Parametarsko modelovanje Allianz Arene u Minhenu

Projekat počinjem definisanjem centra elipse koja određuje oblik stadiona. Pomeranjem i rotacijom tačke i komandom Addition dobijam kontrolne tačke kroz koju provlačim elipsu.

screenshot.1 screenshot.2

Elipsu dalje umnožavam, njene kopije skaliram i dodjeljujem im Z koordinatu kako bi dobio željeni oblik. Njihove parametre pohranjujem u Loft komponentu koja kreira površi iz zadatih krivih.

screenshot.3 screenshot.4

Karakterističnu fasadu Allianz Arene dobijam pomoću besplatnog plug-ina za Grasshopper zvanog Lunchbox koji povećava sposobnosti izrade panela i oblika. Komanda Skewed Quads mi daje sistem panela koji želim, ali suprotnog smera. Reverse Surface Direction ih postavlja u pravom smeru.

screenshot.5 screenshot.6

Komponenta Polygon Center pronalazi centralne tačke za svaki panel na površi. Te tačke pomeram komandom Move služeći se vektorom sa tačkom u centru geometrije i pravcem uniformnog skaliranja. Formiram oblik panela opcijom Extrude Point.

screenshot.8 screenshot.7

Konačan oblik fasadnog panela dobijam pomoću WeaverBird plug-ina koji uvodi dodatne mogućnosti pri radu sa mesh objektima. Constant Quads Split Subdivision parametar daje karakterističan oblik panela Allianz Arene.

screenshot.9 screenshot.10

Zbog načina na koji Lunchbox generiše panele došlo je do poklapanja površi na ivici objekta. Njih otklanjamo razbijanjem mesha, selekcijom površi koje se poklapaju i njihovim otklanjanjem Cull parametrom, potom ponovnim sastavljanjem mesha.

screenshot.11 screenshot.12

Unutrašnji deo stadiona urađen je pomoću plug-ina Toro, kojim se na brz način generišu profili tribina potrebnog oblika.

screenshot.14 screenshot.15 screenshot.16 screenshot.17 screenshot.18 screenshot.13

This entry was posted in 00 Radovi. Bookmark the permalink.