Puzzle lamp – svetlosni i zvučni difuzor – Faza II

Početna ideja projekta bila je da se kroz spoj modularnosti, funkcionalnosti i estetike kreira proizvod koji podjednako zadovoljava praktične potrebe i vizuelni doživljaj u prostoru.

Cilj je osmisliti modularnu lampu koja omogućava korisniku da kroz jednostavne promene rasporeda modula utiče na atmosferu prostora – da sam bira da li će svetlo biti funkcionalno ili dekorativno.

Polazna faza modelovanja podrazumevala bi istraživanje modularnih geometrija, u programu Rhino ili Grasshoper, koje se mogu lako povezivati, rotirati i preklapati. Potrebno je eksperimentisati i pronaći parametarski model lampe koji omogućava stabilno spajanje ali i mogućnost promene forme, tako da svaka kombinacija proizvodi drugačiji svetlosni efekat.

Sledeća faza istraživanja bila bi usmerena na akustičnost lampe. Pravilnom primenom materijala, može se postići stvaranje prijatnijeg ambijenta, bez dodatnih akustičnih elemenata. Glatki materijali jače reflektuju svetlo, stvarajući oštrije kontraste, dok hrapavije površine daju topliji efekat.

Krajnji rezultat bi pokazivao kako se, u zavisnosti od kombinacije i oblika modula, karakter svetlosti menja – reflektuje ili rasipa na različite načine. Ovakva struktura omogućava različite nivoe osvetljenosti bez promene izvora svetla. Lampa bi bila prezentovana kroz animaciju, koja prikazuje kako se oblik lampe transformiše, a svetlo se ponaša drugačije.