Posmatrajući objekat ‘’The Sage Gateshead’’ u podužnom pravcu može da se uoči sličnost sa oblikom koji ima gusenica, zbog čega smo i došle na ideju da kroz analizu pokreta, odnostno skupa pokreta gusenice ispitamo moguću formu objekta. Karakteristični pokret koji ima gusenica smo prenele u animaciju. Način na koji se ona kreće je grčenje mišića koje prenosi od svog krajnjeg dela tela ka glavi.
Analizom pokreta zaključile smo da je najbolji način da dođemo do najpribližnijeg oblika njene forme, preko sfera koje smo odradile u programu Rhinoceros sa Grasshopper plugin, tako što smo svakoj sferi, tj. njenom centru (tački) zadale koordinate na koje možemo da utičemo preko number – slider sve dok ne dobijemo položaj sfera koji odgovara obliku objekta.
https://www.youtube.com/watch?v=Th7DgY2-xvg
Pravljenjem nurbs sistema dobijamo formu objekta u Rhinoceros – u i korigujemo oštre prelaze između sfera. Kao što smo navele pomoću number slider – a možemo da menjamo koordinate centara sfera, a na taj način i sam radijus istih, pa time i mogućnost kombinacije u zavisnosti od potrebe, veličine i udaljenosti prostorija unutar objekta.
Krajnji prikaz animacije karakterističnog kretanja gusenice odrađeno je u programu 3ds Max.
1. Postavljanje kamere koja prati liniju kretanja gusenice.
- Dodavanje add Path – podešavanje linija putanje i podešavanje kamere.
- Render animacije – Mental Ray render.
Kao što je već spomenuto, pomeranjem nabora na gusenici može se postići karakterističan pokret koji se pojavljuje kao in a analiziranom objektu:
Dobijeni pokret može da se poredi sa siluetom objekta.
Prikaz vidljivosti siluete objekta u gusenici:
Animacija gusenice u 3ds Max