3d mapiranje, faza I, II, III i IV završna faza

Prva faza: prikupljanje podataka o dimenzijama objekta i fotodokumentaciji. 3d mapiranje je najbolje raditi na licu mesta, gde se kamera nalazi pored projektora i svaku promenu, animiranje, možemo odmah videti projektovano na zgradi. Ukoliko je to neizvodljivo, dovoljno je fotografisati objekat iz ugla projektora i onda koristiti tu sliku kao osnovu za 3d mapiranje. Potrebno je izolovati objekat na  fotografiji i okolinu obojiti u jednu boju radi boljeg predstavljanja animacije. Objekat ne sme imati otvorene rupe ( u vidu prozora) jer se slika koju projektor prikazuje u tom slučaju krivi i „upada“ u njih te animacija može ispasti loša.

Zaključak: Potrebno je fotografisati objekat iz odgovarajućeg ugla i smisliti temu animacije.

2gif 1gif

Druga faza: Nakon izolovanja objekta u Photoshopu sam uvela fotografiju u After Effects i linijom opcrtala njegove konture. Da bi linija bila animirana potrebno je da u padajućem meniju –Effects- se odabere –Stroke- i  zatim samom lejeru dati vremenski rok. U Strok-u postoji ikonica na kojoj piše –End- i u njoj se podešavaju parametri linije, boja, debljina, tip… Tu se određuje početna tačka kretanje i njeno vreme kao i krajnja tačka i njeno vreme. Linija može biti prava, izlomljena i kružna. Može se podesiti da više linija kreće u istom trenutku i da završe u isto ili različito vreme, da promeni boju, tip i debljinu za određeno vreme i mnogo drugih opcija. Svaka linija i novi oblik koji je uveden se nalazi u donjem delu interfejsa gde se lako može videti koliko vremena zauzima linija,tj od koje do koje sekunde traje.

Zaključak: Potrebno je naučiti parametre linije koji se nalaze u padajućem meniju –Effects- i odabrati modifajer –Stroke- i u njemu isprobavati mogućnosti linije.

Treća faza: Posle linije sam htela da predstavim kišu koja pada po objektu i nastanak drveća koje prolazi kroz godišnja doba. I  jedna i druga animacija se mogu dobiti tako što se napravi novi -shape- na koji se privuče modifajer –Particle- koji se ukuca u desnom pretraživaču i odabere se -CC particle world- koji odmah taj shape pretvara u vatromet. U njegovim karakteristikama sa leve strane je moguće promeniti njegovu poziciju, boju, vreme kretanja linija, oblik i mnoge druge stvari. Prvo sam promenila dimenzije i pravac kretanja, ugao i prilagodila ga objektu. Zatim sam u parametrima promenila –Velocity- i u –Birth rate- namestila željenu gustinu a u –Gravity- željenu visinu. Drveće sam iscrtala uz pomoć novog shape-a i nakon dodavanja svake nove grane menjala sekunde u kojima će biti iscrtana. Za lišće i cveće sam odabrala isti modifajer kao i za kišu, podesila željenu dimenziju, ali u parametru –Particle  type- podesila oblik –Star-.

Zaključak: Potrebno je naučiti parametre –CC particle world- jer je moguće sa njim animirati razne oblike i menjati njihove dimenzije u skladu sa objektom.

5gif 4gif

6gif 3gif

Četvrta faza: Nakon završene animacije potrebno je renderovati snimak, podešavanja se nalaze u –Compozition- padajućem meniju kao komanda –Add output module- i podesiti kvalitet snimka.

7gif 8gif

Zaključak: Najbitnije je fotografisati sliku iz pravog ugla, ugla odakle se projektuje, zatim tu sliku prilagoditi u Photoshopu i uvesti je u Adobe After Effects. Potrebno je naučiti par osnovnih karakteristika, kako funkcioniše podešavanje vremena, kako se renderuje, a sve ostale stvari se nalaze u mašti i u padajućem meniju –Effects-.

 

 

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.