Na osnovu istraživanja detaljnosti i strukture postojećih lampi, zaključujemo da je potreban velik nivo detaljnosti, na milimetarskom nivou, samo na delovima gde želimo predstaviti urušavanje zida, dok ostali elementi mogu biti jednostavniji. Takođe od ključne je važnosti dobro izabrati segment objekta koji želimo da prikažemo i ispitati najbolju kompoziciju.
Praktični deo-izrada u 3ds max-u
- Ubacivanje osnove i preseka i referentnih fotografija .
- Modelovanje osnovne geometrije (box, cylinder,tube) i otvora (compound objects, proboolean, subtraction).
Prva dva koraka se preskaču ukoliko postoji gotov 3D model manastira.
- Pozicioniranje osvetljenja (led sijalice) i ubacivanje lampe bez detalja u prethodno napravljenu šupljinu u zidu, kako bi se lakše odradio sledeći korak.
- Dodavanje elemenata i detalja u vidu urušenog zida i teksture stene (kamena).
- Pozicioniranje kamere i izrada rendera.
-Dodavanje elemenata i detalja u vidu urušenog zida i teksture stene (kamena)
Primenjene metode:
Metoda 1
Modelovanje unutrašnjosti uz pomoć alatki tessellate i paint deformation brush (push/pull). Model enterijera ili eksterijera objekta je dodat nakon ovog koraka.
- Mogu se dobiti dobri rezultati ali uz puno truda i napora, veoma spor proces.
- Utiče na okolnu geometriju, neophodno je veće planiranje prvobitne bazne geometrije.
Prikaz primene metode 1 na jednostavnoj geometriji kocke:
Prikaz primene metode 1 na gotovom modelu manastira:
Metoda 2
Modelovanje kamena i korišćenje operacije proboolean kako bi se oduzeo deo geometrije.
Kamen (low poly rock) je dobijen na sledeći način: box je zaobljen pomoću turbosmooth-a, određen je broj iteracija, a zatim je dodat i displace (map:general-cellular).
Prikaz primene metode 1 na jednostavnoj geometriji kocke: