Anamorfne 3D strukture od jednobojnih struna_faza3

Treća faza istrazivanja bila je proba različitih načina da se problem preglednosti otkloni.

Promene su vršene u Processing-u kao i u algoritmu u Grasshopper-u, do pozitivnih promena nije došlo.
Menjanjem fotografije u realan lik umesto piktograma slika je postala manje pregledna.
Smanjivanjem broja struna na svakom primeru, slika nije bila ni približno uočljiva kao u prvobitnoj formi i metogu rada.
Skaliranjem obručeva na više i manje, takođe nije dalo pregledniju sliku iz ugla posmatrača.

U nastavku biće prikazan proces izrade algoritma i slike i neuspeli pokušaji.

 

image

 

 

 

U izradi korišćen je logo benda Nirvana koji se pokazao kao najoptimalniji za prikazivanje.
U skladu sa zahtevima koda u programu Processing, slika je u Photoshop-u nameštena u kvadratnu, rezolucije 500×500 piksela.

U programu Processing, broj stuna je podešen na 4000 u konkretnom primeru, dok je u daljoj izradi smanjen na 2000 zarad lakše izrade dok sama jasnoća nije promenjena.

 

knitterslika

Primeri koji su manje vidljivi prikazani u Processing-u. Pretpostavka manje vidljivosti jeste gustina struna na tamnijim delovima fotografija i problem sa prikazivanjem istih površina u perspektivi.
milaotpor

Izrada modela je započeta prebacivanjem tekstualnog uputstva dobijenog u Processing-u u numeričke vrednosti koje se mogu konkretno upotrebiti u kreiranju algoritma.

0gifsv

Nakon toga, bilo je potrebno postaviti tačku polaska i postaviti vertikalnu ravan.

111

Postavljene su sledeće tačke na jednako odstojanje koje će takođe biti centri kružnica koje će simulirati obručeve oko kojih će se strune “pleti”.

222

Formiranje skaliranih kružnica. Obručevi su skalirani srazmerno, proporcionalno udaljenosti od prvog obruča, koji je najbliži posmatraču.

333

Dobijanje “klinova” oko kojih će se obmotavati stune. Metodom podele krive kružnice na broj koji je prethodno zadat u Processing-u.

 

 

444

Obzirom da je kod u Processing-u podešen za tkanje u jednoj ravni, bilo je potrebno rasporediti klinove na sva tri obruča. Algoritam nasumično bira sledeći obruč. Svaki “klin” ima svoje ime, i ime je isto za svaki “klin” na istoj poziciji na svakom obruču, samim time, bilo je potrebno usmeriti tkanje na različite obručeve.

555

Nakon postavka redosleda tkanja, bilo je potrebno povezati tačke(“klinove”) po redosledu koji je dobijen spajanjem prvog i prethodnog koraka i time kreirati krivu izlomljenu u tim tačkama.

666

Najbolji rezultat dobio se sa logom benda Nirvana od svih pokušaja. Međutim, rezultati koje smo dobili nisu zadovoljavajuci sa strane jasnoće slike, dok se slika i dalje vidi.
Zaključak koji nalazimo je da gustina struna i njihov iako mali prečnik, stvaraju teško pregledna polja, za koje trenutno nemamo adekvatno rešenje. Mozemo istraživanje oceniti kao uspešno, obzirom da se slika pojavila, ali ne u kvalitetu kojem smo imali kao cilj u startu. Istraživanje je pokazalo da je anamorfno prikazivanje slika od struna moguće, ali rezultati nisu prijatni za oko posmatrača zbog slabe vidljivosti u perspektivi.

smajlifinal

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.