Modularno spajanje vaza

Modularno spajanje vaza

Nakon modelovanja pojedinacnih vaza, do kraja zadatka ostalo je resiti dizajn vazi tako da  se one nakon nizanja jedna na drugu daju utisak da je u pitanju jedna vaza Na levom primeru iako bi dizajn vaza interesantnije izgledao pojedinacno, zajedno sa... Pročitaj više →
Modelovanje maske za telefon

Modelovanje maske za telefon

Samu ideju za ovaj projekat pokusala sam da pronadjem na internetu posmatrajuci svetsko trziste. Htela sam da vidim sta je trenutno aktuelno i koji novi projekti su izlozeni za javnost. Kroz proucavanje za oko mi je zapao pantent firme Rhode.... Pročitaj više →
Modelovanje i ispitivanje adaptibilnosti i funkcionalnosti stress release predmeta primenom auxetic strukture-faza II

Modelovanje i ispitivanje adaptibilnosti i funkcionalnosti stress release predmeta primenom auxetic…

Istraživanje polaznog šablona Formiranje modela koristeći 2d auxetic šablon u grasshopper-u Formiranje modela auxetic rešetke  Metod rada: Rhino + Grasshopper  1. Istraživanje polazog šablona  Istraživanje je usmereno na rotirajuće kvadratne strukture, koje predstavljaju dobar izbor za polazni šablon zbog svoje sposobnosti da efikasno apsorbuju... Pročitaj više →
STRING ART

STRING ART

STRING ART PRIPREMA: modelovanje modela.... pomoću tri različita poprečna preseka smo dobili odredjeni model   pravljenje poprečnih preseka.. izdvojili smko karakteristične poprečne presek, koje će formirati odredjeni oblik.   generator... generišmo linije koje ce interpretirati odredjeni oblik u linijske trake... Pročitaj više →
Modelovanje maske za telefon

Modelovanje maske za telefon

Proces modelovanja maske za telefon sa elementom za dodatne stvari na povrsini izucavala sam na sledeci nacin. Potrebno je bilo da se kreira povrsina odredjenog zakrivljnog oblika i debljine. Gledala sam razlicite maske za telefone i njihove dimenzije koje sam... Pročitaj više →
Vizuelizacija portreta String artom – Faza 2

Vizuelizacija portreta String artom – Faza 2

Pristup rješavanju problema: Kada odaberemo portret poznate ličnosti, treba da postavimo optimalan broj tačaka koje će se povezivati u strune. Koncept programa funkcioniše na način da treba da odaberemo koliki će biti broj tamnijih tačaka, odnosno njihovo rastojanje, i to... Pročitaj više →
Modularno spajanje vaza

Modularno spajanje vaza

Metod rada AutoCad i 3ds max U drugom delu razradjivala sam modelovanje vaza i kako se one nizu jedna na drugu Problem ostaje jos resiti dizajn tako da se sve vaze uklapaju kada se stave jedna na drugu Prvi pristup... Pročitaj više →
Parametarsko modelovanje senki – Faza 2

Parametarsko modelovanje senki – Faza 2

Početak procesa podrazumeva izradu koda koji od izabrane slike izvlači konturu. Potom se uz pomoć tačkastog osvetljenja dobija presek geometrije projektovane na više ravni iz kojih se dobija senka. Zatim delimo dobijenu geometriju na više manjih delova koji se skladno rasporede... Pročitaj više →

Modelovanje panela svetlosti – II Faza

Za modelovanje je koriscen Rhino/Grasshopper. Za pocetak sam nacrtala pravougaonik odgovarajucih dimenzija. Nakon toga na njemu je odradjen grid i upotreba trougaonih panela iz LunchBoxa kako bi se dobili okviri. Potom je postavljen Point oko kog su random ukidani/otvarani trougaoni paneli.... Pročitaj više →
Dvostruko zakrivljeni paviljon

Dvostruko zakrivljeni paviljon

TEMA: Generisanje dvostruko zakrivljenog paviljona izvedenog od geodetskih krivih upotrebom parametarskog modelovanja STANJE U OBLASTI: 1. Zlote Tarasy - John Heard, Poland, Warshaw   2. The Bamboo Dome of the G20 Bali Summit - BIROE, Kecamatan Kuta Selatan, Indonesia CILJ: Racionalno... Pročitaj više →
Modelovanje samonosive zakrivljene strukture

Modelovanje samonosive zakrivljene strukture

Oblast: Samonosive strukture Tema: Modelovanje samonosive zakrivljene strukture Stanje u oblasti: Bricktopia- Map13, Barcelona 2013. FaBRICKate- ADAPt Architects, Isfahan 2016. Armadillo Vault- ETH Zurich’s Block Research Group, Venice Architecture Biennale 2016. Funicular Funnel Shells - Rippmann Matthias and Block Philippe, 2013. Problem: Pronalaženje forme tako da... Pročitaj više →
Poređenje modelovanih rendera i AI rendera

Poređenje modelovanih rendera i AI rendera

Oblast: Vizuelizacija Tema: Upoređivanje rendera iz Corone i rendera koje je generisala veštačka inteligencija. Predmet: Renderi Stanje u oblasti Ova oblast je u velikoj meri dostupna svima, u poslednje vreme je otpočela ekspanzija korišćenja veštačke inteligencije. Samim tim je potencijalo... Pročitaj više →
Anamorfna fasada- modelovanje i vizualizacija

Anamorfna fasada- modelovanje i vizualizacija

Oblast istraživanja: modelovanje i vizualizacija fasade Tema i predmet istraživanja: Projektovanje senke parametarske geometrije na fasadu pomocu jednog ili više izvora svetlosti. Stanje u oblasti: U oblasti postoje statični 3D bilbordi koji koriste materijale kao što su plastika, metal, drvo... kako... Pročitaj više →
Vizualizacija portreta String artom

Vizualizacija portreta String artom

Oblast istraživanja - String art- vrsta umjetnosti gdje se povezuju niti koje su nanizane između određenih tačaka sa ciljem stvaranja konkretnog reprezentativnog dizajna, u ovom slučaju portreta. Problem - u praksi se koristi veliki broj eksera, i samim tim se... Pročitaj više →
Modelovanje Yeezy foam patika

Modelovanje Yeezy foam patika

Yeezy FOAM running Svedoci smo primene futurističkog dizajna kako u arhitekturi tako i u modnoj industriji. Primena ovakvog stila odeće i obuće danas je vrlo česta pojava i teži se nekakvom nesvakidašnjem i do sada nevidjenim dizajnom i oblicima. Primena... Pročitaj više →
STRING ART—MODELOVANJE I GEMOTERIJA—

STRING ART—MODELOVANJE I GEMOTERIJA—

STRING ART--- MODELOVANJE I GEMOTERIJA Oblast string arta je poslednjih godina uzela maha, do sada se uglavnom primenjivala u 2D-u. 3D string art je manje istražen, pokušaćemo da oblikujemo geomterijska tela u prostoru. Kombinacija razlicitih metoda vezivanja i spajanje niti... Pročitaj više →
Modularno spajanje vaza

Modularno spajanje vaza

Oblast - modelovanje rasklopivih i pojedinacno upotrebljivih vaza. Tema - Izmodelovati 4 vaze koje nadovezivanjem jedna na drugu formiraju jednu visoku. slozenu vazu Predmet - vaza za cvece razlicitih visina velicina i oblika. Stanje u oblasti -  istrazivanjem modularnih saksija... Pročitaj više →
Držač za vinske flaše- Faza 1

Držač za vinske flaše- Faza 1

OBLAST- Modelovanje i izrada predmeta TEMA- Modelovanje predmeta za drzanje vina PREDMET- Drzac za vinske flase STANJE U OBLASTI- https://www.pinterest.com/pin/897905244445449696/ https://www.liquor.com/best-wine-racks-5078752 https://www.kartent.com/en/wine-rack.html PROBLEM- Da li je moguće izraditi predmet za držanje vina koji je jeftiniji od tržišne cene pomoću materijala... Pročitaj više →
Faza 1: Modelovanje parametarskih otvora na fasadi u odnosu na senke drveća

Faza 1: Modelovanje parametarskih otvora na fasadi u odnosu na senke drveća

Oblast: modelovanje  https://www.archdaily.com/543440/formstelle-format-elf-architekten/540df4d3c07a808f0a000100-formstelle-format-elf-architekten-image Tema: modelovanje parametarskih otvora na fasadi pomoću grasshoppera Problem:  raspored otvora tako da enterijer bude adekvatno osvetljen Cilj: pronalaženje odgovarajuće metode modelovanja parametarskih otvora, ispunjavajući određene kriterijujme Kriterijumi: pravilan raspored otvora u odnosu na potrebu osvetljenosti određenih prostorija, ritam, funkcionalnost Primenjeni... Pročitaj više →
Faza 1- izrada kalupa za sveću primenom parametarskog modelovanja

Faza 1- izrada kalupa za sveću primenom parametarskog modelovanja

OBLAST: modelovanje i fabrikacija TEMA: modelovanje kalupa za izlivanje sveća PREDMET: Materijali i nacin fabrikacije koji se koriste prilikom izrade kalupa STANJE U OBLASTI: https://www.boredpanda.com/we-diyed-unique-candle-moulds-using-3d-technology-and-went-on-a-candle-exploration-of-algorithmic-and-organic-forms/ PROBLEM: -uklanjanje kalupa posle sušenja sveće -kalup se često može upotrebiti samo jednom CILJ: izrada sveća... Pročitaj više →
Modelovanje nadstrešnice 3D L sistemom i 2D krivolinijskim sistemom – I faza

Modelovanje nadstrešnice 3D L sistemom i 2D krivolinijskim sistemom – I faza

Oblast: Biomimetička arhitektura i modelovanje. Tema: Modelovanje nadstrešnice. Predmet: Imitacija rasta drveta u vidu nadstrešnice pomoću L sistema, što projektovanje nosača nadstrešnice čini trodimenzionalnim ili pomoću spajanja tačaka najkraćeg rastojanja, što projektovanje nosača čini dvodimenzionalnom. Stanje u oblasti: Postoje razni prototipi na... Pročitaj više →
Anamorfno osvetljenje sa oba smislena medijuma

Anamorfno osvetljenje sa oba smislena medijuma

Oblast: Anamorfno osvetljenje Tema: Kreiranje slike od senke Predmet: Primena predmeta za stvaranje senke Stanje u oblasti: Anamorfno osvetljenje je relativno popularno kao sredstvo reklame jer privlači pažnju prolaznika. https://www.bbc.co.uk/programmes/p07zr254 Problem: Problem nastaje kada treba rasporediti predmete tako da bi... Pročitaj više →
Modelovanje panela svetlosti – I Faza

Modelovanje panela svetlosti – I Faza

Oblast:  Modelovanje Tema: Prilagodjavanje svetlosti u enterijeru pomocu panela na fasadi Predmet: Primena fasadnih panela koji se otvaraju kako bi se prilagodila svetlost u enterijeru Stanje u oblasti:   Problemi: Nacin otvaranja panela, spajanje panela Cilj:  Postizanje odgovarajuceg nivoa svetlosti u... Pročitaj više →
Modelovanje ergonomski adekvatnije i adaptabilnije maske za telefon zbog lakšeg držanja i nošenja

Modelovanje ergonomski adekvatnije i adaptabilnije maske za telefon zbog lakšeg držanja i nošenja

  [caption id="attachment_19337" align="alignnone" width="244"] https://in.pinterest.com/pin/873768765175760985/[/caption] OBLAST: Modelovanje TEMA: Modelovanje ergonomski adekvatnije i adaptabilnije maske za telefon zbog lakšeg držanja i nošenja PREDMET ISTRAŽIVANJA:  Cilj ovog istraživanja jeste izmodelovati ergonomski adekvatnu masku za telefon, koja bi omogućila udobnije i lakše... Pročitaj više →
Modelovanje i vizualizacija košarkaške lopte

Modelovanje i vizualizacija košarkaške lopte

Oblast: Primena novih načina modelovanja u izradi sportske opreme u cilju boljih performansi. Predmet: Izrada košarkaške lopte pomoću 3D štampe i rešetkastih panela. Tema: Smanjena količina potrebnog materijala u odnosu na tradicionalni način izrade, manja težina i bolja aerodinamika. Stanje u... Pročitaj više →
Modelovanje 3d fraktalne geometrije – faza 1

Modelovanje 3d fraktalne geometrije – faza 1

Oblast: generisanje, modelovanje Tema: Upotreba celularnih i agregatnih sistema za generisanje geometrije, 3d Game of Life Problem: Ispitivanje  mogucnosti  i kvaliteta primene fraktala, CA i agregatnih sistema kao metodu generickog kreiranja prostora i dizajna u arhitekturi. Cilj: Generisanje i modelovanjke putem... Pročitaj više →
Ergonomske naušnice: Optimizacija dizajna kroz primenu parametarskog modelovanja

Ergonomske naušnice: Optimizacija dizajna kroz primenu parametarskog modelovanja

Tema: Optimizacija ergonomije naušnica kroz primenu parametarskog modelovanja. Predmet: Geometrija i vizualizacija u arhitekturi, integrisana u elementu nakita (naušnice) Stanje u oblasti: Nedovoljna fokusiranost na ergonomiju naušnica u dizajnu nakita, kao i nedostatak istraživanja primene parametarskog modelovanja u arhitektonskom kontekstu. Problem:... Pročitaj više →
priprema za izradu makete – III faza

priprema za izradu makete – III faza

Pripremu radim u programu Rhinoceros, metodom izrade postolja za maketu i formiranja solid-a određene debljine na kojima se nalaze segmenti modelovane glave "pobednika" dobijamo zamišljenu strukturu koju možemo sagledati iz jedne tačke.    prikaz podele DemoHead  skulpture iz programa  ZBrush; formiranje... Pročitaj više →

Faza 3

Rezultati ispitivanja: Kriterijum 1: Efikasnost/utrošeno vreme Vreme početka rada računa se nakon što je preuzet sav potreban materijal sa obilaska terena. Metoda 1 -Izrada 3d modela iz snimka korišćenjem lumalabs.ai: 15 minuta -Renderovanje prikaza: 5 minuta Ukupno: 20 minuta Metoda 2 -Spajanje... Pročitaj više →
Faza 2 Istraživanje

Faza 2 Istraživanje

Upoređivanje procesa rada 2 različite metode. METOD 1: Model drona: DJI mini 3 pro   Objekat koji je analiziran u prvoj metodi je Crkva Imena Marijinog u Novom Sadu. Snimak je nastao približno oko 8 ujutru 21.7.2023. link video snimka: ... Pročitaj više →
Faza III – Radiolarija paviljoni

Faza III – Radiolarija paviljoni

Početna ideja je ostvarna do neke mere, kao što je i pretpostavljeno postoji prevelik broj detalja kojima je teže upravljati. Dobijaju se različite forme u zavisnosti od parametara koji se mogu podešavati kao što su debljina meša, veličina trouglova po... Pročitaj više →
Faza 3

Faza 3

Početna ideja je ostvarna do neke mere, kao što je i pretpostavljeno postoji prevelik broj detalja kojima je teže upravljati. Dobijaju se različite forme u zavisnosti od parametara koji se mogu podešavati kao što su debljina meša, veličina trouglova po... Pročitaj više →
Waffle struktura

Waffle struktura

Druga faza rada odnosi se na formiranje strukture u programu Rhino i Grasshopper. U Rhino se iscrtavaju krive koje se u Grasshopperu pretvaraju u solid. Solid se seče  sa pravima po horizontalnoj i vertiklanoj strani i stvaraju se površi koje... Pročitaj više →
faza 3

faza 3

Akcenat poslednje faze jeste sama vizuelizacija. Nakon prethodnih metoda koje su korištene kako bi se na najprostriji način oformila ova struktura nastupa faza renderovanja iste kako bi se na što približnijem nivou uklopila u određenu sredinu.        ... Pročitaj više →
Faza 3 – Završna faza

Faza 3 – Završna faza

Krajnje rešenje se dobija u programu 3Ds Max-u uz pomoc korišćenja ekstenzije pod imenom Contour Generator. Ekstenzija je veoma jednostavna za korišćenje, jedini problem je predstavljalo nalaženje prave verzije. Nakon što alatkom pick odaberemo objekte od kojih se pravi kontura... Pročitaj više →
Faza3

Faza3

FINALNA FAZA: Kao krajnje rešenje dobijamo to da smo programu (grasshopperu) zadali da nam od naše površine koju smo izmodelovali napravi tri različita rešenje. Tako što će iseći dobijenu površinu na delove debljine od 1cm, 2cm i 3cm. Nakon toga... Pročitaj više →
FAZA3

FAZA3

Poslednja faza ispitivanja koliko vremena je potrebno da se organski model izmodeluje na već gotovim sajtovima poput “Hero Forge”-a u odnosu na modelovanje u 3Ds Max-u, donela je sledeće zaključke. 1) Za modelovanje animiranog lika sa sajta "Turbosquid" skinut je... Pročitaj više →
The New York Times Capsule

The New York Times Capsule

U poslednjoj fazi se bavimo modelovanjem kapsule pomoću softvera Grasshoper, kojim možemo lako praviti izmene na modelu i dolaziti do novih rešenja. Takođe, proveravamo da li je postavljena hipoteza tačna, odnosno da li ova struktura može biti formirana od razvojnih površi. Ukoliko uzmemo... Pročitaj više →
Primena L sistema u arhitekturi FAZA 3

Primena L sistema u arhitekturi FAZA 3

U poslednjoj fazi istraživanja, namera nam je da pomoću softverskog alata rabbit u kombinaciji sa grasshopperom dobijemo nadstrešnicu koja će zadovoljiti inicijalne kriterijume funkcionalnosti. Na turtle stuba dobjienog u prethodnoj fazi definišemo temena nove površi koju delimo po na jednak... Pročitaj više →
MODELOVANJE ERGONOMSKE FLAŠICE – Faza III

MODELOVANJE ERGONOMSKE FLAŠICE – Faza III

Završna faza istraživanja podrazumeva ispitivanje mogućnosti u softveru za modifikovanje početnog oblika flašice, i dolaženje do novih menjanjem određenih parametara. Postupak modelovanje osnovnog oblika flašice u  3dsMaxu:   Skaliranje poligona - menjanje segmenta flašice: Samo pomeranjem segmenata dobija se model... Pročitaj više →
MODELOVANJE ERGONOMSKE FLAŠICE – Faza III

MODELOVANJE ERGONOMSKE FLAŠICE – Faza III

Završna faza istraživanja podrazumeva ispitivanje mogućnosti u softveru za modifikovanje početnog oblika flašice, dolaženje do novih oblika menjanjem odredjenih parametara. Postupak modelovanja osnovnog oblika flašice u grasshopperu:   Menjanjem koordinata na grafiku menja se oblik flašice, dolazi do precizne promene.... Pročitaj više →
Faza 3 – Modelovanje nakita – narukvica

Faza 3 – Modelovanje nakita – narukvica

Završna faza istraživanja podrazumeva formiranje narukvice novim dizajnom i upotrebom organskih linija. Koristi se način modelovanja iz druge faze rada. Dizajn koji se koristio za izradu narukvice je: [caption id="attachment_18720" align="alignnone" width="300"] Linijski dizajn narukvice[/caption] [caption id="attachment_18721" align="alignnone" width="300"] Mesh... Pročitaj više →
Modelovanje nakita – faza 3

Modelovanje nakita – faza 3

Završna faza istraživanja podrazumeva pripremu modela za 3D štampu. U 2 fazu istraživanja prikazan je metod dobijanja modela, međutim prilikom dodavanja debljine nastaje problem da ivice ulaze jedna u drugu. 1. Model bez debljine   2. Dodata debljina uz primenu... Pročitaj više →
Faza 3

Faza 3

Istraživanje postupka pravljenja 3d efekta pomoću slojeva papira. Analiza broja slojeva papira kao i debljine distancera kojima se postize veca dubina. Problemi sa kojim sam se suičila tokom ovog procesa nastali su nakon završetka iscrtavanja svih linija, gde je izazov... Pročitaj više →
Layed paper art faza 2

Layed paper art faza 2

Primena, rezultati i zakljucak Tokom rada na ovom projektu, naišla sam na nekoliko problema. Prvi korak kao što sam  već napomenula, bio je iscrtavanje forme i svih detalja. Ovaj proces zahtevao je određeno vreme i moja prva pomisao je bila "kada... Pročitaj više →
Dizajn drustvene igre – faza 3

Dizajn drustvene igre – faza 3

U trećoj fazi korišćen je 3ds max za modelovanje svih neophodnih elemenata igre - kucica, zgrada i drveća. Postignuti rezultati što se tiče kućica i zgrada su bili zadovoljavajuci odmah u startu (slika 1), međutim za izradu prototip verzije smo... Pročitaj više →
Analiza perforacija u odnosu na osvetljenost

Analiza perforacija u odnosu na osvetljenost

Poslednja faza istraživanja bazirana je na analizi fasade i njenim varijacijama, primenjenim na studiju slučaja Tecla house. Cilj je pronalaženje najoptimalnijeg oblika perforacija fasade uz paralelnu analizu osvetljenja i zasenčenosti. U ovom slučaju analiziran je oblik, položaj, broj i veličina... Pročitaj više →
Analiza perforacija u odnosu na osvetljenost

Analiza perforacija u odnosu na osvetljenost

Poslednja faza istraživanja bazirana je na analizi fasade i njenim varijacijama, primenjenim na studiju slučaja Tecla house. Cilj je pronalaženje najoptimalnijeg oblika perforacija fasade uz paralelnu analizu osvetljenja i zasenčenosti. Ovaj slučaj baziran je na originalnom rešenju Tecla house, gde je... Pročitaj više →
DIZAJN DRUŠTVENE IGRE, faza III

DIZAJN DRUŠTVENE IGRE, faza III

Na osnovu svih analiza materijala i načina fabrikacija koji bi mogli biti primjenjeni pri izradi igrice, gdje ce fabrikacija biti efikasna, brza i sa racionalnim utroskom materijala, odabrana je sperploca za podlogu i dijelove figurica (kućica i zgrada) dok je... Pročitaj više →
Faza 3 – modelovanje nakita

Faza 3 – modelovanje nakita

Završna faza istraživanja podrazumjeva  formiranje prstena samo sa jednim prečnikom i upotrebom Voronoi ćelija. Koristi se kod koji je upotrebljen u drugoj fazi uz dodatno prilagođavanje potrebama faze 3 . Prvi način Prvi način predstavlja modifikovan kod iz faze dva.Kreiran je... Pročitaj više →
IZRADA MAKETE KASETIRANE TAVANICE – faza 2.2

IZRADA MAKETE KASETIRANE TAVANICE – faza 2.2

U nastavku druge faze, isprobala sam izradu modela kasetirane tavanice u Rhinoceros-u. 1. Izmodelovala sam kvadratnu površ, unapred određenih dimenzija, u odnosu na potrebnu razmeru (Slika 1). [caption id="attachment_18294" align="alignnone" width="300"] Slika 1[/caption] 2. Uz pomoć alatke Contour, dobila sam... Pročitaj više →
Radiolarija paviljoni- Faza II

Radiolarija paviljoni- Faza II

Modelovanje varijacije skeleta radiolarija u vidu paviljona pomoću programa Rhinoceros i Grasshopper Metode: 1) Željena površina je ubačena u Grasshopper na kojoj će se dalje raditi 2) Dobijene su tačke po geometriji na kojoj je kasnije dobijena mreža     3) Dodata... Pročitaj više →
Faza 2

Faza 2

Modelovanje skeleta paviljona pomoću  programa  ~ Rhinoceros & Grasshopper ~ Metode: 1) Željena površina je ubačena u Grasshopper na kojoj će se dalje raditi. 2) Dobijene su tačke po geometriji na kojoj je kasnije dobijena mreža.    3) Boja je... Pročitaj više →
Modelovanje auto delova-faza 2

Modelovanje auto delova-faza 2

Najveci problemi na koje nailazimo pri realizaciji ideje su: 1. Pronalazenje tacnih dimenzija automobilskih delova, nacina njihovog spajanja, i pronalazenje velicina sila koje na njih deluju. Za potrebe testiranja cemo koristiti 2. Oblikovanje objekata u 3d software-u   3. Pronalazenje... Pročitaj više →
Faza2

Faza2

1. postavljanje krivih 2. postavljanje tacki na krive 3. spajanje krivih i tacaka 4. dobijanje povrsine 5. 6.priprema krvih za secenje Pročitaj više →
Modelovanje trofeja – faza 2

Modelovanje trofeja – faza 2

1. Prvi korak je bilo postavljanje tačaka i krugova pomocu pomoci kojih se dobija figura u obliku pijuna pomocu alatke loft. 2. Drugi korak je predstavlja postavljanje krugova kojim ce se dobijati šare koje će se projektovati na telo pijuna.... Pročitaj više →
Layered paper art Faza 1

Layered paper art Faza 1

07/04/2023 // 09-21h FAZA 1 [caption id="attachment_18171" align="alignnone" width="300"] IDEJA[/caption] nacin izrade: rucno ili pomocu stampaca/lasera/3D stampa rucno : odabranu sliku precrtati olovkom pomocu paus papira i zatim na hamer papiru seci segmente skalpelom/nozicem, lepiti papire jedan na drugi odabranom... Pročitaj više →
Primena L sistema u arhitekturi FAZA 2

Primena L sistema u arhitekturi FAZA 2

Simboli konstrukcije L sistema i njihova značenja F - pomeriti za distancu L crtajući liniju f - pomeriti za distancu L bez crtanja linije (+) skrenuti ulevo za ugao A (-) skrenuti udesno za ugao A (\) rotirati ka levo za ugao A (/) rotirati ka levo za ugao A... Pročitaj više →
PROCES MODELOVANJA RECIPROČNIH STRUKTURA

PROCES MODELOVANJA RECIPROČNIH STRUKTURA

PROCES MODELOVANJA RECIPROČNIH STRUKTURA GRASSHOPPER Prvi korak pri modelovanju ovakvih struktura jeste definisanje željenog oblika Zatim se željeni oblik rasparča na više manjih poligona, nakon čega je potrebno definisati sredinu svake linije koja ga čini Linije rotirati oko centralne tacke za... Pročitaj više →
FAZA2

FAZA2

U drugoj fazi rada prilikom razrade prvobitne teme došlo je izmene. Naime, došli smo do krajnje definicije teme koj je upoređivanje koliko vremena je potrebno da se organski model izmodeluje na već gotovim sajtovima poput "Hero Forge"-a u odnosu na... Pročitaj više →
faza 2 – metode

faza 2 – metode

Kljucne metode sastoje se od oblikovanja kubusa i koristenja lattice funkcije kako bi se oformila resetka na najbrzi nacin. Potom se u datu resetku postavlja kubus nesto manjih dimenzija u cilju da se "naduva". Za to koristimo cloth i varijacije... Pročitaj više →
Untitled

Untitled

Modelovanje i fabrikovanje namestaja od valovitog kartona Metode U drugoj fazi istrazivanja isprobani su nacini za modelovanje waffle klupe koja bi ergonomski i funcionalno odgovarala korisnicima. Ispitivanje je pocelo crtanjem zatvorene krive koja bi odgovarala obliku klupe.  Zatim joj je... Pročitaj više →
Organski paneli – faza III

Organski paneli – faza III

Finalizacija i prikaz rezultata Prikazane su dvije varijacije panela [caption id="attachment_18089" align="alignleft" width="256"] osnova1[/caption] [caption id="attachment_18090" align="alignright" width="277"] panel1[/caption] [caption id="attachment_18091" align="alignright" width="274"] panel2[/caption]             [caption id="attachment_18092" align="alignleft" width="256"] osnova2[/caption]          ... Pročitaj više →
Ergonomija flašice – faza II

Ergonomija flašice – faza II

U drugoj fazi istraživanja obradili smo način modelovanja flašice u rhino i grasshopperu. Počeli smo od jedne tačke, construct point, koju smo poziocionirali na samo dno flašice. Potom smo nacrtali vertikalnu liniju, vodilju, i odredili visinu flašice. Podelili smo flašicu na... Pročitaj više →
Ergonomija flašice – faza 2

Ergonomija flašice – faza 2

Rezultati ankete: Postavljana su pitanja vezana za oblikovanje i izgled flašica za vodu 0,5l. Prvi ispitivani parametar flašice je udubljenje koje olakšava držanje. Flašice i udubljenje 1. imaju udubljenje u gornjem delu 2. imaju udubljenje u donjem delu 3. zakrivljene... Pročitaj više →
Organski paneli – faza II

Organski paneli – faza II

U drugoj fazi istraživanja obrađeni su načini za modelovanje panela uz pomoć Grasshopper-a. Počinjemo od heksagona (odabran je zbog pravilnog slaganja i ima više stranica od kvadrata, što nam daje veći broj varijacija u slaganju rotiranjem) [caption id="attachment_18037" align="alignnone" width="294"]... Pročitaj više →
Društvena igra – faza II

Društvena igra – faza II

Metode U drugoj fazi istraživanja obrađeni su načini za modelovanje elemenata društvene igre, kao i softveri koji će dati najbolje rezultate. Elementi koje je potrebno izmodelovati su delovi podloge za igru, resusi koji su neophodni za izgradnju urbane sredine (opeka,... Pročitaj više →
Faza 2 – Modelovanje nakita – narukvica

Faza 2 – Modelovanje nakita – narukvica

U praksi su razmatrani primeri upotrebe novih tehnologija u ortopediji. Rezultat je primena različitih kodova i programa koji još uvek nisu medicinski odobreni, ali predstavljaju značajan korak u ispitivanju ove oblasti. Imobilizacija smanjuje pokretljivost što omogućava koštano isceljenje, zaustavlja dalje... Pročitaj više →
Modelovanje nakita – faza 2

Modelovanje nakita – faza 2

Metod Proces modelovanja miđuša, započet je istraživanjem oblika minđuše. Za oblik izabrana je viseća minđuša koja podseća na koral. 1. Modelovanje je započeto postavljanjem zatvorene krive u krugu.   2. Širenje krive u okviru kruga. I podizanje te krive na... Pročitaj više →
The New York Times Capsule

The New York Times Capsule

Postupak modelovanja strukture kapsule u Rhino-u:    Modelovanje počinjemo sa polukrugom u frontalnoj ravni čiji je prečnik 1.5m koliko je i prečnik kapsule.        Nakon toga povlačimo dve horizontalne linije iz centra vertikalnog polukruga koje se okrenute za... Pročitaj više →
DIZAJN DRUSTVENE IGRE, faza II

DIZAJN DRUSTVENE IGRE, faza II

Metode METOD FABRIKACIJE FIGURICA, PODLOGE I KARTICA -Odabrani metod fabrikacije figurica je 3D štampa. Ovakav način fabrikacije je optimalan na osnovu prethodno postavljenih kriterijuma koji zahtjevaju brzu i efikasnu izradu, uz prihvaljtiv estetski izgled i detaljnost koju je potrebno postići.... Pročitaj više →
Radiolarija skelet

Radiolarija skelet

Oblast Modelovanje organskih formi Predmet Primena biomimetrike u arhitekturi - radiolarija Tema Modelovanje skeleta radiolarije "Ernst Haeckel - Forms in Nature" Stanje u oblasti  Erne Binet je bio inspirisan skeletima radiolarija koji se nalaze u Ernst Haeckel-ovoj zbirci crteža poznatijom kao ‘Forms in Nature’ U knjizi... Pročitaj više →
Radiolarija paviljoni

Radiolarija paviljoni

Oblast Modelovanje organskih formi Predmet Primena biomimetike u arhitekturi - radiolarija Tema Modelovanje varijacija skeleta radiolarija u vidu paviljona   Stanje u oblasti U oblasti arhitekture postoje razni primeri biomimetika: 1. slika Venus Basket sundjer; 2. slika Gherkin tower  Princip voronoi celija... Pročitaj više →
I FAZA – Voronoijeva teorema prmenjena na paviljonima

I FAZA – Voronoijeva teorema prmenjena na paviljonima

Oblast: -Voronoijeva jednacina u arhitekturi Predmet -Primena voronoijeve jednacine na paviljnima Tema -Optimizacija oblika puzli dobijenih voronoijevim principom, postavljenih na zakrivljenu povrsinu paviljona. Stanje u oblasti   https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.cgtrader.com%2F3d-models%2Farchitectural%2Fengineering%2Fvoronoi-dome-wireframe-structure-stand-alone-pavilion-v2&psig=AOvVaw1J9iYJhDrSiQEBKLs_LIn6&ust=1680436179646000&source=images&cd=vfe&ved=0CAwQjRxqFwoTCODZvKbPiP4CFQAAAAAdAAAAABAE Problemi Potreban je veliki kalup i podkonstrukcija pri redjanju delova "puzle". Cilj... Pročitaj više →
Modelovanje Organic Tensile Membrane Struktura

Modelovanje Organic Tensile Membrane Struktura

Oblast: Arhitektura/Modelovanje Predmet:  Modelovanje Paviljonskih struktura Tema: Modelovanje Organic Tensile Membrane Struktura i njihova vizuelizacija Stanje u Oblasti: Vincent Callebaut Architecture Palais Thermal / KTP Architecten + formTL Cutty Sark Pavillion Problemi: Cilj: Osmisljavanje nacina za brzo i efikasno modelovanje Organic Tensile... Pročitaj više →
Metode

Metode

  Algoritam  modelovanja Dva kruga - postavljeni su krugovi različitog prečnika na rastojanju Tačke na krugovima - omogućavaju formiranje prave, koja omogućava nastanak izokrivih Podela izokrivih na tačke, pomoću funkcije divide, prilikom čega se omogućava manipulisanje izokrivima Formiranje površi -... Pročitaj više →
Metode modelovanja

Metode modelovanja

Metode Algoritamsko modelovanje koraci:  dvije kružnice različitih prečnika na različitim visinama, istog centra tačke na kružnicama čijim povezivanjem nastaju izokrive podjela izokrive na tačke (komanda ,,divide'')  kojima se kontroliše krivina formiranje površi (komanda ,,sweep 2 rail''), kružnice- vođice, izokriva- formira... Pročitaj više →
inkorporacija nadrealnih instalacija u realne strukture

inkorporacija nadrealnih instalacija u realne strukture

oblast: arhitektura, modelovanje predmet: arhitektonska instalacija, efemerna struktura tema: varijacije nadrealnih instalacija/struktura stanje u oblasti: instalacije-Andres Reisinger, fasada Louis Vuitton - Jun Aoki problemi: inkorporiranje istih u realan svijet cilj: uklapanje u kontekst, primjena struktura u Novom Sadu kriterijum: efikasnost hipoteza: uspjesna... Pročitaj više →
Fasadni elementi od stiropora

Fasadni elementi od stiropora

oblast: Modelovanje i proizvodnja elemenata za fasadu od stiropora i stirodura na cnc masini predmet: Elementi od stiropora i stirodura tema: Rad na cnc masini stanje u oblasti: problemi: 2d secenje na cnc masini cilj: usteda materijala kriterijum hipoteza metoda Pročitaj više →
Ispitivanje strukture drveta i njegove varijacije uz korišćenje algoritamskog modelovanja – Uvod

Ispitivanje strukture drveta i njegove varijacije uz korišćenje algoritamskog modelovanja –…

Oblast: Modelovanje. Predmet: Estetski elementi fasade, bez osvrta na konstruktivni deo. Tema: Modelovanje strukture drveća, ispitivanje načina primene, na koji način utiče na sam ambijent odnosno unutrašnjost, kakav utisak ostavlja u samom enterijeru objekta, postavljanje različitih parametara u okviru GH i ispitivanje varijacija... Pročitaj više →
Ergonomske forme

Ergonomske forme

Oblast: modelovanje ergonomskih formi Predmet: industrijski dizajn flaše za vodu Tema: modelovanje flašice primenom mesh-a u rhino Stanje u oblasti: postoje razni oblici flašica za vodu  (vodavoda, aqua viva, rosa...) Problemi: 1) padanje dna 2) široko grlo 3) plitko/duboko grlo... Pročitaj više →
Ergonomske flašice – faza1

Ergonomske flašice – faza1

Oblast: modelovanje ergonomskih formi Predmet: industrijski dizajn flaše za vodu Tema: modelovanje flašice primenom NURBS-a Stanje u oblasti: postoje razni oblici flašica za vodu (vodavoda, Aqua Viva, Rosa) Problemi: padanje dna, krivljenje, široko grlo, dizajn plastike Cilj: idealne ergonomske flašice... Pročitaj više →
NIVELACIJA TERENA

NIVELACIJA TERENA

OBLAST:  Nivelacija terena uz modelovanje TEMA: Modelovanje elemenata zaduzenih za nivelisanje PREDMET: Modelovanje ploca za nivelisanje STANJE U OBLASTI: Nivelacija terena je poprilicno kompleksan i dugotrajan proces prilikom postavljanja razlicitih vrsta poplocanja. Trenutno postoji veoma malo nacina za izvodjenje koji nisu toliko pouzdani i... Pročitaj više →
The New York Times Capsule

The New York Times Capsule

Oblast: Modelovanje Tema: modelovanje New York Times kapsule od Santiaga Calatrave Predmet: Modelovanje kapsule u Rhino-u i Grasshoper-u Stanje u oblasti: Kada pričamo o vremenskim kapsulama, prvo na šta ćemo pomisliti je cilindrični objekat u koji bismo ubacili sadržaj kapsule i tako ga... Pročitaj više →
Parametric facade in revit

Parametric facade in revit

OBLAST: Parametrične fasade u Revitu. TEMA: Izvodjenje parametričnih fasada pomoću  BIM-a. PREDMET: Modelovanje parametrične fasade u Autodsek Revit programu. STANJE U OBLASTI: U građevinskoj industriji postoje trenutno objekti sa parametričnom fasadom ali ne mogu menjati svoj izgled. PROBLEM:  Komlikovanost. CILJ: Projektovati fasadu u Revitu. KRITERIJUM: Potrebno... Pročitaj više →
Naslov

Naslov

Oblast: Modelovanje i fabrikovanje namestaja od valovitog kartona Predmet: Modelovanje waffel namestaja u Rhinoceros Tema: Waffel furniture Stanje u oblasti:  Problemi: Stvaranje waffel namestaja od laganog materijala koji ce se bazirati na kratkim i dugim panelima gde ce se strukura... Pročitaj više →
Naslov

Naslov

Oblast:  Popločanje ravanskih oblika Predmet: Primena waffle struktura za pretvaranje dvodimenzionalne puzle u trodimenzionalnu Tema: Kreiranje dvodimenzionalne i trodimenzionalne urbane forme od istih delova. Stanje u oblasti: Problemi: Obzirom da se koriste isti delovi, problem se javlja u tome da se stvori... Pročitaj više →
Modelovanje i tehnike izvođenja makete grada

Modelovanje i tehnike izvođenja makete grada

Oblast:  Metode modelovanja i njena primena u praksi Predmet: Istraživanje načina prikupljanja podataka, njihova primena na model ispitivanje mogućnosti izrade maketa grada Stanje u oblasti:  3D štampanje ima transformativan efekat u načinu na koji istražujemo našu maštu u pogledu arhitektonskih dizajna. Činjenica da... Pročitaj više →
Organski paneli

Organski paneli

Oblast: Modelovanje i fabrikacija organskih formi Predmet: Optimizacija oblika panela Tema: Modelovanje organskih panela kao zidne obloge i njihova fabrikacija Stanje u oblasti: Upotreba različitih materijala, metoda modelovanja i fabrikacije. Upotreba betona, kalupa i tkanine - https://wewanttolearn.wordpress.com/category/resources/inspiration/fabrication-inspiration/page/5/ - https://www.matsys.design/p_wall-2013 Varijacije finalnog produkta - https://vimeo.com/31568515... Pročitaj više →
Primena L sistema u arhitekturi

Primena L sistema u arhitekturi

OBLAST: Parametarsko projektovanje TEMA: Primena L sistema u arhitekturi PREDMET:  Modelovanje nadstrešnice pomoću Grashoppera STANJE U OBLASTI:  Iako veoma brz, ekonomičan i veoma estetski prilagodljiv kako inspiraciju vuče iz odnosa u prirodi; ovaj način projektovanja još uvek nema široku primenu. Predviđa se da... Pročitaj više →

DRUŠTVENA IGRA / BOARD GAME – MODELOVANJE

Oblast: BOARD GAME - MODELOVANJE Tema: Modelovanje elemenata društevne igre - 3ds max VS Sketchup - objekti Stanje u oblasti: https://www.firstinarchitecture.co.uk/how-to-create-a-site-model-in-sketchup/ Plug in za Sketchup daje mogucnost importovanja google maps modela koji su jednostavni i pogodni za brzo modelovanje urbanog okruzenja, medjutim... Pročitaj više →
Istraživanje načina parametarskog modelovanja nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje – FAZA I

Istraživanje načina parametarskog modelovanja nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje –…

OBLAST: Modelovanje nameštaja, parametarsko modelovanje TEMA: Parametarsko modelovanje nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje PREDMET: Modelovanje parametarskog nameštaja u Grasshopper-u izvor: https://www.designcoding.net/parametric-table-exercise/   STANJE U OBLASTI: Postoji opšte interesovanje za parametarske modele u BIM okruženju. Na forumima se često sreću zahtevi za promenom... Pročitaj više →

Performativni dizajn objekata

OBLAST: Performativni dizajn objekta TEMA: Performativni dizajn fasade u odnosu na osunčanost PREDMET: Algoritamsko modelovanje u Grasshopper STANJE U OBLASTI:  Analiza perforiranih fasada i primena na studiju slučaja Tecla 3D printed house PROBLEMI: Negativan uticaj primene otvora na fasadi zbog oblika objekta CILJ: Pronalaženje... Pročitaj više →

Performativni dizajn objekata

OBLAST: Performativni dizajn objekata u odnosu na osunčanost TEMA: Smanjenje osvjetljenosti fasade pomoću perforcaija PREDMET: Algoritamsko modelovanje u Grashoperu STANJE U OBLASTI: Analiza perforiranih fasada i primjena na studiji slučaja Tecla 3D print house PROBLEM:  Negativan uticaj ubacivanja otvora na fasadu... Pročitaj više →
Parametarsko modelovanja nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje; FAZA I

Parametarsko modelovanja nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje; FAZA I

OBLAST: Modelovanje namještaja TEMA: Istraživanje načina parametrijskog  modelovanja nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje Predmet: Modelovanje parametrijskog namještaja u Revit-u   izvor: https://youtu.be/QunwyWN145E STANJE U OBLASTI: Postoji opšte interesovanje za parametarske modele u BIM okruženju. Na forumima se često sreću zahtjevi za promjenom veličine... Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava