U ovoj fazi istraživanja bavila sam se proučavanjem svojstva voska i metoda koje bi mi olakšale sam proces izrade makete. Ispitivanje je vršeno na malim modelima koje imaju zakrivljenu strukturu kako bi što verodostojnije imitirale budući model. Princip vađenja iz...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Parametarsko modelovanje ljuski i eksperimentalni modeli od voska kao metod za razvoj i inspiraciju velikih skulpturalnih i dekorativnih prostornih elemenata. Tema istraživanja Vosak kroz koncept ljuski - svojstva voska poput translucencije, mekoće, zakrivljenosti, propuštanja svetlosti i uticaja na...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja akcenat je na direktnom primeru upotrebe prethodno navedenih principa i na analizi rezultata istog. Za realno okruženje uzet je segment centralnog dela Novog Sada u obuhvatu od kanala DTD na severu, obale Dunava na jugu, Petrovaradina...
Pročitaj više →
Test simulacija realnog toka procesa projektovanja: U ovom delu istraživanja smo primenili tehnike i način rada iz predhodnih testiranja, na objekat koji je u procesu projektovanja kako bi dobili što tačnije rezultate uticaja dvosmerne komunikacije između ArchiCAD-a i Grasshopper-a u...
Pročitaj više →
Ovo istraživanje bavi se sistematizacijom i određivanjem pogodne lokacije u gradu za specifičnog korisnika/investitora, ili istraživača koji želi da sazna više o određenoj lokaciji. Kako bi neko mogao da donese odluku o izboru lokacije potrebno je da ima objektivne kriterijume...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Primena parametarskih softvera u svrhu urbane analize. Tema istraživanja Analiza dostupnosti unutar urbanog tkiva koristeći mapu atkratora u okviru Rhinoceros+Grasshopper okruženja. Stanje u oblasti 1) Parametarski urbani dizajn - od koncepta do prakse // Nikolaj Štajn, Aalborg Univerzitet...
Pročitaj više →
U narednom koraku sprovedeno je ispitivanje sistema kroz različite prostorne ogranizacije - moduli su slagani, rotirani i povezivani u više varijanti kako bi se utvrdila njihova kompatibilnost. Istraživanje je pokazalo da se sistemi modularnih stambenih jedinica mogu uspešno razviti polazeći...
Pročitaj više →
Nakon definisanih ciljeva i metode, usledilo je dalje istraživanje koje je obuhvatilo nekoliko faza. Prva faza bila je definisanje optimalnih dimenzija koje su poslužile kao osnova za formiranje modularnih jedinica. Nakon utvrđivanja pogodnih dimenzija, sledeći korak bila je prostorna analiza...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Projektovanje stambenih jedinica primenom modularne gradnje. Tema istraživanja: Razvoj fleksibilnih stambenih jedinica zasnovan na međusobno prilagodljivim modulima koji omogućavaju formiranje personalizovanih prostora u skladu sa potrebama korisnika. Stanje u oblasti: Na tržištu postoje kuće koje nose naziv „modularne“...
Pročitaj više →
Razvoj ideje Na slici je prikazana klasična, statična lutka fiksnih dimenzija, koja se ne može prilagođavati različitim oblicima tela. Kao prvi korak, uklonjen je njen puni materijal. Pošto krojačica pri radu meri horizontalne obime pojedinih delova tela, lutku sam podelila...
Pročitaj više →
Rekonstrukcija predmeta pomoću 3D modelovanja (u 3ds Max-u) 1. Priprema materijala Prvo se pripremaju reference - fotografije, skice, 3D skenovi ili crteži oštećenog predmeta. Analizira se stepen oštećenja i određuju proporcije i dimenzije predmeta. 2. Uvoz i postavljane referenci u...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Oblast istraživanja obuhvata savremene digitalne metode rekonstrukcije predmeta, sa fokusom na primjenu 3D modelovanja i vještačke inteligencije. Ove tehnologije predstavljaju ključne alate u oblastima dizajna, arheologije, arhitekture i digitalne umjetnosti. Istraživanje se bavi načinima na koje se savremeni...
Pročitaj više →
Metod istraživanja i pristup Istraživanje će se zasnivati na digitalnom modelovanju, 3D štampi i eksperimentalnom poređenju. U programu 3ds Max planira se izrada dve vaze sa istom inspiracijom – organskim strukturama prirode, poput listova, korala i pčelinjeg saća. Prva vaza biće modelovana direktno kao složena...
Pročitaj više →
Struktura modula i evolucija dizajna: Za početno istraživanje koristila sam punije trouglaste ploče (debljina 12–15 mm), koje su se pokazale previše rigidnim i ograničavale mogućnosti transformacije. Sledeći korak bio je prelazak na okvire trouglastih modula, sa ivicama od drveta ili...
Pročitaj više →
Uvodno istraživanje i analiza U savremenom dizajnu proizvoda, primena novih tehnologija omogućava preciznu i brzu realizaciju ideja. Posebno mesto zauzimaju 3D modelovanje i 3D štampa, koji omogućavaju istraživanje kompleksnih formi i optimizaciju procesa izrade. Cilj istraživanja bio je da se ispita...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Istraživanje se fokusira na mogućnosti stvaranja modularnih struktura inspirisanih strukturom geodetske kupole i njihovu primenu u oblikovanju adaptivnog nameštaja. Modularni sistemi omogućavaju da se elementi međusobno povezuju, razdvajaju i reorganizuju, čime se dobija fleksibilan i promenljiv komad koji...
Pročitaj više →
“Talas memorije“ je prostorna instalacija koja reaguje na prisustvo ljudi. Površina se lagano pomera tamo gde neko stane ili prođe, pa izgleda kao da prostor diše i reaguje na dodir. Ideja je da svaki prolazak ostavi trag koji kratko traje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Modelovanje promenljivih oblika u dizajnu Tema istraživanja U procesu šivenja odeće po meri, krojačice tradicionalno ručno uzimaju mere klijenta i na osnovu njih izrađuju kroj, što obično zahteva da klijent dođe na nekoliko proba kako bi se precizno...
Pročitaj više →
Druga faza istraživanja odnosi se na planiranje i realizaciju empirijskog dijela koji će omogućiti kvantitativno i kvalitativno ispitivanje uticaja adaptivnog enterijera na emocije korisnika. Istraživanje će se sprovesti u kontrolisanim uslovima, putem vizuelne prezentacije 3d modela prostora, kako bi se...
Pročitaj više →
OBLAST ISTRAŽIVANJA: Šira oblast koja obuhvata temu jeste dizajn enterijera i emocionalni doživljaj prostora. Obuhvata proučavanje kako različiti prostorni, vizuelni i ambijentalni faktori utiču na psihološki i emocionalni odgovor korisniku. TEMA ISTRAŽIVANJA: Šira oblast koja obuhvata temu jeste dizajn enterijera...
Pročitaj više →
Početna ideja projekta bila je da se kroz spoj modularnosti, funkcionalnosti i estetike kreira proizvod koji podjednako zadovoljava praktične potrebe i vizuelni doživljaj u prostoru. Cilj je osmisliti modularnu lampu koja omogućava korisniku da kroz jednostavne promene rasporeda modula utiče...
Pročitaj više →
METOD: Postavljanje osnovne geometrije Proces je započet definisanjem osnovnog zapreminskog oblika u kojem će se razvijati 3D Voronoi struktura. Korišćene su komponente: Box Rectangle za definisanje osnovnog volumena prostora; Populate 3D za generisanje skupa slučajnih tačaka unutar definisanog zapreminskog okvira; Construct Domain i Range za...
Pročitaj više →
METOD Postavljanje osnovne geometrije Proces je započet kreiranjem sferne površine koja predstavlja osnovu za formiranje mrežaste strukture. Korišćene su sledeće komponente: Sphere za generisanje osnovne sferne forme; Divide Surface (U/V Count) za podelu površine na mrežu tačaka; Graph Mapper i Remap Numbers za kontrolu gustine tačaka duž...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Oblast istraživanja obuhvata geometriju poroznih i ćelijskih struktura u arhitekturi i njihovu digitalnu interpretaciju kroz parametarske alate. Poseban fokus je na primeni Voronoi i Weaire–Phelan geometrije u modelovanju složenih zakrivljenih površina i trodimenzionalnih mreža, koje imitiraju prirodne fenomene poput pene ili mehurića....
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Oblast istraživanja obuhvata biomimetičku geometriju i parametarsko modelovanje mrežastih formi. Fokus je na analizi sfernih struktura inspirisanih mikroorganizmima radiolarijama, čije su forme zasnovane na pravilnim i nepravilnim perforacijama i simetričnim rasporedima elemenata. U kontekstu digitalne arhitekture, ovaj pristup se povezuje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Istraživanje se nalazi na preseku industrijskog dizajna, akustike i svetlosnog inženjerstva, sa fokusom na modularne i transformabilne strukture koje menjaju prostorne karakteristike svetla i zvuka. U pitanju je eksperimentalni pristup koji povezuje geometriju, materijalnost i interaktivnost u savremenom...
