Oblast Predmet Tema Stanje u oblasti Problem Cilj Kriterijum Hipoteza
Pročitaj više →
Oblast : Dizajn drustvene igre-modelovanje Predmet : Drustvene igre-mehanika igre Tema : Kombinovanje Set collections-a i drafting-a kao dvije strategije u mehanici igre u cilju formiranja najkvalitetnijeg rijesenja Stanje u oblasti: Drustvena igre Everdell Osnovne mehanike u Everdelu su postavljanje radnika...
Pročitaj više →
OBLAST : - Dizajn drustvene igre ( board game ) PREDMET : - Fabrikacija drustvene igre TEMA : - Materijali i nacin fabrikacije koji se koriste prilikom izrade drustvene igre STANJE U OBLASTI : - https://www.stamparijajovsic.rs/izrada-kutije/kutije-za-drustvene-igre/ - https://www.fulfillrite.com/blog/12-questions-about-board-game-manufacturing-answered-by-an-expert/ -https://www.youtube.com/watch?v=KqHj556IP5M - https://www.eastarboardgame.com/Board-game-product-components...
Pročitaj više →
Oblast - DRUSTVENA IGRA - DIZAJN Tema - Dizajn drustvene igrice cija je glavna tema urbanizam i prikupljanje naselja. Stanje u oblastti - - izgled figurica je dosta detaljan ali jasan, u smislu vidi se sta je kucica i sta...
Pročitaj više →
Oblast - Fabrikacija minijaturnih figurica za drustvene igre Predmet istraživanja - Ispitivanje različitih parametara 3d štampanja, kao što su brzina štampanja, debljina sloja, preciznost i način postavljanja podkonstrukcije. Da li je bolje stampati model iz jednog dela ili iz vise razlicitih...
Pročitaj više →
MODELOVANJE - FAZA I (oblast) RECIPROČNE STRUKTURE Istraživanje recipročnih struktura ramovskih konstrukcija u arhitekturi. Dosadašnja istraživanja ovakvih konstrukcija pokazuju da se takve strukture mogu graditi u različitim oblicima za različite forme i funkcije, kao privremene i trajne strukture. Dizajn ovakvih struktura zahteva...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - modelovanje organskim linijama Predmet - modelovanje nakita Tema - modelovanje narukvica korišćenjem organskih linija Stanje u oblasti - Evolucija je stotinama miliona godina usavršavala svoj ,,dizajn". Iz tog razloga, rešenja mnogih problema na koje se nailazi pri tehnološkim inovacijama...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Modelovanjem generativnim dizajnom Predmet - Modelovanje nakita Tema - Modelovanje minđuša pomoću koral tehnike Stanje u oblasti Razmatranjem stanja na tržištu uočili smo da ovaj način modelovanja i proizvodnje nakita nije zastupljen u velikoj meri. Glavni razlog jeste neinformisanost o mogućnosti...
Pročitaj više →
Oblast - modelovanjem generativnim dizajnom Predmet - modelovanje nakita Tema - modelovanje pristenja primjenom voronoi sistema Stanje u oblasti - Razmatranjem stanja na tržištu uočava se da ovaj način modelovanja i proizvodnje nakita nije zastupljen u velikoj mjeri. Glavni razlog jeste neinformisanost o...
Pročitaj više →
У трећој фази узимамо у обзир све наведене критеријуме из претходног истраживања и долазимо до следећих резултата. Сто је осмишљен да задовољава димензије угодног обедовања као и употребе у току рада ноћног клуба, по ширини и дужини плоче, као и по...
Pročitaj više →
Nakon odrađene animacije, ono što preostaje jeste da se uporedi sa originalnim video zapisom. Animacija - https://mega.nz/file/6yYyHZST#i0KPichDQl1jpFTMg5B_Xvcrx-e9zQ8kRZBQ8ZvoPXk Kada se uporede klipovi, zbog manulenog nacina unosenja keyframe-ova i generisanja dima i vatre, jasno je da animacija ne odgovara originalu u potpunosti. Kolicina...
Pročitaj više →
1| Uvod U poslednjoj fazi projekta pokušavamo da predstavimo kako bi izgledala četvorodimenzionalna kuća, prateći principe odnosa niže i više dimenzije. Koristimo jednostavne prostorne celine kako ne bi bez razloga dodatno zakomplikovali prostor, već ga učinili lakše shvatljivim. 2| 2D...
Pročitaj više →
Motion Tracking – Faza III Tokom rada na samom projektu, shvatio sam da je najvažnija ideja u glavi i workflow. Ideja da se spoji video zapis i automobil je u većoj meri uspešno izvedena.Bilo je momenata kada se After...
Pročitaj više →
Faza II Rad u After Effectu: U drugoj fazi je fokus na metodama koje su korišćene za izradu motion tracking video snimka. Nakon ubacivanja aka importa video zapisa – podloge koja se koristi u zadatku, potrebno je pretvoriti 4k rezoluciju...
Pročitaj više →
Prilikom upotrebe samih softvera, potrebno je imati ispravan model, koji se sastoji od zatvorenih solida. Ne ispravnost samog modela dovodi do lošeg rada softvera i nije moguće dobiti tačne rezultate. Ukoliko probamo da popravimo postojeći model, dolazimo do niza drugih...
Pročitaj više →
Rezultati istraživanja: Prilikom modelovanja uočene su neke bitne mane i prednosti oba načina rada. Modelovanje Modelovanje preko već postojećih geometrijskih tela unutar Blendera, ispostavilo se kao manje pogodno, kako oblici i nakon povećanja broja poligona, nisu postigli traženi nivo detaljnosti...
Pročitaj više →
Konstrukcija stadiona, generalno u ovom slučaju krovna konstrukcija, veoma je bitna u raznim sferama za odvijanje dešavanja u istom. Sudeći po tome da su navijači ti koji podižu atmosferu na meču, bitno je gledati i na njihov komfor, sigurnost i...
Pročitaj više →
U trećoj fazi rada fokusiranje je bilo na olakšavanje procesa rada u Revitu koje je podrazumevalo izvođenje kompleksnijih formi za koje znamo da je u Rhinu brže i lakše za izvođenje a u Revitu teže ili gotovo nemoguće. Ako bismo...
Pročitaj više →
U trećoj fazi rada završeno je sa modelovanjem patike i prešli smo na pripremu za render. Kroz istraživanje ustanovili smo da je najbolji način za to preko ''blueprintova'' (kao grasshooper). U početku će biti potrebno više vremena prilikom ispisivanja koda ali...
Pročitaj više →
Dosadašnji primeri modelovanja i vizualizacije Dobijeni modeli u 3DS Maxu Možemo primetiti kako prethodni modeli su izobličene ploče na kojima se pomoću boje...
Pročitaj više →
U poslednjoj fazi istraživanja fokus je stavljen na način spajanja modula. Nakon proučavanja geometrije modula i odabira istog, sledeće je bilo utvrditi način njihovog vezivanja i postavljanja. Priroda geometrije ovog modula nije bila pogodna za bezvezivno uklapanje modula (držanje modula...
Pročitaj više →
Istraživači - AU 66-2018 Nataša Vujić AU 41-2018 Leonora Daruši U završnoj fazi našeg istraživanja došle smo do dela kada je na našem pređašnje postavljenom modelu bilo potrebno dodati perforaciju kako bismo došle do dizajna koji smo želele. Tu su nam od...
Pročitaj više →
U završnoj fazi ovog rada došle smo do zaključka da slagalica koja se dobija parametarskom metodom može brzo da se modeluje kada se postavi odgovarajući algoritam ali je za pronalaženje adekvatnih parametara potrebno više vremena nego kada se slagalica modeluje ručno. Pored toga, parametarski model mora se dodatno ručno doraditi kako bi se dobilo odgovarajuće rešenje koje...
Pročitaj više →
U završnoj fazi ovog rada došle smo do zaključka da slagalica koja se dobija parametarskom metodom može brzo da se modeluje kada se postavi odgovarajući algoritam ali je za pronalaženje adekvatnih parametara potrebno više vremena nego kada se slagalica modeluje ručno. Pored toga, parametarski...
Pročitaj više →
Kao završna faza ovog projekta je animacija same skulpture. Klasična animacija modela se zasniva na upotrebi 3D štampanog modela skulpture koji se potom postavlja na rotirajuće postolje. Zatim, pažljivo se sinhronizuju bljeskovi strob svetla sa frejmovima kamere za snimanje tako da se...
Pročitaj više →
Nakon istraživanja, došle smo do nekoliko zaključaka. Mnogo veći broj mogućih rešenja i brži dolazak do istih se dobija uz pomoć 2D teselacije, što smo i pretpostavile na početku rada. Set sa takvim figuricama bi bio mnogo praktičniji jer bi...
Pročitaj više →
Nakon istraživanja, došle smo do nekoliko zaključaka. Mnogo veći broj mogućih rešenja i brži dolazak do istih se dobija uz pomoć 2D teselacije, što smo i pretpostavile na početku rada. Set sa takvim figuricama bi bio mnogo praktičniji jer bi...
Pročitaj više →
Rezultati i zaključak istraživanja Uz dalje unapredjivanje algoritma uslovima, dodavanjem više elemenata, kako niskih tako i visećih elemenata, automatski način organizovanja kuhinjskih elemenata imaće još veću prednost u odnosu na sadašnju koja se ogleda u kako u uštedi vremena (...
Pročitaj više →
Modelovanjem fasadnog panela u dva programa – SketchUp i Rhino/Grasshoper omogućeno je upoređivanje principa rada koji se u njima mogu ostvariti. SketchUp omogućava manuelno modelovanje za koje je potrebno više vremena u odnosu na parametarsko modelovanje u Rhino/Grasshopper-u, ali krajnji...
Pročitaj više →
U postupak izrade oba primera sam u potpunosti upućen, od prve do poslednje faze. Iako je njihova namena u potpunosti drugačija, došao sam do zaključka da su tradicionalne metode izrade efikasne u oba slučaja. Pre svega preciznost, vreme izrade kao...
Pročitaj više →
Završna faza se bazira na samom načinu izrade kinematičkih ograda/kapija i tehnici otvaranja elemenata. Dodatnim istraživanjima smo došli do zaključka da kinematičke ograde mogu da se izvedu na vise načina, tj postoji vise tehnika otvaranja i pomeranja delova ograde: 1-...
Pročitaj više →
Poslednja faza rada ističe uspiješnost postizanja prepoznazljivosti reinterpretiranog oblika saksije za određenu biljku, kao i prednosti i mane odabrane metode modelovanja kalupa saksije. Odabrana metoda modelovanja - za finalnu metodu modelovanja kalupa saksije odabrana je treća metoda, kojom bi se spoljašnji zidovi...
Pročitaj više →
Zidna polica modelovana je u dva programa - Sketchup i Rhino/Grasshopper. To je dovelo do dva zaključka. Prvi se tiče principa modelovanja - manuelno modelovanje u Sketchup-u zahtijeva znatno više vremena od parametarskog modelovanja u Rhino/Grasshopper, a oba principa daju...
Pročitaj više →
Tokom rada na projektu došla sam do zaključka da je najbitniji dio detaljisanje. Određivanje prvenstveno kako želim da figura izgleda, koji elementi će se koristiti (kubusi, šipke), njihov prikaz u prostoru, da li da se šipke postavljaju na kružnu osnovu...
Pročitaj više →
Završna faza se bazira na uporednom vrednovanju rezultata dobijenog odevnog predmeta i njegovog ponašanja u AR sredini i ponašanja aksesoara u istim okolnostima. Suknja Vreme izrade i postavljanje: izrada suknje u programu Clo 3D je trajala oko 45 minuta dok je...
Pročitaj više →
Završna faza se bazira na uporednom vrednovanju rezultata dobijenog odevnog predmeta i njegovog ponašanja u AR sredini i ponašanja aksesoara u istim okolnostima. Suknja Vreme izrade i postavljanje: izrada suknje u programu Clo 3D je trajala oko 45 minuta dok...
Pročitaj više →
Nakon istraživanja, došle smo do nekoliko zaključaka. Mnogo veći broj mogućih rešenja i brži dolazak do istih se dobija uz pomoć 2D teselacije, što smo i pretpostavile na početku rada. Set sa takvim figuricama bi bio mnogo praktičniji jer bi...
Pročitaj više →
U prvoj fazi rada smo predvideli dve metode za izradu parametarskih saksija.Tokom procesa rada došlo je do određenih problema zbog kojih smo našu parametrijsku saksiju izveli samo jednom metodom.To je metoda jedan gde smo naš model ištampali pomoću 3D štampača,spojili...
Pročitaj više →
U ovoj fazi je donesen zaključak, izabran je abažur, kao i šta se dobija kao rezultat sa sjenkama i odabranim ambijentom. Izabran je nepravilni oblik sfernog držača zbog načina na koji njegovi otvori bacaju sjenku. Rotacijom spoljnog dijela držača stvaraju...
Pročitaj više →
Prikaz mandala izrađenih pomoću AutoCad-a: Prikaz mandala izrađenih pomoću Rhino/Grasshopper-a: Na osnovu sprovedenog istraživanja, može se zaključiti da svaka metoda izrade ima svoje prednosti i mane. Ručna izrada svakako zahteva mnogo više vremena u odnosu na primenu programa, ali prednost...
Pročitaj više →
Upoređivanje krajnjih rezultata modelovanja u 3D Max-u, Marvelous Designer-u i Blender-u ugledni primer - 3D Max - krajnji rezultat - istraživanje - mnogo vremena (5-6h) je potrošeno na istraživanje načina kako da se postigne ovakav izgled. Ustanovljeno da je cloth modifajer najjednostaviniji način....
Pročitaj više →
Jedan od problema koji se javlja u ovoj oblasti jeste višak delova koji nastaje na ivicama i uglovima osnove jer zahteva sečenje pločica radi njihovog boljeg uklapanja. Takođe veliki nedostatak je i to što razuđeni i nepravilni oblici pločica ne...
Pročitaj više →
Analiza i zaključak finalnog rešenja. -Kvaliteti zida sa rotirajućim panelima, jesu to što je moguće podešavanje propuštanja svetlosti u mnogo varijanti, od skoro potpuno otvorenih, do potpuno zatvorenih krilaca. Tako sami sebi pravimo ambijent kakav nam odgovara. Medjutim, problem predstavlja njegovo...
Pročitaj više →
Završna faza rada je predstavljanje pozitivnih i negativnih strana odabranih varijacija, zajedno sa mogućim pravcem u kojem bi istraživanje moglo da se nastavi. Neparametarske varijacije su lake za fabrikovanje, uklopive na različitim dimenzijama otvora, ali i oblika, šara, fleksibilne u...
Pročitaj više →
Treća faza rada se bazirala na prikazu zidnog panela u prostoru. Način na koji će panel upotpuniti prostor i rešavanjem mogućih problema koji bi se mogli javiti prilikom fabrikacije. Prikaz enterijerskog prostora koji sadrži panel: Na ovom prikazu vidi...
Pročitaj više →
Zaključak i analiza finalnog produkta Uporednom analizom finalnog proizvoda i Michelin-ovih Airless Tires, zaključuje se da nisu ispunjene početne pretpostavke, te da je utrošak materijala za modelovan pneumatik veći od utroška materijala za izradu postojećih pneumatika. Pored toga, oblik ispune je...
Pročitaj više →
Za treću fazu rada su isprobane dve varijante, na koje načine se pored torusa može osmisliti infinity puzzle. Prvi način se sveo na mapiranje na valjak. Sličnom logikom kao što postoje projekti sa mapiranjem na torus, to je primenjeno na...
Pročitaj više →
Vana Macanović AU36/2018 Ivan Đorđević AU37/2018 - REZULTATI I ZAKLJUČAK ISTRAŽIVANJA – PROJEKTNI ZADATAK Potrebno je izraditi idejno rešenje trosobnog stana u sklopu višeporodičnog objekta. U ulaznoj zoni stana potrebno je predvideti kupatilo i ostavu, kao i predsoblje koje spaja...
Pročitaj više →
Vana Macanović AU36/2018 Ivan Đorđević AU37/2018 - REZULTATI I ZAKLJUČAK ISTRAŽIVANJA - PROJEKTNI ZADATAK Potrebno je izraditi idejno rešenje trosobnog stana u sklopu višeporodičnog objekta. U ulaznoj zoni stana potrebno je predvideti kupatilo i ostavu, kao i predsoblje...
Pročitaj više →
U trećoj fazi istraživanja se najpre se pristupilo modelovanju fakultetskog amfiteatra AH1A, a potom i akustičnih difuzora. Pri izradi panela, isprobano nekoliko algoritamskih varijacija za njihovo modelovanje u Grasshopperu (sa i bez ReMapa) kako bi se dobili što brži i...
Pročitaj više →
Celokupan proces koji se sastojao iz dve faze rada, dao nam je 2 različita rezultata. 1. Modelovanje pomoću Perspective Match opcije u 3ds Maxu, kao rezultat dalo nam je model u kojem su dimenzije samih geometrijskih tela, ali i njihovi...
Pročitaj više →
Celokupan proces koji se sastojao iz dve faze rada, dao nam je 2 različita rezultata. 1. Modelovanje pomoću Perspective Match opcije u 3ds Maxu, kao rezultat dalo nam je model u kojem su dimenzije samih geometrijskih tela, ali i njihovi...
Pročitaj više →
Nakon postavljanja algoritma, isti je trebalo ispitati. Pri pokretanju Solver-a boje na kocki se menjaju, a u prozoru Grasshopper-a očitava se dijagram sa brojevima koji pokazuju uspešnost. Kako bi program bolje rešavao problem, s vremena na vreme dobro je dodati...
Pročitaj više →
Za zajedničko jezgro koje projicira svetlost u sve 3 prostorije se izrađuje jedna ista mreža isprepletanih simbola, jer je pri fabrikaciji lakše izraditi isti šablon 3 puta, nego raditi svaki zasebno. Da bi se izrazio simbol jedne od veroispovesti na...
Pročitaj više →
U trećoj fazi istraživanja, fokus je stavljen na upoređivanje dve metode prilikom modelovanja i vizualizacije gde se kao rezultat otkrivaju prednosti i mane svake od njih. Ideja je da objedinimo najpogodnije segmente oba pristupa sa ciljem dobijanja što kvalitetnijeg i...
Pročitaj više →
Na osnovu izvršenog testiranja 3 aviona dobili smo sledeće rezultate: Avion koji je ostvario najveći pređeni put koristimo u daljoj razradi uz određene modifikacije: Zaključak je sledeći: Nakon određenih modifikacija, koje podrazumevaju: promenu dužine, širine i ugla krila, lepljenje na...
Pročitaj više →
Na osnovu izvršenog testiranja 3 aviona dobili smo sledeće rezultate: Avion koji je ostvario najveći pređeni put koristimo u daljoj razradi uz određene modifikacije: Zaključak je sledeći: Nakon određenih modifikacija, koje podrazumevaju: promenu dužine, širine i ugla krila, lepljenje...
Pročitaj više →
Kao finalni proizvod dobijen je model gradske kuće od 3874 kockice za koji je utrošeno oko 24h efektivnog rada. Sam rad u programu je prilično jednostavan i prilagođen je gotovo svima. Ono što dosta ograničava je svedena ponuda boja zbog koje...
Pročitaj više →
Nakon postavljanja algoritma, isti je trebalo ispitati. Pri pokretanju Solver-a boje na kocki se menjaju, a u prozoru Grasshopper-a očitava se dijagram sa brojevima koji pokazuju uspešnost. Kako bi program bolje rešavao problem, s vremena na vreme dobro je dodati...
Pročitaj više →
Nakon pravljenja origami mape i uspešno dobijenog modela kraljevske kobre, potrebno je utvrditi da li se proces izrade figure može poboljšati ili ubrzati. Izgled, odnosno estetske karakteristike modela, mogu da variraju od figure do figure i od preciznosti origamiste, samim...
Pročitaj više →
Softverska analiza date geometrije prikazuje da je zasenčen deo fotografisanog tela jasno vidljiv u 3d modelu. Zaključak je da program za fotogrametriju može da spaja i one vertex-e sa predmeta koji nisu lako oučljivi na objektu nakon korekcije osvetljenja na...
Pročitaj više →
Modelovanje ove skulpture je započeto u Grasshopper-u postavljanjem tačaka na cilindričnu površinu. Postavili smo tačku na ivicu vrha cilindra pa smo je rotirali za 137.5 stepeni, postepeno pomerajući visinu svake tačke. Visinu tačaka smo odredili deljenjem visine cilinda sa brojem tačaka. Ovim...
Pročitaj više →
Formiranje udubljenja i ispupčenja pomoću displace-a. Za bitmapu se koristi referentna slika Chladni formacije. Plate mora da ima što više segmenata kako bi postojalo dovoljno verteksa. Što više verteksa to će biti više čestica. 2....
Pročitaj više →
U nastavku rada proučavale smo geometrijske forme koje ćemo koristiti u našem projektu. Što se tiče 2D teselacije, odabrale smo 3 različita načina dobijanja figura: 1. Teselacija uz pomoć kvadrata 2. Teselacija uz pomoć pravouglog trougla 3. Teselacija nepravilnih oblika...
Pročitaj više →
U nastavku rada proučavale smo geometrijske forme koje ćemo koristiti u našem projektu. Što se tiče 2D teselacije, odabrale smo 3 različita načina dobijanja figura: 1. Teselacija uz pomoć kvadrata 2. Teselacija uz pomoć pravouglog trougla 3. Teselacija nepravilnih oblika...
Pročitaj više →
Uporednom analizom više savremenih pneumatika, razrađena je šara na površini pneumatika koji će se dalje razdrađivati. Nakon što je izmodelovana šara gume, nastavljen je rad na istraživanju i modelovanju ispune pneumatika. Po ugledu na Mišelinovu gumu došlo se do najoptimalnijeg oblika ispune...
Pročitaj više →
Radili: Vana Macanović au36/2018; Ivan Đorđević au37/2018 Na početku istraživanja iscrtana je šema potrebnih prostorija u okviru stana, njihove površine i međusobna povezanost. Kasnije, ova šema se prenosi u Magnetizing Floor Plan Generator, plug-in za Grasshopper. Pored ovoga, potrebno je...
Pročitaj više →
У даљој фази истраживања фокус је на намештај који задовољава претходно споменуте критеријуме. Сто и столице морају задовољавати основне ергономске потребе, док се води рачуна о заузећу простора. Како је изабрана област истраживања употреба уклопивог намештаја у кафићу/ноћном клубу, потребно...
Pročitaj više →
U nastavku rada proučavale smo geometrijske forme koje ćemo koristiti u našem projektu. Što se tiče 2D teselacije, odabrale smo 3 različita načina dobijanja figura: 1. Teselacija uz pomoć kvadrata 2. Teselacija uz pomoć pravouglog trougla 3. Teselacija nepravilnih oblika...
Pročitaj više →
Radili: Vana Macanović au36/2018; Ivan Đorđević au37/2018 Na početku manuelnog procesa projektovanja stambene jedinice skicirana je funkcionalnašema sa okvirnim kvadraturama prostorija i njihovom međusobnom dispozicijom. Nakon toga, određen je položaj stana u okviru višeporodičnog objekta, kako bi se mogle prostorije...
Pročitaj više →
Na početku daljeg nastavka istraživanje, kako bi se definisale metode i jasno utvrdili uslovi rasporeda kuhinjskih elemenata posmatrane su četiri vrste kuhinja, odnosno kuhinje U, L, I oblika i paralelne. Prvenstveno je posmatran način kako bez automatizacije odnosno manuelno postaviti...
Pročitaj više →
Na početku istraživanja izabran je odevni predmet koji je jednostavnije izrade (suknja) i on je izmodelovan u programu CLO3D tako što su delovi odevnog predmeta iscrtani u 2D prozoru i uporedo prikazani na telu modela čoveka u 3D prozoru. Tu su prikazane i teksture...
Pročitaj više →
Na početku istraživanja izabran je odevni predmet koji je jednostavnije izrade (suknja) i on je izmodelovan u programu CLO3D tako što su delovi odevnog predmeta iscrtani u 2D prozoru i uporedo prikazani na telu modela čoveka u 3D prozoru. Tu su prikazane...
Pročitaj više →
Fotografisani su predmeti različitih dimenzija, različitog nivoa detaljnosti i od različitih materijala. Potom su uvezeni u mobilnu aplikaciju KIRI Engine, koja od fotografija direktno generiše 3d model bez prethodne obrade istih. Neki od objekata obrađeni su i u programu Reality...
Pročitaj više →
U prvoj animaciji vidimo konstrukciju 3D tela (kocke) posmatrajući dve dimenzije. Najlakše je zamisliti sklapanje kutije, savijajamo stranice kocke (kvadrate) i stvaramo zatvoreno telo. Iako su sve stranice jednake, posmatramo iz perspektive kako bi prikazali objekat što kompletnije. Ako bi ovo...
Pročitaj više →
U ovoj fazi rada izabrana je slika, kao i programi u kojima će slika biti modelovana. Slika koju smo odabrale je slika Salvadora Dalija “Splitting an atom.” Sledeći korak bio je analiza perspektive i oblika, kao i međusobnih odnosa na...
Pročitaj više →
U ovoj fazi rada izabrana je slika, kao i programi u kojima će slika biti modelovana. Slika koju smo odabrale je slika Salvadora Dalija “Splitting an atom.” Sledeći korak bio je analiza perspektive i oblika, kao i međusobnih odnosa na...
Pročitaj više →
Primenom informacija dobijenih kroz početno istraživanje trudile smo se da pronađemo odgovarajuću metodu po kojoj ćemo osmisliti našu 2D IQ slagalicu. Prvo smo analizirale postojeće poznate slagalice od kojih je uzeta u obzir i Arhimedova (najstarija slagalica na svetu). Uočile smo da se...
Pročitaj više →
Primenom informacija dobijenih kroz početno istraživanje trudile smo se da pronađemo odgovarajuću metodu po kojoj ćemo osmisliti našu 2D IQ slagalicu. Prvo smo analizirale postojeće poznate slagalice od kojih je uzeta u obzir i Arhimedova (najstarija slagalica na svetu). Uočile smo da se...
Pročitaj više →
Druga faza, podrazumjeva rad u Grasshopperu za modelovanje strukture. Potrebno je odrediti ocnu tacku posmatraca, takodje se odredjuje broj sipki koje su dovoljne za detaljno prikazivanje portreta. Boja elemenata - sipki je crna, a sama skulptura se predstavlja u prostoru sa...
Pročitaj više →
Istraživači - AU 66-2018 Nataša Vujić AU 41-2018 Leonora Daruši Oblast istraživanja - modelovanje Kako bismo sprovele adekvatnu perforaciju i primenu gyroid-a najpre smo započele postupak modelovanja obuće. Taj postupak danas je moguć na više načina a mi smo se...
Pročitaj više →
Deo 1 Modelovanje Rubikove kocke u programu Grasshopper + Rhinoceros Definisali smo jednu kockicu koju smo potom skalirali kako bismo nakon umnožavanja (array 3x3x3) dobili razmak između kockica. S obrzirom da se centralni deo Rubikove kocke ne pomera, bilo je potrebno izbaciti...
Pročitaj više →
U drugoj fazi zadatka modelovan je perforiran zid sa pokretnim i rotirajućim pločama, čija je namena da u enterijeru objekta odvaja prostor. Za osnovni geometrijski oblik zida izabran je heksagon. Kao što je moguće pokriti ravan jednakostraničnim trouglovima ili kvadratima, i...
Pročitaj više →
Modelovanje fasadnog panela postiže se pomoću rada u programu Grasshopper. Kao osnovni modul/fraktal usvojen je pravilni šestougao koji se umnožava po principu fraktalne geometije. Prvi korak podrazumijeva postavljanje ravni zx i mreže pravilnih heksagona, nakon čega slijedi obilježavanje mogućih pozicija...
Pročitaj više →
Usvajajući logiku fraktalne geometrije, osnovnom modulu (šestougao) je dozvoljeno umnožavanje sve dok formira funkcionalnu strukturu, koja odgovara zadatom prostoru. Primjenjena su tri načina umnožavanja - osa, tjeme, stranica. U svakom narednom stepenu umnožavanja, početni modul se umanjuje za polovinu stranice...
Pročitaj više →
Deo 1 Modelovanje Rubikove kocke u programu Grasshopper + Rhinoceros Definisali smo jednu kockicu koju smo potom skalirali kako bismo nakon umnožavanja (array 3x3x3) dobili razmak između kockica. S obrzirom da se centralni deo Rubikove kocke ne pomera, bilo je potrebno izbaciti...
Pročitaj više →
U ovoj fazi je određen oblik i način modelovanja zastora sa varijacijama. Neki od mogućih parametara za razmatranje su: promenljiva veličina oblika, ugao rotiranja elemenata, smer savijanja, nivo transparentnosti elemenata, primarni oblik elemenata, namena i orijentacija prostrije. Na početku je...
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja isprobano je modelovanje sva tri načina reinterpretacije odabranih biljaka, a zatim odabran jedan model koji bi se dalje razrađivao. Sledeći korak je bio riješiti iz koliko dijelova bi trebalo da se sastoji kalup, kako bi se finalni proizvod...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja, modelovali smo patiku u Blenderu. Prvo smo napravili gornji deo patike koji je zaseban a kasnije je izmodelovan djon koji se uklapa u gornjište patike. Oba dela su posebne komponente i moguće ih je modifikovati. Zatim...
Pročitaj više →
U drugoj fazi odlucili smo prvo da napravimo probne uzorke kako bi smo utvrdili koji materijal bi korstili u finalnoj fabrikaciji nasih saksija. Odlucili smo da to bude beton-koji smo sipali u silikonske kalupe različitih oblika.Pored toga smo isprobali i...
Pročitaj više →
Tema istraživanja: Uporedna analiza dva različita softvera koji na osnovu uvezenih fotografija generišu 3d model i ispitivanje kvaliteta dobijenog rezultata u zavisnosti od različitih parametara, kao što su osvetljenje, tekstura, materijal i broj fotografija. Cilj istraživanja je da ispitam pri...
Pročitaj više →
BrickLink-naziv za virtuelno slaganje LEGO kockica, a takodje naziv za sajt gde se nalaze svi LEGO setovi i delovi. https://www.bricklink.com/catalogList.asp?pg=2&catString=629&catType=S Za razliku od prošlog puta, korišćen je program Studio koji se takodje može skinuti sa pomenutog sajta. Bilo koji LEGO set koji postoji...
Pročitaj više →
Definisanje istraživanja: Istraživanje se bavi uporednom analizom dva softvera namenjena za kreiranje 3D geometrije - Zbrusha i Blendera, kroz proces generisanja dva ista modela sa velikim brojem poligona. U okviru ove teme, glavni fokus biće na samom principu modelovanja, unwrapovanja...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja odnosa parametarskog i BIM programa podrazumeva upotrebu Rhino.Inside.Revit (Grasshopper-Revit plugin) koje nam omogućava direktno modelovanje iz Rhino u Revit preko Grasshoppera. Ovaj plugin zahteva isključivo Rhino 7.17 verziju i Revit 2022 i ne prihvata nijednu drugu verziju....
Pročitaj više →
Zadatak koji smo sebi postavili je najpre zahtevao od nas da imamo 3 ručno napravljena aviona od običnog A4 formata papira, predmet koji će da ih lansira uvek istom silom i zatvoren prostor u kom ćemo izmeriti pređenu distancu (bez...
Pročitaj više →
Zadatak koji smo sebi postavili je najpre zahtevao od nas da imamo 3 ručno napravljena aviona od običnog A4 formata papira, predmet koji će da ih lansira uvek istom silom i zatvoren prostor u kom ćemo izmeriti pređenu distancu (bez spoljnih...
Pročitaj više →
Strategija podrazumeva ispitivanje tradicionalnih metoda izrade ograda na jednom primeru uz konsultaciju sa stručnim licem. Zatim primenu stečenog znanja na drugom složenijem primeru i upoređivanje sa strategijom koje je primenilo stručno lice. Bitno je zaključiti da li smo uspešno primenili...
Pročitaj više →
Zbog zahteva softvera, potrebno je imati zatvoren model. To je moguće učiniti uz pomoć rhino-a , ali uz pomoć plugin-ova, ili na lakši način uz pomoć Fusion 360 autodesk softvera. Na žalost, u obadva slučaja dobijamo isti problem, gde formula...
Pročitaj više →
Prvobitna ideja je bila da se u jednom monumentalnom objektu projiciraju 3 razlicite senke simbola. Medjutim, sa takvom morfologijom dolazi do 2 problema. Prvi problem je sto dolazi do preklapanja razlicitih verskih sluzbi, drugi problem je sto putanja sunca nije...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja - Modelovanje i vizualizacija anamorfne skulpture. Tema istrazivanja - Modelovanje prostorne strukture kubusima . Stanje u oblasti - Primjeri: [caption id="attachment_16816" align="alignnone" width="300"] Nelson Mandela, anamorfna skulptura od 50 šipki[/caption] [caption id="attachment_16817" align="alignnone" width="201"] Marylin Monroe, anamorfna skulptura, šipke...
Pročitaj više →
Cilj projekta jeste stvaranje animacije koja moze da se poredi sa realnim videom poletanja rakete. Animacije će imati različite intenzitete poletanja, okolinu, teksture, komponente. Koraci koji su preuzeti prilikom stvaranja animacija su sledeći. Model rakete preuzet je sa interneta i...
Pročitaj više →
Kao što je već navedeno u prethodnom postu, kao inspiracija za ovu ideju poslužilo je Svetsko prvenstvo u fudbalu koje će se održati ove godine. Domaćin takmičenja je Katar, gde su izgrađeni brojni stadioni, isključivo u te svrhe. Konkretan primer...
Pročitaj više →
Tema: Oblast istraživanja su različite metode modelovanja i celokupan postupak kreiranja modela za video igrice. Tačnija tema istraživanja jeste uporedna analiza modelovanja istog lika u dva različita programa, sa različitim metodama oblikovanja, Blenderu i ZBrushu. ZBrush je u odnosu na Blender zastupljeniji...
Pročitaj više →
Tema ove faze rada bila je analiza i ispitivanje izvođenje zidnih panela uz pomoć linijskih elemenata spojnica i punih površina, odnosno utvrđivanje najboljeg rešenja za izvođenje, dok se sam izgled formirao u odnosu na rezultate ankete. S obzirom da je...
Pročitaj više →
Faza 2 - Dizajn mandala Prvi pristup zasniva se na korištenju AutoCad-a. 1. U prvom koraku iscrtana je šema kvadrata, koja je potom rotirana za 90 stepeni, nakon čega su obe šeme spojene u istoj početnoj tački, čime je dobijena...
Pročitaj više →
Oblas istraživanja: Fibonačijev niz u modelovanju Tema istraživanja: ,,Bloom'' Zoetrope skulpture Stanje u oblasti: https://www.instructables.com/Blooming-Zoetrope-Sculptures/ Problemi: Modelovati strukturu koja odgovara matematičkoj formuli i zlatnim uglovima kako bi se postigao ,,never ending“ efekat prilikom strob animacije kod ištampanog 3D modela. Ove ,,Bloom''...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja - Motion Tracking Tema istrazivanja - Camera Tracking u 3ds Max i post produkcija u After Effect. Stanje u oblasti - Inspiracija : AlYasid, NoSleepCrative, AshThorp, Ian Hubert. https://www.youtube.com/watch?v=9UpLecfC_GM https://www.youtube.com/watch?v=knx0aGAFWKk&ab_channel=3DAS https://www.youtube.com/watch?v=c40GiUTHH30&ab_channel=KenanProffitt Prednosti - Postize se fotorealistican rezultat, mogucnost...
Pročitaj više →
Na osnovu ispitivanja različitih origami metoda, došlo se do zaključka da je metoda "trouglova" najpristupačnija i najlakša za savladavanje. Metoda koristi različite veličine trouglova koji formiraju poligonalnu figuru. Unutar mape se takođe nalaze karakteristične tačke, koje predstavljaju krajeve figure ili...
Pročitaj više →
Dalje istraživanje se sprovodilo upotrebom BULLANT alatke- prostorna tesalacija u okviru ovog plugin-a se pokazala veoma pogodnom za ovu fazu istraživanja i pružila željeni reziltat. Ovaj plugin nudi raznovrsne geometrije sa kojima je nastavljeno dalje istraživanje na jednoj površi. Što...
Pročitaj više →
Prilikom istraživanja koristićemo dva pristupa kako bismo ispitali korisnike koja metoda im je pogodnija. Pristupi se razlikuju u vremenskom utrošku i kvalitetu konačnog produkta. Prva varijanta jeste upotreba programa 3ds Max koji je manje efikasan po pitanju brzih izmena ali...
Pročitaj više →
-Oblast istraživanja: Modelovanje i simulacija pomerljivih struktura. -Tema istrazivanja: Kombinovanje i rotiranje poliedarskih ravni i njihov efekat u prostoru. -Stanje u oblasti: Istraživanje je pokazalo da su danas na tržištu, što se tiče enterijera, u ponudi pretežno zidovi sa perforiranim panelima...
Pročitaj više →
U ovoj fazi rada bavila sam se raznim oblicima koje bi se mogle mapirati na ,,kupolu". Krenula sam od crtanja geometrijskih oblika kao sto su osmougao, trougao, krug i kvadrat. Slika1. - Oblici sa kojima se eksperimentisalo Odredjeni oblik sam...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja kreirani su oblici držača na kojima bi se vršilo dalje ispitivanje. Mijenjanjem paterna i oblika držača modifikovalo bi se ispitivanje. Rađeno je u programu Rhino. - Prvi primjer Prvi dio: Napravljen je oblik koji bi odgovarao držaču,...
Pročitaj više →
-Oblast istraživanja: modelovanje i vizuelizacija, Modular shoes -Tema istraživanja: Modelovanje i dizajn po meri patika, omogućiti korisniku da sam bira materijal i boje određenih segmenata patike, koju smo mi izmoedlovali i omogućili da bude podložna promenama -Stanje u oblasti:Na sajtovima postoji...
Pročitaj više →
Modelovanje istog jastuka u dva različita programa. Rad se započinje učenjem osnovnih karakteristika programa. ugledni primer - Nakon upućivanja u osnovne funkcije programa krećemo sa modelovanjem. Rad započinjemo uvođenjem okvira stolice u program. - Marvelous Designer - Program radi na...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja podrazumeva isprobavanje načina funkcionisanja Grasshopper plugina Pachyderm pomoću kojeg će se sprovoditi uporedna analiza akustike jednostavne pravougaone prostorije sa akustičnim panelima i bez istih. Cilj je ustanoviti da li se datim programom mogu uočiti jasne razlike u rasipanju zvučnih...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja- Chladni forms- modelovanje Tema istraživanja- 3D modelovanje i vizualizacija u 3DS Maxu Stanje u oblasti- https://www.generativeart.com/GA2017/Yucel_Yildan.pdf https://www.youtube.com/watch?v=ZWm6DTBhbcI&ab_channel=QuantumVisions%28WWUM%C3%BCnster%29 Problemi- oblikovati 3D oblik talasa pomoću formule za Chladni šemu ili iz 2D prikaza talasa. Cilj-...
Pročitaj više →
Na drugom teminu radionice je istraživanje krenulo od oblika koji može da se oformi tako da je moguće povezivanje. Istraživanje osmougla, pitanje je bilo da li on može da se izmodeluje tako da bude lako uklopljiv. Zaključak je bio da...
Pročitaj više →
Od početnog kvadratnog oblika pločice napravila sam jos tri varijacije pločica i pomoću nih popločala određenu površinu. Iz ovoga sam zaključila da je prelaz između osnovne pločice i njenih varijacija previše direktan . Da bi prelaz bio postepen pokušala sam...
Pročitaj više →
Ograda je modelovana iz delova oblika jednakostranicnog trougla koji se postavljaju na nacin kao na slici-1. Jednakostranicni trouglovi se dele na 3 jednakokraka za koje predvidjamo da ce se rotirati horizontalno po osi koja se poklapa sa stranicama jednakostranicnog trougla....
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja pažnja je usmjerena na metode modelovanja paviljona u Grasshoperu, gdje se ne teži konačnoj formi, već se uspostavljaju osnovni koraci koji će biti ključni za kreiranje konačne vizualizacije paviljona. Metode modelovanja: Modelovanje: Rhino: crtanje i oblikovanje površi. Grasshopper:...
Pročitaj više →
U ovom delu smo krenule da istražujemo izgled i kako bi funkcionisala ova "lampa". Krenula sam od sfere, koju sam prepolovila i duplicirala. Obe sfere su drugačije perforirane. Prva je napravljena korišćenjem modifajera Wireframe i Subdivision Surface, a druga...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje i animacija Tema istraživanja: stvaranje algoritma koji će na najbrži način sa najmanje poteza rešiti Rubikovu kocku Stanje u oblasti: smatramo da postoji efikasniji i kraći način za rešavanje Rubikove kocke, u videu nije postignut krajnji rezultat https://www.youtube.com/watch?v=wzs5Xn1LQOI&ab_channel=MohamedIbrahim Problemi: zadavanje komandi...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje i animacija Tema istraživanja: stvaranje algoritma koji će na najbrži način sa najmanje poteza rešiti Rubikovu kocku Stanje u oblasti: smatramo da postoji efikasniji i kraći način za rešavanje Rubikove kocke, u videu nije postignut krajnji rezultat https://www.youtube.com/watch?v=wzs5Xn1LQOI&ab_channel=MohamedIbrahim...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja – Više dimenzije Tema istraživanja – Četvrta dimenzija (4D) Stanje u oblasti – Preklapanje dimenzija. Međusobna zavisnost. Predstavljanje jedne dimenziju unutar druge dimenzije. Problemi – Realna i jasna vizuelizacija višedimenzionalnog (4D) objekta/prostora. Cilj – Predstaviti 4D objekat i...
Pročitaj više →
Istraživanje se bazira na proučavanju inovativnih načina suve gradnje kroz modularnu jedinicu građenja. Osnovno pitanje je bilo kako jednim modulom i principom uklapanja izgraditi različite površi što je dovelo do problema pokrivanja svodnih ili bilo kakvih zakrivljenih površi. Ispriracijom voxel...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje i vizuelizacija Tema istraživanja: korišćenje proširene realnost u svrhu boljeg doživljavanja atmosfere umetničkog dela – pretvaranje 2d slike u 3d model Stanje u oblasti: danas postoji veliki broj različitih programa koji omogućavaju niz rešenja kojim bi se...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja- modelovanje krovnih konstrukcija stadiona Tema- konstrukcija krova stadiona ''Rajko Mitic'' Stanje u oblasti- Kao inspiracija posluzilo je svetsko prvenstvo u fudbalu 2022. godine zbog kog je izgradjen odredjen broj modernih stadiona. Uz to, postoji i idejno resenje za rekonstrukciju...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje i vizuelizacija Tema istraživanja: korišćenje proširene realnost u svrhu boljeg doživljavanja atmosfere umetničkog dela – pretvaranje 2d slike u 3d model Stanje u oblasti: danas postoji veliki broj različitih programa koji omogućavaju niz rešenja kojim bi se...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje i fabrikacija zidnog panela Tema istraživanja: modelovanje zidnog panela sa postepenom promenom od punog ka wireframe izgledu (načina fabrikacije, vrste spojnica, materijala i stvaranje strategije za dobijanje željenog panela) Stanje u oblasti: postoje primeri koji imaju sličan koncept kao izabrana...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja- Architecture LEGO setovi i njihovo modelovanje u 3D programu Tema istraživanja- Pravljenje seta LEGO kockica za sklapanje ikoničnih objekata Novog Sada Stanje u oblasti- LEGO ima svoju poznatu kolekciju Architecture gde su interpretirali poznate arhitektonske građevine. Postoje različiti softveri sa...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Povezanost 3D modeling sa AR tehnologijom. Tema istraživanja: Modelovanje odeće/aksesoara i primena modela u AR (augmented reality) tehnologiji. Stanje u oblasti: 3D modeling odeće/aksesoara: kostimi, cyber fashion, filmska industrija, komadi odeće sa modne piste. AR tehnologija: filteri na...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Povezanost 3D modeling sa AR tehnologijom. Tema istraživanja: Modelovanje odece/aksesoara i primena modela u AR (augmented reality) tehnologiji. Stanje u oblasti: 3D modeling odece/aksesoara: kostimi, cyber fashion, filmska industrija, komadi odece sa modne piste. AR tehnologija: filteri na...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Automatizacija organizacije kuhinjskih elemenata Tema istraživanja - Funkcionalan raspored kuhinjskih elemenata Problemi - U procesu projektovanja, raspored elemenata za svako rešenje oduzima dodatno vreme, a često se pokaže i kao nefunkcionalno. Pitanje se postavlja da li bi se u...
