Последњи корак у ,,Sketchapu” за израду ,, low polly ” чапље јесте обележавање и припрема елемената модела за штампање . Овај корак је могуће обавити са стандардним алаткама (ротирање сваке површина посебно ) али у овом случају испитана је алатка експанзије ,, Unwrap and Flatten Faces “.
линк екстанзије : https://extensions.sketchup.com/en/content/flatten-faces
а) модел чапље у ,, Sketcapu ”
б) слика успешно расклопљене групе (лево) и неуспешно раскопљене групе (десно)
Основни проблеми алатке се јављају код сложених геометријских облика где долази до преклапања расклопљених површина модела . Следећи недостатак је потреба за даљњом обрадом у виду обележавања и додавање површина предвиђене за лепљење.
Након завршавање модела у програму ,, Blender ” последњи кораци израде ,, low polly ” чапље јесу пребацивање модела у програм ,, Meshlab” који нам служи за смањивање полигона модела тј. геометријског поједностављивања модела .
ц)модел у ,,Blender”
Последњи корак који следи након рада у ,,Meshlab” програму, јесте да модел спемамо за штампање и за то користимо известан ,, Pepakura” програм.
д)модел у ,,Meshlab”
Циљ истраживања је био да упоредимо методе коришћења два специфична програма који служе за 3D моделовање и да искажемо њихове предности и мане.
е)модел у ,, Pepakura”
Основна предност С. методе јесте што је цео процес могуће извести у једном програму .
Основна предност Б. методе јесте што може да пружи већи ниво детаљности моделу.
Гаврило Гргуревић
Радован Милинковић