koraci pri modelovanju:
VERZIJA I
1.korak
-napravili smo pravougaonik koji je bio dimenzija djela koji će biti perforiran
2.korak
-napravili smo površ koja je ograničena tim pravougaonikom (Boundary Surface)
3.korak
-tu površ smo podjelili na dijamante (rombove) – Diamonds iz panela Lunch Box
(plug in za Grasshopper). Tu smo pomoću slidera odredili kolika nam je podjela u U i V pravcu.
4.korak
-skalirali smo rombove u odnosu na njihov centar za određen faktor.
Centar je centar svakog romba iz alatke Area, a faktor je 0,8 – može da se mjenja na slideru.
5.korak
-treba skalirti svaki taj romb u Y pravcu tako da najudaljeniji od centra površi budu najmanje visine, a najbliži centru površi budu najveće visine.
Koristimo alatku Scale UN.
Faktor je Remap.
Distance – rastojanje između centra (težista) površi i svakog centra romba.
Remap – rastojanja između centra težista površi i svakog centra romba podešavamo da ide po novom domenu koji smo zadali (Constract domain), a bio je Bounds koji sortira te dužine po veličini.
Taj Remap je faktor skaliranja – on skalira rombove tako da najudaljeniji budu najmanji po visini.
grasshopper shema – VERZIJA I
rhino shema // kreirani patern odnosno izmodelovani abažur – VERZIJA I
VERZIJA II
1.korak –napravili smo pravougaonik koji je bio dimenzija djela koji će biti perforiran 2.korak -napravili smo površ koja je ograničena tim pravougaonikom (Boundary Surface) 3.korak -tu površ smo podjelili na dijamante (rombove) Diamonds iz panela Lunch Box (plug in za Grasshopper). Tu smo pomoću slajdera odredili kolika nam je podjela u U i V pravcu. 4.korak -skalirali smo rombove u odnosu na njihov centar za određen faktor. Centar je centar svakog romba iz alatke Area, a faktor je 0.8 – može da se mjenja na slideru. 5.korak -treba skalirati svaki taj romb u Y pravcu tako da najudaljeniji od centra površi budu najveće visine, a najbliži centru površi da budu najmanje visine. Koristili smo alatku Scale UN. Faktor je Remap. Distance – rastojanje između centra (težišta) površi i svakog centra romba. Remap – rastojanja između centra težišta površi i svakog centra robma podešavamo da ide po novom domenu koji smo zadali (Constract domain), a bio je Bounds koji sortira te dužine po veličini. Taj Remap je faktor skaliranja – za razliku od VERZIJE I gdje su rombovi skalirani tako da najudaljeniji budu najmanji po visini u VERZIJI II je promenjen start i end domain i sada su najudaljeniji rombovi najveći, a najbliži centru, odnosno tački od koje mjerimo udaljenje, najmanji.
grasshopper shema – VERZIJA II
rhino shema // kreirani patern odnosno izmodelovani abažur – VERZIJA II
VERZIJA III
1.korak –napravili smo pravougaonik koji je bio dimenzija djela koji će biti perforiran. Napravili smo pravougaonik vertikalne orijentacije i njega referencirali 2.korak -napravili smo površ koja je ograničena tim pravougaonikom (Boundary Surface) 3.korak -tu površ smo podjelili na dijamante (rombove) Diamonds iz panela Lunch Box (plug in za Grasshopper). Tu smo pomoću slajdera odredili kolika nam je podjela u U i V pravcu. 4.korak -skalirali smo rombove u odnosu na njihov centar za određen faktor. Centar je centar svakog romba iz alatke Area, a faktor je 0.8 – može da se mjenja na slideru. 5.korak -treba skalirati svaki taj romb u Y pravcu tako da najudaljeniji od centra površi budu najmanje visine, a najbliži centru površi da budu najveće visine. Centar površi smo dobili pomoću alatke Area. Koristili smo alatku Scale UN. Faktor je Remap. Distance – rastojanje između centra (težista) površi i svakog centra romba. Remap – rastojanja između centra težista površi i svakog centra robma podešavamo da ide po novom domenu koji smo zadali (Constract domain), a bio je Bounds koji sortira te dužine po veličini. Taj Remap je faktor skaliranja – i on kod VERZIJE III skalira rombove tako da najudaljeniji budu najmanji po visini.
grasshopper shema – VERZIJA III
rhino shema // kreirani patern odnosno izmodelovani abažur – VERZIJA III
VERZIJA IV
1.korak –napravili smo pravougaonik koji je bio dimenzija djela koji će biti perforiran. Napravili smo pravougaonik vertikalne orijentacije i njega referencirali 2.korak -napravili smo površ koja je ograničena tim pravougaonikom (Boundary Surface) 3.korak -tu površ smo podjelili po vertikali i horizontali na određen broj segmenata. Dobili smo tačke oko kojih smo napravili krugove. 4.korak -skalirali smo krugove 5.korak -treba skalirati svaki krug u odnosu na udaljenost tačke koju smo dodali i centra svakog kruga Koristili smo alatku Scale. Faktor je Remap.
grasshopper shema – VERZIJA IV
rhino shema // kreirani patern odnosno izmodelovani abažur – VERZIJA IV