FAZA II- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika

Metod sociva, Prvi korak

Ova faza istrazivanja se radila iz dva razlicita metoda dobijanja efekta. Prvi metod je najverniji pravoj fabrikaciji lentikularnog printa I sastoji se iz iseckanih na trake (splicing) slika, koje se naizmenicno spoje sa socivom preko njih. Metod je zapocet odabiranjem slika.

gggdfgsdg

Metod sociva, Drugi korak

Svaka slika je isecena na 80 vertikalnih delova (320 ukupno) I onda spojena naizmenicno sa staklenim socivom preko citave duzine delova.

How_a_lenticular_lens_works

Metod sociva, Treci korak postavljanje sociva

Cistoca slike I kvalitet efekta zavise od mnogobrojnih stvari (visina I zakrivljenost sociva, IOR parametra na staklu, ugla gledanja). Problem sa cistocom slike se odma javio u vidu mirorovanog efekta u slici (ghosting). Posle deset varijanti parametara, dobijen je za sada najbolji efekat sa nekim dodatnim problemima.

ok3ok2ok1

Iako je “ghosting” efekat jos uvek primetan, jasno se vidi menjanje slike u zavisnosti od ugla gledanja iste. Detaljno menjanje parametara nije dovelo do mnogo boljeg ili goreg kvaliteta, sto dovodi do zakljucka da osim mog nedovoljnog razumevanja sociva u matematickom smislu, program podjednako ne moze verodostojno da uradi efekat. Jedan dodatan problem se desio u nestanku prikazivanja jedne od slika (poceli smo sa 4 slike ali posle sastavljanja sociva jedna slika nije mogla da se vidi pod nijednim uglom). Posle duzeg istrazivanja problema cini se da je problem u mapiranju tekstura na vise iseckanih povrsina, sa time jedna od tekstura izgleda da je nestala.

Metod sociva, Cetvrti korak

Isprobana je jos jedna varijanta ovog stvaranje efekta putem kreiranja sociva u programu. Ovaj put odluceno je da umesto 320 delova slike bude mnogo manji broj (40), sa time cemo imati I veca sociva I kontrolu nad njima. Takodje umesto cetiri razlicite slike, odabrate su samo 2.

rambo socivook5ok6ok4

Ovaj put, efekat je dobijem mnogo cistije I jasnije bez poteskoca. Pri dodatnoj analizi sociva za ovu sliku utvrdjeno je da sociva sa vecim lukom delica kruga prikazuju sliku bolje, dok sociva izgledom blizu polukruga poremete sliku.

Metod reljefa, Prvi korak

Za drugi metod su uzete iste slike za dobijanje efekata, ali ovaj put umesto pokusaja rekreacije sociva, koristi se fizicki pristup savijanja svakom dela pod uglom I komplementarnim uglom pod odredjenim brojem stepeni.

rambo lepeza od gore

U ovom slucaju su koriscene dve slike, 40 delova I uglovi od 30 stepeni.

rambo lepeza 2rambo lepeza

Metod reljefa, Drugi korak

Efekat drugom metodom za 40 delova je bio krajnje uspesan, sa mnogo laksim potencijalom za izradu (uzivo I u programima za modelovanje) od prvog metoda. Ipak da bi potvrdili ucinkovitost, ista metoda je isprobana na 4 slike (320 delova) sa 4 razlicita ugla. 20, 340, 40 I 320 stepeni.

Prilikom rotiranja delova slike u svoje odredjene uglove, tekstura dva dela (2 od 4) je nestala. Uprkos tome, dobijen je zadovoljavajuc efekat.

This entry was posted in 20/21 Radovi. Bookmark the permalink.