Faza III

Zaključak: Završetkom modelovanja i upoređivanjem rendera najbolje se pokazala vizuelizacija modela iz 3dmax programa, za koju je trebalo malo više truda i vremena uložiti u odnosu na druga dva programa u kojima je model takođe rađen,ali je vizuelizacija mnogo bolja i relističnija. U slučaju modelovanja nameštaj, najbolji softver za modelovanje jeste 3dmax, potom Rhino program… Continue reading Faza III

Principi generisanja fraktalnih krivih – III faza

Crtanje u dvodimenzionalnom prostoru Istraživanje je primenjeno za razvijanje algoritma u programu Rhinoceros/Grasshopper, što se može videti u prilogu ispod. Kao što je objašnjeno u prvom postu, prvo je nacrtana kriva u nultoj iteraciji u kvadratnoj mreži, i pomoću alatki Flip, Rotate, Join i Mirror formirana je kriva, tj. modul koji popunjava čitavu mrežu u istoj iteraciji.… Continue reading Principi generisanja fraktalnih krivih – III faza

Generisanje “waffle” strukture iz uvezenih obj. fajlova, i priprema za 2d sečenje- III deo

Korak 1: Priprema modela Biranje modela Modele možemo izabrati i skinuti sa bilo koje od brojnih besplatnih biblioteka (Free3D, cgtrader… neke zahtevaju registraciju).Iz iskustva zaključili smo da model bi trebao da bude u obj. formatu, “polygon mesh” geometrije po mogućnosti ispod 10.000 poligona (game ready, low poly), i sastavljen od što manje zasebnih mesh-ova (3D… Continue reading Generisanje “waffle” strukture iz uvezenih obj. fajlova, i priprema za 2d sečenje- III deo

Published
Categorized as Opšte

UX optimizacija – baze podataka III

:ući u gif: Demonstracija rada algoritma. Kocke u boji predstavljaju glavne karakteristike koje svaka informacija sadrži, dok plave predstavljaju nove informacije/inpute koji se po principu rada SOM sortiraju i grupišu u odnosu na “najistaknutije”/”prioritetne” karakteristike.

Modelovanje i animacija transformersa (III post)

Sad kad su svi djelovi automobila linkovani i svaki posebno animiran transformers izgleda ovako: Kad se animira ovo podizanje najbitnije je da se obrati paznja na ujednacenost transformisanja, a za to je najbolje koristiti alatku -symmetry- Ovo je jedan grubi model, koji se moze jos doraditi i srediti tako da on izgleda puno bolje. Akcenat… Continue reading Modelovanje i animacija transformersa (III post)

Layered Image 3D (Game of Thrones)

Realizacija makete: Korisceni materijali:300 g papir(sjajni),hamer (crni),karton (3mm) Zavrsni rezultat smo dobili ukrstanjem lejera pod 90 stepeni tako da se jasno vide scena 1 i scena 2 iz razlicitih uglova.Sam prosec kreiranja makete je bio prilicno jednostavan. Svaki od iskopiranih lejera smo rezali skalpelom kako bi  scene bile vise istaknute i stvarale bolji 3D prikaz.Podloga… Continue reading Layered Image 3D (Game of Thrones)

Published
Categorized as Opšte

Principi generisanja fraktalnih krivih – II faza

Istraživanje krivih Hilbertova kriva Posle iscrtavanja mreže u programu SketchUp, razvila sam Hilbertovu krivu i u trećoj dimenziji. Poenta je u ponavljanju modula prikazanog na drugoj slici, i povezivanjem istih modula nakon prethodnog rotiranja istog (princip kopiranja i rotacije na nivou dve dimenzije objašnjen je u prvom postu). Kriva oblika Z Istim principom ponavljanja osnovnog modula je stvoren prostor… Continue reading Principi generisanja fraktalnih krivih – II faza

Principi generisanja fraktalnih krivih – I faza

Oblast istraživanja Tema istraživanja su fraktalne krive koje posle određenog broja iteracija mogu potpuno da pokriju dvodimenzionalni ili trodimenzionalni prostora u kome se nalaze, kao i njihovo crtanje u određenoj mreži korišćenjem različitih programa. U dvodimenzionalnom smislu, ovu krivu je moguće napraviti ukoliko se jednostavno, olovkom vuče neprekinuta linija na pravilan način, koja će na kraju… Continue reading Principi generisanja fraktalnih krivih – I faza

Volkswagen Buba 1975 dvostruko zakrivljenih formi – faza III

           Zakljucak: Zadatak sam uspesno odradio, dobijen je zeljeni oblik kalupa od waffle strukture. Zakljucio sam da je ovom metodom moguce napraviti kalup za izradu haube i drugih delova automobila. Mogao bi da se dobije identican oblik haube kao sto je fabricki. Mislim da je pravljenje ovakvog kalupa jeftinija metoda ali… Continue reading Volkswagen Buba 1975 dvostruko zakrivljenih formi – faza III

Modelovanje i analiza akusticnih 2D difuzora i apsorbera (faza III)

ANALIZA Za analizu akusticnih difuzora sam koristio program I-SIMBA. Nakon sto sam modelovao difuzore i postavio ih u prostor, napravio  sam 2 izvora zvuka koji se nalaze na lokaciji zvucnika u toj prostoriji kao i resiver zvuka postavljen naspramno od njih. Rezultati akustecne simulacije u prostoriji sa difuzorima su ispale identicne onima koji se dobijeni… Continue reading Modelovanje i analiza akusticnih 2D difuzora i apsorbera (faza III)

Published
Categorized as Opšte

2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza III)

Treću fazu čini fabrikovanje. Postoje dvije metode za fabrikovanje a to je 3d stampa i graviranje kontura na pločicama dimenzije 8×8,22cm. Odlucila sam se za drugu metodu jer predstavlja efikasniji i pristupacniji nacin fabrikacije. Isprobana su tri nacina podesavanja lasera za graviranje kako bi se postigao sto bolji rezultat. Najbolji rezultat dalo je ofsetovanje krive za… Continue reading 2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza III)

2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza II)

