Metode:
-PrusaSlicer – priprema za 3D štampač
-3D štampa
-3Ds max – priprema za rezbarenje laserom
-Rezbarenje na laseru
PrusaSlicer – priprema za 3D štampač
U ovom programu se model obrađuje i generiše kod koji 3D štampač koristi.
figurica prikazana u PrusaSlicer
figurica prikazana u PrusaSlicer – presečena
3D štampa
3D štampom dobijamo fizičke figurice od plastike, ergonomski modelovane u programu Rhino+Grasshopper, u realnoj veličini.
figurice odrađenje 3D štampom
3Ds max – priprema za rezbarenje laserom
Program 3Ds max smo koristili za dobiljanje png slike figurice pomoću z depth render elementa. Z depth prikazuje dubinu figurice valerom sive boje (bela boja kao najbliža površina i crna boja kao najdalja površina na figurici)
z depth figurice pijuna
Rezbarenje na laseru
Nakon što je pripremljena z depth slika u programu 3Ds max, pomoću programa Rhino nameštamo poziciju slike tako da se poklopi sa pozicijom materijala (šperploča d=14mm) u mašini za lasersko sečenje. Pokrećemo laser više puta kako bismo dobili efekat rezbarenja drveta. S obzirom na količinu vremena koja je bila potrebna da se dobije željeni oblik, što je pololovina jedne figurice, prekinut je proces rezbarenja.
rezbarenje laserom – skinut prvi sloj
izgled nedovoljno izrezbarene figurice nakon prekidanja procesa rezbarenja
(slike iznad i ispod)
Zaključak: Iako možemo da nabrojimo veći broj metoda izrade figurica, ne znači da će svaki biti uspešan ili da je moguć. Iz tog razloga je bitno ispitati što više metoda i utvrditi koji će doneti pozitivan ishod.