STRATEGIJA MODELOVANJA- 03

FINALNO:

Prednosti i mane projektovanja u SOLID-u i NURBS-u.

Jedan od načina za modelovanje u 3ds Max-u je s NURBS površinama i krivama. NURBS (Non-Uniform Rational B-Splines) je industrijski standard za projektovanje i modelovanje površine. Posebno je pogodan za modelovanje površina s kompleksnim krivinama.

Alati za modelovanje s NURBS-om ne zahtijevaju razumijevanje matematike koja proizvodi te objekte. NURBS je popularan jer je sa objektima lako interaktivno manipulisati.

Takođe mogu se oblikovati površine pomoću polygonal meshes (SOLIDS). U poređenju s NURBS površinama, polygonal meshes (SOLIDS) imaju sledeće nedostatke:

– Korištenje poligona može otežati stvaranje složenih zakrivljenih površina.

– Iz razloga što su poligonal meshes sastavljeni iz više fiksnih površina, a veliki broj malih poligona je potrebno za glatku zakrivljenu ivicu.

NURBS površine, s druge strane, se analitički generišu. Kod njih nije potrebno dodavati SMOOTH modifier da bismo dobili glatkoću i popunjenost na krivinama, i NURBS površine se mogu izrenderovati da izgledaju bešavne.

Na osnovu toga, bolji način za modelovanje ovako kompleksnih objekata sa zaobljenim površinama je svakako NURBS.

Model u SOLID-u (a) i u NURBS-u (b).

a)                                                                              b)

23     24

MARIJANA TODOROVIĆ 1899

This entry was posted in 00 Radovi. Bookmark the permalink.