modelovanje sakralnih objekata / ispitivanje softvera za akustiku – Faza I

Tema istraživanja91312739_206678757423447_3437764705018445824_n – Akustika u sakralnoj arhitekturi

Problem i cilj istraživanja – Ispitivanje reverberacije (vreme trajanja zvuka), prenosa zvučnih talasa i stvaranje eha u sakralnim objektima

Uzimajući u obzir značaj akustike u odvijanju gotovo svih funkcija sakralne arhitekture, neophodno je ispitati na koji način upotreba odgovarajućeg softvera za simulaciju zvuka doprinosi kvalitetnijem oblikovanju ove arhitektonske tipologije. Dosadašnja praksa projektovanja sakralnih objekata podrazumeva upotrebu već ustaljenih kanona, koji su usavršavani vekovima unazad, uz pomoć kojih je rešavan i problem zvuka, odnosno njegovog adekvatnog prostiranja.

1.faza istraživanja podrazumevala je upoznavanje sa različitim savremenim softverima za simulaciju akustike. Među najzastupljenije spadaju Grasshopper plug-in poput Dolphin Acoustic i Snail. Iako oba pružaju odlične grafičke prikaze kao i mogućnost ispitivanja svih gore navedenih problema samog istraživanja, nisam pronašao dovoljan broj tutorijala za rukovanje. Druga opcija je bila Autodesk ECOTECT, za koji kao glavni nedostatak uočavam nemogućnost upotrebe samog softvera usled njegovog isključivanja sa standardne Autodesk ponude. Na kraju ove faze istraživanja, kao najprikladiniju opciju, izdvajam Sketchup plug-in Odeon. Pored zadovoljavajućeg broja tutorijala, ovaj softver pruža i mogućnost dolaska do sličnih rezultata, kao u slučaju grasshopper-ovih plug-in.

2.faza istraživanja podrazumevaće preispitivanje odabranog softvera na različitim modelima regionalne sakralne arhitekture koji su prethodno grupisani i modelovani prema određenim zajedničkim pojavnim elementima. Na ovaj način se mogu najbolje prikazati rezultati istraživanja koji će takođe varirati u skladu sa prisustvom/odsustvom različitih sakralnih arhitektonskih elemenata.

 

Uspešnost samih rezultata proizilazi iz:   1. primenjenih arhitektonskih elemenata

                                                                           2. utvrđivanja optimalnih pozicija 

                                                                               primenjenih elemenata

                                                                           3.postizanja adekvatnog zvuka    

                                                                             upotrebom odabranog softvera

 

Reference:

https://www.grasshopper3d.com/group/dolphin

https://www.mdpi.com/2075-5309/4/2/113/htm#sec3dot4-buildings-04-00113

https://odeon.dk/learn/video-tutorials/

https://www.grasshopper3d.com/group/pachyderm

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.