Pročitaj više →
Istraživači: Vana Macanović AU36/2018 Ivan Đorđević AU37/2018 Oblast istraživanja: Automatizovano generisanje arhitektonskih osnova Tema istraživanja: Manuelno vs Automatizovano projektovanje Stanje u oblasti: Problemi: Postojeće alatke i plug-in-ovi za automatizaciju procesa projektovanja uglavnom nisu prilagođeni za masovnu upotrebu i nisu user friendly te je zbog toga...
Pročitaj više →
Tema istrazivanja-Smanjenje potrebne kolicine materijala za pneumatike primenom deformabilnosti Stanje u oblasti-Istrazivanje je pokazalo da postoji Michelin Airless Tires koji se zasniva na principu pneumatika koji se prilagodjava povrsini po kojoj se krece sa manjim utroskom materijala nego sto je...
Pročitaj više →
Istraživači: Vana Macanović AU36/2018 Ivan Đorđević AU37/2018 Oblast istraživanja: Automatizovano generisanje arhitektonskih osnova Tema istraživanja: Manuelno vs Automatizovano projektovanje Stanje u oblasti: Problemi: Postojeće alatke i plug-in-ovi za automatizaciju procesa projektovanja uglavnom nisu prilagođeni za masovnu upotrebu i nisu user friendly te je zbog...
Pročitaj više →
Istraživači - AU 66-2018 Nataša Vujić AU 41-2018 Leonora Daruši Oblast istraživanja - modelovanje. Tema istraživanja - modelovanje perforacije obuće. Stanje u oblasti - Razmatranjem tržišta obuće uočava se da postoji manjak odgovora na potrebe korisnika u pogledu adekvatne obuće...
Pročitaj više →
Област истраживања је изучавање намештаја који заузима што мање простора у ентеријеру кафића, барова и сличних угоститељских простора. Тема истаживања су трпезаријски и барски сто са столицама које се током некоришћења уклапају у потпуности испод стола ради уштеде простора. Стање...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja-Modelovanje zakrivljenih formi Tema istraživanja-Povezivanje parametarskog i BIM programa Stanje u oblasti-BIM program ima ograničene mogućnosti u kreiranju zakrivljenih formi dok u Rhino se dosta lakše to izvodi.Grasshopper bi mogao da posluži kao zajednički jezik između ova dva programa...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja: Modelovanje kinematickih ograda/kapija Tema istrazivanja: Dizajn ograde za jednoporodicno i viseporodicno stanovanje/nivo privatnosti odnosno otvorenosti ograde. Takodje tema jeste velicina otvora da zivotinje kao sto je pas ne moze da udje odnosno izadje kroz ogradu kada su delovi...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja -modelovanje origami objekata ( objekata od papira ) Tema istraživanja – pravljenje osnovne origami mape i modelovanje objekta Stanje u oblasti – oblast je veoma razvijena, postoje različite logike i softveri koji prave mape, a neki od njih...
Pročitaj više →
oblast istrazivanja- Primena CFDa (computational fluid dynamics) tema istrazivanja- protok vazduha preko slobodnih formi vozila formule 1 stanje u oblasti- simscale.com Autodesk CFD slike formule 1 problemi- Kako proveriti koji od ovih modela je najbrzi kroz analizu u jednom od...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja - Animacija predmeta Tema istrazivanja - Stvaranje animacije rakete "ISRO GSLV MK III" po ugledu na orginalno lansiranje (https://www.youtube.com/watch?v=q6eYw2cEIK8&ab_channel=whatsoeverrr) Stanje u oblasti - Blender, plugini za Blender (Bridge) Problemi - Izvlacenje referentnih podataka za pomjeranje iz video zapisa i...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Dizajn 2D šablona Tema istraživanja - Dizajn mandala Stanje u oblasti - U odabranoj oblasti postoje različiti primeri dizajna mandala, načina na koji se dobijaju, kao i načina upotrebe. Problemi - Potencijalni problem je potrebno vreme za...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja - Modelovanje enterijera sakralnih objekata Tema istrazivanja - Projiciranje simbola tri avramske religije u enterijeru Stanje u oblasti - Hram svih religija, Kazanj, Rusija. Sastoji se od nekoliko tipova verske arhitekture, medju kojima se izdvajaju dzamija, pravoslavna hriscanska...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja: Dizajn papirnog aviona. Tema istrazivanja: Modifikacija papirnog aviona koji je postavio Ginisov rekord. Stanje u oblasti: Mnostvo primera i razlicito dizajniranih aviona od kojih svaki ima odredjeni problem sa aerodinamikom u zavisnosti od izgleda. Odabrati 3 vrste papirnih aviona, ispitati...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja - Proracun kolicine materijala u konstrukcijama. Tema istrazivanja - Proracun kolicine celika u ogradi. Stanje u oblasti - Razne geometrijske forme za koje je neohodno izracunati kolicinu materijala. Problemi - Nepreciznost prilikom tradicionalnog nacina izracunavanja potrebne kolicine materijala, u...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Perforacija i osvetljenje Tema istraživanja - -Kako rotirajući slojevi "kupola" različitih perforacija utiču na osvetljenje prostora u različito doba dana (za sunčevo osvetljenje), primer kupola Louvre Abu Dhabi -Kako rotirajući slojevi "kupola" različitih perforacija utiču na...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Perforacija i osvetljenje Tema istraživanja - -Kako rotirajući slojevi "kupola" različitih perforacija utiču na osvetljenje prostora u različito doba dana (za sunčevo osvetljenje), primer kupola Louvre Abu Dhabi -Kako rotirajući slojevi "kupola" različitih perforacija utiču...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja: Dizajn papirnog aviona. Tema istrazivanja: Modifikacija papirnog aviona koji je postavio Ginisov rekord. Stanje u oblasti: Mnostvo primera i razlicito dizajniranih aviona od kojih svaki ima odredjeni problem sa aerodinamikom u zavisnosti od izgleda. Odabrati 3 vrste papirnih aviona, ispitati njihovu...
Pročitaj više →
U daljem tekstu biće prikazan razvoj ideje. Postavljeni drveni nosači biće ojačani linijskim čeličnim elementom koji sadrži otvore za poprečne šipke obložene sunđerom, prvenstveno postavljene na krajevima sa funkcijom fiksiranja tekstila. Dodatni cilindri imaju ulogu smanjenja prekomernog...
Pročitaj više →
U daljem radu biće prikazani koraci u modelovanju ergonomske ležaljke. Korak 1: Modelovanje ljudskog tela u nultoj poziciji kako bi se lakše izmodelovala ispuna ležaljke od rastegljivog tekstila. Korak 2: Modelovanje rastegljive tkanine pomoću Nurbs cv surface-a i drvene...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija Tema istraživanja: Interpretacija šahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju Stanje u oblasti: U odabranoj oblasti postoji veliki broj različito dizajniranih figurica, spakovanih na sličan način, ali nismo naišle na primer praktično upakovanog seta....
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija Tema istraživanja: Interpretacija šahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju Stanje u oblasti: U odabranoj oblasti postoji veliki broj različito dizajniranih figurica, spakovanih na sličan način, ali nismo naišle na primer praktično upakovanog seta....
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Modelovanje 2D IQ slagalice Tema istraživanja – Osmišljavanje šablona 2D slagalice Stanje u oblasti- Postoje različiti primeri – fluidni i rigidni modeli , sa jednim ili više mogućih rešenja. Mnogo je primera slagalica koje se rešavaju brzo ali isto tako postoje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja – Modelovanje 2D IQ slagalice Tema istraživanja – Osmišljavanje šablona 2D slagalice Stanje u oblasti- Postoje različiti primeri – fluidni i rigidni modeli , sa jednim ili više mogućih rešenja. Mnogo je primera slagalica koje se rešavaju brzo ali isto tako postoje one...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija Tema istraživanja: Interpretacija šahovskih figura kroz 2D i 3D teselaciju Stanje u oblasti: U odabranoj oblasti postoji veliki broj različito dizajniranih figurica, spakovanih na sličan način, ali nismo naišle na primer praktično upakovanog seta....
Pročitaj više →
- Oblast istraživanja: Akustika u amfiteatralnom prostoru. - Tema istraživanja: Vizuelizacija i analiza uticaja akustičnih difuzora na smanjenje eha u velikim prostorima (auditorijumima). - Stanje u oblasti: Trenutno u primeni postoje 1D i 2D difuzori – tzv. Šreder difuzori (Schroeder diffusors)...
Pročitaj više →
Oblast - Modelovanje amorfnih i zakrivljenih formi ( jastuka) Tema - Analiza metoda modelovanja u dva različita programa (blender i marvelous designer), i upoređivanje sa prethodno odrađenim primerom rađenim u 3D max-u. Stanje u oblasti - Vremenom nastaje i usavršava...
Pročitaj više →
OBLAST I TEMA ISTRAŽIVANJA Modelovanje, vizualizacija i fabrikacija personalizovanih vaza. STANJE U OBLASTI Analiziranjem ljudi u okruženju, shvatili smo da postoji velika potražnja za učestvovanjem korisnika u fazi stvaranja produkata i da je sama ideja utilitarna. PROBLEM Prilikom istraživanja upotrebnih...
Pročitaj više →
Tema istraživanja - Parametarske saksije - reinterpretacija određenih vrsta biljaka u parametarski oblik, koji bi predstavljao osnovu za modelovanje saksija. Stanje u oblasti - predlog reinterpretacije: Zamija Spiraled Cereus Costa Farm Succulents Problemi - Napraviti algoritam kojim bi se, na lakši i brži...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje, teselacija Tema istraživanja: popločanje – od jednog osnovnog oblika pločice modifikacijama treba doći do komplikovanije forme tako da se celokupna slika uklopi bez preklapanja pločica. Stanje u oblasti: popločanje je postupak postavljanja geometrijskih oblika u ravni, daje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - modelovanje, vizuelizacija Tema istraživanja je modelovanje perforiranog abažura oko svijeće i vizuelizacija sjenki. Cilj je napraviti model koji može svojom funkcijom da promijeni tok svjetlosti i napravi drugačiju atmosferu, tako da sa jedne strane bude zatvoren...
Pročitaj više →
OBLAST ISTRAŽIVANJA: Dvostruko zakrivljene forme u arhitekturi. TEMA: Uporedni pristup generisanju dvostruko zakrivljenih formi sačinjenih od ravanskih elemenata primjenom RhinoVaulit2 i Grasshopper. STANJE U OBLASTI: Bricktopia-Map13 Barcelona 2013. Armadillo Vault at Venice Architecture Biennale 2016. KRITIČKI OSVRT: Prilikom istraživanja oblasti dvostruko zakrivljenih formi,...
Pročitaj više →
Modelovanje elemenata u okviru oblasti zasenčavanja staklenih površina i prostorija je početna ideja istraživanja. Savremeni projekti predviđaju dinamične, smart panele i brisoleje koji imaju mogućnost pomeranja i osetljivosti u odnosu na stepen osunčavanja što daje fleksibilnost i opcije samom korisniku. Trenutno...
Pročitaj više →
OBLAST ISTRAŽIVANJA: modelovanje TEMA ISTRAŽIVANJA: primjena fraktalne geometrije u dizajnu fasadnog panela STANJE U OBLASTI: postojećih primjeri upotebe fraktalne logike na fasadama objekata pokazuju prije svega estetske prednosti: atraktivnost, usmjeravanje pažnje, detaljnost, igru fenestracije PROBLEMI: princip umnožavanja fraktala koji će...
Pročitaj više →
OBLAST ISTRAZIVANJA: modelovanje TEMA ISTRAZIVANJA: primjena fraktalne geometrije u dizajnu zidne police STANJE U OBLASTI: primjena fraktalne geometrije u dizajnu enterijera PROBLEM: princip umnožavanja fraktala, koji će ispuniti sve uslove ergonomije i funkcionalnosti; HIPOTEZA: da li će se umnožavanje...
Pročitaj više →
Oblast:MODELOVANJE I FABRIKACIJA Tema istrazivanja:PARAMETRICNE SAKSIJE-reinterpretacija tri vrste biljaka u parametrican oblik koji bi predstavljao osnovu za modelovanje saksija Cilj celokupnog istazivanja koje vrsimo je krajnji proizvod koji bi koristio svima.Moderne saksije za cvece. Pocinjemo od modelovanje u odredjenim programima...
Pročitaj više →
Oblast - Teselacija Inspiracija - priložena fotografija Inspiracija - https://n-e-r-v-o-u-s.com/blog/?p=7613&fbclid=IwAR38BKACl8t6BuLHGQ3lHr7luggrj0xQogJe0h1or3u2G_pR-b0gloB4FhU Tema istrživanja - Popločanje slobodnih površina Stanje u oblasti - Postoje slični projekti koje je već neko istražio i probao da izvede, kao u linku za inspiraciju, na kojem su...
Pročitaj više →
Treća faza podrazumeva rad u programu Unity i korišćenje Vuforie. Prvi korak - ubacivanje pečata u Vuforiu Na početku je potrebno ulogovati se na sajt https://developer.vuforia.com/. Nakon ulogovanja u delu "develop"-"target manager" potrebno je ubaciti sve pečate koje želimo da koristimo...
Pročitaj više →
Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata- Faza III Finalni izgled modela u prostoru Zaključak: Kada se eksperimentiše na ovakvom modelu, treba predvideti strategiju modelovanja i pronaći način kako da se objekat što jednostavnije izvede. Ekstrudirani oblik. Za stvaranje ovog površinskog sistema...
Pročitaj više →
Tema: Modelovanje nameštaja od površinskih elemenata Oblast: modelovanje Parametric Bench Metoda 1. razvijanje strategije modelovanja Za početak treba razviti geometriju forme i pripremiti teren za naknadno modelovanje. Da bi ste eksturzijom stvorili oblik, skicirajte 2d konturu osnovnog oblika predmeta(profil), zatim navedite dužinu ekstruzije. Kopirajte...
Pročitaj više →
Tema istraživanja je modelovanje nameštaja od površinskih elemenata, gde je fokus na formi objekta, odnosno akcenat je na istraživanju dinamike i volumena. Inspiracija- Priložena slika za 3D referencu Početak modelovanja počinje procesom istraživanja referenci. Reference su često u vidu slika ili skica,...
Pročitaj više →
IZRADA FINALNE MAKETE U Rhino programu sam dobila delove za sečenje makete. Dalje su delovi od balse pušteni da se seku na laseru. Proizvod sečenja je na slici: Sklapanjem delova dobila sam skelet makete: Dalji rad se svodio na...
Pročitaj više →
U trećoj fazi istraživanja fokus će biti na kreiranju dinamičke fasade kao celine. Fasadna struktura predstavljaće planarnu kvadratnu mrežu koja se može transformisati po auxetic principima. Budući da smo u drugoj fazi istraživanja naišli na problem oko formiranja rama podesivog...
Pročitaj više →
Tokom faze III došli smo do finalnog rešenja tako što smo ispitivanju, modelovanju i fabrikaciji pristupili na tri različita načina i nakon nailaženja na prepreke i komplikacije zaključili da je najadekvatniji pristup upotreba Crane-a kada su u pitanju folding forme. 1. Modelovanje...
Pročitaj više →
Nakon dobijenih parametarskih modela iz faze 2, biramo varijaciju osnove koja nam najviše odgovara i podižemo termite nestovim alatom zidove. Zaključak: Pored mnogih tehničkih poteškoća navedenih drugoj fazi rada sa ovim dodatkom, postoje i mnogi drugi faktori koji...
Pročitaj više →
Kako smo u drugoj fazi istraživanja došli do zaključka da je modelovanje pomoću Grasshoper-a znatno efikasnije i brže u odnosu na 3ds Max, nastavak istraživanja se nastavlja u Grasshoperu. 1. Izmodelovana je zakrivljena površ drugog reda. 2. Kod koji smo...
Pročitaj više →
U fazi II smo naišli na problem da se nisu svi elementi zatvorili, pa se dalji rad nastavio uz pomoć alatke Paneling Tools u Rhino-u Create Paneling Grid > surface domain number Površi (unutrašnju i spoljašnju) smo prvo podelili...
Pročitaj više →
Finalni rezultati kao nastavak istrazivanja iz faze II: Parametarski pristup: Pri izradi dvostruko zakrivljenje structure koristeci Grasshopper olaksano je izvodjenje izmena bilo kog parametra: velicine i broja modula koji se ponavljaju, broj ,, uzastopnih rebara i njegove dimenzije… Ovaj metod rada...
Pročitaj više →
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA I Oblast: Modelovanje,vizuelizacija i fabrikacija U ovom istraživanju smo se bavili različitim površinskim oblicima koji formiraju svetlosni model i ostvaruju različite senke u prostoru. Svetlosni efekti mogu potpuno...
Pročitaj više →
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA II Tema: Stvaranje geometrijskog oblika aproksimacijom trouglova U ovoj fazi istraživanja dobijen je oblik svetlosnog izvora kao osnova za dalje ispitivanje. Promenom određenih parametara stvoreni su prorezi različite veličine...
Pročitaj više →
Ispitivanje senki dobijenih od strane površinski generisanih svetlosnih izvora u enterijeru-FAZA III Posted on 27.04.2021. by Jovana Otto Tema: Formiranje senke u zavisnosti od veličine i pozicije proreza Nakon dobijenih parametarskih modela sledi formiranje i ispitivanje senki u zavisnosti od položaja otvora svetlosnog izvora....
Pročitaj više →
Tema: Formiranje senke u zavisnosti od veličine i pozicije proreza Nakon dobijenih parametarskih modela sledi formiranje i ispitivanje senki u zavisnosti od položaja otvora svetlosnog izvora. U prvom modelu otvori su raspoređeni tako da je veća koncentracija svetlosti na bočnim stranama. To...
Pročitaj više →
Tema: Stvaranje geometrijskog oblika aproksimacijom trouglova U ovoj fazi istraživanja dobijen je oblik svetlosnog izvora kao osnova za dalje ispitivanje. Promenom određenih parametara stvoreni su prorezi različite veličine na aproksimiranim trouglovima modela. Model svetlosnog izvora je dobijen u Grasshopper-u. Prvi korak:...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje,vizuelizacija i fabrikacija U ovom istraživanju smo se bavili različitim površinskim oblicima koji formiraju svetlosni model i ostvaruju različite senke u prostoru. Svetlosni efekti mogu potpuno promeniti doživljaj prostora tako da se njima često transformišu višenamenski prostori. Igra svetlosti...
Pročitaj više →
Tema: Formiranje senke u zavisnosti od veličine i pozicije proreza Nakon dobijenih parametarskih modela sledi formiranje i ispitivanje senki u zavisnosti od položaja otvora svetlosnog izvora. U prvom modelu otvori su raspoređeni tako da je veća koncentracija svetlosti na bočnim stranama. To...
Pročitaj više →
Analiza Za ovaj prikaz odabrane su nijanse očitane kao kontrast sa crno-belih fotografija (slika 1). Budući da je objekat renoviran u međuratnom periodu, odnosno pre izuma fotografije u boji, njegov kolorit je nepoznat (stari opisi ili grafički prikazi u boji...
Pročitaj više →
U trćoj fazi izmodelovani prmer prilagođavamo ergonomskim dimenzijama. Primer 1 -Visina štapova je podešena na 80cm. U ovom slučaju ugao zaokretanja štapova ostaje na sredini, i na taj način je dobijena ergonomski tačna visina sedišta. Ali dubina sedišta je preduboka....
Pročitaj više →
Finalni rezultati kao nastavak istrazivanja iz faze II: Parametarski pristup: Pri izradi dvostruko zakrivljenje structure koristeci Grasshopper olaksano je izvodjenje izmena bilo kog parametra: velicine i broja modula koji se ponavljaju, broj ,, uzastopnih rebara i njegove dimenzije... Ovaj metod rada...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja započinje u programima Rhinocerus i Grasshopper. Prvi korak: Napravili smo mrežu kvadrata koja predstavlja unutrašnji šablon elementa, i dodali smo joj mogućnost rotiranja do ugla od 45 stepeni. Takođe ono što je moguće menjati je broj kvadrata kao i...
Pročitaj više →
Rezultati rada u Grasshopperu i 3Dmaxu: Završna faza rada i dobijeni rezultati potvrđuju efikasnost ove metode modelovanja u pogledu utrošenog vremena i postignutog kvaliteta. Varijacije za bolja rešenja mogu postojati prilikom formiranja koda, a one svakako zavise od programske...
Pročitaj više →
U trećoj fazi bavili smo se ispitivanjem količine svetla koja prolazi kroz otvore. Na osnovu pretpostavljenih veličina otvora, urađeni su ambijentalni prikazi enterijera sa količinom prirodne svetlosti koja prolazi kroz prozore koji su skriveni iza plafonske strukture. 1. Enterijer -Veličina...
Pročitaj više →
Metod sociva Simuliranje lentikularnog printa modelovanjem staklenih sociva je bilo delimicno uspesno. Kriterijum vizuelne ucinkovitosti nije najbolje ispunjen usred stvaranja nepozeljnih efekata ("Ghosting effect"). Kriterijum sagledavanja panela sa dva ili vise ugla je takodje delimicno ispunjen. Panel moze da...
Pročitaj više →
Treća faza podrazumeva primenu dobijenih modela i sumiranje rezultata u odnosu na postavljene kriterijume.
Pročitaj više →
Treća faza podrazumeva primenu dobijenih modela i sumiranje rezultata u odnosu na postavljene kriterijume.
Pročitaj više →
Ova faza se odnosi na regulaciju broja poligona radi dobijanja željenog rezultata. 1. Selekcija željenih delova radi regulacije U ovom modelu želim da rogovi budu detaljniji od glave i vrata. - Na traci sa alatkama nalazi se alat za odabir površi (trouglova). -...
Pročitaj više →
Treća faza rada se osvrće na sve prethodne faze, te ih sumira u jednu cjelinu. [caption id="attachment_14132" align="alignleft" width="300"] Finalni izgled slika br.1[/caption] [caption id="attachment_14143" align="alignnone" width="300"] Finalni izgled slika br.2[/caption] [caption id="attachment_14144" align="alignnone" width="300"] Finalni...
Pročitaj više →
Kako bi se najbolje sagledala delotvornost metoda iz faze II, pristupljeno je razvoju ideje za novi potencijalni spomenik na osnovu istorijskog događaja. Analizom mogućnosti i utrošenog vremena za razvoj ideje i modela, dolazi se do zaključka koje metode su optimalne....
Pročitaj više →
Na osnovu dobijenog parametarskog modela u II fazi i nekoliko njegovih varijacija, kao finalni rezultat istraživanja ispitan je odnos svetlosti i senke u prostoriji. Odabrani modeli razlikuju se po obliku početne krive, debljini i gustini zasebnih elemenata i poluprečniku spojnica....
Pročitaj više →
Početak FAZE III Kako u drugoj fazi istraživanja nisu dobijeni željeni rezultati što se tiče modelovanja skulpture senke, modelovanje je prebačeno u Grasshopper, gde su dobijeni dobri rezultati. Koraci : Napravljen kod kojim dobijamo željenu skulputru senke Ubačena silueta koju...
Pročitaj više →
Na osnovu prethodnog istraživanja ustanovljene su dimenzije i materijali zida, dok su promenom parametara gustine ispune dobijeni sledeći rezultati: 1) linijski elementi kao sistem ispune Rešenja sa retkom gustinom elemenata, kao sa prvog primera sa slike, nisu pogodna za finalno rešenje jer neispunjavaju...
Pročitaj više →
Druga faza rada podrazumijeva modelovanje u programu 3ds Max. -Da bi se što preciznije izmodelovao low poly model potrebno je bilo pronaći i importovati referentne slike, te ih što preciznije postaviti u odgovarajuće poglede. -Modeluje se na principu da će se pomoću ...
Pročitaj više →
FABRIKACIJA IZABRANE METODE BUCKY BALL-A Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u prethodnoj fazi, postignuti su sledeći rezultati. Komentar: I Metoda: -Origami tehnika -Ručna izrada modula Glavni problemi su se javljali prilikom spajanja elemenata zbog krhkosti materijala, odnosno papira, te...
Pročitaj više →
FABRIKACIJA IZABRANE METODE BUCKY BALL-A Rezultati: Primenom metoda, koje su objašnjene u prethodnoj fazi, postignuti su sledeći rezultati. Komentar: I Metoda: -Origami tehnika -Ručna izrada modula Glavni problemi su se javljali prilikom spajanja elemenata zbog krhkosti materijala, odnosno papira, te...
Pročitaj više →
Rezultati u odnosu na kriterijum sečenja i količine odbačenog materijala Nakon analize uklapanja različitih pločica na osnovama idealnih i manje idealnih dimenzija zaključujemo da se najbolje ponašaju kvadratni i trougaoni oblici, pogotovo kombinacija jednakostraničnog i pravouglog trougla. Najbolji način za ređanje...
Pročitaj više →
Rezultati: Primenom metoda koje sam naveo u FAZI II, dobijaju se ovakve tapete, koje mogu da se preraspodele na različite načine. Dimenzije jedne celine trodimenzionalne tapeta je 110cm x 69cm. Dimenzija je izračunata i prilagođena nepravilnom izgledu zida. Izgled jedne celine...
Pročitaj više →
Rezultati u odnosu na kriterijum sečenja i količine odbačenog materijala Nakon analize uklapanja različitih pločica na osnovama idealnih i manje idealnih dimenzija zaključujemo da se najbolje ponašaju kvadratni i trougaoni oblici, pogotovo kombinacija jednakostraničnog i pravouglog trougla. Najbolji način za ređanje...
Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava