošću osvetljenja
Generisanje karakterističnih senki pomoću perforirane površi
Predmet istraživanja je formiranje perforiranog panela čija senka bačena u određeno doba dana obrazuje neku sliku. Potrebno je aproksimirati sliku pomoću krugova, a zatim postaviti izvor osvetljenja na zadatu visinu. Data tačka služi za generisanje kosih konusa koji u preseku sa zadatom vertikalnom ravani generišu otvore. Kombinacijom Rhina i Grasshoppera možemo kontrolisati podelu površi i odrediti granice datih krugova,… Continue reading Generisanje karakterističnih senki pomoću perforirane površi
Teselacija – Istraživanje i dizajniranjeravanskih elemenata Faza 2
Prvi korak je istraživanje geometrije kroz crtanje elemenata u autocadu. Prvo sam raščlanila geometriju sa slike. Strelice koje se medjusobno uklapaju sam prepoznala kao kvadratnu pločicu u kojoj se 4 jednake strelice uklapaju. Prvo sam nacrtala kvadrat i povukla dijagonale. Zatim sam u 4 ugla dodala 4 mala kvadrata. Tada sam dobijenu stranicu podelila na… Continue reading Teselacija – Istraživanje i dizajniranjeravanskih elemenata Faza 2
Strukturalna anamorfoza
Tema – Strukturalna anamofoza Predmet istraživanja – modelovanje anamorfnih prostornih struktura pomoću softvera sagledivih na zakrivljenom(cilindričnom) ogledalu. Problem- Pronalaženje algoritma. Cilj- Definisan oblik u cilindričnom ogledalu. Pronalaženje obrasca primenjivog na bilo kom trodimenzionalnom obliku. Softver: Rhinoceros, Grasshopper Hand Falling by Jonty Hurwitz … Continue reading Strukturalna anamorfoza
Teselacija – istraživanje i dizajniranje ravanskih elemenata Faza 1
Prvi korak je istraživanje same teselacije i način postavljanja geometrijskih oblika u ravan. Cilj istražvanja je pronaći što više paterna koji odgovaraju samoj ideji i pokušati formirati svoj dizajn. Rad će se odvijati kroz dva istraživanja. Dizajniranje paterna za popločavanje i dizajniranje paterna za panel. Ideja je da se dobiju jedna ili dve pločice koje… Continue reading Teselacija – istraživanje i dizajniranje ravanskih elemenata Faza 1
Teselacija – generisanje i iscrtavanje dizajna ravanskih elemenata za popločanje; faza 2.
Prvi korak bio je analiza geometrije u autocad-u. Tu sam pomoću jednakostraničnog trougla metodom rotiranja oko polovine stranice slobodno nacrtane krive linije došla do nekih oblika koje podsećaju na list. Rotiranjem krive linije oko cele stranice trougla dobiju se dva oblika lista, koji se međusobno uklapaju. Dalje sam analizu nastavila u Rhinocerosu, pomoću Grasshoppera, gde… Continue reading Teselacija – generisanje i iscrtavanje dizajna ravanskih elemenata za popločanje; faza 2.
Modelovanje geometrije slobodne forme
Lokacija za Vault strukturu koja bi trebala biti izvedena, po završetku istraživanja svih članova tima do kraja semestra je metalna plafonska konstrukcija (viseće metalne šine) u galeriji “Đura Kojić” na Departmanu za arhitekturu i urbanizam, Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. Za modelovanje odgovarajuće Vault slobodne forme korišćen je RhinoVault plug-in za Rhinoceros softver, kako bi se… Continue reading Modelovanje geometrije slobodne forme
Panelizacija slobodne forme
Cilj istraživanja je bio izvršiti panelizaciju odnosno podeliti na poligone već zadatu zakrivljenu površ kako bi se kasnije fabrikacijom i sklapanjem pojedinačnih panela napravila stvarna struktura datog oblika. Prvo je nacrtan u osnovi mesh model koji približno odgovara stvarnoj formi prostorne zakrivljene površi. Oblik je nastao tako sto je su alatkom planarsrf napravljena tri segmenta koja su prebacena… Continue reading Panelizacija slobodne forme
Priprema za sečenje slobodne forme
Nakon odrađene panelizacije pristupila sam pripremi za sečenje vrelom žicom uz pomoć industrijskog robota. Prvi korak je bio da izvršim pripremu pojedinačnih panela za proces sečenja što sam postigla korišćenjem Grasshopper dodatka za Rhinoceros. Putanju sečenja sam izvukla tako što sam izdvojila pojedinačne panele. Koristila sam alatku extrude i dobila neku određenu debljinu svakog elementa.… Continue reading Priprema za sečenje slobodne forme
Parametarsko modelovanje senki
Za pocetak izabrana je silueta po kojoj su iscrtane konture zeljenog oblika. Konture su zatim ubacene u Rhino gde se uz pomoc tackastog osvetljenja dobija presek geometrije projektovane na vise ravni iz koje se kasnije dobija senka. Sledeci korak je podela te geometrije na vise manjih delova. Ostaje da se skladno rasporede manji delovi kako… Continue reading Parametarsko modelovanje senki
Generisanje potkonstrukcije-waffle
Predviđen je rad na generisanju i izradi potkonstrukcije za slobodnu formu timskog rada, za koju je predviđeno da se nalazi u galeriji „Đura Kojić” na Departmanu za arhitekturu i urbanizam Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. Potkonstrukciju trebalo bi da čini generisanje „waffle” strukture od tankih kartonskih ploča. Crtanje krivih sa – interpolate point. Zatim sledi generisanje prostorne… Continue reading Generisanje potkonstrukcije-waffle
Teselacija-analiza druga faza
Prilikom analize postojece teselacije primetili smo nekoliko zanimljivosti. S tim da je u pitanju trougao, ne koristi se rotacija kao sto je to u vecini slucajeva, nego se koristi transformacija i mirorovanje. Nakon analize, krenuli smo u realizaciju nase teselacije. Prilikom planiranja smo se vodili istom metodom koja je koristena i u prethodnoj analizi. Nakon… Continue reading Teselacija-analiza druga faza
Modelovanje geometrije lika u ZBrush-u- 2. deo
Uzet je gotov model coveka u stojecem polozaju i uz pomoc alatki mask izdvojeni su ekstremiteti (jedan po jedan) i onda su uz pomoc rotate i move dovedeni u pozicije koje model ima na slici. Posto su se nakon rotiranja i pomeranja ekstremiteta, javili problemi (model se izvitoperio na nekim mestima) sam model je morao… Continue reading Modelovanje geometrije lika u ZBrush-u- 2. deo
Teselacija – generisanje i iscrtavanje dizajna ravanskih elemenata za popločanje
Cilj istraživanja je dobijanja pločica određenog oblika pomoću trougla. Slaganje pločica treba da se uradi teselacijom tako, da se popuni zadat prostor dimenzija 175x435cm. Ideja jeste da se dobiju do dve pločice, nekoliko boja i nijansi koje će se međusobno uklapati. Na kraju treba napraviti model pločica. Inspiracija: list bršljena, stvaranje veze novopopločanje površine sa prirodnim… Continue reading Teselacija – generisanje i iscrtavanje dizajna ravanskih elemenata za popločanje