FAZA III – Fabrikacija ergonomskog šakovskog seta

Metode:

-PrusaSlicer – priprema za 3D štampač

-3D štampa

-3Ds max – priprema za rezbarenje laserom

-Rezbarenje na laseru

PrusaSlicer – priprema za 3D štampač

U ovom programu se model obrađuje i generiše kod koji 3D štampač koristi.

PrusaSlicer2  figurica prikazana u PrusaSlicer

PrusaSlicer1  figurica prikazana u PrusaSlicer – presečena

3D štampa

3D štampom dobijamo fizičke figurice od plastike, ergonomski modelovane u programu Rhino+Grasshopper, u realnoj veličini.

3D stampa figurica

figurice odrađenje 3D štampom

 

3Ds max – priprema za rezbarenje laserom

Program 3Ds max smo koristili za dobiljanje png slike figurice pomoću z depth render elementa. Z depth prikazuje dubinu figurice valerom sive boje (bela boja kao najbliža površina i crna boja kao najdalja površina na figurici)

z_depth_png

z depth figurice pijuna

Rezbarenje na laseru

Nakon što je pripremljena z depth slika u programu 3Ds max, pomoću programa Rhino nameštamo poziciju slike tako da se poklopi sa pozicijom materijala (šperploča d=14mm) u mašini za lasersko sečenje. Pokrećemo laser više puta kako bismo dobili efekat rezbarenja drveta. S obzirom na količinu vremena koja je bila potrebna da se dobije željeni oblik, što je pololovina jedne figurice, prekinut je proces rezbarenja.

rezbarenje 2

rezbarenje laserom – skinut prvi sloj

rezbarenje 1

izgled nedovoljno izrezbarene figurice nakon prekidanja procesa rezbarenja

(slike iznad i ispod)

rezbarenje 3

 

 Zaključak: Iako možemo da nabrojimo veći broj metoda izrade figurica, ne znači da će svaki biti uspešan ili da je moguć. Iz tog razloga je bitno ispitati što više metoda i utvrditi koji će doneti pozitivan ishod.

 

This entry was posted in 20/21 Radovi. Bookmark the permalink.