О предмету

1. Образовни циљ:
Оспособљавање студената за коришћење основних компјутерских апликационих софтвера за репрезентацију архитектонског и урбанистичких дела.
2. Исходи образовања (Стечена знања):
Да стечена знања примењују у даљем процесу образовања као и у будућем професионалном раду.
3. Садржај/структура предмета:
Основи програмског пакета за 3Д моделовање, рендеровање и анимацију – 3Dstudio MAX.
4. Методе извођења наставе:
Предавања и вежбе у рачунарској лабораторији. Консултације.
Део градива који чине логичку целину се полажу у два теста. Тестови се раде у компјутерској лабораторији. Да би студент положио испит, поред редовног похађања вежби и предавања, мора да из сваког од два теста има најмање 55 поена.
Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби и успеха на тестовима. Студент који нема положен неки од тестова излази на редовни испит, где полаже део градива који није положио преко тестова.

* * *

Na vežbama se radi modelovanje centralnog područja Sombora u 3D studio MAX-u. Svaki student dobija 2-3 objekta u zavisnosti od njegove kompleksnosti. Izradom 3D modela objekata, studenti ispunjavaju predispitne obaveze i dobijaju predispitne bodove.

U toku semestra će biti održana dva kolokvijuma. Ukoliko se rad ne preda u zakazanom terminu kolokvijuma, student će biti ocenjen sa 0 bodova i neće biti u mogućnosti da nadoknadi ove bodove. Na prvom kolokvijumu se predaje, model niske detaljnosti (low poly model) svih dodeljenih objekata. Na drugom kolokvijumu se predaju modeli visoke detaljnosti (high poly model). Radove predavati isključivo u 3ds Max verziji 2010. Model kojem je geometrija kolapsirana (bez liste modifajera) neće biti ocenjivan. Ukoliko postoji problem sa kompatibilnošću različitih verzija programa, potrebno je javiti se svom asistentu.

Bodovni sistem:

Predispitne obaveze (30 bodova) čine:

  1. predavanja: 10 bodova
  2. kolokvijum (low poly): 10 bodova
  3. kolokvijum (high poly): 10 bodova

Ispitne obaveze čine:

  1. low poly model sa materijalima i render: 30 bodova
  2. high poly model sa materijalima i render: 40 bodova

Maksimalan broj bodova na ispitu je 70 bodova.

Terminski plan po nedeljama:

1. nedelja

Upoznavanje sa interfejsom, spline modeling

2. nedelja

Import AutoCAD crteža i rad sa podlogama

3. nedelja

Edit poly modelovanje

4. nedelja

Izrada low poly modela

5. nedelja

Modelovanje u 3ds Max-u

6. nedelja

Predaja 1. kolokvijuma, Low poly modelovanje

7. nedelja

Izrada high poly modela

8. nedelja

Rad sa modifikatorima, izrada high poly modela

9. nedelja

Predaja 2. kolokvijuma, Teksturisanje i mapiranje

10. nedelja

Mapiranje i renderovanje modela

11. nedelja

Dodavanje svetla i kamere

12. nedelja

Prilagođavanje scene i renderovanje modela, rad sa naprednim tehnikama renderovanja

13. nedelja

Predaja konačnog modela, konsultacije

 

Leave a Reply