Selektivno unapređivanje rendera enterijera korišćenjem Stable Diffusion-a Faza III

-Rezultati istraživanja su prvo prikazani na materijalima kocke kako bi se bolje vizualizovalo šta Stable Diffusion može postići, dok su u drugom delu isti promptovi i ista podešavanja primenjena na renderu enterijera radi ispitivanja efekata i kvaliteta materijala u složenijem okruženju.

-Za preciznije obeležavanje korišćena je Inpaint Upload opcija.

Prvi deo:

Što se tiče teksture kamena, rezultat je generalno zadovoljavajući: površina kamena je realistična, sa blagim naglašavanjem nepravilnosti i dubine. Ipak, primetne su male promene u boji, iako je u promptu eksplicitno naglašeno da boja treba da ostane ista. Takođe, zaokruženi deo predstavlja kritičnu zonu gde rezultat nije dobar. Sve u svemu, tekstura kamena je uspešno unapređena, iako postoji blagi blur koji smanjuje oštrinu detalja u nekim delovima.

Materijal parketa prikazuje dobro izvedene nepravilnosti na drvetu, a boja je ostala nepromenjena zahvaljujući denoising vrednosti 0.25. Ipak, u zaokruženom delu primećuje se da spojevi dasaka parketa nisu idealni, dolazi do blagog iskrivljenja spojeva.

Materijal drveta prikazuje uspešno dodate nepravilnosti, što doprinosi realističnom izgledu. Primećuje se da Stable Diffusion dobro funkcioniše sa ovakvim materijalima, efikasno naglašavajući detalje teksture bez menjanja osnovne boje i oblika.

Kod metala rezultati nisu bili zadovoljavajući, Stable Diffusion nije uspeo da pojača sjaj, već je dodavao neobične refleksije i fleke po površini. Iako je denoising postavljen na 0.4 kako bi model imao veću slobodu u obradi, nije postignut željeni rezultat.

Materijal tkanine je solidno obrađen i prikazuje sitne, realistične nepravilnosti. Ipak, model je u pojedinim delovima naglašavao senke previše, što stvara utisak mrlja po površini materijala.

-Prikaz promtova za sve materijale

Drugi deo:

U ovom delu prikazala sam korišćenje istih podešavanja i promptova kao na kocki i na finalnom renderu, sa ciljem da proverim da li Stable Diffusion može da postigne željeni efekat selektivnog unapređivanja materijala i detalja u enterijeru. Ideja je bila da poboljša teksture, nepravilnosti i detalje, bez zamagljenja ili promena oblika elemenata, tako da konačni render deluje realističnije od originalnog.

Koristila sam rezoluciju 768×768px, što je jedna od njegovih ograničenja u pogledu detalja- model bolje funkcioniše na manjim površinama, što objašnjava zašto je kocku obradio relativno dobro. Kocka je mala i jednostavna geometrija, pa je Stable Diffusion uspeo da očuva detalje i teksture bolje nego na većem, kompleksnom renderu.

Rezultati nisu bili zadovoljavajući, teksture su se na renderu zamutile i nisu sačuvale detalje originalnog materijala. Metalni sto je dobio minimalno poboljšanje materijala, dok je kamen praktično samo zamutio, bez dodavanja stvarne dubine ili senki. Drveni elementi, uključujući parket, izgubili su jasnoću prelaza između dasaka, a tkanina na fotelji nije bila verodostojno prikazana.

Hipoteza da korišćenjem Stable Diffusion-a može doći do selektivnog unapređivanja rendera bez zamagljenja i promena oblika elemenata pokazala se samo delimično tačnom, jer rezultati pokazuju da model uspeva da poboljša materijale i detalje u manjim, jednostavnijim objektima, ali ne može u potpunosti zadržati jasnoću i realističnost kompleksnih površina u većim renderima.

Rezultati pokazuju da Stable Diffusion u određenim uslovima može poboljšati detalje i teksture, ali pri kompleksnijim renderima model ne uspeva da očuva geometriju i jasnoću materijala, što ukazuje na njegova ograničenja. Neophodno je koristiti upscaling alate, jer Stable Diffusion pri obradi rendera često dovodi do zamućenja i gubitka jasnoće tekstura.