M. C. Escher jeste holandski umetnik i grafičar, koji se pretežno bavio percepcijom prostora, relativnošću i paradoskima. Njegov rad je poslužio kao inspiracija mnogima, koji su dalje nastavili da se bave takozvanim nemogućim figurama i objektima.
Tema ovog istraživanja biće upravo kreiranje jednog takvog prostora, inspirisano njegovim radovima. Prilikom analize, pažnja će se najviše posvetiti raznim varijacijama i oblikovanju figura koje će stvoriti osećaj iluzije na posmatrača, načinom na koji se menja odnos veličina figure u prostoru u zavinosti od oka posmatrača, i, takodje, stvaranju određenog osećaja, ne samo u posmatraču, već i u onom ko iskusi dati prostor u kom se nalazi.
Problemi istraživanja sa kojim se možemo susresti u daljem izvođenju jeste upravo ta promena veličine objekta u prostoru, koja se može uočiti u toku animacije kretanja datog objekta.
Pošto će istraživanje oblikovanja prostora biti direktno povezano sa samom izradom u programima, u daljem radu možemo koristiti jednostavnije programe poput Sketchup-a radi istraživanja forme, iako će veći deo samog oblikovanja moći biti urađeno bilo korišćenjem 3D Max-a, Blender-a ili Rhinocerous-a uz Grasshoper, od kojić će se za animaciju koristiti ili Blender Ili 3D Max.
Izazovi koji se pojavljuju prilikom same izrade modela, jesu oni sa kojima su se susretali ljudi još od Escher-ovog vremena – mogućnost zamišljanja određene forme, crtanja iste u dvodimenzionalnom obliku, ali nemogućnost modelovanja tog oblika u 3D-u. Upravo u ovom izazovu leži pronalazak kompleksne forme, koju je moguće izraditi i od koje je moguće stvoriti iluziju u oku posmatrača.