U nastavku rada proučavale smo geometrijske forme koje ćemo koristiti u našem projektu.
Što se tiče 2D teselacije, odabrale smo 3 različita načina dobijanja figura:
1. Teselacija uz pomoć kvadrata
2. Teselacija uz pomoć pravouglog trougla
3. Teselacija nepravilnih oblika
Za 3D teselaciju smo izabrale 2 pristupa:
- Teselacija uz pomoć rombičnog dodekaedra (jedan od 3 geometrijske forme koje pupnjavaju zapreminu)
- Teselacija uz pomoć više geometrijskih figura kako bi se popunio prostor
Postavljeni su uslovi kojih se držimo kroz celo istraživanje:
– simetrija/jednakost kod figurica kojih ima više od jednog komada po igraču
– formiranje oblika tako da se dobiju figurice koje podsećaju na tradicionalne
– veličina figurica u zavisnosti od njihovog značaja u igri
2D TESELACIJA
1. Teselacija uz pomoć kvadrata
– Šahovska tabla
Šahovska tabla je ista kao i kod ostalih teselacija
-Šahovske figurice
Šahovska tabla je podeljena na dva dela, koju čine 4×8 polja. Istraživanje je početo deljenjem svakog polja na četiri jednaka dela. Međutim, radi bolje preciznosti kao i zanimljivijeg rešenja, bilo je neophodno podeliti svako polje na 64 jednaka kvadrata.
Slika 1: mreža kvadrata
Veličina figurica u odnosu na broj polja
- kralj i kraljica – 4 polja
- lovac – 3 polja
- konj –3 polja
- pijuni – 1 polje
- top – 2 polja
Sve figurice su formirane tako nema praznog prostora između njih i da u potpunosti popunjavaju celu kutiju. Njihova forma stvorena je na osnovu tradicionalnih figurica šaha, tako da podsećaju na njih.
Slika 2: formirane figurice uz pomoć kvadrata
Nakon definisanja oblika figurica, bilo je potrebno dobiti 3D figure. Uz pomoć push/pull alatke, proširujemo ih na 1,6cm i tako dobijamo osnovu figurice da je jednaka jednom šahovskom polju. Dobijene su prostorne figure uz pomoć 2D teselacije.
Njihov izgled:
Slika 6: prostorni prikaz svih figura