Predmet ovog istraživanja je modelovanje imaginarnog lika. Uzimajući da takav zadatak zahteva primenu velikog broja slobodnih formi, proces rada će teći u smeru istraživanja različitih načina njihovog generisanja. Početne podatke čini nekoliko karakterističnih pogleda u vidu crteža(profil, anfas, portret itd.) pomoću kojih se usmerava modelovanje kroz tri različita pristupa:
1) Stvarno modelovanje lika od gline + fotogrametrijski pristup generisanju digitalnog modela
2) NURBS modelovanje koristeći T Splines
3) Mesh modelovanje koristeći ZBrush
Cilj istraživanja je uporediti date pristupe i istaći prednosti i mane svakog.
Krajnji rezultat predstavljaju različiti prototipovi jednog istog imaginarnog lika.
1) U prvom pristupu očekuje se da se maksimalno iskoriste mogućnosti vajanja skulpture u analognom pristupu. Upotrebom fotogrametrije, očekuje se generisanje digitalnog modela, sa velikim mogućnostima dorade u različitim softverima.
2) U drugom pristupu, zamisao je da se generiše određen pojednostavljen mesh model datog imaginarnog lika, i da se T Splines alatkama zaobljava i menja shodno težnji da bude bez naglih promena zakrivljenosti i izraženih ravanskih quad ili triangle mesh poligona.
3) U trećem pristupu, imaginarni lik će biti generisan upotrebom ZBrush softvera, kojim je moguće povećati nivo detalja na modelu, prateći logiku primene kursora miša kao četkice, koja lokalno menja geometriju.
Datu temu istraživaće:
Dragana Gajić – Analogno vajanje imaginarnog lika od gline
Nastasja Ilić – Primena fotogrametrije za generisanje digitalnog modela
Isidora Jevtić – Primena T Splines alatki za generisanje modela
Teodora Bogdanović – Primena ZBrush softvera za generisanje modela