Pročitaj više →
Predmet mog istraživanja je razvoj pokretne fasade koja se ne doživljava kao statičan omotač zgrade, već kao dinamičan i adaptivan sistem koji se transformiše u skladu sa promenama okruženja i potrebama prostora. Ideja je da se fasada preispita kao granica...
Pročitaj više →
U trećoj fazi projekta fokusirala sam se na istraživanje različitih digitalnih postupaka koji mogu dovesti do formiranja iste ili slične stolice, ali kroz potpuno različite alate i logike modelovanja u Rhino-u. Cilj ove faze je bio analizirati kako izbor alata...
Pročitaj više →
Proces modelovanja stolice u Rhino-u Proces smo započeli tako što smo u radni prostor ubacili sliku stolice kao referencu, što nam je omogućilo precizno praćenje oblika i dimenzija. Na osnovu te slike kreirali smo krive pomoću alata Curve, koje su...
Pročitaj više →
Uvod Za svoj projekat odabrala sam stolicu Pipo Chair, rad dizajnerskog studija Piegatto. Ova stolica me je privukla zbog svog specifičnog oblika — izgleda kao da je izrađena iz jednog komada savijenog materijala koji se neprekidno prelama i spaja u...
Pročitaj više →
Kroz ovo istraživanje pokazano je kako se uz pomoć Grasshoppera može napraviti drvena struktura koja izgleda prirodno, ali je istovremeno i tehnički izvediva. Korištenjem osnovnih parametara kao što su ugao grananja, dužina stabla i broj iteracija, uspješno su formirane različite...
Pročitaj više →
Faza 3 – Uporedni prikaz metoda modelovanja U trećoj fazi rada prikazani su različiti pristupi digitalnom modelovanju stolice u programu Rhinoceros. Cilj ove faze bio je da se porede tri metode izrade trodimenzionalnog modela, pri čemu svaki pristup koristi drugačije...
Pročitaj više →
Faza 2 – Modelovanje U drugoj fazi fokus je bio na izradi preciznog digitalnog modela stolice u programu Rhino, kako bi se stvorila osnova za kasnije podešavanje prikaza i izvoz finalnih vizuelizacija. Na početku je ubačena referentna slika stolice pomoću...
Pročitaj više →
Faza 1 – Uvod i kontekst istraživanja Tema:Istraživanje različitih metoda digitalnog modelovanja stolice u programu Rhino 3D. Uvod:Cilj ovog rada je upoznavanje sa osnovama 3D modelovanja kroz praktičan primer — izradu digitalnog modela stolice. Rad je zasnovan na tutorijalu sa...
Pročitaj više →
Treća faza istraživačkog rada predstavlja finalnu parametarsku definiciju Voronoi pješačkog mosta i obuhvata završno oblikovanje, optimizaciju i vizualizaciju modela. Nakon što su u prethodnim fazama analizirani principi parametarskog dizajna i definisana osnovna geometrija, fokus ove etape bio je na formiranju...
Pročitaj više →
Proces izrade modela: Polazna ideja projekta bila je da se napravi konstrukcija koja se razvija slično kao drvo u prirodi, odnosno od jednog glavnog stabla, kroz grananje, do formiranja krošnje. Taj način rasta prenesen je u prostorni model koji je...
Pročitaj više →
Uvod: Istraživanje polazi od principa prirodnog grananja i načina na koji se složene forme u prirodi razvijaju iz jednostavnih pravila ponavljanja. Takvi obrasci mogu se pronaći svuda kao npr. u grananju stabala, mreži riječnih tokova, krvotoku ili u strukturi koralja....
Pročitaj više →
Na proizvoljnu dvostruku zakrivljenu površ primenjen je sledeći algoritam koji nam prikayuje kako se povš popločava sa različitim brojem pločica. panelizacija 5*5 panelizacija 10*10 panelizacija 15*15 Dobijeni paneli su se razvili pomoću SQUISH metode, tako su se dobili paneli u...
Pročitaj više →
Fokus ove faze usmeren je na tehničku razradu modula, analizu, proračune i izbor optimalnog materijala za realizaciju strukture.Cilj jeste da se koncept origami preklopa prevede u preciznu i konstrukcijski održivu formu koja može biti izvedena kao prolazni paviljon ili eksperimentalna...
Pročitaj više →
Na prvoj slici, vertikalni brisoleji delimično zaklanjaju pogled u enterijer i time obezbeđuju viši nivo privatnosti, što je posebno važno kada je udaljenost između objekata mala (oko 12 m). Brisoleji razbijaju direktnu liniju pogleda, pa se aktivnosti u prostoru mogu...
Pročitaj više →
1. Izbor materijala i komponenti Maketa je izrađena od drveta, koje je laserski sečeno i sastavljeno u kutiju sa preciznim spojem ivica pod uglom od 45°. Kao izvor svetla korišćena je manja bela lampa za biciklu, postavljena unutar kutije kako...
Pročitaj više →
Osnovna ideja formiranja modula zasnovana je na principu preklapanja i uvlačenja elemenata. Ideja da se prikaže kroz jedan arhetipski segment koji sadrži logiku celog sistema. Osnovna forma modula definiše se rotacijom oko sopstvene ose, čime se omogućava međusobno uklapanje i...
Pročitaj više →
Principi oblikovanja perforacija U postupku projektovanja lampe polazilo se od istraživanja uticaja oblika, veličine i rasporeda perforacija na tok i raspodelu svetla. Kako bi se postigao kontrolisan, ali i vizuelno raznovrstan svetlosni efekat, odlučeno je da se primeni princip nepravilnih...
Pročitaj više →
Konačni rezultat istraživanja prikazan je kroz 3D vizualizacije koje ilustruju funkcionalnost i estetski potencijal predloženog rešenja. Na prikazima je predstavljena prostorna integracija stola koji se sklapa u zidni panel, oblikovanog u fluidnoj, talasastoj formi. Panel u zatvorenom stanju funkcioniše kao...
Pročitaj više →
Početna ideja istraživanja bila je stvaranje stola koji se sklapa u zidni panel, ali koji u zatvorenom stanju ne izgleda kao obična ploča, već kao dekorativni element sa umetničkom vrednošću. Tokom istraživanja tržišta, uvidela sam da postojeća rešenja uglavnom teže...
Pročitaj više →
Oblast mog istraživanja obuhvata primenu slobodnih formi u dizajnu multifunkcionalnog nameštaja, sa posebnim fokusom na stolove koji se sklapaju u zidni panel. Tema istraživanja odnosi se na promišljanje kako se slobodne, fluidne forme mogu integrisati u funkcionalne elemente enterijera, stvarajući...
Pročitaj više →
Analizirani su postojeći pristupi u oblasti arhitektonskih maketa od LEGO kockica, kao i ograničenja koja proističu iz dostupnosti delova i njihove geometrije. U radu su izrađena dva modela – manji, sa smanjenim brojem elemenata, i veći, detaljniji model – radi...
Pročitaj više →
PROCES RADA IZRADA MANJEG MODELA Manji model izrađen je u celini, bez podela na faze ili segmente. Sastavljen je direktno prema planu, u kontinuitetu, bez prethodne razrade pojedinačnih delova. IZRADA VEĆEG MODELA Za veći model najpre je određena razmera u...
Pročitaj više →
Razumevanje osetljivosti pasa na buku i svetlost Psi su izuzetno osetljivi na jake zvuke i iznenadne bljeskove svetlosti, što može preopteretiti njihova pojačana čula i izazvati anksioznost. Razumevanje ovih osetljivosti ključno je za stvaranje umirujućeg okruženja u kojem će se...
Pročitaj više →
Opis postojećeg rešenja (Pet Shell):Originalna Pet Shell kućica koristi:-drvene ploče (Iverica obložena furnirom),-hemp wool (konopljina vuna) kao izolacioni sloj,-perivu tkaninu kao završnu oblogu. Ovi materijali su održivi, ali akustički ograničeni, apsorbuju uglavnom srednje i visoke frekvencije (iznad 800 Hz), dok...
Pročitaj više →
Uvod: Origami konstrukcije sve češće služe kao inspiracija u arhitekturi i dizajnu zbog svoje sposobnosti da transformišu ravne listove u složene prostorne oblike koji su lako transportabilni i montirajući. Origami kao koncept nije samo vizuelni motiv, već i kinematička ideju...
Pročitaj više →
U završnoj fazi istraživanja analizirana je funkcionalnost i stabilnost modularne heklice kroz različite varijacije dimenzija i spojeva. Cilj je bio da se proveri koliko sistem može da se prilagođava, koliko je praktičan za upotrebu i da li predloženo rešenje zaista...
Pročitaj više →
Uprošćena scena i analiza uticaja render pass-ova *Za AI editovanje rendera korišćen je Stable Diffusion XL Inpainting model u okviru ComfyUI. U proces su integrisani dodatni render pass-ovi (Material ID, Z-Depth i Normal), kroz ControlNet/T2I-Adapter čvorove, kako bi se ispitalo...
Pročitaj više →
Konceptualni projekat objekta banke – studijski projekat U trećoj fazi istraživanja akcenat je stavljen na primenu razvijenog Grasshopper algoritma u projektovanju objekta banke, sa fokusom na mogućnost dinamičnih promena unutar koda. Ova faza obuhvata testiranje fleksibilnosti parametarskog sistema, gde se...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja prikazuje se uporedna analiza dva modela izrađena primenom dve metode koje su u prethodnoj fazi istražene. Cilj je da se postigne privatnost u manjim segmentima prostora, dok su veći segmenti lakše sagledivi. Metode koje su primenjene...
Pročitaj više →
Slika1: Prikaz procesa modelovanja origami strukture U prethodnom istraživanjau uspeli smo da dodjemo do strategije modelovanja zakrivljenih origami struktura. Sada tu strategiju primenjujemo na pun krug kako bi došli to željene forme cilindra. Nakon što smo dobili traženu geometriju, sledeći...
Pročitaj više →
Tokom istraživanja prve ideje, razvila sam koncept heklice koja se sastoji iz dva dela spojena magnetima — pri čemu je samo prednji deo, do drške, bio zamenjiv, dok je drška ostajala ista. Međutim, kroz dalju analizu i testiranja pokazalo se...
Pročitaj više →
Uticaj veličine, oblika i rasporeda perforacija u lampama na raspodelu svetla i estetski doživljaj prostora Oblast istraživanja Arhitektonska rasveta i dizajn enterijera – proučavanje perforiranih lampi i njihovog uticaja na raspodelu svetla i vizuelni doživljaj prostora. Tema istraživanja Uticaj veličine,...
Pročitaj više →
Rezultati: Nakon svih testiranja i digitalnog modelovanja u Grasshopperu, najefikasnije rešenje pokazalo se kao postavljanje membrana jedna ispod druge. Ova konfiguracija omogućava da se paneli vizuelno preklapaju, što značajno smanjuje otvore kroz koje svetlost prolazi, ali pri tom ne dolazi...
Pročitaj više →
Analiza postojećeg stanja stambenih jedinica Korišćenjem programa Velux Daylight visualiser izvršena je analiza upada prirodne svetlosti u stan, rezultati su relativno dobri sa odredjenim kritičnim tačkama u pojedinim stanovima. Kako je navedeno u hipotezi otvori su povećani za 40 cm...
Pročitaj više →
Glavne odlike ikebane uključuju asimetriju, minimalizam i linijsku strukturu dok se ključne karakteristike ogledaju kroz kompoziciju sastavljenu od tanjih biljaka sa strane i debljih u središtu. Namerno ostavljena praznina unosi ravnotežu celokupnom aranžmanu. Vaze za ikebanu često ukljucuju neke dodatne...
Pročitaj više →
Postupak parametarskog generisanja Voronoi lampe Lampa je modelovana u Rhino/Grasshopper okruženju pomoću parametarskog pristupa. Na sferu su nasumično raspoređene tačke koje formiraju Voronoi dijagram, dok Image Sampler kontroliše veličinu otvora prema tonalnim vrednostima slike. Svetli delovi daju veće, a tamni...
Pročitaj više →
Treća radionica fokusira se na dalju analizu mogućnosti prenosa slike kroz perforisane površine, koristeći isključivo crno–bele motive. Za razliku od prethodnih testova, u ovom ciklusu eksperimentisanja birane su zahtevnije slike, koje sadrže gradijente, geometrijske oblike, veći broj sitnih detalja i...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja prikazuje se primena prethodno definisane metode na konkretnim algoritmima slaganja Rubikove kocke. Cilj je da se ispita kako se razvijeni sistem ponaša u praksi – da li formirane strukture uspešno prenose informaciju o sekvenci poteza i...
Pročitaj više →
Fotografija 1 - akustički orijentiri u okruženju Formiranje konačne konfiguracije U završnoj fazi istraživanja, konfiguracija sfernih rezonatora definisana je kao sistem koji reaguje na spoljašnje uticaje i diferencira površine stvarajući zvučni orijentir.Pet kugli različitih dimenzija raspoređeno je u linearnom nizu,...
Pročitaj više →
Metoda istraživanja podeljena je u četiri faze, koje obuhvataju proces razumevanja fizičkih fenomena i formiranja finalnog akustičkog orijentira.Prva faza obuhvata analizu fizičkih principa koji dovode do stvaranja zvuka u rezonantnim strukturama. U drugoj fazi sledi eksperimentalni proračun i verifikacija modela...
Pročitaj više →
U prvoj fazi u oblasti istraživanja je zaključeno da na online platformi Kuula ne postoji render koji sadrži neki vid promene svetlosti, osim ukoliko se ne doda hotspot. Rešavanje zadatka na većem i realističnijem prostoru Istraživanje je započeto renderovanjem u...
Pročitaj više →
Rezultati:U ovom dijelu, prikazani su rezultati simulacija akustičkih parametara za pravougaonu i lepezastu osnovu pozorišta, sa fokusom na raspodjelu zvučnih zraka, vrijeme reverberacije (RT30) i uticaj materijala. Rezultati služe za uporednu analizu performansi oba tipa osnove.U okviru istraživanja izrađeni su...
Pročitaj više →
Lighting analysis Ova analiza bavi se prirodnom osvetljenošću objekta u toku dana. Uvele smo specifično 2 sata u toku dana za koje smo htele da dobijemo posebne analize. Uzele smo početak (8h) i kraj (14h) radnog vremena Poreske uprave u...
Pročitaj više →
Na osnovu sprovedenog istraživanja ustanovljeno je da se i u, na prvi pogled vrlo apstraktnoj arhitekturi, može pronaći jasna logika oblikovanja. Dekonstruktivni i parametarski pristup omogućio je da se forma Zahe Hadid analizira i svede na osnovne principe, pri čemu...
Pročitaj više →
Rezime Na našem podneblju karakteristično je da godišnje ima oko 200 sunčanih dana, od tih 200 dana, možemo računati polovinu kao dane kada temperatura, uz izuzetnu jačinu UV zračenja, otežava svakodnevni život. Zbog sve češćih intenzivnih sušnih perioda, život u...
Pročitaj više →
Lighting analysis Ova analiza bavi se prirodnom osvetljenošću objekta u toku dana. Uvele smo specifično 2 sata u toku dana za koje smo htele da dobijemo posebne analize. Uzele smo početak (8h) i kraj (14h) radnog vremena Poreske uprave u...
Pročitaj više →
UvodNaš projekat u okviru predmeta „Geometrija i vizuelizacija formi“ imao je cilj da prikaže dva različita pristupa modelovanju iste forme – činije za sladoled sa tri kalupa. Oba pristupa vode do identičnog finalnog proizvoda, ali koriste potpuno različite metode: klasično...
Pročitaj više →
Uvod Naš projekat u okviru predmeta „Geometrija i vizuelizacija formi“ imao je cilj da prikaže dva različita pristupa modelovanju iste forme – činije za sladoled sa tri kalupa. Oba pristupa vode do identičnog finalnog proizvoda, ali koriste potpuno različite metode: klasično...
Pročitaj više →
Rezime procesa dosadašnjeg modelovanja:Nakon prethodnog istraživanja i procesa modelovanja, utvrđen je efikasniji i manje zahtev metod modelovanja posebnog tipa naočara, odnosno motion sickness naočara. Takođe dodati su različiti detalji estetskog tipa, uz promenu boja, dimenzija okvira i slično. Osnovna pravila...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Inspiracija za ovaj rad potiče iz tradicionalnih tehnika pletenja od prirodnih vlakana, poput ratana i bambusa, koji se vijekovima koriste u izradi predmeta za svakodnevnu upotrebu, uključujući i svjetlosne elemente. Ovi predmeti su prepoznatljivi po svojoj laganoj konstrukciji,...
Pročitaj više →
Uvod Specifična telesna građa jazavičara – dugačak torzo i kratki udovi – čini ovu rasu posebno ranjivom na degenerativne bolesti kičme, intervertebralne diskopatije i probleme sa zadnjim nogama. Kao posledica, javlja se potreba za ortopedskim pomagalima i protezama koje bi...
Pročitaj više →
Uvod U savremenoj arhitekturi, fasade više nisu samo omotači zgrada, već aktivni elementi koji utiču na unutrašnje ambijente kroz regulaciju svetlosti, privatnosti i energetske efikasnosti. Perforirani paneli predstavljaju sofisticirano rešenje koje omogućava filtraciju dnevnog svetla, smanjenje direktnog sunčevog zračenja, i...
Pročitaj više →
U procesu digitalnog modelovanja Coperni Air torbice primenjeni su dva različita pristupa: poligonalni u 3ds Max-u i parametarski u Rhino-u sa Grasshopper-om. Ova dva pristupa omogućavaju istraživanje razlika u efikasnosti, kontroli geometrije, posebno kod preciznih i vizuelno zahtevnih modnih objekata....
Pročitaj više →
1. Izbor materijala i komponenti 1.1 Creva Odabrana su silikonska creva zbog njihove otpornosti na ekstremne temperature (od -60 °C do +260 °C), što omogućava bezbednu primenu i pri maksimalnim opterećenjima računarskog sistema. 1.2 Filament za 3D štampu Za izradu...