Nakon što sam nacrtala 2D konture pokreta (carthwheel),importovala sam u Rhinocheros i uz pomoć Grasshoppera selektivno rasporedila po krugu. Isprobane su dvije metode za dobijanje krajnjeg rezultata,a to su loft i sweep curve. Rezultat sa sweep nije bio zadovoljavajuci jer izdvajanjem medjusobnih preseka se ne dobijaju prepoznatljive konture zadatog pokreta. Slican rezultat je bio i… Continue reading 2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza II)

Portret od struna

Izabran portret za izradu i dobijeni rezulatat: Model je rađen ručno, praćenjem pinova dobijenih u Processingu kao html dokument koji program napravi nakon unesenih kodova i ostalih podataka Proces rada: 1000 struna: 1500 struna: 2000 struna: 2500 struna i konačan rezultat: Vidaković Tamara, Petković Nikola

Published
Categorized as Opšte

Modelovanje “waffle” struktura i priprema za sečenje III deo

Tema: nameštaj od “waffle” strukture Finalni produkt Dobijeni oblik je približan željenom, stolica ima oblik kobre, a waffle struktura daje zanimljivu senku u podu, takođe pod stolice je zakrivljen što omigućava ljuljane. Rad je uradjen tako što je modelovanje rađeno u softveru Rhinoceros, postavljanje waffle strukture sa svim parametrima u Grasshopperu, rednderovanje u V-rey.  … Continue reading Modelovanje “waffle” struktura i priprema za sečenje III deo

Dizajn panela za zaštitu od direktne osunčanosti_faza 3

U trećoj fazi istraživanja, radila sam na analizama osunčanosti prostorije sa postavljenim perforiranim panelom. Za četiri odabrana datuma ( 20.3. , 21.6. , 22.9. , 21.12.) uradila sam analizu osunčanosti na svaka 2 sata (8h-16h) pod 6 različitih uglova zakošenja perforacija (15°, 30°, 45° ka istoku i ka zapadu). Nakon analiza, shvatila sam da u… Continue reading Dizajn panela za zaštitu od direktne osunčanosti_faza 3

Faza 3

Treća faza predstavlja izvođenje makete tako što se mreža gravira na ploču od pleksiglasa, a zatim testira dobijanje željenog efekta. U ovoj fazi odabran je jedan oblik na ravnoj površi, a u nastavku istraživanja moglo  bi se razmišljati o projektovanju mreže ili više mreža na sferičnu ili poligonalnu površ. Jedan od mogućih načina upotrebe je… Continue reading Faza 3

Published
Categorized as Opšte

Prostorna anamorfoza – faza III

Nakon druge faze istraživanja, primenom dve metode modelovanja ,Grasshopper-a i Sketchup-a, uvidela sam neke njihove osnovne prednosti i mane. Krajnji rezultat je dobijen iz kombinacije Sketchup-a , AutoCad-a i Photoshop-a. Kao što sam u prethodnom postu napisala, Grasshopper ima mogućnost postavljanja koordinatnog sistema orijentisan ka očnoj tački. U slučaju ove tri kombinacije to nije bilo… Continue reading Prostorna anamorfoza – faza III

Figure od struna III

Nakon formiranja algoritma u Grasshopperu za dobijanje željenih fugura sledeći korak je pravljenje makete.  Za maketu je uzeta geometrija koja se dobija obrtanjem Zemlje i Venere oko Sunca u periodu od 8 godina. Potrebni materijal za maketu: ploča, ekseri, konac. Ovakav tip figura nastaje kružnim povezivanjem tačaka.  Kao problem se javlja to što jednostavnim povezivanjem… Continue reading Figure od struna III

Anamorfna svetlosna struktura III

Kao rezultat nisu dobijene senke onako kako su prvobitno bile postavljene konture. kako bi tela mogla medjusobno da se seku bez da dobijeno telo baca senke kojima fali neki deo, bilo je neophodno da se poslednje telo sa kojim se vrsila intersekcija rotira, miroruje i da se pojedine njegove ivice pomeraju. dobijeni rezultat: gif Zakljucak:… Continue reading Anamorfna svetlosna struktura III

Моделовање ,,low polly ” чапље у програмима ,, Blender ” i ,, Sketchup” фаза III

Последњи корак у ,,Sketchapu” за израду ,, low polly ” чапље јесте обележавање и припрема елемената модела за штампање . Овај корак је могуће обавити са стандардним алаткама (ротирање сваке површина посебно ) али у овом случају испитана је алатка експанзије ,, Unwrap and Flatten Faces “. линк екстанзије  : https://extensions.sketchup.com/en/content/flatten-faces   а) модел чапље у… Continue reading Моделовање ,,low polly ” чапље у програмима ,, Blender ” i ,, Sketchup” фаза III

UPOREDNA ANALIZA RENDERING SOFTVERA- FAZA 3

ZAKLJUČAK ISTRAŽIVANJA Nakon detaljne analize oba softvera, I analize dobijenih podataka zaključci istrazivanja su sledeći: LUMION: -samostalni softver (nosi odredjene prednosti- moguci problemi softvera za modelovanje ne uticu na rendering proces) -zahteva bolje specifikacije racunara -ima kompleksniju navigaciju (potrebno je vreme za savladavanje kretanja kroz progam) – zahteva exportoanje file-a pre pocetka rada (file se… Continue reading UPOREDNA ANALIZA RENDERING SOFTVERA- FAZA 3

Published
Categorized as Opšte

3D modelovanje pomoću struna (III)

Fotografiju glave koju smo preklopili sa osnovom modela glave dobili smo gustinu provlačenja mreže ali raspored nije bio najbolji pa smo renderovali pet fotografija koje su imali osvetljnje iz pet različitih pravaca. Potrebno je još vremena da se dobijene slike uklope u rhino kako bi se dobio tacan raspored gustine mreže koji bi kreirao realistično lice.… Continue reading 3D modelovanje pomoću struna (III)

Published
Categorized as Opšte

Model (i maketa) Kacige 3

Problemi: Štimanje mreže, nejednaka razmera delova, loše razvučena uwv mapa, krpljenje šupljina, nemogućnost uskladjivanja veličine svih delova. Zaključak: UWV mapa služi za uskladjivanje materijala u modelu, a ne za stvaranje i štampanje mape spram koje se mogu raditi makete (izuzetak veoma jednostavni poligoni – prizme, zarubljene piramide).     

