Korišćenje proširene stvarnosti za vizualizaciju prostora sa više pečata odjednom – Faza 3

Treća faza podrazumeva rad u programu Unity i korišćenje Vuforie.

 

Prvi korak – ubacivanje pečata u Vuforiu

Na početku je potrebno ulogovati se na sajt https://developer.vuforia.com/. Nakon ulogovanja u delu “develop”-“target manager” potrebno je ubaciti sve pečate koje želimo da koristimo u programu Unity.

CaptureVuforia

slika 1 – ubacivanje pečata na sajt Vuforie

Ubrzo posle ubacivanja pečata sajt prikaže ocenu slike koja predstavlja koliko je pečat prepoznatljiv, odnosno koliko će ga lako kamera prepoznati.

CaptureVuforia2

slika 2 – prikaz tačaka na pečatu koje program prepoznaje

Takođe, možemo posebno ući na pečat i videti koje sve tačke program prepoznaje. Na osnovu čega možemo lakše srediti sliku (osnovu-pečat) ukoliko za tim ima potrebe (pečate sa ocenom ispod tri zvezdice bi bilo dobro dodatno srediti).

Drugi korak – ubacivanje pečata u programu Unity

Kako bismo napravili pečat u programu Unity potrebno je dodati “image target” i u “inspector” delu izabrati pečat koji smo prethodno dodali na sajtu https://developer.vuforia.com/.

CaptureUnity

slika 3 – podešavanja za pečat

Treći korak – ubacivanje 3d modela u programu Unity

3d model se ubacuje tako što pod “Assets” izaberemo “Import New Assests” i izaberemo model koji želimo ubaciti. U zavisnosti od kompleksnosti modela moguće je čekanje od par minuta dok program ne ubaci model. Kada se ubaci model potrebno je još podesiti model na mesto gde želimo da se pojavi kada kamera prepozna pečat (scale, move, rotate…).

Untitled-23

slika 4 – postavljanje modela na pečat

Četvrti korak – rad sa jednim pečatom

Nakon ubacivanja pečata i 3d modela u program potrebno je 3d model staviti kao podčlan pečata kako bi se model pojavio kada kamera prepozna pečat.

Nakon toga potrebno je upaliti kameru i pokazati pečat kameri,  kako bismo proverili da li prepoznaje pečat i da li prikazuje model koji smo prethodno zadali.

Screenshot (179)2

slika 5 – proba sa jednim pečatom

Uočavam da je program uspešno prepoznao pečat i prikazao 3d model koji je zadat.

Peti korak – rad sa više pečata

Potrebno je ubaciti ostale pečate i modela, a zatim podesiti iste na referentnu osnovu (pečat) i podesiti im veličinu kao što smo radili u drugom, trećem i četvrtom koraku.

Capture2

slika 6 – postavljanje svih modela na sve pečate

Posle podešavanja modela na pečate, palim kameru kako bih video da li program prepoznaje pečate.

Untitled-34

slika 7 – test prepoznavanja više pečata

Uočavam da program više ne prepoznaje pečate.

Nakon višestrukih pokušaja menjanja podešavanja rezultat je isti – program ne prepoznaje pečate i ne prikazuje 3d modele kad se upali kamera.

 

Zaključak: pri korišćenju jednog pečata dolazimo do brze i jasne prezentacije prostora, kao i do preciznog postavljanja modela na uspešno prepoznatom pečatu. Međutim, kada se koristi više pečata program iz nepoznatih razloga ne prepoznaje nijedan pečat posebno, a ne prepoznaje ni pečate kada su svi istovremeno prikazani kameri. Proširena stvarnost može biti veoma korisna, ali trenutno zaključujem da nije jednostavna za pravljenje kompleksnijih projekata sa više pečata. Smatram da će vremenom sve više biti korišćena i samim tim će napredovati i biti jednostavnija za pravljenje kompleksnijih projekata.

This entry was posted in 20/21 Radovi. Bookmark the permalink.