Pročitaj više →
šta je heklica? Heklica je posebna igla koja se koristi za heklanje. Ima mali kukasti vrh na jednom kraju kojim se provlači nit da bi se stvorile petlje. Postoje heklice različitih veličina i debljina, koje se biraju u zavisnosti od...
Pročitaj više →
Korišćeni model enterijera kupatila preuzet je sa interneta. Za renderovanje modela korišćeni su Sketch-up+V-Ray. Za AI editovanje rendera korišćen je Stable Diffusion XL inpainting model u okviru ComfyUI. U proces su integrisani dodatni render pass-ovi (Material ID, Z-Depth i Normal),...
Pročitaj više →
Fotografija 1 Izvor : autorska fotografija Dijagram prikazuje princip Helmholtz rezonatora, sistema koji pretvara strujanje vazduha u zvuk. Kretanjem vazduha preko otvora rezonatora stvaraju se vrtlozi i talasna amplituda. Kada se frekvencija rezonatora poklopi sa frekvencijom strujanja vetra, dolazi do...
Pročitaj više →
WFR analizom dobijamo podatke koji su dosta grubi i ne mogu nam pomoći mnogo u detaljnoj analizi i lociranju problema i kritičnih tačaka u stambenoj jedinici, što ne odgovara ideji ovog istraživanja ali daje osnovu za biranje tipova stanova koji...
Pročitaj više →
Prilikom modelovanja vaze, prethodni pristupi MeshSmooth i NURBS geometrijsko modelovanje bili su komplikovani jer su stvarali nepravilne površine i otežavali precizno podešavanje oblika. Algoritamski pristup u Grasshopperu omogućio mi je da lako kontrolišem parametre vaze i brzo prilagođavam oblik ,...
Pročitaj više →
Application and Variation In the third phase, the developed method was applied to a more complex booknook model in order to explore how variations in background, lighting, and architectural detailing influence the overall sense of immersion. The focus was on...
Pročitaj više →
Treća faza istraživanja obuhvata modelovanje low poly struktura na složenijem modelu primenom dve metode: Quad Remesh i Mesh Machine. Broj poligona je redukovan postepeno dok nije određena donja granica prepoznatljivosti i ujedno granica ispod koje svakim sledećim smanjenjem „nestaje“ određeni...
Pročitaj više →
Analiza i komparacija rezultata Grasshopper/Python Za istraživanje su odabrana dva poznata umjetnička djela – „Dama sa hermelinom“ Leonarda da Vinčija i autoportret Fride Kalo. Razlog za ovakav izbor leži u njihovim različitim koloritskim osobinama: u prvom slučaju dominira tamna pozadina...
Pročitaj više →
Na hotelu Grand Park u Rovinju radiću analizu osunčanosti, dodavanjem pored postojećih biljaka nove, u cilju sprečavanja velike insolacije. Pomoću Ladybug koda, koji je ispitan na jednostavnijem primeru dodaću: tačno unetu lokaciju, odnosno Rovinj, njegovu poziciju, okolne parametre koji stvaraju...
Pročitaj više →
Ovo istraživanje se dalje može primenjivati na bilo kom objektu, a sada ćemo ga ispitati na primerima jednostavnih formi, postavljenih nasumično u prostoru. U Rhino programu modelovani su kubusi, lopta, kupa, piramida i šupalj valjak. Pomoću komponenti Grasshopper-a, odnosno Ladybug-a...
Pročitaj više →
Performativni dizajn u arhitekturi odnosi se na pristup dizajnu koji stavlja akcenat na efikasnost i interakciju objekta sa njegovim okruženjem, sa ciljem da se poboljša energetska efikasnosti i smanje negativni uticaji koji deluju na objekat i prirodne resurse. Važno je...
Pročitaj više →
Proces istraživanja nastavljen je kroz detaljniju razradu definicije u Grasshopperu. Polazni geometrijski elementi razvijani su korišćenjem iterativnih operacija, što je omogućilo testiranje različitih varijacija forme. Upotrebom komponente Loop Start uvedena je mogućnost ponavljanja niza operacija, čime se sistemski ispitivalo ponašanje...
Pročitaj više →
-Rezultati istraživanja su prvo prikazani na materijalima kocke kako bi se bolje vizualizovalo šta Stable Diffusion može postići, dok su u drugom delu isti promptovi i ista podešavanja primenjena na renderu enterijera radi ispitivanja efekata i kvaliteta materijala u složenijem...
Pročitaj više →
Treći deo istraživanja Za svako renderovanje polazila sam od istog linijskog crteža. LookX AI Krenula sam istraživanje od Look X AI, jer se on u prethodnoj fazi pokazao veoma dobro na jednostavnim zadacima – prvo sa kockom, a zatim i...
Pročitaj više →
Nakon teorijskog istraživanja interaktivnih 360° rendera, prelazak se vrši na praktično istraživanje metoda koje su zaključene u prvoj fazi. Istraživanje počinje formiranjem manjeg prostora dimenzija 4×4 m sa prostim geometrijskim oblicima. Na oblike su postavljeni materijali i izvršeno je renderovanje...
Pročitaj više →
S obzirom da su metode istraživanja u ovom radu višeslojne i obuhvataju različite pristupe evaluaciji energetske efikasnosti i performansi sistema zasene, istraživanje je podeljeno u tri međusobno povezane faze. Ova podela omogućava jasniju segmentaciju i bolje razumevanje postupaka sprovedenih u...
Pročitaj više →
S obzirom da je analiza vršena za pet zadatih kriterijuma kroz pet različitih položaja brisoleja (obe zone upravne na ravan zida; donja zona - upravna na ravan zida, gornja zona - paralelna sa njom; gornja zona - upravna na ravan...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja (Slika preuzeta sa: https://vektorpro.com/energetska-efikasnost/) Oblast istraživanja obuhvata energetsku efikasnost postojećih objekata (konkretno objekata izgrađenih pre uvođenja savremenih standarda energetske efikasnosti 2011. godine), sa posebnim fokusom na optimizaciju termalnog komfora u objektima kroz postavljanje novoprojektovanog sistema spoljnje zasene. U...
Pročitaj više →
Metoda istraživanja podeljena je u tri dela koja objašnjavaju proces nastanka i formiranja slobodne forme. Prvi deo se fokusira na definisanje pravaca kretanja, sa ciljem upoznavanja mogućih pravaca kretanja koji oblikuju formu. Drugi deo ispituje smer rotacije, čime se razume...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Istraživanje obuhvata uticaj svetlosti na život unutar stambene jedinice i kolika je potrebna osvetljnost za kvalitetan život. Tema istraživanja Fokus istraživanja će biti na upadu prirodnog osvetljenja u stambenu jedinicu novogradnje uz analizu dimenzija i broja otvora, u...
Pročitaj više →
U ovom istraživanju primenjena je metodologija parametarskog modelovanja koristeći Rhino i Grasshopper. Cilj je bio razvoj digitalnog modela kupole sa rombastim (diamond) panelima, kao i trougaonim, čija geometrija i podela mogu da se kontrolišu i menjaju. Proces je započet definisanjem osnovne krive luka (Arc) koja određuje...
Pročitaj više →
Kriterijum: Svaka ploča treba da bude četvorougaona i treba da bude ravanska, dok rekonstruisana mreža mora verno pratiti originalnu zakrivljenu površinu. Metod: Rhno I grasshopper Prvobitno se panelizacija radila na modelu torusa koji je dao ravanske elemente koji su bili...
Pročitaj više →
Uvod Problematika izrade ergonomskih proteza za pse, posebno za vrste kao što je jazavičar, zahteva precizan balans između funkcionalnosti, udobnosti i jednostavnosti izrade. Jazavičari, zbog svojih dugih leđa i niskog rasta, često razvijaju probleme sa zadnjim nogama, što nameće potrebu...
Pročitaj više →
Istraživanje: naučno-biološko gledište / zdravstvene prednosti Motion sickness naočare se pre svega koriste kako bi se suzbili simptomi mučnine koja nastaje u automobilu, autobusu i sličnim prevoznim sredstvima. Mučnina prilikom vožnje se pogoršava prilikom čitanja, gledanja u telefon ili kada...
Pročitaj više →
Slika 1: rezultati istražvanja modelovanja origami struktura Cilj istraživanja je bio da se dobije zakrivljena origami struktura korišćenjem Rhinoceros-a i Grasshoppera. Počinje se sa postavljanjem heksagonalne mreže (HexGrid) u željenoj ravni i ograničavanjem iste na polovinu kružnice kako bi rezultat...
Pročitaj više →
U ovom radu prikazan je proces modelovanja torbe Coperni Air u softveru Autodesk 3ds Max. Modelovanje je zasnovano na poligonalnom pristupu uz pažljivo vođenje topologije kroz kvadove i korišćenje modifikatora radi postizanja realistične forme i glatke površine. Cilj je bio...
Pročitaj više →
1. Oblast istraživanja Arhitektura i kulturno nasleđe predstavljeno kroz modele i makete.Oblast obuhvata proučavanje načina na koji se arhitektonska dela mogu interpretirati i predstavljati pomoću alternativnih materijala i sistema građenja, u ovom slučaju LEGO kockica. 2. Tema istraživanja Predstavljanje gradske...
Pročitaj više →
Počela sam testiranje AI rendera koristeći jednostavan oblik kocke. Cilj je bio da proverim kako različiti renderi funkcionišu sa jednostavnim zadacima, kako bih znala sa kojima je najbolje da nastavim rad u narednoj fazi. Prvo sam počela sa programom Look...
Pročitaj više →
Korišćeni model: realisticVisionV60B1_v51HyperVAE.safetensors - Ovaj model je napredna verzija Realistic Vision 6.0 B1, optimizovana za fotorealističnu generaciju slika. Koristi HyperVAE, naprednu varijantu VAE (Variational Autoencoder), koja poboljšava detalje, dubinu i teksture u generisanim slikama. -razlog upotrebe ovog modela je jer...
Pročitaj više →
U drugom delu istraživačkog zadatka prikazana je realna situacija iz ulice Vojvode Šupljikca u Novom Sadu, gde je iz perspektive jednog stana predstavljeno kako bi brisoleji izgledali ako bi se postavili sa unutrašnje strane prozora . Brisoleji su izabrani baš...
Pročitaj više →
Poznata i kao cvetni put, ikebana predstavlja tradicionalnu japansku umetnost aranžiranja cveća. Glavne odlike ikebane uključuju asimetriju, koja simbolizuje prirodnu nesavršenost, minimalizam, zasnovan na malom broju pažljivo odabranih elemenata i linijsku strukturu, gde je pažnja više usmerena na pojedinačne stabljike...
Pročitaj više →
Polazište u istraživanju je primena fraktalne geometrije po uzoru na Sierpinski trougao, pri čemu se definišu jasna pravila rada. Prvo pravilo jeste izbor osnovnog geometrijskog oblika, u ovom slučaju trougla kao jedinice koja se dalje transformiše. Drugo pravilo je iterativnost:...
Pročitaj više →
Metod Postavljanje osnovne geometrije Proces je započet definisanjem raspona mosta kroz tačke i linije: Korišćene su komponente Range i Remap za raspodelu vrednosti u željenom intervalu. Pomoću Pt (Construct Point) generisana je serija tačaka. Te tačke su korišćene za definisanje...
Pročitaj više →
Metoda istraživanja podeljena je u 4 faze. Ovaj tekst objedinjuje fazu 1 - Analiza postojećih objekata i fazu 2 - Dekonstrukcija forme, dok je naredni deo istraživanja rezervisan za preostale dve faze u kojima će se generisati novi objekat i...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Parametarska arhitektura sa fokusom na geometriju i digitalnu fabrikaciju Tema istraživanja Principi panelizacije sfernih paviljona i kupola u kontekstu oblika panela, vizure i prostorne percepcije enterijera Stanje u oblasti Istraživanje se oslanja na bogatu tradiciju eksperimentisanja s formom...
Pročitaj više →
Metode:Istraživanje je sprovedeno kroz kombinaciju teorijskog i praktičnog pristupa. Prvi korak bila je analiza literature iz oblasti akustike u arhitekturi, sa posebnim fokusom na razlike između tipičnih osnova pozorišta, odnosno pravougaone i lepezaste (fan-shape). U knjizi Auditorium Acoustics and Architectural...
Pročitaj više →
Cilj ovog dela istraživanja je da kroz različite forme objekta i slučajeve dizajna istražimo alate koje bi smo koristili tokom ispitivanja. Programi koji su korišćeni podelio bi na dve kategorije Programi za modelovanje – ArchiCAD (BIM) i Rhino (NURBS)...
Pročitaj više →
Tema istraživanja:Redizajn postojeće "Pet Shell" kućice sa ciljem unapređenja akustičkih karakteristika, kroz promenu materijala zidova i dodavanje unutrašnjih zakrivljenih pregrada koje formiraju lavirintnu strukturu.Ideja je da se smanji prolaz spoljašnje buke u unutrašnjost kućice, naročito u urbanim sredinama, bez potrebe...
Pročitaj više →
Prva radionica Oblast: Vizualizacija Tema istrazivanja: Primena veštačke inteligencije značajno je unapredila i optimizovala proces istraživanja u oblasti arhitektonske vizualizacije. Korišćenje AI omogućava dodavanje sitnih nepravilnosti, poboljšanje tekstura i povećanje refleksije u našem renderu zahvaljujući inpaint opcijama, čime se unapređuju...
Pročitaj više →
Oblast istrazivanja Popločavanje i panelizacija dvostruko zakrivljenih površina u arhitekturi Tema istrazivanja Planarna četvorougaona panelizacija dvostruko zakrivljene površine, odnos gustine mreže i tačnosti aproksimacije pomoću ravnih 2D elemenata. Stanje u oblasti Značajni primeri uključuju geodezijske kupole Buckminstera Fullera, koje su...
Pročitaj više →
Step 1- Construction form Definition of the basic box (booknook body) with dimensions corresponding to a standard bookshelf: 25 cm in height, 9.8 cm in width, and 25 cm in depth. This layout is for assembling a box: A1 –...
Pročitaj više →
Kao pristup sam izabrala da prvo izmodelujem originalnu šnalu kako bih bolje analitirala njene karakteristike a zatim istražila moguće dizajne. Započela sam modelovanje u Rhinu.
Pročitaj više →
Kod razvoja sistema vodenog hlađenja, pored funkcionalnih zahteva, značajnu ulogu imaju i estetski i organizacioni kriterijumi. Kako bi se postigao uredan raspored mekih cevi unutar kućišta, ramovi i vođice se modeluju tako da obezbede stabilnost, precizno vođenje i vizuelni efekat...
Pročitaj više →
Metoda - Pikselizacija zasnovana na homogenosti bloka/poligona Metodologija rada na istraživanju se bazira na upotrebi iste logike u dva različita alata: Grasshopper i Python. Grasshopper se bazira na geometriji i poligonima, dok se Python bazira na matrici brojeva i matričnom...
Pročitaj više →
U okviru izrade našeg zajedničkog projekta, činija sa pregradama modelovana je na dva načina: ručno, kroz standardni interfejs Rhinoceros-a, i programski, pomoću Python skriptovanja unutar Rhino okruženja. Ovakav dvostruki pristup omogućio nam je da sagledamo prednosti i mane obe metode...
Pročitaj više →
U okviru izrade našeg zajedničkog projekta, činija sa pregradama modelovana je na dva načina: ručno, kroz standardni interfejs Rhinoceros-a, i programski, pomoću Python skriptovanja unutar Rhino okruženja. Ovakav dvostruki pristup omogućio nam je da sagledamo prednosti i mane obe metode...
Pročitaj više →
slika 1: analiza vidljivosti tačke u unutrašnjem prostoru za analizu 3 Prvo istraživanje je započeto principom analize gustine rasporeda kanapa i kako bi se jasno smanjila vidljivost unutar prostora određene tačke unutar prostora. Da bi se postiglo odgovarajuće rešenje kriterijumi...
Pročitaj više →
Rezultat 1 Druga faza zasnovana je na istraživanju pristupa za stvaranje low poly struktura primenom softvera Rhino i Grasshopper uz pomoć dve metode - MeshMachine i QuadRemesh. Ceo proces je izvršen, na zakrivljenoj površi, definisanjem parametara koji su ključni za...
Pročitaj više →
U ovom delu istraživanja cilj mi je bio da na jednostavnom primeru isporbam alate koji bi trebalo da mi daju rezultate solarne analize (koliko energije Sunca objekat prima u toku godine kroz krovne ravni) ukoliko je ceo u staklu i...
Pročitaj više →
Kao cilj druge faze rada na projektu postavila sam oblikovanje pokretnih fasadnih panela, njihovo kretanje prilagođeno kretanju Sunca, kao i optimalan položaj ose oko koje ovi paneli rotiraju u zavisnosti od njihovog oblika. Početno istraživanje je sprovedeno na panelu kvadratnog...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Dizajniranje i modelovanje šnale za kosu Tema istraživanja: Modelovanje šnale u obliku cveta za kosu manje gustine Stanje u oblasti: Šnala u obliku cveta plumerije postala je popularna 2024. godine u celom svetu. Postoji do 4 veličine šnale...
Pročitaj više →
https://www.pinterest.com/pin/21884748184609784/ Prikladno rešenje konstrukcije jeste njeno sačinjavanje od primarnih i sekundarniuh šupljikavih cevi među kojima bi formirali organsku formu paviljona, čija bi obloga bila od zaklinjenih dodekaedarskih ploča ili drugih estetski prikladnih oblika, koji bi se rotirali oko dve ose,...
Pročitaj više →
Metoda istraživanja: Istraživanje je započeto kroz fizičke eksperimente sa papirnim modelima. Papir predstavlja jednostavan i lako savitljiv materijal, što omogućava brzo testiranje osnovnih principa ponašanja membrana. Prvo su izrađene pojedinačne lepeze kako bi se analizirala njihova fleksibilnost, sposobnost transformacije u...
Pročitaj više →
Dve metode istraživanja: kombinacija različitih elemenata i grasshopper koda za dobijanje forme posebno integrirani elementi kao multiple Brep elementi prethodno spojeni pomoću Boolean operacije, nakon čega su integirani kao jedinstveni Brep svaki element je pojedinačno implementiran u kod, nakon izvršavanja...
Pročitaj više →
Begum and Bike Ayaskan's Growth plant pot Oblast istraživanja Parametarsko i algoritamsko 3D modelovanje struktura inspirisano japanskom umetnošću savijanja papira- origami i primena datih struktura u svakodnevnom životu. Parametarsko projektovanje omogućava stvaranje kompleksnih formi na osnovu ulaznih parametara, dok algoritamsko...
Pročitaj više →
Prva radionica Moja oblast istraživanja fokusira se na rendere i njihovu primenu u arhitektonskoj vizualizaciji. Tema istraživanja biće ispitivanje problema koji se javljaju kod AI rendera, poput nerealnih detalja i nedostatka kontrole nad preciznošću, i njihovo poređenje sa manuelnim renderima...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Oblast ovog istraživanja obuhvata parametarski i algoritamski dizajn u modi, sa fokusom na primenu savremenih digitalnih alata za kreiranje fleksibilnih, modularnih i prilagodljivih oblika. Parametarski dizajn omogućava generisanje geometrijskih formi koje se mogu kontrolisati promenom parametara, čime se...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Oblast istraživanja obuhvata parametarsku i algoritamsku arhitekturu, sa posebnim naglaskom na projektovanje mostova i drugih infrastrukturnih elemenata. Parametarsko projektovanje omogućava generisanje kompleksnih formi na osnovu skupa ulaznih parametara, pri čemu krajnji rezultat nije unaprijed fiksiran već proizilazi iz...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja vizuelizacija enterijera sa naglaskom na modelovanje u 3ds Maxu i Corona Rendereru Tema istraživanja je unapređenje Corona 360° rendera ostvaruje se primenom mapa za dobijanje interaktivnog osvetljenja i postizanje različitih efekata. Ovaj postupak bi bio izvođen u Corona...
Pročitaj više →
Tema: Redizajniranje motion sickness naočara po estetskim i funkcionalnim aspektima Uvod: Motion sickness naočare se pre koriste kako bi se suzbili simptomi mučnine koja nastaje prilikom vožnje, koji se pogoršavaju prilikom čitanja, gledanja u telefon. Razlog nastanka su pomešani signali...
Pročitaj više →
Fotografija 1 Hayder Aliyev Center Izvor: https://www.archdaily.com/288566/happy-birthday-zaha-hadid Oblast istraživanja Principi modelovanja i vizuelna analiza savremene arhitekture, sa fokusom na fluidne i kontinuirane forme u radovima Zahе Hadid. Tema istraživanja Tema istraživanja usmerena je na pronalaženje najjednostavnijeg načina modelovanja objekata Zahe...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: BIM-Parametarsko projektovanje. Tema istraživanja: Dvosmerna komunikacija između Archicad-a i Grasshopper/Rhino sistema kao osnova za optimizaciju arhitektonskog projektovanja. Stanje u oblasti: Rad istražuje kako integracija parametarskog dizajna i BIM tehnologija može da podrži cirkularnu arhitekturu kroz preciznije praćenje,...
Pročitaj više →
Naš novi koncept činija osmišljen je s ciljem da maksimalno iskoristi prostor, olakša upotrebu i unapredi estetski doživljaj serviranja. Inspirisani modernim pristupom ergonomiji i vizuelnoj harmoniji, razvile smo varijantu činija koja kombinuje funkcionalnost i eleganciju. Dizajn za razdvajanje ukusa –...
Pročitaj više →
Naš novi koncept činija osmišljen je s ciljem da maksimalno iskoristi prostor, olakša upotrebu i unapredi estetski doživljaj serviranja. Inspirisani modernim pristupom ergonomiji i vizuelnoj harmoniji, razvile smo varijantu činija koja kombinuje funkcionalnost i eleganciju. Dizajn za razdvajanje ukusa –...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - Istraživanje se zasniva na pretvaranju algoritama slaganja Rubikove kocke u geometrijske, slobodne forme koje postaju vizuelni zapis procesa. Svaki potez se prevodi u element forme, tako da se niz poteza gradi kao apstraktna struktura. Time se dobija...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja Uticaj parametarski oblikovanih struktura rasvetnih tela na formiranje kontrolisanih svetlosno–senčnih projekcija na okolnim površinama. Fokus je na proučavanju odnosa između geometrije otvora, prostornog pozicioniranja lampe i karakteristika svetlosnog izvora u generisanju čitljivih vizuelnih motiva na zidovima enterijera. Tema...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja:Dizajn cevi/ramova za prenos rashladne tečnosti u računarima, u odnosu na postojeće industrijske prakse Tema istraživanja:Razvoj i 3D modelovanje ramova/vođica za meka creva u sistemima vodenog hlađenja u računarima, sa integracijom ARGB LED traka i slobodnih formi koje je...
Pročitaj više →
Thumbnail sa članka https://www.topakustikusa.com/ Oblast: Ahitektonska akustika u pozorišnim prostorima Tema istraživanja:Komparativna analiza uticaja geometrije i materijala na akustičke performanse pozorišnih prostora; simulacije reverberacije i raspodjele zvučne energije Stanje u oblasti: https://www.scribd.com/document/488854638/184761366-Akustika-u-Arhitekturi-pdf - definiše osnovne pojmove akustike i zvuka, istražuje...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: modelovanje efemerne arhitekture Tema: unapređenje efemernih zidova kao prostorne granice Rope Wave Office - Usual Studio + ten-arch (https://www.archdaily.com/872948/rope-wave-office-usual-studio-plus-ten-arch) - kanap je upotrebljen u strukturi koja sakriva konstrkuciju (gredne nosače i stubove) The Rope House - Eckford Chong...
Pročitaj više →
AI generisana slika Savremena arhitektura sve više istražuje slobodne i kompleksne forme kako bi objekti postali vizuelno atraktivniji i funkcionalniji u urbanom okruženju. U ovom istraživanju, oblast istraživanja je modelovanje i fabrikacija slobodnih formi, dok je predmet primena fraktalne geometrije...
Pročitaj više →
OBLAST ISTRAŽIVANJA: Heliotropizam u arhitekturi TEMA ISTRAŽIVANJA: Uticaj fasadnih panela na energetsku efikasnost STANJE U OBLASTI: Smartfower sistem je „pametni solarni sistem“, koji radi po principu helitropizma. Heliotropizam je prirodna pojava koja podrazumeva da se biljka okreće prema izvoru svtelosti,...
Pročitaj više →
OBLAST ISTRAŽIVANJA: Heliotropizam u arhitekturi TEMA ISTRAŽIVANJA: Uticaj pokretnih fasadnih panela na estetiku objekta STANJE U OBLASTI: Neki od uglednih primera Media-TIC building - iako predstavlja odličnu polaznu tačku zbog svojih jednokrakih trougaonih panela, nailazimo na problem u vidu slabije...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Primena veštačke inteligencije u obradi i optimizaciji rendera enterijera. Tema istraživanja: Uticaj dodatnih render passova na kvalitet i realističnost AI generisanih izmena na već postojećim renderima. Stanje u oblasti: AI alati (Photoshop Generative Fill, Topaz, Luminar, Runway, Stable...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: Pikselizacija Tema istraživanja: Istraživanje različitih pristupa pikselizaciji koristeći se logikom quadtree data strukture Stanje u oblasti: Pikselizacija podrazumijeva metod digitalne obrade fotografije, tako što grupe piksela mijenja većim, smanjujući rezoluciju slike. Ona se koristi u raznim sferama poput...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja: 3D modelovanje i vizuelna percepcija modelovanih struktura Tema istraživanja: Optimizacija poligonalnih modela i njen uticaj na vizuelnu jasnoću istih Stanje u oblasti: Pojednostavljenje poligona je način transformisanja poligonalne 3D strukture u jednostavniju verziju. Poligoni su najpopularnija osnova za...
Pročitaj više →
Istraživanje: Razvoj veterinarske protetike poslednjih godina postao je značajan segment u unapređenju kvaliteta života pasa. Poseban izazov predstavljaju rase kao što je jazavičar, koje su anatomski predisponirane ka problemima sa kičmom i ekstremitetima. Ova rasa spada među 10–12 puta rizičnije...
Pročitaj više →
“Snapping Facade” by Jin Young Song and Jongmin Shim | USA https://bustler.net/news/5363/investigating-architecture-that-reacts-in-the-2016-laka-competition-the-winning-entries Oblast: Upravljanje svetlosnim sistemima Tema: Unapređenje sistema pokretnih panela inspirisanog projektom “Snapping Facade” Stanje u oblasti: https://dioinno.com/Snapping-Facade - projekat koji je dao inspiraciju za istrazivanje https://www.qscience.com/content/journals/10.5339/connect.2017.qgbc.6 - Kroz...
