ZBrush Sculpting – Baby Groot (Faza III)

Boje i materijali:

  1. Prvo sam selektovala u materijalima Basic Material, zatim sam selektovala subtool telo i obojila celo telo u braon boju sa uključenom opcijom RGB – kada sam našla boju koja mi odgovara ušla sam na Color i išla na Fill color. Isto ovo sam uradila i za saksiju (koju sam ofarbala u boju slonove kosti, jer mi se nije dopalo kako izgleda kad je čisto bela), a na kraju sam uzela Basic Material i prefarbala deo saksije gde je zemlja (da ne bude sjajno nego mat).
  2. Zatim sam sa istovremeno uključenim opcijama RGB i Zadd krenula da pravim zeleno korenje po telu (naravo, pre toga sam izabrala zelenu boju). Ovo mi je omogućilo da ujedno i bojim površinu i da je sa Standard brush-om izdignem od osnovnog modela, kako bi se stekao utisak da taj koren prelazi preko tela. Isključila sam Zadd i obojila krajeve prstiju i kose u zeleno, kao i grančice koje mu štrče iz tela, kako bih dobila lišće.
  3. Što se tela tiče, dodala sam mu i Noise, kako ne bi bilo samo ravnih površina i kako bih dobila još realističniji model.
  4. Na kraju sam telu dodala malo tamnije braon boje na mestima koja su uvučenija, a ona izbočenija sam prešla svetlijom braon.
  5. Oči sam radila tako što sam ih obojila u žuto, zatim sam tamno braon prešla ivice kako bih dobila dubinu i na kraju belo u centru oka da se dobije odsjaj. Zatim sam skinula sa interneta teksturu oka, ubacila je u Zbrush (Texture => Import => kliknula na ubačenu teksturu => Add to spotlight), zatim sam sa Standard brush-om i RGB-om uključenim prelazila preko te teksture i ofarbala oči (prethodno skalirala na potrebnu veličinu i smanjila Opacity).
  6. Na kraju sam za oči koristila materijal ToyPlastic koji sam kao i boju vezala za oči (Color => Fill Material), sa tom razlikom da sam prethodno umesto RGB uključila oznaku za materijal M. Za saksiju sam koristila isti model, jer su mi oči i saksija predmeti koji moraju imati jači odsjaj. Za telo sam koristila Basic Material.
eye_0023_c

Tekstura koju sam koristila za oči

16.1

Početak bojenja

Na kraju sam sa Move brush-om malo uvukla delove tela, da bih dobila malo vitkiju figuru tela.

Konačni model:

17  18  19

Meni se ovaj program zaista dopao i definitivno ću ga koristiti i u buduće. Odličan je za organske modele, odnosno ljudske i životinjske forme i bilo šta nalik tome, kao i za doradu nekih detalja – na recimo oružju i možda čak i zgradama (ali isključivo namenjenim za igre, jer nije potrebna tolika preciznost) – na modelima uvezenim iz 3D Studio Maxa, na primer. Definitivno je najpogodniji za upotrebu u gaming i filmskoj industriji (mislim na animirane filmove). Što se tiče korišćenja programa u arhitektonske svrhe – za izradu projekata, mislim da jednostavno program nije namenjen toj upotrebi i da ima pregršt drugih programa koji će bolje odraditi posao. U odnosu na druge programe, Zbrush jeste kompleksan, ali isto tako mislim da nije toliko težak – dosta je intuitivan program, iako je logika rada u njemu nešto drugačija u odnosu na druge programe sa kojima smo se do sad sretali.

S’ obzirom na to da mi je ovo prvi rad u ZBrush-u, ja sam, moram priznati, prilično zadovoljna postignutim rezultatima. Ima tu još dosta stvari koje treba popraviti, bilo je dosta prepravki i tokom samog rada, gde sam se susrela sa dosta poteškoća tamo gde ih nisam očekivala (na primer kod saksije), ali uz malo razmišljanja i to sam rešila.

Sve u svemu: Jako interesantan program za rad, intuitivan, pre svega namenjen organskom modelovanju za gaming industriju i definitivno program u kom ću nastaviti da radim i da se usavršavam.

 

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.