POLIGONALNE STRUKTURE

RASKLOPIVI POLIGONALNI MODELI OD PLOČASTIH MATERIJALA FAZA 3 (ŽIVOTINJE) Mdf ploča od 3mm  je odabrana za sečenje, pa je ona diktirala debljinu samih elemana (trouglova i spojnica). Laserski isečeni elementi spajani su po principu istih brojeva na spojnici i trougovima, dok se sama rotacija spojnice dodatno proveravana na 3D modelu. Problem se javio na samom uklapanju… Continue reading POLIGONALNE STRUKTURE

Faza 2

U drugoj fazi istrazivanja trebalo je odabrati 3d objekat, koji bi se uvezao u rhinoceros i po cijoj bi se povrsini nekom od metoda razvila mreza. Zatim bi se dobijena mreza projektovala u 2d i laserskim putem isjekla na neprovidnoj plocici, koja bi posluzila kao jedna od strana lampe. Zatim bi se isti postupak mogao… Continue reading Faza 2

Published
Categorized as Opšte

Crazy Monday-BETA Video Game

Nakon završene radionice uspešno je koleginica Teodora Albijanić pripremila sve potrebne grafičke priloge za video igricu. Kao što su pozadina, karakteri, predmeti sa kojima karakter može da dodje u interakciju. Dok je kolega Jovan Čajović uspeo da napravi animaciju koja bi služila kao Intro za video igricu. Jedan od problema koji se javio prilikom pravljenja… Continue reading Crazy Monday-BETA Video Game

Published
Categorized as Opšte

Morphing teselacija III

  REZULTATI ISTRAZIVANJA: Finalni produkt istraživanja je morphing teselacija nastala menjanjem parametara osnovnog oblika trougla. Primenjena metoda se može primeniti na druge oblike osnovne matrice radi dobijanja različitih oblika. Ograničavajući faktor razvijenog algoritma za teselaciju je primenjena transformacija – rotacija oko ose. Daljim istraživanjem bi se mogao razviti algoritam za druge transformacije (translacija, refleksija), čijom… Continue reading Morphing teselacija III

Published
Categorized as Opšte

Fabrikaciji sasije automobila od ravanskih formi III

  Zadatak sam uspesno odradio, dobio zeljeni izgled haube od ravanskih formi. Zakljucio sam da je proces izrade modela u ravanskoj formi jeftiniji, priblizno lici na pravi model. Dok je proces razvojnih formi vise realan.  Fabricki proces je najbolji, varenje i  savijanje lima je najefikasnije i najbrza varijanta.

Published
Categorized as Opšte

Pop-up (zaključak)

-materijal: treba da je čvršći papir zbog boljeg držanja -mana: sastavljanje i lepljenje mora da se radi ručno,što usporava i poskupljuje proizvodnju, kao i potreba za stručnom radnom snagom -potrebno mnogo isprobavanja različitih veličina foldova i načina dodavanja foldova jedne na druge -možda je način da se dobije trodimenzionalni objekat jednostavniji ako se uzme baza… Continue reading Pop-up (zaključak)

Volkswagen buba 1975 razdvojnih formi III

Zaključak: Prilikom izrade modela zaključio sam da je proces modelovanja razvojnih zakrivljenih formi dosta realniji u odnosu na ravanske forme, ali da je fabrički proces u kome se vare dijelovi automobila precizniji i jednostavniji za izradu u odnosu na kalupe u kojima se materijal izliva.  

Published
Categorized as Opšte

III faza ZAHA HADID Revit

Posle proucavanja jednog pristupa modelovanju moze se primetiti da su se otvorile nove mogucnosti, pracenjem tutorijala dolazi se do jednog logickog pitanja veoma znacajnog u celom procesu modelovanja koji nam moze obezbediti znatnu ustedu vremena, a to je da li mozemo da modelujemo direktno odredjenim krivama koje dobijemo kao presecnice verikalnih ravni medjusobno paralelnih i… Continue reading III faza ZAHA HADID Revit

Published
Categorized as Opšte

Analize akustike sakralnih objekata – Faza III

Za finalizaciju rada, odabrani su konacni parametri na modelu crkve koji ce biti promenljivi i graditi odnose u daljem izucavanju akustike. To su: 1. Visina crkve (svih zidova) 2. Dubina svih zakrivljenih aneksa na glavni kubus – oltarska apsida, severna, juzna 3. Visina na kojoj se nalazi horska galerija 4. Sirina broda crkve 5. Pozicije i… Continue reading Analize akustike sakralnih objekata – Faza III

Published
Categorized as Opšte

Generisanje i fabrikacija talasastih panela za uređenje enterijera III

Nakon pokusaja u razlicitim softverima( 3Ds Max,Rhinoceros,Grasshoper)dolazim do zakljucka da je moj model najednostavnije i najbrze izvesti pomocu SketchUp-a sa par Addona.. Zavrsni rezultat nije zadavoljavajaci..Problem se pojavio u sketchupovoj ogranicenoj mogucnosti crtanja zaobljenih linija i samim time 3D model izgleda isjeckano.. Zakljucak: Bez obzira na detaljno istrazivanje,softver koji sam odabrao nije bio u mogucnosti… Continue reading Generisanje i fabrikacija talasastih panela za uređenje enterijera III

Published
Categorized as Opšte

Fleksibilne papirne skulpture – III

Rezultat istraživanja i rada u Grasshopper-u je geomtrijski oblik koji moze da se razvlači i skuplja, čiji su dijelovi spojeni na principu saća. Urađen je primjer lopte. Lopte se dobila iz kocke koja je prvobitno napravljena. Lopta je ubačena u kocku, zatim korišćenjem mesh intersection i na taj način model kocke je dobio oblik lopte.

