FAZA III- Modelovanje I vizualizacija lentikularnog printa – holografskih slika

 

Metod sociva

Simuliranje lentikularnog printa modelovanjem staklenih sociva  je bilo delimicno uspesno. Kriterijum vizuelne ucinkovitosti nije najbolje ispunjen usred stvaranja nepozeljnih efekata (“Ghosting effect”). Kriterijum sagledavanja panela sa dva ili vise ugla je takodje delimicno ispunjen. Panel moze da prikaze dve slike sa dva suprotna ugla, ali usred povecavanja broja sagledanja (broja slika) efekat se skroz zamucuje i “ghosting” postaje naglaseniji.

ok4ok3

 

Metod reljefa

Metod reljefa je uspesnije uradjen. Problem nestajanja mapiranih slika na splajsovane panele je resen u 3ds max-u.

Isprobano je pravljenje panela koji se moze sagledavati sa cetiri razlicite strane ali zbog preklapanja panela efekat nije ucinkovit.

Capture

 

 

Sa ispravkom nestalih mapiranih slika, ponovo je isprobano modelovanje panela koji ima cetiri razlicita ugla sagledavanja ali se opet mogu videti samo dve slike koje prave ostriji uglovi. Dve slike koje prave blazi uglovi ne mogu da se poklope od ostalih panela ostrijih uglova i samim time ne prave dovoljno uverljiv efekat. (ostri uglovi 40 stepeni, blagi uglovi 20 stepeni).

Kao finalni model simuliranja efekta lentikularnog printa koji ispunjava kriterijume sagledavanja iz dva ili vise uglova i vizuelne ucinkovitosti napravljen je panel koji se sagleda sa obe strane. Na svakoj strani panela su dve splajsovane slike pod 45 stepeni.

Zakljucak:

Usled nedovoljnog poznavanja pravljenja sociva i samim time problema sa modelovanjem dobrog sociva, vizuelizacija i modelovanje panela koji simulira lentikularni print sa socivima izmodelovanim u programu nije najbolja solucija (zbog ranije navedenih problema).

Na drugu ruku, modelovanje panela reljefnim metodom je bilo uspesno sa time da je jedini vizuelno ucinkovit panel sa dve slike (dva ugla sagledavanja) ili dupli panel (sa maksimalno cetiri slike).

This entry was posted in 20/21 Radovi. Bookmark the permalink.