Pošto je samo modelovanje Sidnejske opere već objašnjeno u jednom od prethodnih radova studenata, usredsrediću se na objašnjenje transformacije.
Postupak rada:
– modelovanje glave armadila
– transformisanje oblika
– pravljenje animacije
– animacija vode
Modelovanje glave armadila :
Pre modelovanja glave postavlja se box na čijim odgovarajućim stranicama će se nalaziti frontalne, profilne i slike od gore.
U odnosu na ove slike iz odgovarajućih pogleda se vrši modelovanje. Počinje se od očnih kapaka. Pravi se plane u profilnom pogledu na sredini dodnjeg očnog kapka.
Plane se pretvara u Edit poly.Dodaje se modifiere – Symmetry koji se obeležavanjem opcije Mirror i biranjem Mirror Axis-a : z, namešta na sredini glave armadila.
U modifiere-u Edit poly obeležavaju se vertexi i alatkom move pomeraju na odgovarajuća mesta u odnosu na frontalni, profilni i pogled od gore. Zatim se prelazi u edge i obeležava sledeći edge. Držanjem shift-a u alatki move i pomeranjem edge-a, dobija se još jedna površina koja se daljim pomeranjem vertexa namešta na odgovarajuću poziciju.
Na taj način se formira cela geometrija glave. Očne jabučice nastaju od sphere i poziciraju se u centar očne šupljine.
Transformisanje oblika :
Transformacija se vrši na pet različitih načina :
– uz pomoć modifiere-a FFD 2x2x2, FFD 3x3x3, FFD 4x4x4
– uz pomoć modifiere-a Morpher
– rotacijom
– skaliranjem
– translacijom
–Kada se na oblik doda modifiere FFD 2x2x2, FFD 3x3x3, FFD 4x4x4, obeležavanjem Control Points-a dobija se mogućnost pomeranja tačaka koje obuhvataju odredjenje delove objekata i na taj način se menja oblik.
-Modifiere Morpher funkcioniše tako što se željeni objekat najpre kopira a na originalni objekat se zadaje modifier Morpher. Repliku objekta menjamo uz pomoć FFD 2x2x2, FFD 3x3x3, FFD 4x4x4, vodeći računa da redosled vertexa ostaje isti ali na novim pozicijama.
Na izmenjenom objektu ne sme da se doda ni oduzme niti jedan vertex jer u suprotnom Moprher neće prepoznati kopirani izmenjeni objekat. Kada smo namestili željeni novi oblik kopije u modifiere-u Morpher ( na originalnom obliku) se pomoću Load Multiple Targets bira izmenjena kopija. Opseg transformacije objekta je podesiv.
-Skaliranje se vrši uz pomoć alatke scale. Korišteno je četiri vrste skaliranja:
-po x-osi
-po y-osi
po z-osi
i po svim osama zajedno ( srazmerno povećavanje ili smanjivanje objekta) ,
-Rotacija:
-Translacija:
-Animacija :
-Kreiranje animacije otpočinje pritiskom na dugme AutoKey.
Namešta se položaj objekta u datom trenutku i pritiskom na dugme sa nacrtanim ključićem (Set Keys) taj položaj se beleži, zatim se menja vremenski trenutak, oblik se transformiše ( menja položaj, rotira…) i ponovo se beleži pritiskom na ključić.
Desnim klikom na play dugme otvara se meni za podešavanje. Podešava se broj frame-ova i brzina kojim će teći animacija.
– Da bi snimili animaciju potrebno je uvesti kameru : VRayPhysicalCamera. Ona se namešta tako da najbolje zabeleži dešavanja u datim trenucima.
-Sidnejska opera se sastoji iz manjeg i većeg dela. Manji deo opere je pomeren na mesto glave armadila ispod koga je izronila glava a krov tog dela je poslužio kao uši armadilu. Krov većeg dela Sidnejske opere sastavljen od “školjki” podseća na oklop od armadila koji je sastavljen od kolutova pa je od krova dobijen oklop armadila. Unutrašnji deo krova je preoblikovan u prste a zatim kopiran. Od stakla objekta su morpher-om napravljene noge. Rep je posebno oblikovan i namešten tako da izranja iz tela armadila.
-Animacija vode :
Napravljen je plane.
Na njega je dodat modifiere – Displace. U delu Image na mestu Map je ubačen materijal koji na svojoj mapi Deffuse ima smoke veličine 0,001. Dodat je još jedan Displace na koji je dodat materijal sa smoke-om veličine 0,002. Sledeći modifier koji je dodat je wave. Na njemu se nameštaju Amplitude1, Amplitude2 i Wave Lenght. Dodaje se još jedan wave na kome se pored drugačijih vrednosti amplituda i dužine talasa rotira pravac talasa pritiskom na Gizmo pa korišćenjem alatke rotate. Na svim modifiere-ima se namešta phase u dužini trajanja animacije i na taj način se dešavaju promene tokom animacije.
-Video transformacije možete pogledati ovde: