Ispitivanje će se vršiti uz pomoć dve metode: Ispitivanje u software-u (V-ray i 3Ds max) Ispitivanje u okvirima realnosti pomoću LED svetala Ispitavanje u V-ray-u I) Ispitivanje promene boje na predmetima osnovnih boja (crvena, zelena i plava,) pod...
Pročitaj više →
Treća faza projekta odnosi se pravljenje delova slagalice. Na Hilbertovu krivu koja je napravljen, primenjen je offset sa obe strane kako bi se dobila debljina samog dela slagalice. Taj veliki deo se može podeliti na više manjih i dobiti delovi...
Pročitaj više →
Nakon modelovanja pojedinacnih vaza, do kraja zadatka ostalo je resiti dizajn vazi tako da se one nakon nizanja jedna na drugu daju utisak da je u pitanju jedna vaza Na levom primeru iako bi dizajn vaza interesantnije izgledao pojedinacno, zajedno sa...
Pročitaj više →
Tokom rada smo zakljucili da se cela procedura moze automatizovati, napraviti kod koji pravi celu fasadu u zavisnosti od zadatih parametara, nedostatak je sto kod nije usavrsen do kraja, cilj istrazivanja je ispunjen gde smo uspeli da napravimo fasadu koja...
Pročitaj više →
Samu ideju za ovaj projekat pokusala sam da pronadjem na internetu posmatrajuci svetsko trziste. Htela sam da vidim sta je trenutno aktuelno i koji novi projekti su izlozeni za javnost. Kroz proucavanje za oko mi je zapao pantent firme Rhode....
Pročitaj više →
-menjanje na osnovu parametara - fasada ima dosta varijacija koje su modularne i mogu da se menjaju na osnovu sirine, duzine biljke, kolicine otvora(procentualna popunjenost), mogu da se naprave izmene i na osnovu "seeda" -diskusija o rezultatima - -da li...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja, fotografisana je flašica ispred bele pozadine, na dnevnom osvetljenju sa sledećim podešavanjima kamere: NIKON D3100, 1/60 f4, exp mode, ISO 800, focal lenght 55mm, lens 55-200mm/ 4-5.6. Ista podešavanja kamere su uvedena u program 3Ds Max....
Pročitaj više →
Druga faza istrazivanja je usmerena na dobijanje slobodnostojeće forme paviljona i potpuno parametarsko modelovanje geodezijskih krivih. Metode modelovanja: 1. Rhino - crtanje oblika paviljona u osnovi, određivanje otvora i oslonaca 2. Grasshopper - generisanje 3D modela uz pomoć Kangaroo2 plug-ina...
Pročitaj više →
Model napravljen u rhino+grasshopper jasno pokazuje da je uz pomoć oštrog i upravnog osvetljenja moguće dobiti željenu sliku. Fabrikacija ovakvog modela moguća je SLS metodom kao što su to već radili Drzach i Suchi. Mana ove metode je visoka cena...
Pročitaj više →
Istraživanje polaznog šablona Formiranje modela koristeći 2d auxetic šablon u grasshopper-u Formiranje modela auxetic rešetke Metod rada: Rhino + Grasshopper 1. Istraživanje polazog šablona Istraživanje je usmereno na rotirajuće kvadratne strukture, koje predstavljaju dobar izbor za polazni šablon zbog svoje sposobnosti da efikasno apsorbuju...
Pročitaj više →
Početak modelovanja sveće rotiranjem, skaliranjem i dupliciranjem elipse po vertikalnoj osi. Elipse se spajaju pomoću alatke populate geometry u Grasshopper-u. Ovom metodom dobijamo sveću interesantne geometrije sa reljefom. Tutorijal koji je poslužio kao inspiracija: 2020-29 LTH Tutorials: Simple Organic Shortest-Walk Patterns...
Pročitaj više →
U ovoj fazi sam modelovao kenotaf u 3ds maxu i napravio vizual sa kamerom koja slika 360 stepeni. Vizual sa pogledom od 360 stepeni sam prebacio na telefon i ubacio ga u VR headset i pomocu aplikacije, vr player,...
Pročitaj više →
Ispitivanje započinjemo tako što ćemo prvo simulirati prostiranje zvuka u praznoj prostoriji dimenzija 5x10 m, visine 3m. Uz pomoć Grasshopper-a i plugin-a Pachyderm acoustics, prvo treba da postavimo zvučne izvore i da stvorimo simulaciju zvukova u prostoriji, a u idealnom slučaju...
Pročitaj više →
U drugoj fazi projekta oprobana su 2 principa modelovanja nosača nadstrešnice, jedan koji se grana dvodimenzionalno i drugi trodimenzionalno. Oba su rađena u Grasshopperu, jedan pomoću Shortest walk plugina, drugi pomoću Rabbit plugina. 1. Dvodimenzionalno projektovanje nosača Formiranjem plane-a na...
Pročitaj više →
Testiran je postupak modelovanja samonosive strukture koja se sastoji iz kombinacije elemenata opterećenih samo na pritisak i uzdignutih prstenova opterećenih na zatezanje. Pri izvođenju ovakve strukture, presecanjem zateznih traka, gubi se ravnoteža i struktura se ruši. Testiranje forme: Postupak: Najpre...
Pročitaj više →
Renderi rađeni u 3ds max-u i Coroni, cilj je doći do sličnih rezultata za kraći period rada. Glavna informacija za AI rendere je linijski crtež iz SketchUp-a uz tekstualna objašnjenja. Renderi rađeni u Fabrie AI: https://www.fabrie.com/ Renderi rađeni...
Pročitaj više →
-Pristup - Odabrala sam da se bavim dizajnom panela hidroponske fasade. Tokom istraživanja tražen je idealan oblik koji bi mogao biti uzet za modul. Prvi izbor je bio Voronoi ćelija, međutim taj oblik se pokazao komplikovan za izradu. Takođe,...
Pročitaj više →
U ovoj fazi sam prvo pretpostavila jedan izvor svetlosti, koji bi bacao senku cilindrične geometrije, gde bi slika koja se dobije bila formirana od osvetljenog dela gde se senka završava i od drugog dela koji je pod senkom, i tako...
Pročitaj više →
U drugoj fazi sam postupkom fotogrametrije pokušala da dobijem 3d model. Fotografije modela sam uvezla u aplikaciju Polycam. Dobijeni rezultat nije najbolji mogući zbog nedostatka sve neophodne tehničke opreme. U daljoj fazi sledi modelovanje u jednom od programa i pokušaj...
Pročitaj više →
Dalje istraživanje se odnosi na modelovanje u 3d softverima: Rhino 7: Izcrtavanje dizajna i projektovanje zajedno sa mrežom kvadrata na tijelo korisnika. Potrebno bi bilo redukovati odlik na ravne kvardrate ili trouglove, zatim iste razviti i dati im trecu...
Pročitaj više →
STRING ART PRIPREMA: modelovanje modela.... pomoću tri različita poprečna preseka smo dobili odredjeni model pravljenje poprečnih preseka.. izdvojili smko karakteristične poprečne presek, koje će formirati odredjeni oblik. generator... generišmo linije koje ce interpretirati odredjeni oblik u linijske trake...
Pročitaj više →
* Postavlja se pitanje: " U zavisnosti od primenjenog zgloba i kombinacija zglobova koliko postoji mogućih varijacija dazajna stolice? " -Finalni dizajn stolice na osnovu kog će se izvršiti fabrikacija zavisi od izgleda zgloba i konačnog rešenja fabrikacije istog. ...
Pročitaj više →
1. korak: Proces sam započela analizom kojom sam istražila način na koji se drži mobilni telefon u ruci korisnika, koje površine telefona su najviše zahvaćene prilikom držanja i korišćenja i tako došla do rezultata koji su mi pokazali koja su...
Pročitaj više →
-elementi prakticne primene neke metode - slika quadrilateralne tesselacije -pristup - tokom istrazivanja smo trazili idealan oblik koji bi mogli da uzmemo za modul, trebao nam je oblik koji bi mogao da se stavi na ravnu ili krivu fasadu, prvi izbor...
Pročitaj više →
1. Uvod U drugoj fazi istraživanja, fokus je bio na postavljanju osnovne geometrije i kreiranju bistable auxetic šablona koristeći Grasshopper, dodatak za Rhinoceros 3D. Cilj je bio da se dobije osnovni šablon (onaj koji ostaje ravan nakon širenja), kao i...
Pročitaj više →
Daljim istraživanjem analizirala sam osunčanost objekta tokom sva četiri godišnja doba, za vreme prolećne i jesenje ravnodnevnice, letnje dugodnevnice i zimske kratkodnevnice u 12h. Ugao zraka za geografski položaj Novog Sada izgleda ovako: Proleće i jesen- upadni ugao približno 45° Leto- upadni...
Pročitaj više →
Modelovanje čvrste rasklopljive strukture kućice za psa korišćenjem programa Rhino 7. Potraga za što boljim rešenjem za profitabilniji i lakši proces fabrikacije.Analiza daljih zahteva korisnika i mogućih rešenja strukture. ...
Pročitaj više →
Proces modelovanja maske za telefon sa elementom za dodatne stvari na povrsini izucavala sam na sledeci nacin. Potrebno je bilo da se kreira povrsina odredjenog zakrivljnog oblika i debljine. Gledala sam razlicite maske za telefone i njihove dimenzije koje sam...
