Kao ulazne parametre smo uzele tačke definisane u Rhino-u i zatim ih povezale sa tačkama u Grasshopper-u (point>set one point). Tačke se spajaju linijom, a zatim se linija povezuje sa tačkom na krivoj (point on curve) koju pomeramu u z...
Pročitaj više →
Simulacija i animacija eksplozije pomoću izvora u 3Ds Max-u. Postavljanje izvora eksplozije (cilindar, sfera) preko FumeFX plugin-a, njihov položaj i orijentacija. Glavne komponente koje su sadržane u izvorima su: fuel, fire, smoke. Podešavanje odgovarajućih parametara zajedno sa particle sistemom, kao...
Pročitaj više →
Simulacija i animacija eksplozije pomoću izvora u 3Ds Max-u. Upotreba "FumeFX" plugin-a koji predstavlja fluidno-dinamički engine dizajniran za simulaciju i animaciju realističnih efekata vatre, dima, eksplozije i ostalih gasovitih fenomena. To je svestran, čvrst i intuitivan proces rada koji predstavlja...
Pročitaj više →
Koncept istraživanja je bio da se istraži da li je moguće ne primeru automobila zameniti dvostruko zakrivljene površine panela, putem 3Ds Maxa i NURBS linija. Prvo se svaki dvostrko zakrivljeni panel analizirao, te se modelovala njegova zamena, tako da zadrži što...
Pročitaj više →
Koncept samog modelovanja parametarskog mosta, bio je istražiti sve mogućnosti modelovanja strukture u zavisnosti od različitog pomeranja tačaka, krivih i njihovog uzajamnog dejstva, upotrebom programa Rhinoceros i njegovog plug in-a Grasshopper. Nakon što su ustanovljeni postupci ( polazni "koraci" ),...
Pročitaj više →
Koncept same biblioteke je usko povezan sa insolacijom enetrijera istog kao i istraživanje određenih volumena koji se međusobno razlikuju po osvetljenosti. Kao sredstvo sa kojim će se pokušati rešiti mnoge teme, poput konceptualne, kontekstne i estetske, je izabrana fasada biblioteke,...
Pročitaj više →
Prvi pokusaj generisanja nadstresnice pomocu Rhino-a i Grasshopper-a zasnivao se na koriscenju plug-ina za Grasshopper Lunch box, koji je omogucio pravljenje sestougaonih perforacija u strukturi nadstresnice. Resenje koje se tako dobija estetski se nije uklapalo u zamisao pa se moralo...
Pročitaj više →
Nakon što sam uspela da dobijem probni voronoi pattern, ledeći problem je bio kako ovu dobijenu strukturu učiniti parametarskom i “nalepiti” na fasadu. Što se tiče parametara, problem je konkretno izazivao broj tačaka. Htela sam da napravim da se...
Pročitaj više →
Ustanovljeni su postupci ( polazni "koraci" ) koji će se koristiti prilikom modelovanja prvenstveno ograde, pojasa mosta, a zatim i celokupnog modela, i koji će dovesti do željenog rezultata. Čitav postupak se radi u Grasshopper-u. Polazni "koraci" su formiranje para...
Pročitaj više →
I mana iz prethodnog posta je otklonjena. Problem se javio kod: slika = selectBitmap caption:"Izaberite Bitmap" Što je rezultovalo da kad god se skripta pokrene, prvo iskoči prozor za izbor slike, bez obzira na to što se gore pomenuti kod...
Pročitaj više →
U okviru istraživanja, upotrebom programa Rhinoceros i njegovog plug in-a Grasshopper u kombinaciji sa Ecotectom, anlaizirana je zasenčenost dve tipske etaže posmatranog objekta. Analiza je izvršena za period od godinu dana, a prikazane su maksimalne dostignute vrednosti različitim bojama na...
Pročitaj više →
Prethodno istraživanje ću iskoristiti da napravim skriptu koja će ubačene slike pretvarati u mozaike. Za ovu skriptu je potrebno napraviti 2d array kockica po xy osi kojima će biti dodeljene odgovarajuće boje u odnosu na sliku koja se uvede. Da...
Pročitaj više →
Istrazivanjem Waffle struktura, Voronoi dijagrama i principa za pravljenje buckyball-a, ustanovljeno je da Voronoi dijagrami daju najbolje rezultate za stvaranje zakrivljene povrsi nadstresnice koja sadrzi perforacije u obliku petougaonih i sestougaonih celija. U Rhino-u je napravljen model nadstresnice na koji...
Pročitaj više →
Ustanovljeni su osnovni parametri koji će se koristiti prilikom analize osunčanosti objekta. Parametri su: broj i veličina otvora na fasadi, kao i dimenzije brisoleja i ugao njihove rotacije. (Algoritam posptupka priložen je na fotografiji) Kako postoje 2 tipske etaže, analiza...
Pročitaj više →
Ranije najavljeno izvodjenje fasade pomocu dva isecka polulopte je naislo na prepreke u spajanju tih isecaka i nemogucnosti da se stvori kontinualna povrsina sa supljinama, tako da sam odustala od tog principa i pronasla mnogo fleksibilniji i primenjiviji nacin oblikovanja fasade, koji...
Pročitaj više →
Kao produkt ovog rada su low-detail model, animacija prezentovana u obliku videa i par slika dorađenih u Photoshop-u. Na kraju, čitavog kurira smo izveli u Blender-u, a ne u Zbrush-u ili 3Ds max-u, kao što je planirano i najavljivano....
Pročitaj više →
Koristeći se osnovne komande Homography, dobijaju se osnovne mogućnosti za mapiranje 3d površina. Za komandu Homography se vezuju dva najbitnija segmenta, a to su površina gde pomoću tačaka određujemo precizno površinu na koju se mapira, kojih može biti više od...
Pročitaj više →
Kurir je osmišljen kao duh sa bijelim plaštom preko sebe. Model ispod plašta je za sada pao na model majmuna ali postoji mogućnost da se to izmijeni, sve zbog načina na koji plašt pada preko modela....
Pročitaj više →
Nakon što su fotografije importovane u "AgiSoftPhotoScan", izrađen je oblak tačaka koji je iskorišćen za ekportovanje "mesh" modela terena. Priložene fotografije su različiti prikazi terena kroz "oblak tačaka". [caption id="attachment_3573" align="alignnone" width="300"] 00_PointCloud with pictures[/caption] [caption id="attachment_3574" align="alignnone" width="300"]...
Pročitaj više →
16.06.2015.
| Autor: vujic
Modelovani pojedinačni paneli karoserije putem NURBS površi, zatim njihova analiza
Pročitaj više →
Iz predhodnih analiza zakljucio sam da bi bilo dobro napraviti dve idealna krila, jedno za male brzine, koje proizvodi veliki potisak i drugo za velike brzine, koje proizvodi malo potiska, sto omogucava avionu da leti pri velikim brzinama bez ometanja...
Pročitaj više →
Zadatak je napraviti prostornu kompoziciju po uzoru na fotografiju Bele Borsodi, koja kada se sagleda iz pravog ugla vidi kao 4 zasebne cjeline. Takodje kroz istrazivanje ce se pokusati da se u kompoziciju ubaci i opticka iluzija Echer-a, tj da...
Pročitaj više →
Ustanovljeni su osnovni parametri kao i sredstva koja će odrediti perforaciju na objektu biblioteke. Parametri su površina prostorija, njihova namena, period dana i godine, dok su sredstva brisoleji. Napravljen je model etaže na kojem se istražuje uticaj površine prostorija na dimenzije brisoleja....
Pročitaj više →
Iz prikazanih simulacija razlicitih oblika avionskog krila, zadatak je naci optimalan oblik krila koji ce zadovoljavati kriterijume aerodinamike, tj. da proizvodi dovoljno potiska u malim i velikim brzinama leta, kao i da bude ekonomican. https://www.youtube.com/watch?v=tO8rBI05RhE&feature=youtu.be
Pročitaj više →
Projekat je rađen sa namerom da se arhitektonski sklop uklopi u postojeće kvalitete prostora.
