Nakon završene prve faze istraživanja, započinje druga u kojoj je započeto izvođenje ideje za sliku interpretiranu Brajevom azbukom.
Programi koji su korišćeni u ovoj fazi su Adobe Illustrator i Rhinoceros sa Grasshopperom.
Za početak druge faze uzeta je slika jabuke koja je u Adobe Illustrator-u pomocu alatke Image Trace, pretvorena u vektorski tip. Alatka nam omogućava da izaberemo broj boja koji želimo da se nalazi na slici. Linije koje nastanu prave obojenu površinu (hatch) koju prebacujemo u Rhinoceross za dalji rad.
Daljim istraživanjem ustanovljena je veličina pločice koja će biti korišćena u daljem radu. Pločica je izdeljena na 6 delova (3×2) gde se u centru svakog kvadrata nalazi centar sfere koja mu pripada. Svako slovo je predstavljeno na drugačiji način, zbog čega se uvodi način pisanja u Grasshopperu gde 1-prestavlja ispupčenu polusferu, a 0 – udubljenu polusferu. U zavisnosti od boje, kombinacija brojeva se menja.
Pločica se uzima kao osnovna veličina za grid koji deli obojenu površinu i dobijamo patern koji treba da se aplicira na slici. Segmenti moraju biti istih veličina da ne bi došlo do upadanja ili ispadanja.