Pročitaj više →
Research Area-decorative bookshelf accessories – booknook (miniature scenes placed between books) Research Topic-creation of a fantasy-style portal in the form of a “window” booknook State of the Field When examining available booknook examples on the market (Etsy, Amazon, and specialized...
Pročitaj više →
Ovo istraživanje pripada oblasti arhitekture i urbanizma, sa fokusom na elemente koji se koriste za kontrolu dnevnog osvetljenja i vizuelnu privatnost u stambenim blokovima. Predmet istraživanja su sistemi brisoleja koji se koriste u unutarblokovskim enterijerima, posmatrani kroz njihov uticaj na...
Pročitaj više →
Oblast istraživanja - ikebana. Tema istraživanja - vaze pogodne za tradicionlanu ikebanu. Stanje u oblasti - u ikebani su se razvijali različiti načini fiksiranja stabljika, pomoću kubarija - drvenih bambusovih letvica, suibana- plitke posude sa peskom ili kenzana - metalne...
Pročitaj više →
Uvod Problem nedovoljnog zelenila koja pružaju zaklon od sunca u gradskim sredinama sve više otežava zivot građanima tokom toplih letnjih dana. Zbog klimatskih promena koje sa sobom nose duge sušne periode, vegetacija sve teže opstaje i napreduje među betonskim kulama....
Pročitaj više →
Oblast:Parametarsko modelovanje dekonstruktivističke arhitekture Tema istraživanja:Od jednostavne geometrije do dekonstuktivističke forme – istraživanje generativnih procesa koji transformišu osnovne geometrijske oblike u kompleksne arhitektonske forme koristeći parametarske metode i algoritme Kako se jezik dekonstruktivizma može ponovo osmisliti kroz parametarske metode koje...
Pročitaj više →
Istraživanje i razvoj potencijalnih varijacija izrade 3D LIGHT BOX-a kao slojevite vizuelne reprezentacije digitalnih alata u 3D programu. Ovaj rad bavi se analizom mogućnosti izrade 3D LIGHT BOX-a, koji funkcioniše kao višeslojna slika. Cilj je da se ispita koliko je...
Pročitaj više →
U skladu sa prethodnim istraživačkim koracima, fokus ovog rada usmeren je na ispitivanje efikasnosti i uspešnosti brze izrade 3D light box-a koji funkcioniše kao slojevita vizuelna reprezentacija odabrane slike. Projekat je realizovan kroz integraciju softverskih alata SketchUp i V-Ray,a celokupan...
Pročitaj više →
Polazni korak u radu podrazumeva izbor konkretne slike,po mogućnosti uprošćene slike radi lakšeg iscrtavanja silueta. U AutoCad-u treba kreirati više slojeva, raspoređenih po značaju – sa najvažnijim elementima u prvom planu, dok se pozadinski slojevi mogu koristiti u različitim verzijama....
Pročitaj više →
Posle sprovedene ankete u kojoj su ispitanici imali priliku da vide 360° vizualizaciju objekta i odgovore na pitanja o dimenzijama određenih elemenata sa vizuala uvideo sam da su svi odgovori bili netačni, a samo dva ili tri su bili približino...
Pročitaj više →
Filtriranjem ideja iz prethodnih postova i iz međuperioda, eliminišući sve što je nepraktično ili previše dizajnerski kompleksno da bi na njemu koncepti bili testirani, došla sam do sljedećeg: - 3D isprintovan rezultat -Mesh model korseta Iz već...
Pročitaj više →
Cilj istraživanja je bio pronaći na koji način je najbolje pozicionirati tačke na fotografiji i koliki će biti njihov najmanji broj kako bi se postiglo uspješno prepoznavanje ličnosti. 1. korak Komponente koda u grashopperu gdje se podešava rastojanje najtamnijih i...
Pročitaj više →
U trećoj fazi istraživanja, prelazi se na kombinaciju manuelnog i parametarskog modelovanja. Bake-ovala sam geodezijske krive iz drugog metoga do kojih sam došla u fazi 2 i obrisala višak. Kako bih dobila dodatne krive koje će na bolji način oformiti...
Pročitaj više →
Treća faza rada ističe uspešnost primenjenog algoritma. Uz pomoć postavljenog algoritma parametarskom metodom su ostvareni kriterijumi i cilj istraživanja. Tok različitih veličina heksagonalnih otvora na fasadi je projektovan tako da poravna tok najvećih rupa sa površinama najvećeg senčenja od...
Pročitaj više →
Prilikom dobijanja forme senke dolazimo do zaključka da nisko postavljeno osvetljenje stvara manje jasnu senku. Jasniju konturu stvara senka od svetlosti iz većeg ugla u odnosu na površ pomoću broja površina koji nama odgovara. Na kraju izdelimo površi tako da...
Pročitaj više →
Poslednji korak ovog ispitivanja, jeste primena prethodnog na sada, složenijem primeru: holu FTN-a. 1. Prvo ćemo geomteriju prostora svesti sa ove: Na ovu: 2. Nakon toga primenićemo prethodni kod za simulaciju zvuka na ovaj primer. I uporediti kretanje čestica...
Pročitaj više →
Nastavkom istraživanja iz prethodne faze i isprobavanjem različitih oblika željene senke, odlučujem se da nastavim da radim sa konturnom linijom sata na Petrovaradinskoj tvrđavi. Ovaj oblik se ispostavio kao ne previše komplikovan, a ni previše jednostavan. Izvor svetlosti: Probala sam da koristim...
Pročitaj više →
Postavkom istih parametara stvarne i virtuelne kamere, ne dobija se potpuno realističan render, kao ni potpuna simulacija fotografije koja je zabeležena. Za njega su potrebna dodatna podešavanja, kako kamere, tako i adekvatnog osvetljenja, materijalizacije i drugih detalja, eventualna postprodukcija... Ključno...
Pročitaj više →
3. Poredjenje modela u teoriji 4. Štampa, praktična primena i poredjenje modela u praksi Poređenje modela u teoriji Prilikom istraživanja i modelovanja u prethodnoj fazi istraživanja, kreirana su dva modela kocke koristeći različite pristupe i šablone. Prednost prvog modela: Jednostavnost...
Pročitaj više →
Modelovanje i fabrikacija abažura za lampe: Proces modelovanja Cilj: od jedne ravne ploče napraviti abažur koji sadrži otvore. Srf -> UnrollSrf -> Polyline -> Trim -> Extrude -> Rotate3D -> ArrayPolar Prvo moramo obratiti pažnju na oblik abažura, da li...
Pročitaj više →
Kao što je već nagovješteno u predhodnim postovima, istraživanje se usmjerava na uspješnost i efikasnost brze izrade 3D light boxa kao slojevite slike nekog grada. Sam rad podijeljen je u nekolike faze: I Faza: Pomenuta u predhodnoj objavi jeste razvrstavanje...
Pročitaj više →
Na početku treće faze bilo je potrebno 3d ištampati model za kalup: Kada smo ištampali model potrebno je obložiti ga silikonom, kada se silikon ossuši treba napraviti najmanji otvor kroz koji možemo izvaditi model. Posle kroz kalup provlacimo fitilj za...
Pročitaj više →
Prilikom praktičnog dela rada u prethodnom postu uočeni su nedostaci, u vidu lošeg kvaliteta i previše utrošenog vremena prilikom korišćenja metode 1, dok sam metodom 2 dobila dobre rezultate prilikom oduzimanja dela geometrije. Samim tim odlučeno je da će se...
Pročitaj više →
Pretpostavka je bila da je lakše i brže doći do rendera preko AI programa nego da modelujemo sami i renderujemo u nekim od programa za to. Isprobavanjem besplatnih programa vezanih za AI renderovanje, imamo par koji su ušli u uži...
Pročitaj više →
U trećoj fazi modelovanja nadstrešnica postavljaju se krovne konstrukcije i završava proces projektovanja. Na samom kraju pomoću situacionog rendera izvedena je mini anketa. Dvodimenzionalni nosač se duplira i postavlja se jednostavna, ručno projektovana krovna konstrukcija koja prati kosinu tačaka oslanjanja....
Pročitaj više →
1. Uvod U trećoj fazi istraživanja, različite varijante šablona su testirane na papiru kako bi se odredili optimalni parametri za postizanje željenog 3D oblika. Proces je uključivao štampanje, sečenje skalpelom i isprobavanje različitih dužina zglobova kako bi se postigla optimalna...
Pročitaj više →
Primenjen je postupak modelovanja strukture iz faze 2 ali na kompleksnijoj formi: Postupak: U tačkama mesh-a postavljene su sfere određenog prečnika. Urađeno je presecanje mesh-a sferema. Na dobijenim isečcima urađen je MultiPipe kako bi se dobile spojnice. Postavljena je još...