Pročitaj više →
Na pocetku istrazivanja sam se bavila modelovanjem obicne šolje. Zatim sam počela modelovanje šolje u obliku Groot-a. Prvo sam ubacila sliku u 3ds Max-u na osnovu koje sam je modelovala. Zatim sam linijski isrtala samo jednu polovinu njegovog lica i na osnovu...
Pročitaj više →
Pristup rješavanju problema: Kada odaberemo portret poznate ličnosti, treba da postavimo optimalan broj tačaka koje će se povezivati u strune. Koncept programa funkcioniše na način da treba da odaberemo koliki će biti broj tamnijih tačaka, odnosno njihovo rastojanje, i to...
Pročitaj više →
Druga faza projekta odnosila se na izbor paterna koji će nam poslužiti prilikom izrade probnog uzorka auxetic navlake i njegovog formiranja i pripreme za lasersko sečenje u Grasshopper i Rhino programu. Prvenstveno smo izabrali komponentu pod nazivom ,,TriGrid''- koji se sastoji...
Pročitaj više →
Proces modelovanja držača za vinske flaše- Faza 2 Kriterijumi koje novonastali držač u odnosu na postojeće interpretacije treba da zadovolji su: Estetski zadovoljiti zahteve kupaca Pomoću manje materijala multipliciranjem elemenata dobiti držač koji može da drži 5-8 flaša Pristupačnija cena...
Pročitaj više →
Pomoću programa Grasshopper modeluje se fiksni brisolej sa kružnim rotirajućim otvorima, čiji se radijusi menjaju prema zadatim points attractors-ima. Moguće se korigovanje najmanjeg, najvećeg prečnika i ugla rotacije otvora na fasadnom brisoleju. https://www.pinterest.com/pin/129337820541462197/
Pročitaj više →
Metod rada AutoCad i 3ds max U drugom delu razradjivala sam modelovanje vaza i kako se one nizu jedna na drugu Problem ostaje jos resiti dizajn tako da se sve vaze uklapaju kada se stave jedna na drugu Prvi pristup...
Pročitaj više →
Oblast: Vizualizacija Tema i predmet: Ispitivanje opažanja boje predmeta pod različitim izvorima svetlosti. Stanje u oblasti: Inspiracija: James Turrell - Skyspace Problem: Opažanje boje je subjektivno. Boja predmeta zavisi od svetlosnog izvora pod kojim se posmatra. Ukoliko posmatramo zelenu jabuku u...
Pročitaj više →
Postoje dva pristupa rešavanja problema: 1 ređanje cirkona po konturi slova kriterijumi - cirkoni treba da prate liniju slova, cirkoni treba da se redjaju jedan do drugog sa što manje praznina, zabranjeno preklapanje cirkona problem - oblik cirkona, usvojen oblik...
Pročitaj više →
Parametarsko modelovanje fotografije u Grasshopper-u pomoću Voronoi oblika. Na osnovu boja na fotografiji formirani su oblici, na svijetlim dijelovima fotografije oblici su veće površine, dok su na tamnim dijelovima oblici manje površine.
Pročitaj više →
Metod rada: Rhino + Grasshopper U drugom delu izdvojili smo četiri glavna pitanja koja se javljaju: 1. Kako formirati smislenu strukturu 2. Kako i da li je moguće uklopiti anamorfnu reč u istu, korišćenjem isključivo boje 3. Koja reč je u...
Pročitaj više →
Početak procesa podrazumeva izradu koda koji od izabrane slike izvlači konturu. Potom se uz pomoć tačkastog osvetljenja dobija presek geometrije projektovane na više ravni iz kojih se dobija senka. Zatim delimo dobijenu geometriju na više manjih delova koji se skladno rasporede...
Pročitaj više →
U drugoj fazi smo istraživali menjanje veličine otvora na fasadi u zavisnosti od rasporeda drveća. Za modelovanje je korišćen Rhino/Grasshopper. Metod: Modelovali smo 4 fasade sa heksagonalnim otvorima: Potom je modelovan luk koji predstavlja pružanje sunčevih zraka: U zavisnosti...
Pročitaj više →
Za modelovanje je koriscen Rhino/Grasshopper. Za pocetak sam nacrtala pravougaonik odgovarajucih dimenzija. Nakon toga na njemu je odradjen grid i upotreba trougaonih panela iz LunchBoxa kako bi se dobili okviri. Potom je postavljen Point oko kog su random ukidani/otvarani trougaoni paneli....
Pročitaj više →
Ispitivanje ponašanja materijala kroz različite šablone zasecanja (wood folding) Uzorci pločice dimenzija 19x19cm (lepenke 2mm i medijapan 2,5mm) se zasecaju po istom šablonu i uporedno analiziraju. Glavni kriterijumi po kojima se ocenjuje kvalitet datog materijala : fleksibilnos materijala lakoća obrade...
Pročitaj više →
Na osnovu istraživanja detaljnosti i strukture postojećih lampi, zaključujemo da je potreban velik nivo detaljnosti, na milimetarskom nivou, samo na delovima gde želimo predstaviti urušavanje zida, dok ostali elementi mogu biti jednostavniji. Takođe od ključne je važnosti dobro izabrati segment...
Pročitaj više →
Polazna tačka za rad jeste odabir određenog grada i fotografija njegovih najznačajnijih znamenitosti. Neophodno je odabrati fotografije (sa jačim kontrastom) kako bi se preko online sajtova fotografija prebacila iz .JPG formata u .SVG, i samim tim pripremila za obradu u...
Pročitaj više →
Kreirana je putanja sunca na osnovu geografskih podataka lokacije. Vremenski period koji ulazi u analizu je od 9h do 18h. Geometrija je klasifikovana na onu koja baca sijenku i onu koja je u sijenci. Na osnovu toga dobijen je prikaz...
Pročitaj više →
Urađena je analiza određenih vrsta spojeva, pomoću kojih je napravljen sto od 3 vrsta spojeva. Sve spojeve je moguće podeleliti po horizontali na 3 dela što olakšava kasniju fabrikaciju. Sama analiza je rađena u Sketchup-u sobzirom na jednostavnost geometrije u "japanese joinery"-u...
Pročitaj više →
Druga faza rada na projektu odnosila se na modelovanje same Hilbertove krive i pokušaja da se uspostavi logika samog multipliciranja iste. Krenulo se od toga da se napravi jedan deo od 3 ivice koji će se skalirati i rotirati, kao...
Pročitaj više →
Faza 1 Faza 2 Faza 3 Modelovanje je vršeno u 3Ds Max-u po sledećim principima: Postavljene su slike bočnih izgleda predmeta modelovanja, zatim se u sredini formira box približnih dimenzija u...
Pročitaj više →
Analiza Arcane serije i primena stečenih informacija na primeru kocke - arhitektonskih stilova njenih gradova, korišćenih paleta boja, tekstura, senki i svetla kao i isprobavanje toga na primeru kocke na osnovu youtube tutoriala Prvo sam analizirala gradove Arcane serije kako bih tačno...
Pročitaj više →
FAZA 2 Modelovanje mozaičnih formi korišćenjem Grasshopper-a i potraga za smislenim idejnim rešenjem. Kreirana je površ kojoj je dodeljena debiljina i kodom smo zadali određeni broj linija koji je ću površ podeliti na manje delove. Zatim zadali smo da se...
Pročitaj više →
Početak procesa podrazumeva izradu panela, koji će činiti jedan šablon sastavljen iz 4 takva dela, pod izabranim uglom. Počevši od dve tačke, jedna je teme pravougaonika, a druga polovina duže stranice, formiramo ivicu panela koju nakon toga kopiramo i rotiramo pod odredjenim...
Pročitaj više →
Kako bismo stvorili iluziju trodimenzionalnog prostora iz 2D slike na što jednostavniji način, prvo je izdvojena jednostavna slika kao primer metode rada. Fotografija je podeljena na segmente u zavisnosti od pravca prostiranja ravni. Pozadina i podloga su takođe izdvojene. Prvobitna...
Pročitaj više →
Metoda rada: Isprobani su algoritmi u Grashopperu : "Game of life" , cellular automata i agregatnih sistema za generisanje fraktala. Narednog puta treba pronaci nacin uskladjivanja ova 3 metoda zbog efikasnosti i dobijanja optimalnog rezultata.
Pročitaj više →
OBLAST: Modelovanje i fabrikacija PREDMET: Zakrivljene povši koje se mogu dobiti od ravnih površi primenom različitih tehnika tokom fabrikacije. TEMA: Modelovanje i zabrikacija zakrivljenih povši koje se mogu dobiti od ravnih površi primenom različitih tehnika STANJE U OBLASTI: Zbog jednostavnije...
Pročitaj više →
TEMA: Generisanje dvostruko zakrivljenog paviljona izvedenog od geodetskih krivih upotrebom parametarskog modelovanja STANJE U OBLASTI: 1. Zlote Tarasy - John Heard, Poland, Warshaw 2. The Bamboo Dome of the G20 Bali Summit - BIROE, Kecamatan Kuta Selatan, Indonesia CILJ: Racionalno...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje i vizualizacija kenotafa za Isaka Njutna. Tema: Njutnov kenotaf je struktura koja na svojoj sferi ima male supljine, kroz koju bi prolazila svetlost tokom dana i u unutrasnjosti objekta bi davala iluziju svemira, dok bi tokom noci, u unutrasnjosti same...
Pročitaj više →
OBLAST: Akustika u enterijeru - ispitivanje prostiranja zvuka u prostoru i primena akustičnih panela za smanjenje reverberacije STANJE U OBLASTI: Akustični paneli na zidovima i plafonu u raznim prostorima su sve moderniji i zastupljeniji u savremenim rešenjima enterijera. Akustika prostorije predstavlja...
Pročitaj više →
Anamorfoza je prilagođena projekcija ili perspektiva crteža, slike, skulpture, ili bilo koje druge izvođačko prezentacione, likovno umetničke tehnike koja zahteva od gledaoca da koristi posebne uređaje ili zauzme određenu tačku u prostoru kako bi mogao da sagleda ili doživi predstavljeni...
Pročitaj više →
Oblast: Samonosive strukture Tema: Modelovanje samonosive zakrivljene strukture Stanje u oblasti: Bricktopia- Map13, Barcelona 2013. FaBRICKate- ADAPt Architects, Isfahan 2016. Armadillo Vault- ETH Zurich’s Block Research Group, Venice Architecture Biennale 2016. Funicular Funnel Shells - Rippmann Matthias and Block Philippe, 2013. Problem: Pronalaženje forme tako da...
Pročitaj više →
Oblast: modelovanje Predmet: jednodelna rasklopljiva struktura Tema: primena origami paterna na drvene rasklopljive forme u cilju efikasnijeg prenosa Stanje u oblasti: Primena origamija na krutim materijalima se bazira na korišćenju odredjenih paterna i povezivanju panela razlicitim spojnicama. Najčešće su strukture...
Pročitaj više →
Oblast: Vizuelizacija Tema: Upoređivanje rendera iz Corone i rendera koje je generisala veštačka inteligencija. Predmet: Renderi Stanje u oblasti Ova oblast je u velikoj meri dostupna svima, u poslednje vreme je otpočela ekspanzija korišćenja veštačke inteligencije. Samim tim je potencijalo...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje i vizualizacija fasade Tema i predmet istraživanja: Projektovanje senke parametarske geometrije na fasadu pomocu jednog ili više izvora svetlosti. Stanje u oblasti: U oblasti postoje statični 3D bilbordi koji koriste materijale kao što su plastika, metal, drvo... kako...
Pročitaj više →
OBLAST: Modelovanje i fabrikacija PREDMET I TEMA: Primena "japanese joinery"-a u izradi modela na brži "evropski" način, koji odlikuje brža gradnja, ali gde nema koncepta uklapanja kao u Japanu. STANJE U OBLASTI: Ova oblast je dugo vremena bila tajna koju su...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Auxetic materijali su poznati po svojim karakterističnim mehaničkim performansama, nudeći fleksibilnost i adaptibilnost forme na različitim površinama, bilo zakrivljenih ili planarnih. Tema: modelovanje navlake od auxetic materijala za torbe i/ ili rančeve. Stanje u oblasti: Pronađen je jedan...
Pročitaj više →
TEMA: Ispitivanje osunčanosti izgrađenog dela Novog Sada na lokaciji Sajmište, ugao Rumenačke i Bulevara Kralja Petra. Analiza projektovanog IQ centra i uočavanje skoro potpunog zaklanjanja svetlosti objektu iza. PROBLEM: Zgrada na parceli iza IQ Centra u Novom Sadu ne dobija sunčevu svetlost...
Pročitaj više →
OBLAST- Arhitektonska vizualizacija i fotografija TEMA- Poklapanje parametara stvarne i virtuelne kamere PREDMET- Upoređivanje fotorealnog rendera i fotografije makete STANJE U OBLASTI- Mater rad, Miroslava Milutinović, UPOREDNA ANALIZA PARAMETARA VEŠTAČKOG SVETLA I KAMERE NA FOTOGRAFIJI I RENDERU ENTERIJERA, FTN, Novi Sad, 2019....
Pročitaj više →
Stress release predmeti su dizajnirani da pomognu ljudima u smanjenju stresa i anksioznosti. Ovi predmeti se često koriste za fizičku manipulaciju, kao što su gnječenje, stiskanje ili savijanje, kako bi pružili osećaj olakšanja. Neki od primera su antistres loptice, fidget...
Pročitaj više →
Pretraživajući različite izvore zaključuje se da je oblast bogata sličnim primjerima - ali je ograničen odabir mogućih varijacija. Odnos cijene i kvaliteta, kao i dužina trajanja izrade/dostave takođe mogu da predstavljaju problem. Cilj rada je ispitati da li je moguće...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - String art- vrsta umjetnosti gdje se povezuju niti koje su nanizane između određenih tačaka sa ciljem stvaranja konkretnog reprezentativnog dizajna, u ovom slučaju portreta. Problem - u praksi se koristi veliki broj eksera, i samim tim se...
Pročitaj više →
Ovo istraživanje bavi se modelovanjem integrisanih zidnih lampi inspirisanih srpskom sakralnom arhitekturom, sa fokusom na modelovanju urušenih zidova u 3ds Max-u. Glavni cilj je utvrđivanje najefikasnijeg i najkvalitetnijeg načina modelovanja urušenih zidova, odranjanja kamena, uz pomoć softvera 3DsMax, tako da...
Pročitaj više →
Predmet: Auxetic materijali Tema: Bistabilni heksagonalni auxetic šablon i njegova 3D transformacija Šta su auxetic materijali? Auxetic materijali su specijalni tip materijala koji, za razliku od većine konvencionalnih materijala, povećavaju svoju poprečnu dimenziju kada se rastegnu i smanjuju je kada...
Pročitaj više →
Yeezy FOAM running Svedoci smo primene futurističkog dizajna kako u arhitekturi tako i u modnoj industriji. Primena ovakvog stila odeće i obuće danas je vrlo česta pojava i teži se nekakvom nesvakidašnjem i do sada nevidjenim dizajnom i oblicima. Primena...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje i fabrikacija Tema: Modelovanje slagalice Predmet: Fractal Puzzles na osnovu Hilbertove krive Stanje u oblasti: Postoje različite vrste krivih koje mogu da se generišu u slagalicu i da njihova putanja bude vodilja za delove slagalice Problem: Pronaći patern...
Pročitaj više →
Oblast: vizualizacija i modelovanje Predmet: 3D scena Tema: kreiranje jednostavne 3D scene korišćenjem 2D slike Stanje u oblasti: za sličan ishod obično se koriste displacement mape kako bi se stvorila iluzija dubine prostora Problem: korišćenjem displacement mape scena ne izgleda dovoljno trodimenzionalno,...
Pročitaj više →
OBLAST: Vizualizacija TEMA: Reprodukcija predmeta/zgrade/osobe iz stvarnog života u stilu serije Arcane. STANJE U OBLASTI: Ne postoji mnogo produkata uradjenih iz ove konkretne oblasti prenošenja stila serije Arcane na stvarnu arhitekturu i ljude. PROBLEM: Nedostatak jasnih smernica za uspešno prenošenje stila serije...
Pročitaj više →
OBLAST: Modelovanje i fabrikacija PREDMET: Drvena stolica TEMA: Primena japanese wood joinery u cilju poboljšanja modela klasično izradjene stolice. STANJE U OBLASTI: Oblast je dobro istražena i proučena. Ovu oblast odlikuje: 1) laka reciklaža zbog nedostatka lepka, 2) estetska vrednost zbog...
Pročitaj više →
STRING ART--- MODELOVANJE I GEMOTERIJA Oblast string arta je poslednjih godina uzela maha, do sada se uglavnom primenjivala u 2D-u. 3D string art je manje istražen, pokušaćemo da oblikujemo geomterijska tela u prostoru. Kombinacija razlicitih metoda vezivanja i spajanje niti...
Pročitaj više →
Faza 1 – Modelovanje hidroponske fasade primenom teselacije Oblast - modelovanje i fabrikacija Predmet – fasada Tema - modelovanje hidroponske fasade primenom tesalacije Hidroponska fasada je poseban način gajenja biljaka na vertikalnim ili horizontalnim površinama. Umesto zemljišta, biljke se ovde...
Pročitaj više →
U oblasti koja obuhvata štampanje 3d objekata mogu se izraditi najrazličitiji oblici koji poseduju mnoge osobine kao što je npr. bacanje određenih senki pri interakciji sa osvetljenjem postavljenim pod odgovarajućim uglovima. Ovako dobijene slike su zapravo skrivene u nekom predmetu...
Pročitaj više →
Opis: Istraživanje obuhvata analizu osunčanosti projekta za naselje na prostoru radne zone u Novom Sadu. Nakon sprovedene analize za postojeće rješenje naselja, potrebno je uraditi analizu sa novim objektima - kulama koje su više spratnosti od postojećih zgrada. Cilj projekta...
Pročitaj više →
Oblast: modelovanje nameštaja Predmet: dizajn kreveta za psa Tema: projektovanje, modelovanje i fabrikacija nameštaja za kućne ljubimce Stanje u oblasti: velik broj različitih modela nameštaja za ljubimce - primeri ispunjavaju neke od zahteva budućeg korisnika Problemi: još uvek ne postoji...
Pročitaj više →
U brzom vremenu u kojem zivimo tehnologija i nova otkrica se svakodnevno menjaju i izucavaju. Kako najlakse i najprakticnije da u bilo koje doba dana kod sebe imamo sve neophodne predmete za rad? To je pitanje koje cu kroz...
Pročitaj više →
Oblast - modelovanje rasklopivih i pojedinacno upotrebljivih vaza. Tema - Izmodelovati 4 vaze koje nadovezivanjem jedna na drugu formiraju jednu visoku. slozenu vazu Predmet - vaza za cvece razlicitih visina velicina i oblika. Stanje u oblasti - istrazivanjem modularnih saksija...
Pročitaj više →
OBLAST modelovanje nakita generativnim dizajnom TEMA modelovanje nakita PREDMET modelovanje nakita primenom prigrama STANJE U OBLASTI istraživanjem tržišta oučava se da ovaj način proizvodnje nakita nije razradjen u dovoljnoj meri, glavi razlog je neiformisanost PROPLEM pojavljivanje prostora izmedju cirkona i...
Pročitaj više →
OBLAST- Modelovanje i izrada predmeta TEMA- Modelovanje predmeta za drzanje vina PREDMET- Drzac za vinske flase STANJE U OBLASTI- https://www.pinterest.com/pin/897905244445449696/ https://www.liquor.com/best-wine-racks-5078752 https://www.kartent.com/en/wine-rack.html PROBLEM- Da li je moguće izraditi predmet za držanje vina koji je jeftiniji od tržišne cene pomoću materijala...
Pročitaj više →
OBLAST - modelovanje animiranog lika TEMA - modelovanje Marvelovog animiranog lika Groot-a u 3ds Max-u PREDMET - modelovanje šolje Groot-a STANJE U OBLASTI - u odabranoj oblasti postoji veliki broj dizajniranih struktura sa likom Groot-a kao što su šolje, vaze,...
Pročitaj više →
. . Oblast: Modelovanje i fabrikacija Tema: Modelovanje i printanje ergonomskog i estetski privlačnog korseta Predmet: Modelovanje i printanje ergonomskog i estetski privlačnog korseta prema mjerama i senzibilitetima korisnika Stanje u oblasti: Oblast je bogata sličnim primjerima koji u rijetkim slučajevima zadovoljavaju estetske standarde...
Pročitaj više →
Oblast: modelovanje https://www.archdaily.com/543440/formstelle-format-elf-architekten/540df4d3c07a808f0a000100-formstelle-format-elf-architekten-image Tema: modelovanje parametarskih otvora na fasadi pomoću grasshoppera Problem: raspored otvora tako da enterijer bude adekvatno osvetljen Cilj: pronalaženje odgovarajuće metode modelovanja parametarskih otvora, ispunjavajući određene kriterijujme Kriterijumi: pravilan raspored otvora u odnosu na potrebu osvetljenosti određenih prostorija, ritam, funkcionalnost Primenjeni...
Pročitaj više →
OBLAST: modelovanje i fabrikacija TEMA: modelovanje kalupa za izlivanje sveća PREDMET: Materijali i nacin fabrikacije koji se koriste prilikom izrade kalupa STANJE U OBLASTI: https://www.boredpanda.com/we-diyed-unique-candle-moulds-using-3d-technology-and-went-on-a-candle-exploration-of-algorithmic-and-organic-forms/ PROBLEM: -uklanjanje kalupa posle sušenja sveće -kalup se često može upotrebiti samo jednom CILJ: izrada sveća...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje Predmet: Upoređivanje rezultata modela dobijenog ručnim modelovanjem u odnosu na 3D model dobijen generisanjem niza fotografija Stanje u oblasti: Razvoj tehnologije i softvera omogućava sve bolje i efikasnije kreiranje 3d modela putem fotogrametrije. Najveća prednost dobijanja 3d modela...
Pročitaj više →
Oblast: Biomimetička arhitektura i modelovanje. Tema: Modelovanje nadstrešnice. Predmet: Imitacija rasta drveta u vidu nadstrešnice pomoću L sistema, što projektovanje nosača nadstrešnice čini trodimenzionalnim ili pomoću spajanja tačaka najkraćeg rastojanja, što projektovanje nosača čini dvodimenzionalnom. Stanje u oblasti: Postoje razni prototipi na...
Pročitaj više →
Oblast: Anamorfno osvetljenje Tema: Kreiranje slike od senke Predmet: Primena predmeta za stvaranje senke Stanje u oblasti: Anamorfno osvetljenje je relativno popularno kao sredstvo reklame jer privlači pažnju prolaznika. https://www.bbc.co.uk/programmes/p07zr254 Problem: Problem nastaje kada treba rasporediti predmete tako da bi...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje Tema: Prilagodjavanje svetlosti u enterijeru pomocu panela na fasadi Predmet: Primena fasadnih panela koji se otvaraju kako bi se prilagodila svetlost u enterijeru Stanje u oblasti: Problemi: Nacin otvaranja panela, spajanje panela Cilj: Postizanje odgovarajuceg nivoa svetlosti u...
Pročitaj više →
[caption id="attachment_19337" align="alignnone" width="244"] https://in.pinterest.com/pin/873768765175760985/[/caption] OBLAST: Modelovanje TEMA: Modelovanje ergonomski adekvatnije i adaptabilnije maske za telefon zbog lakšeg držanja i nošenja PREDMET ISTRAŽIVANJA: Cilj ovog istraživanja jeste izmodelovati ergonomski adekvatnu masku za telefon, koja bi omogućila udobnije i lakše...
Pročitaj više →
izvor: Etsy.com OBLAST: Modelovanje mozaičnih formi PREDMET: Drvene zidne dekoracije TEMA: Modelovanje pomoću poznatih programa STANJE U OBLASTI: Varijacija i estetika PROBLEM: Smisleni raspored drvenih pločica u kombinaciji sa varijacijom CILJ: Pronaći idealan odnos kvaliteta i vremena utrošenog na dizajn KRITERIJUM:...
Pročitaj više →
Oblast: Primena novih načina modelovanja u izradi sportske opreme u cilju boljih performansi. Predmet: Izrada košarkaške lopte pomoću 3D štampe i rešetkastih panela. Tema: Smanjena količina potrebnog materijala u odnosu na tradicionalni način izrade, manja težina i bolja aerodinamika. Stanje u...
Pročitaj više →
Oblast: generisanje, modelovanje Tema: Upotreba celularnih i agregatnih sistema za generisanje geometrije, 3d Game of Life Problem: Ispitivanje mogucnosti i kvaliteta primene fraktala, CA i agregatnih sistema kao metodu generickog kreiranja prostora i dizajna u arhitekturi. Cilj: Generisanje i modelovanjke putem...
Pročitaj više →
Tema: Optimizacija ergonomije naušnica kroz primenu parametarskog modelovanja. Predmet: Geometrija i vizualizacija u arhitekturi, integrisana u elementu nakita (naušnice) Stanje u oblasti: Nedovoljna fokusiranost na ergonomiju naušnica u dizajnu nakita, kao i nedostatak istraživanja primene parametarskog modelovanja u arhitektonskom kontekstu. Problem:...
Pročitaj više →
-oblast - modelovanje i optimizacija -predmet - fasada -tema - modelovanje hidroponicke fasade teselacijom -par primera iz oblasti - na ovu temu ima jako malo primera ali jedan od njih je "hydroskin facade" (https://hickokcole.com/whats-next/research/hydroskin/) -problemi koji postoje - neadekvatno slivanje...
Pročitaj više →
Poslednja faza obuhvata istraživanje načina za modifikovanje modela, dodavanje detalja kao i pripreme za štampu. Nakon što je model podeljen na delove, oni se nalaze na Subtool listi. Izborom subtool-a može se menjati samo izabrani deo, takođe postoji mogućnost menjanja...
Pročitaj više →
Pripremu radim u programu Rhinoceros, metodom izrade postolja za maketu i formiranja solid-a određene debljine na kojima se nalaze segmenti modelovane glave "pobednika" dobijamo zamišljenu strukturu koju možemo sagledati iz jedne tačke. prikaz podele DemoHead skulpture iz programa ZBrush; formiranje...
Pročitaj više →
Modelovanje glave skulpture "Pobednik" započela sam korekcijom postojećeg modela DemoHead. Upotrebom osnovnih alatki i četkica u programu ( ClayBuildup, Move, Smooth...) nisam uspela da dobijem odgovarajuću formu uz dosta pokušaja i utrošenog vremena. Odustala sam od korekcija gotovog modela i...
Pročitaj više →
Rezultati ispitivanja: Kriterijum 1: Efikasnost/utrošeno vreme Vreme početka rada računa se nakon što je preuzet sav potreban materijal sa obilaska terena. Metoda 1 -Izrada 3d modela iz snimka korišćenjem lumalabs.ai: 15 minuta -Renderovanje prikaza: 5 minuta Ukupno: 20 minuta Metoda 2 -Spajanje...
Pročitaj više →
Upoređivanje procesa rada 2 različite metode. METOD 1: Model drona: DJI mini 3 pro Objekat koji je analiziran u prvoj metodi je Crkva Imena Marijinog u Novom Sadu. Snimak je nastao približno oko 8 ujutru 21.7.2023. link video snimka: ...
Pročitaj više →
Definisanjem algoritma modelovanja, koji sadrži parametre koji su promenjivi, moguće je prilagoditi se različitim oblicima fasade. Važno je napomenuti da u zavisnosti od okolnosti i uslova fasade kojoj treba da se prilagodimo, postoje parametri čije menjanje više odgovara konkretnom slučaju. Mogućnosti...
Pročitaj više →
Potrebno je da algoritam modelovanja sadrži parametre koji su promenljivi i prilagodljivi različitim oblicima fasada. Koja god da je dimenzija fasade u pitanju, postupak je isti i moguće je u početnim koracima stvaranja algoritma priilagođavanje zadatoj fasadi. Prvi korak jeste definisanje...
Pročitaj više →
Početna ideja je ostvarna do neke mere, kao što je i pretpostavljeno postoji prevelik broj detalja kojima je teže upravljati. Dobijaju se različite forme u zavisnosti od parametara koji se mogu podešavati kao što su debljina meša, veličina trouglova po...
Pročitaj više →
U nastavku druge faze, pomoću rhino i grasshopera pokušaćemo da na zadatu osnovu uklopimo zadate kocke tako da bude što manje kocaka koje seku granicu zadate osnove samim tim i činimo da ih ima manje za seći. U ovoj drugoj...
Pročitaj više →
Početna ideja je ostvarna do neke mere, kao što je i pretpostavljeno postoji prevelik broj detalja kojima je teže upravljati. Dobijaju se različite forme u zavisnosti od parametara koji se mogu podešavati kao što su debljina meša, veličina trouglova po...
Pročitaj više →
Kao što smo već rekli, sada je na redu da ispitamo mogućnosti za formiranje puzle u proširenom grid-u. Za početak smo na postojeći grid dodali još jedan deo i popunili ga principom kao i do sad, uz korekciju otvora. Pri...
Pročitaj više →
Druga faza rada odnosi se na formiranje strukture u programu Rhino i Grasshopper. U Rhino se iscrtavaju krive koje se u Grasshopperu pretvaraju u solid. Solid se seče sa pravima po horizontalnoj i vertiklanoj strani i stvaraju se površi koje...
Pročitaj više →
Akcenat poslednje faze jeste sama vizuelizacija. Nakon prethodnih metoda koje su korištene kako bi se na najprostriji način oformila ova struktura nastupa faza renderovanja iste kako bi se na što približnijem nivou uklopila u određenu sredinu. ...
Pročitaj više →
Krajnje rešenje se dobija u programu 3Ds Max-u uz pomoc korišćenja ekstenzije pod imenom Contour Generator. Ekstenzija je veoma jednostavna za korišćenje, jedini problem je predstavljalo nalaženje prave verzije. Nakon što alatkom pick odaberemo objekte od kojih se pravi kontura...
Pročitaj više →
Završna faza istraživanja podrazumeva ispitivanje mogućnosti sa algoritmom za modifikovanje početnog oblika paviljona, i dolaženje do novih menjanjem određenih parametara. Postupak modelovanje osnovnog oblika: Ovim postupkom nije moguce fiksirati oba kruga kao oslonce paviljona, jer tretira unutrasnji krug kao otvor, a...
Pročitaj više →
U poslednjoj fazi istraživanja, tražen je način kako (najlakše) postići cilj, tačnije dobiti slagalicu koja će ispuniti zadate kriterijume - da istovremeno bude i dvodimenzionalna i trodimenzionalna, kao i da ima određen stepen kompleksnosti. Od samog početka, što je navedeno...
Pročitaj više →
FINALNA FAZA: Kao krajnje rešenje dobijamo to da smo programu (grasshopperu) zadali da nam od naše površine koju smo izmodelovali napravi tri različita rešenje. Tako što će iseći dobijenu površinu na delove debljine od 1cm, 2cm i 3cm. Nakon toga...
Pročitaj više →
Drugi deo istrazivanja sam zapoceo formiranjem Velikog kruga koji predstavlja obode paviljona i 2 manja kruga koji seku veliki. Njihov presek predstavlja ulaze u paviljon. Najmanji krug predstavlja otvor u krovu paviljona. Zatim sam odredio povrsinu...
Pročitaj više →
Treća faza razrade će obuhvatiti dva procesa i u oba se podrazumeva valorizovanje jednog metoda naspram drugog. Što se druge faze tiče, odnosno faze modelovanja, oba teksturisana oblika alata (cilindar i ploča) su oduzeli jednako pažnje i vremena, tako da na...
Pročitaj više →
Poslednja faza ispitivanja koliko vremena je potrebno da se organski model izmodeluje na već gotovim sajtovima poput “Hero Forge”-a u odnosu na modelovanje u 3Ds Max-u, donela je sledeće zaključke. 1) Za modelovanje animiranog lika sa sajta "Turbosquid" skinut je...
Pročitaj više →
U poslednjoj fazi se bavimo modelovanjem kapsule pomoću softvera Grasshoper, kojim možemo lako praviti izmene na modelu i dolaziti do novih rešenja. Takođe, proveravamo da li je postavljena hipoteza tačna, odnosno da li ova struktura može biti formirana od razvojnih površi. Ukoliko uzmemo...
Pročitaj više →
U poslednjoj fazi istraživanja, namera nam je da pomoću softverskog alata rabbit u kombinaciji sa grasshopperom dobijemo nadstrešnicu koja će zadovoljiti inicijalne kriterijume funkcionalnosti. Na turtle stuba dobjienog u prethodnoj fazi definišemo temena nove površi koju delimo po na jednak...
Pročitaj više →
PRIMENA ZAKLJUČAKA Rezultat koji želimo da dobijemo je slika. S obzirom na to počinjemo definisanjem okvira slike. Definišemo ga tako što zadamo dužinu jedne stranice i uz pomoc odnosa između te i druge stranice dobijamo pravougaonik koji predstavlja buduće granice...
Pročitaj više →
Završna faza istraživanja podrazumeva ispitivanje mogućnosti u softveru za modifikovanje početnog oblika flašice, i dolaženje do novih menjanjem određenih parametara. Postupak modelovanje osnovnog oblika flašice u 3dsMaxu: Skaliranje poligona - menjanje segmenta flašice: Samo pomeranjem segmenata dobija se model...
Pročitaj više →
Završna faza istraživanja podrazumeva ispitivanje mogućnosti u softveru za modifikovanje početnog oblika flašice, dolaženje do novih oblika menjanjem odredjenih parametara. Postupak modelovanja osnovnog oblika flašice u grasshopperu: Menjanjem koordinata na grafiku menja se oblik flašice, dolazi do precizne promene....
Pročitaj više →
U prvoj fazi istraživanja definisali smo da treba da radimo teksturu na cilindru koja bi kao oglagija ostavljala trag u glini i površinski element koji bi utiskivanjem ostavljao kao pečat isti trag kako bismo uporedili njihovu efikasnost na tri nivoa: 1....
Pročitaj više →
Završna faza istraživanja podrazumeva formiranje narukvice novim dizajnom i upotrebom organskih linija. Koristi se način modelovanja iz druge faze rada. Dizajn koji se koristio za izradu narukvice je: [caption id="attachment_18720" align="alignnone" width="300"] Linijski dizajn narukvice[/caption] [caption id="attachment_18721" align="alignnone" width="300"] Mesh...
Pročitaj više →
Završna faza istraživanja podrazumeva pripremu modela za 3D štampu. U 2 fazu istraživanja prikazan je metod dobijanja modela, međutim prilikom dodavanja debljine nastaje problem da ivice ulaze jedna u drugu. 1. Model bez debljine 2. Dodata debljina uz primenu...
Pročitaj više →
PROBNO ŠTAMPANJE UZORAKA Upotrebom kvantitativne metode, odnosno eksperimentalnim putem, ispitivano je koji uzorak najviše odgovara prethodno postavljenim kriterijumima. Prilikom donošenja odluke koje glavne razlike treba da budu na uzorcima koji se štampaju u obzir je uzeta prvenstveno međusobna udaljenost jediničnih...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: 3D modelovanje i štampanje. Početna ideja modelovanja alata za pravljenje teksture ili reljefa u materijalu poput gline proizilazi iz ručne izrade nakita od polimerne gline. Polimerna glina je masa za modelovanje, na bazi PVC-a, prilično mekana i lagana...
Pročitaj više →
Istraživanje postupka pravljenja 3d efekta pomoću slojeva papira. Analiza broja slojeva papira kao i debljine distancera kojima se postize veca dubina. Problemi sa kojim sam se suičila tokom ovog procesa nastali su nakon završetka iscrtavanja svih linija, gde je izazov...
Pročitaj više →
Primena, rezultati i zakljucak Tokom rada na ovom projektu, naišla sam na nekoliko problema. Prvi korak kao što sam već napomenula, bio je iscrtavanje forme i svih detalja. Ovaj proces zahtevao je određeno vreme i moja prva pomisao je bila "kada...
Pročitaj više →
Nakon ispitivanja načina modelovanja parametrijskog namještaja na primjeru trpezarijskog stola uz pomoć Revit-a, u trećoj fazi možemo definisati mogućnosti koje nam ovakav pristup pruža. Cilj je bio stvoriti model čiji se parametri lako mogu mijenjati u okviru Edit Type odjeljka....
Pročitaj više →
Poslednja faza istrazivanja jeste stampanje modela dela grada. Model u max filu se nakon doterivanja salje na stampanje. Konkretno ovaj model nije stampan, ali se ekipa sa radionica MoNGeometrija 2023 bavila ovom temom i primenila na laserski graviran i 3d odstampan model....
Pročitaj više →
Nakon ispitivanja načina modelovanja parametrijskog nameštaja na primeru trpezarijskog stola uz pomoć Grasshopper-a, u trećoj fazi možemo definisati mogućnosti koje nam ovakav pristup pruža. Cilj je bio stvoriti model koji se lako može menjati u kombinaciji sa Rhino-m, nakon čega...
Pročitaj više →
U trećoj fazi korišćen je 3ds max za modelovanje svih neophodnih elemenata igre - kucica, zgrada i drveća. Postignuti rezultati što se tiče kućica i zgrada su bili zadovoljavajuci odmah u startu (slika 1), međutim za izradu prototip verzije smo...
Pročitaj više →
Za konacnu verziju dizajna igrice CITY OF ICONS odlucile smo se za cartoon verziju na osnovu ankete tj. ispitali smo ljude sa fakulteta sta oni misle kakav dizajn igica ovog sastava treba da ima, realistican ili cartoon. Elementi igre -...
Pročitaj više →
Poslednja faza istraživanja bazirana je na analizi fasade i njenim varijacijama, primenjenim na studiju slučaja Tecla house. Cilj je pronalaženje najoptimalnijeg oblika perforacija fasade uz paralelnu analizu osvetljenja i zasenčenosti. U ovom slučaju analiziran je oblik, položaj, broj i veličina...
Pročitaj više →
Poslednja faza istraživanja bazirana je na analizi fasade i njenim varijacijama, primenjenim na studiju slučaja Tecla house. Cilj je pronalaženje najoptimalnijeg oblika perforacija fasade uz paralelnu analizu osvetljenja i zasenčenosti. Ovaj slučaj baziran je na originalnom rešenju Tecla house, gde je...
Pročitaj više →
U poslednjem delu istraživanja princip rada na manjim panelima prenet je na fasadu celog objekta. 1. Neuniformni trouglovi Neuniformni trouglovi su uspešno aplicirani na fasadu objekta, odstupanja su minimalna, a mana je veliki broj različitih elemenata što iziskuje veću cenu...
Pročitaj više →
Na osnovu svih analiza materijala i načina fabrikacija koji bi mogli biti primjenjeni pri izradi igrice, gdje ce fabrikacija biti efikasna, brza i sa racionalnim utroskom materijala, odabrana je sperploca za podlogu i dijelove figurica (kućica i zgrada) dok je...
Pročitaj više →
Proces modelovanja počinje definisanjem oblika strukture Potomom se željeni oblik razbije na linije, koje ne moraju biti prave kao u ovom slučaju, a zatim produže tako da se međusobno seku Početne ili krajnje tačke definisanih linije se pomere po vertikali...
Pročitaj više →
Završna faza istraživanja podrazumjeva formiranje prstena samo sa jednim prečnikom i upotrebom Voronoi ćelija. Koristi se kod koji je upotrebljen u drugoj fazi uz dodatno prilagođavanje potrebama faze 3 . Prvi način Prvi način predstavlja modifikovan kod iz faze dva.Kreiran je...
Pročitaj više →
U trećoj fazi istraživanja, fokus je na kreiranju konačnog modela paviljona primjenom metoda iz druge faze u Grasshopperu, kao i modelovanju paviljona korišćenjem RhinoVault2. Ova faza uključuje uporednu analizu oba pristupa. I FAZA: KREIRANJE KONAČNE FORME U GRASSHOPPERU Konačna forma paviljona...
Pročitaj više →
U fazama 2.1 i 2.2 isprobala sam modelovanje delova makete upotrebom 3D softvera. Na osnovu rezultata istrazivanja i prikupljenih informacija, porediću u nastavku tri načina modelovanja: ručni - tradicionalni, Grasshoper - lasersko sečenje i Rhinoceros - lasersko sečenje. 1. RUČNI...
Pročitaj više →
U nastavku druge faze, isprobala sam izradu modela kasetirane tavanice u Rhinoceros-u. 1. Izmodelovala sam kvadratnu površ, unapred određenih dimenzija, u odnosu na potrebnu razmeru (Slika 1). [caption id="attachment_18294" align="alignnone" width="300"] Slika 1[/caption] 2. Uz pomoć alatke Contour, dobila sam...
Pročitaj više →
Modelovanje varijacije skeleta radiolarija u vidu paviljona pomoću programa Rhinoceros i Grasshopper Metode: 1) Željena površina je ubačena u Grasshopper na kojoj će se dalje raditi 2) Dobijene su tačke po geometriji na kojoj je kasnije dobijena mreža 3) Dodata...
Pročitaj više →
Modelovanje skeleta paviljona pomoću programa ~ Rhinoceros & Grasshopper ~ Metode: 1) Željena površina je ubačena u Grasshopper na kojoj će se dalje raditi. 2) Dobijene su tačke po geometriji na kojoj je kasnije dobijena mreža. 3) Boja je...
Pročitaj više →
Najveci problemi na koje nailazimo pri realizaciji ideje su: 1. Pronalazenje tacnih dimenzija automobilskih delova, nacina njihovog spajanja, i pronalazenje velicina sila koje na njih deluju. Za potrebe testiranja cemo koristiti 2. Oblikovanje objekata u 3d software-u 3. Pronalazenje...
Pročitaj više →
Pomocu referentnih ravni sam postavio skoljku objekta i postavio staklenu fasadu (Storefront) pomocu Edit profil. Radjeno u programu Revit.
Pročitaj više →
1. postavljanje krivih 2. postavljanje tacki na krive 3. spajanje krivih i tacaka 4. dobijanje povrsine 5. 6.priprema krvih za secenje
Pročitaj više →
1. Prvi korak je bilo postavljanje tačaka i krugova pomocu pomoci kojih se dobija figura u obliku pijuna pomocu alatke loft. 2. Drugi korak je predstavlja postavljanje krugova kojim ce se dobijati šare koje će se projektovati na telo pijuna....
Pročitaj više →
U ovoj fazi, isprobala sam izradu modela tavanice u Grasshoper - u. 1. Poznatu dužinu u jednom pravcu sam podelila na delove i dobila sam određen broj tačaka (Slika 1). [caption id="attachment_18188" align="alignnone" width="300"] Slika 1[/caption] 2. Dodeljena im je...
Pročitaj više →
07/04/2023 // 09-21h FAZA 1 [caption id="attachment_18171" align="alignnone" width="300"] IDEJA[/caption] nacin izrade: rucno ili pomocu stampaca/lasera/3D stampa rucno : odabranu sliku precrtati olovkom pomocu paus papira i zatim na hamer papiru seci segmente skalpelom/nozicem, lepiti papire jedan na drugi odabranom...
Pročitaj više →
Simboli konstrukcije L sistema i njihova značenja F - pomeriti za distancu L crtajući liniju f - pomeriti za distancu L bez crtanja linije (+) skrenuti ulevo za ugao A (-) skrenuti udesno za ugao A (\) rotirati ka levo za ugao A (/) rotirati ka levo za ugao A...
Pročitaj više →
PROCES MODELOVANJA RECIPROČNIH STRUKTURA GRASSHOPPER Prvi korak pri modelovanju ovakvih struktura jeste definisanje željenog oblika Zatim se željeni oblik rasparča na više manjih poligona, nakon čega je potrebno definisati sredinu svake linije koja ga čini Linije rotirati oko centralne tacke za...
Pročitaj više →
OBLAST: Fabrikacija maketa PREDMET: Manuelna vs automatizovana fabrikacija TEMA: Izrada makete kasetirane tavanice STANJE U OBLASTI: Kada se radi o kasetiranoj tavanici, postoji mnogo načina da se, na tradicionalan način, ili upotrebom nekih od 3D softvera, izmodeluje maketa. Međutim ručno...
Pročitaj više →
METODE ISTRAŽIVANJA 1. Postupak na papiru Prvo smo morali da saznamo kako se boja ponaša na papiru kako bismo to mogli da reintepretiramo u programu. Analiza Da li se razlikuje trag koji ostane na papiru u odnosu na količinu boje?...
Pročitaj više →
U drugoj fazi rada prilikom razrade prvobitne teme došlo je izmene. Naime, došli smo do krajnje definicije teme koj je upoređivanje koliko vremena je potrebno da se organski model izmodeluje na već gotovim sajtovima poput "Hero Forge"-a u odnosu na...
Pročitaj više →
Kljucne metode sastoje se od oblikovanja kubusa i koristenja lattice funkcije kako bi se oformila resetka na najbrzi nacin. Potom se u datu resetku postavlja kubus nesto manjih dimenzija u cilju da se "naduva". Za to koristimo cloth i varijacije...
Pročitaj više →
Upotreba grid-a kao jednog od načina da se stvori istovremeno i dvodimenzionalna i trodimenzionalna puzla. Okvir je dimenzija 60x40cm, mreža 48x32, kvadratići dimenzija 1.25x1.25cm. Popunjavam rastera različitim bojama kako bi se oformili oblici koji podsećaju na zgrade pritom vodeći računa...
Pročitaj više →
Upotreba grid-a kao jednog od načina da se stvori istovremeno i dvodimenzionalna i trodimenzionalna puzla. Okvir je dimenzija 50x30cm, mreža 16x10, kvadratići dimenzija 3x3cm. U 2d-u dobijeno je 16 oblika, različitih visina i širina, a u 3d-u 4 oblika. Kriterijumi...
Pročitaj više →
Modelovanje i fabrikovanje namestaja od valovitog kartona Metode U drugoj fazi istrazivanja isprobani su nacini za modelovanje waffle klupe koja bi ergonomski i funcionalno odgovarala korisnicima. Ispitivanje je pocelo crtanjem zatvorene krive koja bi odgovarala obliku klupe. Zatim joj je...
Pročitaj više →
Finalizacija i prikaz rezultata Prikazane su dvije varijacije panela [caption id="attachment_18089" align="alignleft" width="256"] osnova1[/caption] [caption id="attachment_18090" align="alignright" width="277"] panel1[/caption] [caption id="attachment_18091" align="alignright" width="274"] panel2[/caption] [caption id="attachment_18092" align="alignleft" width="256"] osnova2[/caption] ...
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja obradili smo način modelovanja flašice u rhino i grasshopperu. Počeli smo od jedne tačke, construct point, koju smo poziocionirali na samo dno flašice. Potom smo nacrtali vertikalnu liniju, vodilju, i odredili visinu flašice. Podelili smo flašicu na...
Pročitaj više →
METODE ISPITIVANJA Iz prethodne analize proizašao je odabir struktura tipa "chainmail" odnosno formi koje se sastoje iz elemenata koji su međusobno zarobljeni. Takvi elementi mogu biti različitih oblika: trougaoni, četvorougaoni, petougaoni, etc. Za konkretan primer koji će se dalje pominjati...
Pročitaj više →
Rezultati ankete: Postavljana su pitanja vezana za oblikovanje i izgled flašica za vodu 0,5l. Prvi ispitivani parametar flašice je udubljenje koje olakšava držanje. Flašice i udubljenje 1. imaju udubljenje u gornjem delu 2. imaju udubljenje u donjem delu 3. zakrivljene...
Pročitaj više →
U drugoj fazi istraživanja obrađeni su načini za modelovanje panela uz pomoć Grasshopper-a. Počinjemo od heksagona (odabran je zbog pravilnog slaganja i ima više stranica od kvadrata, što nam daje veći broj varijacija u slaganju rotiranjem) [caption id="attachment_18037" align="alignnone" width="294"]...
Pročitaj više →
Metode U drugoj fazi istraživanja obrađeni su načini za modelovanje elemenata društvene igre, kao i softveri koji će dati najbolje rezultate. Elementi koje je potrebno izmodelovati su delovi podloge za igru, resusi koji su neophodni za izgradnju urbane sredine (opeka,...
Pročitaj više →
METODE Katrice: Dimenzije karata u igri na ploči mogu se razlikovati u zavisnosti od igre . Međutim, najčešća veličina za kartice u igri na ploči je 63,5 k 88,9 mm. Ova veličina se često naziva "standardna" ili "poker" veličina. U igri...
Pročitaj više →
METODE Modelovanje unutar jedne Revit familije Ispitivanje je počelo kreiranjem novog Revit Family fajla sa reference plane-ovima, i u odnosu na njih postavljanje novih plane-ova koji formiraju okvir ploče stola. Dužina i širina ploče su kotirane i kote su pretvorene...
Pročitaj više →
METODE Uvođenje parametara u Grasshopper okruženju 1. Dimenzije stola - Rectangle 2. Visina i debljina ploče - Move, Extrude, Cap 3. Visina potkonstrukcije i njena odmaknutost od ivica ploče- Move, Extrude, Cap, Substraction Alatkom Substraction definišemo koju dimenziju oduzimamo od dimenzija ploče,...
Pročitaj više →
Modelovanje prstena uz upotrebu Voronoi ćelija urađeno u programu Grasshopper. 1. Modelovanje je započeto pravljenjem dva kruga koja čine podužni presjek prstena. 2. Prstenu je zadata dužina. 3. U trećem koraku određene su tačke za formiranje voronoi ćelija. 4....
Pročitaj više →
U praksi su razmatrani primeri upotrebe novih tehnologija u ortopediji. Rezultat je primena različitih kodova i programa koji još uvek nisu medicinski odobreni, ali predstavljaju značajan korak u ispitivanju ove oblasti. Imobilizacija smanjuje pokretljivost što omogućava koštano isceljenje, zaustavlja dalje...
Pročitaj više →
Metod Proces modelovanja miđuša, započet je istraživanjem oblika minđuše. Za oblik izabrana je viseća minđuša koja podseća na koral. 1. Modelovanje je započeto postavljanjem zatvorene krive u krugu. 2. Širenje krive u okviru kruga. I podizanje te krive na...
Pročitaj više →
Postupak modelovanja strukture kapsule u Rhino-u: Modelovanje počinjemo sa polukrugom u frontalnoj ravni čiji je prečnik 1.5m koliko je i prečnik kapsule. Nakon toga povlačimo dve horizontalne linije iz centra vertikalnog polukruga koje se okrenute za...
Pročitaj više →
Metode METOD FABRIKACIJE FIGURICA, PODLOGE I KARTICA -Odabrani metod fabrikacije figurica je 3D štampa. Ovakav način fabrikacije je optimalan na osnovu prethodno postavljenih kriterijuma koji zahtjevaju brzu i efikasnu izradu, uz prihvaljtiv estetski izgled i detaljnost koju je potrebno postići....
Pročitaj više →
Metode: metoda 1> Jedan od načina da se na brz i efikasan način prikupe potrebni geografski podaci jeste korićenjem Blender GIS-a (Geographic Informational Systems) . Skine se osm. mapa zeljene lokacije (Open Street Map) i importuje u Blender. Mana je...
Pročitaj više →
METODE: Početak ispitivanja je krenuo od pravljenja duplo zakrivljene površine. Površina je radi pravljenja većeg broja planarnih panela deljena na trouglove i kvadove.Ispitivanje se sastoji iz tri slučaja, a to su: -neuniformni trouglovi -uniformni trouglovi -neplanarni kvadovi -planarni kvadovi Za...
Pročitaj više →
Oblast Modelovanje organskih formi Predmet Primena biomimetrike u arhitekturi - radiolarija Tema Modelovanje skeleta radiolarije "Ernst Haeckel - Forms in Nature" Stanje u oblasti Erne Binet je bio inspirisan skeletima radiolarija koji se nalaze u Ernst Haeckel-ovoj zbirci crteža poznatijom kao ‘Forms in Nature’ U knjizi...
Pročitaj više →
Oblast Modelovanje organskih formi Predmet Primena biomimetike u arhitekturi - radiolarija Tema Modelovanje varijacija skeleta radiolarija u vidu paviljona Stanje u oblasti U oblasti arhitekture postoje razni primeri biomimetika: 1. slika Venus Basket sundjer; 2. slika Gherkin tower Princip voronoi celija...
Pročitaj više →
Metode Drustvena igra-mehanika igre Cilj igre je osvajanje ikonicnih objekata u Novom Sadu. Bice 3 takva objekta u igri. Igraci ce se boriti da osvoje te objekte, prvi igrac koji u tom uspije je ujedno i pobjednik igre. Postojace i...
Pročitaj više →
Oblast 3D modelovanje trofeja Predmet Modelovanje trofeja kao nagrada za prvo mesto Tema Trofej sa organskim formama kao nagrada za prvo mesto u kosarkaskoj ligi Stanje u oblasti Problemi Problem predstavlja formirati strukturu koja obavija odredjeni oblik i nacin kreairanje...
Pročitaj više →
Oblast: -Voronoijeva jednacina u arhitekturi Predmet -Primena voronoijeve jednacine na paviljnima Tema -Optimizacija oblika puzli dobijenih voronoijevim principom, postavljenih na zakrivljenu povrsinu paviljona. Stanje u oblasti https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.cgtrader.com%2F3d-models%2Farchitectural%2Fengineering%2Fvoronoi-dome-wireframe-structure-stand-alone-pavilion-v2&psig=AOvVaw1J9iYJhDrSiQEBKLs_LIn6&ust=1680436179646000&source=images&cd=vfe&ved=0CAwQjRxqFwoTCODZvKbPiP4CFQAAAAAdAAAAABAE Problemi Potreban je veliki kalup i podkonstrukcija pri redjanju delova "puzle". Cilj...
Pročitaj više →
Oblast: Arhitektura/Modelovanje Predmet: Modelovanje Paviljonskih struktura Tema: Modelovanje Organic Tensile Membrane Struktura i njihova vizuelizacija Stanje u Oblasti: Vincent Callebaut Architecture Palais Thermal / KTP Architecten + formTL Cutty Sark Pavillion Problemi: Cilj: Osmisljavanje nacina za brzo i efikasno modelovanje Organic Tensile...
Pročitaj više →
Algoritam modelovanja Dva kruga - postavljeni su krugovi različitog prečnika na rastojanju Tačke na krugovima - omogućavaju formiranje prave, koja omogućava nastanak izokrivih Podela izokrivih na tačke, pomoću funkcije divide, prilikom čega se omogućava manipulisanje izokrivima Formiranje površi -...
Pročitaj više →
Metode Algoritamsko modelovanje koraci: dvije kružnice različitih prečnika na različitim visinama, istog centra tačke na kružnicama čijim povezivanjem nastaju izokrive podjela izokrive na tačke (komanda ,,divide'') kojima se kontroliše krivina formiranje površi (komanda ,,sweep 2 rail''), kružnice- vođice, izokriva- formira...
Pročitaj više →
oblast: arhitektura, modelovanje predmet: arhitektonska instalacija, efemerna struktura tema: varijacije nadrealnih instalacija/struktura stanje u oblasti: instalacije-Andres Reisinger, fasada Louis Vuitton - Jun Aoki problemi: inkorporiranje istih u realan svijet cilj: uklapanje u kontekst, primjena struktura u Novom Sadu kriterijum: efikasnost hipoteza: uspjesna...
Pročitaj više →
OBLAST "3D printed fabric" je oblast koja se bavi modelovanjem, ispitivanjem, vizualizacijom i primenom 3D štampanih formi koje imaju veliku adaptibilnost pa se kategorišu kao štampani tekstil, a napravljene su od rigidnih materijala. Postoji nekoliko načina za struktuiranje ovakvih formi,...
Pročitaj više →
oblast: Modelovanje i proizvodnja elemenata za fasadu od stiropora i stirodura na cnc masini predmet: Elementi od stiropora i stirodura tema: Rad na cnc masini stanje u oblasti: problemi: 2d secenje na cnc masini cilj: usteda materijala kriterijum hipoteza metoda
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje. Predmet: Estetski elementi fasade, bez osvrta na konstruktivni deo. Tema: Modelovanje strukture drveća, ispitivanje načina primene, na koji način utiče na sam ambijent odnosno unutrašnjost, kakav utisak ostavlja u samom enterijeru objekta, postavljanje različitih parametara u okviru GH i ispitivanje varijacija...
Pročitaj više →
Oblast: modelovanje ergonomskih formi Predmet: industrijski dizajn flaše za vodu Tema: modelovanje flašice primenom mesh-a u rhino Stanje u oblasti: postoje razni oblici flašica za vodu (vodavoda, aqua viva, rosa...) Problemi: 1) padanje dna 2) široko grlo 3) plitko/duboko grlo...
Pročitaj više →
Oblast: modelovanje ergonomskih formi Predmet: industrijski dizajn flaše za vodu Tema: modelovanje flašice primenom NURBS-a Stanje u oblasti: postoje razni oblici flašica za vodu (vodavoda, Aqua Viva, Rosa) Problemi: padanje dna, krivljenje, široko grlo, dizajn plastike Cilj: idealne ergonomske flašice...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje Predmet: Korišćenje 3d modela za dobijanje 2d prikaza Tema: Proučavanje metoda analiziranja fasade kroz 3d mapiranje Stanje u oblasti: Potreba u graditeljskom nasleđu u okviru analize fasade je da postoji grafički prilog. U nekim slučajevima zbog velike visine objekata i nivoa...
Pročitaj više →
OBLAST: Nivelacija terena uz modelovanje TEMA: Modelovanje elemenata zaduzenih za nivelisanje PREDMET: Modelovanje ploca za nivelisanje STANJE U OBLASTI: Nivelacija terena je poprilicno kompleksan i dugotrajan proces prilikom postavljanja razlicitih vrsta poplocanja. Trenutno postoji veoma malo nacina za izvodjenje koji nisu toliko pouzdani i...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje Tema: modelovanje New York Times kapsule od Santiaga Calatrave Predmet: Modelovanje kapsule u Rhino-u i Grasshoper-u Stanje u oblasti: Kada pričamo o vremenskim kapsulama, prvo na šta ćemo pomisliti je cilindrični objekat u koji bismo ubacili sadržaj kapsule i tako ga...
Pročitaj više →
OBLAST: Parametrične fasade u Revitu. TEMA: Izvodjenje parametričnih fasada pomoću BIM-a. PREDMET: Modelovanje parametrične fasade u Autodsek Revit programu. STANJE U OBLASTI: U građevinskoj industriji postoje trenutno objekti sa parametričnom fasadom ali ne mogu menjati svoj izgled. PROBLEM: Komlikovanost. CILJ: Projektovati fasadu u Revitu. KRITERIJUM: Potrebno...
Pročitaj više →
OBLAST: -Panelizacija slobodnih formi PREDMET: -Optimizacija oblika panela TEMA: -Optimizacija oblika panela u odnosu na zakrivljenost i broj elemenata STANJE U OBLASTI: https://www.saflex.com/fr/gallery/emporia-shopping Cricursa je proizvela 804 dvostrukih stakala (2 x 8 mm laminirana stakla veličine do 2 x...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje u automobilskoj industriji Tema: Modelovanje i strukturalna optimizacija oblika samoodrzivih branika. 3dsmax/fusion360 Stanje u oblasti: U auto industriji koriste se konvencionalni materijali i oblici za pravljenje branika. Uz pomoc primenjivanja savremenih tehnika 3d stampe i strukturalne optimizacije moguce je stvaranje...
Pročitaj više →
Oblast: Popločanje ravanskih oblika Predmet: Primena waffle struktura za pretvaranje dvodimenzionalne puzle u trodimenzionalnu Tema: Kreiranje dvodimenzionalne i trodimenzionalne urbane forme od istih delova Stanje u oblasti: Problemi: S obzirom da se koriste isti delovi u različitim dimenzijama, problem se...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje i fabrikovanje namestaja od valovitog kartona Predmet: Modelovanje waffel namestaja u Rhinoceros Tema: Waffel furniture Stanje u oblasti: Problemi: Stvaranje waffel namestaja od laganog materijala koji ce se bazirati na kratkim i dugim panelima gde ce se strukura...
Pročitaj više →
Oblast: Popločanje ravanskih oblika Predmet: Primena waffle struktura za pretvaranje dvodimenzionalne puzle u trodimenzionalnu Tema: Kreiranje dvodimenzionalne i trodimenzionalne urbane forme od istih delova. Stanje u oblasti: Problemi: Obzirom da se koriste isti delovi, problem se javlja u tome da se stvori...
Pročitaj više →
Oblast - "Squeegee" art Predmet - Stvaranje slika "squeegee" tehnikom [caption id="attachment_17736" align="alignnone" width="168"] SLIKA 1 squeegee art[/caption] Tema - Razumevanje squeegee tehnike i primena zaključaka kako bi preko parametara unutar Grasshopper programa dobili željene slike. Stanje u oblasti - Squeegee...
Pročitaj više →
Oblast: Metode modelovanja i njena primena u praksi Predmet: Istraživanje načina prikupljanja podataka, njihova primena na model ispitivanje mogućnosti izrade maketa grada Stanje u oblasti: 3D štampanje ima transformativan efekat u načinu na koji istražujemo našu maštu u pogledu arhitektonskih dizajna. Činjenica da...
Pročitaj više →
Oblast: Modelovanje i fabrikacija organskih formi Predmet: Optimizacija oblika panela Tema: Modelovanje organskih panela kao zidne obloge i njihova fabrikacija Stanje u oblasti: Upotreba različitih materijala, metoda modelovanja i fabrikacije. Upotreba betona, kalupa i tkanine - https://wewanttolearn.wordpress.com/category/resources/inspiration/fabrication-inspiration/page/5/ - https://www.matsys.design/p_wall-2013 Varijacije finalnog produkta - https://vimeo.com/31568515...
Pročitaj više →
OBLAST: Parametarsko projektovanje TEMA: Primena L sistema u arhitekturi PREDMET: Modelovanje nadstrešnice pomoću Grashoppera STANJE U OBLASTI: Iako veoma brz, ekonomičan i veoma estetski prilagodljiv kako inspiraciju vuče iz odnosa u prirodi; ovaj način projektovanja još uvek nema široku primenu. Predviđa se da...
Pročitaj više →
Oblast: BOARD GAME - MODELOVANJE Tema: Modelovanje elemenata društevne igre - 3ds max VS Sketchup - objekti Stanje u oblasti: https://www.firstinarchitecture.co.uk/how-to-create-a-site-model-in-sketchup/ Plug in za Sketchup daje mogucnost importovanja google maps modela koji su jednostavni i pogodni za brzo modelovanje urbanog okruzenja, medjutim...
Pročitaj više →
OBLAST: Modelovanje nameštaja, parametarsko modelovanje TEMA: Parametarsko modelovanje nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje PREDMET: Modelovanje parametarskog nameštaja u Grasshopper-u izvor: https://www.designcoding.net/parametric-table-exercise/ STANJE U OBLASTI: Postoji opšte interesovanje za parametarske modele u BIM okruženju. Na forumima se često sreću zahtevi za promenom...
Pročitaj više →
OBLAST: Performativni dizajn objekta TEMA: Performativni dizajn fasade u odnosu na osunčanost PREDMET: Algoritamsko modelovanje u Grasshopper STANJE U OBLASTI: Analiza perforiranih fasada i primena na studiju slučaja Tecla 3D printed house PROBLEMI: Negativan uticaj primene otvora na fasadi zbog oblika objekta CILJ: Pronalaženje...
Pročitaj više →
OBLAST: Performativni dizajn objekata u odnosu na osunčanost TEMA: Smanjenje osvjetljenosti fasade pomoću perforcaija PREDMET: Algoritamsko modelovanje u Grashoperu STANJE U OBLASTI: Analiza perforiranih fasada i primjena na studiji slučaja Tecla 3D print house PROBLEM: Negativan uticaj ubacivanja otvora na fasadu...
Pročitaj više →
OBLAST: Modelovanje namještaja TEMA: Istraživanje načina parametrijskog modelovanja nameštaja kroz BIM i Grasshopper okruženje Predmet: Modelovanje parametrijskog namještaja u Revit-u izvor: https://youtu.be/QunwyWN145E STANJE U OBLASTI: Postoji opšte interesovanje za parametarske modele u BIM okruženju. Na forumima se često sreću zahtjevi za promjenom veličine...
Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava