Након што је модел увезен у “3ds max” извршено је поправљање и сређивање модела, у смислу уклањања или спајања тачака и полигона. Број тачака је нешто мање од 100 000.
За оптимизацију је кориштена готова скрипта у следећем облику:
global
objekat = $Plane001
novi_objekat = $Plane002
select novi_objekat
convertTo novi_objekat Editable_Poly
num_vert = novi_objekat.numverts
for v in 1 to num_vert do
(
local koo = polyOp.getVert $ v,
Xobj = koo.x,
Yobj = koo.y,
zrak = ray [Xobj, Yobj, 10000] [0, 0, -1]
pozicijaZrak = (intersectRay objekat zrak)
if pozicijaZrak != undefined do
(
local Zobj = pozicijaZrak.pos.z
subObjectLevel = 1
polyop.setVertSelection $ #{v}
polyop.setVert $ v [Xobj,Yobj,Zobj]
)
)
subobjectLevel = 0
Површ (“Plane”) произвољних димензија је дијељена на одређен број сегмената у зависности од жељене детаљности. Формирана површ је насловљена као “Plane002″ , а модел терена као “Plane001″. Површ се поставља изнад терена а затим се активацијом скрипте прилагођава увезеном моделу. Слиједи брисање непотребних површина. Добијени терен је оптимизован и спреман за употребу у дизајну поплочања.
Приказ добијених модела и разлика у детањности:
Површ са подјелама 15*20 (94 тачке у моделу)
Површ са подјелама 35*60 (385 тачака у моделу)
Површ са подјелама 140*180 (4006 тачака у моделу)
Линк до неоптимизованог и оптимизованих модела терена терен