Pročitaj više →
25.04.2015.
| Autor: mecek
Uz pomoć programa Design Flow sa kombinacijom modelovanja u 3DMax-u, cilj ovog projekta bi bio ispitivanje različitih oblika avionskog krila i njihova efikasnost uz različite brzine vetra. .
Pročitaj više →
Modelovanje, vizuelizacija i prezentacija priložene jahte, uz dodatnu razradu i modelovanje enterijera.
Pročitaj više →
Zvuk kao ulazni parametar za modelovanje prostora. Akustička analiza realnog prostora pomoću "ecotect" softvera i prijedlog njegove transformacije.
Pročitaj više →
Cilj rada: Istrazivanje objekata zakrivljenih formi koji su sve vise zastupljeni u arhitekturi, kako u idejnim tako i u izvodjackim radovima. Opis: Kroz istrazivacki proces, paznju mi je zaokupio idejni projekat hotela u Dubaiju, The Apeiron Dubai. Objekat je na...
Pročitaj više →
Animacija lika sa omogućenim facijalnim ekspresijama i pokretima, izrada mapa za izabrani lik.
Pročitaj više →
Projekat obuhvata parametarsko modelovanje objekta projektantskog biroa Herzog & de Meuron koristeći softver poput Grasshopper-a. Cilj projekta je istraživanje mogućnosti parametarskog modelovanja i samog softvera primenom optimalnog metoda za dobijanje karakteristične fasade, kao i samog objekta.
Pročitaj više →
Projekat bi trebao da obuhvata modelovanje i vizuelizaciju postojeće ograde u sklopu univerzitetske biblioteke - Elmer Holmes Bobst Library, Njujork, SAD. Proces realizacije projekta treba da proistekne iz kolaboracije različitih softverskih alata u skladu sa adekvatnim potrebama. Tehnika modelovanja...
Pročitaj više →
3D mapiranje je tehnika koja dozvoljava stvaranje dinamičnih animacija na ravnim i sferičnim površinama. Za realizaciju su potrebna tri osnovna elementa: projektor, softver i odabrana površina. Postoji veliki broj softvera koji pružaju veliku slobodu u manipualicji sa videom ili slikom...
Pročitaj više →
Modelovanje fasade univerzitetske biblioteke. Parametarskim modelovanjem će se omogućiti najadekvatnije osvetljenje enterijera ovog javnog objekta.
Pročitaj više →
Modelovanje automobila Porsche 911, zatim putem analize dobijenih površi, menjanje odgovarajućih dvostruko zakrivljenih pravoizvodnim površima, pri čemu bi se teorijski izbeglo korišćenje kalupa i samim tim smanjila cena proizvodnje.
Pročitaj više →
Modelovanje fasade za kulu koja se nastavlja u unutrasnjosti trznog centra u prizemlju objekta, projekat sa predmeta Projektovanje stambenih objekata i kompleksa 2.
Pročitaj više →
U prilogu se nalaze fotografije mosta u Amsterdamu, koji će se modelovati sa dodavanjem pokretnih panela, koji se pomeraju u zavisnosti od upada sunčevih zraka, i u svako doba dana obrazovati određenu senku. Ali i pokušati pomeranjem istih da se...
Pročitaj više →
Modelovanje nadstesnice za zastitu od sunca i kao mesta okupljanja za projekat tansformacije urbanog tkiva na podrucju Rotkvarije, u okviru predmeta UP3.
Pročitaj više →
Korišćenjem 2D slike (npr. formata jpg) parametarskim podešavanjima dati joj treću dimenziju. 3D forme 2D slika mogu se koristiti za mozaike, oblikovanje terena, 3D štampanje i mnoge druge namene. U primerima ispod teksta koriste se pikseli same slike za formiranje...
Pročitaj više →
U prilogu se nalaze fotografije izvedenog projekta Porsche paviljona u Volfsburgu i istraživačke makete paviljona dr Bojana Tepavčevića. Glavna zamisao je kombinovanje forme Porsche paviljona i konstrukcije pomenute istraživačke makete.
Pročitaj više →
Oblikovati set za heroja ili kurira u igrici DotA2 (Blizzard). U toku produkcije item-a koristi se zbrush ili neka druga alatka, u zavisnosti od potrebe modela. Na slikama je prikazan heroj kome bi se radio set (na heroju je prikazan...
Pročitaj više →
Uz primenu Ecotect Analysis softvera, odnosno analize osunčanosti Studentskog trga, uticaja vetra na pomenuti prostor, kao i odnosa prema okolnim objektima, vrši se parametarsko modelovanje popločanja koje podrazumeva smenu zelenih segmenata sa segmentima od odgovarajućeg čvrstog materijala, a usklađeno sa...
Pročitaj više →
Korišćenjem Ecotect Analysis softvera analiziraće se osunčanost višeporodičnog stambenog objekta projektovanog u okviru predmeta PSOIK2, lociranog na keju Žrtava racije u Novom Sadu. Dobijeni rezultati biće iskorišćeni za parametarsko modelovanje fasade i brisoleja objekta pomoću Grasshopper-a radi postizanja najoptimalnije osunčanosti...
Pročitaj više →
Anamorh Me! Jedan od najjednostavnijih softvera za dobijanje ovakvih anamorfoza. Besplatna verzija može da se preuzme na linku http://imagej.nih.gov/ij/ u download zoni. Sve što je potrebno je da imate fotografiju za obradu Kada smo otvorili fotografiju spremnu za obradu, u...
Pročitaj više →
KONSTRUISANJE SLIKA OD KRUGOVA Tačna, matematički korektna, anamorfična slika je napravljena za cilindrično ogledalo sa slikom na drugoj poziciji. Ova metoda ne uključuje ništa osim slike na kvadratnoj mreži i kružnoj mreži. To je mapiranje ili korespodencija između odgovarajućeg seta...
Pročitaj više →
Geometrija ovakve vrste anamorfoza je veoma kompleksna, ali postoje metode koje daju rešenja, tako da su stvorene slike blizu tome da budu matematički tačne. Osim ručnog iscrtavanja mreže (posebno za anamorfozu, a posebno za realan lik), moguće je obraditi fotografiju...
Pročitaj više →
Heydar Aliyev Center / Zaha Hadid Architects Ubacivanje slika osnova i preseka, opcija PictureFrime, skaliranje i postavljanje na odgovarajuće pozicije. Iscrtavanje osnova Control Point Curve ili Interpolate points, pomeranje grida se vrši ukucavanjem opcije Cplan. Ucrtavanje kontura objekta na osnovu...
Pročitaj više →
Pošto je samo modelovanje Sidnejske opere već objašnjeno u jednom od prethodnih radova studenata, usredsrediću se na objašnjenje transformacije. Postupak rada: - modelovanje glave armadila - transformisanje oblika - pravljenje animacije - animacija vode Modelovanje glave armadila : Pre modelovanja...
Pročitaj više →
Modelovanje objekta pomoću NURBS krivih Postavljanje ravni osnove Create – Standard Primitives – Plane Postavljanje preseka na odgovarajuću vertikalnu ravan, mapiranje Formiranje konture osnove prizemlja pomoću linije Create – Shapes – NURBS Curves – CV...
Pročitaj više →
Nakon izvršene analize osunčanosti postojećeg stanja, objekat je spreman za preprojektovanje u programu Sketchup. Za početak su obojene strane fasada kako bi se znala količina osunčanosti. Takođe, ubačena je modularna mreža, u kojoj svaki pravougaonik odgovara dvema sobama tj. dva...
Pročitaj više →
Za početak je skinut model u Sketchup-u, i izmodelovan ponovo kako bi importovanje u Ecotekt programu bilo lakše. Nakon importovanja u Ecotekt, uključena je opcija Display shadows, za prikazivanje dnevnog kretanja sunca za dan 1. april (uzet kao godišnji prosek)....
Pročitaj više →
Sledi detaljno objašnjenje skripte red po red. a = 1360 b = 160 c = 20 Ovo su promenljive vrednosti vezane za 3ds max plane koji kreira skripta, gde je a dužina, b širina, a c dimenzija jednog face-a u...
Pročitaj više →
Ovako izgleda skripta kada se pokrene bez rollouta. Desno je običan 3ds max plane na kome segmenti predstavljaju pločice. Skripta prvo selektuje pločice odredjene matematičkom formulom u skripti, zatim ih izdvaja kao zasebnu geometriju i i boji u drugu...
Pročitaj više →
Prvo sam preko tačaka na spoljašnjim linijama i tačaka na osi staze, putem opcija divide i offset podelila stazu na segmente, odnosno zasebne ploče. Putem opcije ,,Surface divide" dobijamo rupe u pločama, kojima odredjujemo broj u jednom i drugom pravcu preko parametara...
Pročitaj više →
U prethodnom postu definisani su: konstrukcija (stubovi) , rampe i podesti, dimenzije atrijuma. Treba definisati krovnu ploču sa otvorom za atrijum i fasadu objekta. Fasada Prvi korak je povezati liniju fasade iscrtanu u rhino-u sa linijom u grasshoperu (Set one...
Pročitaj više →
Modelovanje: Nakon premjeravanja terena, odlučili smo se za rad i istraživanje modelovanja ove tehnike u programu ArchiCAD. Pomoću opcije Roof, kao jedne od važnijih opcija za modelovanje objekata, smo napravili teren u osnovi, te smo ubacili jednakostranične trouglove za koje...
Pročitaj više →
14.07.2014.
| Autor: gajic
Da bi se projekat sproveo u delo, odredila sam približno koliki deo ravni će biti pripremljen za štampu Nakon što je vektorski iscrtana slika, određeni su okviri za štampu (iz praktičnih razloga, nije iskorišćena čitava modelovana površina Plane-a, a crtež...
Pročitaj više →
Nakon određivanja teme rada i skiciranja slike koju sam htela da dobijem, pristupila sam pronalaženju najboljeg načina za kreiranje iluzije pomoću Autodesk 3ds Max-a. Postupak rada: -Za početak sam kreirala Plane veličine 2,5m x 3m, sa 25 segmenata u oba pravca...
Pročitaj više →
Kako smo betonirali: Granulirani kamen 1 i 2 cm sa cementom, 1:1 i čeličnom mrežicom kao armaturom u sredini. Debljina elementa 3 cm. Na prethodno uljem namazanoj podlozi izlili smo gore pomenutu smešu i oplatu skinuli posle 2 dana. Do...
Pročitaj više →
Teren: Premjeravanje terena smo vršili jednakostraničnim trouglovima koji su napravljeni od kartona, dimenzija 20x20x20cm i uglomjerom za mjerenje nagiba terena u odnosu na vertikalu. Odabrali smo jedan referentni trougao, pomoću kojeg smo krenuli u premjeravanje ostalih, tako što smo na...
Pročitaj više →
09.07.2014.
| Autor: gajic
Kako smo počeli: Hteli smo da stranice oplate budu pod uglom od 45 stepeni, i dobili ih na taj način što je naručen fabrički savijen profil pod tim uglom, što nam je kasnije koristilo i kao podloga na kojoj stoje...
Pročitaj više →
Cilj zadatka: Inspirisana primerima koji su izvedeni (iluzioni tepih u prodavnici igaračaka, tepih u svečanoj sali hotela, popločanje u bašti..), za temu rada sam izabrala kreiranje optičke iluzije na tlu po kom se hoda: distorzijom ravne površine pomoću boja i...
Pročitaj više →
1. Nepravilno sagledan lik Marka Nešića sa mesta koje nije predviđeno za posmatranje 2. Pravilno sagledan lik Marka Nešića sa mesta predviđenog za posmatranje 3. Nepravilno sagledan lik Save Tekelije sa mesta koje nije predviđeno za posmatranje 4. Pravilno sagledan lik Save Tekelije sa mesta predviđenog za posmatranje 5....
Pročitaj više →
1. U Photoshop-u je odrađena fotomontaža 2. U poslednjoj fazi su ubačene teksture u cilju realističnijeg prikaza
Pročitaj više →
Cilj: Ispitati kako funkcioniše stvaranje 3D iluzije (perspektivna anamorfoza) na objektu kroz scene u sketchupu, kako promena određenih parametara u sceni utiče na konačan ishod Primeri: 1. Nepravilno sagledan lik Milovana Glišića sa mesta koje nije predviđeno za posmatranje 2. Pravilno sagledan lik...
Pročitaj više →
1. Prvo smo premerili stepenišni prostor gde smo planirali da postavimo optičku varku 2. Zatim smo osnovu iscrtali u AutoCad-u 3. Sledeći korak je modelovanje izabranog prostora u SketchUp-u 4. Zatim smo obeležili mesto posmatrača koje se nalazi na poslednjem...
Pročitaj više →
Prostor izmedju ivica letvica se ispunjava i pravi površina preko opcije Loft, zatim se sve Mirror-uje na levu stranu. Finalno. Da bih trimovao letvice, prvo sam povrsinu staze pretvorio u Brep i zatim preko intersekcije izmedju povrsine i...
Pročitaj više →
Zapocinje se sa iscrtavanjem staze i postavljanjem ose mosta. Zatim, se preko opcije Series pravi gradijentalni razmak izmedju novih osa, koje su pomerene u X pravcu. Debljinu letvica dobijam preko opcije Offset.
Pročitaj više →
FINALNO: Prednosti i mane projektovanja u SOLID-u i NURBS-u. Jedan od načina za modelovanje u 3ds Max-u je s NURBS površinama i krivama. NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) je industrijski standard za projektovanje i modelovanje površine. Posebno je pogodan za modelovanje...
Pročitaj više →
Napomena: U toku modelovanja došlo je do određenih korekcija. Ideja o perforaciji pločica je napuštena. Zaključak je da je perforacija suvišna, jer ne postoji mogućnost zadržavanja vode. Ideja za popločanje je razrađena na proizvoljnom obliku terena i može da se...
Pročitaj više →
U daljem toku rada smo planarne površi i zakrivljene površi učinili kompatibilnim kako bismo odredili odnos njihovih površina. Zatim smo uporedili minimalnu i maksimalnu vrednost dobijenih količnika na osnovu kojih ćemo dalje određivati oblik pločica. S obzirom da se naš...
Pročitaj više →
U prilogu je dat grafički prikaz( lokacija, osnova, preseci i izgledi) kao i 3d model konačnog rešenja česme u Limanskom parku.
Pročitaj više →
Preklapanjem modela terena dobijenog mjerenjima pomoću lasera i viska, dobili smo sledeći grafički prikaz: Biljana Đurović 1882, Dunja Sudar 1888, Jelena Radovanović 1833, Milica Stajić 1901
Pročitaj više →
Teren u Autocad-u omogućava da se pristupi modelovanju u 3ds Max-u, kako bismo stekli uvid u trodimenzionalnu sliku terena. U prvom koraku je neophodno uvesti teren nacrtan u Autocad-u, nakon čega je potrebno dodati edit poly modifier i obrisati višak...
Pročitaj više →
26.06.2014.
| Autor: sudar
Nakon što smo dobijene rezultate terena sa skice prebacili u Autocad, dobili smo detaljniji prikaz oblika terena u osnovi. Nakon toga smo pristupili modelovanju u 3ds Max-u. Prvi korak je bio uvođenje fajla iz Autocada u 3ds Max, nakon čega...
Pročitaj više →
Suština projekta je da, za zadatu osnovu, grasshoper definicija reši ostatak objekta tj. - Noseću konstrukciju (stubove) ...
Pročitaj više →
Nakon što je exportovan model iz Agisoft PhotoScan-a, pristupili smo optimizaciji u 3ds MAX-u. Samu formu i jedne i druge Bude smo optimizovali, dok smo kompletno postolje izmodelovale u Max-u. Postupci optimizacije prikazani na jednom modelu Bude: 1. Ubacili smo...
Pročitaj više →
Након што је модел увезен у "3ds max" извршено је поправљање и сређивање модела, у смислу уклањања или спајања тачака и полигона. Број тачака је нешто мање од 100 000. За оптимизацију је кориштена готова скрипта у следећем облику: global...
Pročitaj više →
24.06.2014.
| Autor: jekic
U pilogu je prikazano i tekstualno opisanu moj postupak 3d modelovanja česme u Limanskom Parku, rađenu u 3ds Max-u. 1. prvo sam uz pomoć alatke Box iscrtala jedan kvadrat, zatim sam uz pomoć QuickSlice, dobila konturu česme. Nakon toga...
Pročitaj više →
U prilogu je prikazan rezultat preklapanja terena, dobijenog metodom 1 i 2. Jelena Radovanović, Milica Stajić, Biljana Đurović, Dunja Sudar
Pročitaj više →
24.06.2014.
| Autor: sudar
Početak merenja za obe metode: Uzete su početne tačke S1 i S2 (S – stub), koje nisu proizvoljne, već su sastavni deo postojećeg mosta. Kao fiksirane, predstavljaju dobar izbor za početak merenja, jer su rezultati precizniji, s obzirom na njihovu...
Pročitaj više →
24.06.2014.
| Autor: sudar
Za premeravanje u opciji su bile dve metode. Početak merenja za obe metode: Uzete su početne tačke S1 i S2 (S – stub), koje nisu proizvoljne, već su sastavni deo postojećeg mosta. Kao fiksirane, predstavljaju dobar izbor za početak merenja,...
Pročitaj više →
Kao dodatak, pokušali smo da razradimo materijalizaciju površina, gradiranjem dve boje. Gornje trouglove smo izdelili na manje trouglove da bi se gradacija bolje predstavila. Postavili smo tačku u odnosu na koju merimo udaljenost trouglova. Ovom metodom dodeljujemo boje. U našem...
Pročitaj više →
Ceo prethodni postupak smo pokušali da ubacimo u petlju, da bi softver sam ponavljao operaciju odredjeni broj puta uz parametarsko kontrolisanje. Nakon toga se tačke spajaju već opisanom metodom. Od linija formiramo trouglove. Trouglove ofsetujemo da bismo dobili fuge...
Pročitaj više →
Prilikom analize problema, došlo je do izvesnih promena u radu. Umesto odabira oblika prema visini, ključni parameter za odabir oblika bio je zakrivljenost terena. Na samom početku rada, pored Grasshoppera instalirale smo i plugin Lunchbox kako bismo imale mogućnost...
Pročitaj više →
Izrada kalupa od metala i drveta. 1. Priprema metala za varenje 2. Zavaren čvor 3. Sva tri čvora 4. Čvorovi sa drvenim stranicama Nastao je problem, rađeno je pod uglom od 45 stepeni, i pod 90 stepeni ali je trebalo...
Pročitaj više →
Nakon dobijenih sfera, presecanje u sledećem koraku se vrši međusobno i sa sferama iz prethodnog koraka i slobodnom površinom. Ovaj postupak se dalje ponavlja na isti način. Kada se na ovaj način izdeli slobodna površina i dobiju se karakteristične tačke, onda...
Pročitaj više →
NURBS- postupak rada (file) 01. Mapiranje teksture na ravni pomoću UVW Map. 02. Postavljanje vetikalne ravni sa teksturom, mapom presjeka na odgovarajuće mjesto, postavljanje i svih ostalih ravni sa osnovama. 03. Postavljanje Create->Helpers->GRID objekta kako bismo mogli iscrtati konturu presjeka po...
Pročitaj više →
Strategijski pristup modelovanju, muzeja Soumaya, urađen je na dva načina. Prvi način je pomoću SOLID-a, a drugi način je pomoći NURBS-a. SOLID- postupak rada (file) 01. Mapiranje teksture na ravni pomoću UVW Map 02. Postavljanje svih ostalih ravni sa osnovama...
Pročitaj više →
U prvoj fazi modelovanja, u sketchup-u sam izvukao teren lokacije sa interneta, zatim iscrtao osnovu staze koju sam predhodno razmatrao kroz studije slučaja. Druga faza vezana je za isključivo 3D modelovanje staze kao jednog tela bez terena. Određivanje vektora i...
Pročitaj više →
U drugoj metodi modelovanja statue maske (alfa kanal fotografije) smo kreirali u Photoshop-u i kao takve ubacivale u Agisoft PhotoScan. Postupak rada: 1. Upload-ujemo sliku u Photoshop i prebacimo se na chennel 2. Dupliciramo lejer RED i pritisnemo ctrl+i kako...
Pročitaj više →
U okviru zadatka uradićemo modele dvije statue bude korišćenjem dvije metode rada u Agisoft PhotoScan-u. U prvoj metodi smo kreirali maske direktno u programu sa fotografija. Maske ( alfa kanal fotografije ) potrebne su programu jer pomoću njih uklanja pozadinu...
Pročitaj više →
20.06.2014.
| Autor: maric
U ovoj fazi razrade zadatka analizirani su svi korisnici ovog prostora. Na osnovu njihovih potreba i mogućnosti dosla sam do zakljucka da je potrebno da se sama cesma sastoji iz vise podcelina. Svaka ta podcelina bi bila prilagodjena odredjenoj kategoriji...
Pročitaj više →
Na samom pečetku rada smo napravili eksperimentalni mesh , u Rhino-u. Mesh smo napravili pomoću alatke CurveNetwork, koja je spojila prethodno nacrtane preseke terena. Povezali smo ga sa programom Grasshopper , kako bi kasnije mogao biti zamenjen sa modelom pravog terena. U ovom programu...
Pročitaj više →
Jelena Radovanović, Milica Stajić, Biljana Đurović, Dunja Sudar
Pročitaj više →
16.06.2014.
| Autor: sudar
Drugi nacin resavanja problema može da se izvede pomoću „while“ operacije. Početak skripte sa globalnim promenljivama se isto definiše kao kod „if“ postupka. U „for“ petlju se dodaje nova lokalna promenljiva „k“ , kojoj se dodeljuje vrednost 0 (k=0). Zatim...
Pročitaj više →
Strategija pri rešavanju problema bila je da se za bilo koji nacrtan mesh terena, prepozna određena visina kojoj će se dodeliti željena boja. Kao reakcija na prepoznatu visinu jednog segmenta mesha, Max treba da napravi „box“, odnosno pločicu određene boje....
Pročitaj više →
Ovde je objasnjen rad u programu LumenRT: Prezentacija Video snimak se moze pogledati na linku: https://www.youtube.com/watch?v=0ONyvoslQjc&feature=youtu.be
Pročitaj više →
Slike osnove i izgleda objekta skinute sa interneta ubacujemo u program SketchUp opcijom: File-Import. Sa alatkom Line iscrtavamo linije. Kada smo završili sa iscrtavanjem linija spajamo ih i postavljamo na odgovarajuća mesta tako da dobijamo linijsku konturu objekta. U sledećem...
Pročitaj više →
Opis: Cilj zadatka je da se objasni nacin foto i video prikazivanja 3D modela u SketchUp-u uz pomoc dodatka LumenRT i lako modelovanje zakrivljenih oblika sa alatkama 'Soap Bubble'.
Pročitaj više →
Фотографисање терена је морало бити извршено у кратком временском периоду због кретања сијенки које отажавају програму за моделовање терена да прецизно одреди референтне тачке на фотографијама. Резултат снимања је 400 фотографија тополошких карактеристика стазе, које су убачене у програм „Agisoft...
Pročitaj više →
Nacin merenja : Potrebno je osmisliti kordinatnu mrežu prema kojoj će mjerenje biti izvršeno. Zatim je neophodno odrediti referentnu tačku na terenu koju ćemo moći da prenesemo u program i u toj tački ćemo postaviti stub određene visine (npr. 80-100cm). Na crtežu...
Pročitaj više →
05.06.2014.
| Autor: sudar
Strategija pri rešavanju problema je bila triangulisati slobodnu formu jednakostraničnim trouglovima. Krenuli smo od sfere kojoj centar leži na slobodnoj površini. Presek sfere i slobodne površi je aproksimirana kružnica koju delimo na 6 delova. U ovih novih 6 tačaka postavljamo...
Pročitaj više →
Na proizvoljno iscrtanom terenu (u Rhinoceros-u) je osmišljen sistem za popločanje, odnosno podkonstrukcije za popločanje terena, koji se može upotrebiti za bilo koju topografiju. Program koji je u daljem radu korišćen je Grasshopper.Na posmatranom terenu ustanovljen određeni broj krivih u...
Pročitaj više →
Opis:Ideja projekta je kreiranje alatke za 3D studio max, koja će generisati osnovne geometriske objekte pomoću ortogonalnih projekcija. Cilj: Generisanje složenih geometiskih objekata koji će olakšati rad prilikom modelovanja u 3d Studio Max-u GO! (Generisanje Objekata) je Max-Script alatka koja...
Pročitaj više →
Задатак: Градијентална промена материјала поплочања Циљ задатка је да се реализује градијентална промена материјала поплочања, од бетона ка дрвету, користећи max script. На задатку раде у тиму Игор Нађ и Немања Бојић.
Pročitaj više →
Тим: Цвијан Пајкановић, Јована Јекић Опис задатка: Извршити снимање приступне стазе до мостића којим се приступа СКЦ „Фабрика“, путем фотографисања терена по унапријед смишљеном плану снимања. Након тога је потребно извршити моделовање датог терена и тај продукт упоредити са резултатом које су...
Pročitaj više →
26.05.2014.
| Autor: jekic
Tim: Jelena Solarov 1817, Aleksandra Jovanović 1819 Opis: Cilj zadatka je da se staze popločaju trakastim elementima čije će širine i dužine odgovarati krivini terena. Prototip rešenja bice uradjen u Grasshopper-u.
Pročitaj više →
Moj zadatak na ovom predmetu je istraživanje upotrebe transportnih kontejnera kao mobilnih stambenih jedinica. Konkretno istraživaću mogućnosti kombinovanja kontejnera modularnih površina u cilju formiranja jedinstvenog objekta u zavisnosti od zahteva korisnika (površina objekta, spratnost, opremljenost prostorija, različiti funkcionalni zahtevi). Cilj zadatka je izbegavanje...
Pročitaj više →
Opis: Zadatu površ koju su kolege prethodno premerile,cilj je popločati sa kombinacijom samo dve geometrijske površi.To su petougao i šestougao. Kombinacijom ova dva elementa mogu dobiti zakrivljenje površi pa bih od tih delova krenula, a onda se kasnije na te...
Pročitaj više →
19.05.2014.
| Autor: segic
Zadatak: rekonstrukcija cesme u Limanskom parku Opis: Rekonstrukcija cesme u Limanskom parku, na mestu postojece (devastirane) cesme, koja bi bila prilagodjena svim korisnicima. Visina cesme bi bila promenljiva, zavisno od toga koji korisnik koristi cesmu. Na osnovu analize korisnika, formiraju se odredjene...
Pročitaj više →
Tim: Danijela Večanski, Đurđa Vujić Opis zadatka: Merenje i izrada 3D modela fotogrametrijskom metodom sa idejnim rešenjem staze. Vrši se snimanje prilazne staze do mostića u limanskom parku. Cilj zadatka: Dobijanje što preciznijeg 3D modela terena kako bi se na osnovu toga...
Pročitaj više →
Opis: projektovanje objekata kompleksnih i slobodnih formi. Istraživanje mogućih rješenja i dolaženje do najjednostavnijeg i najefikasnijeg rješenja. Primjena Autodesk 3ds Max Design.
Pročitaj više →
Tim: Nevena Marić i Anja Palavestra Opis: Cilj je oblikovati model što vjernije korišćenjem fotogrametrijske metode. Fotogrametrija podrazumijeva metodu mjerenja kojom se rekonstruišu položaj i oblik snimljenog objekta ( ili detalja ) na osnovu fotografija bez direktnog kontakta sa njima....
Pročitaj više →
19.05.2014.
| Autor: maric
Tim: Olga Stojkov 1816 ; Marko Vučić 1828 Opis: Cilj zadatka je istražiti moguće oblike elemenata popločanja kako bi se sa što manje različitih popločala slobodna forma. Ti elementi u osnovi mogu biti bilo kog geometrijskog oblika. Uz to,...
Pročitaj više →
Tim: Marija Salvai 1910 i Stefani Kužet Ćavar 1834 Modelovanje gusenice u 3ds Max Designe - u i animacija njenog kretanja. Potom modelovanje objekta ''The Sage Gateshead'', koji je projekat arhitektonske firme Foster + Partners i nalazi se u Gateshead...
Pročitaj više →
Tim: Igor Ljuboja i Nikola Sekulić Opis: Ideja za prostornu instalaciju je inspirisana Salvador Dalijevom izložbom u Parizu. Za razliku od Dalijeve izložbe, u hodniku Departmana za arhitkturu i urbanizam će biti postavljena trajna instalacija koja je, takođe, saglediva samo...
Pročitaj više →
Tim: Jelena Radovanović 1833, Milica Stajić 1901 Opis: Ideja je da se premeravanje izvrši uz pomoć lasera, ali da bi se to ostvarilo neophodno je uspostaviti neke referentne tačke terena. Jedna od mogućnosti je postavljanje rama, koji se sastoji od...
Pročitaj više →
Opis : U 3Ds maxu izmodelovati objekat Sidnejske opere, uraditi animaciju i transformaciju objekta u životinju koja svojim oblikom podseća na strukturu samog objekta.
Pročitaj više →
Tim: Petar Žica i Nikola Milenković Opis: Može se pamtiti i pomoću slika. Vizuelni podaci obično se bolje pamte od drugih vrsta podataka. Kako zapamtiti ulicu pored koje smo upravo prošli? Cilj projekta je bio da prikažemo ličnosti po kojima je ulica dobila...
Pročitaj više →
Opis :Idejno rešenje objekta univerzitetske biblioteke ,sa predmeta Arhitektonsko projektovanje 3, definisati parametarski.Prostor objekta je formiran kao sistem rampi na kojima se nižu sadržaji, a ujedno I omogućava kretanje kroz objekat za sve korisnike. U grasshopperu definisati izgled I konstrukciju...
Pročitaj više →
Tim: Daniček Marina 1890, Milojević Stevan 1933 Cilj zadatka je da se osmisli univerzalna forma kalupa koji bi se koristio više puta za pravljenje elemenata popločanja, različitih površina jednakostraničnog trougla. Kalup bi se izradio od tri čvora, koji su temena...
Pročitaj više →
Opis: Ova strategija podrazumijeva premjeravanje terena tehnikom spajanja jednakostraničnih trouglova koji se međusobno poklapaju i dodiruju svojim stranicama, tako da se time pravi pravilna mreža kojom ćemo pokriti cijeli teren. Trouglovi će biti napravljeni od čvršćeg materijala, optimalnih dimenzija. Međusobnim...
Pročitaj više →
19.05.2014.
| Autor: gajic
Tim: Rada Trkulja 1832, Sanja Dubljević 1810 Opis: Popločanje je sastavljeno od pločica identičnih dimenzija, koje su perforirane i postavljene na određenu podkonstrukciju. Veličina kružnih otvora zavisi od visine terena (najvećih dimenzija će biti otvori na najnižoj koti zbog slivanja vode). Pločice...
Pročitaj više →
Opis: Na projektu popločanja baviću se projektovanjem pomoću Max Script-a. Plan je da pomoću njega ostvarim ideju za popločanje koja će proizaći iz samog premeravanja i nivelacije terena. Ideja se zasniva na korišćenju boja koje će se u zavisnosti od konfiguracije...
Pročitaj više →
Tim : Biljana Đurović, Dunja Sudar Opis : Cilj zadatka jeste precizno premeravanje terena, koje će omogućiti pravilno postavljanje budućeg popločanja. Da bi se teren premerio, neophodno je postaviti referentnu tačku, na određenoj visini od kote terena, u odnosu na...
Pročitaj više →
19.05.2014.
| Autor: sudar
Tema rada zasniva se na odnosu potpuno zatvorenih i perforiranih pločica i njihovom gradijentu do same trave koja počinje od oboda staze. Ideja je koncipirana tako da na određenoj udaljenosti od ose same staze, na obe strane, od potpuno...
Pročitaj više →
Cilj zadatka jeste da se teren podeli drvenim letvicama koje bi imale veću gustinu i širinu na samoj osi mosta, a što se više udaljava od ose, smanjuje se gustina i širina drvenih letvica, dok se između njih javlja drugi...
Pročitaj više →
Tim: Dragaš Jovana 1830, Radosavljević Olivera 1842, Jovanović Nataša 1843 Opis: Zastupljene su tri geometrijska oblika: trougao, četvorougao ( romb) i šestougao. U osnovi svih ovih geometrijskih oblika je jednakostranični trougao. U zavisnosti od veličine površine i njene visine koriste se različiti...
Pročitaj više →
MODELOVANJE U tezama ću ukratko obrazložiti process modelovanja 1- nactrala sam kocku i pretvorila je u edit poly 2- sa quick slice sam napravila zasjeke koji mi trebaju da bih dobila oblik kuće 3-opet sam koristila quick slice da zasječem...
Pročitaj više →
ANALIZA FORME Objekat je sačinjen iz ravnih djevola, sklopljenih u kompleksnu rogljastu formu. Forma je minimalistička sa rezovima u krovnoj ravni. Osnova je kvadratnog oblika.
Pročitaj više →
Radiću 3D model kuće Crown House. Kuća je u obliku krune. Karakterišu je oštre linije koje formiraju spoljašnje zidove. Kuću je radio ahitektonski tim 81.waw.pl, a nalazi se u Švedskoj. Koristiću alate za modelovanje u programu Autodesk 3ds Max Design....
Pročitaj više →
Prikazan je proces modelovanja, materijalizacije, osvetljenja i renderovanja Opere. Prezentacija
Pročitaj više →
U procesu materijalizacije Opere, korišteni su V-ray materijali- cellular, noise, tiles i wood i povećanje i smanjenje njihovih parametara- size. Staklo i voda kao materijali se dobijaju menjanjem opcija- diffuse, reflect i refraction, a za poravnanje materijala sa modelovanim delovima,...
Pročitaj više →
U procesu modelovanja Opere, kreće se od opcije line i pomoćnih opcija- snaps toggle i refine, prilikom crtanja svakog pojedinačnog dela. Delovi su crtani proizvoljno, posmatrajući fotografiju sa interneta. Dodatne opcije za crtanje „krila” su surface, edit patch i symmetry,...
Pročitaj više →
Cilj nam je bio da prikazemo Novi Sad kao prozimanje postojeceg urbanizma sa organskim formama kako bismo dobili novu dinamiku prostora. Kao materijal koristile smo Corian® jer se on najbolje prilagodjava zaobljenim povrsinama nasih objekata. Koristile smo jednu grupu modifier-a...
Pročitaj više →
Auto Cad Sredjivanje urbanisticke podloge Novog Sada u AutoCadu. Koriscenje opcija trim, explode, polyline, arc, zatvaranje povrsina, sredjivanje lejera i koriscenje opcije purge all, kako bismo je izveli u 3ds max. 3ds max Import dwg crteza u 3ds max fajl....
Pročitaj više →
Tutorijal http://youtu.be/sfWCdau-Y1ETutorijal
Pročitaj više →
Ovde je ukratko prikazan rad na zadatku kroz par primera, gde se vidi progres rada.
Pročitaj više →
[caption id="" align="alignnone" width="500"] Shell House[/caption] Prilikom obrade ove teme koristice se softveri Sketch Up za izradu samog objekta kao i Lumion za prezentaciju istog. U pitanju je objekat japanskog arhitekte Kotaro Ide ''Shell House''. Kako objekat ima organsku/nepravilnu formu,...
Pročitaj više →
TEMA: Nadstrešnica i klupa TIM: Mirela Čoban 1789 Jelena Milojković 1716 OPIS: Projekat obuhvata dizajniranje nadrstrešnice (koja je ujedno i izložbeni prostor) i klupe, kao novog mesta socijalizacije u studentskom kampusu. Nadstrešnica svojom veličinom, kao i formom predstavlja repernu tačku....
Pročitaj više →
Projektom nudimo novo rešenje dizajna enterijera četvrtog sprata FTN-a ( sprat arhitekture). Cilj nam je da stvorimo potpuno novi ambijent i da prostoru damo dodatnu funkciju. Dizajnirali smo novi urbani mobilijar (klupe, žardinjere,korpe za otpatke), a akcenat stavljamo na stvaranje...
Pročitaj više →
-Model smo exportovali iz 3ds maxa kao .FBX fajl. Obratiti paznju da jedinice budu u metrima. -Po otvaranju Unity-a napraviti 'new project' i odrediti prazan folder u kom će unity da napravi hierarhiju foldera za projekat. -Sačuvan fbx model potom...
Pročitaj više →
Vizualizacija treće faze rada kao najoptimalnijeg rešenja geometrije. Kroz istraživanje prošle smo kroz različite procese: pronalaženje načina za dobijanje potrebnih podloga za rad (Zavod za izgradnju grada), zatim istraživanje na temu koji sve načini postoje za optimizaciju trenutno, istraživanje u...
Pročitaj više →
Da bi slike izgledale što realnije,renesansni slikari su se služili "vazdušnom perspektivom",odnosno predstavljanje iluzije dubine na slici pomoću boje i tonova. Da se nisu koristili geometrijom i da je prporcija na slici iluzija,možemo i dokazati. Kamera je postavljena na dva...
Pročitaj više →
U prvoj fazi modelovanja uvezla sam iz Sketchup-a u 3ds max komponentu modela preuzetu sa interneta koja mi je poslužila kao podloga. Potom sam sredjivala tačke i poligone koristeći alatke weld, flip, cap... S obzirom da uvezeni model nije bio...
Pročitaj više →
Nakon proveravanja animacije, podesavanja parametara za svetlo i kameru, uradjen je render. (frames: 900, resolution: 1600x1024) Animacija je editovana u Windows Movie Maker - ubacen zvuk i fade in/fade out za zvuk i video. (muzika: Hird - Keep you Kimi)...
Pročitaj više →
Sledeci korak jeste animiranje. Poligoni na ivicama modela su obrisani kako bi forma bila sastavljena samo od traka. Zatim se dodaju kosti (Create Panel/Systems/Bones) i upotrebom Snaps Toggle se postavljaju u sredinu svake trake (na nivou Editable Poly). Ubacuje se...
Pročitaj više →
Podela linija izvrsena je upotrebom modifiera Normalize Spline nakon cega je upotrebljen Cross Section. Potrebno je paziti na koji nacin ce linije biti povezane gde pomaze jedna od opcija u Edit Spline - Show Vertex Numbers. Sledeci korak jeste podesavanje...
Pročitaj više →
Morale smo da optimizujemo geometriju, pa smo gazište postavile tako da dve krive imaju iste radijuse, ali da su im centri pomereni jedan u odnosu na drugi, kao na slici 4. Nakon toga smo ponovo pristupile dobijanju što manjeg broja različitih...
Pročitaj više →
U Zavodu za izgradnju grada dobile smo planove Limanskog parka (u svim fazama izgradnje). Na planu završne faze je na našoj lokaciji predviđen amfiteatar, slika 1, pa smo predviđene krive iskoristile za naše stepenice i predložile geometriju kao na slici 2...
Pročitaj više →
Iako je početni cilj bio stvaranje first person shooter igrice, zbog prevelike kompleksnosti tog zadatka odabrali smo za novi cilj modelovanje i rigovanje automobila, i njegovo osposobljavanje u Uniti game engine-u tako da korisnik moze da ga vozi koristeći samo...
Pročitaj više →
http://www.youtube.com/watch?v=ceMDLyxLeVw
Pročitaj više →
Problemi i nedostatci u programu Lumion Lumion još uvek ne podržava planarnu refleksiju pa je upotreba apsolutno reflektivnih (ogledala) nemoguča. Ovaj nedostatak se najviše primečuje pri dizajniranju enterijera jer se ogledala često koiste kao dizajnerski efekt ili kao imaginarno povećanje...
Pročitaj više →
Naš zadatak bio je da preuredimo enterijer kabineta. Već u prvoj fazi analize samog projekta postavili smo zadatke, koji su bili vodilje u daljoj fazi projektovanja. Projektni zadatak: Projektovati prostoriju za minimalno troje zaposlenih ; Omogućiti što više prirodnog svijetla;...
Pročitaj više →
Posle pregledavanja dodatnih tutorijala, odlucio sam da ne iskoristim mesh koji sam postavio u prethodnom postu i krenuo model iz pocetka. Ponovo sam se koristio zsferama, ovog puta sam manje ulazio u detaljnost i preko adaptive skin-a sam napravio bazicni...
Pročitaj više →
Muzika -Prvo sam komponovao muziku. Muzika je, kao i sama animacija je bila pionirski poduhvat, jer je ona moj prvi projekat u programu - FLstudio9. Muzika je zatim importovna u 3ds max gde je pravljena animacija. Prostor -U 3ds maxu...
Pročitaj više →
Kao odgovor na prethodna istraživanja proizašla je ideja za natpis u hodniku departmana za arhitekturu i urbanizam na Fakultetu tehničkih nauka. Natpis je vidljiv samo iz jedne tačke posmatranja iz koje se stiče utisak da se on nalazi na ravni...
Pročitaj više →
Inspirisane Čumijevim Park la Vilet-om formirale smo strukture koje bi bile drugačije od svakidašnjeg urbanog mobilijara. Svaki mobilijar je jedinstven po svojoj strukturi, a ujedno čini osmišljenu celinu. Koristile smo tri elementa I,L i T i formirale katalog koji se...
Pročitaj više →
rad na projektu je podeljen u 3 faze: 1. komponovanje muzike za animaciju (upoznavanje sa radom u softveru fl studio) 2. istraživanje pogodnih vidova parametarskog modelovanja koji ce se koristiti u animaciji 3. povezivanje geometrisjkih formi sa importovanim zvukom, kreiranje...
Pročitaj više →
FAZA I- objašnjenje postavke rešavanja problema Kako bi se započelo rešavanje problema indirektnog osvetljenja, prvo treba krenuti od upoznavanja sa zakonima refleksije za ravne površine- upadni ugao jednak je izlaznom. Korišćenji softveri su Rhino, Grasshopper, Ecotect i Gecko plug-in. Model...
Pročitaj više →
Prva faza: Pozicioniranje glavnog teksta na slici, odradjuje se u illustratoru, kao i sledećih par faza. Druga faza: Kopiranje i skaliranje teksta, radi postizanja perspektivnog efetka u sledećoj fazi. Treća faza: Spajanje slova i primena gradient alatke radi formiranja...
Pročitaj više →
Kao što se može videti na modelu prolaza, zadržana su najkraća rastojanja namenjena kretanju, dok su 'bočne' ulice namenjene zadržavanju i iz njih se pristupa sadržajima. Dizajn samih nadstrešnica je jednostavan, ali atraktivan i urban. Zamišljene su u vidu kutija...
Pročitaj više →
Poslije završenog modelovanja okoline putem plane-a sa mapama i 2d modela, prešle smo na postprodukciju u Photoshop-u. U Photoshop-u smo promijenile boju vode, osvijetlile prozore putem selekcije sa brush koristeći različit opacity, odsjaj prozora na vodi napravile sa blur motion, osvijetlile...
Pročitaj više →
Pregledajuci razne skice, odabrao sam jedan model koji mi se ucinio da bi bio zanimljiv za modelovanje. Iako je skica dosta gruba, daje mi osnovne proporcije figure i neku ideju kakav oklop/kostim bi model imao. Pocetna faza se sastojala iz...
Pročitaj više →
U ovom postu ukratko je prikazan proces modelovanja i postavljanja osvetljenja podzemnog prolaza. Na slici 1 i 5 nalazi se model nadstrešnice; 2 i 3 su prikaz osnove da bi se stekla što bolja predstava o načinu funkcionisanja prostora, dok...
Pročitaj više →
https://www.youtube.com/watch?v=HLZqky6uZIU&feature=youtu.be
Pročitaj više →
Istrazujuci razlicite metode modelovanja u ZBrush-u zakljucio sam da bi najbrze i najefikasnije bilo modelovati preko zfera. To je metod koji se zasniva na dodavanju sfera/lopti koje su medjusobno povezane i koje mogu slobodno da se pomeraju i modifikuju u...
Pročitaj više →
Druga faza projekta odnosi se na projektovanje samog prostora ispod zemlje, definisanje i dimenzionisanje namena i koridora namenjenih samo kretanju. Prilikom postavljanja ulaza u podzemni prolaz, nismo remetile postojeću strukturu i mrežu staza, trotoara, biciklističkih staza i motornih saobraćajnica, već...
Pročitaj više →
Nakon završenog modelovanja objekta, izmodelovale smo teren, postavile scenu, pronašle i ubacile odgovarajuću pozadinu i napravile materijal sa efektom vode. U sljedećoj fazi ćemo se baviti materijalima fasada, osvjetljenjem, kao i postizanjem što realnijeg prikaza okoline i utiska dubine prostora...
Pročitaj više →
Posle upoznavanja sa interfejsom programa i nekim osnovnim nacinom funkcionisanja, napravio sam prvi pokusaj modelovanja. Kao i u vecini programa za 3d modelovanje, pocinje se od primitivnih oblika ( sfera,kocka, i sl.) i njihovim deformisanjem i manipulisanjem, dobijaju se kompleksniji...
Pročitaj više →
Finalno resenje voronoi sistema koji je projektovan na monotone fasade, sa svedenim oblicima, kao sto su prozori i vrata, takodje pojedini objekti zahtevaju preuredjenje fasade u cilju da se osavremene oblici i izgledi fasade, tako da se sa urbanistickog aspekta...
Pročitaj više →
U prilogu je dat graficki prikaz cesme (osnova, preseci, izgledi...) kao i prostorni prikaz konacnog resenja. Napomena-resenje problema je bilo usmereno samo na cesmu i ona je prikazana kroz graficke priloge, ipak dato je i idejno resenje njenog neposrednog okruzenja,...
Pročitaj više →
Finalno rešenje našeg problema smo rešili uz pomoć alatke Float Expression u 3ds Maxu. Kreirali smo našu kocku (konvertovali u Editable Poly, obrisali dve strane i dodali modifer Shell). Pored nje, kreirali smo dve tačke, tačku čovek i tačku sunce....
Pročitaj više →
Finalnim postom objedinjujemo mobilijar, urbanističko rešenje kao i dispoziciju mobilijara u prostoru. Na slikama je detaljno objašnjena modularnost elemenata kao i način spajanja elemenata. Elementi mobilijara su izrađeni od lakog betona, male sopstvene težine, u oplati, dok su spojevi izvedeni...
Pročitaj više →
Kao finalni proizvod dobija se “zid” čiji delovi aktivno reaguju na jačinu (blizinu) zvuka. Zid je formiran od šetrougaonih struktura nejednake dužine stranica sledećim principom: Create/Splines/NGon –> Modify/Edit Poly/Vertex/Polygon, te kopiramo željeni broj elemenata –> Attach sve elemente –> Vertex/Weld-ujemo tačke...
Pročitaj više →
22.06.2013.
| Autor: salaj
Na osnovu prostorne instalacije - Kartal Pendik Masterplan Zahe Hadid u galeriji Sonnabend, radicemo zidnu instalaciju Novog Sada, koja ce se nalaziti na cetvrtom spratu FTN-a, arhitekture. Instalacija je postavljena na zid i plafon u holu.
Pročitaj više →
Pokušali smo da rešimo oba uticaja na kocku, tako što smo kreirali poseban objekat koji bi preuzeo distancu čoveka (koji prolazi pored zida) i ta svojstva, pomoću linkovanja, preneo na našu glavnu kocku. Najveći problem je u tome što nije...
Pročitaj više →
U drugoj fazi analize ustanovljen je finalni oblik promenljivog otvora, kao i parametarsko povezivanje. Celokupan proces urađen je u programu 3ds Max. Prvobitno je ustanovljen oblik elemenata otvora i način na koji će sistem funkcionisati. To je urađeno na sledeći način...
Pročitaj više →
19.06.2013.
| Autor: salaj
Od kockica smo napravili zid koji će se pojaviti u animaciji. Dve tačke (čovek i sunce) će uticati na konfiguraciju zida. Sada treba da povežemo okretanje kocki sa ove dve tačke i to tako da se kockice okreću samo za...
Pročitaj više →
U drugoj fazi započeta je primena siistema sličnog sistemu klackalicekojim bi se omogućilo lako prilagođavanje konstrukcije česme njenim korisnicima. U ovoj fazi kreirana je idejna forma, kao i mogućnost resenja njenog neposrednog okruženja . Treća i finalna faza sadržaće konačni...
Pročitaj više →
Cilj zadatka je vizuelizacija 3D modela zadatog objekta.
Pročitaj više →
Da bi nešto rekonstruisali iz 2D prostora u 3D,prvo je potrebno razložiti perspektivu. To nije problem ako se rekonstrukcija radi sa fotografije ili slike gde su poštovana pravila perspektive (predhodno se može iscrtati u photoshopu ako se ne vide sve...
Pročitaj više →
Voronoi sistem, kao interesantna kompozicija za uredjivanje monotonih fasada, sa jednostavnim oblicima, kao sto su jednostavni i isti prozori kao i vrata. Veoma interesantno resenje pomocu novog sistema projektovanja, uz najjednostavniji elepent arhitekture i tehnickog crteza a to je tacka....
Pročitaj više →
Efektni natpisi kao iluzije u prostoru mogu se postići pogledom iz tačke iz koje se projektuje na jednu, dve ili više ravni.
Pročitaj više →
Na samom pocetku potrebno je obezbediti odgovarajuce reference. Obradjivanje fotografija u Photoshop - u podrazumeva uskladjivanje dimenzija i podesavanje kontrasta. Zatim se fotografije unose u 3ds Max i iscrtavaju pomocne linije kao granice modela. Problem koji se javlja pri ovom...
Pročitaj više →
Pomocu Ecotect programa, bice izvrsena analiza zagrejanih i hladnih delova objekta u realnom okruzenju. Nakon datih rezultata, objekat ce biti preprojektovan radi maksimalnog iskoristavanja osuncanosti, i njegovog prilagodjavanja okolini i senkama.
Pročitaj više →
Ovim postom se upotpunjuje mobilijar kome je potrebno još naći mesto na prostoru Studentskog trga i uklopiti ga sa novoprojektovanim urbanističkim rešenjem. Nikolić Milan-wc kabina,klupa Vilotić Nebojša-kanta,česma Jašić Radomir-urbanističko rešenje
Pročitaj više →
U softeru Lumion cu analizirati problemske aspekte pri projektovanju arhitektonskih formi koristeci standardne arhitektonske programe kao sto su Revit, 3D max, Archy Cad i Skech up.
Pročitaj više →
Pomoću jednostavnog modela i njegovih senki nastalih od tačkastog izvora svetla, iscrtavanjem projekcija na te dve ravni , postiže se iluzija trodimenzionalnosti, ukoliko se pogleda u pravcu istoimenog izvora. ...
Pročitaj više →
Sistem voronoi, veoma pogodan da se dobiju interesantni oblici pomocu tacki, koje funkcionisu na principu gde je sredina izmedju dve tacke stvara se upravna linija na toj sredini u odnosu na te dve tacke.. Veoma je povoljan jer se lako...
Pročitaj više →
Modelovanje Edit Poly metodom na osnovu AutoCAD podloge, koju smo crtale prema fotografijama preuzetim sa interneta. Tim: Teodora Gertenišan i Tanja Mitrović
Pročitaj više →
Istraživanjem i radom na projektu razmatrali smo vrste elemenata i njihove forme koji bismo koristile za formiranje sklopivog nameštaja. Nakon mnogobrojnih ideja resile smo da koristimo tri elementa koji bi se ponavljali i formirali različite strukture. Njihovom varijacijom i umnožavanjem...
Pročitaj više →
Krenuli smo da istražujemo mogućnosti Wire Parametersa. Kocka poseduje tri materijala na sebi (u finalnoj varijanti će to biti potpuno šuplja, staklena i drvena strana) i sama kocka vrši rotaciju na osnovu položaja u prostoru (distance) između kocke i tačaka....
Pročitaj više →
Urbani mobilijar, kao sto su klupe sa i bez nadstresnice, wc kabine postavljaju se na određena mesta na prostoru Studentskog trga. Izbor mobilijara je uslovljen potrebama studenata koji se na istom trgu okupljaju. Cilj projektovanja urbanog mobilijara je da bude...
Pročitaj više →
U prvoj fazi rada, istraživale su se predispozicije korisnika česme, koje su od velike važnosti za njenu formu i gabarite. Prva i najuočljivija razlika je u visini, zatim i u fizičkoj spremnosti korisnika. Vodeći se ovim predispozocijama zaključak bi bio...
Pročitaj više →
Cilj rada je da se napravi rekonstrukcija 2D prostora u 3D.
Pročitaj više →
Kombinovanjem vise razlicitih fotografija, elemenata, i dodavanjem efekata, napraviti nove realisticne prikaze koriscenjem photoshopa.
Pročitaj više →
Tema istrazivanja je autodrom ( staza formule 1). Izabrana je lokacija Bijeljina, Bosna i Hercegovina (na periferiji grada). Bice analizirane aktuelne staze formule 1. Cilj je vratiti nekadasnji stereotip vrucih staza, gde bi se dobila veca atrakcija, vise preticanja i...
Pročitaj više →
Modelovanje povrsina na koje se apliciraju elementi ciji se oblik menja u zavisnosti od toga kako menjamo oblik povrsine...
Pročitaj više →
Napraviti animaciju u 3ds max-u u formi muzičkog videa, gde se za animiranje geometrijskih formi koristi zvuk kao parametar.
Pročitaj više →
Povezivanje arhitektonske amorfne forme sa bones system u cilju razumevanja procesa modelovanja i animiranja.
Pročitaj više →
Tema: Projektovanje cesme u Limanskom parku Opis: Projekat obuhvata proces dizajniranja cesme u Limanskom parku vodeci racuna o inkluzivnosti, omogucavanju upotrebe za sve starosne grupe, osobe sa invaliditetom, kao i za zivotinje.Programi koji ce se koristiti su Rhinoceros+Grasshopper, gde bi...
Pročitaj više →
Konkurs za Finsku kojem je tema bila socijalno stanovanje želimo da dodatno poboljšamo. Osnovna ideja jeste da su svi objekti sastavljeni od kocki (dve strane kocke su jedan materijal, dve strane drugi materijal a dve strane kocke su šuplje, bez...
Pročitaj više →
Modelovanje stepenica u programima Rhinoceros i Grasshopper na lokaciji Limanski park, a zatim i optimizacija geometrije.
Pročitaj više →
Ideja projekta bila bi da se pronađe način indirektnog osvetljenja zamračenih delova prostora, bez upotrebe veštačkog osvetljenja, pomoću reflektujućih panela. Paneli bi bili nekog određenog geometrijskog oblika, jer su deo neke instalacije u prostoru. Za njih bi bili povezani senzori...
Pročitaj više →
TEMA_ Podzemni prolaz CAMPUS TIM_ Nela Koš i Aleksandra Gojnić OPIS_ Zbog velike frekventnosti i bezbednosti pri prelasku pešačkog prelaza preko bulevara Cara Lazara i Stražilovke ulice, uočile smo neophodnost podzemnog prolaza. Na ovaj način bi se omogućilo neometano kretanje pešaka (najpre studenata...
Pročitaj više →
Kako bismo u budućnosti znali da radimo samostalno, prvo moramo da učimo od drugih. Cilj zadatka je prikazati postupak projektovanja Opere u Sidneju. U modelovanju ću koristiti program 3d studio max, u cilju postizanja najrealnijeg izgleda objekta.
Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava