Nakon nameštenog interface-a rad sam počela kreiranjem 3D Sphere (unapred definisan model lopte). Konvertovanjem u Poly Mesh 3D i klikom na Edit Mode kreula sam sa modelovanjem, odnosno skulpturisanjem svog karaktera.
Korak I: Glava
- Uz pomoć Mask tool-a sam selektovala polovinu sfere, koju sam zatim sa Move tool-om izvukla na gore kako bih dobila izduženiji oblik glave.
- Uključila sam simetriju i krenula sa Move brush-om da oblikujem glavu. Uz pomoć Standard i Clay Build Up brush-eva sam dodala neke delove na glavi (na primer oštriju bradu…).
- Isključila sam simetriju i sa Move brush-om sam definisala nepravilan gornji deo glave (čelo) kakav ima karakter u osnovi, ispod grančica. Sa Polish brush-om sam prešla preko cele glave, kako bih postigla izgled ravnih površina. Nakon toga sam sve to prešla sa Smooth brush-om.
- Očne duplje sam napravila uz pomoć Mask tool-a u obliku kruga (sa uključenom simetrijom), koje sam zatim invertovala, a onda sa Moove brush-om uvukla. Sa Smooth brush-om sam izgladila poligone.
- Usta sam odradila slično kao i očne duplje, Mask tool (samo ovde sam koristila Free Hand) bez simetrije, invert, Move brush za uvlačenje, Smooth brush na kraju.
Još malo sam doradila oblik glave, bradu, obraze i čelo uz pomoć Move, Polish, Clay Buildup brush-eva. Nakon toga sam odradila oči. Njih sam odradila tako što sam:
- Napravila novu sferu, otišla nazad na subtool glave i išla na opciju Append kako bih ,,prikačila’’ subtool sfere (oko) za subtool glave.
- Sa Scale tool-om sam je skalirala na potrebnu veličinu (da oko stane u očnu duplju). Sa Move tool-om sam postavila oko u očnu duplju.
- Zatim sam otišla u opciju Zpluggin => SubTool Master => Mirror, kako bih dobila i drugo oko.
Za telo sam imala 2 opcije:
- Prva je bila da napravim novi subtool za telo uz pomoć Cylinder3D. Ova opcija mi se nije dopala, jer sam morala da stvaram 2 subtool-a – jedan za vrat i jedan za telo, gde nakon toga treba to telo i oblikovati da izgleda kao da je deo tog vrata. Nisam bila zadovoljna rezultatima, pa sam odustala od tog načina.
- Druga opcija je bila da uz pomoć maske selektujem donji deo glave, zatim da invertujem masku i sa Moove brush-om da izvučem telo iz glave. Odlučila sam se za ovu opciju jer je mnogo jednostavnije samo izvići deo, a zatim sa Move brush-om uvući deo koji predstavlja vrat, pa sa Inflat brush-om izući debljinu za ramena (sa uključenom simetrijom), odakle će dalje ići ruke.
Telo:
- Sa Move brush-om sam izvukla telo jos malo da odgovara proporcijama sa slike, zatim sam sa Inflat brush-om ,,podebljala’’ donji deo tela gde je korenje.
- Pošto mi je telo malo otišlo pri izvlačenju ukoso, sa Rotate tool-om sam ga ispravila.
- Ruke sam odradila tako što sam maskirala ramena, invertovala masku i sa Move brush-om krenula da izvlačim ruke.
- Demaskirala sam ruke, pa sam maskirala deo oko laktova, invertovala masku, pa izvukla ostatak ruku do dlanova. Da bih dobila dlanove koristila sam Inflat brush. Ruke sam radila bez uključene simetrije, jer je pozicija ruku asimetrična.
Sad kad imam manje-više gotov osnovni model (ostali su mi još prsti), ostalo je samo da ga malo bolje pozicioniram, u smislu da mu izrotiram ruke u bolji položaj sa maskama, Rotate i Move tool-om. Za telo sam koristila iste te poteze, kako bih dobila malo prirodniji položaj tela i što približniji originalu sa slike (da izgleda kao da igra) – maskirala sam glavu i rotirala mu telo u potrebni položaj.
Od osnovnog modela ostala mi je samo još saksija.
- Sa saksijom sam se malo namučila jer sam probala prvo uz pomoć cilndra da je napravim, tako što sam koristila masku i deo po deo sa Scale tool-om sužavala. Nisam bila zadovoljna dobijenim rezultatima (došlo je do problema kada sam trebala da uvučem gornji deo saksije da dobijem zemlju) pa sam probala na drugi način.
- Saksiju sam dobila od Sphere 3D, koju sam prvo Append-ovala na model, a zatim skalirala na potrebnu veličinu. Move tool sam ovde dosta koristila, jer sam ga prvo koristila da isečem sferu otprilike na pola, zatim sam je izdužila i na kraju sam odsekla donji deo. Tako sam dobila ravnu površinu i gore i dole. Sa maskom sam obeležila sredinu gornjeg dela saksije gde će ići Grutovo telo, invertovala masku i sa Move tool-om pomerila na dole – dobila sam debljinu saksije i deo gde će biti zemlja. Za zemlju sam koristila Clay brush.
Prste sam probala na više načina da dobijem.
- Prvo sam probala da sa SnakeHook brush-om izvučem iz šake prste – ovo nije nikako išlo, jer kako god da sam vukla, prsti su uvek išli nekako u stranu.
- Probala sam da ubacim original šaku čoveka sa Imm BParts brush-om, ali mi je to delovalo previše ljudski.
- Poslednje – napravila sam novi subtool – Cone 3D, na Initialize sam mu podesila obime gornjeg i donjeg dela, zatim sam ga sa Append prikačila na originalni model. Skalirala sam na potrebnu veličinu, pozicionirala na model i sa Move brush-om ga ,,pogurala’’ da dobije zakrivljenu formu prsta. Ostale prste dobila sam tako što sam sa opcijom Duplicate kopirala ostale prste i uz malo dorade sa Move brush-om i skaliranjem dobila celu šaku. Proces sam ponovila za drugu ruku.
Sada kada je osnovni model gotov, došao je red na detalje. Počela sam sa glavom – grančice sam izvlačila pomoću SnakeHook brush-a. U jednom trenutku sam morala da pomoću maske sakrijem deo glave kako bih mogla da popunim celu površinu. Na kraju sam ih malo ispomerala pomoću Move brush-a. Istu metodu sam koristila za grančice po rukama, samo bez maski jer nije bilo potrebe za tim ovde.
Ostao je još model da se doradi da izgleda kao da je drvo. Pomoću ClayBuildup brush-a sam postigla željene rezultate, uz prelaženje Smooth brush-om. Na kraju sam korenje izvkula uz pomoć Move i SnakeHook brush-eva.
Kada sam dodala detalje, malo je ispalo telo van proporcija, tako da sam morala da ga izdužim. Osim toga, ostale su mi vidljive linije koje dele šaku i prste – morala sam da od tela i prstiju napravim jedan model sa Merge.
- Prvi način nije bio baš pravo rešenje jer sam uz pomoć Zplugin => SubtoolMaster => Merge, dobila jedan model, odnosno spojio mi je na primer i oči sa modelom, koje sam ipak želela da ostavim kao zaseban subtool zbog kasnijeg bojenja.
- Drugo rešenje je bilo da hide-ujem oči i saksiju i ostatak merge-ujem sa Merge Visible u subtool meniju. Zatim sam sa Append prikačila oči na novi model, pa istim procesom i saksiju.
Kada sam dobila jedan model, ostalo je samo da mu izdužim ruke sa Mask i Move tool-ovim kako bih dobila dužinu koja odgovara modelu. Zatim sam doradila model sa ClayBuildup brush-om i Smooth brush-om.