Parametarski islamski motivi – zakljucak

Izrada panela u Rhinu, pomocu Grasshoppera olaksava posao i smanjuje vreme u poredjenju sa panelima koji su radjeni u 3ds Max-u. Prednost panela parametarski daje nam mogucnost manipulisanja polozaja i velicine panela, kao i osnovnih jedinica – njihove velicine, polozaja i medjusobnih odnosa (preklapanja, dodirivanja), kao i mogucnost promene debljine linija. Kada radimo u 3ds… Continue reading Parametarski islamski motivi – zakljucak

Published
Categorized as Opšte

Layered images- III faza

Nakon svih obavljenih priprema u različitim softverima (Rhinoceros, Grasshoper, Photoshop) pristupila sam pravljenju makete. Na osnovu istraživanja zaključila sam da je optimalan broj kontura između 10 i 20. Konture koje sam izvukla dale su mi 14 presjeka. Presjeke sam štampala na foliji formata A5, te ih redala jedan iza drugog na razmaku od 0.5cm. Krajnji… Continue reading Layered images- III faza

Papercraft (3/3)

Problemi na koje sam naisla tokom istrazivanja-MeshLab,Rhinoceros(Grasshopper,MeshMachine) 1.MeshLab problem prilikom cuvanja jer je model prekomplikovan i sastoji se     od velikog broja sitnih poligona, morala sam da ga optimizujem u 3dMaxu a zatim da ga uvezem u MeshLab posle odredjenog oblika, modela daljim smanjenjem broja poligona gubi odredjene delove (oko, uho) nesimetricnost strukture 2.Rhinoceros prilikom… Continue reading Papercraft (3/3)

Parametarsko modelovanje i ispitivanje trupa sportskog broda

Zaključak istraživanja: Zbog nemogućnosti instalacije programa za simulaciju fluidnih pokreta (CFD), istraživanje se svelo na modelovanje broda u Rhino-u uz pomoć parametara, a usput je urađena uporedna analiza modelovanja Rhino-u i 3DsMax-u, čime su utvrđene prednosti i mane oba softvera.     različiti oblici donje krive   Uz pomoć par tutorijala došlo se do zaključka… Continue reading Parametarsko modelovanje i ispitivanje trupa sportskog broda

Samonosive strukture (3.faza)

Rezultat istrazivanja-Modelovanje Dobijena je finalna forma strukture koja bi predstavljala samonosivi paviljnon ispred fakulteta tehničkih nauka. Nakon iscrpnog rada, susrela sam se sa određenim problemima zbog nepoznavanja plug-ina za Rhinoceros u kome sam radila. Prvi problem bio je sam program za koji  nisam posedovala dovoljno znanje, a čak i neki od tutorijala nisu bili dovoljno… Continue reading Samonosive strukture (3.faza)

III faza

Konačni rezultat. Nakon objašnjenog postupka u fazi II dobila sam gotovi proizvod.Shvatila sam da je ovaj postupak mogao da se odradi na lakši i brži način, sa mnogo manje komponenti, a dobio bi se jako sličan rezultat. Problem 1: Par nejasnih komponenti prilikom praćenja tutorijala i izrade. Problem 2: Nejasnoća linija do samog završetka rada… Continue reading III faza

Published
Categorized as Opšte

Teselacija-Keith Haring pattern dan 3

U proslom postu sam prezentovala nacin na koji sam ja dobila teselaciju na neki svoj nacin, tj pomocu uskladjivanja kontura i rotacije.     Ovo je konacni rezultat teselacije. Kroz ovaj rad uvidjela sam probleme do kojih dolazi prilikom dobijanja teselacije na ovaj nacin. Problem 1- Zahtijeva mnogo vremena Problem 2- Nije univerzalan metod za dobijanje… Continue reading Teselacija-Keith Haring pattern dan 3

Published
Categorized as Opšte

Samonoseca struktura — RAVAN SVOD III

Слика 1. Пројектовани раван свод Резултат истраживања је раван свод над квадратном основом формиран од истоветних елемената трапезног вертикалног пресека. Свод је пројектован у софтверима који су омогућили његову параметризацију (Rhinoceros + Grasshopper). Величине које одређују димензије елемента и димензије основе уведене су као параметри чијом променом добијамо различите сводове у погледу површине коју покривају… Continue reading Samonoseca struktura — RAVAN SVOD III

Modelovanje mikološke strukture pečuraka Post III

Problem: Zakrivljenje površi, zamena koncentričnih krugova sa jednakim koncentričnim krivama.   Mogućnosti: Zamena istih koncentričnih krivih sa različitim. sa porastom krive menja se njen oblik te dobijamo potpuno nepravilnu haotičnu stukturu, s kojom je moguće dalje se igrati.   Lampa

Modelovanje mikološke strukture pečuraka Post II

Problem: Dobijanje prepletene strukture,  zasecanje škrga. Metoda: Podelom koncentricnih krugova na priblizno jednaka smaknuta rastojanja (1mm), dobijamo zupcanike na svakom krugu koji stvaraju povrsinu priblizniju trazenoj formi. Ova metoda daje priblizniji oblik od primarne.  

Modelovanje mikološke strukture pečuraka Post I

Oblast: Parametarsko modelovanje mikoloske teksture pecuraka ( skrge pecurke) i njena primena u dizajnu. Cilj: Pronalazenje metode parametarskog modelovanja mikoloske strukture koja je najpribliznija njenom prirodnom izgledu. Metode: Za dobijanje oblika koriscen je Rhinocerus i Grasshopper. Inspiracija: Iris van Herpen   Frei Otto Istraživanje: Istraživanje sličnih postojećih modelovanih struktura pokazuje nekoliko rešenja. Formiranje jednog elementa… Continue reading Modelovanje mikološke strukture pečuraka Post I

Faceted PaperCraft /animals/ III

Spajanje makete  je krenulo od glave prema telu zato što na glavi ima više sitnijih delova koje je teže sklopiti. Krajnji izgled makete

Published
Categorized as Opšte

Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela – rezultat i zaključak istraživanja

Upoznavanje sa grasshopper-om kao i sama radionica su ostavili na mene jedan veoma pozitivan utisak. Opustena, ali radna atmosfera. Fascinacija grasshopper-om, koji je sastavni dio rhinocheros-a, je i poslije evo i par dana i dalje prisutna. Ono sto sam ja radio u njemu uz pomoc asistenta i demonstratora kojima se ovim putem i zahvaljujem, jer je… Continue reading Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela – rezultat i zaključak istraživanja

Published
Categorized as Opšte

Резултат и закључак истраживања

На крају истраживања и примене обе методе креирања 3Д фотографије моје скромно мишљење је да друга реализација (склапање помоћу провидних фолија) јако лоше изгледа готово на нивоу да га је радило дете други разред основне школе. Прво штампа на тој фолији није испала ни близу онога што сам мислио да ће бити, а помотом мој… Continue reading Резултат и закључак истраживања

Published
Categorized as Opšte

Modelovanje enterijera uz analizu akustike

Kroz rad na radionicama smo istrazili i izmodelovali prostore za analiziranje akustike. Prvobitna ideja je bila da modele napravimo tako da sve unutrasnje strane budu odredjene geometrijske strukture. Zavrsni deo smo uradili u softveru za akustiku – Ecotect. Kada smo exportovali prvobitni model i ubacili zvucnik u prostor dosli smo do zakljucka da se moze… Continue reading Modelovanje enterijera uz analizu akustike

Published
Categorized as Opšte

Modelovanje i animacija transformersa (II post)

Nacin modelovanja i animiranje kroz nekoliko koraka: 1. Napraviti biped skelet kojii ima oblik siluete covjeka i potom taj skelet staviti u polozaj koji odgovara obliku automobila. 2. Zatim pomocu animacije dati skelet prebaciti u uspravan polozaj, pozeljno je da to prebacivanje u uspravan polozaj izgleda sto prirodnije. 3.Model automobila i postaviti na vec napravljeni biped skelet.… Continue reading Modelovanje i animacija transformersa (II post)

Samonosive strukture – Tesalacija i Fabrikacija – Faza II

Oblast: Samonosive strukture Tema: Tesalacija i fabrikacija Problem: Tesalacija  –  Podela mesh-a u jednostavne segmente (trouglove). Geometrijsko formiranje kompleksnog oblika (piramide sa šestouglom u osnovi). Fabrikacija  –  Naći odgovarajući materijal i način spajanja elemenata. Proces potrage za rešenjem: Podela na osnovnu geometriju – trouglove. Trouglovi su zamišljeni kao gornji sloj strukture, koji bi trebali biti povezani sa donjim delom… Continue reading Samonosive strukture – Tesalacija i Fabrikacija – Faza II

Modelovanje enterijera uz analizu akustike – Faza II

U drugoj fazi istrzivanja bavili smo se pravljenjem prostora za finalnu fazu rada. Pokusali smo da zidove k0ji su nam potrebni za ispitivanje akustike u prostoru napravimo samo sa Rhino-m, ali smo shvatili da je bolji nacin uz dodatak Grasshoper-a.   Veci prostor smo napravili tako sto smo generisanjem nasumicnih tacaka u odredjenoj regiji pomocu komponenti: Pop2D… Continue reading Modelovanje enterijera uz analizu akustike – Faza II

Published
Categorized as Opšte

Samonosive strukture-modelovanje (2.faza)

Određena je lokacija za postavljanje samonosivog paviljona. Portal fakulteta tehničkih nauka bi trebao da bude mesto postavljanja strukture. Nakon određivanja prostora koji bi struktura trebala da zauzima i definisanja konkretnih mera iste, određeni su oslonci pa samim tim i početni parametri koji uslovljavaju oblik. Radila sam u RhinoVault plug-in za Rhinoceros softver gde sam u osnovi… Continue reading Samonosive strukture-modelovanje (2.faza)

Dizajn panela za zaštitu od direktne osunčanosti_faza 2

*Prvi korak u današnjem istraživanju bio je pravljenje algoritma za modelovanje perforiranog panela (Voronoi cells) i njegovo postavljanje u prostoriju. 1. Definisanje dimenzija prostorije i odabir zida za poziciju panela 2. Definisanje geometrije panela (Voronoi cells) – određivanje broja i veličine perforacija, međuprostor između njih 3. Određivanje debljine panela i ugla perforacija 4. Uvođenje EcoSunPath-a i… Continue reading Dizajn panela za zaštitu od direktne osunčanosti_faza 2

Faceted papercraft – animals II faza

Model životinje pronađen je na sajtu www.thingiverse.com, a zatim ubačen u program MeshLab kako bi se smanjenjem broja poligona model uprostio. Opcijom Remeshing, Simplification and Reconstruction-> Simplification: Quadric Edge Collapse Decimation model je uprošćen. Selekcijom delova modela koje je moguće dodatno uprostiti i ponovnim korištenjem iste opcije model je doveden do zadovoljajuće geometrije. Nakon toga model… Continue reading Faceted papercraft – animals II faza

Crazy Monday Video game

Tokom 2. dana radionice sam uspeo da napišem skripte za kretanje karaktera i za njeovu interakciju sa objektima. Takodje je uspešno postavljena animacija prilikom samog kretanja karaktera. Kucanje skripti je radjeno u programu Visual Stiduo 2017, dok su skripte povezivani sa samim karakterom i okolinom unutar programa Unity. Problemi na koje sam nailazio su greške… Continue reading Crazy Monday Video game

Published
Categorized as Opšte

Modelovanje “waffle” struktura i priprema za sečenje II deo

Tema: Modelovanje nameštaja od “waffle” struktura     Proces modelovanja u Rhinocerosu : preko linija je pravljen oblik , koji se pretvoren u surface, zatim se ofsetuje za debljinu, Nakon dobijenog oblika prelazi se na pisanje algoritma u grasshopperu. Probleme koje treba rešiti, su postavljanje waffle strukture pod uglom , odrediti preseke segmenatra , i segmente… Continue reading Modelovanje “waffle” struktura i priprema za sečenje II deo

Layered images- II faza

Nakon što sam preuzela 3D model drveta, pomoću alatke Contour izvukla sam određen broj kontura koje će se pri izradi makete redati jedna iza druge kao bi stvorile 3D model. Pri radu javio se problem koji se odnosio na to da su se izvučene konture sastojale iz velikog broja malih linija i tačaka. Ovaj problem… Continue reading Layered images- II faza

Faceted PaperCraft /animals/ II

Nakon  što je su isečeni delovi razvijene mreže, na red dolazi savijanje i sklapanje figure.  Svaka ivica koja se spaja sa drugom je numerisana, radi lakšeg sklapanja. Takodje od pomoći može biti i otvoren softver, da bi kontrolisali da li idemo u dobrom pravcu. Ivice koje se savijaju su gravirane. Hamer papir je spajan obostranom… Continue reading Faceted PaperCraft /animals/ II

Published
Categorized as Opšte

Faceted PaperCraft /animals/

Oblast istraživanja : Generisanje poligonalnih modela zakrivljenih formi. Problem : Uprošćavanje modela radi dobijanja sto jednostavije forme za dalji rad. Metode: sa datog sajta preuzeti high  poly model figure, zatim mu u meshLabu smanjiti broj poligona  https://www.thingiverse.com/ Nakon dobijanja željenog izgleda čuvamo 3d model. 3d model zatim ubacujemo u Pepakura Design softver. ovaj softver nam služi za dobijanje razvijene mreže… Continue reading Faceted PaperCraft /animals/

Fleksibilne papirne skulpture – II

Analiziranjem principa ručne izrade papirnih skulptura, odlucila sam da probam u Rhinoceros-u da napravim neki oblik koji bi mogao da se razvija i skuplja. A to omogućava nacin spajanja papira u obliku saća. Za sad je uradjen samo princip razvijanja papirnih skulptura u Grasshopper-u. Način istezanja i skupljanja pomoću skaliranja dobijene strukture.

Crazy Monday-video game

Na osnovu stecenog znanja postavila sam novu scenu za 2d video igricu. Pozadina koja ne ucestvuje u interakciji sa karakterom se pravi kao fiksna fotografija, dok svi ostali predmeti sa kojima glavni karakter dolazi u kontakt se prave kao posebni PNG fajlovi. Pravljenje pozadine, glavnog karaktera i ostalih objekata u igrici je izvedeno tako sto… Continue reading Crazy Monday-video game

Crazy mondey video game/modelovanje/blender

Modelovanje i pokretanje lika u blenderu. Karakteru je potrebno ubaciti “Bones”(kosti) koje sluze za pokretanje njegovih ekstremiteta i kontrolisanje kretanja. Kostima je potrebno pridodati pravac i rotaciju kao i duzinu u zavisnosti od ekstremiteta u kome se nalaze. Kretanje modela se odvija manualno pomeranjem kosti jednu po jednu do zeljenog izgleda forme. Do utorka je… Continue reading Crazy mondey video game/modelovanje/blender

Portret od krivudavih linija-Faza II

Faza II-izrada portreta Nikole Tesle u programu Grasshopper. Pomocu tutorijala sa youtube-a sam uspjela da ispratim i dobijem zeljeni postignuti efekat u 2d-u.   Napravljen je novi grid-kvadrat sa x i y kordinatama, zatim su dodate nove komponente, preko kojih sam dobila tačke u gridu.Uz pomoć polyline sam te tačke povezala i dobila linije.Explode kao… Continue reading Portret od krivudavih linija-Faza II

Published
Categorized as Opšte

Prostorna anamorfoza – faza II

Druga faza istraživanja je pokušaj modelovanja u softveru ( Grasshopper/Rhinoceros). Za početak bilo je potrebno nacrtati grid i izdeliti ga na segmente, tako da svaki segment tog grida ima svoj centar jer se upravo u tim tačkama definiše staklena traka, čija se širina, visina i debljina definiše u Grasshopper-u. Zatim se postavljala tačka posmatranja ,… Continue reading Prostorna anamorfoza – faza II

Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela dan 2

U nekom dodatnom istrazivanju vidio sam da postoji poseban plugin za photoshop koji rasterizuje sliku i prevodi je u krugove, na taj nacin je naravno pojednostavljuje i dovodi otprilike do zeljenog efekta, ali ne toliko precizno kao i grasshopper. Efekat se zove halftone i nije besplatan nego se kupuje psebno za photoshop kao plugin.   Inace… Continue reading Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela dan 2

Published
Categorized as Opšte

Kinetička skulptura (III post)

Finalni korak jeste da se urade varijacije na temu kinetičke skulpture. Načini na koje se ovo može uraditi variraju od menjanja oblika osnovne krive, menjanja dužine i zakrivljenosti krakova, povećavanja i smanjivanja veličine krugova itd. Rezultati radionice prikazani su u sledećim GIFovima:   Konačni proizvodi su varijacije kinetičke skulpture čija aerodinamičnost nije testirana već se… Continue reading Kinetička skulptura (III post)

Published
Categorized as Opšte

Istrazivanje geometrijske forme od struna

Prvi korak je bio pokusaj modelovanja strukture u 3dsMaxu (plane/ podeljen na vise segmenata/ pomeranje tacaka pomocu soft selection) Dobijena forma nije ispunila nasa ocekivanja, pa smo probali drugim metodama da dobijemo zeljeni rezultat. Drugi metod: pomocu Rhinoceros Iscrtali smo vodjice koristeci se fotografijom (curve/ interpolate points) Dobijena struktura bila je previse kompleksna i geometrijski… Continue reading Istrazivanje geometrijske forme od struna

3D modelovanje pomoću struna

Prvobitna ideja je bila da krenemo sa mrežom koju bismo stavili ispod glave,iz nje podigli linije više od najviše tačke glave. Onda bismo trimovali te linije da ostanu u unutrašnjem delu opne lica. Naredna stvar koju smo uradili je pravljenje radijusa kružnica u x i y osi na osnovu gradijenta crno-bele boje preko Image Sampler-a.… Continue reading 3D modelovanje pomoću struna

Samonoseca struktura — RAVAN SVOD

1. Постављање габарита квадратне основе. 2. Подела основе на једнаке делове у виду шаховских поља. 3. Одабир једног и другог система поља и њихово груписање.   4. Проналазак центара тих поља и њихово груписање како би се одредила тачна позиција елемената.    5. Цртaње елемента започиње правоугаоником одређених димензија. 6. Цртање правоугаоника који је паралелан… Continue reading Samonoseca struktura — RAVAN SVOD

Morphing teselacija II

Softver za realizaciju ideje: Rhinoceros/Grasshopper 1. Postavljanje trougaonog grida čije ivice eksplodiram kako bih mogla dalje da ih delim na pola radi primene transformacije teselacije – rotacija oko sredine ivice.          2. Deljenje krive na segmente čije zakrivljenje određujem putem graph mapper operacije, koja kasnije dozvoljava izmene u stepenu zakrivljenosti. 3. Sledeći korak je… Continue reading Morphing teselacija II

Published
Categorized as Opšte

Figure od struna II

Cilj je bio da se napravi algoritam pomocu kojeg ce se formitati figure koje izgledaju kao sabloni koji se dobijaju prilikom obrtanja planeta oko Sunca.                                                    Za pocetak je napravljen  algoritam za figuru… Continue reading Figure od struna II

Papercraft (2/3)

1. korak:  Pronadjen je odgovarajuci model na Free3D, optimizovan u 3dsMax-u a zatim ubacen u MashLab kako bi se dobio jos bolji lowpoly model.   2. korak:  Sredjenu, pojednostavljenu strukturu zatim sam importovala u Rhinoceros kako bih pokusala da istrazim nacine na koje se u Grasshopperru mogu dobiti spojnice. Dosli smo do zakljucka da je… Continue reading Papercraft (2/3)

3D modelovanje kalupa za kolace – faza II

Odlucile smo da modelujemo tri razlicita kalupa za kolace. Modelovanje kalupa zapocinjemo crtanjem krive koju zatim umnozavamo rotirajuci je za 60 i 300 stepeni i dobijamo jednakostranicni trougao koje formiraju te krive. Isti trougao ofsetujemo i pomeramo na odredjeno rastojanje kako bismo dobili udubljenje kalupa koliko je to potrebno. Umnozavanjem ovog oblika dobijamo teselacionu povrs.… Continue reading 3D modelovanje kalupa za kolace – faza II

Published
Categorized as Opšte

Anamorfna svetlosna struktura II

Za istrazivanje metode dobijanja trostruke anamorfoze koristila sam 3ds max. Izabrala sam jednostavne oblike tj. slova ABC od kojih sam formirala strukturu koja baca senke istih. postupak: postavila sam kocku tako da njena dijagonala stoji vertikalno. Slova sam postavila tako da se sredine ivica kvadrata u koji su slova upisana poklapa sa temenima kocke, zatim… Continue reading Anamorfna svetlosna struktura II

Model (i maketa) kacige

12.4.2019     fokus današnjeg rada: razlaganje modela u jednoj ravni i potencijalna realizacija u hameru preko mesh mape R1:1. nove alatke: relax, peel problemi: neposlušnost UV unwrap modifiera, deformacija poligona pri postavljanju u ravan, potencijalna nemogućnost ostvarenja u hameru (nerastegljivim materijalima), prisustvo čudnih senki i crnih fleka zbog upotrebe smoothing groups alata. zaključak: ostalo… Continue reading Model (i maketa) kacige

Istrazivanje geometrijske forme od struna

Oblast istrazivanja – “STRING ARCHITECTURE” upotreba struna u formiranju segmenta paviljona inspiracija :   Ispitivacemo metode za dobijanje najboljeg resenja i formiranje struna  pomocu programa 3dsMax i Grasshopper-a Jedan od problema jeste, kako aproksimirati neku povrs upotrebom struna Drugi problemm je kako proizvoljno menjati gustinu struna(bez uticaja zakrivljenosti povrsi) formirati strune na nekoj krivoj koje se… Continue reading Istrazivanje geometrijske forme od struna

Flying Mike chased down by Orange Buddy – part 2

Na kraju istrazivanja odabrao sam dva načina pomoću kojih ću fizički ostvariti svoju ideju. Prva je štampanje zasebnih lejera i pozadine na providnoj foliji, zatim pakovanje tih folija na određenoj udaljenosti jedna od druge, princip slotova. Svaki lejer ima svoj deo konačne fotografije pozicioniran na a4 formatu. Drugi način je štampanje lejera na 250 gramskom… Continue reading Flying Mike chased down by Orange Buddy – part 2

Published
Categorized as Opšte

Primena proširene realnosti za vizuelizaciju objekata | 3. faza

Kreiranu aplikaciju (.apk fajl) potrebno je prebaciti na mobilni telefon ili drugi Android uređaj, a target tj. osnovu odštampati ili prikazati na drugi način po želji. Rezultat: Rezultat nije savršen iz razloga što se sve teksture 3D modela ne prikazuju, već samo nekolicina. Nepoznato mi je da li ovo predstavlja manjkavost metode, ili je do samih… Continue reading Primena proširene realnosti za vizuelizaciju objekata | 3. faza

Published
Categorized as Opšte

Primena proširene realnosti za vizuelizaciju objekata | 2. faza

Osnova ovog postupka je povezivanje osnove sa 3D modelom, i kreiranje aplikacije za Android koja će izvesti vizuelizaciju. Prvi korak je podešavanje scene:   Kreiranje baze podataka na Vufora-i:   Uvođenje targeta u Unity i podešavanje: Uvođenje 3D modela i podešavanje: Poslednji korak je kreiranje aplikacije opcijom Build, za koju je potrebno imati instaliran i… Continue reading Primena proširene realnosti za vizuelizaciju objekata | 2. faza

Published
Categorized as Opšte

Primena proširene realnosti za vizuelizaciju objekata | 1. faza

Primena proširene realnosti je značajna i sve više u upotrebi za potrebe arhitektonske vizuelizacije pre svega zbog uštede vremena i materijala koji su utrošeni pri izradi maketa, kao i zbog mogućnosti za jednostavne izmene u 3D modelu, a služi najviše kao sredstvo približavanja ideje arhitektonskog projekta klijentu. Trenutno postoje razne aplikacije koje primenjuju proširenu realnost… Continue reading Primena proširene realnosti za vizuelizaciju objekata | 1. faza

Published
Categorized as Opšte

2D objects making animation (zoetrope)-carthwheel (faza I)

OBLAST ISTRAZIVANJA: Zoetrope – stvara iluziju kretanja kroz niz crteža ili fotografija koristeci selektivno osvetljenje rotirajuce podloge. https://3dprint.com/wp-content/uploads/2016/07/zoetrope-2GIF.gif POČETAK RADA: Crtanje novih kontura preko fotografija koje ce njihovim selektivnim rasporedjivanjem po rotirajucoj podlozi stvoriti iluziju pokreta.       METODE: -Crtanje kontura u AutoCadu,dalji rad u Rhinoceros-u i Grasshopper-u.

Generisanje karakteristicnih senki

OBLAST ISTRAZIVANjA- Oblikovanje povrsine lampe tako da se uz tackasti izvor svjetlosti dobije sijenka na zidu u enterijeru koja stvara iluziju da je u 3D. PROBLEM- Perforiranje povrsine lampe tako da se dobije zeljena sijenka. Nacin za rjesavanje problema- stvaranje ”3D visual gradient” od 2D slike zeljenog oblika.  

Published
Categorized as Opšte

3D modelovanje kalupa za kolace – faza I

Istrazivanje teme smo zapocele pretragom kalupa za kolace. Inspirisane radom Dinare Kasko odlucujemo se za istrazivanje modelovanja kalupa u grasshopper-u. Nasa tema se usmerava konkretno na materijale od kojih bi kalup mogao biti napravljen, jer do sada to nije istrazivano. Istrazivale smo materijale : 1. poliuretanska guma – nepogodan za zdravlje ljudi (toksican) 2. prehrambena… Continue reading 3D modelovanje kalupa za kolace – faza I

Published
Categorized as Opšte

POLIGONALNE STRUKTURE

RASKLOPIVI POLIGONALNI MODELI OD PLOČASTIH MATERIJALA FAZA 2 (ŽIVOTINJE) Gotov mesh model preuzet je sa:  https://www.thingiverse.com/thing:182239?fbclid=IwAR0X0CUxBX1TbuRoAMzyJyG25dhxQeIFWd5-KdB4i8U1Up14rBJA5EwSfGk i kao takav remodelovan u programu Meshlab da bi se dobila poligonalna struktura. Struktura je eksportovana u program Rihnoceros i pomoću ekstenzije Grasshopper uradjen je algoritam za nju. Krenulo se od samih segmenata koji su ofsetovani ka unutra da… Continue reading POLIGONALNE STRUKTURE

Modelovanje enterijera uz analizu akustike

Oblast i tema istrazivanja: Modelovanje uz analizu akustike u velikim i mali zatvorenim prostorima. Analiziranjem velikih i malih prostora dosli smo do zakljucka da zidovi imaju veliku ulogu u apsorbciji zvuka. Kada zvucni talas dodje do zida nepravilna povrsina ga ili apsorbuje ili rasprsi. Problem: Resavanje akustike u velikim i malim prostorima uz koriscenje posebnih algoritama.… Continue reading Modelovanje enterijera uz analizu akustike

Published
Categorized as Opšte

Layered images- I faza

Oblast rada: Slaganje 2D crteža na određenom rastojanju tako da kao krajnji rezultat dobijamo 3D model. Inspiracija:  Problem: Izdvajanje 2D crteža iz odabranog 3D modela drveta. Pri izradi koristiće se Rhinoceros i Photoshop. Kao krajnji rezultat očekuje se 3D model koji će izgledati što približnije modelu sa fotografije koji je služio kao inspiracija.  

Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela

Tema istraživanja-Portret od krivudavih linija Prilikom istraživanja putem interneta sam došla do zaključka da Photoshop kao program ima svoje efekte pomoću kojih se može postići željeni cilj, s tim što je većina tih efekata zaključana. Photoshop efekat-patchwork S tim što ovaj efekat i nije pravo rješenje, jer je sliku izdijelio u gomilu malih kocki. Link-… Continue reading Portret od osnovnih geometrijskih oblika, tijela

Published
Categorized as Opšte

Tesalacija-Keith Haring pattern

Tema istrazivanja- Nacini za postizanje teselacije i koji od nacina je najbolji da se primjeni kako bi se teselacija napravila od jednog lika sa paterna Keith Haringa. Na njegovim slikma ljudi su na neki nacin spojeni i na pojedinim djelima to i izgleda kao teselacija, ali zapravo nije. Tako sam se odlucila da uzmem konture… Continue reading Tesalacija-Keith Haring pattern

Published
Categorized as Opšte

3D modelovanje pomoću struna

Tema istraživanja- Pravljenje 3d modela lica pomoću razvlačenja struna. Videli smo da nema dovoljno istraživanja na tu temu i onda smo smislili način na koji se može rešiti to. Planiramo da ubacimo 3d model lica u Rhino,nađemo mu ključne tačke koje bi podigli i na taj način dobili prostorne smernice na kojim mestima da provučemo… Continue reading 3D modelovanje pomoću struna

Model (i maketa) kacige

          Modelovanje se svodi na: dimenzionisanje i modelovanje spram ljudske glave (uz pomoć frontalnog i profilnog prikaza iste) sferizacije početnog poly-a (kocke) kako bi se očuvao četvorougaoni mesh ručno podešavanje pojedinih tačaka da se dobije finiji dizajn scale niza graničnih vertexa postavljanje geometrije tako da vizir prati češalj (podužnu ivicu šlema)… Continue reading Model (i maketa) kacige

Analize akustike sakralnih objekata – Faza II

Tema i oblast istrazivanja: Akustika u arhitekturi Problem kojim se bavim: Problem kvaliteta zvuka u sakralnim objektima. U fazi II ispitivanja akustike je otpocet rad u Grasshopperovom plugin-u Dolphin Acoustic, odradjene su inicijalne pripreme za njegovo koriscenje. Vecina tutorijala i template file-ova koji se mogu naci na internetu nisu bili narocito korisni, a i bilo… Continue reading Analize akustike sakralnih objekata – Faza II

Published
Categorized as Opšte

Potret od struna

Izabran portret za izradu: Problem kojim smo se bavili jeste “Kako uraditi portret od struna u kombinaciji više boja” Istraživanjem i bavljenjem ovim problem u programima Processing i Grasshoper, došli smo do zaključka da se portret od struna ne može uraditi u kombinaciji više boja. Takođe smo došli do zaključka da je proces izrade portreta… Continue reading Potret od struna

Published
Categorized as Opšte