Tema istraživanja obuhvata postupak generisanja “kinetičke kiše” kao umetničke instalacije, koncept za konkretnu umetničku instalaciju u nekom prostoru kao i način dobijanja željene transformacije bez upotrebe motora i programskog koda.
Kinetička kiša kao umetnička instalacija na aerodromu Changi u Singapuru
Jedan od osnovnih problema jeste način na koji će kugle zakačene tankim nitima za plafon da se pomeraju po vertikalnoj osi, sve zajedno i to u harmoničnim pokretima u slučaju stvarne realizacije ove instalacije. S obzirom da je plan da se napravi i simulacija same instalacije u vidu makete, dolazi se do drugog problema, a on podrazumeva izradu makete koja neće imati motore zakačene za svaku nit pojedinačno, niti će se koristiti parametri koji se dobijaju iz programa Grasshopper, već će se okretanjem jedne kurble pokretati ceo sistem kugli i time postići harmonično kretanje.
Softversko generisanje parametara i varijacije dobijenih oblika
Cilj istraživanja je pronaći način na koji se generišu konačne koordinate svake kugle u sistemu kao početne i krajne tačke u jednom ciklusu pomeranja kao i pronalazak načina za izradu makete koja će moći da funkcioniše bez motora i programskih parametara, a da opet uspešno prikaže samu umetničku postavku.
Strategija:
– Definisanje postupka dobijanja kinetičke kiše u Grasshopperu
– Generisanje konačnog oblika skulpture kinetičke kiše
– Izrada simulacije pomeranja kinetičke kiše bez motora i programskih parametara
Nikola Rađenović, AU-21/2016
www.nikolaradjenovic.com