Parametarski most – model

Parametarski most – model

Koncept samog modelovanja parametarskog mosta, bio je istražiti sve mogućnosti modelovanja strukture u zavisnosti od različitog pomeranja tačaka, krivih i njihovog uzajamnog dejstva, upotrebom programa Rhinoceros i njegovog plug in-a Grasshopper. Nakon što su ustanovljeni postupci ( polazni "koraci" ),... Pročitaj više →
Fasada Univerzitetske biblioteke u Novom Sadu

Fasada Univerzitetske biblioteke u Novom Sadu

Koncept same biblioteke je usko povezan sa insolacijom enetrijera istog kao i istraživanje određenih volumena koji se međusobno razlikuju po osvetljenosti.  Kao sredstvo sa kojim će se pokušati rešiti mnoge teme, poput konceptualne, kontekstne i estetske, je izabrana  fasada biblioteke,... Pročitaj više →
Nadstresnica shroom

Nadstresnica shroom

Prvi pokusaj generisanja nadstresnice pomocu Rhino-a i Grasshopper-a zasnivao se na koriscenju plug-ina za Grasshopper Lunch box, koji je omogucio pravljenje sestougaonih perforacija u strukturi nadstresnice. Resenje koje se tako dobija estetski se nije uklapalo u zamisao pa se moralo... Pročitaj više →
Voronoi fasada

Voronoi fasada

  Nakon što sam uspela da dobijem probni voronoi pattern, ledeći problem je bio kako ovu dobijenu strukturu učiniti parametarskom i “nalepiti” na fasadu. Što se tiče parametara, problem je konkretno izazivao broj tačaka. Htela sam da napravim da se... Pročitaj više →

Parametarski most – inicijalne krive

Ustanovljeni su postupci ( polazni "koraci" ) koji će se koristiti prilikom modelovanja prvenstveno ograde, pojasa mosta, a zatim i celokupnog modela, i koji će dovesti do željenog rezultata. Čitav postupak se radi u Grasshopper-u. Polazni "koraci" su formiranje para... Pročitaj više →
Trenutni rezultati istrazivanja

Trenutni rezultati istrazivanja

Istrazivanjem Waffle struktura, Voronoi dijagrama i principa za pravljenje buckyball-a, ustanovljeno je da Voronoi dijagrami daju najbolje rezultate za stvaranje zakrivljene povrsi nadstresnice koja sadrzi perforacije u obliku petougaonih i sestougaonih celija. U Rhino-u je napravljen model nadstresnice na koji... Pročitaj više →
Trenutni rezultati istraživanja

Trenutni rezultati istraživanja

Ustanovljeni su osnovni parametri koji će se koristiti prilikom analize osunčanosti objekta. Parametri su: broj i veličina otvora na fasadi, kao i dimenzije brisoleja i ugao njihove rotacije.  (Algoritam posptupka priložen je na fotografiji) Kako postoje 2 tipske etaže, analiza... Pročitaj više →
Mapiranje 3D površina 2/2

Mapiranje 3D površina 2/2

Koristeći se osnovne komande Homography, dobijaju se osnovne mogućnosti za mapiranje 3d površina. Za komandu Homography se vezuju dva najbitnija segmenta, a to su površina gde pomoću tačaka određujemo precizno površinu na koju se mapira, kojih može biti više od... Pročitaj više →
Proces izrade “mesh” modela

Proces izrade “mesh” modela

Nakon što su fotografije importovane u "AgiSoftPhotoScan", izrađen je oblak tačaka koji je iskorišćen za ekportovanje "mesh" modela terena. Priložene fotografije su različiti prikazi terena kroz "oblak tačaka".   [caption id="attachment_3573" align="alignnone" width="300"] 00_PointCloud with pictures[/caption] [caption id="attachment_3574" align="alignnone" width="300"]... Pročitaj više →
Prostorna kompozicija

Prostorna kompozicija

Zadatak je napraviti prostornu kompoziciju po uzoru na fotografiju Bele Borsodi, koja kada se sagleda iz pravog ugla vidi kao 4 zasebne cjeline. Takodje kroz istrazivanje ce se pokusati da se u kompoziciju ubaci i opticka iluzija Echer-a, tj da... Pročitaj više →
Trenutni rezultati istraživanja

Trenutni rezultati istraživanja

Ustanovljeni su osnovni parametri kao i sredstva koja će odrediti perforaciju na objektu biblioteke. Parametri su površina prostorija, njihova namena, period dana i godine, dok su sredstva brisoleji. Napravljen je model etaže na kojem se istražuje uticaj površine prostorija na dimenzije brisoleja.... Pročitaj više →
Modelovanje The Apeiron Dubai

Modelovanje The Apeiron Dubai

Cilj rada: Istrazivanje objekata zakrivljenih formi koji su sve vise zastupljeni u arhitekturi, kako u idejnim tako i u izvodjackim radovima. Opis: Kroz istrazivacki proces, paznju mi je zaokupio idejni projekat hotela u Dubaiju, The Apeiron Dubai. Objekat je na... Pročitaj više →
Mapiranje 3D površina 1/2

Mapiranje 3D površina 1/2

3D mapiranje je tehnika koja dozvoljava stvaranje dinamičnih animacija na ravnim i sferičnim površinama. Za realizaciju su potrebna tri osnovna elementa: projektor, softver i odabrana površina. Postoji veliki broj softvera koji pružaju veliku slobodu u manipualicji sa videom ili slikom... Pročitaj više →
Transformacija 2D prikaza u 3D forme

Transformacija 2D prikaza u 3D forme

Korišćenjem 2D slike (npr. formata jpg) parametarskim podešavanjima dati joj treću dimenziju. 3D forme 2D slika mogu se koristiti za mozaike, oblikovanje terena, 3D štampanje i mnoge druge namene. U primerima ispod teksta koriste se pikseli same slike za formiranje... Pročitaj više →
Transformacija Sidnejske opere u armadila-finalno

Transformacija Sidnejske opere u armadila-finalno

Pošto je samo modelovanje Sidnejske opere već objašnjeno u jednom od prethodnih radova studenata, usredsrediću se na objašnjenje transformacije. Postupak rada: - modelovanje glave armadila - transformisanje oblika - pravljenje animacije - animacija vode Modelovanje glave armadila : Pre modelovanja... Pročitaj više →
Strategija modelovanja objekta (NURBS curve)

Strategija modelovanja objekta (NURBS curve)

Modelovanje objekta pomoću NURBS krivih Postavljanje ravni osnove Create – Standard Primitives – Plane   Postavljanje preseka na odgovarajuću vertikalnu ravan, mapiranje         Formiranje konture osnove prizemlja pomoću linije Create – Shapes – NURBS Curves – CV... Pročitaj više →
POPLOČANJE PERFORACIJA GRADIJENT

POPLOČANJE PERFORACIJA GRADIJENT

Prvo sam preko tačaka na spoljašnjim linijama i tačaka na osi staze, putem opcija divide i offset podelila stazu na segmente, odnosno zasebne ploče. Putem opcije ,,Surface divide" dobijamo rupe u pločama, kojima odredjujemo broj u jednom i drugom pravcu preko parametara... Pročitaj više →
Strategija premjeravanja terena trouglovima_03

Strategija premjeravanja terena trouglovima_03

Modelovanje: Nakon premjeravanja terena, odlučili smo se za rad i istraživanje modelovanja ove tehnike u programu ArchiCAD. Pomoću opcije Roof, kao jedne od važnijih opcija za modelovanje objekata, smo napravili teren u osnovi, te smo ubacili jednakostranične trouglove za koje... Pročitaj više →
optička iluzija – faza 3

optička iluzija – faza 3

Da bi se projekat sproveo u delo, odredila sam približno koliki  deo ravni će biti pripremljen za štampu Nakon što je vektorski iscrtana slika, određeni su okviri za štampu (iz praktičnih razloga, nije iskorišćena čitava modelovana površina Plane-a, a crtež... Pročitaj više →
optička iluzija – faza 2

optička iluzija – faza 2

Nakon određivanja teme rada i skiciranja slike koju sam htela da dobijem, pristupila sam pronalaženju najboljeg načina za kreiranje iluzije pomoću Autodesk 3ds Max-a. Postupak rada: -Za početak sam kreirala Plane veličine 2,5m x 3m, sa 25 segmenata u oba pravca... Pročitaj više →
Kalup

Kalup

Kako smo betonirali: Granulirani kamen 1 i 2 cm sa cementom, 1:1 i čeličnom mrežicom kao armaturom u sredini. Debljina elementa 3 cm. Na prethodno uljem namazanoj podlozi izlili smo gore pomenutu smešu i oplatu skinuli posle 2 dana. Do... Pročitaj više →
Strategija premjeravanja terena trouglovima_02

Strategija premjeravanja terena trouglovima_02

Teren: Premjeravanje terena smo vršili jednakostraničnim trouglovima koji su napravljeni od kartona, dimenzija 20x20x20cm i uglomjerom za mjerenje nagiba terena u odnosu na vertikalu. Odabrali smo jedan referentni trougao, pomoću kojeg smo krenuli u premjeravanje ostalih, tako što smo na... Pročitaj više →
Kalup

Kalup

Kako smo počeli: Hteli smo da stranice oplate budu pod uglom od 45 stepeni, i dobili ih na taj način što je naručen fabrički savijen profil pod tim uglom, što nam je kasnije koristilo i kao podloga na kojoj stoje... Pročitaj više →
optička iluzija – faza 1

optička iluzija – faza 1

Cilj zadatka: Inspirisana primerima koji su izvedeni (iluzioni tepih u prodavnici igaračaka, tepih u svečanoj sali hotela, popločanje u bašti..), za temu rada sam izabrala kreiranje optičke iluzije na tlu po kom se hoda: distorzijom ravne površine pomoću boja i... Pročitaj više →
3D iluzije 03

3D iluzije 03

1. Nepravilno sagledan lik Marka Nešića sa mesta koje nije predviđeno za posmatranje 2. Pravilno sagledan lik Marka Nešića sa mesta predviđenog za posmatranje 3. Nepravilno sagledan lik Save Tekelije sa mesta koje nije predviđeno za posmatranje 4. Pravilno sagledan lik Save Tekelije sa mesta predviđenog za posmatranje 5.... Pročitaj više →
3D iluzije 02

3D iluzije 02

Cilj: Ispitati kako funkcioniše stvaranje 3D iluzije (perspektivna anamorfoza) na objektu kroz scene u sketchupu, kako promena određenih parametara u sceni utiče na konačan ishod Primeri: 1. Nepravilno sagledan lik Milovana Glišića sa mesta koje nije predviđeno za posmatranje 2. Pravilno sagledan lik... Pročitaj više →
Optička varka – prostorna instalacija 02

Optička varka – prostorna instalacija 02

1. Prvo smo premerili stepenišni prostor gde smo planirali da postavimo optičku varku 2. Zatim smo osnovu iscrtali u AutoCad-u 3. Sledeći korak je modelovanje izabranog prostora u SketchUp-u 4. Zatim smo obeležili mesto posmatrača koje se nalazi na poslednjem... Pročitaj više →
STRATEGIJA MODELOVANJA- 03

STRATEGIJA MODELOVANJA- 03

FINALNO: Prednosti i mane projektovanja u SOLID-u i NURBS-u. Jedan od načina za modelovanje u 3ds Max-u je s NURBS površinama i krivama. NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) je industrijski standard za projektovanje i modelovanje površine. Posebno je pogodan za modelovanje... Pročitaj više →
Krajnje resenje poplocanja

Krajnje resenje poplocanja

Napomena: U toku modelovanja došlo je do određenih korekcija. Ideja o perforaciji pločica je napuštena. Zaključak je da je perforacija suvišna, jer ne postoji mogućnost zadržavanja vode. Ideja za popločanje je razrađena na proizvoljnom obliku terena i može da se... Pročitaj više →
Merenje terena pomocu viska

Merenje terena pomocu viska

Teren u Autocad-u omogućava da se pristupi modelovanju u 3ds Max-u, kako bismo stekli uvid u trodimenzionalnu sliku terena. U prvom koraku je neophodno uvesti teren nacrtan u Autocad-u, nakon čega je potrebno dodati edit poly modifier i obrisati višak... Pročitaj više →
Mjerenje terena pomoću lasera

Mjerenje terena pomoću lasera

Nakon što smo dobijene rezultate terena sa skice prebacili u Autocad, dobili smo detaljniji prikaz oblika terena u osnovi. Nakon toga smo pristupili modelovanju u 3ds Max-u. Prvi korak je bio uvođenje fajla iz Autocada u 3ds Max, nakon čega... Pročitaj više →
Konačna faza modelovanja

Konačna faza modelovanja

Nakon što je exportovan model iz Agisoft PhotoScan-a, pristupili smo optimizaciji u 3ds MAX-u. Samu formu i jedne i druge Bude smo optimizovali, dok smo kompletno postolje izmodelovale u Max-u. Postupci optimizacije prikazani na jednom modelu Bude: 1. Ubacili smo... Pročitaj više →
Фотограметријско снимање и моделовање терена – резултати

Фотограметријско снимање и моделовање терена – резултати

Након што је модел увезен у "3ds max" извршено је поправљање и сређивање модела, у смислу уклањања или спајања тачака и полигона. Број тачака је нешто мање од 100 000. За оптимизацију је кориштена готова скрипта у следећем облику: global... Pročitaj više →
Cesma u Limanskom parku

Cesma u Limanskom parku

U pilogu je prikazano i tekstualno opisanu moj postupak 3d modelovanja česme u Limanskom Parku, rađenu u 3ds Max-u.    1. prvo sam uz pomoć alatke Box iscrtala jedan kvadrat, zatim sam uz pomoć QuickSlice, dobila konturu česme. Nakon toga... Pročitaj više →
Kalup

Kalup

Izrada kalupa od metala i drveta. 1. Priprema metala za varenje 2. Zavaren čvor 3. Sva tri čvora 4. Čvorovi sa drvenim stranicama Nastao je problem, rađeno je pod uglom od 45 stepeni, i pod 90 stepeni ali je trebalo... Pročitaj više →
STRATEGIJA MODELOVANJA- 02

STRATEGIJA MODELOVANJA- 02

NURBS- postupak rada (file) 01. Mapiranje teksture na ravni pomoću UVW Map. 02. Postavljanje vetikalne ravni sa teksturom, mapom presjeka na odgovarajuće mjesto, postavljanje i svih ostalih ravni sa osnovama. 03.  Postavljanje Create->Helpers->GRID objekta kako bismo mogli iscrtati konturu presjeka po... Pročitaj više →
STRATEGIJA MODELOVANJA- 01

STRATEGIJA MODELOVANJA- 01

Strategijski pristup modelovanju, muzeja Soumaya, urađen je na dva načina. Prvi način je pomoću SOLID-a, a drugi način je pomoći NURBS-a. SOLID- postupak rada (file) 01. Mapiranje teksture na ravni pomoću UVW Map 02. Postavljanje svih ostalih ravni sa osnovama... Pročitaj više →
F1 staza

F1 staza

U prvoj fazi modelovanja, u sketchup-u sam izvukao teren lokacije sa interneta, zatim iscrtao osnovu staze koju sam predhodno razmatrao kroz studije slučaja. Druga faza vezana je za isključivo 3D modelovanje staze kao jednog tela bez terena. Određivanje vektora i... Pročitaj više →
Cesma u Limanskom parku

Cesma u Limanskom parku

U ovoj fazi razrade zadatka analizirani su svi korisnici ovog prostora. Na osnovu njihovih potreba i mogućnosti dosla sam do zakljucka da je potrebno da se sama cesma sastoji iz vise podcelina. Svaka ta podcelina bi bila prilagodjena odredjenoj kategoriji... Pročitaj više →
popločanje izdeljeno na trake

popločanje izdeljeno na trake

Na samom pečetku rada smo napravili eksperimentalni mesh , u Rhino-u. Mesh smo napravili pomoću alatke CurveNetwork, koja je spojila prethodno nacrtane preseke terena. Povezali smo ga sa programom Grasshopper , kako bi kasnije mogao biti zamenjen sa modelom pravog terena. U ovom programu... Pročitaj više →
Muzej Riverside

Muzej Riverside

Opis: Cilj zadatka je da se objasni nacin foto i video prikazivanja 3D modela u SketchUp-u uz pomoc dodatka LumenRT i lako modelovanje zakrivljenih oblika sa alatkama 'Soap Bubble'. Pročitaj više →
Фотограметријско снимање и моделовање терена – напредак

Фотограметријско снимање и моделовање терена – напредак

Фотографисање терена је морало бити извршено у кратком временском периоду због кретања сијенки које отажавају програму за моделовање терена да прецизно одреди референтне тачке на фотографијама. Резултат снимања је 400 фотографија тополошких карактеристика стазе, које су убачене у програм „Agisoft... Pročitaj više →
Merenje pokrenutosti terena

Merenje pokrenutosti terena

Nacin merenja : Potrebno je osmisliti kordinatnu mrežu prema kojoj će mjerenje biti izvršeno. Zatim je neophodno odrediti referentnu tačku  na terenu koju ćemo moći da prenesemo u program i u toj tački ćemo postaviti stub određene visine (npr.  80-100cm). Na crtežu... Pročitaj više →
Podkonstrukcija za poplocanje terena

Podkonstrukcija za poplocanje terena

Na proizvoljno iscrtanom terenu (u Rhinoceros-u) je osmišljen sistem za popločanje, odnosno podkonstrukcije za popločanje terena, koji se može upotrebiti za bilo koju topografiju. Program koji je u daljem radu korišćen je Grasshopper.Na posmatranom terenu ustanovljen određeni broj krivih u... Pročitaj više →

Градијентална промена материјала

Задатак: Градијентална промена материјала поплочања Циљ задатка је да се реализује градијентална промена материјала поплочања, од бетона ка дрвету, користећи max script. На задатку раде у тиму Игор Нађ и Немања Бојић. Pročitaj više →
Фотограметријско снимање и моделовање терена

Фотограметријско снимање и моделовање терена

Тим: Цвијан Пајкановић, Јована Јекић Опис задатка: Извршити снимање приступне стазе до мостића којим се приступа СКЦ „Фабрика“, путем фотографисања терена по унапријед смишљеном плану снимања. Након тога је потребно извршити моделовање датог терена и тај продукт упоредити са резултатом које су... Pročitaj više →

Formiranje mobilnih stambenih jedinica uz pomoć parametarskog dizajna

Moj zadatak na ovom predmetu je istraživanje upotrebe transportnih kontejnera kao mobilnih stambenih jedinica. Konkretno istraživaću mogućnosti kombinovanja kontejnera modularnih površina u cilju formiranja jedinstvenog objekta u zavisnosti od zahteva korisnika (površina objekta, spratnost, opremljenost prostorija, različiti funkcionalni zahtevi). Cilj zadatka je izbegavanje... Pročitaj više →
Cesma u Limanskom parku

Cesma u Limanskom parku

Zadatak: rekonstrukcija cesme u Limanskom parku Opis: Rekonstrukcija cesme u Limanskom parku, na mestu postojece (devastirane) cesme, koja bi bila  prilagodjena svim korisnicima. Visina cesme bi bila promenljiva, zavisno od toga koji korisnik koristi cesmu. Na osnovu analize korisnika, formiraju se odredjene... Pročitaj više →
Fotogrametrijsko merenje terena

Fotogrametrijsko merenje terena

Tim: Danijela Večanski, Đurđa Vujić Opis zadatka: Merenje i izrada 3D modela fotogrametrijskom metodom sa idejnim rešenjem staze. Vrši se snimanje prilazne staze do mostića u limanskom parku. Cilj zadatka:  Dobijanje što preciznijeg 3D modela terena kako bi se na osnovu toga... Pročitaj više →
Fotogrametrijsko modelovanje

Fotogrametrijsko modelovanje

Tim: Nevena Marić i Anja Palavestra Opis: Cilj je oblikovati model što vjernije korišćenjem fotogrametrijske metode. Fotogrametrija podrazumijeva metodu mjerenja kojom se rekonstruišu položaj i oblik snimljenog objekta ( ili detalja ) na osnovu fotografija bez direktnog kontakta sa njima.... Pročitaj više →
Optička varka – prostorna instalacija 01

Optička varka – prostorna instalacija 01

Tim: Igor Ljuboja i Nikola Sekulić Opis: Ideja za prostornu instalaciju je inspirisana Salvador Dalijevom izložbom u Parizu. Za razliku od Dalijeve izložbe, u hodniku Departmana za arhitkturu i urbanizam će biti postavljena trajna instalacija koja je, takođe, saglediva samo... Pročitaj više →

Premeravanje terena laserom

Tim: Jelena Radovanović  1833, Milica Stajić 1901 Opis:  Ideja je da se premeravanje izvrši uz pomoć lasera, ali da bi se to ostvarilo neophodno je uspostaviti neke referentne tačke terena.  Jedna od mogućnosti je postavljanje rama, koji se sastoji od... Pročitaj više →
3D iluzije 01

3D iluzije 01

Tim: Petar Žica i Nikola Milenković Opis: Može se pamtiti i pomoću slika. Vizuelni podaci obično se bolje pamte od drugih vrsta podataka. Kako zapamtiti ulicu pored koje smo upravo prošli? Cilj projekta je bio da prikažemo ličnosti po kojima je ulica dobila... Pročitaj više →
Kalup

Kalup

Tim: Daniček Marina 1890, Milojević Stevan 1933 Cilj zadatka je da se osmisli univerzalna forma kalupa koji bi se koristio više puta za pravljenje elemenata popločanja, različitih površina jednakostraničnog trougla. Kalup bi se izradio od tri čvora, koji su temena... Pročitaj više →
Strategija premjeravanja terena trouglovima_01

Strategija premjeravanja terena trouglovima_01

Opis: Ova strategija podrazumijeva premjeravanje terena tehnikom spajanja jednakostraničnih trouglova koji se međusobno poklapaju i dodiruju svojim stranicama, tako da se time pravi pravilna mreža kojom ćemo pokriti cijeli teren. Trouglovi će biti napravljeni od čvršćeg materijala, optimalnih dimenzija. Međusobnim... Pročitaj više →

Perforirano popločanje

Tim: Rada Trkulja 1832, Sanja Dubljević 1810 Opis: Popločanje je sastavljeno od pločica identičnih dimenzija, koje su perforirane i postavljene na određenu podkonstrukciju. Veličina kružnih otvora zavisi od visine terena (najvećih dimenzija će biti otvori na najnižoj koti zbog slivanja vode). Pločice... Pročitaj više →

Merenje pokrenutosti terena viskom

Tim : Biljana Đurović, Dunja Sudar Opis : Cilj zadatka jeste precizno premeravanje  terena, koje će omogućiti pravilno postavljanje budućeg popločanja. Da bi se teren premerio, neophodno je postaviti referentnu tačku, na određenoj visini od kote terena, u odnosu na... Pročitaj više →
POPLOČANJE PERFORACIJA GRADIJENT

POPLOČANJE PERFORACIJA GRADIJENT

  Tema rada zasniva se na odnosu potpuno zatvorenih i perforiranih pločica i njihovom gradijentu do same trave koja počinje od oboda staze. Ideja je koncipirana tako da na određenoj udaljenosti od ose same staze, na obe strane, od potpuno... Pročitaj više →
STRATEGIJA MODELOVANJA 01

STRATEGIJA MODELOVANJA 01

Radiću 3D model kuće Crown House. Kuća je u obliku krune. Karakterišu je oštre linije koje formiraju spoljašnje zidove. Kuću je radio ahitektonski tim 81.waw.pl, a nalazi se u Švedskoj. Koristiću  alate za modelovanje u programu Autodesk 3ds Max Design.... Pročitaj više →
Opera u Sidneju – modelovanje

Opera u Sidneju – modelovanje

U procesu modelovanja Opere, kreće se od opcije line i pomoćnih opcija- snaps toggle i refine, prilikom crtanja svakog pojedinačnog dela. Delovi su crtani proizvoljno, posmatrajući fotografiju sa interneta. Dodatne opcije za crtanje „krila” su surface, edit patch i symmetry,... Pročitaj više →
Zidna instalacija finalno

Zidna instalacija finalno

Cilj nam je bio da prikazemo Novi Sad kao prozimanje postojeceg urbanizma sa organskim formama kako bismo dobili novu dinamiku prostora. Kao materijal koristile smo Corian® jer se on najbolje prilagodjava zaobljenim povrsinama nasih objekata. Koristile smo jednu grupu modifier-a... Pročitaj više →
Zidna instalacija 02

Zidna instalacija 02

Auto Cad Sredjivanje urbanisticke podloge Novog Sada u AutoCadu. Koriscenje opcija trim, explode, polyline, arc, zatvaranje povrsina, sredjivanje lejera i koriscenje opcije purge all, kako bismo je izveli u 3ds max. 3ds max Import dwg crteza u 3ds max fajl.... Pročitaj više →
Studija vizuelizacije objekta

Studija vizuelizacije objekta

[caption id="" align="alignnone" width="500"] Shell House[/caption] Prilikom obrade ove teme koristice se softveri Sketch Up za izradu samog objekta kao i  Lumion za prezentaciju istog. U pitanju je objekat japanskog arhitekte Kotaro Ide ''Shell House''. Kako objekat ima organsku/nepravilnu formu,... Pročitaj više →
Urbani mobilijar- Finalno

Urbani mobilijar- Finalno

TEMA: Nadstrešnica i klupa TIM: Mirela Čoban 1789 Jelena Milojković 1716 OPIS: Projekat obuhvata dizajniranje nadrstrešnice (koja je ujedno i izložbeni prostor) i klupe, kao novog mesta socijalizacije u studentskom kampusu. Nadstrešnica svojom veličinom, kao i formom predstavlja repernu tačku.... Pročitaj više →
Redizajn hola arhitekture (finalno)

Redizajn hola arhitekture (finalno)

Projektom nudimo novo rešenje dizajna enterijera četvrtog sprata FTN-a ( sprat arhitekture). Cilj nam je da stvorimo potpuno novi ambijent i da prostoru damo dodatnu funkciju. Dizajnirali smo novi urbani mobilijar (klupe, žardinjere,korpe za otpatke), a akcenat stavljamo na stvaranje... Pročitaj više →
Rekonstrukcija prostora sa slike-FINALNO

Rekonstrukcija prostora sa slike-FINALNO

Da bi slike izgledale što realnije,renesansni slikari su se služili "vazdušnom perspektivom",odnosno predstavljanje iluzije dubine na slici pomoću boje i tonova. Da se nisu koristili geometrijom i da je prporcija na slici iluzija,možemo i dokazati. Kamera je postavljena na dva... Pročitaj više →
Muzej u Bilbau

Muzej u Bilbau

U prvoj fazi modelovanja uvezla sam iz Sketchup-a u 3ds max komponentu modela preuzetu sa interneta koja mi je poslužila kao podloga. Potom sam sredjivala tačke i poligone koristeći alatke weld, flip, cap... S obzirom da uvezeni model nije bio... Pročitaj više →
Problemi i nedostatci u programu Lumion

Problemi i nedostatci u programu Lumion

Problemi i nedostatci u programu Lumion Lumion još uvek ne podržava planarnu refleksiju pa je upotreba apsolutno reflektivnih (ogledala) nemoguča. Ovaj nedostatak se najviše primečuje pri dizajniranju enterijera jer se ogledala često koiste kao dizajnerski efekt ili kao imaginarno povećanje... Pročitaj više →
realizacija animacije

realizacija animacije

Muzika -Prvo sam komponovao muziku. Muzika je, kao i sama animacija je bila pionirski poduhvat, jer je ona moj prvi projekat u programu - FLstudio9. Muzika je zatim importovna u 3ds max gde je pravljena animacija. Prostor -U 3ds maxu... Pročitaj više →
Rad – 3d natpis

Rad – 3d natpis

Kao odgovor na prethodna istraživanja proizašla je ideja za natpis u hodniku departmana za arhitekturu i urbanizam na Fakultetu tehničkih nauka. Natpis je vidljiv samo iz jedne tačke posmatranja iz koje se stiče utisak da se on nalazi na ravni... Pročitaj više →
Sklopivi urbani mobilijar-finalno

Sklopivi urbani mobilijar-finalno

Inspirisane Čumijevim Park la Vilet-om formirale smo strukture koje bi bile drugačije od svakidašnjeg urbanog mobilijara. Svaki mobilijar je jedinstven po svojoj strukturi, a ujedno čini osmišljenu celinu. Koristile smo tri elementa I,L i T i formirale katalog koji se... Pročitaj više →
Reaktivna arhitektura 2

Reaktivna arhitektura 2

FAZA I- objašnjenje postavke rešavanja problema Kako bi se  započelo rešavanje problema indirektnog osvetljenja, prvo treba krenuti od upoznavanja sa zakonima refleksije za ravne površine- upadni ugao jednak je izlaznom. Korišćenji softveri su Rhino, Grasshopper, Ecotect i Gecko plug-in. Model... Pročitaj više →
Model nadstrešnice (finalno)

Model nadstrešnice (finalno)

Kao što se može videti na modelu prolaza, zadržana su najkraća rastojanja namenjena kretanju, dok su 'bočne' ulice namenjene zadržavanju i iz njih se pristupa sadržajima. Dizajn samih nadstrešnica je jednostavan, ali atraktivan i urban. Zamišljene su u vidu kutija... Pročitaj više →
Druga faza – Osnova podzemnog prolaza

Druga faza – Osnova podzemnog prolaza

Druga faza projekta odnosi se na projektovanje samog prostora ispod zemlje, definisanje i dimenzionisanje namena i koridora namenjenih samo kretanju. Prilikom postavljanja ulaza u podzemni prolaz, nismo remetile postojeću strukturu i mrežu staza, trotoara, biciklističkih staza i motornih saobraćajnica, već... Pročitaj više →
Druga faza: Vray-render

Druga faza: Vray-render

Nakon završenog modelovanja objekta, izmodelovale smo teren, postavile scenu, pronašle i ubacile odgovarajuću pozadinu i napravile materijal sa efektom vode. U sljedećoj fazi ćemo se baviti materijalima fasada, osvjetljenjem, kao i postizanjem što realnijeg prikaza okoline i utiska dubine prostora... Pročitaj više →
Voronoi sistem (finalno)

Voronoi sistem (finalno)

Finalno resenje voronoi sistema koji je projektovan na monotone fasade, sa svedenim oblicima, kao sto su prozori i vrata, takodje pojedini objekti zahtevaju preuredjenje fasade u cilju da se osavremene oblici i izgledi fasade, tako da se sa urbanistickog aspekta... Pročitaj više →
Invisible Edges – finalno

Invisible Edges – finalno

Finalno rešenje našeg problema smo rešili uz pomoć alatke Float Expression u 3ds Maxu. Kreirali smo našu kocku (konvertovali u Editable Poly, obrisali dve strane i dodali modifer Shell). Pored nje, kreirali smo dve tačke, tačku čovek i tačku sunce.... Pročitaj više →
Mobilijar na Studentskom trgu (finalno)

Mobilijar na Studentskom trgu (finalno)

Finalnim postom objedinjujemo mobilijar, urbanističko rešenje kao i dispoziciju mobilijara u prostoru. Na slikama je detaljno objašnjena modularnost elemenata kao i način spajanja elemenata. Elementi mobilijara su izrađeni od lakog betona, male sopstvene težine, u oplati, dok su spojevi izvedeni... Pročitaj više →
Zvučno-zavisni zid (Finalno)

Zvučno-zavisni zid (Finalno)

Kao finalni proizvod dobija se “zid” čiji delovi aktivno reaguju na jačinu (blizinu) zvuka. Zid je formiran od šetrougaonih struktura nejednake dužine stranica sledećim principom: Create/Splines/NGon –> Modify/Edit Poly/Vertex/Polygon, te kopiramo željeni broj elemenata –> Attach sve elemente –> Vertex/Weld-ujemo tačke... Pročitaj više →
Invisible Edges 4

Invisible Edges 4

  Pokušali smo da rešimo oba uticaja na kocku, tako što smo kreirali poseban objekat koji bi preuzeo distancu čoveka (koji prolazi pored zida) i ta svojstva, pomoću linkovanja, preneo na našu glavnu kocku. Najveći problem je u tome što nije... Pročitaj više →
Zvučno – zavisni zid 02

Zvučno – zavisni zid 02

U drugoj fazi analize ustanovljen je finalni oblik promenljivog otvora, kao i parametarsko povezivanje. Celokupan proces urađen je u programu 3ds Max. Prvobitno je ustanovljen oblik elemenata otvora i način na koji će sistem funkcionisati. To je urađeno na sledeći način... Pročitaj više →
Invisible Edges 3

Invisible Edges 3

Od kockica smo napravili zid koji će se pojaviti u animaciji. Dve tačke (čovek i sunce) će uticati na konfiguraciju zida. Sada treba da povežemo okretanje kocki sa ove dve tačke i to tako da se kockice okreću samo za... Pročitaj više →
Cesma u Limanskom parku – 03

Cesma u Limanskom parku – 03

U  drugoj fazi započeta je primena siistema  sličnog sistemu klackalicekojim bi se omogućilo lako prilagođavanje konstrukcije česme njenim korisnicima.  U ovoj fazi kreirana je idejna forma, kao i mogućnost resenja njenog neposrednog okruženja . Treća i finalna faza sadržaće konačni... Pročitaj više →
Rekonstrukcija prostora sa slike 2

Rekonstrukcija prostora sa slike 2

Da bi nešto rekonstruisali iz 2D prostora u 3D,prvo je potrebno razložiti perspektivu. To nije problem ako se rekonstrukcija radi sa fotografije ili slike gde su poštovana pravila perspektive (predhodno se može iscrtati u photoshopu ako se ne vide sve... Pročitaj više →
Voronoi fasada

Voronoi fasada

Voronoi sistem, kao interesantna kompozicija za uredjivanje monotonih fasada, sa jednostavnim oblicima, kao sto su jednostavni i isti prozori kao i vrata. Veoma interesantno resenje pomocu novog sistema projektovanja, uz najjednostavniji elepent arhitekture i tehnickog crteza a to je tacka.... Pročitaj više →
Mobilijar

Mobilijar

Ovim postom se upotpunjuje mobilijar kome je potrebno još naći mesto na prostoru Studentskog trga i uklopiti ga sa novoprojektovanim urbanističkim rešenjem. Nikolić Milan-wc kabina,klupa Vilotić Nebojša-kanta,česma Jašić Radomir-urbanističko rešenje Pročitaj više →
Tehnike perspektivne anamorfoze

Tehnike perspektivne anamorfoze

Pomoću jednostavnog modela i njegovih senki nastalih od tačkastog izvora svetla, iscrtavanjem projekcija na te dve ravni , postiže se iluzija trodimenzionalnosti, ukoliko se pogleda u pravcu istoimenog izvora.                        ... Pročitaj više →
Voronoi sistem

Voronoi sistem

 Sistem voronoi, veoma pogodan da se dobiju interesantni oblici pomocu tacki, koje funkcionisu na principu gde je sredina izmedju dve tacke stvara se upravna linija na toj sredini u odnosu na te dve tacke.. Veoma je povoljan jer se lako... Pročitaj više →
Invisible Edges 2

Invisible Edges 2

Krenuli smo da istražujemo mogućnosti Wire Parametersa. Kocka poseduje tri materijala na sebi (u finalnoj varijanti će to biti potpuno šuplja, staklena i drvena strana) i sama kocka vrši rotaciju na osnovu položaja u prostoru (distance) između kocke i tačaka.... Pročitaj više →
Cesma u Limanskom parku-02

Cesma u Limanskom parku-02

U prvoj fazi rada, istraživale su se predispozicije korisnika česme, koje su od velike važnosti za njenu formu i gabarite. Prva i najuočljivija razlika je u visini, zatim i u fizičkoj spremnosti korisnika. Vodeći se ovim predispozocijama zaključak bi bio... Pročitaj više →
F1 staza

F1 staza

Tema istrazivanja je autodrom ( staza formule 1). Izabrana je lokacija Bijeljina, Bosna i Hercegovina (na periferiji grada). Bice analizirane aktuelne staze formule 1. Cilj je vratiti nekadasnji stereotip vrucih staza, gde bi se dobila veca atrakcija, vise preticanja i... Pročitaj više →
Cesma u Limanskom parku

Cesma u Limanskom parku

Tema: Projektovanje cesme u Limanskom parku Opis: Projekat obuhvata proces dizajniranja cesme u Limanskom parku vodeci racuna o inkluzivnosti, omogucavanju upotrebe za sve starosne grupe, osobe sa invaliditetom, kao i za zivotinje.Programi koji ce se koristiti su Rhinoceros+Grasshopper, gde bi... Pročitaj više →

Invisible Edges

Konkurs za Finsku kojem je tema bila socijalno stanovanje želimo da dodatno poboljšamo. Osnovna ideja jeste da su svi objekti sastavljeni od kocki (dve strane kocke su jedan materijal, dve strane drugi materijal a dve strane kocke su šuplje, bez... Pročitaj više →
Reaktivna arhitektura

Reaktivna arhitektura

Ideja projekta bila bi da se pronađe način indirektnog osvetljenja zamračenih delova prostora, bez upotrebe veštačkog osvetljenja, pomoću reflektujućih panela. Paneli bi bili nekog određenog geometrijskog oblika, jer su deo neke instalacije u prostoru. Za njih bi bili povezani senzori... Pročitaj više →
TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUS idejno resenje

TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUS idejno resenje

TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUS TIM_ Nela Koš i Aleksandra Gojnić OPIS_ Zbog velike frekventnosti i bezbednosti pri prelasku pešačkog prelaza preko bulevara Cara Lazara i Stražilovke ulice, uočile smo neophodnost podzemnog prolaza. Na ovaj način bi se omogućilo neometano kretanje pešaka (najpre studenata... Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava