MODELOVANJE 1000Museum u 3ds Max (II faza)

Nekada je tokom modelovanja potrebno da koristimo precizne lokalne transformacije, ali se opšti koordinatni sistem objekta neće uvek nalaziti tamo gde nam odgovara. Posmatranjem nebodera (slika br.1) i analizom njegovih glavnih elemenata uočava se njegov tipski ugao sastavljen od sajli koje se rotiraju zajedno sa donjim i gornjim elementima. Ova struktura se ponavlja na sva 4 ugla objekta.

Arch2O-OneThousandMuseum8-ZahaHadid-768x480slika br. 1

Kako pravilno započeti modelovanje ovakve strukture?

Plane: Postavljanjem plane-a jedne četvrtine objekta njegove visine i širine delimo ga na dve polovine od gornje tačke jer su nam potrebne dve sajle koje se ukrštaju. Odmah zatim tražimo ključne tačke koje u kojima ove sajle menjaju svoj pravac i podelimo plane po vertikali na taj broj tačaka. Pomeranjem i rotiranjem tačaka dolazi se do površina koje  prate liniju sajli i podsećaju na oblik nebodera.(slika br.2)

4slika br.2

Na priloženoj slici (slika br.3) vidimo da su ivice oštre i da je došlo do problema prilikom njihovog ukrštanja. Ovim zaključujemo da plane nije najbolji i najbrži način da dođemo do željenog rezultata.

5

Nakon pokušaja da objekat izmodelujemo pomoću plane metode prelazimo na drugu metodu a to je da preko izgleda fasade (slika br.4) linijski iscrtamo putanju sajli.Structure_Proposalslika br.4

Korišćenjem line, extrude, attach i chamfer (slika br.5 i 6), a zatim mirrorovanjem dobijenog oblika (slika br. 7) dolazi se do željenog rezultata.

1slika br. 5

2slika br. 6

3slika br. 7

Sledeći korak jeste da se izmodeluju ploče spratova kao i jezgro i posmični zidovi koji će nositi ovu konstrukciju.

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.