Tema: Ispitivanje uticaja vetra na urbanističkom nivou po principu Teslinog ventila
Oblast: Modelovanje i CFD simulacija
Primeri: –Pozitivan primer bi bio Kartal Masterplan, Istanbul, projektovan od strane Zaha Hadid Architects biroa. Kvart koji spojene zgrade transformiše u razdvojene stvarajući hibridni sistem- poroznu, međusobno povezanu mrežu otvorenih prostora.
-Negativan primer: Prostor Nove Detelinare, sa zatvorenim ortogonalnim blokovima. Jedina međusobna komunikacija bi bili mali otvori koji su namenjeni za prolazak automobila ka zatvorenom unutrašnjem dvorištu.
Problemi: -Visoke brzine vetra na teritoriji Novog Sada koje se javljaju kod isprojektovanih blokova.
-Urbane celine koje nisu bile tema istraživanja kretanja vetra.
Cilj: Usporavanje i smanjivanje direktnih udara vetra pri velikim brzinama, koristeći sistem ulica koji postepeno smanjuje njihove agresivne udare, kao i veća ukupna provetrenost prostora.
Inspiracija: Teslin ventil (Tesla valve) kojim se usporava kretanje, primarno, tečnosti dok po istom principu radi i vazduh. U pravcu sa slike postoji primarni kanal kretanja (brža putanja do izlaska), koji posredstvom geometrije, pri puštanju tečnosti ili vazduha zauzima sekundarnu ulogu. Sa druge strane, sekundarni kanali primaju veće količine, ali ih vraćaju u glavni kanal u suprotnom pravcu od inicijalnog kretanja, usporavajući tako i kretanje i agresivnost date tečnosti/vazduha. Zatim se ovaj sistem sekundarnih kanala ponavlja, sve dok ne dođe to većeg umirenja. Dužinski razmak između sekundarnih kanala jeste dužina jednog takvog kanala, međusobno smaknutih sa leve i desne strane.U suprotnom smeru tečnost/vazduh prolazi nemerljivo brže.
Kriterijum: 1.Koji primer (Nova Detelinara ili novonastali) kvalitetnije sprečava i preusmerava kretanje i udare vetra?
2. Koje dimenzije i uglovi sekundarnih kanala predstavljaju najoptimalnije rešenje zamišljenog sistema?