Pročitaj više →
Na osnovu prethodnog posta, gde sam istraživala metod digitalnog slikanja serije Arcane i to primenila na primeru kocke, odlučila sam da uradim isto u tri mnogo kompleksnija primera u pokušaju da ih prikažem kroz stil Arcane-a bazirajući se konkretno na sam umetnički stil...
Pročitaj više →
Faze rada modelovanja i fabrikacije stolice: 1. odrediti vrstu zgloba i njegovu ulogu pri kreiranju stolice zglob broj 1 - uloga: horizontalni elementi stolice, nogare i deo naslona *sastoji se od elemanata koji se pružaju u 3 pravca *( x, y, z...
Pročitaj više →
Treća faza se odnosi na izradu japanese joinery-a. Korišćena je šperploča kao materijal, koja je laserski sečena da bi se dobili odgovarajući oblici. Jedan oblik je podeljen u 3 segmenta koji su kasnije spojeni. Korišćeni su uglavnom jednostavniji oblici koji...
Pročitaj više →
U finalnom delu rada objasniću već pomenuti proces na lovcu i uporediti ga sa onim od kanala Polyfjord, urađenom u Blenderu. 1. Modelovanje lovca uz lathe komandu 2. Importovanje željenog 2D oblika figura i ekstrudovanje ...
Pročitaj više →
U ovom delu rada pokazao bih kako funkcionišu komande koje će biti potrebne za finalnu fazu projekta - počevši od jednostavnih oblika do modelovanja pijuna. U 3ds Maxu, postoje dve glavne metode za izvođenje Boolean operacija: Boolean i ProBoolean. Oba...
Pročitaj više →
OBLAST - modelovanje u 3D prostoru PREDMET - upoređivanje procesa modelovanja postojećeg istraživanja kanala Polyfjord u Blenderu i mog doprinosa u 3ds maxu TEMA - modelovanje 2D/3D šahovskih figura STANJE U OBLASTI - postojeći proces modelovanja Youtube kanala Polyfjord CILJ - izmodelovati pomenuti i potencijalno rešiti određene...
Pročitaj više →
Da bismo sproveli istraživanje, bilo je važno da kriterijumi budu ravnopravni. Potrebno je bilo pronaći cirkone sa sličnim površinama, a zaključili smo da je najbolje da svi cirkoni imaju istu visinu. Font je dizajniran da zadovolji oblike...
Pročitaj više →
U završnoj fazi projekta došla sam do dva finalna modela maske. Jedan sa izbočinama na kritičnim tačkama za držanje maske, drugi sa vazdušastim ,,jastucima'' koji bi olakšali držanje telefona i učinili ga udobnijim (zbog same prirode materijala i vazduha). Korišćenjem...
Pročitaj više →
U trećoj fazi odlučila sam da istraživanje nastavim na primeru košarkaške lopte. Fotografije lopte sam uvezla u aplikaciju Polycam i posle nekoliko neuspelih pokušaja dobila sam zadovoljavajući rezultat. Zatim sam je u programu 3ds Max izmodelovala kako bih uporedila dobijene...
Pročitaj više →
Konačan rezultat koji želimo jeste parametarski modelovana fotografija. Početak: Definisanje dimenzija okvira, dimenzije konačne fotografije. Zatim se dobijeni okvir ispuni određenim brojem tačaka, koristeći komandu Populate 2D. Sledeći korak jeste ubacivanje fotografije pomoću komande Image Sampler. Pokretanjem komande Voronoi, tačke se...
Pročitaj više →
String art je umetnička forma koja koristi obojene niti, konac ili žicu za kreiranje geometrijskih obrazaca i slika na podlozi. Niti se "pletu" između tačaka na mreži, često na drvenoj podlozi, da bi se formirali složeni dizajni. Ova forma umetnosti...
Pročitaj više →
Kako se istraživanje svodi na strategiji za najbrže i najjednostavnije modelovanje ovih patika, pretpostavka je bila da će se to najbolje realizovati u 3ds max-u. Pored jednostavnog postavljanjem plane-ova, dodavanjem slika modela i modifikacijom kubusa pomoću odredjenih funkcija koji su...
Pročitaj više →
Da bi postigli trodimenzionalni utisak na malo kompleksnijem crtežu potrebno je izdeliti ga na što manje segmenata, tako da na kraju idalje imamo utisak da se radi o 3D prostoru. U ovom slučaju kula je izdvojena kao poseban element. Ostali elementi...
Pročitaj više →
Kako bi dokazali da držač za vinske flaše može da zadovolji zahteve koje smo postavili u prethodnom postu, morali smo prehodno da ispitamo koje dimenzije, vrsta materijala i količina flaša je odgovarajuća. Istraživanje se svelo na dokazivanje premisa pomoću prototipa,...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja na red je došla fabrikacija. Hipoteza je bila ta da bi se ovakav model mogao fabrikovati na jednostavniji i jeftiniji način od načina na koji su to radili Drzach i Suchy, a da pritom finalni proizvod...
Pročitaj više →
U ovoj fazi sam ubacio kompleksniju osnovu koju smo imali i na gradilištu i pokušao da primenim dobijene rezultate u praksi. Počeo sam sa unošenjem kompleksnije osnove, šemu slaganja i okvir oko šeme. Dalje sam primenio sve korake iz...
Pročitaj više →
Ideja istraživanja je zahtevala rad na fasadnom platnu koje u svojoj geometriji poseduju otvore koji se razlikuju po svojoj veličini i rasporedu. Ovakav vid rešenja fasadnog platna ima za cilj da na najadekvatniji način prilikom različitih vremenskih uslova i doba...
Pročitaj više →
OBLAST: Parametarsko modelovanje fasadnih brisoleja TEMA: Ispitivanje osunčanosti unutrašnjeg prostora i modelovanje pokretnih (rotacionih) fasadnih brisoleja OPIS: Na osnovu proračunskog modela celodnevne osunčanosti unutrašnjeg prostora objekta modeluju se pokretni paneli. Svojim položajima u različitim periodima dana najefikasnije kontrolišu ulazak sunčeve svetlosti...
Pročitaj više →
OBLAST: Modelovanje čaše pomoću softvera 3ds Max i Rhino TEMA: Modelovanje čaše koja će imati unikatni dizajn i lakšu upotrebljivost prlikom držanja, ispijanja i pranja PREDMET: Modelovanje ergonomski formirane čaše upotrebom softvera STANJE U OBLASTI: Istraživanjem ovog polja dizajna, kao i srodnih tema, dolazi se...
Pročitaj više →
U trećem delu izdvojili smo tri preostala pitanja: 1. Kako formirati smislenu strukturu 2. Kako i da li je moguće uklopiti anamorfnu reč u istu, korišćenjem isključivo boje 3. Koja reč je u pitanju 4. O kakvom prosotru govorimo ...
Pročitaj više →
Realizacija istraženog u programima Prethodnim istraživanjem došla sam do oblika optičkog tela i indeksa refrakcije. Dalje sam posmatrala slučaj kada je zrak pod 45 stepeni i po uzoru na simulaciju modelovala staklo koje bi prelamalo zrake i postavila na ivicu...
Pročitaj više →
U nastavku modelovanja bavila sam se detaljima na samoj šolji. Počela sam sa pravljenjem udubljenja za usta i oči, a zatim i modelovanjem istih. Zatim sam dodala i dršku za šolju. Došla sam do konačnog izgleda šolje. Zaključak: Hipoteza...
Pročitaj više →
Kao rezultat, dobijena složena forma se i kao papirni model i kao forma kojoj je dodata debljina može saviti dovoljno da ispuni početni zahtev. Varijacija 1 Kod prve varijacije se šablon preneo na zakrivljenu površinu - primer paviljonske strukture. Kao rezultat se...
Pročitaj više →
Nastavak istraživanja različitih tipova waffle strukture, u cilju pronalaska najpovoljnijeg oblika celokupne kućice, kao i pojedinačnih elemenata za fabrikaciju. Nakon završetka i realizacije ovog istraživanja, drvenoj strukturi se kasnije dodaju 'čičak' trake na dnu, kako bi se ona povezala sa...
Pročitaj više →
Na uzorku papira debljine 1mm smo primenili patern iz Grasshopper i Rhino programa (o kojem je bilo reči u prethodnom postu) i laserskim putem isekli i testirali različite varijacije ovog paterna. [caption id="attachment_20252" align="alignnone" width="366"] Primeri varijacija: Promene parametara dimenzija...
Pročitaj više →
U ovoj fazi istraživanja biće primenjene informacjie dobijene prethodnom fazom istraživanja na većem primeru. Kao predmet posmatranja uzet je objekat Georges Pompidou centar u Parizu zbog svog šarenolikog kolorita. Pošto je u prethodnoj fazi istraživanja pokazano da je moguće promeniti...
Pročitaj više →
Princip koji je korišćen u prvoj fazi rada primjenjen je na čitav blok. Zatim je ubačena nova geopmetrija (dvije kule) koja baca sijenku na postojeće objekte. Na manjem segmentu urađeno je poređenje osunčanosti objekata sa i bez novih kula. Zaključak: S...
Pročitaj više →
Na ovoj stranici: 210 objava