U ovom istraživanju primenjena je metodologija parametarskog modelovanja koristeći Rhino i Grasshopper.
Cilj je bio razvoj digitalnog modela kupole sa rombastim (diamond) panelima, kao i trougaonim, čija geometrija i podela mogu da se kontrolišu i menjaju.

Proces je započet definisanjem osnovne krive luka (Arc) koja određuje profil kupole.
Parametri poput radijusa i visine luka kontrolisani su pomoću slidera, čime se omogućava generisanje različitih proporcija i oblika. Na osnovu ovog profila kreirana je rotaciona površina kupole korišćenjem komponente Revolution Surface (RevSrf), pri čemu je Z-osa – osa rotacije.

Nakon formiranja kupole, površina je parametarski podeljena na mrežu segmenata korišćenjem komandi Divide Domain² i IsoTrim, čime je dobijena osnovna mreža panela.
Za formiranje diamond panela korišćen je dodatak LunchBox, koji omogućava automatsko generisanje šema preko postojeće mreže, koji kreću od temena i dobija se efekat ‘cveta’ koji je estetski zanimljiv za dalje ispitivanje date teme. Svi parametri, uključujući broj podela u U i V pravcu, ostali su dinamički povezani na slider vrednosti, čime se dobila visoka fleksibilnost modela.
Kroz dodatne komponente za kontrolu boja, debljine i spajanja panela, model je optimizovan za vizuelnu prezentaciju i potencijalnu izradu. Parametarski pristup omogućio je brzu iteraciju različitih formi kupole i kreiranje mreže panela – što je pristup za dalji razvoj osnovnog modela koji se i može izvesti u Rhino-u.
Prednosti ovakvog pristupa su:
- Dinamička kontrola svih geometrijskih parametara;
- Automatizacija panelizacije i smanjenje manuelnog rada;
- Laka prilagodljivost različitim projektnim zahtevima;
- Direktna priprema geometrije za proizvodne tehnologije.
U nastavku istraživanja se treba posvetiti optimizaciji forme, razvoju i ispitivanju rasporeda panela, kako bi se dobila raznovrsna rešenja i što bolji enterijerski ambijent u krajnjoj fazi.
Nakon definisanja finalne forme i finalizacije paviljona, dalji korak bi bio vizuelni prikaz i efekti iz ugla posmatrača u enterijeru, gde je akcenat na pogledu, koliko se nebo i pejzaž vide ili ne vide u odnosu na panele kod otvorenih ili zatvorenih paviljona, kao i svetla i senke.
