Upoređivanje modelovanja 2D-3D šahovskih figura koristeći 3ds max – Faza II

U ovom delu rada pokazao bih kako funkcionišu komande koje će biti potrebne za finalnu fazu projekta – počevši od jednostavnih oblika do modelovanja pijuna.

U 3ds Maxu, postoje dve glavne metode za izvođenje Boolean operacija: Boolean i ProBoolean. Oba alata služe za manipulaciju geometrijom kroz kombinaciju ili oduzimanje objekata, ali se razlikuju u nekoliko aspekata, najviše u pogledu fleksibilnosti i kontrole.

 

I Primer na jednostavnom obliku

boolean

Iz priložene fotografije može se zaključiti da je moguće postignuti isti efekat sa obe komande kada su u pitanju manje zahtevni oblici.

I Primer na složenijem obliku

WhatsApp Image 2024-07-31 at 22.24.20 (2)  WhatsApp Image 2024-07-31 at 22.24.20 (1)

1. Modelovanje figure uz pomoć Lathe komande

 

pijun ek

2. Importovanje željenog 2D oblika figura i ekstrudovanje 

pijun od gore pijuni gotovi 

3. Iz prikazanog zaključujemo da je moguće izmodelovati pijuna sa željenim 2D/3D karakteristikama. Za modelovanje se u ovom slučaju preporučuje ProBoolean komanda, zbog neuspeha Boolean-a.

 

 

 

 

 

 

This entry was posted in Opšte. Bookmark the permalink.