Druga i glavna faza se odnosi na modelovanje oba automobila u Rhinu. Prvi 3D model postojeceg auta dobio sa veoma jednostavno. Crtanjem krive sa opcijom “Loft” dobija se gornja povrsina auta, isti princip je i sa donjim delom. Zatim sa opciom “Patch”, dobija se bocna strana, sa opcijom “Mirror” dobija se i druga strana. Ukljucivanjem kontrolnih tacki, F10 rade se detalji (hauba, farovi, branik) Tockovi se rade crtanjem kruga i “Extrude”, a za sa opciom “Patch” se dobija zatvorena povrsina + “F10” za detalje. Za lakse manipulisanje tokom rada korisne su opcije “Select” U, UV, kao i opcija “Set X,Y,Z coordinates”
Drugi auto, remodelovan, dobija se nesto drugacije. Iscrtane izglede u Auto Cadu postavljam kao na slici, kako bi pratio konture i sve karakteristicne linije. Crtanjem krivih u jednoj projekciji podesavam u grugoj, pr; Front i Top, dobija se dvostruko zakrivljena kriva koja sa jos tri krive iste strane auta opcijom “Surface from network of curves” (A,B,C,D) formira povrsinu. Ovim postupkom pravljenja 3D modela nije potrebno doradjivati kontrolnim tackama jer je sam postupak mnogo detaljniji od predhodnog, iako se koristi samo jedna opcija. Napomena!!! Jaako je vazno da se izgledi na pocetku dobro usaglase jer se moraju poklapati u svim projekcijama, za dobar rezultat i ustedjeno vreme.
Treci nacin modelovanja je uz pomoc T-spline palete. Radi se takodje preko slike. Izcrtaju karakteristicne linije koje se, dodavanjem povrsi/opne auta, mogu kretati u svim pravcima -modelovati do zeljene/finalne forme. Ovaj metod je mnogo bolji od predhodna dva jer se sve povrsi razvlace, rade zajedno i simetricno, tako da je u vizuelnom smislu kvalitetniji proces rada.
Pr: (preuzeto sa Car Design Tutorials)
https://www.facebook.com/CarDesignTutorials/videos/1057845674331526/
Sledeci korak, i zadnji korak, je test na aerodinamiku u programu “X Flow” CFD. Analiza se izvodi u imaginarnom vazdusnom tunelu kada telo miruje. Cilj je da automobil ima “Laminarno” strujanje vazduha a ne “Turbulentno” U programu su uradjene analize na generisanje vrtloga i brzine proticanja vazduha.
U prednjem delu automobil je potrebno dizajniarti otvore, jer je sam auto ima ravnu povrinu koja predstavlja velik otpor. Zadnji deo takodje predstavlja otpor gde moze doci do ne pravilnog vrtloznog strujanja “turbulencije”, regulisanjem protoka kroz ceo auto, smanjuje se otpor vazduha, i strujanje vazduha je jednolicno, sa paralelnim slojevima “laminarno strujanje”.
Video analize za oba auta mogu se videti na sledecim linkovima:
https://youtu.be/YFVeRNBK0WY (stari model, velocity)
https://youtu.be/YOSINVbhpJE (remodelovan auto, velocity)
https://youtu.be/PQcXHjxoBYU (stari model, generisanje vrtloga)
https://youtu.be/nqUo7cPXWeM (remodelovan auto, generisanje vrtloga)